Moottoripyöräily Suomen vaarallisin harrastus!

Anonyymi

Moottoripyörillä taphtui viime vuonna 25 kuolemaan johtanutta onnettomuutta ja 321 loukkaantumista.

233

2065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhempien vastuulla on, että nuoret eivät ymmärtämättömyydessään ryhtyisi moiseen hommaan. Vanhemmalle moottoripyöräpolvelle tulee tehdä kypsyyskokeet henkisen kehitystason arvioimiseksi.

      • Anonyymi

        Myös autoilijoille pitäisi tehdä vuosittain ajokoe, koska heidän vanhemmat ovat heikosti onnistuneet opettamaan ennakoivaa/ havainnoivaa ajotapaa ja turvavälin merkitystä liikenteessä.


      • Anonyymi

        Suurin osa moottoripyöräilijöistä on myös autoilijoita. Eikö heilläeriitä samat määrittelyt kuin autoilijoillekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös autoilijoille pitäisi tehdä vuosittain ajokoe, koska heidän vanhemmat ovat heikosti onnistuneet opettamaan ennakoivaa/ havainnoivaa ajotapaa ja turvavälin merkitystä liikenteessä.

        Raivopyörät pahempiin
        Eivät osaa liikrnnesääntöjä

        Aina risteykseen tullessaan raivopyörät lisää nopeutta ehtiäkseen auton alle


        Sääntöhän risteykseen tullessa pitää ajonopeutta hidastas


        Nelivetonaasturi hynrid


      • Anonyymi

        Moottoripyörä on edullisin ja paras muoto liikkua paikasta toiseen kesä aikana. Ei riskiä viruksista kuten linja-autoissa tai takseissa, ei aikatauluista riippuvuutta, voi tulla ja mennä, tehdä lähtöä vaikka keskellä yötä kello kolme Äkäslompolosta Ouluun, ilman odottamista tai ongelmia koska joku herää liikennöimään julkista.
        Kykenee olla täysin omissa oloissa tapaamatta ketään. Ulkoilmassa virukset harvassa tai ei ollenkaan.
        Koronan mainittiin elävän vain 10 minuuttia, jos ei pääse kiinnittymään mihinkään.
        Moottoripyörä on ekologisin, ja virusturvallisin vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoripyörä on edullisin ja paras muoto liikkua paikasta toiseen kesä aikana. Ei riskiä viruksista kuten linja-autoissa tai takseissa, ei aikatauluista riippuvuutta, voi tulla ja mennä, tehdä lähtöä vaikka keskellä yötä kello kolme Äkäslompolosta Ouluun, ilman odottamista tai ongelmia koska joku herää liikennöimään julkista.
        Kykenee olla täysin omissa oloissa tapaamatta ketään. Ulkoilmassa virukset harvassa tai ei ollenkaan.
        Koronan mainittiin elävän vain 10 minuuttia, jos ei pääse kiinnittymään mihinkään.
        Moottoripyörä on ekologisin, ja virusturvallisin vaihtoehto.

        Siinä on huonot puolensa. Kun kesähelteellä taistelee hikisten varusteiden kanssa, tekee mieli ajaa autolla jossa on ilmastointi. Jo hikisen kypärän hikiseen päähän laitto, se on temppu sinänsä. No, möin pyörän pois ja ajelen kolme vuotta vanhalla Mersulla.

        On motskari mukavakin laite ei sen puoleen, mutta siinä on oltava järki mukana kun sillä huristelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös autoilijoille pitäisi tehdä vuosittain ajokoe, koska heidän vanhemmat ovat heikosti onnistuneet opettamaan ennakoivaa/ havainnoivaa ajotapaa ja turvavälin merkitystä liikenteessä.

        Hyvää esimerkkiä tosiaan annetaan:

        Eräs "loistoiskä" ajoi ala-asteikäisen poikansa kanssa polkupyörillä ja iskä opetti pojalle liikennettä.

        Ajoivat jalkakäytävällä ja sieltä iskä kääntyi ilman käsimerkkiä suojatielle autojen eteen vetäen hirveän raivoilmeen ja alkoi huutaa autoilijoille, poika ajoi isänsä perässä kalpeana ja silmät pyöreinä.

        Hienoa esimerkkiä miten liikenteessä pääsee hengestään, upea ja viisas isä :D


      • Anonyymi

        Polkupyöräily on vaarallisempi laji kuin moottoripyöräily. Pyöräilijöitä kuoli viime vuonna 30 ja loukkaantui 564.

        Esittämäsi vaatimukset pitäisikin kohdistaa fillaristeihin, ei motoristeihin. Ei ensimmäistäkään kolmipyörää ipanoille, vanhemmalle polvelle vain potkulaudat tai rollaattorit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoripyörä on edullisin ja paras muoto liikkua paikasta toiseen kesä aikana. Ei riskiä viruksista kuten linja-autoissa tai takseissa, ei aikatauluista riippuvuutta, voi tulla ja mennä, tehdä lähtöä vaikka keskellä yötä kello kolme Äkäslompolosta Ouluun, ilman odottamista tai ongelmia koska joku herää liikennöimään julkista.
        Kykenee olla täysin omissa oloissa tapaamatta ketään. Ulkoilmassa virukset harvassa tai ei ollenkaan.
        Koronan mainittiin elävän vain 10 minuuttia, jos ei pääse kiinnittymään mihinkään.
        Moottoripyörä on ekologisin, ja virusturvallisin vaihtoehto.

        Jo ensimmäinen lause osoitti, et ymmärrä mitään taloudesta. Yksi edullisuuteen ratkaisevasti vaikuttava asia on käyttöaste. Jos tarve on liikkua Äkäslompolon ja Oulun välillä, niin kesäpomon käyttöaika jää hyvin lyhyeksi. Käyttöaika 3kk ja pääoma on sidottu 12kk.

        Toiseksi tuossa ei ollut mitään asiaa joka ei pätisi autoon. Ja kun sillä autolla törmää Äkäslompolon tiellä poroon, niin autoon tulee klommo. Kun törmää mopolla, voi mennä henki. Kuoleminen on tietenkin ekologisin mahdollinen ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo ensimmäinen lause osoitti, et ymmärrä mitään taloudesta. Yksi edullisuuteen ratkaisevasti vaikuttava asia on käyttöaste. Jos tarve on liikkua Äkäslompolon ja Oulun välillä, niin kesäpomon käyttöaika jää hyvin lyhyeksi. Käyttöaika 3kk ja pääoma on sidottu 12kk.

        Toiseksi tuossa ei ollut mitään asiaa joka ei pätisi autoon. Ja kun sillä autolla törmää Äkäslompolon tiellä poroon, niin autoon tulee klommo. Kun törmää mopolla, voi mennä henki. Kuoleminen on tietenkin ekologisin mahdollinen ratkaisu.

        Suomen ajoneuvokalusto moottoripyörien osalta saattaa keskiarvoltaan edustaa muutamaa sataa euroa, keski-ikä ehkä jotain 30 vuotta vanhoja. (Autot keskimäärin 3600 euroa, ja ikä 13 vuotta) Se niistä "pääomista" jotka teollisuuteen sijoittamisen sijaan ovat "kiinni" muutaman satasen moottoripyörässä.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/autoliitto-muistuttaa-suomalainen-ajaa-keskimaarin-3-600-euron-autolla-tyoryhman-visiot-kaukana-arjesta/7202556


    • Anonyymi

      Niin oli jännää, kun joitain vuosia sitten ajoin AB-kortilla heti isoilla Suzuki GSX 1100:lla ja BMW K100:lla ilman mitään pakollista opettelua.
      Täysin autoon verrattavia kapistuksia, mutta ei autokortti anna motskarin käsittelytaitoa:).

      • Anonyymi

        Minullakin on AB-kortti, enkä ole tuntiakaan saanut mitään moottoripyörä koulutusta, enkä ajokoulutusta moottoripyörän ajamiseen, eikä inniajoa moottoripyörän kanssa ole suoritettu.
        Saisi lähteä ajamaan millä tahansa moottoripyörällä, koska minulla on ajokortti, joka siihen oikeuttaa.
        Tosin käytän järkeä, enkä lähtisi liikenteen sekaan minkään kokoisella moottoripyörällä ajamaan ennenkuin olen ensin harjoitellut ja saanut riittävän ajotuntuman moottoripyörään.

        Koska minulla on moottoripyöräkortti, niin mitään estettä ei luulisi olevan yli 100km/h kulkevan sähköpyörän ajamiseen.
        Sähköpyörä on kaksipyöräinen, mutta kevyempi, kuin moottoripyörä.
        Ratkaisevaahan on nopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on AB-kortti, enkä ole tuntiakaan saanut mitään moottoripyörä koulutusta, enkä ajokoulutusta moottoripyörän ajamiseen, eikä inniajoa moottoripyörän kanssa ole suoritettu.
        Saisi lähteä ajamaan millä tahansa moottoripyörällä, koska minulla on ajokortti, joka siihen oikeuttaa.
        Tosin käytän järkeä, enkä lähtisi liikenteen sekaan minkään kokoisella moottoripyörällä ajamaan ennenkuin olen ensin harjoitellut ja saanut riittävän ajotuntuman moottoripyörään.

        Koska minulla on moottoripyöräkortti, niin mitään estettä ei luulisi olevan yli 100km/h kulkevan sähköpyörän ajamiseen.
        Sähköpyörä on kaksipyöräinen, mutta kevyempi, kuin moottoripyörä.
        Ratkaisevaahan on nopeus.

        Onneksi tyypit, jotka voivat ajaa moottoripyörää ilman moottoripyörällä saatua opetusta, ovat katoavaa kansanperinnettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on AB-kortti, enkä ole tuntiakaan saanut mitään moottoripyörä koulutusta, enkä ajokoulutusta moottoripyörän ajamiseen, eikä inniajoa moottoripyörän kanssa ole suoritettu.
        Saisi lähteä ajamaan millä tahansa moottoripyörällä, koska minulla on ajokortti, joka siihen oikeuttaa.
        Tosin käytän järkeä, enkä lähtisi liikenteen sekaan minkään kokoisella moottoripyörällä ajamaan ennenkuin olen ensin harjoitellut ja saanut riittävän ajotuntuman moottoripyörään.

        Koska minulla on moottoripyöräkortti, niin mitään estettä ei luulisi olevan yli 100km/h kulkevan sähköpyörän ajamiseen.
        Sähköpyörä on kaksipyöräinen, mutta kevyempi, kuin moottoripyörä.
        Ratkaisevaahan on nopeus.

        Minulla onkin sdc e kortti

        4wf Maasturi ja peräkärry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi tyypit, jotka voivat ajaa moottoripyörää ilman moottoripyörällä saatua opetusta, ovat katoavaa kansanperinnettä.

        Aikoinaan kun ajoin kortin sen a:n sai siihen automaattisesti ajamatta metriäkään moottoripyörällä, on silti tullut ihan turvallisesti ajeltua kaikenkokoisilla moottoripyörillä.

        Kaikki eivät ole apukoululaisia joilta puuttuisi oma ajattelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan kun ajoin kortin sen a:n sai siihen automaattisesti ajamatta metriäkään moottoripyörällä, on silti tullut ihan turvallisesti ajeltua kaikenkokoisilla moottoripyörillä.

        Kaikki eivät ole apukoululaisia joilta puuttuisi oma ajattelu.

        Hyvin sanottu. Omalla kohdallani oli sama juttu, paitsi että kävin juniorina läpi alkaen moposta, kevytmoottoripyörästä, ja sitten kuorma-autokortti, ja siirryin samalla yli 1000cc moottoripyöräilijäksi. Ilman oppitunteja suurten pyörien suhteen. Nämä asiat tulevat automaattisesti selkärangasta niille joilla on aivot paikallaan, ja mies ja kone ovat kuin paita ja p*rse. Näin on omalla kohdallani aina ollut, paita ja p*rse myös 80 metristä laivan ruoria myrskytuulessa väännelleenä.
        Myös laivan tuntuma aaltoihin oli kuin paita ja p*rse, mies ja kone yhtä ja samaa.
        Ei sovi manata mitään piruja seinille mutta täysin vahingoton vahinkohistoria on ajoneuvojen käyttäjänä jo 40 vuotta.
        Moottoripyöränä toiminut vuosia 2 sylinterinen 1100cc pyörä, ja olenkin pikkuhiljaa katsellut siirtymistä suurempaan. Ehkä 4 sylinterinen 1300cc ja siitä ylöspäin.
        Toisaalta polttoaineen kulutus on laittanut miettimään lähtisikö kuitenkaan ihan 1900cc pyörää hankkimaan.


    • Anonyymi

      On vähän kuin itsemurhaa hautoisi kun harkitsee moottoripyörän hankintaa.

      • Anonyymi

        Pelko estää sinua elämästä.

        Moottoripyöräily on antanut itselle valtavasti upeita elämyksiä, enemmän kuin mikään muu harrastus ja kaikenlaista on kokeilu. Moottoripyöräilyä kalliimpiakin.

        Moottoripyöräily on autoilua turvallisempaa, kun on oikea asenne ja hallitsee välineen. Ei se kaikille sovi, eikä kaikki siihen pysty, myönnettäköön


      • Anonyymi

        ..ainakin silloin, jos on yhtä rajoittunut ajatusmaailma kuin sinulla. Pysy vaan jalankulkijana.


      • Anonyymi

        No eihän Suomessa enää kannata tehdä muuta kuin itsemurhan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelko estää sinua elämästä.

        Moottoripyöräily on antanut itselle valtavasti upeita elämyksiä, enemmän kuin mikään muu harrastus ja kaikenlaista on kokeilu. Moottoripyöräilyä kalliimpiakin.

        Moottoripyöräily on autoilua turvallisempaa, kun on oikea asenne ja hallitsee välineen. Ei se kaikille sovi, eikä kaikki siihen pysty, myönnettäköön

        Taas kesä illan pilss karsee mölinä moottori moposta

        Milloin Vihreet kieltää mottoripyörät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelko estää sinua elämästä.

        Moottoripyöräily on antanut itselle valtavasti upeita elämyksiä, enemmän kuin mikään muu harrastus ja kaikenlaista on kokeilu. Moottoripyöräilyä kalliimpiakin.

        Moottoripyöräily on autoilua turvallisempaa, kun on oikea asenne ja hallitsee välineen. Ei se kaikille sovi, eikä kaikki siihen pysty, myönnettäköön

        Nyt tuli paksua juttua turvallisuudesta


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuossa olisi nopeampia sähköpyöriä ja osa kulkee yli 100km/h. Pyörissä on kytkin, joka muuttaa pyörän lain sallimaksi 25km/h ja max 1000W tehoiseksi, kun ajetaan yleisellä tiellä.

        https://www.cyklonebike.com/en/offer/


      • Anonyymi

        Kuinkahan moni jalankulkija jää alle kun noista ei ääntä juuri tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan moni jalankulkija jää alle kun noista ei ääntä juuri tule.

        Niinpä? Eikä sellaisella ole kiva ajella. Pitää olla sellaiset jyrinät, että koko kortteli tärisee. Ja pitää päästä revettämään joka risteyksestä, että kuuluu tosi kauas.


      • Anonyymi

        "Moottoripyöräily siirtyy nopeasti sähkökäyttöön kuten autotkin"
        - teiniksi jääneet varmasti asentavat niihin kaiuttimet joista kuuluu helvetillinen jytinä


    • Anonyymi

      Kyllä oli rumannäköinen tuo zero en huolis.

      • Anonyymi

        näin on!


      • Anonyymi

        näin on!


    • Anonyymi

      Sähkömotskarissa ei kahvasta käännetä lisää kaasua vaan sähköä.

      • Anonyymi

        Itseasiassa muutetaan taajuutta tiheenmäksi


    • Anonyymi

      Taitaa nuo tupakointi ja viinan juonti olla vielä vaarallisempia harrastuksia.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, ja lisätään vielä mukaan kannabis ja muu huumeidenkäyttö


    • Anonyymi

      Köyhille kaikki on kallista ja pelkureille liian vaarallista.


      Osaavalla kuskilla moottoripyörällä ajo on turvallisempaa, kuin henkilöautolla ja 10X nautittavampaa.

      • Anonyymi

        Eteentulevan auton kohdalla ei millään motskarilla voi kovassa vauhdissa tehdä koukkausta. Turvallisuus perustuu usein siihen ,että autoilijat suojelevat motoristia väistämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eteentulevan auton kohdalla ei millään motskarilla voi kovassa vauhdissa tehdä koukkausta. Turvallisuus perustuu usein siihen ,että autoilijat suojelevat motoristia väistämällä.

        Ehkä olisi parempi sanoa, että,moottoripyöräilijät suojelevat itseään väistämällä autoilijoita, varsinkin ammattiautoita, jotka tulevat kolmion takaa, pihasta, vasemmalta eteen tai ohittavat iholta tms. pikkujäynää, puhumattakaan niistä, jotka yrittävät ajattaa perään, yrittävät kiihdyttämällä estää ohituksen tai roikkuvat takarenkaassa.

        Ohituksen estämisyrittäjien olisi joskus hyvä Bemarinsa , Audinsa tai jopa Nissaninsa ratissa älytä, että isoa kyykkypyörää ei Ferrarillakaan kiihdyttämällä estetä menemästä ohi.
        Pelkkää fiksuuttaan se motoristi keskeyttää ohituksensa, jos autolla aletaan kiihdyttelemään kilpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olisi parempi sanoa, että,moottoripyöräilijät suojelevat itseään väistämällä autoilijoita, varsinkin ammattiautoita, jotka tulevat kolmion takaa, pihasta, vasemmalta eteen tai ohittavat iholta tms. pikkujäynää, puhumattakaan niistä, jotka yrittävät ajattaa perään, yrittävät kiihdyttämällä estää ohituksen tai roikkuvat takarenkaassa.

        Ohituksen estämisyrittäjien olisi joskus hyvä Bemarinsa , Audinsa tai jopa Nissaninsa ratissa älytä, että isoa kyykkypyörää ei Ferrarillakaan kiihdyttämällä estetä menemästä ohi.
        Pelkkää fiksuuttaan se motoristi keskeyttää ohituksensa, jos autolla aletaan kiihdyttelemään kilpaa.

        Niin mutta kun fysiikan laeille ei voi vaan mitään, jos luotisuoraan viilettävän motskarin eteen joku Ooppeli-pappara tunkee. Motoristeilla on usein liian suuri itseluottamus ja varovaisuuden puute, kun tehoa on.
        Kaarteessa ulosajotkin kielivät siitä, ettei osata kallistaakaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eteentulevan auton kohdalla ei millään motskarilla voi kovassa vauhdissa tehdä koukkausta. Turvallisuus perustuu usein siihen ,että autoilijat suojelevat motoristia väistämällä.

        Sinulla ei selvästikään ole todellista kokemusta moottoripyörällä ajamisesta. Olen ajanut yli miljoona km moottoripyörällä ja autolla, joten voin kertoa sinulle joitakin faktoja.

        Autoilijat eivät suojele motoristia, vaan kokenut motoristi tarkkailee aina kaikkia autoilijoita potentiaalisena uhkana, valmiina reagoimaan.

        Auton kuljettajissa on paljon heikompitasoista ainesta osaamisen, ajovälineen hallinnan ja ympäristön havainnoinnin puolesta, kuin moottoripyörän kuljettajissa.
        Moottoripyörää ajetaan ennakoimalla, sillä ei ajeta kuten autolla. Moottoripyörä vie vähemmän tilaa, koukkauksen tarve väistössä on pienempi, kuin autolla.

        Tämän keskustelun ulkopuolelle jätetään kortittomat, varastetulla pyörällä ajavat ja päihtyneet, he aiheuttavat suurimman osan mp onnettomuuksista. Yleensä onnettomuudet aiheuttaa autoilija, joka kääntyy eteen, tulee kolmion takaa eteen, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei selvästikään ole todellista kokemusta moottoripyörällä ajamisesta. Olen ajanut yli miljoona km moottoripyörällä ja autolla, joten voin kertoa sinulle joitakin faktoja.

        Autoilijat eivät suojele motoristia, vaan kokenut motoristi tarkkailee aina kaikkia autoilijoita potentiaalisena uhkana, valmiina reagoimaan.

        Auton kuljettajissa on paljon heikompitasoista ainesta osaamisen, ajovälineen hallinnan ja ympäristön havainnoinnin puolesta, kuin moottoripyörän kuljettajissa.
        Moottoripyörää ajetaan ennakoimalla, sillä ei ajeta kuten autolla. Moottoripyörä vie vähemmän tilaa, koukkauksen tarve väistössä on pienempi, kuin autolla.

        Tämän keskustelun ulkopuolelle jätetään kortittomat, varastetulla pyörällä ajavat ja päihtyneet, he aiheuttavat suurimman osan mp onnettomuuksista. Yleensä onnettomuudet aiheuttaa autoilija, joka kääntyy eteen, tulee kolmion takaa eteen, jne.

        " Miljoonamiehellä" on varmaan pohjaa puhua. Kannattaisi silti joskus myös miettiä, voisiko muilta oppia mitään.

        "kokenut motoristi tarkkailee aina kaikkia autoilijoita potentiaalisena uhkana, valmiina reagoimaan."
        - hienosti sanottu paperilla :) Aivan kaikkia tarkkailee ja yhtä aikaa!

        "Moottoripyörää ajetaan ennakoimalla, sillä ei ajeta kuten autolla. "
        Niinkös? autolla ei tarvi ennakoida? (vaikka liikenneopettajat sitä jankuttavat).:)

        "Moottoripyörä vie vähemmän tilaa, koukkauksen tarve väistössä on pienempi, kuin autolla."
        Kukapa tuotakaan olisi käsittänyt..:)

        "Yleensä onnettomuudet aiheuttaa autoilija, joka kääntyy eteen, tulee kolmion takaa eteen, jne."
        No tässä tuli pointti, joka tosin kumoaa yllä olevaa opetusta; ennakointi ei aina auta , ja eteen tullutta autoa ei motskari koukkaamalla väistä normi ajonopeudessa...:/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei selvästikään ole todellista kokemusta moottoripyörällä ajamisesta. Olen ajanut yli miljoona km moottoripyörällä ja autolla, joten voin kertoa sinulle joitakin faktoja.

        Autoilijat eivät suojele motoristia, vaan kokenut motoristi tarkkailee aina kaikkia autoilijoita potentiaalisena uhkana, valmiina reagoimaan.

        Auton kuljettajissa on paljon heikompitasoista ainesta osaamisen, ajovälineen hallinnan ja ympäristön havainnoinnin puolesta, kuin moottoripyörän kuljettajissa.
        Moottoripyörää ajetaan ennakoimalla, sillä ei ajeta kuten autolla. Moottoripyörä vie vähemmän tilaa, koukkauksen tarve väistössä on pienempi, kuin autolla.

        Tämän keskustelun ulkopuolelle jätetään kortittomat, varastetulla pyörällä ajavat ja päihtyneet, he aiheuttavat suurimman osan mp onnettomuuksista. Yleensä onnettomuudet aiheuttaa autoilija, joka kääntyy eteen, tulee kolmion takaa eteen, jne.

        Kaikkein vähiten tietävät uskovat tietävänsä kaiken!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Miljoonamiehellä" on varmaan pohjaa puhua. Kannattaisi silti joskus myös miettiä, voisiko muilta oppia mitään.

        "kokenut motoristi tarkkailee aina kaikkia autoilijoita potentiaalisena uhkana, valmiina reagoimaan."
        - hienosti sanottu paperilla :) Aivan kaikkia tarkkailee ja yhtä aikaa!

        "Moottoripyörää ajetaan ennakoimalla, sillä ei ajeta kuten autolla. "
        Niinkös? autolla ei tarvi ennakoida? (vaikka liikenneopettajat sitä jankuttavat).:)

        "Moottoripyörä vie vähemmän tilaa, koukkauksen tarve väistössä on pienempi, kuin autolla."
        Kukapa tuotakaan olisi käsittänyt..:)

        "Yleensä onnettomuudet aiheuttaa autoilija, joka kääntyy eteen, tulee kolmion takaa eteen, jne."
        No tässä tuli pointti, joka tosin kumoaa yllä olevaa opetusta; ennakointi ei aina auta , ja eteen tullutta autoa ei motskari koukkaamalla väistä normi ajonopeudessa...:/

        Tuon kirjoittaja ei varmasti ole koskaan ajanut moottoripyörää, tuskin edes autoa, ihan sama, kun alkaisi apinalle selittämään avaruustiedettä.


      • Anonyymi

        Onkadenlsisi notoridtejs

        Niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka eivät vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eteentulevan auton kohdalla ei millään motskarilla voi kovassa vauhdissa tehdä koukkausta. Turvallisuus perustuu usein siihen ,että autoilijat suojelevat motoristia väistämällä.

        Minäkin pelastin kerran harrikka kuskin
        Tuli eteen unissa bensikselta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei selvästikään ole todellista kokemusta moottoripyörällä ajamisesta. Olen ajanut yli miljoona km moottoripyörällä ja autolla, joten voin kertoa sinulle joitakin faktoja.

        Autoilijat eivät suojele motoristia, vaan kokenut motoristi tarkkailee aina kaikkia autoilijoita potentiaalisena uhkana, valmiina reagoimaan.

        Auton kuljettajissa on paljon heikompitasoista ainesta osaamisen, ajovälineen hallinnan ja ympäristön havainnoinnin puolesta, kuin moottoripyörän kuljettajissa.
        Moottoripyörää ajetaan ennakoimalla, sillä ei ajeta kuten autolla. Moottoripyörä vie vähemmän tilaa, koukkauksen tarve väistössä on pienempi, kuin autolla.

        Tämän keskustelun ulkopuolelle jätetään kortittomat, varastetulla pyörällä ajavat ja päihtyneet, he aiheuttavat suurimman osan mp onnettomuuksista. Yleensä onnettomuudet aiheuttaa autoilija, joka kääntyy eteen, tulee kolmion takaa eteen, jne.

        Joo kaikki eivät olekkaan kokeneita motoristeja vaan luulevat olevansa.

        Moottoripyörät joutaa jokeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Miljoonamiehellä" on varmaan pohjaa puhua. Kannattaisi silti joskus myös miettiä, voisiko muilta oppia mitään.

        "kokenut motoristi tarkkailee aina kaikkia autoilijoita potentiaalisena uhkana, valmiina reagoimaan."
        - hienosti sanottu paperilla :) Aivan kaikkia tarkkailee ja yhtä aikaa!

        "Moottoripyörää ajetaan ennakoimalla, sillä ei ajeta kuten autolla. "
        Niinkös? autolla ei tarvi ennakoida? (vaikka liikenneopettajat sitä jankuttavat).:)

        "Moottoripyörä vie vähemmän tilaa, koukkauksen tarve väistössä on pienempi, kuin autolla."
        Kukapa tuotakaan olisi käsittänyt..:)

        "Yleensä onnettomuudet aiheuttaa autoilija, joka kääntyy eteen, tulee kolmion takaa eteen, jne."
        No tässä tuli pointti, joka tosin kumoaa yllä olevaa opetusta; ennakointi ei aina auta , ja eteen tullutta autoa ei motskari koukkaamalla väistä normi ajonopeudessa...:/

        Motoristi ajaa aina ylinopeutta ilman valoja mustissa vaatteissa
        Kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein vähiten tietävät uskovat tietävänsä kaiken!

        Khihii mää kyl uskon jeesukseenki tiedän kaiken


    • Anonyymi

      Juuri tilasin uuden Suzukin hayabusan 1300 kuutioisen.....ensi kesänä kiidetään tukkatulessa ihan sikana.

      • Anonyymi

        Laitoit paremmaksi kuutioluvulla. Itse tein tälläviikolla kaupat 1100 kuutioisesta. Ikää kuusissakymmenissä itsellä ja kolmissakymmenissä pyörällä.


      • Anonyymi

        Mahtava laite! Turbona vielä kivempi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoit paremmaksi kuutioluvulla. Itse tein tälläviikolla kaupat 1100 kuutioisesta. Ikää kuusissakymmenissä itsellä ja kolmissakymmenissä pyörällä.

        Mitä järkee?? Hiilijalanjälki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkee?? Hiilijalanjälki?

        No tuossahan vasta järkeä onkin. 30 vuotta vanhan kaluston edelleen käytössäpitäminen säästää hiilijalanjälkeä kaikkein parhaiten.


    • Anonyymi

      Huumeet tappoivat 261 nuorta. Narkkarointi on todella vaarallista.

      • Anonyymi

        Perhekasvatuksella lapsia pitää suojella sekä huumeilta, että moottoripyöräilyltä, koska tällä hetkellä näyttää, että huumeet ja moottoripyörät surmaavat saman verran. Lasten ajattelu kun ei ole vielä kehittynyttä ja voi pahimmassa tapauksessa ulottua aikuisuuteenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perhekasvatuksella lapsia pitää suojella sekä huumeilta, että moottoripyöräilyltä, koska tällä hetkellä näyttää, että huumeet ja moottoripyörät surmaavat saman verran. Lasten ajattelu kun ei ole vielä kehittynyttä ja voi pahimmassa tapauksessa ulottua aikuisuuteenkin.

        Vanhempien vastuu on jakamaton, eikä sitä voi korvata millään muulla.


    • Anonyymi

      Eikö moottoripyörän hankkiminen ole nykyään useimmiten osa keski-iän kriisiä? Muutaman tunnin ajan viikonloppuna unelmoidaan että ollaan "born to be wild" ja sitten mennään velkaiseen paritalonpuolikkaaseen valmistumaan seuraavaan työviikkoon konttorissa.

      • Anonyymi

        Kyllä. Ne ovat niitä, jotka ovat jääneet lapsen tasolle irrottaessaan moottoripyörästään pakoputken ja tekevät lisäpörinää päristelemällä huuliaan kypärän visiiri sylkeä täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ne ovat niitä, jotka ovat jääneet lapsen tasolle irrottaessaan moottoripyörästään pakoputken ja tekevät lisäpörinää päristelemällä huuliaan kypärän visiiri sylkeä täynnä.

        Lapset ja lapsenmieliset ovat aina tunteneet itsenä kuolemattomiksi. Totuus on kuitenkin erilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ne ovat niitä, jotka ovat jääneet lapsen tasolle irrottaessaan moottoripyörästään pakoputken ja tekevät lisäpörinää päristelemällä huuliaan kypärän visiiri sylkeä täynnä.

        En minäkään arvostele sinun sukkien virkkaamista, koska en tiedä siitä mitään, sinunkaan ei kannata kommentoida asioita, joista et ymmärrä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään arvostele sinun sukkien virkkaamista, koska en tiedä siitä mitään, sinunkaan ei kannata kommentoida asioita, joista et ymmärrä mitään.

        Vuonna 1964 kaaduin jo 350- Jawalla ja toisen kerran ajoin ojaan kaverin kallistaessa vastaan kurvissa. Sen jälkeen ei ole tarvinnut mokomiin koskea ja vieläkin elän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään arvostele sinun sukkien virkkaamista, koska en tiedä siitä mitään, sinunkaan ei kannata kommentoida asioita, joista et ymmärrä mitään.

        Minä taasen arvostan sukkien kutomista paljon enemmän kuin moottoripyörällä päristelyä.


      • Anonyymi

        :D

        Voihan se jollekki olla tuotakin!

        Itse en mieti tuollaisia imagoajatuksia moottoripyöräillessäni vaan nautin ajosta. Veikkaan, että suurin osa motoristeista on kaltaisiani. Käyn ajelemassa ja rentoutumassa aina kun se on mahdollista.


      • Anonyymi

        6-kymppisillä ei ole yleensä enää mitään velkaa. Moni on saanut rahaa koottua parempina aikoina eli vanhaan aikaan. Lisäksi viimeistään tuon ikäisenä saavat perintönsäkin, minä sain jo 50-vuotiaana. Nyt olen 64v mies.

        Ajoin moottoripyörällä 35 vuotiaaksi asti 6-8 kk vuodessa, talvella ajelin julkisilla kulkuneuvoilla, myös kotipaikkakunnalleni Helsingistä. Autoa ei minulla ollut, kuin kerran 2 vuotta putkeen alle 35 vuotiaana. Oli vain iso moottoripyörä, ja nuorempana olin ajanut kevarikortinkin. Muistelen, että olisin vielä v. 1972 keväällä voinut helposti saada viimeisenä ikäluokkana A-kortin 16-vuotta täytettyäni. Sillä olisin voinut ajaa vaikka 1300 cm3 Kawasakia noinkin nuorena! Kawasaki (möhkö) taisi kyllä tulla vasta 7 v myöhemmin markkinoille.

        ABCe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1964 kaaduin jo 350- Jawalla ja toisen kerran ajoin ojaan kaverin kallistaessa vastaan kurvissa. Sen jälkeen ei ole tarvinnut mokomiin koskea ja vieläkin elän.

        Olen minäkin omistanuyt 350 cc Jawa Z moottoripyörän. Ostin tällaisen vm 1967 olevan v. 1975 käytettynä. Kukaan muu ei enää 70-luvulla ajanut Jawalla kuin minä. Se oli huonosti kestävä minun käytössäni. Sen jälkeen ostin länsipyörän, paljon isomman, ja silläa ajoin hyvin pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1964 kaaduin jo 350- Jawalla ja toisen kerran ajoin ojaan kaverin kallistaessa vastaan kurvissa. Sen jälkeen ei ole tarvinnut mokomiin koskea ja vieläkin elän.

        Kannattaisi kokeilla muitakin merkkejä kuin Jawa. Ajo-ominaisuudet Jawassa onnettomia kun vertaa nyky customeihin, ja vaikka vanhempiinkin Japanin customeihin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Itselläni oli tuuria kaatumisessa moottoripyörällä, vaikka liuin lainamotskarilla vastaantulevien kaistalle niin autoja ei sillä hetkellä tullut vastaan. Huonommalla tuurilla tätäkään ei kenenkään tarvitsi nyt lukea. Se oli sen lajin loppu omalta kohdaltani, onneksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni oli tuuria kaatumisessa moottoripyörällä, vaikka liuin lainamotskarilla vastaantulevien kaistalle niin autoja ei sillä hetkellä tullut vastaan. Huonommalla tuurilla tätäkään ei kenenkään tarvitsi nyt lukea. Se oli sen lajin loppu omalta kohdaltani, onneksi!

        On siinä melkoinen tunari. Eikä moottoripyörää pidä keneltäkään lainata.


    • Anonyymi

      On silti kivaa että on tuo AB kortti, vaikka en ole nyt 12 vuoteen moottoripyörällä ajanut, omistanut en ole ikinä, mutta silloin tällöin koeajopäivänä oon noita käyny kokeilemassa moottoripyöräliikkeessä.

      On kuitenkin kivaa että saa vapaasti lähteä ajelemaan jos joku päivä sellaisen hankkii.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      moottoripyörien rekistöröinti määrät ovat kuitenkin pienentyneet vuosia,

    • Anonyymi

      Tulevaisuudessa on tarkoitus siirtyä moottoripyöristäkin yhteiskunnan omistamiin julkisiin kulkuneuvoihin.

      Syynä on vaarallisuus sekä ilmastovaikutukset.

      Kieltoon siirrytään asteittain ja ensimmäinen askel oli jo tehdä m-pyörän ajokortin saanti niin vaikeaksi, että se karsi jo monia nuoria pois.
      Tutkimusta tehdään siirtyikö nuoret vastaavasti julkisella liikenteellä ajeluun.

      • Anonyymi

        moottoripyörä harrastus on myös maasto ajossa tehty vaikeaksi kun vaaditaan liikennevakuutus joka korvaa vain virallisella raralla ajon muuten vaaditaan viellä tapaturva vakuutuskin lisäksi pellolla ajoon,


    • Anonyymi

      Eikun koronavirus on kaikkein vaarallisin kun siihen ei ole kuollut yksikään täällä. :D

      • Anonyymi

        Moottoripyöräilyn tekee nykypäättäjille vastenmieliseksi mm.

        -se on mukavaa.
        -sitä ei tarvitse katsastas
        -edessä ei ole rekisterikilpiä, joten epätasa-arvoisesti jää kameratolppien sakkoja saamatta.
        -pärisevä polttomoottori
        -pakoputkesta tulee savua.
        -motoristit ovat niin leuhkan oloisia.
        -ym.

        Siksi moottoripyäräily kielletään vaikka siellä ollaan jo päästy vanhushoidon mitoituksessa 0.7:ään.


        -


      • Anonyymi

        Moottoripyöräilyn tekee nykypäättäjille vastenmieliseksi mm.

        -se on mukavaa.
        -sitä ei tarvitse katsastas
        -edessä ei ole rekisterikilpiä, joten epätasa-arvoisesti jää kameratolppien sakkoja saamatta.
        -pärisevä polttomoottori
        -pakoputkesta tulee savua.
        -motoristit ovat niin leuhkan oloisia.
        -ym.

        Siksi moottoripyäräily kielletään vaikka siellä ollaan jo päästy vanhushoidon mitoituksessa 0.7:ään.


        -


    • Anonyymi

      Johonkin sitä kuitenkin kuolee. Jos ei muuhun niin sitten vanhuuden sairauksiin, kipuihin ja särkyihin kuset ja paskat housussa. En tiedä siten, että onko se mukavampaa?

      • Anonyymi

        Tyhmä perustelu. Itse ainakin kuolen mieluummin auton ratissa istuen kuin moottoripyörän selässä, kun joku ajaa eteen risteyksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä perustelu. Itse ainakin kuolen mieluummin auton ratissa istuen kuin moottoripyörän selässä, kun joku ajaa eteen risteyksessä.

        Mieluummin kuolen consul cortinassa kuin hikisessä jawassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin kuolen consul cortinassa kuin hikisessä jawassa

        Tämä oli hyvä :D


    • Anonyymi

      Harrastusten vaarallisuuutta ei pidä vertailla sillä, missä sattuu eniten tapaturmia. Asiassa tulee huomioida harrastajien määrä, heidän asiaan käyttämänsä kokonaisaika yms. Onhan näitä tilastoitu, yhtenä vaarallisimmista taisi olla mm. laitesukellus, melko hyvin se moottoripyöräilykin muistaakseni sijoittui.
      Noin kuukausi sitten oli kai vuoden 2020 ensimmäinen kuolemantapaus pyörällä, oli ainoastaan kevari mutta laskettaneen mukaan.

    • Anonyymi

      Helsingissä on liikenneonnettomuudet saatu lähes nollattua. Suurin ongelma on maaseudulta kaupunkiin päristelevät moottoripyöräilijät. Viime vuonna, 2019 kuoli Helsingin liikenteessä 3 ihmistä; yksi autossa ja kaksi moottoripyörällä.

      • Anonyymi

        Ja hesulin piti saada taas maalaisia potkaista ..hmm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hesulin piti saada taas maalaisia potkaista ..hmm

        Oliko siinä jokin virhe?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kepulandian harrastusvalikoima on jäänyt kivikauden tasolle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nopeus on liian alhainen, jos törmää hirveen - riittävän suuri nopeus leikkaisi hirven kahtia ja motoristi säilyisi ehjempänä - ei äkkipysäystä!

      • Anonyymi

        Myytinmurtajat tutkivat tuota myyttiä TV:ssä. Basted!

        Mikään tutkituista nopeuksista ei katkaissut hirvieläintä kahtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myytinmurtajat tutkivat tuota myyttiä TV:ssä. Basted!

        Mikään tutkituista nopeuksista ei katkaissut hirvieläintä kahtia.

        Mutta koira katkesi kasitiellä joskus 900 Hondalla


    • Anonyymi

      Kuten korona-keskustelussa olemme saaneet kuulla, niin ihmishenki on korvaamattonan arvokas. Siksi kaikille kaksipyöräisille moottoriajoneuvoille tulee määrätä 40 km/h lähtönopeus. Eikö se ole pieni hinta 25 pelastetusta elämästä?

      • Anonyymi

        Ei "lähtönopeus" vaan "kattonopeus".


    • Anonyymi

      Kyllä pitkälippainen lippis päässä ajelu on vielä vaarallisempi urheilulaji.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kesällä mootoripyörällä, mönkijällä ja vesijetillä. Talvella vain moottorikelkalla.
      Lähes jokaiselle olisivat sukset ja polkupyörä terveellisempi vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Miten niin vaarallista?

      Jo vuosia sitten liikenneministeriössä liikenneneuvos vastusti mitään moottoripyöräkortteja, koska hänen mielestään se, joka osaa ajaa polkupyörällä, osaa ajaa myös moottoripyörällä.

      Liikenneneuvos oli edistyksen miehiä ja pani kaikki panokset yksityisautoilun lopettamiseen ja yhteiskunnallisen julkisen liikenteen kehittämiseen. Hän oli vankkumaton Forssan kokouksen 1903 päätösten kannattaja kuten nykyisinkin on tapana ja niihin päätöksiin hän perusti näkemyksensä.
      Forssan kokouksen päätöksiä ei ole muutettu ja soteakin rakennetaan sen pohjalta.

      Uuteen riistovapaaseen soteen on yhdistettävä liikenneneuvoksen näkemys motskarin kortin tarpeellisuudesta.

      Mitä merkkaa muutaman kymmenen motoristin kuolema , jos koronassa uhkaa kymmenien tuhansien kuolema?Silti kuitenkin lopetetaan rajoitukset.
      Ehkä vähemmän kuolleita tulisi vaikka liikenteessä lopetettaisiin kaikki rajoitukset ja rahat käytettäisiin koronan uuden aallon ennaltaehkäisyyn?

      • Anonyymi

        Forssaan kokous 1903?


      • Anonyymi

        Eihän kukaan opettele polkupyörälläkään ajamaan polkupyöräkoulussa. Jos on autokortti, pitäisi osata jo liikennesäännöt, siitä jokainen voi itse opetella moottoripyörällä ajon, se toimi hyvin jo lähes sata vuotta niin, mutta haluttiin lisää virkamiesvaltaa ja byrokratiaa, sekä kustannuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan opettele polkupyörälläkään ajamaan polkupyöräkoulussa. Jos on autokortti, pitäisi osata jo liikennesäännöt, siitä jokainen voi itse opetella moottoripyörällä ajon, se toimi hyvin jo lähes sata vuotta niin, mutta haluttiin lisää virkamiesvaltaa ja byrokratiaa, sekä kustannuksia.

        Minusta moottoripyöriin pitäisi asentaa pakolliset apupyörät, koska vakuutusyhtiöiden onnettomuustilastojen mukaan suurin syy korvauksiin motisteille on kaatuminen.

        Toki onnettomuustilanteissa voitaisiin pyöräilijät pakottaa pukemaan pallopukuihin, jotka laukeaisivat automaattisesti inertiaohjauksella ja muodostaisivat kuljettajan ympärille suojapuskurin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tarvittaisiin laki, jossa ylinopeutta kulkevat moottoriajoneuvot takavarikoitaisiin valtiolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvittaisiin laki, jossa ylinopeutta kulkevat moottoriajoneuvot takavarikoitaisiin valtiolle.

        Miksi moottorikäyttöiset?
        Kyĺä sama laki pitää koskea myös polkupyöriä, potkulautoja, potkukelkkoja ym. Taajama-alueella saamäkeen niillä on jopa helppo ylittää nykyiset nopeustajoitukset.
        Ei muuta kuin lisää nopeusvalvontakameroita myös jalkakäytäville ja pakollinen rekisterikilpi kaulaan.
        Polttomoottori päästelee CO2:ta , mutta niin tekee rehkivä ihminenkin.Maski päällä saa vielä CO2-myrkytyksenkin, kuten STM pelkäsi.


    • Anonyymi

      Vaarallisin laji on pitää kiinni Isän oikeuksista. Kun poliisi lavastaa imee persettä etkä hyväksy rikollista toimintaa, sinut otetaan poliisin stalking listalle ensin kahdesti on yritetty tappa yliajamalla. Kerran kierrettiin taakse josko nousisin autosta katselin vähän seinäjoen poliisin 14 vapaamuurarin lahjusajoneuvostoa eniten yllätti Teslojen latauspaikat portilla. (kirjoitin tänne1kk olivat kadonneet. Viime viikolla talooni oli tultu sisälle kaikki keittiön kaapit käänetty! Autoni oli pistetty rattilukkoon. Outoa särkyä käsissä alkoi olemaan onkohan sama edessä kuin Ilja Janitskilla tappoivat ryssän malliin..

    • Anonyymi

      Seitkyt kaheskyt ja yheskytluvuilla moottoripyörällä tuli ajeltua Norjat ja Ruotsit. Syyllinen aina kylläkään ei se moottoripyöräilijä ole onnettomuuteensa, mutta kyllä kannattaa aika varovainen sillä pelillä liikenteen seassa olla kai vieläkin?

    • Anonyymi

      Ja tänään tyypi päästeli yli 100 km/h ylinopetta. Näyttää itsetuhoisuuskin liittyvän pöristelyharrastukseen.

    • Anonyymi

      Toista se on me vihreät, käytämme taksia ja yhteiskunta maksaa, kuten Jani Toivola teki ja varmaan tekee vieläkin.

    • Anonyymi

      Itse en ajele mikään päivä motukalla ilman että mittari ei käy vähintään yli 200km/h....jos prätkä alla kulkee 317km/ huippunopeutta niin tuo 200 ei ole mitään...

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitä pahaa ne porot oli tehnyt loukkaantuiko ne porot


    • Anonyymi

      Sitä jotenkin ymmärtää, että keskenkasvuiset nuoret ajavat moottoripyörällä ymmätämättömyyttään kun aivot eivät vielä pysty prosessoimaan uhkien ja vaaratilanteiden olemassaola. Mutta kun aikuiset ihmiset sytkyttävät samanlaisilla härveleillä niin sitä voi ihmetellä.

      • Anonyymi

        Eihän keskenkasvuiset saa edes oikeaa moottoripyöräkorttia. Nuoriso pääsee ajamaan vain kevytmoottoripyöriä tai teholtaan kuristettuja pienempiä oikeita motskareita,, joten kyllä ne oikeilla täystehoisilla moottoripyörillä ajavat ovat täysikäisiä.

        Nuorempana pystyy olemaan matkustajakoneen perämiehenä kyydissä satoja matkustajia kuin ajamaan yksin oikealla moottoripyörällä.


    • Anonyymi

      Käytännössä kaikki A3 korttiluokan moottoripyörät, paitsi customit , kulkevat reilusti yli 200 kmh ja osa yli 300 kmh. Kiihtyvyyskin on luokkaa 2-4 sekuntia 0-100kmh.
      Tällaisen pyörän paino on 200-250 kg ja koneessa tehoja vajaasta 100 hv:sta yli 200 hv.

      Kaiken kruuna se, että vauhdissa pyörä on paljon stabiilimpi ajettava kuin auto kunhan edessä on vähintään varttikate.

      Silti joku bemariräppänä tai volvopieru kyttää toistamiseen liki kiinni takapuskurissa, koska tuo mitätön mopo tuossa edessä on turbomiehen kulun esteenä.
      Aja siinä sitten turvallisesti nopeusrajoitusten mukaan!

    • Anonyymi

      Naapurin whitetrash-lapsiperhe alkoi moottoripyöräperheeksi, ukko ja akka ajaa ja kakarat kyydissä, vastuuttomia idiootteja.

    • Anonyymi

      Ei suinkaan Base-hyppääminen sillalta ilman laskuvarjoa lähestyvän junan eteen on vielä vähän vaarallisempaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos mönkijöitä olisi Suomessa yhtä paljon kuin moottoripyöriä niin suhteessa amerikan malliin meilläkin ne kaatuisivat kuljettajansa päälle. Yhdysvalloissa kuolee joka vuosi 300 - 400 ihmistä mönkijäturmissa ja Suomessakin useta. Kuten https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006585566.html


      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuinka moni suomalainen menetti henkensä maahanmuuttajien toimesta. Se vasta vaarallista on.

    • Anonyymi

      Moottoripyöräilijä loukkaantui vakavsti Jyväskylässä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Entäs tänään jyväskylän keskustan tuntumassa. Loukkaantui vakavasti.


    • Anonyymi

      Viinan litkiminen tappaa huimasti enemmän. Itse en ole absolutisti, mutta näin on.

      • Anonyymi

        Annatko vielä luvut käyttäjämääristä ja kuolemantapauksista?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onko tosiaan yyykkypyörällä ajo mukavempaa kuin autossa niskaan siinä on luonnoyyomassa asennossa


    • Anonyymi

      Suzuki gives yours wings...

    • Anonyymi

      Nuoret kaahasivat lepikkoon vaihteeksi autolla. Miten tyhmä on oltava, että ei opi muiden vastaavista onnettomuuksista? ÄO-mittari ei taida riittää.

    • Anonyymi

      Moottoripyöräilyä harrastetaan meillä jo kolmessa polvessa. Yhteinen perheen harrastus, joka lähentää ukkia ja lastenlapsiakin. Miksi tämä pitäisi kieltää ja ajaa nuoret kaduille jengiytymään?

      • Anonyymi

        Polkupyörä on jo keksitty.


      • Anonyymi

        Aivan kuin moottoripyöräily olisi ainut mitä voi harrastaa ja minkä harrastuksen nuori voisi valita, vaikka maailmassa on ainakin miljoona eri harrastusmahdollisuutta. Erityisesti vanhempien vastuulla on valvoa lastensa tekemisiä ja ohjata heitä fyysisesti ja henkisesti kehittäviin harrastuksiin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä vaarallisin harrastus on viinan juonti. Joka vuosi siihen menehtyy yli 2000 suomalaista.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eihän nämä esimerkit tarkoita, että moottoripyöräily itsessään on vaarallista vaan on vasrallista olla liikenteessä suomalaisella psyykellä varustettujen autoilijoiden joukossa.
        Harvemmin mootypripyöräilijä on syyllinen: ajetaan takaa päälle, kiilataan, käännytään eteen, tullaan pihasta tai sivutieltä jne.

        Turha on syyttää jalankulkua, jos bussi ajaa suojatiellä päälle tai joku ampuu pusikosta haulikolla.
        Menkää katsomaan vaikka Pariisiin skoottereiden, moottoripyörien ja autojen liikkumista sekaisin ja välissä polkupyöräilijät. Suomalainen liikenne on sarvikuonojen touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nämä esimerkit tarkoita, että moottoripyöräily itsessään on vaarallista vaan on vasrallista olla liikenteessä suomalaisella psyykellä varustettujen autoilijoiden joukossa.
        Harvemmin mootypripyöräilijä on syyllinen: ajetaan takaa päälle, kiilataan, käännytään eteen, tullaan pihasta tai sivutieltä jne.

        Turha on syyttää jalankulkua, jos bussi ajaa suojatiellä päälle tai joku ampuu pusikosta haulikolla.
        Menkää katsomaan vaikka Pariisiin skoottereiden, moottoripyörien ja autojen liikkumista sekaisin ja välissä polkupyöräilijät. Suomalainen liikenne on sarvikuonojen touhua.

        Moottoripyöräilyn vaarallisuutta kuolla liikenteessä, tai loukkaantua vakavasti ei poista millään muotoa se, että aika ajoin moottoripyöräilijää kohtaavan onnettomuuden syy on jonkun toisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoripyöräilyn vaarallisuutta kuolla liikenteessä, tai loukkaantua vakavasti ei poista millään muotoa se, että aika ajoin moottoripyöräilijää kohtaavan onnettomuuden syy on jonkun toisen.

        Aivan samoin kuin merellä paikassa jossa on kilometri vettä alla, tulee "pohjakosketus" ja menee potkurit solmuun, saattaa tulla vuoto ja alus alkaa upota.
        Ryssland ajelee sukellusveneillään miten sattuu, joten kaikki laivaliikenne ja merenkulku on äärimmäisen vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nämä esimerkit tarkoita, että moottoripyöräily itsessään on vaarallista vaan on vasrallista olla liikenteessä suomalaisella psyykellä varustettujen autoilijoiden joukossa.
        Harvemmin mootypripyöräilijä on syyllinen: ajetaan takaa päälle, kiilataan, käännytään eteen, tullaan pihasta tai sivutieltä jne.

        Turha on syyttää jalankulkua, jos bussi ajaa suojatiellä päälle tai joku ampuu pusikosta haulikolla.
        Menkää katsomaan vaikka Pariisiin skoottereiden, moottoripyörien ja autojen liikkumista sekaisin ja välissä polkupyöräilijät. Suomalainen liikenne on sarvikuonojen touhua.

        Ulosajo on moottoripyöräilijän yleisin syy onnettomuuteen. Se ei ole muiden vika.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Luulisi, että nuorilla olisi muutakin tekemistä vapaa- ajallaan kuin päristää moottoripyörillä. Vähän sitä ymmärtää, koska heidän aivotoimintansa on vielä kehitysvaiheessa, mutta aikuiset ihmiset sitä ei voi ymmärtää lainkaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ostin juuri BMW 1000 RR pyörän ja kovaa ajan ,samantekevää mikä on rajoitus.

    • Anonyymi

      Mopo ja kevytmotari pärisijäpojat ovat vesipäitä.

    • Anonyymi

      Nyt kun kausi on alkamassa, niin autoilijat voisi myös muistutella itselleen, että on kaksipyöräisiä liikenteessä ja valtaosa ajelee kuitenkin sääntöjen mukaan, tiedostaen riskit.

    • Anonyymi

      45-vuotta mp-ajoa takana, vain yksi törmäys metsäkauriin kanssa.
      Ajot jatkuu vielä.

      • Anonyymi

        Piditko lainkaan taukoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piditko lainkaan taukoa?

        Ootko idiootti, se ei ollu kysymys


    • Anonyymi

      Harrastus, radallako nuo on sattuneet?

    • Anonyymi

      Moottoripyöräily tappaa 10 kertaa todennäköisemmin kuin koronarokote. Kun ottaa 10 vuoden ajan koronarokotteen vastaa se vaarallisuudeltaan yhtä moottoripyöräilyvuotta

      • Anonyymi

        Syöpään kuolee vuodessa 15 000 ihmistä suomessa, miksi et sitä taivastele?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten niin harrastus? Kulkuväline muiden joukossa. Halvempi kuin sähköauto -turhakkeet.

    • Anonyymi

      Katselin maantiepyörän selästä menoa tänään helatorstain aattoiltana. Veikkaan, että yksi kuollut moottoripyöräilijä seuraavan 4 päivän sisällä on liian vähän.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      nuodena vähän ajetaan mopolla sitten ostetaan katu tykki jonka kiihtyvyys yllättää vaatimattoman ajotaidon omaavan kuskin,

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Koska henki ei ihan vielä mennyt niin täytynee jatkaa yritystä.


    • Anonyymi

      Moottoripyöräilyyn liittyy kaksi ongelmaa:
      1) Osa moottoripyöräilijöistä tappaa itsensä tai päätyy pyörätuoliin päristelyllään.
      2) Osa ei, vaan jatkaa päristelyä.

      Asun Helsingin kantakaupungissa ja jokainen voi nillittää, että ei siellä voi odottaakaan melutonta ympäristöä. No ei voi. Mutta käytännössä autoliikenteen "melu" on vaimeaa, usein ylimmän kerroksen asuntoon täysin kuulumatonta kohinaa eikä edes raitiovaunujen kolina yllä häiritsevälle tasolle nykyaikaisten nelikerrosikkunoiden läpi. Kaksi melulähdettä kuuluu häiritsevästi: hälytysajoneuvojen ääni ja moottoripyörät.

      Hälytysajoneuvot ymmärrän ja hyväksyn, koska sehän vain kertoo että meistä pidetään huolta, mutta miten helvetissä melun tuottaminen voi olla aikuisen ihmisen "harrastus"?

      Minä leikkasin maitopurkista "räpättimen" polkupyörään joskus kuusi-seitsemän vuotiaana. Jo 10-vuotiaana se vaikutti lapselliselta. Miten voi olla keski-ikäisiä miehiä, jotka edelleen haluavat tuottaa pärinää, kun se on "mageeta"?

      • Anonyymi

        Jo fyysisen terveystilanteensa parantamiseksi lähes jokaisen moottoripyöräilijän kannattaisi siirtyä välittömästi käyttämään omia lihaksiaan pyörällä ajoon, eli siirtyä polkupyörään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo fyysisen terveystilanteensa parantamiseksi lähes jokaisen moottoripyöräilijän kannattaisi siirtyä välittömästi käyttämään omia lihaksiaan pyörällä ajoon, eli siirtyä polkupyörään.

        Kyllä minuakin raivostuttaa rikkaat moottoripyöräilijät, maanteillä viilettävät vapaina kuin taivaan linnut, nauttien kesätuulesta, kerrassaan sietämätön ajatus, sitten vielä ne veneilijät....prkle!

        Timo Soini pitäisi jostakin tunkiolta kaivaa esiin taas suunnittelemaan moottoripyörä ja veneveroa, joku sosialistinen kielto ja rangaistusvero on keksittävä, muuten vetelen ranteeni auki, tai ajan polkupyörälläni rekkaa päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minuakin raivostuttaa rikkaat moottoripyöräilijät, maanteillä viilettävät vapaina kuin taivaan linnut, nauttien kesätuulesta, kerrassaan sietämätön ajatus, sitten vielä ne veneilijät....prkle!

        Timo Soini pitäisi jostakin tunkiolta kaivaa esiin taas suunnittelemaan moottoripyörä ja veneveroa, joku sosialistinen kielto ja rangaistusvero on keksittävä, muuten vetelen ranteeni auki, tai ajan polkupyörälläni rekkaa päin.

        Vakavaa asiaa ei kannattaisi laittaa leikiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakavaa asiaa ei kannattaisi laittaa leikiksi.

        Onhan se vihervasemmistolaisen kiukku ja kateus vakava asia, mutta se on vakava vain niille itselle :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minuakin raivostuttaa rikkaat moottoripyöräilijät, maanteillä viilettävät vapaina kuin taivaan linnut, nauttien kesätuulesta, kerrassaan sietämätön ajatus, sitten vielä ne veneilijät....prkle!

        Timo Soini pitäisi jostakin tunkiolta kaivaa esiin taas suunnittelemaan moottoripyörä ja veneveroa, joku sosialistinen kielto ja rangaistusvero on keksittävä, muuten vetelen ranteeni auki, tai ajan polkupyörälläni rekkaa päin.

        Miksi perussuomalaiset vihaavat entistä puheenjohtaansa Timo Soinia näin kovasti, vaikka hän on johtanut heitä mesestykkäästi vuosikymmenet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi perussuomalaiset vihaavat entistä puheenjohtaansa Timo Soinia näin kovasti, vaikka hän on johtanut heitä mesestykkäästi vuosikymmenet.

        Ei sitä kukaan vihaa, läskille nauretaan. Saipahan petturi poliittisen historia noloimman kohtalon, kuten muukin Soinin poppoo, joka uskoi hillotolppaan ja äänestäjien tyhmyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kukaan vihaa, läskille nauretaan. Saipahan petturi poliittisen historia noloimman kohtalon, kuten muukin Soinin poppoo, joka uskoi hillotolppaan ja äänestäjien tyhmyyteen.

        Sitä? Timo Soinihan on hän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä? Timo Soinihan on hän.

        Läskiksi sitä on kutsuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minuakin raivostuttaa rikkaat moottoripyöräilijät, maanteillä viilettävät vapaina kuin taivaan linnut, nauttien kesätuulesta, kerrassaan sietämätön ajatus, sitten vielä ne veneilijät....prkle!

        Timo Soini pitäisi jostakin tunkiolta kaivaa esiin taas suunnittelemaan moottoripyörä ja veneveroa, joku sosialistinen kielto ja rangaistusvero on keksittävä, muuten vetelen ranteeni auki, tai ajan polkupyörälläni rekkaa päin.

        Vapaina kuin Enkelit pilvien päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaina kuin Enkelit pilvien päällä.

        Niinkö meinaat, älä nyt ainakaan ihan heti tee itsellesi pahaa, odota vuosi pari, niin aika tekee tehtävänsä vanhukselle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo fyysisen terveystilanteensa parantamiseksi lähes jokaisen moottoripyöräilijän kannattaisi siirtyä välittömästi käyttämään omia lihaksiaan pyörällä ajoon, eli siirtyä polkupyörään.

        Ja jos tykkää pärinästä, niin siihen pyörään voi leikata edelleen maitopurkista sen päristimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos tykkää pärinästä, niin siihen pyörään voi leikata edelleen maitopurkista sen päristimen.

        Voi mummoparka sinun ymmärryksen tasoa, sitenkö syntyy 100 hevosvoimaa?


    • Anonyymi

      Toisinaan kun moottoripyöräilijä menehtyy säästää yhteiskunta huomattavan summan vankeinhoidon kustannuksissa sekä moni ihminen välttyy isoilta murheilta, mm. huumekuolemat vähentyvät kyseisen henkilön aiheuttamina.

      Olisi okeastaan ihan upea asia jos kaikki prosenttilaiset ajasivat koipensa oikoiseksi.

    • Anonyymi

      Taitaa useimmin käydä niin, että auto kolaroi moottoripyörän kanssa - jossa autoilijan syy ja sitten heikompi osapuoli joutuu hautaan. Auto voi tulla sivutieltä kovaa ajavan moottoripyörän kylkeen tai kääntää eteen.Moottoripyöräilijän pitäisi tuo asia ymmärtää ja jokaikinen sivutiellä odottava ottaa huomioon, esim soittaa moottoripyörän tööttiä? Vai onko tööttäys kuitenkaan mikään merkki? Jos sivutieltä tuleva ei näe tai huomaa moottoripyörää tai luulee sen olevan mopo ja pyöräyttää eteen? Kaupungeissa voisi olla joku risteysvahti moottoripyöriä varten, joka viittaisi että nyt tulee moottoripyörä odota/väistämisvelvollisuus. Eikö olisi digitaalivahtina helppokin laittaa nykyaikana?

      • Anonyymi

        Moottoripyöräilijöillä on tapana päiväsaikaan ajaa pitkät päällä, nykymoottoripyörissä on sietämättömän kirkas ajovalo joten hieman järkeä nyt käyttöön, se sokaisee niin että silmiin sattuu.


      • Anonyymi

        Jokaisen risteyksen kohdalla jossa auto kärkkyy, tai edestä sivutielle kääntyvän kohdalla motoristin kannattaa laskea vahti sille tasolle, että ehtii pysähtyä, samalla antaa autoilijalle aikaa havaintoihin. Näin itse toimin ja vaivatonta on, pyörän moottori jarruttaa tehokkaasti ja kiihtyy vaivattomasti.
        Joka kesä 1 - 3 autoa tulee kolmion tai stopin takaa eteen, jos noin ei toimi, käy huonosti. Autoilijoissa on paljon seniileitä ja muuten huonokuntoisia kuljettajia.

        Moottoripyörää ei ajeta kuten autoa, vaikka moni tässäkin ketjussa niin kuvittelee.

        Jos onnettomuustilastoista siivotaan päihtyneet, kortittomat, varastetulla ajavat ja typerät pelleilyt ja varomattomuudet pois, ei jäljelle ei montaa vakavaa onnettomuutta. Polkupyöräilykin on vaarallisempaa.


      • Anonyymi

        Moottoripyöräilijöille pitäisi määrätä pakollinen keltainen huomioliivi. Kuten päiväkotilapsillakin on.

        Kaikista pahempia ovat "tyylikkäät" mustan pyörän selässä mustissa vaatteissa säntäilevät ja puikkelehtivat motoristit jotka sitten ihmettelevät, että ovatko ne autoilijat sokeita, kun eivät näe pyöräilijää.


    • Anonyymi

      Eikö moottoripyöräily ole nykyään lähinnä keski-iän kriisistä ja alkavasta imptenssista kärsivien ylipainoisten setien todellisuuspakoa? Kun vaimon luvalla saa viikonloppuna ajaa kiekan pärisevällä pyörillään voi kuvitella olevansa "born to be wild". Sitten taas maanantaina konttorille kuuntelemaan pomon vittuilua.

      Näistä tulee mieleen hienon runoilijan ja ihmisen Tommy Tabermannin aforistinen runo:
      "Vapaa kuin taivaan lintu!
      Sanot sinä -
      pullasorsa."

      • Anonyymi

        Eipä sinua kukaan nosta pyörän selkään, etkä kykene sitä edes paikalla pitämään pystyssä, kyllähän se katkeraksi tekee. Voimia sinne vaivaistaloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sinua kukaan nosta pyörän selkään, etkä kykene sitä edes paikalla pitämään pystyssä, kyllähän se katkeraksi tekee. Voimia sinne vaivaistaloon.

        Kyllä minä pyörän selkään pääsen. Juuri viime viikolla ajoin kaverin mökille Saloon Helsingistä (ja takaisin). Mutta se oli polkupyörä. Saariston rengastie olisi vielä tämän kesän ohjelmassa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jälleen uusi päristäjäkuolema.
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008097937.html

    • Anonyymi

      Ollaan reilusti suomalaisia ja kielletään kaikki kulkuneuvot vaarallisina.

      • Anonyymi

        Riittää kun mönkijöitten, moottorikelkojen, vesijetien ja moottoripyrien käyttöä rajoitettaisiin.


    • Anonyymi

      Väittäisin että sähköpotkulautailu voittaa kaiken vaarallisuudessaan

    • Anonyymi

      Tämänpäiväinen kuoli näin: Moottoripyöräilijä oli lähtenyt ohittamaan edellä ajanutta ajoneuvoa. Ohituksen yhteydessä kuljettaja oli ajautunut kulkusuunnassaan vasemmalle ojaan ja törmännyt siellä siltarumpuun.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Poliisin saaman ilmoituksen mukaan moottoripyörä oli suistunut tieltä Träskändan puistotiellä ja osunut tolppaan. Moottoripyörän kuljettajaa elvytettiin, mutta hän kuoli paikan päällä.


    • Anonyymi

      Ei ne kuolleet meille vastuullisille ihmisille kalliiksi tule, vaan ne jotka jää kitumaan.

    • Anonyymi

      Nopeudenrajoitus johonkin 60-80 km/h olisi paikallaan noille moottorispandexeille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyvä, että ketään ei tässä tapauksessa jäänyt kitumaan ja yhteiskunnan hoidettaviksi.


    • Anonyymi

      Ovatko kuolemat ainut vaihtoeto tuonkaltaisen turhan päristelyn vähentämiseksi?

    • Anonyymi

      Ollut tekemisissä ainakin sadan mopotyypin kanssa ja heistä ainoastaan yhtä voi kutsua normaaliksi, otanta siis täällä; 1% päästään kunnossa.

    • Anonyymi

      Järkipuhe ei mene kovakalloiseen päähän.

    • Anonyymi

      70 luvulla meillä oli poliisit päiväkodeissa jo opettamassa lapsia liikennekäyttäytymisestä sekä kouluissa.
      Olivat virkahaalarit päällä opettamassa, oli pakko koska kuolemia tuli niin paljon silloin.


      70 luvun alussa kuoli 2 lasta ja 2 aikuista vuoden jokaisena päivänä, siis päivittäin pelkästään liikenneonnettomuuksissa.
      Se oli niin tavallista että kaikkia ei edes uutisoitu.
      Pieni ilmoitus oli vain lehden nurkassa lasten kuolemista.
      Itsekin jäin auton alle 1976, mutta lensin kaaressa lumipenkkaan aivan kovan puun vierestä.
      Kengät lensivät kauas jaloista ja taju lähti.

      melkoista rallia oli.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja taas joku setämies, joka kuvitteli elävänsä "uutta nuoruutta". Säälittävää sakkia. Aidosti säälittävää.

        No eläkepommi purkautui taas pieneltä osin.


    • Anonyymi

      Elokuu on perinteisesti ollut murhaavin päristelijöitten vähentäjä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tällä kertaa ei tainnut olla kyttien murhaama vai näkikö kukaan, äsken vasta murhasivat yhden ja yrittäneet monia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä kertaa ei tainnut olla kyttien murhaama vai näkikö kukaan, äsken vasta murhasivat yhden ja yrittäneet monia.

        Myös mopolla kuoli yksi tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös mopolla kuoli yksi tänään.

        Niitäkin kytät yrittää murhata jatkuvasti, hirveä hinku maantierosvoilla viedä alaikäistenkin taskurahat.

        Huumetyyppejä jahtaavat vain varastaakseen rahat ja huumeet, ryöstävät jopa asunnottomat juopot, entinen poliisi kertoo.
        https://poliisirikokset.wordpress.com/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmaskin kuoli eilen moottoripyörällä, kun suomalainen ajoi kuomemaan Kambodzhassa.
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008182960.html

        Sielläkin yliajajat yleensä busseja tai kuorma-autoja, ei taida olla jarruja ollenkaan, ei taida kyllä kukaan noudattaa pahemmin liikennesääntöjäkään. Yhdellä videolla oli poliisi katkennut kokonaan poikki, elossa vielä. Poliisit saa tappaa aivan vapaasti, ei kukaan kysele, idi aminin perintö elää.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ehkä nopeuden rajoitus auttaisi jotain? Nythän monilla on vaikka minkälaisia yli 100 km/h kulkevia viripyöriä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jokaisen moottoripäristelijän ja sellaiseksi halajavan kanntaa lukea aivan aluksi vaikkapa tämän ketjun kaikki liitetidostot. Sen jälkeen kannattaa käyttää harkintaa, jos sellaiseen on kykyä.

    • Anonyymi

      Joo ei mptä suomeen. Eikä haisevaa bensaa. Nuorillenne ostatte ensin mopoauton ja sitten sähköauton. Ja vaimolle oma sähköauto ja itelle. Onnea ja menestystä kaikille.

      • Anonyymi

        Nykypäivänä on hienoja sähkomoottoripyöriä. Äänettömiä, siistejä ja tehoakin vähintään riittävästi.


    • Anonyymi

      Paljonko kuolee pyöräilijöitä? Kun lapsesta saakka opetetaan että pyöräilijällä on vain oikeuksia eikä velvollisuuksia, ja "kyllä ne autot aina väistää" niin että voi polkea vaikka silmät kiinni.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Joka pitää kiinni tiukasti "oikeuksistaan" päätyy todennäköisimmin onnettomuuteen.
        Kun vastassa on polku-, tai moottoripyörä vastaan auto, on selvää kumpi "voittaa" (=säilyy todennäköisemmin vammoitta) vaikka kaksipyöräisen kuski olisi ollut ennen kuolemaansa oikeassakin.


    • Anonyymi

      Ei kannata aloittaa, jos on aloittanut niin kannattaa lopettaa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe