Oi lyriikka auta

Anonyymi

Bändini nimi on Tinnitusvaippakorvat ja biisin nimi on: Paulan paalusta puuttuu naula. En vaan pääse tekstissä eteenpäin.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luulin
      sun jotain sanovan
      sun alkavan huutelemaan
      sun huulin
      mua anovan
      korvia huuhtelemaan

      Tinnitusta korvissain
      taisi se kaikki se vain olla.
      Ajatusten sorvissain
      ei parane vaipoista polla.

      <4x> Paulan paalusta puuttuu naula.
      yllätys (aah!)
      sä vätys (ääh!)
      Siitä en tässä biisissä sulle laula.


      ---
      no niin, eihän ollut vaikeaa? Joko biisi on huomenna Spotifyssä?
      -winner-

    • Anonyymi

      Olet vahva ja osaava ``Winner`` sinulla on paljon luppo-aikaa.

      • Anonyymi

        Joo, freelancerilla on. Kiitoksia palautteesta.


    • Anonyymi

      Kivan hauska ja huumoristinen alku, siis noin puolet biisistä ehkä. Vaikea on tietää mistä jatkaa, kun on oikeastaan vaikeaa tajuta, että mistä lopetit.
      Mielestäni huono puoli tuossa biisissä on se mikä useimpia nykybiisejä vaivaa, että se mistä kerrot jää aika lailla toisarvoiseksi, mutta osaava pelkistys on hyvä juttu. Pelkistys on ehkä paras hyvää biisiä eteenpäinvievä tekijä, itselleni meni kauan että sen ymmärsin, jos vieläkään ymmärrän. (kun muuta tekstinkirjoittamista takana, jotka ei biisintekemisiin liity)

      Mun mielipide on, että keksi tarina alusta alkaen, mistä tuo biisinalku kertoo, se että biisi kertoo jostakin, on mielestäni paljon parempi osoitus, kuin se että "puolinainen" juttu saisi miljoonayleisön, siis tarkoitan nimenomaan biisinkertojan persoonaa sekä kertojankykyjä silmälläpitäen.
      Mitä sitten haluatkin kertoa, niin toivottavasti jotakin ! Ja tiivistä ja jalosta siitä, silloin onni sua saisikin potkaista, kiva !

      • Anonyymi

        Joo, no olen eri henkilö kuin aloittaja, joten en osaa tietenkään arvioida mitä hän ajattelee tai haluaa biisissä kertoa (tuossa alempana avasi hieman lisää), joten omat lyriikat ovat vähintään puoliksi läppää. Enempää en viitsi kuitenkaan ilman korvausta antaa hyötykäyttöön. Jos kolmessa minuutissa väsätyt värssyt ovat mulle normi ja toinen ei keksi useassa päivässä yhtään mitään, niin silloin on kyse eri tasoisesta lahjakkuudesta.

        En siis väitä, että lyriikkani olisivat hyviä, vaan sitä, miten prosessi on toisille helppoa ja toisille ei muusa eikä kunnian kukko laula, vaikka kuinka vääntäisi. Silloin ehkä kannattaisi oikeasti panostaa siihen sävellykseen ja heittää lyriikkaideointi sellaiselle, joka pystyy sitä tuottamaan?

        Populaarimusiikki perustuu toistolle ja sille, että kertosäe saa sut laulamaan mukana. Eri kappaleet ovat ne, joilla tarvitsee kertoa tarina. Riittää kun pistää parit lal-lal-la:t ja I just can't get you out of my head, kysy vaikka Kylieltä. Sitten loppukappale voi kertoa vaikka sitkeästä korvavaikusta tai tinnituksesta.

        Koska mulle aloittajan bändin nimestä tulee enemmän inspiraatiota kuin siitä mistä hän toivoo laulunsa kertovan. Ilmeisesti pitäisi tietää kuka on Paula ja kuka on "Mestari"?

        -winner-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, no olen eri henkilö kuin aloittaja, joten en osaa tietenkään arvioida mitä hän ajattelee tai haluaa biisissä kertoa (tuossa alempana avasi hieman lisää), joten omat lyriikat ovat vähintään puoliksi läppää. Enempää en viitsi kuitenkaan ilman korvausta antaa hyötykäyttöön. Jos kolmessa minuutissa väsätyt värssyt ovat mulle normi ja toinen ei keksi useassa päivässä yhtään mitään, niin silloin on kyse eri tasoisesta lahjakkuudesta.

        En siis väitä, että lyriikkani olisivat hyviä, vaan sitä, miten prosessi on toisille helppoa ja toisille ei muusa eikä kunnian kukko laula, vaikka kuinka vääntäisi. Silloin ehkä kannattaisi oikeasti panostaa siihen sävellykseen ja heittää lyriikkaideointi sellaiselle, joka pystyy sitä tuottamaan?

        Populaarimusiikki perustuu toistolle ja sille, että kertosäe saa sut laulamaan mukana. Eri kappaleet ovat ne, joilla tarvitsee kertoa tarina. Riittää kun pistää parit lal-lal-la:t ja I just can't get you out of my head, kysy vaikka Kylieltä. Sitten loppukappale voi kertoa vaikka sitkeästä korvavaikusta tai tinnituksesta.

        Koska mulle aloittajan bändin nimestä tulee enemmän inspiraatiota kuin siitä mistä hän toivoo laulunsa kertovan. Ilmeisesti pitäisi tietää kuka on Paula ja kuka on "Mestari"?

        -winner-

        "Populaarimusiikki perustuu toistolle ja sille, että kertosäe saa sut laulamaan mukana."

        No joo, tuohonpäinhän on kovasti menty jo monta vuosikymmentä. Mutta koko totuus ei ole missään nimessä se, että biisien pitäisi olla "aivottomia renkutuksia", joka saa isot massat hytkymään euforiasta.

        Itse olen kyllä kovasti sitä mieltä, että biisinteossa kannattaisi pyrkiä siihen, että se kertoo jostakin, eikä ole vain "aivottoman kertosäkeen ympärille kyhätty kimallekehys". Se että osaa kertoa jotain pelkistämällä, tarinan kertomalla ja oikeasti rytmittämällä, kertoo siitä miten maailmaa hahmottaa. Se yleistynyt tila, jossa tarkoitus on tehdä "aivotonta massamusaa" on kyllä pöyristyttävä. Se kertoo nykypäivän tilasta, mutta ei kaikesta siinä.
        Ja tietenkin kun puhun "tarinasta", niin sitä ei tarvitse kertoa suoraan, ja taidokkaammaksi sen aina tekee, kun osa on rivien välistä ym.luettavissa, mutta tyylejä on monia. Enkä nyt noin suoraan "massamusaakaan" tuomitse kuin annoin ymmärtää, sillä on paikkansa, mutta mielummin esim.radiosoitossa kuuntelen hyviä sanoituksia, jotka todella kertoo jostakin elämästä ja kokemuksesta.

        Mutta jos todellakin metaforina ajatellaan niin tuo aloittajan kappale on aika hyvällä mielikuvituksella tehty, se "yllätys" - kohta pitäisi olla se, että se Paula ei ole ainakaan Koivuniemen Paula. Vaan mikä ihme on "Paulan paalu", vai onko tämä Paula kenties "sateenkaariväkeä" ?!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Populaarimusiikki perustuu toistolle ja sille, että kertosäe saa sut laulamaan mukana."

        No joo, tuohonpäinhän on kovasti menty jo monta vuosikymmentä. Mutta koko totuus ei ole missään nimessä se, että biisien pitäisi olla "aivottomia renkutuksia", joka saa isot massat hytkymään euforiasta.

        Itse olen kyllä kovasti sitä mieltä, että biisinteossa kannattaisi pyrkiä siihen, että se kertoo jostakin, eikä ole vain "aivottoman kertosäkeen ympärille kyhätty kimallekehys". Se että osaa kertoa jotain pelkistämällä, tarinan kertomalla ja oikeasti rytmittämällä, kertoo siitä miten maailmaa hahmottaa. Se yleistynyt tila, jossa tarkoitus on tehdä "aivotonta massamusaa" on kyllä pöyristyttävä. Se kertoo nykypäivän tilasta, mutta ei kaikesta siinä.
        Ja tietenkin kun puhun "tarinasta", niin sitä ei tarvitse kertoa suoraan, ja taidokkaammaksi sen aina tekee, kun osa on rivien välistä ym.luettavissa, mutta tyylejä on monia. Enkä nyt noin suoraan "massamusaakaan" tuomitse kuin annoin ymmärtää, sillä on paikkansa, mutta mielummin esim.radiosoitossa kuuntelen hyviä sanoituksia, jotka todella kertoo jostakin elämästä ja kokemuksesta.

        Mutta jos todellakin metaforina ajatellaan niin tuo aloittajan kappale on aika hyvällä mielikuvituksella tehty, se "yllätys" - kohta pitäisi olla se, että se Paula ei ole ainakaan Koivuniemen Paula. Vaan mikä ihme on "Paulan paalu", vai onko tämä Paula kenties "sateenkaariväkeä" ?!!

        Juu juu. Paljon sait asiaa ja asianvieriassosiaatiota aikaan, vaikka olet "pelkistyksen ystävä" :D

        AINOA henkilö ketjussa, joka on saanut jotain aikaan olen minä, enkä ole aloittaja :D

        Nyt laita tähän lyhyt näyte sanoituksestasi ja jutellaan lisää sitten.

        -winner-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu. Paljon sait asiaa ja asianvieriassosiaatiota aikaan, vaikka olet "pelkistyksen ystävä" :D

        AINOA henkilö ketjussa, joka on saanut jotain aikaan olen minä, enkä ole aloittaja :D

        Nyt laita tähän lyhyt näyte sanoituksestasi ja jutellaan lisää sitten.

        -winner-

        "Juu juu. Paljon sait asiaa ja asianvieriassosiaatiota aikaan, vaikka olet "pelkistyksen ystävä" :D"


        Mistähän nyt itse sen assosiaation sait että olen "pelkistyksen ystävä"?!? Siis yleensäkin biisienteossa tarvitaan pelkistämistä yleensäkin, jonkin asian voi sanoa vähän monimutkaisemminkin, mutta jos liian monimutkaisesti yleensä kertoo, niin sitä on aika hankala sovittaa musiikiksi.
        Jokseenkin "liian pelkistettyä" nykyinen populaarimusiikki mielestäni on, siis jos puhutaan siitä musiikista, jota esim.kaupallisilla radiokanavilla, ja netissä soitetaan, ja jotka yleensä saavat suurimmat kuulijamäärät, ei ne paljon suurempaa ajattelukykyä edellytä, ja tavallaanhan se on niiden tarkoituskin.
        En siis kirjoittanut "pelkistyksestä", vaan siitä että musiikkikappaleilla voisi olla enemmän sisältöä noin yleensä, nykyisellään (=pelkistettynä) kyse on pitkälle vain yleisön kosiskelusta, jossa tuotetaan "massafiiliksiä". Onko se sitten vastakohta sille, että arkielämä koetaan liian kiireisenä ja hektisenä, kyllä varmasti on näin monessakin määrin. Haetaan jotakin, jolla voi tyhjentää pään arjesta, sama juttuhan esim.elokuvien, tv:n, tietokonepelienkin kanssa.

        Mutta se, että enää ei voisi tuottaa kunnon sisältöä, joka laittaa ajattelemaan elämää itsessään, arjessaan ... Miten pitkälle siinä voidaan mennä, sehän kertoo tästä päivästä, miten sellaisella löytyy enää tilaa?!? Mutta kun assosioit jostakin sen "pelkistyksen", niin sitähän se nimenomaan nykyään jo liikaakin on, sehän se saa "massat hytkymään euforiasta", ja siihen monet biisintekijät jopa käsittääkseni nykyisin pyrkivätkin ...


        (Laitoin pari tuntia sitten näytteen, joka kertoi mm.Paulan pettämisestä ("Paula etsii naulaa" - tyyliin), mutta järjestelmä taisi poistaa sen, en tiedä miksi ... En tiedä jaksanko kyhätä heti nyt uutta, kun en sitä tallentanut minnekään, ehkä joskus myöhemmin sitten ... Jutellaan vaan, mutta tarkkoja assosiaatioita sitten "winner" !!! )


    • Anonyymi

      Itseasiassa laulu on hengellinen ja kertoo siitä kuinka löysästi Paulan "Mestari`` roikkuu.

      • Anonyymi

        Gösta Sundqvist aikoinaan pelkisti tämän ongelman ja sen ratkaisun aika lyhyeen.

        "Vasara ja nauloja.
        Koko rahalla."

        -winner-


    • Anonyymi

      Muuten, tästä ketjusta taitaa tulla uusi kalevauvat-biisi, jos he tällekin sivustolle joskus eksyvät.

      -winner-

    • Anonyymi

      Aloittajan lyriikat on ilmaisia mutta niiden laulamisesta haluan soppaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      107
      1825
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1396
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1329
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1313
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      14
      1041
    Aihe