Pitkävartinen ulkolumiharja katkesi, voiko sen vielä liittää? Nyt puuttuu puuvarsi. Ei olisi uskonut, että naisen voimilla.
Mitä tehdä?
59
193
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä ettei sisälumiharja katkennut....
- Anonyymi
No älä minua siitä(kin) syytä. Kyllä kauppias oli sen nimen keksinyt.
- Anonyymi
Jos tämä ei lopu ja peukuttaminen niin tuon sen harjan sisälle! Sitten se on sitä!!
- Anonyymi
Tottahan toki, vanhaakin vartta voi käyttää vähän lyhyempänä tosin, kun sidot ne yhteen metallisella klemmarilla (2-3 kpl)?
- Anonyymi
Klemmarilla?!
Täytyy tietysti olla sitä katkennutta tynkää jäljellä, että ne saa yhteen klemmareilla. Itse poistaisin katkenneen pätkän naaraskappaleesta( harjaosa) ja lyhentäisin vanhaa vartta siistin pätkän verran ja pujottaisin paikoilleen. Tai ostaisin uuden varren ellen jaksaisi korjata, ostaisin uuden pitkävartisen harjan.
- Anonyymi
viriviri kirjoitti:
Täytyy tietysti olla sitä katkennutta tynkää jäljellä, että ne saa yhteen klemmareilla. Itse poistaisin katkenneen pätkän naaraskappaleesta( harjaosa) ja lyhentäisin vanhaa vartta siistin pätkän verran ja pujottaisin paikoilleen. Tai ostaisin uuden varren ellen jaksaisi korjata, ostaisin uuden pitkävartisen harjan.
Klemmarilla tarkoitetaan ehkä tässä kohtaa ohutta tavallista metallisäiettä...?
Anonyymi kirjoitti:
Klemmarilla tarkoitetaan ehkä tässä kohtaa ohutta tavallista metallisäiettä...?
Mä tarkoitan letkunkiristin klemmaria, joka kiristetään kappaleen ympärille. Jos edellinen tarvitsee 2-3kpl, hän varmasti ajattelee liitoksen onnistumista pysyvänä. Jesari ajaa saman asian. Kiertää vaan tiukasti ja tarpeeksi leveältä alalta liitoksen päältä ja ympäriltä. Että varsi ja liitos on tukevasti yhdessä ja kestää käyttöä.
https://www.vapaa-aika.com/WebRoot/vilkasfi02/Shops/2015091804/5629/BC0D/A176/691C/444F/0A28/1010/A3E3/2129930.jpg- Anonyymi
viriviri kirjoitti:
Mä tarkoitan letkunkiristin klemmaria, joka kiristetään kappaleen ympärille. Jos edellinen tarvitsee 2-3kpl, hän varmasti ajattelee liitoksen onnistumista pysyvänä. Jesari ajaa saman asian. Kiertää vaan tiukasti ja tarpeeksi leveältä alalta liitoksen päältä ja ympäriltä. Että varsi ja liitos on tukevasti yhdessä ja kestää käyttöä.
https://www.vapaa-aika.com/WebRoot/vilkasfi02/Shops/2015091804/5629/BC0D/A176/691C/444F/0A28/1010/A3E3/2129930.jpgNiin, letkunkiristin on letkunkiristin. Mutta juu, tuokin on pätevä patentti. Täytyy kattoa löytyskö heti hallin laatikoista.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, letkunkiristin on letkunkiristin. Mutta juu, tuokin on pätevä patentti. Täytyy kattoa löytyskö heti hallin laatikoista.
Meinasitko sileää letkusidettä? Periaatteessa myötäävä metallisuikale riittävän leveä käy. Kiertää ympärille ja ruuvilla kiinni.
- Anonyymi
viriviri kirjoitti:
Meinasitko sileää letkusidettä? Periaatteessa myötäävä metallisuikale riittävän leveä käy. Kiertää ympärille ja ruuvilla kiinni.
Se jälkimmäinen ellei teippiä. Multa voi onnistua paremmin teipillä.
Anonyymi kirjoitti:
Se jälkimmäinen ellei teippiä. Multa voi onnistua paremmin teipillä.
Jep. Mielikuvitus vaan rajana.
- Anonyymi
viriviri kirjoitti:
Jep. Mielikuvitus vaan rajana.
Kiusaavat minua kun sanoin ulkolumiharja... :’(
- Anonyymi
Eikö sisälumiharjaa voi käyttää myös ulkolumitöissä?
- Anonyymi
Hehheh [sarkasmia]
Ei voi kun sisälle satanut on hennompaa!
Oli varmaan oksankohta siinä niin katkesi :( Voinee liittää kuin vuolet vain katkenneet päät loiviksi viisteiksi ja sitten vaan jesaria tai jotain muuta teippiä päälle, tulee parempi kuin uusi, paitsi vähän lyhkäisempi tietysti.
- Anonyymi
Eka oikea neuvo. Ei se haittaa lyhyempänä, on enempikin käteen käypäsempi.
Anonyymi kirjoitti:
Eka oikea neuvo. Ei se haittaa lyhyempänä, on enempikin käteen käypäsempi.
Niin arvelinkin :) Varmaan aika tiukkaan saa vetää sen teipin sitten ettei lähde hutjuamaan mutta luulen että ihan harjauskäytön kestävän saa tuolleen. Toki jos olisi vielä joku sopivan jetakka putkenpätkä jonka siihen katkoskohdan päälle voisi pujottaa ja teipata siihen sitten kiinni saisi varmaan vielä kestävämmän, ei tarvitsi välttämättä vuoleskella sitten.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Niin arvelinkin :) Varmaan aika tiukkaan saa vetää sen teipin sitten ettei lähde hutjuamaan mutta luulen että ihan harjauskäytön kestävän saa tuolleen. Toki jos olisi vielä joku sopivan jetakka putkenpätkä jonka siihen katkoskohdan päälle voisi pujottaa ja teipata siihen sitten kiinni saisi varmaan vielä kestävämmän, ei tarvitsi välttämättä vuoleskella sitten.
No niin. Vois siihen metallisahalla putken sopivaksi katkasta tukemaan ja teippi kireälle & tiukkaan. Säästän kun en uutta osta.., onneks niissä on vähän varapituutta.
Mjoo
Meillä Helsingissä tuuli on sen verran kovaa, että ei tarvitse edes sataa vettä kun olet jo Maija Poppanen.
(naurua)- Anonyymi
Hyvä, helsinkiläiset lentävät Hongkongiin :)
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Usassa tuuli niin, että se kaatoi Trumpin muurin..
Kravatti on kuulema liimattu.
- Anonyymi
Liimaa jollain.... Kiilto B4 vedenkestävällä tai peräti asekäyttöön suunnillulla 2-komponenttiliimalla yhteen se varsi, muista puristaa kiinni kunnolla, ja kuivata yön yli.
- Anonyymi
...niin joo tosiaan ongelmaksi voi muodostua sitten se kun tuollaiset liimat maksavat enemmän kuin uusi harja kokonaisena.... mutta jos haluaa itse korjata ja harrasteilla, sisustaakin voit tehdä vaikka minkälaisen taideteoksen sisälle siitä vanhasta harjasta, joka on trendikästä nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...niin joo tosiaan ongelmaksi voi muodostua sitten se kun tuollaiset liimat maksavat enemmän kuin uusi harja kokonaisena.... mutta jos haluaa itse korjata ja harrasteilla, sisustaakin voit tehdä vaikka minkälaisen taideteoksen sisälle siitä vanhasta harjasta, joka on trendikästä nykyään.
Tuleva mieheni :D ei ehkä halua harjaa ruokapöytään, mitenköhän on...tai raja-aidaksi petiin.
- Anonyymi
Voi elämän kevät..vastasin sinulle epäkäytännöllisenä naisena että kynsilakalla hoituu ;)))))
Mode katsoi sen asiattomaksi ja poisti ????????????- Anonyymi
Höpsö mode :D
- Anonyymi
Uuden harjan voi saada jopa 5€.
- Anonyymi
Lähetä :)
- Anonyymi
Katkenneen varren voi liittää putkella joka laitetaan klemmarilla kiinni.
- Anonyymi
Ei se ole klemmari. Se on se ketkunkiristin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole klemmari. Se on se ketkunkiristin.
Letkun.
- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Outside the box
Lumityöt voi lopettaa.
(hirn)No kaiva sitten keväällä esiin täältä :)
Anonyymi kirjoitti:
No kaiva sitten keväällä esiin täältä :)
Mjaa
Tilanne on vaikea.
Mä suosittelisin jotain kennoputkea hiilikuidusta. Tuollaisen puolitoistametrisen ja tuuman paksuisen putken vääntää skrode äijä hulavanteeksi jo ennen kuin ehtii kaveri kissaa sanoa.
Ja kyllä vittu kestää.
(hirn)- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Mjaa
Tilanne on vaikea.
Mä suosittelisin jotain kennoputkea hiilikuidusta. Tuollaisen puolitoistametrisen ja tuuman paksuisen putken vääntää skrode äijä hulavanteeksi jo ennen kuin ehtii kaveri kissaa sanoa.
Ja kyllä vittu kestää.
(hirn)Voimannostotanko vain uudeksi varreksi, jotta kestää ja tulee urheilua samalla.
- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Mjaa
Tilanne on vaikea.
Ja kyllä vittu kestää.
(hirn)”Ja kyllä vittu kestää.”
Onneksi sitä ei tarvita tässä hommassa. Anonyymi kirjoitti:
”Ja kyllä vittu kestää.”
Onneksi sitä ei tarvita tässä hommassa.Mjaa
Menee tuonne Naistenklinikan puolelle, joten ei ole ominta aluettani.
Mutta siis minnekään metsään ei kannata mennä jättelemään hiilijalanjälkiään, vaan hiilen todelliseen luonteeseen.
Hiili on timantti.
(hihitystä)- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Mjaa
Mutta siis minnekään metsään ei kannata mennä jättelemään hiilijalanjälkiään, vaan hiilen todelliseen luonteeseen.
Hiili on timantti.
(hihitystä)No uunin tuhkaluukun tuossa aamulla tyhjensin. Ja kyllähän se hiili vaan aika pieneksi jauhoksi palaa. Kokeilin ohlsonilta löydettyä tuhkassankoa; muuten oli hyvä, mutta ripa pikkuisen kiikkerä kantaessa. Keittokauha mulla siinä tyhjennyslapiona on, sillä lähtee perimmäisestäkin nurkasta.
- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Mjaa
Hiili on timantti.
(hihitystä)https://www.clasohlson.com/fi/Tuhkasanko/p/Pr408563000
Niinku tämmöstä :)
- Anonyymi
no joko ostat uuden varren tai uuden varren ja harjan tai haet metsästä pajun tai jonkuun puun ja oksat pois ja veistät että sopii harjan reikään ja voimaa käyttäen painat sen siihen tai jos on metalliputkea tai harjaterästä mutta parhaimman saat kun käyt ostamassa uuden ei paljon maksa
- Anonyymi
Se kai on maanantaina edessä jos korjausliikkeet ei onnistu. Täällä tulee kuitenkin ihan reippaasti lunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kai on maanantaina edessä jos korjausliikkeet ei onnistu. Täällä tulee kuitenkin ihan reippaasti lunta.
Uusi harja todella kokonaan halvalla ja käytät sitten sen vanhan osat, vaikka jos siinä on kohtuullisessa se harjaosa, varaosana sille uudelle harjalle jos siitä sen varren katkeamisen sijaan kuluukin harjaosa liiaksi :D
Mutta jos meinaat muutakin harrastella ja liimailla, niin Kiilto yhtiön D4 taitaa olla tämä eräs hyvä puuliima ja sitten metallin ja muiden osien liimaukseenkin tarkoitettu pika-epoksi, jos ajattelet investoida noin kalliisiin liimoihin ja ajattelet että olisi muutakin liimattavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
käy ostamassa heti niin sinulla on tänään uusi harja tai jo tunnin sisällä eli käy heti ostamassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja osta reppupuhallin tai puhallin niin puhallat pakkaslumen pois et harjoja tarvi
0len laittanut useampaan harjaan kokonaan uuden varren vanhasta jääkiekkomailasta. Tuo konsti ei tietenkään auta jos mailaa ei ole
- Anonyymi
mutta uusi varsi maksaa euron kaksi ja sopii käteen eli ostaa kerralla kaksi tai kolme harjaa niin on harjoja
Anonyymi kirjoitti:
mutta uusi varsi maksaa euron kaksi ja sopii käteen eli ostaa kerralla kaksi tai kolme harjaa niin on harjoja
Joo mutta kaupan varsi voi taas katketa, maila ei harjakäytössä katkea miehenkään käytössä
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Joo mutta kaupan varsi voi taas katketa, maila ei harjakäytössä katkea miehenkään käytössä
Nykyisin tehdään risusekundaa.
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
kyllä ne kestää ja jos enemmän lunta niin eka isommat lumilapiolla pois ja lopuksi harjaa niin kyllä normaalissa käytössä kestää niin ei harjan varsi ole rautakanki tai mikään sorkkarauta jota esim purkuhommissa käytetään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin tehdään risusekundaa.
Kuten kiinalaisten hitsaarien röpölöinen MIG-hitaustulos :D Mutta tosiaan kiinalaiset tekevät mitä sattuu, kyllähän ennen kai osasivat hyvin tehdä kirveenvarsiakin, nykyään ei kukaan muu kuin Fiskars ja nekin muovisia.
Ei kannata tosiaan korjata mitenkään: kauppaan ja uusi vain, mutta ehkä samalla sitten kaupasta vastaisen varalla kunnollista liimaa, sellaista jotain 2-komponentti-pikaepoksia, missä on todella paljon myrkyn merkkejä varoituksena, on tehokasta liimaa, muistaakseni paketissa on sellainenkin myrkyn merkki että tappaa kaloja jos joutuu vesistöön :D Anonyymi kirjoitti:
Kuten kiinalaisten hitsaarien röpölöinen MIG-hitaustulos :D Mutta tosiaan kiinalaiset tekevät mitä sattuu, kyllähän ennen kai osasivat hyvin tehdä kirveenvarsiakin, nykyään ei kukaan muu kuin Fiskars ja nekin muovisia.
Ei kannata tosiaan korjata mitenkään: kauppaan ja uusi vain, mutta ehkä samalla sitten kaupasta vastaisen varalla kunnollista liimaa, sellaista jotain 2-komponentti-pikaepoksia, missä on todella paljon myrkyn merkkejä varoituksena, on tehokasta liimaa, muistaakseni paketissa on sellainenkin myrkyn merkki että tappaa kaloja jos joutuu vesistöön :DFiskarsin kirveet on aivan perseestä.
Puolillakaan niistä ei voi mätkiä hamaralla.
Tiesittekö että peruskirveessä on yhdeksän erillistä nimikettä, ei kahta.
(hihitystä)
- Anonyymi
Mahtoi olla melko laho lumiharjan varsi, ei se muuten naisen hennoilla voimilla katkea.
Laho lumiharja katkeaa, kun vähänkään siihen koskettaa.- Anonyymi
Aloittajalla voi olla voimanaisen hartiat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajalla voi olla voimanaisen hartiat?
Jos on pyöreää alumiiniputkea ja joku pitkä varsi niin varmasti katkeaa jos katolta yrittää tiputtaa lunta :G
Katsoin kiikareilla joulun aikoihin huviksine jättisuurentavilla, miten paritalon omistajan nainen yritti sellaisilla jatketuilla pyöreällä lumikolalla katolta tykkylunta, avutonta toimintaa, näin melkein heti kun varsi poikki heti melkein näytti olevan :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265