Herätyskello

Anonyymi

Olen ostanut lukuisia piippaavia herätyskello ja, mutta ongelmana on ollut, että kun olen väsynyt ja seuraavana aamuna on aikainen herätys, niin en kuule piippaavia kelloa, vaikka soittoääni vaihtelisi miten. Herään aina myöhemmin. No aloin katsella mekaanisia eli käsin vedettävä herätyskello ja ja löysikin kolme. Kultatähti verkkokauppa möi viime vuonna yhtä ja vasta sain toisen mallin herätyskello ja pienen ja isomman Malmin korupajalta. Kellot ovat saksalaisia ja maahan tuojana mainitaan perkko Oy. Alun perin valmistajana, mutta etsin Pernon netistä esille ja sieltä ilmeni, että kyse on maahan tuoksusta. Lisäksi minulla on punakuorinen tanssiva herätyskello. Kun kokeilen, saa nähdä, heräänkö.

7

206

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et herää piippaavaan ääneen? Minkälainen palovaroitin sulla on?

• Anonyymi

Valitan, mutta kun olen väsynyt, en herää välttämättä edes puheeseen. Kellon otan unessa ollessa pois ja aamulla ihmettelen, minne kello ranteesta on kadonnut ja aina löytyy, tyynyn vierestä. Kun ihminen on väsynyt, mikään ääni ei välttämättä ole herättävä ääni, vaikka sen unen läpi kuulee.
      Veljeni nuoruudessaan oli sellainen uneksija, että äitini laittoi tanssivan herätyskellon Peltosen pesuvatiin, siihen pennin rahoja ja muutama mutteri. Ei halunnut herätä sittenkään. Nykyään herää. Minäkin usein, mutta en aina, joten tämä kello auttaa heräämään.

• Anonyymi

Ehkä terapia auttaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä terapia auttaa?

Jokainen nukkuu sen mukaan, minkä verran elimistö tarvitsee unta eli unen tarve on yksilöllinen asia kuten myös se, miten syvässä unessa henkilö nukkuu ja riippuu monista tekijöistä, joihin itse vaikuttaa parhaiten, kuten ravinto, mitä syöt, erilaiset juomat, minkä verran ne sisältävät piristäviä ainesosia, päivittäinen työ tai muu toiminta eli mitä teet päivisin työksesi ja harrastukset...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen nukkuu sen mukaan, minkä verran elimistö tarvitsee unta eli unen tarve on yksilöllinen asia kuten myös se, miten syvässä unessa henkilö nukkuu ja riippuu monista tekijöistä, joihin itse vaikuttaa parhaiten, kuten ravinto, mitä syöt, erilaiset juomat, minkä verran ne sisältävät piristäviä ainesosia, päivittäinen työ tai muu toiminta eli mitä teet päivisin työksesi ja harrastukset...

Teoria ja käytäntöä ehkä noin, mutta tuo on sellainen yhtälö jota kukaan ei pysty mitenkään todentamaan ja optimoimaan kuin korkeitaan leikkiä asian kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teoria ja käytäntöä ehkä noin, mutta tuo on sellainen yhtälö jota kukaan ei pysty mitenkään todentamaan ja optimoimaan kuin korkeitaan leikkiä asian kanssa.

Minä nukuin 20 vuotta huonosti ja kokeiltiin kiskoja ja kaikkia. Menin uniapneakokeeseen kun Yön Olli kuoli ja minulla todettiin vakava uniapnea. Vajaat kolme kuukautta on ollut käytössä ja nyt olen saanut uuden elämän. Nyt myös ymmärtää miten tärkeää uni on.

Järkyttävää tässä on tosiaan se että Ollin kuolema paransi tuhansien ihmisten elämää. Kohtalotovereita kun on paljon.

• Anonyymi

Muutaman kymmentä vuotta sitten minulla oli joku kiinalainen herätykello, siinä oli todella kova ja kamala ääni.

En muista mihin sen olen hävittänyt. Joskus minulla oli sellainen, kun olin nuori.
        En ole alkuperäinen kyselijä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      67
      1018
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      12
      909
    3. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      53
      852
    4. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      62
      798
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      750
    6. 57
      687
    7. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      60
      617
    8. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      617
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      586
    10. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      132
      579
    11. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      20
      567
    12. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      30
      555
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      50
      549
    14. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      505
    15. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      497
    16. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      72
      476
    17. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      34
      468
    18. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      457
    19. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      17
      440
    20. Mitä sulle

Kuuluu?
      Ikävä
      24