Proteiinidietti

Itsekuri

Aluksi mainittakoon että en ole mikään "ravintoterapeutti",kerron vain hyvän tavan saada kiloja pois ja NOPEASTI.Dietin keston (2 vko) aikana syödään VAIN ja AINOASTAAN proteiinipitoista ruokaa.Dietin alussa 2-3 päivää,keho kuluttaa sinne varastoimansa hiilihydraatit ja rupeaa käyttämään rasvaa "polttoaineena".Tämä kaikessa yksinkertaisuudessaan!!! Omista kokemuksista sen verran,että kyseinen dietti vaatii helvetisti itsekuria,ja jos ei siihen ole valmis,on aivan turha edes aloittaa!!!Ensimmäisen kerran kun "kokeilin vaan",lähti 2 viikossa noin 12 kiloa(91kg>79kg),toinen kerta(pidin yli vuoden tauon)lähti n.8kg,ja tämä kaikki ilman liikuntaa.Mennäänpä diettiin...

1.päivä
aamu: mustaa kahvia 2 lasia vettä
lounas: 2 keitettyä kananmunaa
illallinen: grillattua pihviä(200g) vihreää salaattia hedelmiä
2.päivä
aamu: kahvia 1 sämpylä vettä
lounas: grillattua pihviä(200g) salaattia hedelmiä
illallinen: keitettyä kinkkua(200g)
3.päivä
lounas: 2 munaa salaattia tomaattia
illallinen: keitettyä kinkkua salaattia kurkkua
4.päivä
lounas: 1 muna porkkanoita raakana tai keitettynä juustoa(esim.emmental) max.100g
illallinen: hedelmiä luonnonjogurttia(200g) (ei banaania)
5.päivä
aamu: kahvia porkkanoita sitruunamehua
lounas: ei rasvassa valmistettua kalaa(esim.seiti)(200g) tomaattia
illallinen: grillattua pihviä(200g) salaattia kurkkua
6.päivä
lounas: grillattua broileria(ilman nahkaa)(200g)
illallinen: 2 munaa porkkanoita
7.päivä
aamu: kahvia sitruunamehua
lounas: grillattua pihviä(200g) hedelmiä
illallinen: vapaa valinta

2 vko samalla tavalla (max 3.vko)
ps.ja muistakaa juoda vähintään 3 litraa nestettä,henkilökohtaisesti suosin vichyä,ja voin taata,että aineenvaihdunta hyppää pilviin ja jos ei sinne asti,niin ainakii hyvin lähelle.
Kertokaapa kokemuksenne kun dietti on ohi!!!

16

6870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kassimassi

Mä olen kanssa testannut ton ja se toimii. Mulla putosi lähtöpanostani 72 kilosta 62 kiloon.Olen 172 pitkä. Ihmettelin pikkasen kun housut tippui jalasta! Ja sen jälkeen ei enää tehnyt mieli makeeta ja muutenkin ruokailutottukmukset muuttui niin että laihduin vielä toiset 10 kiloa. Aineenvaihdunta lähti tosi reippaasti vauhtiin, olo oli superkevyt.

Ekat päivät huippasi ja mulla oli siinä pinaattia munien kanssa ->nousi rauta päähän, ihan kun olis kuoppaan pudonnut.

Itsekuria se vaatii, varsinki kun on tällänen herkkusuu. Nyt raskauden ja jälkeen on taas painoa, ja juuri ajattelin, että täytyy ottaa toi kuuri taas käyttöön... Mä lisäksi kävelin vielä 1-1,5 tuntia päivässä niin kuntokin koheni ja kiinteytti jalkoja hyvin. Miinuspuolena on vaan se jatkuva pissahätä!!

• Mirtai

Jep, Jep..tuo kyseinen dieetti on oikealta nimeltään SAIRAALADIEETTI ja sen on laatinut Lääkärikeskus Mehiläinen. Se ei kokonaisuudessaan mene aivan tuolla tavalla..eli kyseinen dieetti on nähtävästi hieman muokkaantunut matkan varrella. Itse olen vetänyt SAIRAALADIEETIN läpi kaksi kertaa..ja paino putosi n.10 kg.

• Ninnulainen

Mistä löydän tämän alkuperäisen dieetin-ohjeet? voitko auttaa? Muokkaamaton versio olisi hyvä..

• Ritu

Täytyypä tosiaan kokeilla tuota diettiä. Raskauden jälkeiseiä kiloja pitäs saada pois, enkä ole löytännyt sopivaa diettiä. ja tämä vaikuttaa lupaavalta.

• outo lintu

mua vähän ihmetyttää et syödään vain 3xpvä..eikö tule kamala nälkä aterioiden välissä? mä en ainakaan pystyis olemaan dieetillä jos koko ajan on nälkä.

• sitruuna

Mä kokeilin kyseistä dieettiä ja rupesin etsii netistä tietoa kun olo rupes vetää aika maihin. En ollu kun kolme päivää, sillä pää oli kuin metrin mittanen halko..ja tyhjää täynnä. Kävin Kutrin sivuilla toteamassa, että ehkä mun kohdalla hiljaa hyvä tulee, kun nälkäkin vaivasi koko ajan. Onko kuurin läpi vieneillä paino todella pysynyt poissa? on meinaa niin paljon puhetta ollu siitä kuinka paino kipuaa takaisin ylös tällaisen poikkeustilan jälkeen??

• minä vaan

Mitenkäs tätä kasvissyöjä noudattaisi? Ja kahviakaan en juo. =( Vinkkejä????!!!!

• damdam

No jätät nekin pois, painokin putoaa nopeammin ;)

• kake
        damdam kirjoitti:

No jätät nekin pois, painokin putoaa nopeammin ;)

Miksi kasvissyöjien pitäis laihduttaa? Miten kasvisruualla voi edes lihoa?

• kasvissyöjät
        kake kirjoitti:

Miksi kasvissyöjien pitäis laihduttaa? Miten kasvisruualla voi edes lihoa?

te ette pärjää protskudieeteissä koska protskua saa kaikesta nam nam eläimistä:D

sika, kala, kana..

• pöpp
        kasvissyöjät kirjoitti:

te ette pärjää protskudieeteissä koska protskua saa kaikesta nam nam eläimistä:D

sika, kala, kana..

Itse asiassa soijassa on suhteessa enemmän proteiinia kuin lihassa. :P

• Tiedoton_

Miten on; jaksaako noilla eväillä urheilla kuinka aktiivisesti vai onko tämä tarkoitettu ihmisille jotka eivät juuri liiku? Tarkoitus olisi lähinnä kiinteyttää, ei niinkään pudottaa painoa..Sopiiko tämä siihen?

• Itsekuri

En suosittelis...treenatessa elimistö ja varsinkin lihaksisto tarvitsee hiilareita,joita tämän dietin aikana ei juurikaan heru(voi tulla aikas pyörryttävä olo)...Kannattaa pitää tauko,ainakin rankasta salitreenistä!Tämä dietti keskittyy lähinnä painon pudotukseen...!!!

• Käsipaino
        Itsekuri kirjoitti:

En suosittelis...treenatessa elimistö ja varsinkin lihaksisto tarvitsee hiilareita,joita tämän dietin aikana ei juurikaan heru(voi tulla aikas pyörryttävä olo)...Kannattaa pitää tauko,ainakin rankasta salitreenistä!Tämä dietti keskittyy lähinnä painon pudotukseen...!!!

Asiantuntijan henkilökohtaisesti minulle laatimalla proteiinidieetillä syödään 5 pv proteiineja ja vähän laadukasta rasvaa. Sitten seuraa 2 tankkauspäivää, jolloin elimistön hiilihydraattivarastoja täydennetään (lisäksi proteiineja, ei rasvaa). Joka päivä on tärkeää syödä 3-4 tunnin välein vaikkei olekaan nälkä (proteiini pitää nälän poissa todella pitkään) ja annokset ovat suuria. Lisäksi huolehditaan elintärkeiden rasvahappojen ja vitamiinien saannista sekä suolen toiminansta esim. pellavansiemeniä syömällä. Salaateilla ja muilla kasviksilla voi herkutella joka aterialla hyvin vapaasti, hedelmiä nautitaan vain tankkauspäivinä. Nestettä juodaan 2-3 litraa. Rasvanpolttoa tehostaa vähintään tunnin aamulenkit tyhjällä mahalla 4-5 x viikossa. Lisäksi punttisali 3-4 x viikossa ja muuta liikuntaa siten että päivittäin tulee 1 aerobinen ja 1 anaerobinen treeni, jotka voi myös tehdä peräkkäin esim. sali kuntopyörä. Lepopäiviä ei pidä unohtaa. Tällä ohjeella aineenvaihdunta pysyy vilkkaana kunhan kalorimäärä pysyy 2200 yläpuolella eli perinteiset kalorien vähentämiset voi unohtaa. Ainoa "hankaluus" on jatkuva syöminen ilman nälkää. Mutta rasvaprosentti pienenee vauhdilla ja turvallisesti. Suosittelen!

• utelias__

Miksi aamuisin sämpylä, eikä jotain kuitupitoista tummaaleipää?

• Itsekuri

...jaa..ah,siinäpä kysymys!!Sämpylä maistuu paremmalta kahvin kanssa(hehheheheh)...sämpylästä saa enemmän hiilareita kuin tummasta leivästä,ja se ku on ainut hiilarilähde tässä dietissä ni kannattaa käyttää hyväksi.Muistan lukeneeni jostain,että proteiinidieteissä saisi maksimissaan syödä hiilareita n.40g/vrk,sämpylästä saa noin 20g-30g...voihan sen vaihtaa tummaan leipään,tuskin siitä henki lähtee!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5534
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4860
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2794
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2068
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1492
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1481
    Aihe