Kenelläkään kokemusta psykopaatista lähipiirissä?

Anonyymi

Päätin laittaa kysymyksen nyt tänne perheväkivaltaosastolle, koska henkisesti tilanne sitä on enkä löytänyt parempaakaan paikkaa. Olisin kiinnostunut tietämään, jos kellään toisella täällä on kokemusta psykopaattisesta (tai vastaavasta) ihmisestä lähipiirissä tai sukulaisissa. Itselläni on tämän tyyppinen sukulainen, joka on tehnyt kaikenlaista oksettavaa, muun muassa seuraavaa:

-Käyttänyt vuosikymmeniä takaperin hyväksi alle kouluikäistä poikaa, joka asui hänen ja vaimonsa pitämässä perhekodissa yhdessä muutaman muun lapsen kanssa, joiden omat vanhemmat eivät heitä pystyneet kasvattamaan --> ei koskaan edes joutunut vastuuseen - kuulin tästä ihan vahingossa kun ilmeisesti tapaus oli huolella pidetty salassa

- Äitinsä kuoleman aikana ei surrut ollenkaan; häntä harmitti omien sanojensa mukaan enemmän se kun joutui viemään yhden kissoistaan lopetettavaksi jokin vuosi aiemmin

- Luultavasti pahoinpidellyt vaimoaan, sillä kerran löytyi verisenä olohuoneesta kun tuttuni kävi viemässä sinne jotakin --> annettiin kuitenkin olettaa että oli itse vain kaatunut ja lyönyt päänsä... (tämä toistui ainakin pari kertaa)

- Veimme kerran oman kissamme (täysin terve ja hyväkuntoinen) hoitoon näiden luokse kun menimme käymään ulkomailla; matkan jälkeen kissamme katosi ja kyseinen ihminen väitti naapurin kissan ajaneen tämän pois ja aiheuttaneen katoamisen (todellisuudessa naapurissa ei edes ollut kissaa) --> kissa oli kateissa useita viikkoja ja kun lopulta löytyi saatiin tietää että tällä oli mm. munuaisten kanssa ongelmaa ja oli muutenkin huonovointinen, ruvettiin epäilemään tämän sukulaisen osallisuutta sitten siinä kohtaa kun ei muutakaan syytä löydetty ja tuntui että tämä teki kissalle jotain

- Reagoi poikkeavasti esim. jos näkee tv:stä väkivaltaa, tätä aika vaikea selittää enkä tiedä onko vain oma kokemukseni

Enempää en oikein viitsi ja halua kertoa etten paljasta liikaa koska kyseessä kuitenkin aika arka juttu.

En tiedä, onko kukaan kokenut vastaavaa mutta tulin kertomaan tästä tänne koska asiaa on aika vaikea käsitellä. Helpottaisi tietää, jos täältä löytyy jotain kohtalotovereita yms. Vaikka varmasti osin trollilta saattaa kuulostaakkin niin voin luvata että joka kohta on totta. Enkä tietenkään voi diagnosoida ketään, mutta kyseessä harvinaisen kylmä ja manipuloiva ihminen ja siksi käytin sanaa psykopaatti.

Onneksi nykyään tämä ihminen ei hirveästi ole meidän kanssa juuri tekemisissä, mutta silti aina joskus ahdistaa nämä tapahtumat. Ja vaikka tietysti voisi kaikenlaista apua ja tukea varmaan saada niin on tuntunut hankalalta lähteä sellaista tälläisen takia kuitenkaan etsimään.

1

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin silleenhän siihen perheeseen voi ohjailla mitä tahansa toimintaa.
      Esim. 1 Hypoteesi: "kylmä kangistaa"
      Avanto-uinti voi helpottaa masennus-oireita.
      Nimeke: Kylmä kangistaa kapitalistinen merkitys
      Kts. Aamu-tv
      Iso-Britannia: We're out.
      Avanto-uinti voi helpottaa masennus-oireita.
      KGB
      Masennus-oireita helpottaa transvertiitti, naisten ylirotu, asumisen ohjelma.
      Ei ole eläinsiirto-peräinen.
      Kts. Palvomisen kiellosta laiminlyönteinään

      Lähde Fit-lehti 10/2018
      kuvin vuodelta 1988 syntyneestä tytöstä alueeltanne, teidän kuvitelmasta
      sen pito-toimi, mielenterveys, mielenterveys-seuran ja palveluiden yhteys
      Nainen: Ei saadakaan ikinä, ei pyrittykään hyvään naisten nuolemattomuus
      äitiin kohdistuva eläinsiirrollisuus pitkä-aikais-tila, naisten äiti-suhteen nuolematon
      Ei asukkaita.

      Järjestely virheenä sosiopaattisesti toiminta, ei lainkaan psykopatia.
      Nainen: Olen seksi-oppilas kouluton en ikinä asu perheessä, näimmä esiintyen.

      Kyllä teillä on velvollisuus järjestellä näin.
      Ei oikeus muutoksenhakuun rotuvihaan vetoamiseen.
      Rubik 2 negatiivinen

      Aloittaja: Olen sosiopaatti..
      Humanoidi mielisyys, ohjelmaton asumisen tukeminen, sen asumis-ostoyrityksinä
      sosiopaattina, lapsia murhaten.
      - Ei nähdäkään. Nainen

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe