Meidän näköinen koti?

Anonyymi

Miesystäväni osti Omakoti talon ihan suhteemme ekojen viikkojen aikana. Talon hän oli katsonut valmiiksi jo ennen suhdettamme mutta kaupat lyötiin sitten ekojen viikkojemma aikana lukkoon.
Nyt olen muuttamassa hänen luokse ja harmittaa etten ole ollut kuvioissa jo aiemmin taloa valitsemassa. En ikimaailmassa olisi ostanut kyseistä taloa, mutta voin vielä elää sen kanssa koska kyllä siitä rempaten saa ihan kivan näköisen. Keittiöitä ei tosin saa mitenkään päin isommaksi mutta kai sitä oppii elämään asian kanssa.

Hän on sanonut jo että rempatessa saan valita lattioita sun muuta koska luottaa enemmän mun makuun. Mutta nyt tuntuu et ongelmaksi alkaa muodostua itse sisustus 😅

Meillä on tosi erilainen maku, ymmärrän hänenkin näkökantansa että tykkää enemmän tummista väreistä ja puusta huonekaluissa ja vähän retrosta enemmän kuin mun kämpästä löytyvästä valkoisesta. Ja se on ihan fine, voin tehdä kompromissin ja hankkia muuta kuin valkoista huonekalua ja voin sisustella vähän vanhan tyylisesti. Mutta nyt kun puhuttiin rempasta ja näin ja mainitsin että niin et huonekaluja voi kattoa sit ku on lattiat ainaki vaihdettu. Niin hän ihmetteli kovasti et mitä tarkoitan eikä ymmärtänyt et miks huonekalut menis vaihtoon.

Nyt sisustus on just sellanen poikamies kämppä ja viel vähän pahempi 😅 joku kamala kirjahylly missä telkkari nököttää ja entisen asukkaan (kun osti myös tämän irtaimiston) vanhat nahka sohvat ja taulut ja yök.. sellanen 90-luvun poikien ensi asunnon/poikamiehen/vanhan ukon asunnon sekoitus 🙈
En halua pahoittaa hänen mieltään tai muuttaa taloon silleen että kaikki hänen pitäisi lähteä.. mutta miten saisin hienosti esitettyä asian että talo ei näytä siltä että siellä asuisi myös nainen ja haluaisin yhdessä tehdä siitä meidän näköisen eikä vain hänen?

15

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sano, että maksat uudet huonekalut ja hoidat vanhat pois. Jos ei toimi, tyydy valintaasi eli mieheen ja ole hänestä onnellinen.

      Kaikkea ei voi saada. Suhde on tärkeämpi kuin huonekalut. Jos tuntuu toiselta, et ehkä ole oikeassa suhteessa.

      • Anonyymi

        Tottakai mies on tärkeämpi kuin huonekalut. Mutta ei se pitemmän päälle ole silti kivaa asua jos ei koti tunnu yhtään omalta, kuin olisi jatkuvasti kylässä.
        Eikä ole kiva kutsua vieraita kun kodin sisustus hävettää 😅

        Voisin toki hoitaa homman noin että vanhat huonekalut pois ja maksaisin uudet, mutta en halua että käy toisinkaa päin että lopulta miehestä tuntuisi että olen vallannut hänen kotinsa eikä hän enää tuntisi oloaan mukavaksi.

        Olisi kiva kun kummatkin voitaisiin yhdessä katsella uusia huonekaluja jotka miellyttäisi kummankin silmää. Rakentaa se yhteinen koti. Tuntuu vaan vaikealta sinänsä kun laina on kuitenkin hänen joten talokin on virallisesti hänen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai mies on tärkeämpi kuin huonekalut. Mutta ei se pitemmän päälle ole silti kivaa asua jos ei koti tunnu yhtään omalta, kuin olisi jatkuvasti kylässä.
        Eikä ole kiva kutsua vieraita kun kodin sisustus hävettää 😅

        Voisin toki hoitaa homman noin että vanhat huonekalut pois ja maksaisin uudet, mutta en halua että käy toisinkaa päin että lopulta miehestä tuntuisi että olen vallannut hänen kotinsa eikä hän enää tuntisi oloaan mukavaksi.

        Olisi kiva kun kummatkin voitaisiin yhdessä katsella uusia huonekaluja jotka miellyttäisi kummankin silmää. Rakentaa se yhteinen koti. Tuntuu vaan vaikealta sinänsä kun laina on kuitenkin hänen joten talokin on virallisesti hänen.

        Tuo kuulostaa paremmalta. Yhteisen kodin rakentamista ja yhdessä katselu on hyvä.
        Jos asut ilmaiseksi, niin ehkä raskit laittaa rahaa sisustukseen. Jos homma ei toimi, viet mennessäsi minkä viet tai jätät vuokrana.


    • Anonyymi

      Kyllä mä olen antanut naiselleni valtuudet käyttää sisustus silmää meidän kodissa, kaikki taulut, väri maailma jne. on naisen heiniä samoin jos nainen on sitä mieltä että jotain pitää tollekin tehdä ei jää odottaa että minä aloitan vaan käy toimeen, onneksi vasarat ja muut kalut pysyy naisenkin kädessä, näin on ollut alusta asti. On noista naisistakin jotain hyötyy.

    • Anonyymi

      Ihan turhasta teet ongelman.
      Nykyihmiset ovat niin malttamattomia. Kaikki on pakko saada tässä ja nyt, ei malteta odottaa minuuttiakaan eikä elää rennosti, on pakko suorittaa koko ajan.
      En tykkää, ei tätä, ihan hirvee, on mielipide joka asiaan, mennä touhotetaan eteenpäin tukka putkella miettimättä elämää yhtään pidemmälle.
      Tressaannutaan itse ja tressataan läheisiä aivan turhaan.

      Jos talo on ns. asuttavassa kunnossa, niin mikä hoppu, miksi pistää kaikki pinnat heti sisäänmuutossa uusiksi, eihän teillä ole kiire mihinkään.
      Muutat miehen taloon, asutte vuoden kaksi, katotte miten teidän yhteiselämä lähtee menemään. Pistätte rahaa säästöön, mietitte ajan kanssa menettekö avioon, omistatko sinä jatkossa talosta osuuden, teettekö lapsia, voiko huonejärjestystä muuttaa väliseiniä purkamalla, jne.
      Hiljaa hyvä tulee, hosumalla ei saa aikaan kuin ...no huonopäisiä lapsia.

      Nuoripari voisi keskittyä ensimmäisenä vuonna makuuhuoneeseen.
      Kunnon sänky, hyvät petivaatteet, siistit tapetit ja eipä siinä paljon muuta arki-iltaisin tarvita kuin molemmat sinne sänkyyn. Ja viikonloppuisin voisi syödä sängyssä aamiaista pitkän kaavan mukaan ja nauttia vähän muistakin iloista.
      Vai oletko eri mieltä?

    • Anonyymi

      Ette taida vielä sopia ja kuulua yhteen asumaan ja elämään.

    • Anonyymi

      Okei, toi vaan kuulostaa tosi hölmöltä meidän näköinen koti, joo olen nähnyt niitä telustakin tulevan. En tiedä minkä näköinen koti meillä on, muija on sisustanut sen ihan itse ja viihdytään, muulla ei kai väliä.

    • ei kannata lähteä parisuhteeseen jossa ei pystytä kommunikoimaan normaalisti

      • Anonyymi

        Sinähän sen tiedät


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen tiedät

        sinunkin tulisi tietää


    • Anonyymi

      Miten sä osallistut yhteisen kodin kustannuksiin? Voisitko ottaa puolet lainasta omiin nimiin? Varo ettei tule tilannetta, jossa sä maksat miehen lainanlyhennykset eikä sulla ole mitään sananvaltaa tai oikeuksia....

      • Anonyymi

        Naiset usein rakkaudenhuumassa unohtaa taloudelliset näkökohdat ja päätyy nuolemaan näppejään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset usein rakkaudenhuumassa unohtaa taloudelliset näkökohdat ja päätyy nuolemaan näppejään...

        Velaton talo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velaton talo

        Miess ystävä on sijoittaja velaton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miess ystävä on sijoittaja velaton

        Panevat talossaan himokkaasti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe