Herätyskello

Anonyymi

Olen ostanut lukuisia piippaavia herätyskello ja, mutta ongelmana on ollut, että kun olen väsynyt ja seuraavana aamuna on aikainen herätys, niin en kuule piippaavia kelloa, vaikka soittoääni vaihtelisi miten. Herään aina myöhemmin. No aloin katsella mekaanisia eli käsin vedettävä herätyskello ja ja löysikin kolme. Kultatähti verkkokauppa möi viime vuonna yhtä ja vasta sain toisen mallin herätyskello ja pienen ja isomman Malmin korupajalta. Kellot ovat saksalaisia ja maahan tuojana mainitaan perkko Oy. Alun perin valmistajana, mutta etsin Pernon netistä esille ja sieltä ilmeni, että kyse on maahan tuoksusta. Lisäksi minulla on punakuorinen tanssiva herätyskello. Kun kokeilen, saa nähdä, heräänkö.

7

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et herää piippaavaan ääneen? Minkälainen palovaroitin sulla on?

• Anonyymi

Valitan, mutta kun olen väsynyt, en herää välttämättä edes puheeseen. Kellon otan unessa ollessa pois ja aamulla ihmettelen, minne kello ranteesta on kadonnut ja aina löytyy, tyynyn vierestä. Kun ihminen on väsynyt, mikään ääni ei välttämättä ole herättävä ääni, vaikka sen unen läpi kuulee.
      Veljeni nuoruudessaan oli sellainen uneksija, että äitini laittoi tanssivan herätyskellon Peltosen pesuvatiin, siihen pennin rahoja ja muutama mutteri. Ei halunnut herätä sittenkään. Nykyään herää. Minäkin usein, mutta en aina, joten tämä kello auttaa heräämään.

• Anonyymi

Ehkä terapia auttaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä terapia auttaa?

Jokainen nukkuu sen mukaan, minkä verran elimistö tarvitsee unta eli unen tarve on yksilöllinen asia kuten myös se, miten syvässä unessa henkilö nukkuu ja riippuu monista tekijöistä, joihin itse vaikuttaa parhaiten, kuten ravinto, mitä syöt, erilaiset juomat, minkä verran ne sisältävät piristäviä ainesosia, päivittäinen työ tai muu toiminta eli mitä teet päivisin työksesi ja harrastukset...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen nukkuu sen mukaan, minkä verran elimistö tarvitsee unta eli unen tarve on yksilöllinen asia kuten myös se, miten syvässä unessa henkilö nukkuu ja riippuu monista tekijöistä, joihin itse vaikuttaa parhaiten, kuten ravinto, mitä syöt, erilaiset juomat, minkä verran ne sisältävät piristäviä ainesosia, päivittäinen työ tai muu toiminta eli mitä teet päivisin työksesi ja harrastukset...

Teoria ja käytäntöä ehkä noin, mutta tuo on sellainen yhtälö jota kukaan ei pysty mitenkään todentamaan ja optimoimaan kuin korkeitaan leikkiä asian kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teoria ja käytäntöä ehkä noin, mutta tuo on sellainen yhtälö jota kukaan ei pysty mitenkään todentamaan ja optimoimaan kuin korkeitaan leikkiä asian kanssa.

Minä nukuin 20 vuotta huonosti ja kokeiltiin kiskoja ja kaikkia. Menin uniapneakokeeseen kun Yön Olli kuoli ja minulla todettiin vakava uniapnea. Vajaat kolme kuukautta on ollut käytössä ja nyt olen saanut uuden elämän. Nyt myös ymmärtää miten tärkeää uni on.

Järkyttävää tässä on tosiaan se että Ollin kuolema paransi tuhansien ihmisten elämää. Kohtalotovereita kun on paljon.

• Anonyymi

Muutaman kymmentä vuotta sitten minulla oli joku kiinalainen herätykello, siinä oli todella kova ja kamala ääni.

En muista mihin sen olen hävittänyt. Joskus minulla oli sellainen, kun olin nuori.
        En ole alkuperäinen kyselijä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2490
    2. 148
      2224
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2152
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1684
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1593
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1516
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      279
      1394
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1379
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1356
    Aihe