Karppasin kuukauden

Anonyymi

Tammikuun 1 päivä painoin 108,6kg ja nyt eli 1 helmikuuta 101,6kg. Tasan seitsemän kiloa lähti. Olen kyllä tyytyväinen. Hiilariraja oli 5g/100.

Tänään on hiilaripäivä ja söinkin jo kaksi ruunebergin torttua. Mutta taas huomenna jatkuu ja vielä yhden kuukauden karppaan. Tavoite on päästä alle sataan mikä saattaa onnistua, ei kuitenkaan vielä uskalla tuuletella.

36

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisään vielä. Paino pysähtyi lähes viikoksi 102.5 kiloon. SIksi luulen että paino ei putoa lähellekkään samalla lailla kuin ensimmäisenä kuukautena.

      • Anonyymi

        Ei minlla paino putoavaikka vaikka kuinka hyvin syö


    • Anonyymi

      "Hiilariraja oli 5g/100"

      Mitä tuo tarkoittaa? Ja mitä tarkalleen tarkoita "karppauksella"?

      Kysyn, koska minun hiilarimaksimoitua diettiä, joka varmistaa oikeamääräisen proteiinien saannin, on halveerattu vaikka miksi.


      "Paino pysähtyi lähes viikoksi 102.5 kiloon"

      Olitko viikon ryyppäämättä? Vai mässäilitkö?

      • Anonyymi

        Katsoin ruokapakkauksen ravintoarvoista että hiilihydrttia on 5g/100g tai alle. Tarkastin nakit, marinoidut lihat ja pakastejuurekset. Hedelmiä en syönyt ollenkaan.

        Aamupalaksi 2 kananmunaa ja viisi pekonia kahvin kanssa. Päivällinen lihaa/kalaa/kanaa ja salaattia tai pakastevihanneksia. Nälätunteisiin kahvia tai teetä. Iltapalaksi nakkeja tai kalapihvejä. Joskus söin myös vähähiilarista jogourttia pienen purkin.
        En tiedä karppasinko mutta tuossa ruokalista pähkinänkuoressa.

        Join yhtenä perjantaina litran valkoviinä, seuraavalla viikolla paino ei laskenut yhtään. Voisiko tuo olla syy siihen että paino jäi lähes viikoksi paikoilleen junnaamaan.


      • Karppaaja syövät vain maanpäällisiä kasviksia ja lihaa kuten sinäkin. Sinä siis karppaat.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Katoin tuon ohjelman ja hyvin kyllä lähti painoa. Jos nyt saisi painon alle sataan kiloon niin voisi sitten tuumailla vähän terveellisempää ruokavaliota. Sata on päänupin kannalta joetenkin helkkarin vaikea luku, vaikka on 1,5 kilon päässä niin tuntuu että on kaukana.


      • Anonyymi

        Ei tullut suuhun pantavien osalta esille niistä pois jäämisisytä kuin juopumisjuomat.


    • Anonyymi

      Eilen söin tosiaan hiilihydraattia. Ruunebergin torttuja sekä jonkun verran joulusuklaata, karjalanpiirakan ja join kuusi kuivaa omanasiideriä illalla 5pros.
      Tarkoitus oli käydä vielä pitsalla mutta onneksi en käynyt. Mitään hiilarihimoa ei tullut, oikeastaan ne oli tyydytetty ensimmäisellä tortulla. Se maistui oikeasti hyvälle.
      Nyt aamupaino oli 101.9kg.
      Jos muistan ja löydän tämän ketjun niin laitan lukemat maaliskuun ensimmäinen päivä tänne.
      aloittaja

      • Anonyymi

        "Eilen söin tosiaan hiilihydraattia. Ruunebergin torttuja sekä jonkun verran joulusuklaata, karjalanpiirakan "

        Runebergintorttu ja joulusuklaa __eivät ole__ hiilareita.

        Runebergintortussa energia tulee noin saman verran öljyistä/rasvoista kuin hiilareista.

        Suklaissa energia tulee noin saman verran öljyistä/rasvoista kuin hiilareista, tai paljonkin enemmän.

        Karjalanpiirakat ovat hiilarin puolella, mutta niissäkin energiasta tulee öljystä/rasvasta luokaa puolet siitä mitä hiilareista.


        Oletko sitä mieltä että hiilarihimo syntyisi siitä että syö hiilaria/sokeria? Eli ne koukuttaisivat kuin tupakka ja alkoholi? Omat kokemukseni ovat että kun verensokeri notkahtaa, eli kun hiilarivarastot ovat tyhjentyneet, tulee selvä makeanhimo.


        Minulle tuottaa tuskaa uskoa siihen että laihduit 7 kg noin 21 vuorokaudessa, se on noin 333 g/vrk ja vastaa noin 780/100*333 = 2597.4 kCal/vrk energiavajetta. Itse ylsin keskimääräiseen noin 100 g/vrk läskikatoon, tietenkin aivan toisenlaisella dietillä.

        Myös se on outoa ettei yksi litra valkoviiniä illassa hetkauttanut painoasi lainkaan. Paino ei muutu alkoholin takia heillä jotka ovat niin sanotusti pitkässä putkessa, mutta heillä jotka ottavat takapuolen olalle noin harvoin, paljon pienempikin määrä kuin 8.333 ravintola-annosta keikauttaa painoa todella merkittävästi, alkoholi on diureetti eli aiheuttaa dehydraatiota.

        Huomasin että tämä "karppaus"-diettikin aiheuttaa nälän tunteita, sittenkin, täällä niin usein väitetään toisin. Kahvi ja tee ovat myös diureetteja eli aiheuttavat dehydraatiota eli kylmä vesi on parempi ensihätään. Kahvissa minulla on 7.5 kCal/kuppi, minulla se siirtää nälän tunnetta ainakin 7.5 minuuttia (mutta jos siinä ajassa ehdin paneutumaan johonkin mielenkiintoiseen niin paljonkin pitempään), toisinaan keitän kupin tai kaksi, en siksi että kahvi himottaa, vaan siirtääkseni nälän tunnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eilen söin tosiaan hiilihydraattia. Ruunebergin torttuja sekä jonkun verran joulusuklaata, karjalanpiirakan "

        Runebergintorttu ja joulusuklaa __eivät ole__ hiilareita.

        Runebergintortussa energia tulee noin saman verran öljyistä/rasvoista kuin hiilareista.

        Suklaissa energia tulee noin saman verran öljyistä/rasvoista kuin hiilareista, tai paljonkin enemmän.

        Karjalanpiirakat ovat hiilarin puolella, mutta niissäkin energiasta tulee öljystä/rasvasta luokaa puolet siitä mitä hiilareista.


        Oletko sitä mieltä että hiilarihimo syntyisi siitä että syö hiilaria/sokeria? Eli ne koukuttaisivat kuin tupakka ja alkoholi? Omat kokemukseni ovat että kun verensokeri notkahtaa, eli kun hiilarivarastot ovat tyhjentyneet, tulee selvä makeanhimo.


        Minulle tuottaa tuskaa uskoa siihen että laihduit 7 kg noin 21 vuorokaudessa, se on noin 333 g/vrk ja vastaa noin 780/100*333 = 2597.4 kCal/vrk energiavajetta. Itse ylsin keskimääräiseen noin 100 g/vrk läskikatoon, tietenkin aivan toisenlaisella dietillä.

        Myös se on outoa ettei yksi litra valkoviiniä illassa hetkauttanut painoasi lainkaan. Paino ei muutu alkoholin takia heillä jotka ovat niin sanotusti pitkässä putkessa, mutta heillä jotka ottavat takapuolen olalle noin harvoin, paljon pienempikin määrä kuin 8.333 ravintola-annosta keikauttaa painoa todella merkittävästi, alkoholi on diureetti eli aiheuttaa dehydraatiota.

        Huomasin että tämä "karppaus"-diettikin aiheuttaa nälän tunteita, sittenkin, täällä niin usein väitetään toisin. Kahvi ja tee ovat myös diureetteja eli aiheuttavat dehydraatiota eli kylmä vesi on parempi ensihätään. Kahvissa minulla on 7.5 kCal/kuppi, minulla se siirtää nälän tunnetta ainakin 7.5 minuuttia (mutta jos siinä ajassa ehdin paneutumaan johonkin mielenkiintoiseen niin paljonkin pitempään), toisinaan keitän kupin tai kaksi, en siksi että kahvi himottaa, vaan siirtääkseni nälän tunnetta.

        Vaikka sinä et laihdu 7kg 21 vuorokaudessa, ei se tarkoita sitä etteikö joku toinen laihtuisi. VHH:ssa vähennetään hiilareita, joita leivonnaisissa on. Itse karppasin 6kk: ssa 11 kiloa. Mielestäni aika kevyellä karppauksella, mutta juurikin vähentämällä hiilaripitoista, en rasvapitoista ravintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinä et laihdu 7kg 21 vuorokaudessa, ei se tarkoita sitä etteikö joku toinen laihtuisi. VHH:ssa vähennetään hiilareita, joita leivonnaisissa on. Itse karppasin 6kk: ssa 11 kiloa. Mielestäni aika kevyellä karppauksella, mutta juurikin vähentämällä hiilaripitoista, en rasvapitoista ravintoa.

        Tuohon laihdutuksella saavutettuun painonpudotukseen vaikuttaa suuresti sekin, minkä painoinen henkilö on aloittaessaan laihduttamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinä et laihdu 7kg 21 vuorokaudessa, ei se tarkoita sitä etteikö joku toinen laihtuisi. VHH:ssa vähennetään hiilareita, joita leivonnaisissa on. Itse karppasin 6kk: ssa 11 kiloa. Mielestäni aika kevyellä karppauksella, mutta juurikin vähentämällä hiilaripitoista, en rasvapitoista ravintoa.

        Näin on, sen tähden mainitsinkin että kyseinen väite edellyttää noin 2597.4 kCal/vrk energiavajetta, ja siihen on faktuaalisesti aniharvalla mahdollisuus ja/tai sisua. Etenkin AP:n väittämällä ruokavaliolla.

        Minä laihdutin 18 kk:ssa noin 40 kg poistamalla lisätyt öljyt ja lisätyt rasvat sekä karttamalla kaikkea jotka ovat muuta kuin niukkaöljyisiä tai ja niukkarasvaisia. Eli läskikato on samalla, ja uskottavalla, pallokentällä sinun kanssasi. Tein muuten laihdutuksen aikana myös kaksi paastoa, ensimmäisen siksi että en tarkalleen tiennyt millaisia kaikki nälän tunteet ovat, pitkäänkö kestävät, y.m. Ja toisen, joka oli pitempi, siksi että laihtuminen ei edennyt, enkä ymmärtänyt että se johtui siitä että energiankulutukseni oli vähentynyt koska olin jo jonkin verran laihtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon laihdutuksella saavutettuun painonpudotukseen vaikuttaa suuresti sekin, minkä painoinen henkilö on aloittaessaan laihduttamisen.

        Riippuu siitä miten kukin milloinkin haluaa väärinymmärtää käsitteet "laihduttaminen" ja "painonpudotus".

        Ehdotan että otetaan käsite "läskikato" puhekieleen, niin kenekään ei tarvitse aina viilata pilkkua nestetasapainon avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä miten kukin milloinkin haluaa väärinymmärtää käsitteet "laihduttaminen" ja "painonpudotus".

        Ehdotan että otetaan käsite "läskikato" puhekieleen, niin kenekään ei tarvitse aina viilata pilkkua nestetasapainon avulla.

        Samasta asiasta puhutaan, vaikka haluat erotella laihduttamisen ja painonpudotuksen. Nestetasapainon pudotuksesta ei kukaan täällä puhu laihdutuksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinä et laihdu 7kg 21 vuorokaudessa, ei se tarkoita sitä etteikö joku toinen laihtuisi. VHH:ssa vähennetään hiilareita, joita leivonnaisissa on. Itse karppasin 6kk: ssa 11 kiloa. Mielestäni aika kevyellä karppauksella, mutta juurikin vähentämällä hiilaripitoista, en rasvapitoista ravintoa.

        "Vaikka sinä et laihdu 7kg 21 vuorokaudessa, ei se tarkoita sitä etteikö joku toinen laihtuisi."

        Ainahan tuosta saivarrellaan, että onko laihtuminen kehon painon laskemista vai lasketaanko vain poistuvan rasvan määrä laihtumiseksi.

        Jos tulkitaan laihtuminen kehon painon laskemiseksi niin tuo on ihan mahdollista, nestettä on poistunut kudoksista ja sen lisäksi rasvaa on poistunut.

        Jos laihtuminen tulkitaan vain rasvan poistumiseksi niin sitten tuo tuskin on mahdollista. 333g rasvan poituminen kehosta vuorokaudessa vaatisi sen, että on täysin syömättä ja sen lisäksi kävelee noin 20km lenkin. Tai vaihtoehtoisesti on syömättä ja pyöräilee noin 40km.

        Jos tuo onnistuukin yhden vuorokauden aikana niin tuskin 21 vuorokautta putkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eilen söin tosiaan hiilihydraattia. Ruunebergin torttuja sekä jonkun verran joulusuklaata, karjalanpiirakan "

        Runebergintorttu ja joulusuklaa __eivät ole__ hiilareita.

        Runebergintortussa energia tulee noin saman verran öljyistä/rasvoista kuin hiilareista.

        Suklaissa energia tulee noin saman verran öljyistä/rasvoista kuin hiilareista, tai paljonkin enemmän.

        Karjalanpiirakat ovat hiilarin puolella, mutta niissäkin energiasta tulee öljystä/rasvasta luokaa puolet siitä mitä hiilareista.


        Oletko sitä mieltä että hiilarihimo syntyisi siitä että syö hiilaria/sokeria? Eli ne koukuttaisivat kuin tupakka ja alkoholi? Omat kokemukseni ovat että kun verensokeri notkahtaa, eli kun hiilarivarastot ovat tyhjentyneet, tulee selvä makeanhimo.


        Minulle tuottaa tuskaa uskoa siihen että laihduit 7 kg noin 21 vuorokaudessa, se on noin 333 g/vrk ja vastaa noin 780/100*333 = 2597.4 kCal/vrk energiavajetta. Itse ylsin keskimääräiseen noin 100 g/vrk läskikatoon, tietenkin aivan toisenlaisella dietillä.

        Myös se on outoa ettei yksi litra valkoviiniä illassa hetkauttanut painoasi lainkaan. Paino ei muutu alkoholin takia heillä jotka ovat niin sanotusti pitkässä putkessa, mutta heillä jotka ottavat takapuolen olalle noin harvoin, paljon pienempikin määrä kuin 8.333 ravintola-annosta keikauttaa painoa todella merkittävästi, alkoholi on diureetti eli aiheuttaa dehydraatiota.

        Huomasin että tämä "karppaus"-diettikin aiheuttaa nälän tunteita, sittenkin, täällä niin usein väitetään toisin. Kahvi ja tee ovat myös diureetteja eli aiheuttavat dehydraatiota eli kylmä vesi on parempi ensihätään. Kahvissa minulla on 7.5 kCal/kuppi, minulla se siirtää nälän tunnetta ainakin 7.5 minuuttia (mutta jos siinä ajassa ehdin paneutumaan johonkin mielenkiintoiseen niin paljonkin pitempään), toisinaan keitän kupin tai kaksi, en siksi että kahvi himottaa, vaan siirtääkseni nälän tunnetta.

        "Runebergintorttu ja joulusuklaa __eivät ole__ hiilareita."

        Kummassakin on kuitenkin hiilihydraatteja. Ei se hiilihydraatti siitä tuotteesta poistu vaikka siihen lisättäisiin jotakin muuta ainesosaa.

        Runebergintorttu: hiilihydraatti imeytyvä 43.9 g / 100g
        Suklaa: hiilihydraatti imeytyvä 49.8 g / 100g

        "Runebergintortussa energia tulee noin saman verran öljyistä/rasvoista kuin hiilareista."

        Jos ihminen koettaa vältellä hiilihydraattia, lienee aivan sama jos jostakin muusta asiasta tulee enemmän energiaa. Tuotteessa oleva hiilihydraatti ei sillä poistu.

        Ajatusmallisi mukaan, diabeetikko voisi syödä kyseisiä tuotteita rajattomasti, kun kyseessä "ei ole hiilari".

        Minä en ainakaan haluaisi vastuulleni tuollaisesta ihmisten harhaanjohtamisesta seuraavia kuolemantapauksia.

        "Oletko sitä mieltä että hiilarihimo syntyisi siitä että syö hiilaria/sokeria?"

        Oletko sitä mieltä ettei tuo ole mahdollista? Onko sinulla laittaa jotakin tutkimusta epäilyksesi tueksi?

        " Eli ne koukuttaisivat kuin tupakka ja alkoholi?"

        Mitä on koukuttaminen? Addiktion tiedän kyllä. Addiktioita on monenlaista ja monenlaisella voimakkuudella, miksi kaivoit esille voimakkaasti addiktoivia asioitaja vertasit niitä hiilihydraattiin? Onko sinulla ongelmia alkoholin ja tupakan kanssa?

        "Omat kokemukseni ovat että kun verensokeri notkahtaa, eli kun hiilarivarastot ovat tyhjentyneet, tulee selvä makeanhimo."

        Aivan tyhjää toitottamista, jos sinulla ei ole tuohon mitään tutkimustulosta niin tuolla havainnolla voimme pyyhkiä per.... ttä.

        "Minulle tuottaa tuskaa uskoa siihen että laihduit 7 kg noin 21 vuorokaudessa, se on noin 333 g/vrk ja vastaa noin 780/100*333 = 2597.4 kCal/vrk energiavajetta."

        Jos et ymmärrä ja elät uskon varassa, olemme voimattomia sinua opastamaan.

        "Itse ylsin keskimääräiseen noin 100 g/vrk läskikatoon, tietenkin aivan toisenlaisella dietillä."

        Miksi kerrot kokemuksiasi, näissä keskusteluissa tulisi tukeutua faktoihin ja tutkimuksiin, ei jonninjoutaviin toitotuksiin siitä mitä on itse havainnoinnut. Tarinasi voi olla niin pielessä ettei siinä ole mikään totta ellei sinulla ole laittaa mitään todistusaineistoa esille.

        "Paino ei muutu alkoholin takia heillä jotka ovat niin sanotusti pitkässä putkessa, mutta heillä jotka ottavat takapuolen olalle noin harvoin, paljon pienempikin määrä kuin 8.333 ravintola-annosta keikauttaa painoa todella merkittävästi, alkoholi on diureetti eli aiheuttaa dehydraatiota."

        Ilmeisesti tämäkin tieto perustuu omakohtaisiin kokemuksiin? Ainakaan mitään tutkimustuloksia et pystynyt tuohon toitottamiseen esittämään.

        "Huomasin että tämä "karppaus"-diettikin aiheuttaa nälän tunteita, sittenkin, täällä niin usein väitetään toisin."

        Mitä on karppaus? Onko se määritelty jossakin? Kuka väittää? Omakohtaiset kokemuksesi nyt on aivan turhaa toitottamista jos sinulla ei ole esittää mitään tutkimustuloksia.

        "Kahvi ja tee ovat myös diureetteja eli aiheuttavat dehydraatiota eli kylmä vesi on parempi ensihätään."

        Ja onko tästä minkätasoinen tutkimus tehty ja missä?

        "Kahvissa minulla on 7.5 kCal/kuppi, minulla se siirtää nälän tunnetta ainakin 7.5 minuuttia (mutta jos siinä ajassa ehdin paneutumaan johonkin mielenkiintoiseen niin paljonkin pitempään), toisinaan keitän kupin tai kaksi, en siksi että kahvi himottaa, vaan siirtääkseni nälän tunnetta."

        Voit työntää nuo kommentit ihan mihin haluat, tuollaisella mutuiluilla ei ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka sinä et laihdu 7kg 21 vuorokaudessa, ei se tarkoita sitä etteikö joku toinen laihtuisi."

        Ainahan tuosta saivarrellaan, että onko laihtuminen kehon painon laskemista vai lasketaanko vain poistuvan rasvan määrä laihtumiseksi.

        Jos tulkitaan laihtuminen kehon painon laskemiseksi niin tuo on ihan mahdollista, nestettä on poistunut kudoksista ja sen lisäksi rasvaa on poistunut.

        Jos laihtuminen tulkitaan vain rasvan poistumiseksi niin sitten tuo tuskin on mahdollista. 333g rasvan poituminen kehosta vuorokaudessa vaatisi sen, että on täysin syömättä ja sen lisäksi kävelee noin 20km lenkin. Tai vaihtoehtoisesti on syömättä ja pyöräilee noin 40km.

        Jos tuo onnistuukin yhden vuorokauden aikana niin tuskin 21 vuorokautta putkeen.

        Eiköhän tavallinen laihduttaja keskity siihen, että hänen elopainosa laskee toivottuun kilomäärään. Hän ei voi tietää onko joka gramma ollut läskiä, vai lihasta tai jopa osa on ollut nestettä. Sinä saivartelet tämän asian kanssa ja sekoitat tahallasi pakkaa laskemalla näinä grammamääriä puhuen eri termein. et usko toisten saavuttamiin painonpudotuksiin, koska sinun tietämyksesi ja laskujesi tapaan niin ei tapahtua, koska sinäkään et siihen ole kyennyt. Olis kiva kun keskustelisit ohi noiden listojesi ja laskelmiesi vain ihan tavalliseen tapaan laihduttamisesta. Onko mahdoton toivomus?


    • Anonyymi

      Ketjusta huomaa kuinka hyvin Suomessa on sotkettu keskustelu VHH eläåmäntavasta. Asiallista tietoa on melkein mahdoton löytää mediasta tai viralliselta taholta.

      • Anonyymi

        "Ketjusta huomaa kuinka hyvin Suomessa on sotkettu keskustelu VHH eläåmäntavasta"

        Jos se on _elämäntapa_ niin tämä palsta on ihan väärässä paikassa:
        Terveys / Painonhallinta / Laihdutus / Vähähiilihydraattiset dieetit

        Minä olen aina luullut että VHH olisi suomennos käsitteestä "Low Carb Diet", eli laihdutusdietti jonka avulla Atkins aikoinaan rahasteli. Atkins selittää että niin olisi, USDA:n suuri ravitsemuskeskustelu -videolla, varsin pönäkän näköisenä kun vertaa öljyjä/rasvoja karttaviin alan todellisiin ammattilaisiin. mutta toisessa kohdassa Atkins selitttää ollensa k.o. dietillä jo 27 vuotta. Tarkemmin https://keskustelu.suomi24.fi/t/16214579/usdan-suuri-ravitsemuskeskustelu


    • Anonyymi

      Kannattaa laihtua vain 2-3kg/kk silloin tulokset tulee pysymään helpommin nopea laihtuminen ei hyvä.

      • Anonyymi

        Minä laihduin 2kg/kk mutta sitten lihoin myös 4kg/kk joten olin kolmen vuoden päästä reilusti ylipianoinen.

        Ei hyvä, no good.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä laihduin 2kg/kk mutta sitten lihoin myös 4kg/kk joten olin kolmen vuoden päästä reilusti ylipianoinen.

        Ei hyvä, no good.

        Hyvällä ohjelmalla laihtuu itsestään pysyvästi.Syödyt kalorit pitää tietää tarkasti joka päivä,ja kuluttaa ne pois ne liikunnalla.

        Syödä saa,mutta ne kalorit pitää myös kuluttaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvällä ohjelmalla laihtuu itsestään pysyvästi.Syödyt kalorit pitää tietää tarkasti joka päivä,ja kuluttaa ne pois ne liikunnalla.

        Syödä saa,mutta ne kalorit pitää myös kuluttaa pois.

        Ei siinä ohjelmat auta kun ruoka on hyvää ja liikunta myrkkyä. Ne jotka ovat tottuneet liikkumaan niin ei heillä paino-ongelmiakaan ole ollut kaikilla koskaan.


    • Anonyymi

      "Minä laihdutin 18 kk:ssa noin 40 kg poistamalla lisätyt öljyt ja lisätyt rasvat sekä karttamalla kaikkea jotka ovat muuta kuin niukkaöljyisiä tai ja niukkarasvaisia. "

      Mitä syöt nykyisin, millaisessa kunnossa on sydämesi ja verisuonesi?

      • Anonyymi

        Ruokavalio ei ole erityisemmin muuttunut laihdutusjaksosta, määrät ovat suurentuneet ja otin hedelmät takaisin (jälkiruuaksi, hiilarilisäksi) ja joillakin aterioilla on nyt enintään 3 kpl ruispalaa. Koostan ateriat ( säännöllä ei yli 300 kCal, niitä on tyypillisesti kolmesta viiteen päivässä) niin että:

        1) Proteiinien saantitarve täytyy, tässä olen valinnut 1 g/vrk/kehonpainokilo. Siis kananmunanvalkuainen, hauki, kuha, "tonnikala" (vedessä, säilyke), kana/broileri, kalkkuna, naudanfileet, katkarapuja (vedessä, säilyke). Proteiinit jaan eri aterioille, jotta ei mene hukkaan ylisuuuren kertasaannin takia.

        2) Loppu energia hiilareista (kasvis, vihannes, juures, hedelmät), pyrkien siihen että tarvittava suojaravinnepaletti täyttyy mahdollisimman hyvin, sekä hieman ruispalasta.

        3) kerran viikossa rasvaisesta kalasta ilman lisättyä öljyä/rasvaa valmistettu ateria niin kutsutttujen tärkeiden rasvahappojen saannin turvaamiseksi. Uunilohi, savumakrillli (joko tiskiltä tai säilyke), silli (vedessä, säilyke).

        4) Kerran viikossa on juustolautanen, jonka pääsisältö on ranskalaiset juustot ruispalojen kera sekä erilasia rehua lisänä, toisiaan myös sammen mätiä makulisänä. Korvaa yhden aterian.

        Veriarvoni ovat olleet erinomaiset jo pitkään samoin verenpaineet ja syke eikä kuulu suhinoita eikä värinöitä. Ei siis ole suonet eikä sydän tukossa, eikä niin voi käydä koska kartan huolellisesti öljyjä/rasvoja jotak lihotttavat ja aiheuttavat sydän ja verisuonitauteja.

        Ruokapäiväkirjasta näen että magnesium jää joka päivä noin puoleen suosituksesta ja A-vitamminia saan yli kaksi kertaisen määrän, noiden korjaaminen on nyt työnalla, muutoin suojaravinneaineiden saantini on mainio, tosin siinä auttaa monimoninappi (12 eri vitamiinia, 7 eri kivennäisainetta, 3 eri maitohappobakteerisatsia, ja 3 eri ihmeuutetta) mutta en voi uskoa että ruusta saisi kaikki suositusten suojaravinneaineiden määrät siten ettei lihoutuisi.

        Tajusin vasta viikko sittten kun muutin ruokapäiväkirjan kattamaan koko finelin ainesosapaletin että punainen paprika porkkana helposti pamauttaa A-vitamiinn reilusti yli suosituksen, se aiheuttaa minulla sormenpäiden ja suunpielinen kuivumista/halkeilua. Eli jos päivässä menee 100 g porkkanaa niin sitten vihreä tai keltainen paprika C-vitamiinin lähteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokavalio ei ole erityisemmin muuttunut laihdutusjaksosta, määrät ovat suurentuneet ja otin hedelmät takaisin (jälkiruuaksi, hiilarilisäksi) ja joillakin aterioilla on nyt enintään 3 kpl ruispalaa. Koostan ateriat ( säännöllä ei yli 300 kCal, niitä on tyypillisesti kolmesta viiteen päivässä) niin että:

        1) Proteiinien saantitarve täytyy, tässä olen valinnut 1 g/vrk/kehonpainokilo. Siis kananmunanvalkuainen, hauki, kuha, "tonnikala" (vedessä, säilyke), kana/broileri, kalkkuna, naudanfileet, katkarapuja (vedessä, säilyke). Proteiinit jaan eri aterioille, jotta ei mene hukkaan ylisuuuren kertasaannin takia.

        2) Loppu energia hiilareista (kasvis, vihannes, juures, hedelmät), pyrkien siihen että tarvittava suojaravinnepaletti täyttyy mahdollisimman hyvin, sekä hieman ruispalasta.

        3) kerran viikossa rasvaisesta kalasta ilman lisättyä öljyä/rasvaa valmistettu ateria niin kutsutttujen tärkeiden rasvahappojen saannin turvaamiseksi. Uunilohi, savumakrillli (joko tiskiltä tai säilyke), silli (vedessä, säilyke).

        4) Kerran viikossa on juustolautanen, jonka pääsisältö on ranskalaiset juustot ruispalojen kera sekä erilasia rehua lisänä, toisiaan myös sammen mätiä makulisänä. Korvaa yhden aterian.

        Veriarvoni ovat olleet erinomaiset jo pitkään samoin verenpaineet ja syke eikä kuulu suhinoita eikä värinöitä. Ei siis ole suonet eikä sydän tukossa, eikä niin voi käydä koska kartan huolellisesti öljyjä/rasvoja jotak lihotttavat ja aiheuttavat sydän ja verisuonitauteja.

        Ruokapäiväkirjasta näen että magnesium jää joka päivä noin puoleen suosituksesta ja A-vitamminia saan yli kaksi kertaisen määrän, noiden korjaaminen on nyt työnalla, muutoin suojaravinneaineiden saantini on mainio, tosin siinä auttaa monimoninappi (12 eri vitamiinia, 7 eri kivennäisainetta, 3 eri maitohappobakteerisatsia, ja 3 eri ihmeuutetta) mutta en voi uskoa että ruusta saisi kaikki suositusten suojaravinneaineiden määrät siten ettei lihoutuisi.

        Tajusin vasta viikko sittten kun muutin ruokapäiväkirjan kattamaan koko finelin ainesosapaletin että punainen paprika porkkana helposti pamauttaa A-vitamiinn reilusti yli suosituksen, se aiheuttaa minulla sormenpäiden ja suunpielinen kuivumista/halkeilua. Eli jos päivässä menee 100 g porkkanaa niin sitten vihreä tai keltainen paprika C-vitamiinin lähteeksi.

        Tiedän ettet juuri vastaile jos sinulta kysyy, mutta kovasti ihmetyttää että mihin pyrit?

        Onko tarkoitus:

        -elää terveellisesti
        -elää hoikkana
        -elää mahdollisimman pitkään

        Meinaan keskimmäinen noista ehkä onnistuu tuolla käyttämälläsi metodilla, ensimmäinen ja kolmas vaihtoehto ei.

        Tuossa kirjoituksessasi on muutama todellinen väärinymmärrys asioista, mm. se ettet voi saada sydän ja verisuoniongelmia koska välttelet rasvaa. Rasvalla on pieni tai olematon merkitys suonien ongelmiin, oikeaa tietoa on ihan internetissä saatavilla.

        Ortoreksia taitaa olla oikeasti mielen sairaus, joka näkyy ulkoisesti syömishäiriöinä. Tsemppiä vaan, pitkä tie on vielä edessä, en tiedä riittääkö ihmiselämän pituus paranemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ettet juuri vastaile jos sinulta kysyy, mutta kovasti ihmetyttää että mihin pyrit?

        Onko tarkoitus:

        -elää terveellisesti
        -elää hoikkana
        -elää mahdollisimman pitkään

        Meinaan keskimmäinen noista ehkä onnistuu tuolla käyttämälläsi metodilla, ensimmäinen ja kolmas vaihtoehto ei.

        Tuossa kirjoituksessasi on muutama todellinen väärinymmärrys asioista, mm. se ettet voi saada sydän ja verisuoniongelmia koska välttelet rasvaa. Rasvalla on pieni tai olematon merkitys suonien ongelmiin, oikeaa tietoa on ihan internetissä saatavilla.

        Ortoreksia taitaa olla oikeasti mielen sairaus, joka näkyy ulkoisesti syömishäiriöinä. Tsemppiä vaan, pitkä tie on vielä edessä, en tiedä riittääkö ihmiselämän pituus paranemiseen.

        "Onko tarkoitus: -elää terveellisesti,-elää hoikkana, -elää mahdollisimman pitkään"

        Ei mikään noista. Pyrkimyksenäni on ruokailla terveellisesti ja välttää lihoutuminen, toista ei saa ilman toista. Minulla on jälleen motiivi pitää itseni toimintakuntoisena sekä ulkomuotoni siedettävänä, elän sen minkä elän, täysillä.

        Kovasti sinua kalvaa eläminen, onko kyseessä kuolemanpelko? Sille ongelmalle on varattu muita palstoja, tämä on Laihdutus / Vähähiilihydraattiset dieetit -palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko tarkoitus: -elää terveellisesti,-elää hoikkana, -elää mahdollisimman pitkään"

        Ei mikään noista. Pyrkimyksenäni on ruokailla terveellisesti ja välttää lihoutuminen, toista ei saa ilman toista. Minulla on jälleen motiivi pitää itseni toimintakuntoisena sekä ulkomuotoni siedettävänä, elän sen minkä elän, täysillä.

        Kovasti sinua kalvaa eläminen, onko kyseessä kuolemanpelko? Sille ongelmalle on varattu muita palstoja, tämä on Laihdutus / Vähähiilihydraattiset dieetit -palsta.

        Monet meistä pysyy hoikkana vaikkei laskekaan kuudella desimaalilla vitamiinipitoisuuksia ruoassaan.

        Kai tässä lähinnä kiinnostaa se, että mikä on se todellinen ongelmasi, joka nyt "naamioituu" syömisen ylenmääräiseen tarkkailemiseen. Kirjoituksesi on vaan keskimäärin niin typerää luettavaa, että olisi mielenkiintoista kuulla persoonasta sen tekstin takana, sitten tilanne olisi kenties helpompaa ymmärtää.

        Ja jättäisin toki lukematta, jos se onnistuisi helposti. Mutta kun ei ole enää nimimerkit käytössä niin eihän sitä tiedä kuka on tekstin kirjoittanut, ennenkuin olet sitä aikasi kahlannut eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet meistä pysyy hoikkana vaikkei laskekaan kuudella desimaalilla vitamiinipitoisuuksia ruoassaan.

        Kai tässä lähinnä kiinnostaa se, että mikä on se todellinen ongelmasi, joka nyt "naamioituu" syömisen ylenmääräiseen tarkkailemiseen. Kirjoituksesi on vaan keskimäärin niin typerää luettavaa, että olisi mielenkiintoista kuulla persoonasta sen tekstin takana, sitten tilanne olisi kenties helpompaa ymmärtää.

        Ja jättäisin toki lukematta, jos se onnistuisi helposti. Mutta kun ei ole enää nimimerkit käytössä niin eihän sitä tiedä kuka on tekstin kirjoittanut, ennenkuin olet sitä aikasi kahlannut eteenpäin.

        Hyvin kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Hei katso Lääkäri Antti Heikkilä syönti ohjeet sillä laihtuu ihan varmasti.Kahvi pois kokonaan ja musta tee.Yrtti teet tilalle.Valeriaana käyttöön pieni määrä mieli pysyy hyvänä.Tässä ohjeet et tarvitse mitään painon vartijoita.

    • Anonyymi

      Ensimmäinen ehto päästä tavoite painoon ja parempaan terveyteen on valmistaa ruoka kotona. Seuraavaksi pitää katsoa mitä suuhunsa pistää: Hiilihydraatti (sokerit) samoin keinotekoiset ravat vähennettävä minimiin - tilalle oikeita rasvoja: oliivi- kookosöljyjä voita jne. Lisätä liikuntaa sopivasti, mutta ei rehkimistä.
      Kirjastosta saa hyvää tietoa. Paljon uusia alan kirjoja markkinoilla. Toisin ajattelevat lääkärit saa äänensä kuuluviin ainoastaan kirjoittamalla kokemuksistaan kirjan.

      • Anonyymi

        Malliesimerkki siitä mihin jamaan joutuu kun mäsäilee öljyillä / rasvoilla. On puutetta lähes kaikista suojaravinneaineista.

        Ensin pitää "katsoa" mitä elintarvikkeita ostaa (ne sitten myöhemmin "pisteään" suuhun). Seuraavaava ehto ei ole valmistaa ruoka kotona (mikä tahansa valmistuspaikka on kelvollinen, esim. minä valmistan ruokaa työpäivien aikana kahvihuoneessa, ja ensi kesästä alkaen rannalla, pihalla y.m.s.).

        Anonyymi yritti tuoda esiin sen, että laihduttaminen ja painonhallinta on erittäin hankalaa, jos ei mahdotonta, rankasti prosessoituja elintarvikkeita käyttäen (valmisruoka, säilykkeet, pakasteet, puolivalmisteet, j.n.e). Ne sisältävät niin valtavsti öljyjä/rasvoja että tavoite juoksee karkuun, hölmöläisen hommaa, rasvaa sisään ja sitten pää punaisena ähelletään rasvaa pois.


    • Anonyymi

      Aloitin tämän ketjun ja luoasin laittaa tänne tuloksia kahden kuukauden karppauksen jälkeen. Ensimmäiseksi , saavutin tavoitteen . Paino putosi hetkellisesti alle sadan, 99,6. Toisena kuukautena kuitenkin painon lasku oli enemmänkin painon junnaamista. Pää ei tätä kestänyt ja sorruin tuon satasen jälkeen lisäämään hiilareita. Nyt paino on taas vähän yli sata. Kokeilen mennä vielä kolmannen kuukauden vähähiilarisella ja koitan ottaa joka viikolle pitkän kävelyn ohjelmaan.

      • Anonyymi

        Jos painon putoaminen pysähtyi, jotain teet väärin. Ehkä viiniä tai olutta se riittää.


      • Anonyymi

        Laita Tavoite 1kg- niin 2 vuotta olet 76kg Eli 1 Kg kk pois esim jos nyt olet 47 vuotta niin kun olen 50 vuotta niin painan76 kg 1 kerran kk puntarissa . ja - 1kg 12 painoa puntarissa vuodessa riittaa ja joka kk 1 päivä paino kalenteriin ota 2 vuotta 100kg -24kg = 76kg


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe