Rekisteröintien määrät :
2015 38.797 autoa
2016 39.451
2017 36.060
2018 28.710
2019 20.871
Ennuste vuodelle 2020 12.000 ja nekin työkäyttöön meneviä dieseleitä.
Toisin sanoen dieselisi on arvoton olipa se ensirekisteröity tai käytettynä Suomen tuotu.
Katso rästä minne sivitynyt kansa on nyt autovalinnoissaan menossa:
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kayttovoimat/henkiloautojen_kayttovoimatilastot
Dieselien ensirekisteröinnit vajovat vauhdilla
30
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mikähän taas kerran tässä jo varmaan kymmeniä kertoja täälläkin julistamassasi jutussa on uutinen ja varsinkin mikä on se hyvä asia, jonka vuoksi jaksat tuota aina vaan toistella ja toistelka?
- Anonyymi
Mikäs itkuntuherrus sieltä taas kuuluu?
- Anonyymi
Bensa-autojen myynti on pudonnut reilut 5000 kpl ja dieselautojen reilut 7000 kpl viime vuonna. Käytännössä siten autokanta pienenee ja halpenee uusien autojen osalta. Suunta sinänsä voi olla joltain kannalta katsottuna hyväkin, jos ihmiset vapaaehtoisesti toimivat noin, mutta jos se tarkoittaa ihmisten köyhtymistä, niin ehkei niin hyvä.
Polttomoottoreille vaihtoehtoisethan eivät korvaa tuota polttomoottoreiden uusmyynnin laskua.
Taitaa aika merkittävä syy olla ollut käytettyjen autojen merkittävä tuonti. Siinähän autojen ’rakenne’ onkin sitten aivan toisenlainen, - Anonyymi
Mutta dielin omistaminen ja ajaminen vaikka vähäb 5000-10000km vuodessa voi olla paljon kannattavampaa. Koska hintaero ostettaessa on niin iso.
Katso samojen automallien ja ikäisten hintaeroa!
2013-2014 bmw 316-320 bensa tai dieselillä
Hintaero voi olla helposti 5000-jopa 10 000eur euroa.
Audi a4 2015 bensa vs diesel hinnat
Mersu- Anonyymi
Tämän merkittävän hintaeron takia ostin laadukkaan uudehkon auton dieselillä ja ajan vuodessa 10tkm, autoon tulee vähän kilometrejäkin.
Bensamoottorista olisin joutunut maksamaan 6000-7000teur extraa 6 vuotta vanhasta autosta.
Dieselissä on ajoneuvovero 620eur vuodessa ja vastan auton bensassa 280eur. Vuodessa 340eur enemmän. On se perusteeton koska pienemmät co2 ja kulutus. Mutta autojen hintaero on niin merkittävä se 6000-7000eur että 340eur kerran vuoteen ei haittaa moneen vuoteen ja jää säästöön.
Pienempi kulutus ja dieselin halvempi hintahan leikkaa vielä joka ajetulla kilometrillä !
Voi omistaa monta vuotta ja halvemmin kuin bensalla ja saada myydessä hyvin.
En minäkään osta uusia bensa tai dieseleitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän merkittävän hintaeron takia ostin laadukkaan uudehkon auton dieselillä ja ajan vuodessa 10tkm, autoon tulee vähän kilometrejäkin.
Bensamoottorista olisin joutunut maksamaan 6000-7000teur extraa 6 vuotta vanhasta autosta.
Dieselissä on ajoneuvovero 620eur vuodessa ja vastan auton bensassa 280eur. Vuodessa 340eur enemmän. On se perusteeton koska pienemmät co2 ja kulutus. Mutta autojen hintaero on niin merkittävä se 6000-7000eur että 340eur kerran vuoteen ei haittaa moneen vuoteen ja jää säästöön.
Pienempi kulutus ja dieselin halvempi hintahan leikkaa vielä joka ajetulla kilometrillä !
Voi omistaa monta vuotta ja halvemmin kuin bensalla ja saada myydessä hyvin.
En minäkään osta uusia bensa tai dieseleitä.Sitten kun se diesel on sinun omistuksessasi niin sillä ei enää olekaan mitään hintaa. Kukaan ei osta sitä, eikä autoliikkeet ota vaihdossa. Samoin kuin sillä sinun pois kuolevassa kirkonkylässä olevalla asunnollakaan ei ole mitään hintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun se diesel on sinun omistuksessasi niin sillä ei enää olekaan mitään hintaa. Kukaan ei osta sitä, eikä autoliikkeet ota vaihdossa. Samoin kuin sillä sinun pois kuolevassa kirkonkylässä olevalla asunnollakaan ei ole mitään hintaa.
Ei se hinta laske enää tälläisissä hyvissä vähän ajetussa hieman yli 10teur järkevissä h farmari dieseleissä paljon. Kun vielä ostettu käteisellä suoraan käyttäjältä, niin kuin minä. Ainakin 2000eur edullisempi mitä Kamux ja muiden tiukka hinta.
Bensa tulee kalliimmaksi monissa merkeissä ja malleissa hintaeroa takia, jos ei saa ostettua halvemmalla. Bensoissa on kilometrejäkin nykyään paljon vertaa pyynti hintaa.
Mitä halvempi auto sen vähemmän menettää rahaa tai joutuu maksamaan siitä.
Isoveroisissa ja maastureissa, isoissa bemarin, Audin dieseleissä A6, A7 ei niitä kannata noilla pyynti hinnoilla ostaa, sama tietysti bensakoneisiin joissa 10 vuotiaalla n 200tkm mittarissa olevalla 3.0tfsi Audilla pyydetään 20 000eur-25 000 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun se diesel on sinun omistuksessasi niin sillä ei enää olekaan mitään hintaa. Kukaan ei osta sitä, eikä autoliikkeet ota vaihdossa. Samoin kuin sillä sinun pois kuolevassa kirkonkylässä olevalla asunnollakaan ei ole mitään hintaa.
Mihin perustuu tuo jatkuva vuosien jankutus siitä, ettei dieselautoa saa myydyksi, kun on vaihtamassa autoa joskus? Tai ettei sillä ole mitään arvoa.
Ja kuinka moni nyt hankkii itselleen auton sijoitusmielessä? Sehän on käyttötavaraa.
Ja mielenkiintoista tietysti on, miksi tuollaista jankuttavaa trollausta jatkuvasti jauhetaan täällä. Jokainen, joka on vaihtanut dieselautoaan uudempaan, tietää kuitenkin asian todellisen laidan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin perustuu tuo jatkuva vuosien jankutus siitä, ettei dieselautoa saa myydyksi, kun on vaihtamassa autoa joskus? Tai ettei sillä ole mitään arvoa.
Ja kuinka moni nyt hankkii itselleen auton sijoitusmielessä? Sehän on käyttötavaraa.
Ja mielenkiintoista tietysti on, miksi tuollaista jankuttavaa trollausta jatkuvasti jauhetaan täällä. Jokainen, joka on vaihtanut dieselautoaan uudempaan, tietää kuitenkin asian todellisen laidan."Mihin perustuu tuo jatkuva vuosien jankutus siitä, ettei dieselautoa saa myydyksi, kun on vaihtamassa autoa joskus? Tai ettei sillä ole mitään arvoa."
Tämä minuakin naurattaa. Jos käytetyllä dieselillä ei ole mitään arvoa niin se tarkoittaa sitä että sellaisen voi käydä ostamassa hyvin pienellä rahalla. Kuka siinä voittaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun se diesel on sinun omistuksessasi niin sillä ei enää olekaan mitään hintaa. Kukaan ei osta sitä, eikä autoliikkeet ota vaihdossa. Samoin kuin sillä sinun pois kuolevassa kirkonkylässä olevalla asunnollakaan ei ole mitään hintaa.
Autoliikkeet ottaa sen vaihdossa.
Terveisin autokauppias. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin perustuu tuo jatkuva vuosien jankutus siitä, ettei dieselautoa saa myydyksi, kun on vaihtamassa autoa joskus? Tai ettei sillä ole mitään arvoa.
Ja kuinka moni nyt hankkii itselleen auton sijoitusmielessä? Sehän on käyttötavaraa.
Ja mielenkiintoista tietysti on, miksi tuollaista jankuttavaa trollausta jatkuvasti jauhetaan täällä. Jokainen, joka on vaihtanut dieselautoaan uudempaan, tietää kuitenkin asian todellisen laidan.Vaihdoin viime talvena dieselin uuteen. Aivan käyvän hyvityksen sain vanhasta ja kahden viikon päästä sekin oli jo uudella omistajalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoliikkeet ottaa sen vaihdossa.
Terveisin autokauppias.....siinä tapauksessa, että maksat 1000 euroa jättäessäsi sen meille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun se diesel on sinun omistuksessasi niin sillä ei enää olekaan mitään hintaa. Kukaan ei osta sitä, eikä autoliikkeet ota vaihdossa. Samoin kuin sillä sinun pois kuolevassa kirkonkylässä olevalla asunnollakaan ei ole mitään hintaa.
Ostin kaupungissa (alle 10t asukasta ) 35 neliön yksiön vuonna 2004 hintaan 25teur, velaton taloyhtiö. Se on ollut ollut vuokralla sieltä lähtien.
Saan myydessä osakkeesta saman rahan ostettaessa. Tein remonttia alussa 200€ laminaatit 50eur koko asunnon maalaus 30eur kaapistojen ovet 20eur vetimet.
Tuottoa tullut mukavasti 180kuukauden vuokrista
Asuntojen arvo on täällä enemmän kohdallaan kuin helsingissä! kun katsoo mitä rahalla saat tai joudut maksamaan asunnosta, on ostettaessa kannattava, asuttaessa sekä sijoitusasuntona.
En koskaan laittaisin taloyhtiön huoneiston hallintaan sellaisia summia kuin isoissa kaupungeissa pyydetään ! saa enemmän voittoa ostamalla käytettyjä traktoreita ja kaivureita ja myymällä niitä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin kaupungissa (alle 10t asukasta ) 35 neliön yksiön vuonna 2004 hintaan 25teur, velaton taloyhtiö. Se on ollut ollut vuokralla sieltä lähtien.
Saan myydessä osakkeesta saman rahan ostettaessa. Tein remonttia alussa 200€ laminaatit 50eur koko asunnon maalaus 30eur kaapistojen ovet 20eur vetimet.
Tuottoa tullut mukavasti 180kuukauden vuokrista
Asuntojen arvo on täällä enemmän kohdallaan kuin helsingissä! kun katsoo mitä rahalla saat tai joudut maksamaan asunnosta, on ostettaessa kannattava, asuttaessa sekä sijoitusasuntona.
En koskaan laittaisin taloyhtiön huoneiston hallintaan sellaisia summia kuin isoissa kaupungeissa pyydetään ! saa enemmän voittoa ostamalla käytettyjä traktoreita ja kaivureita ja myymällä niitäHyvä kirjoitus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin perustuu tuo jatkuva vuosien jankutus siitä, ettei dieselautoa saa myydyksi, kun on vaihtamassa autoa joskus? Tai ettei sillä ole mitään arvoa.
Ja kuinka moni nyt hankkii itselleen auton sijoitusmielessä? Sehän on käyttötavaraa.
Ja mielenkiintoista tietysti on, miksi tuollaista jankuttavaa trollausta jatkuvasti jauhetaan täällä. Jokainen, joka on vaihtanut dieselautoaan uudempaan, tietää kuitenkin asian todellisen laidan.Toiset ostavat auton seuraavaa omistajaa varten ja toiset omia tarpeita varten.
- Anonyymi
Kuitenkin dieselautojen määrä kasvaa koko ajan! Kuinkas sen selität?
- Anonyymi
Kun lisätään tuohon Saksasta ja Ruotsista käytettynä tuodut isomoottoriset ja uudehkot dieselit, eli 18000 kpl, niin aika hyvin dieselin osuus on kasvanut.
- Anonyymi
Noita dieseleitä ei ole merkkiliikkeiden vaihtoautovarastoissa, koska liikkeet myy ne hei jobbareille. Katso netistä.
- Anonyymi
Nettiautossa autoliikkeillä on nyt 30 000 dieseliä myynnissä. Eka sivullinen tuoreimmista ilmoituksista on merkkiliikkeiltä tai ulkomailta autoja trokaavilta liikkeiltä.
- Anonyymi
Hommahan taitaa mennä niin, että uudehko ja vähän ajettu diesel ei montaa päivää kuluta myyjän varastotilaa, se myydään hetkessä.
Toinen juttu on sitten vanhat ja hurjasti ajetut dieselit. Niiden myynti ei ole noin helppoa ja varmasti omiaan jobbareille,
Tässä ei ole periaatteellista eroa bensa-autoihin, mutta muutaman satasen vanha suurikulutuksinen ja paljon ajettu bensa-auto kiinnostaa ehkä enemmän amishenkistä vähien rahojensa kanssa painivaa myöhäisteiniä lähinnä siksi, että ei joudu maksamaan kiinteää käyttövoimaveroa (dieselvero), vaan maksaa sen mieluummin pumpulla hieman korkeampana hintana. Sillä ei ole taasen merkitystä, kun kilometrejä kertyy vähän, lähinnä paikallisen torin/huoltiksen pihalla kokoontumisern. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hommahan taitaa mennä niin, että uudehko ja vähän ajettu diesel ei montaa päivää kuluta myyjän varastotilaa, se myydään hetkessä.
Toinen juttu on sitten vanhat ja hurjasti ajetut dieselit. Niiden myynti ei ole noin helppoa ja varmasti omiaan jobbareille,
Tässä ei ole periaatteellista eroa bensa-autoihin, mutta muutaman satasen vanha suurikulutuksinen ja paljon ajettu bensa-auto kiinnostaa ehkä enemmän amishenkistä vähien rahojensa kanssa painivaa myöhäisteiniä lähinnä siksi, että ei joudu maksamaan kiinteää käyttövoimaveroa (dieselvero), vaan maksaa sen mieluummin pumpulla hieman korkeampana hintana. Sillä ei ole taasen merkitystä, kun kilometrejä kertyy vähän, lähinnä paikallisen torin/huoltiksen pihalla kokoontumisern.Bensa-autoissa verot on laskeneet kokoajan jopa useita satoja euroja. Nykyään saa bensa-auton jossa 120eur vuotuinen vero.
Dieseleissä on korkea vero.
Ero on kasvanut huimasti.
Ei ole kannattavaa omistaa dieseliä koska on kalliimpi pitää omissa nimissä. Sekä pieni bensa lämpenee nopeammin antamaan lämmintä on hiljaisempi äänikin. Dieseleiden arvo laskee nopeammin kun ostajien määrä vähenee kokoajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa-autoissa verot on laskeneet kokoajan jopa useita satoja euroja. Nykyään saa bensa-auton jossa 120eur vuotuinen vero.
Dieseleissä on korkea vero.
Ero on kasvanut huimasti.
Ei ole kannattavaa omistaa dieseliä koska on kalliimpi pitää omissa nimissä. Sekä pieni bensa lämpenee nopeammin antamaan lämmintä on hiljaisempi äänikin. Dieseleiden arvo laskee nopeammin kun ostajien määrä vähenee kokoajan.Lisätään sekin tieto että suurin suomalaisista tarvitsee / käyttää vuodessa sellaisia kilometetrejä joissa dieselin vero ja korkeahko polttoaineen hinta tulee kalliimmaksi. Maksat veroa vaikka sinulla olisi auto pääosin parkissa varalla ja käyttäisit muita muotoja liikkumisiin. Se harmittaa ! useiden satojen eurojen laskuja putoaa postilaatikkoon trafilta.
Ostat bensa-auton niin voit ajaa paljon tai pitää parkissa kun tarvetta. Et maksa turhaa veroa.
Tekniikkakin on bensoissa jo varmempaa kuin dieseleissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa-autoissa verot on laskeneet kokoajan jopa useita satoja euroja. Nykyään saa bensa-auton jossa 120eur vuotuinen vero.
Dieseleissä on korkea vero.
Ero on kasvanut huimasti.
Ei ole kannattavaa omistaa dieseliä koska on kalliimpi pitää omissa nimissä. Sekä pieni bensa lämpenee nopeammin antamaan lämmintä on hiljaisempi äänikin. Dieseleiden arvo laskee nopeammin kun ostajien määrä vähenee kokoajan.Kaikki ei halua maksimoida kurjuutta ajamalla pienellä bensa-autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ei halua maksimoida kurjuutta ajamalla pienellä bensa-autolla.
Jep. 360hv, 620Nm ja 5.2 l/100km 5m pitkällä farkyssa on jotain mihin bensavehkeet ei 20k€:lla pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisätään sekin tieto että suurin suomalaisista tarvitsee / käyttää vuodessa sellaisia kilometetrejä joissa dieselin vero ja korkeahko polttoaineen hinta tulee kalliimmaksi. Maksat veroa vaikka sinulla olisi auto pääosin parkissa varalla ja käyttäisit muita muotoja liikkumisiin. Se harmittaa ! useiden satojen eurojen laskuja putoaa postilaatikkoon trafilta.
Ostat bensa-auton niin voit ajaa paljon tai pitää parkissa kun tarvetta. Et maksa turhaa veroa.
Tekniikkakin on bensoissa jo varmempaa kuin dieseleissä.Dieseleissä on pienempi vero kuin vastaavassa bensa-autossa, koska päästöt ovat vähäisemmät. Verohan perustuu päästöihin.
Dieseleissä on sitten käyttövoimavero, kuten kaikissa muissakin paitsi bensa-autoissa. Se on kiinteä vero, jolla kompensoidaan dieselin halvempaa pumppuhintaa. Osa polttoaineverosta maksetaan siis kiinteänä. Tämä suosii paljon ajavia ja sorsii vähän ajavia. Suurin hyötyjä on tietysti amnattiliikenne, jolla kilometreja kertyy runsaasti. Muutenkin on tietysti hyvä suosia paljon ajaville dieselautoja jo pelkästään päästöjenkin vuoksi ja sitähän tuo vero tekeekin. Laskut tietysti ärsyttävät aina, tuleepa ne postissa tai bensapumpulla tankattaessa.
Keskimäärin jotain 20tkm/vuosi tai ehkä vähän allekin, on raja jossa dieselauto tulee polttoainekuluiltaan bensaa edullisemmaksi. Raja on kuitenkin täysin riipouvainen automallista.
Eihän tietysti kustannusten kannalta olekaan järkevää ostaa dieselautoa ja taitaakin olla harvassa ne, jotka ajavat vähän , max kymmenen tuhatta km/vuosi tai niillä nurkin, ja ostavat dieselauton. Jos ostavat, niin kriteerit ovatkin muut kuin käyttökulut. Kyllä kauppareissuihin ja parkissa seisottamiseen riittää hyvin bensa-auto. Ja vielä paremmin päästöjen puolesta sähköauto.
Kyllä tekniikka on dieseleissä huomattavastikin luotettavampaa kuin bensa-autoissa. Johan sen todistaa sekin, että kovaa käyttöä autoilla tekevä ammattiliikenne melkeinpä poikkeuksetta käyttää dieselautoja. Ei heillä ole varaa seisottaa autoa korjaamoilla.
- Anonyymi
Ei todellakaan kiinnosta, mikä on uudehkon dieselautoni päivän arvo. Se on käyttötavara. En mieti, mikä on jääkaappinikaan päivän arvo. Aikoinaan ostin uuden auton hintaan 160000 markkaa, ja myin sen pois 600 eurolla tyytyväisenä. No se oli 19 vuoden päästä. Ei dieseliauton omistajia kiinnosta, putoaako dieselien hinnat vai ei. Paitsi ostotilanteessa, jolloin asiasta saa etua.
- Anonyymi
Dieselin ostamiselle ei ole mitään perusteita. Jos on jo ostanut niin voi hake lohtua niitä etsimällä.
- Anonyymi
Jos et keksi omalta kohdaltasi perusteita ostaa dieseliä, niin älä osta. Se on näin yksinkertaista.
Ne taas, jotka löytävät perusteet ostaa diesel, ostavat. Sekin on aivan yhtä yksinkertaista.
Tuon kummemmasta ei ole kyse.
Mikä tuossa on niin vaikea sinun ymmärtää?
- Anonyymi
VW kaatuu
huijaus päälle
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869