Potkut koeajalla.

Aivan fantsua saada potkut koeajalla. Tässä pätevät syyt irtisanomiseen:
Työn heikot tulokset tai työn heikko laatu
Jatkuvat myöhästelyt töistä
Jatkuvat poissaolot työpaikalta
Työntekijän yleinen sopimattomuus työhön
Työntekijän sopimattomuus työyhteisöön
Työtehtävien laiminlyönti
Työntekijän puutteellinen ammattitaito
Sopimaton käytös
Rikollinen toiminta
Pitkäaikainen sairastuminen

Tästäpä onkin kiva lähteä seuraavan työpaikan hakuun. Jep jep. Enpä tiennyt olevani ihan näin paska.

31

2544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis mitä oot tehnyt tai jättänyt tekemättä työpaikalla?

      Minulla oli itselläni laiton irtisanominen ja valehtelivat työkkäriin että työnlaatu heikkoa tarvitsee pitempiaikaisen perehdytyksen.

      Eli valehtelivat, kukaan ei sanonut että olisin ollut huono vaan päinvastoin kehuttiin kuinka ahkera ja nopea olin

      Aika paljon väärin käyttöä tapahtuu työnantajan toimesta

      • Anonyymi

        Pomo sanoi että ei ole varaa. Kerroin hänelle että siinä tapauksessa mulle kuuluu normi irtisanomisaika tai muuten on laiton irtisanominen. Hän toi jonkin liiton koeaikaa koskevan lappusen, jota en edes vilkaissut koska luin jo kaiken tarvittavan finlexistä. Sanoin vaan rauhallisesti, että tuotannollis taloudelliset syyt ei oikeuta välittömään irtisanomiseen. Hän lupasi miettiä asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pomo sanoi että ei ole varaa. Kerroin hänelle että siinä tapauksessa mulle kuuluu normi irtisanomisaika tai muuten on laiton irtisanominen. Hän toi jonkin liiton koeaikaa koskevan lappusen, jota en edes vilkaissut koska luin jo kaiken tarvittavan finlexistä. Sanoin vaan rauhallisesti, että tuotannollis taloudelliset syyt ei oikeuta välittömään irtisanomiseen. Hän lupasi miettiä asiaa.

        Olet toiminut asiassa aivan oikein. Nyt pomollasi on kaksi vaihtoehtoa:
        - jostain revitään rahat kasaan jotta saadaan sulle se vaivainen 2 viikon irtisanomisajan palkka,
        - tai, pomo haluaa edelleen pelata sun piikkiin koeaikakortilla ja seuraavaksi alkaakin löytyä "pätevää syytä" sun naamataulusta, yhteistyötaidoista, firman kulttuuriin sopivuudesta jne.

        Vastaavassa tilanteessa minulle tehtiin tuo jälkimmäinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet toiminut asiassa aivan oikein. Nyt pomollasi on kaksi vaihtoehtoa:
        - jostain revitään rahat kasaan jotta saadaan sulle se vaivainen 2 viikon irtisanomisajan palkka,
        - tai, pomo haluaa edelleen pelata sun piikkiin koeaikakortilla ja seuraavaksi alkaakin löytyä "pätevää syytä" sun naamataulusta, yhteistyötaidoista, firman kulttuuriin sopivuudesta jne.

        Vastaavassa tilanteessa minulle tehtiin tuo jälkimmäinen.

        Lopputulos oli yllättävä. Olen edelleen töissä. Alkoi löytyä sitä muuta syytä, mutta sain pitää 14 päivän irtisanomisajan. Kerroin myös, että vuoden vaihteen kiireiden takia en ehtinyt hoitaa kaikkia tehtäviä niin hyvin kuin olisin halunnut. Niinpä olen edelleen töissä määräaikaisella sopimuksella ja katselen entistä aktiivisemmin myös muita töitä, koska luottamus ei ole kovin suuri. En voi koskaan tietää mikä oli todellinen syy irtisanomiseen, kun ensin sanottiin yhtä ja sitten toista. Työelämä on ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Aileen kirjoitti:

        Lopputulos oli yllättävä. Olen edelleen töissä. Alkoi löytyä sitä muuta syytä, mutta sain pitää 14 päivän irtisanomisajan. Kerroin myös, että vuoden vaihteen kiireiden takia en ehtinyt hoitaa kaikkia tehtäviä niin hyvin kuin olisin halunnut. Niinpä olen edelleen töissä määräaikaisella sopimuksella ja katselen entistä aktiivisemmin myös muita töitä, koska luottamus ei ole kovin suuri. En voi koskaan tietää mikä oli todellinen syy irtisanomiseen, kun ensin sanottiin yhtä ja sitten toista. Työelämä on ihmeellistä.

        Imppaa lisää liimaa, et sinä ole koskaan ollut työssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Imppaa lisää liimaa, et sinä ole koskaan ollut työssä.

        Yleensä koeajan potkut tulee keväällä tai vuoden loppupuolella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Imppaa lisää liimaa, et sinä ole koskaan ollut työssä.

        Lopeta imppaaminen heti. Vaikutukset näkyy jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Imppaa lisää liimaa, et sinä ole koskaan ollut työssä.

        Lopeta imppaaminen heti. Vaikutukset näkyy jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta imppaaminen heti. Vaikutukset näkyy jo.

        Niin. Sitähän on helppo keksiä tuulesta temmattuja juoruja kuten se imppaa (ei koskaan), se on alkkis (vappuna ei juo). Alkkis on jos ostaa yhden pullon perjantaina, mutta jos ostaa saman pullon vappuna niin ei ole alkkis.

        Itseasiassa alkoholismi ei katso viikonpäivää (vain perjantai). Lisäksi pitäisi olla lopun elämää selibaatissa (mutta muut kyllä saavat seurustella).

        Lisäksi keksitään pelkkää paskaa kun halutaan oma kaveri töihin (se toinen ei edes ole hakenut töihin, mutta silti se on potentiaalinen uhka).

        Lisäksi pääesikuntaan ei kysytä haluatko meille töihin vaan sinne määrätään, lahjotaan tai manipuloidaan (kertoo johtajuuden ja työpaikan tasosta).

        Manpoweilla on myös tapana ottaa lahjuksia, haukkua tuuliviiriksi tai keksiä perätöntä paskaa kun halutaan joku oma kaveri töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Sitähän on helppo keksiä tuulesta temmattuja juoruja kuten se imppaa (ei koskaan), se on alkkis (vappuna ei juo). Alkkis on jos ostaa yhden pullon perjantaina, mutta jos ostaa saman pullon vappuna niin ei ole alkkis.

        Itseasiassa alkoholismi ei katso viikonpäivää (vain perjantai). Lisäksi pitäisi olla lopun elämää selibaatissa (mutta muut kyllä saavat seurustella).

        Lisäksi keksitään pelkkää paskaa kun halutaan oma kaveri töihin (se toinen ei edes ole hakenut töihin, mutta silti se on potentiaalinen uhka).

        Lisäksi pääesikuntaan ei kysytä haluatko meille töihin vaan sinne määrätään, lahjotaan tai manipuloidaan (kertoo johtajuuden ja työpaikan tasosta).

        Manpoweilla on myös tapana ottaa lahjuksia, haukkua tuuliviiriksi tai keksiä perätöntä paskaa kun halutaan joku oma kaveri töihin.

        Oikea alkoholismi ei ole sitä että ollaan tuurijuoppoja satunnaisesti perjantaisin. Oikea alkoholisti ei pärjää ilman viinaa yhtään ainutta päivää. Ei se katso viikonpäivää. Sitäpaitsi moni palkkaa nimenomaan todellisen alkkiksen tai narkin. Ei suinkaan raitista.


      • Anonyymi

        Minulle on käynyt samalla tavalla, että kehuttiin että tehtiin hyvää työtä, mutta sitten annettiin ilman varotusta laittomasti potkut. Eikä edes huomautettu kertaakaan työnteosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea alkoholismi ei ole sitä että ollaan tuurijuoppoja satunnaisesti perjantaisin. Oikea alkoholisti ei pärjää ilman viinaa yhtään ainutta päivää. Ei se katso viikonpäivää. Sitäpaitsi moni palkkaa nimenomaan todellisen alkkiksen tai narkin. Ei suinkaan raitista.

        Raitis pilaa työilmapiirin.

        Älä ikinä palkkaa raitista.


    • Anonyymi

      MInut tavallaan savustettiin ulos koeajalla . Työni tein hyvin, mutta ilmeisesti naamatauluni ei miellyttänyt työpaikassa olevia muita työntekijöitä. Paikka oli naisvaltainen ja nää yhet kotkat teki työpäivistä todella ankeita. He eivät edes tervehtineet minua ja jos koitin tauolla saada juttua aikaan, niin kukaan ei sanonut yhtään mitään .Keskusteluun osallistuminenkaan ei tuottanut mitään tulosta. Kysyin kyllä palautetta työstäni ja olisiko minulla jotain parannettavaa, mutta kukaan näistä ei kommentoinut millään tavalla. Sitten alkoi simputus ja paskan puhuminen selän takaa ja selvä syrjiminen. Yksi näistä naisista valitti minulle sitä, että kun teen jatkuvasti jotakin kokoaika . niin jos johto saa tietää että yksi työntekijä voi tehdä noin paljon hommia päivänaikaa, niin se tarkoittaa että heiltä vähennetään henkilökuntaa.
      Nää eukot istu mielellään lähes koko ajasta taukohuoneessa juoruamassa ja jouduin usein tekemään myös heidänkin työt ja siitä valittivat sitten.
      Pomo otti minut puhutteluun ja kertoi että olen kuulemma ammattitaidoton ja epäluotettava työntekijä. Tää palaute oli tullut sen työpaikan pahimmalta kiusaajalta. Yritin siinä sitten parhaani mukaan puolsutautua ja kerroin miten olen itse kokenut , mutta ei se mitään hyödyttänyt, pomoa ei kiinnostanu puuttua selvään kiusaamiseen. Hän sanoi että parempi sanoa itseni irti, koska jos jatkan, niin joudun silmätikuksi.
      En todellakaan jäänyt sinne töihin, mutta todella paska fiilis jäi. Olin silloin todella nuori ja en oikein osannut pitää puoliani enkä tiennyt omista oikeuksistani, mutta kokemus sekin.
      Tuo kyseinen paikka etsii aika usein työntekijöitä. En yhtään ihmettele että kukaan ei viihdy kyseisessä paikassa pitkään.

      • Anonyymi

        Aika paljon näitä samanlaisia työpaikkoja taitaa olla joissa työilmariipi on läpimätä. Semmosista kannattaa jo oman mielenterveyden kannalta lähteä mahdollisimman pian pois. Itselläkin on sellaisista työpaikoista kokemuksia. Harmi vaan että noista ihmisistä ja paskasta kokemuksesta jää ikävät muistot.


      • Anonyymi

        Voi v.-sentään kyllä se luuta joskus lakasee saavat joskus takasin.älytöntä hommaa kun tee töitä kunnolla ei kun pellolle.pomot uskovat aina juoruakkoja sitten nuollaan jne voi sentään.se teki niin ja sano niin.näitä tapauksia riittää.Mitä isompi firma sen isommat juorut.


      • Anonyymi

        Itse tein mielellni kokoaikaa ja se oli minulle luvattukin. Tämä ei suinkaan ollut keneltäkään jo valmiiksi ennestän palkatulta mitenkään pois vaan kysymys oli poliittinen ja psykologinen. Homoille ei saa antaa työvuoroja. Piste. Homoja voidaan kiristää niiden homoudella ja työvuoroilla sekä luoda siitä poliittinen kysymys-> ensin kiristetään —> sitten esiinnytn itse muka hyväntekijänä ja otetaan tämä sama asia joka ikinen kevät esille. Joka vuosi. Samaan vuoden aikaan. Luodaan itse ongelma ja sitten esiinnytään mukamas hyväntekijänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon näitä samanlaisia työpaikkoja taitaa olla joissa työilmariipi on läpimätä. Semmosista kannattaa jo oman mielenterveyden kannalta lähteä mahdollisimman pian pois. Itselläkin on sellaisista työpaikoista kokemuksia. Harmi vaan että noista ihmisistä ja paskasta kokemuksesta jää ikävät muistot.

        Samasta työpaikasta jankuttaa vuosikymmenet. Joka ikinen kevät kesän kynnyksellä. Sama poliittinen kysymys ja vastauspatteristo valmiina.


      • Anonyymi

        Vähän samanlaista on itsellä nyt. Otsa on hiessä, kun painan töitä, niin siitäkin huomautetaan, että voisitpa otsasi pyyhkiä.

        Mikään ei myöskään riitä, vaikka kuinka parhaansa tekisi. Kun he tekevät mokia, se on ok. Minulle taas on omat säännöt ja virheet toitoteaan suureen ääneen kaikkien kuullen.

        Ja työtä on siis takana vain kuukausi, kun muut ovat olleet alalla vuositolkulla, jopa kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi

        Niin näillä juoruilijoilla ei ole muuta tekemistä kuin juoruta p.tä ja kytätä uutta työntekijää ja paljonko
        Siitä maksetaan varmaan kunnon bonukset.niitä riittää joka paikassa.kun hyvin tekee työnsä niin se pitäisi riittää mutta se ei riitä kyttääjille.onko oma työ ja elämä niin kunnossa ja hyvin .?.koeaikana varsinkin löytyy akuutti kyttäämistä minkä huomaa.


    • Anonyymi

      Työpaikat on yleensä vuokrafirmoja, joihin työnantaja on ostanut sopimuksen. Ensin vuokrafirmalla on jokin kuukauden koeaika ja sen jälkeen on se puolen vuoden sopimus ja sinä aikana firma voi rauhassa katsella , miten se työntekijä pärjää meillä ja ennenkuin puoli vuotta tulee täyteen, niin palkata firmaan vakituiseksi työntekijäksi tai sopimus vuokrafirman kanssa päättyy ja samalla töntekijän sopimus.

      • Anonyymi

        Minua kiinnostaisi, onko vuokrafirmojen välinen kilpailu vajonnut jo niin alas, että solmivat jotain "rahat takas" sopimuksia kohdeyritysten kanssa, jos työntekijä ei "selviydy koeajasta" (eli konsultti tarjonnut "huonoa ainesta, eihän siitä pidä maksaa").

        Synnyttäisi kohdeyrityksille suuren kannustimen väärinkäyttää koeaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi, onko vuokrafirmojen välinen kilpailu vajonnut jo niin alas, että solmivat jotain "rahat takas" sopimuksia kohdeyritysten kanssa, jos työntekijä ei "selviydy koeajasta" (eli konsultti tarjonnut "huonoa ainesta, eihän siitä pidä maksaa").

        Synnyttäisi kohdeyrityksille suuren kannustimen väärinkäyttää koeaikaa.

        Tietysti. Monethan käyttävät satoja tuhansia jopq miljoonia pelkkään lahjontaan. Tätähän on ollut iät ja ajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi, onko vuokrafirmojen välinen kilpailu vajonnut jo niin alas, että solmivat jotain "rahat takas" sopimuksia kohdeyritysten kanssa, jos työntekijä ei "selviydy koeajasta" (eli konsultti tarjonnut "huonoa ainesta, eihän siitä pidä maksaa").

        Synnyttäisi kohdeyrityksille suuren kannustimen väärinkäyttää koeaikaa.

        Ei kiinnosta vittujakaan. On se kumma kun ei vieläkään mennyt perille. Joka kevät samat jutut kuin papukaija toistaisi ulkoaopittua. Levy jäänyt päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi, onko vuokrafirmojen välinen kilpailu vajonnut jo niin alas, että solmivat jotain "rahat takas" sopimuksia kohdeyritysten kanssa, jos työntekijä ei "selviydy koeajasta" (eli konsultti tarjonnut "huonoa ainesta, eihän siitä pidä maksaa").

        Synnyttäisi kohdeyrityksille suuren kannustimen väärinkäyttää koeaikaa.

        Ei kiinnosta Manpower.


    • Anonyymi

      Pääesikunta on semmonen pellelafka, että sinne ei haeta töihin eikä päästä töihin. Sinne pakotetaan, manipuloidaan, lahjotaan, kiristetään ja savustetaan. Samoin kuin kaupungille, Issille, Lidliin, Manpowerille. Koska eihän kukaan fiksu hae töihin vaan sinne pakotetaan töihin.

      Voit sitten arvata minkäläinen työpaikka on kyseessä, jossa jokainen on vastentahtoisesti pakotettu, savustettu, lahjottu, aivopesty ja kiristetty töihin. Management by Perkele (ja Kateus). Ei tarvitse ihmetellä kun kukaan ei tervehdi ja suupielet roikkuu alaspäin (joku hullu tästäkin saa tyydytyksen).

    • Anonyymi

      Koeaikapotkut tulee aina keväisin. Tismalleen samaan vuoden aikaan, jotta saadaan työtöntyötön sitten palkkatuella tsi vuorotteluvapaasijaiseksi 1.6 viimeistään halvalla eli puolella palkalla töihin. Elikä edellinen työnantaja lahjotaan ottamaan töihin ja lähes heti antamaan koeaikapurun. Sitten yllättäen ”hyväntekijä” ilmestyy kuviohin tarjoaa töitä viim. 1.6. Yleensä työnantaja on kaupunki, valtio, Kela tms. Etenkin Ely ja MMM. Haukkuvat julkisuudessa (vaikka et ole julkkis etkä antanut haastatteluja), hakkeroivat, savustavat, vuotavat tietosi, mollaavat elämäns kyllyydestä eri keskustelualustoilla jne. Joka vuosi aloittavat saman trollaamisen, savustamisen, vainoamisen.

    • Anonyymi

      Kumma kun itselle ei ole vielä kertaakaan tullut koeajalla potkuja ja toiset saavat jatkuvasti potkut koeajalla. Ihme hommaa.

      • Anonyymi

        Niin no, joidenkin elämä näyttää pyörivän vuodesta toiseen joka ikinen sekunti vain ”sen yhden tytön” ympärillä ja toiset tytöt ei kiinnosta ollenkaan... On se ihme hommaa!


    • Anonyymi

      Itse olen saanut lopputilin jo niin monta kertaa että ei tunnu enää missään. Lähinnä naurattaa minkälaista vitun pelleilyä tämä koko työelämä on. Firmat kierrättää porukkaa koeajalla, harjoittelussa, määräaikaisilla ja vuokratyönä. Itse nykyään teen vain määräaikaisia sen verran että saa ne ansiosidonnaiset ja maleksin sen pari vuotta ennen seuraavaa paskatyökeikkaa. Ei ole enään edes mitään vitun merkitystä että oletko töissä vai työttömänä kun sama raha tulee joka tapauksessa.

    • Anonyymi

      Ei työharjoittelija omista firmaa missä on harjoittelemassa vaikka kuinka kuvittelee!
      Firman omistamista kuvittelee pitkään työsuhteessa olleet, mutta nyt jo harjoittelijatkin?....

    • Anonyymi

      työntekijä joka tekee b-shit työtä pienellä palkalla yhdessä ja samassa työpaikassa ottaa todella ison riskin omassa elämässä. Kaikki munat on sullottu yhteen koriin ja täysin ilman valtaa ja aivot roikkuu naulassa.
      Jos vaan kantti kestää niin keikkatyöläiseksi useampaan firmaan tai freelanceriksi joka voi tehdä valintansa mukaan työtä useammalle toimeksiantajalle. Mitä useammassa korissa munat ovat sitä vähemmän on itsellä riskejä. Yrittäjäksi ryhtyy hän joka haluaa välttää turhia riskejä. Työntekijällä on vain yksi asiakas eli työnantaja jolle tekee työtänsä. Siinä on isot riskit. Yrittäjällä sen sijaan voi olla lukuisia asiakkaita. Riskin määrä pienenee mitä useampia asiakkaita ja tulonlähteitä firmalla on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe