keho meni jonkinlaiseen shokkiin

Anonyymi

Ostin diettiohjelman (jätän mainitsematta mistä) ja mietin missä meni vikaan kun tuli sairaalareissu.

Kädet kramppasi totaalisesti sormia ei voinut liikuttaa, vasen puoli naamasta meni täysin kramppiin puhe oli vaikeaa, jalat kramppailivat sain kuitenkin ambulanssin tilanteeseen ja sairaalassa sain ilmeisesti keittosuolaa suoneen.Olo parani jonkin verran.

Nyt kotona on vielä heikko olo ja olen koittanut kysyä että mitä minun tulisi nyt syödä päästäkseni takaisin normaaliin terveystilanteeseen.

diettiohjelman porukka ei valaise asiaa mitenkään ja vastauksena tulee ympäripyöreää liirumlaarumia.Sairaalakin vain tyytyi antamaan tiputusta.

Miten vaikeaa se voi olla kertoa vain että vedä puuroa tai nakkisämpylä vitustako minä tiedän missä ruuassa mitäkin natriumeja jne on miksei sitä voi vain kertoa? Googlettelukaan ei tuota tuloksia kun mikään tulos ei sovi oireisiin jotka minulla oli.

Se on varmistettu ettei kyseessä ollut aivohalvaus joka olisi muuten sopinut oireisiin.

Voiko siis suolojen puute aiheuttaa tällaisen paskamyrskyn ihmiselle?
Jotta saisin nyt sitten niitä helvetin tärkeitä suoloja, mitä minun tulisi syödä?

Ajatella, pitää kysellä neuvoja suomi24 palstalta kun terveyden ammattilaiset, hiilarinerot, kehonrakentajat ja sairaalahenkilökunta on aivan tiedottamassa tilassa eikä vastauksia tule..

64

1721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsellä ollut hyponatremia useaan otteeseen. Voipi olla tuosta kyse mutta kysy sairaalasta diagnoosia. Sellaisen antaminen ei missään nimessä kuulu dieetikolle.

      • Anonyymi

        "Itsellä ollut hyponatremia useaan otteeseen. "

        Mitäpä sinulla ei olisi ollut?


    • Anonyymi

      Tämä on sitä,mistä minäkin olen monesti varoitellut.Nämä maksulliset ohjelmat ovat varmasti liian vähähiilihydraattisia,syy siihen on se että halutaan nopeita tuloksia vaakapainossa,mikä on aivan VÄÄRÄ tapa laihduttaa.(ei nesteen poisto ole oikeaa laihtumista)
      1 Oletko käyttänyt liian vähähiilihydraattista ruokaa?
      2Mitä ruokaa olet syönyt?ja miten paljon on ollut päivän kalorit?

      Hyvällä ohjelmalla laihtuu itsestään,ja saa syödä HYVIN ,ja hyvää ruokaa.

      • Anonyymi

        "Tämä on sitä,mistä minäkin olen monesti varoitellut.Nämä maksulliset ohjelmat ovat varmasti liian vähähiilihydraattisia,"

        Mistä muusta kaikest aolet varoitellut kioskimopedisti???


    • Anonyymi

      Minkä tahansa suojaravinneaineen puutos sekä liikasaanti aiheuttaa ennemmin tai myöhemmin jotain ongelmaa, fysikaalista tai mielellistä. Ja dietillä (sekä ravintolisillä) niiden oikemääräisen saannin voi helposti sotkea pahan kerran.

      Kuvaamasi oireet ovat verran rankat ja monikirjoiset että ei tuosta uskalla sanoa mitään. Otettiinko mitään testejä? Selvitä edes mikä tippa se oli. Missä järjestyksessä oireet ilmenivät, kauanko olit tipassa kunnes kasvo-oire poistui?

      Minä saan toisinaan aamulla (vain aamulla) suolan (NaCl) puutteesta aika kovia kramppeja jalkaan/nilkkaan/pohkeseen, ne napsahtaa päälle kun vähänkin venyttelen. Tosi hankalaa silloin kun on kummassakin jalassa samaan aikaan. Siksi minulla on yöpöydän laatikossa pieni rasia mineraalisuolakiteita, auttaa minua aina ja varmasti. Rakeet pitää imeskellä suussa jotta ne imeytyvät nopeasti, ja on tiedettävä niiden paino (minun käytämäni rakeet painavat keskimääin 0.163 g/kpl) ja tyypilinen annos on 2 ... 4 raetta. Suolan "virallinen" saantiarvo-suositus taitaa olla 2.5 g/vrk (joka on minulle aivan liian vähän). Suomessa tyypillinen saanti taitaa olla luokkaa 7.5 g/vrk.

      • Anonyymi

        keittosuolaa sain suoneen pari pussia.

        Ensin alkoi värinän tuntu jokapuolella, kasvot, kädet, jalat, rintakehä, sitten alkoi tuntumaan voimakkaammin ja puhe ei onnistunut kun vasen puoli kasvoista halvaantui, sormet kramppasivat totaalisesti en saanut käsiä auki.Kykenin kuitenkin itse ambulanssiin haparoiden kävelemään.

        Puhe palasi aika nopeasti suolaliuoksen saannin jälkeen.Käsien toiminta sen jälkeen, mutta jos nostin käden ylös, värinä palasi käteen pian.Huomasin kun koitin kirjoittaa viestiä puhelimella.

        Nyt lihaskipuja jokapuolella ja sydämentykytyksiä koko päivän tänäänkin siitä asti kun poistivat sairaalasta.Sain tykytyksiin jotain nappeja, siinä kaikki.

        Minulle puhuttiin jostain saatnan paniikkihäiriöstä, mutta kun niitäkin nuorena on ollut niin tiedän kyllä ettei niistä mene koko hemmetin vartalo kramppiin eikä itseasiassa yhtikäs mikään.Kyseisen sairaalan lääkärit ovat pellejä.

        Verikokeen ottivat ja sanoivat ettei ole nestettä ruumiissa.Miten sitten paska olo voi jatkua edelleen vaikka olen nyt lopettanut dietin ja syönyt normaalisti hiilihydraatteja jne?
        Mistä nämä tykytykset johtuvat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keittosuolaa sain suoneen pari pussia.

        Ensin alkoi värinän tuntu jokapuolella, kasvot, kädet, jalat, rintakehä, sitten alkoi tuntumaan voimakkaammin ja puhe ei onnistunut kun vasen puoli kasvoista halvaantui, sormet kramppasivat totaalisesti en saanut käsiä auki.Kykenin kuitenkin itse ambulanssiin haparoiden kävelemään.

        Puhe palasi aika nopeasti suolaliuoksen saannin jälkeen.Käsien toiminta sen jälkeen, mutta jos nostin käden ylös, värinä palasi käteen pian.Huomasin kun koitin kirjoittaa viestiä puhelimella.

        Nyt lihaskipuja jokapuolella ja sydämentykytyksiä koko päivän tänäänkin siitä asti kun poistivat sairaalasta.Sain tykytyksiin jotain nappeja, siinä kaikki.

        Minulle puhuttiin jostain saatnan paniikkihäiriöstä, mutta kun niitäkin nuorena on ollut niin tiedän kyllä ettei niistä mene koko hemmetin vartalo kramppiin eikä itseasiassa yhtikäs mikään.Kyseisen sairaalan lääkärit ovat pellejä.

        Verikokeen ottivat ja sanoivat ettei ole nestettä ruumiissa.Miten sitten paska olo voi jatkua edelleen vaikka olen nyt lopettanut dietin ja syönyt normaalisti hiilihydraatteja jne?
        Mistä nämä tykytykset johtuvat?

        "Minulle puhuttiin jostain saatnan paniikkihäiriöstä, mutta kun niitäkin nuorena on ollut niin tiedän kyllä ettei niistä mene koko hemmetin vartalo kramppiin eikä itseasiassa yhtikäs mikään.Kyseisen sairaalan lääkärit ovat pellejä."

        Jos sinulla ei ole ollut paniikkihäiriössä noita oireita, ei se tarkoita etteikö jollakin muulla ole voinut olla. Meinasin jo aiemmin tarjota ehdotukseksi paniikkihäiriötä mutta ajattelin etten sekaannu keskuteluun.

        Nyt kun toit itse asian esille, voin kertoa, että minulla on ollut paniikkihäiriökohtauksia, jossa sormeni menevät suppuun ja "kramppiin", sydän hakkaa ja pyörryttää ja näkökenttä kapenee, jalat tuntuu voimattomilta.

        Kyseisen sairaalan lääkärit ei ole pellejä vaan tietävät asioita sinua paremmin. Heillä on koulutus ja kokemus monesta tapauksesta, sinulla on vain kokemus ja sekin omasta kropastasi. Jos et ole koskaan kokenut tuollaista paniikkikohtausta aiemmin, et vaan tunnista sitä.

        Todennäköisesti laihuttamisella ja ostamallasi valmisteilla ei ole mitään tekemistä noiden oireiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keittosuolaa sain suoneen pari pussia.

        Ensin alkoi värinän tuntu jokapuolella, kasvot, kädet, jalat, rintakehä, sitten alkoi tuntumaan voimakkaammin ja puhe ei onnistunut kun vasen puoli kasvoista halvaantui, sormet kramppasivat totaalisesti en saanut käsiä auki.Kykenin kuitenkin itse ambulanssiin haparoiden kävelemään.

        Puhe palasi aika nopeasti suolaliuoksen saannin jälkeen.Käsien toiminta sen jälkeen, mutta jos nostin käden ylös, värinä palasi käteen pian.Huomasin kun koitin kirjoittaa viestiä puhelimella.

        Nyt lihaskipuja jokapuolella ja sydämentykytyksiä koko päivän tänäänkin siitä asti kun poistivat sairaalasta.Sain tykytyksiin jotain nappeja, siinä kaikki.

        Minulle puhuttiin jostain saatnan paniikkihäiriöstä, mutta kun niitäkin nuorena on ollut niin tiedän kyllä ettei niistä mene koko hemmetin vartalo kramppiin eikä itseasiassa yhtikäs mikään.Kyseisen sairaalan lääkärit ovat pellejä.

        Verikokeen ottivat ja sanoivat ettei ole nestettä ruumiissa.Miten sitten paska olo voi jatkua edelleen vaikka olen nyt lopettanut dietin ja syönyt normaalisti hiilihydraatteja jne?
        Mistä nämä tykytykset johtuvat?

        Lopetit siis hiilihydraattien syönnin??

        Sinulla on siis ollut suolan puute.Olen tästäkin asiasta sanonut monta kertaa.

        Terveellisellä tavalla laihdutus on hidasta.1-2 kiloa kuukaudessa.Kovalla reenillä saa toki parempiakin tuloksia.
        https://thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/ravitsemus/ravitsemus-ja-terveys/painonhallinta


      • Anonyymi kirjoitti:

        keittosuolaa sain suoneen pari pussia.

        Ensin alkoi värinän tuntu jokapuolella, kasvot, kädet, jalat, rintakehä, sitten alkoi tuntumaan voimakkaammin ja puhe ei onnistunut kun vasen puoli kasvoista halvaantui, sormet kramppasivat totaalisesti en saanut käsiä auki.Kykenin kuitenkin itse ambulanssiin haparoiden kävelemään.

        Puhe palasi aika nopeasti suolaliuoksen saannin jälkeen.Käsien toiminta sen jälkeen, mutta jos nostin käden ylös, värinä palasi käteen pian.Huomasin kun koitin kirjoittaa viestiä puhelimella.

        Nyt lihaskipuja jokapuolella ja sydämentykytyksiä koko päivän tänäänkin siitä asti kun poistivat sairaalasta.Sain tykytyksiin jotain nappeja, siinä kaikki.

        Minulle puhuttiin jostain saatnan paniikkihäiriöstä, mutta kun niitäkin nuorena on ollut niin tiedän kyllä ettei niistä mene koko hemmetin vartalo kramppiin eikä itseasiassa yhtikäs mikään.Kyseisen sairaalan lääkärit ovat pellejä.

        Verikokeen ottivat ja sanoivat ettei ole nestettä ruumiissa.Miten sitten paska olo voi jatkua edelleen vaikka olen nyt lopettanut dietin ja syönyt normaalisti hiilihydraatteja jne?
        Mistä nämä tykytykset johtuvat?

        Kannattaisi vilkaista jos kanta.fi:ssä olisi tietoja verikokeista ym.. Itsellä hyponatrenimiassa alkaa vapina ja jalat menevät alta.


      • Anonyymi

        "Hyponatremia ei koskaan johdu siitä, että ruoasta saataisiin liian vähän natriumia. Päinvastoin, ihmiset saavat ravinnosta siihen lisätyn suolan vuoksi liikaa natriumia. Ruoan liika natrium ei suurenna natriumpitoisuutta liian suureksi, koska munuaiset erittävät ylimääräisen natriumin pois.
        Hyponatremia voi syntyä kahdella eri mekanismilla: natriumia joko menetetään liikaa tai elimistöön kertyy liikaa vettä. Jälkimmäisessä tapauksessa elimistön nesteet laimenevat, jolloin natriumpitoisuus laskee alle normaalin.
        Tavallisin syy hyponatremiaan on veden ylimäärä elimistössä. Natriumin menetyksestä johtuva hyponatremia voi syntyä, jos voimakas ripuli tai oksentelu jatkuu päiväkausia. "Terveyskirjasto)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulle puhuttiin jostain saatnan paniikkihäiriöstä, mutta kun niitäkin nuorena on ollut niin tiedän kyllä ettei niistä mene koko hemmetin vartalo kramppiin eikä itseasiassa yhtikäs mikään.Kyseisen sairaalan lääkärit ovat pellejä."

        Jos sinulla ei ole ollut paniikkihäiriössä noita oireita, ei se tarkoita etteikö jollakin muulla ole voinut olla. Meinasin jo aiemmin tarjota ehdotukseksi paniikkihäiriötä mutta ajattelin etten sekaannu keskuteluun.

        Nyt kun toit itse asian esille, voin kertoa, että minulla on ollut paniikkihäiriökohtauksia, jossa sormeni menevät suppuun ja "kramppiin", sydän hakkaa ja pyörryttää ja näkökenttä kapenee, jalat tuntuu voimattomilta.

        Kyseisen sairaalan lääkärit ei ole pellejä vaan tietävät asioita sinua paremmin. Heillä on koulutus ja kokemus monesta tapauksesta, sinulla on vain kokemus ja sekin omasta kropastasi. Jos et ole koskaan kokenut tuollaista paniikkikohtausta aiemmin, et vaan tunnista sitä.

        Todennäköisesti laihuttamisella ja ostamallasi valmisteilla ei ole mitään tekemistä noiden oireiden kanssa.

        Kyseisen sairaalan lääkärit todellakin ovat pellejä ja ei, en usko että he kovin paljoa osaavat kun katsoo mitä aiemmin on tullut vastaan.Ja ei, sairaala ei sijaitse Suomessa.Täällä ei porukka osaa samalla tavalla kuin Suomessa.

        Tosin, eipä ole kehumista Suomenkaan osaamisella kun sydänkohtauksen saanut isäni istutettiin lappu kädessä odottamaan vuoroaan vaikka kerroin mistä on kyse oireineen jne.Neiti nosti perseensä tuolista vasta kun uhkasin tulla lasin läpi ja isä sai hoitoa.Vaurio sydämeen oli tosin jo ehtinyt tulla.

        Ei ne lääkärit jumalia ole eikä kaikkitietäviä.

        Minulla oli nestevajaus ja johtui dietistäni.Se on nyt selvinnyt.

        Valmisteita en ole maininnut ostaneeni kertaakaan enkä ole niitä ostanut.Oletko itse joku nappikauppias kun tuli tuo mieleen vaikka tekstissäni sitä ei edes lukenut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseisen sairaalan lääkärit todellakin ovat pellejä ja ei, en usko että he kovin paljoa osaavat kun katsoo mitä aiemmin on tullut vastaan.Ja ei, sairaala ei sijaitse Suomessa.Täällä ei porukka osaa samalla tavalla kuin Suomessa.

        Tosin, eipä ole kehumista Suomenkaan osaamisella kun sydänkohtauksen saanut isäni istutettiin lappu kädessä odottamaan vuoroaan vaikka kerroin mistä on kyse oireineen jne.Neiti nosti perseensä tuolista vasta kun uhkasin tulla lasin läpi ja isä sai hoitoa.Vaurio sydämeen oli tosin jo ehtinyt tulla.

        Ei ne lääkärit jumalia ole eikä kaikkitietäviä.

        Minulla oli nestevajaus ja johtui dietistäni.Se on nyt selvinnyt.

        Valmisteita en ole maininnut ostaneeni kertaakaan enkä ole niitä ostanut.Oletko itse joku nappikauppias kun tuli tuo mieleen vaikka tekstissäni sitä ei edes lukenut?

        "Ostin diettiohjelman"

        Huonosti ja nopeasti luettu vaan, siinä selitys. Ja sekin, että en ole ikimaailmassa kenenkään kuullut haaskaavaan johonkin dieettiohjelmaan rahaa. En edes tiennyt että noilla yritetään tehdä bisnestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keittosuolaa sain suoneen pari pussia.

        Ensin alkoi värinän tuntu jokapuolella, kasvot, kädet, jalat, rintakehä, sitten alkoi tuntumaan voimakkaammin ja puhe ei onnistunut kun vasen puoli kasvoista halvaantui, sormet kramppasivat totaalisesti en saanut käsiä auki.Kykenin kuitenkin itse ambulanssiin haparoiden kävelemään.

        Puhe palasi aika nopeasti suolaliuoksen saannin jälkeen.Käsien toiminta sen jälkeen, mutta jos nostin käden ylös, värinä palasi käteen pian.Huomasin kun koitin kirjoittaa viestiä puhelimella.

        Nyt lihaskipuja jokapuolella ja sydämentykytyksiä koko päivän tänäänkin siitä asti kun poistivat sairaalasta.Sain tykytyksiin jotain nappeja, siinä kaikki.

        Minulle puhuttiin jostain saatnan paniikkihäiriöstä, mutta kun niitäkin nuorena on ollut niin tiedän kyllä ettei niistä mene koko hemmetin vartalo kramppiin eikä itseasiassa yhtikäs mikään.Kyseisen sairaalan lääkärit ovat pellejä.

        Verikokeen ottivat ja sanoivat ettei ole nestettä ruumiissa.Miten sitten paska olo voi jatkua edelleen vaikka olen nyt lopettanut dietin ja syönyt normaalisti hiilihydraatteja jne?
        Mistä nämä tykytykset johtuvat?

        Et vieläkään ole sanonut mitä olet syönyt.Tästä suolan puuttesta voi päätellä sen,että olet syönyt vain kasviksia,ja salattia.Ei sellaisella ruualla ihminen elä.Ruoka pitää olla runsaasti hyviä hiilihydraatteja sisältävää riisiä,perunaa,lihaa.
        Suola tulee automaattisesti sopiva määrä siinä kun maustaa ruuan.Itse paistan illalla kananmunia ja ripottelen sopivasti merisuolaa niiden päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vieläkään ole sanonut mitä olet syönyt.Tästä suolan puuttesta voi päätellä sen,että olet syönyt vain kasviksia,ja salattia.Ei sellaisella ruualla ihminen elä.Ruoka pitää olla runsaasti hyviä hiilihydraatteja sisältävää riisiä,perunaa,lihaa.
        Suola tulee automaattisesti sopiva määrä siinä kun maustaa ruuan.Itse paistan illalla kananmunia ja ripottelen sopivasti merisuolaa niiden päälle.

        https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/201803072200793735 suolan puute,liika veden juontikin huuhtelee kehosta pois suolan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/201803072200793735 suolan puute,liika veden juontikin huuhtelee kehosta pois suolan.

        Tässäkin tapauksessa on kyseessä liika vedenjuonti, ei suolan puute. Eikä liika vedenjuonti huuhtele suolaa pois se vain laimentaa veren suolapitoisuutta, jopa liikaakin. Ihminen pystyy juomaan 5 - 10 litraa vettä päivässä kunhan jakaa juomisen tasaisesti ympäri vuorokauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin tapauksessa on kyseessä liika vedenjuonti, ei suolan puute. Eikä liika vedenjuonti huuhtele suolaa pois se vain laimentaa veren suolapitoisuutta, jopa liikaakin. Ihminen pystyy juomaan 5 - 10 litraa vettä päivässä kunhan jakaa juomisen tasaisesti ympäri vuorokauden.

        Liika veden juonti on vaarallista,se tosiaan huuhtelee kehosta pois kaiken suolan.
        Itse juon vain puoli litraa päivässä,ja loput 2 litraa tulee kahvista,hedelmistä yms ruuasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ostin diettiohjelman"

        Huonosti ja nopeasti luettu vaan, siinä selitys. Ja sekin, että en ole ikimaailmassa kenenkään kuullut haaskaavaan johonkin dieettiohjelmaan rahaa. En edes tiennyt että noilla yritetään tehdä bisnestä.

        Milläs luulet Antti Heikkilän elävän? Dieettiohjelmilla. Maksullisen terveysklubin kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keittosuolaa sain suoneen pari pussia.

        Ensin alkoi värinän tuntu jokapuolella, kasvot, kädet, jalat, rintakehä, sitten alkoi tuntumaan voimakkaammin ja puhe ei onnistunut kun vasen puoli kasvoista halvaantui, sormet kramppasivat totaalisesti en saanut käsiä auki.Kykenin kuitenkin itse ambulanssiin haparoiden kävelemään.

        Puhe palasi aika nopeasti suolaliuoksen saannin jälkeen.Käsien toiminta sen jälkeen, mutta jos nostin käden ylös, värinä palasi käteen pian.Huomasin kun koitin kirjoittaa viestiä puhelimella.

        Nyt lihaskipuja jokapuolella ja sydämentykytyksiä koko päivän tänäänkin siitä asti kun poistivat sairaalasta.Sain tykytyksiin jotain nappeja, siinä kaikki.

        Minulle puhuttiin jostain saatnan paniikkihäiriöstä, mutta kun niitäkin nuorena on ollut niin tiedän kyllä ettei niistä mene koko hemmetin vartalo kramppiin eikä itseasiassa yhtikäs mikään.Kyseisen sairaalan lääkärit ovat pellejä.

        Verikokeen ottivat ja sanoivat ettei ole nestettä ruumiissa.Miten sitten paska olo voi jatkua edelleen vaikka olen nyt lopettanut dietin ja syönyt normaalisti hiilihydraatteja jne?
        Mistä nämä tykytykset johtuvat?

        Kuulostaa kuin olet saanut myrkkyä.

        Kuka tietää mitä noissa pakkauksissa on? VARSINKIN kun ne tulevat Suomen ulkopuoleta. Vaikka pakkauksesa sanotaankin että pakattu Suomessa, se EI tarkoita että se olisi valmistettu Suomessa. Vaan että tuotetta on tuotu massamääriä isoissa annoksissa ja sitten pakattu pienempiin Suomessa.

        Minua ei mikään saa laittamaan suuhuni mitää pakattua, paitsi suolaa. tai tuotetta josta aivan varmasti tiedän että se on paikallisesti valmistettu. (ruisleipä)


    • Anonyymi

      >>> Rakeet pitää imeskellä suussa jotta ne imeytyvät nopeasti, ja on tiedettävä niiden paino (minun käytämäni rakeet painavat keskimääin 0.163 g/kpl).

      Mistä tuollaisia suolarakeita saa kielen alle? Minulla on vain sellaisia, jotka painaa 1,159763241666 g/kpl. Ne ovat tarkoitukseen näin ollen huonoja.

      Ps. Jouduin ostamaan uuden laboratoriovaakan, se mittaa reilusti alle mikrogramman tarkkuudella. Punnitsen sillä kaiken, ihan kaiken.

      • Anonyymi

        Johan teet elämisesi hankalaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan teet elämisesi hankalaksi.

        Niin mutta jostakin pitää silti saada kielen alle 163 milligramman suolarakeita!


    • Anonyymi

      Liian vähän suolaa on yhtä vaarallinen kuin liian paljon suolaa

      • Anonyymi

        Miten voi saada liian vähän suolaa?

        Syömällä vain kotona, syömällä vain kasviksia, välttämällä valmistuotteita ja olemalla ostamatta suolapurkkia kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi saada liian vähän suolaa?

        Syömällä vain kotona, syömällä vain kasviksia, välttämällä valmistuotteita ja olemalla ostamatta suolapurkkia kotiin.

        "Miten voi saada liian vähän suolaa?"

        Kaiken pelottelun jälkeen se kyllä onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi saada liian vähän suolaa?

        Syömällä vain kotona, syömällä vain kasviksia, välttämällä valmistuotteita ja olemalla ostamatta suolapurkkia kotiin.

        Lähes kaikki prosessoimattomat raaka-aineet ovat niukka tai vähäsuolaisia, ei pelkästään kasviksikset. Kun itse valmistaa ruuan prosessoimattomista raaka-aineista, eikä lisää suolaa, niin vaje syntyy nopeasti. Ongelmaksi tulee, että aina ei ole helppo tietää mikä on prosessoimaton raaka-aine. Esimerkiksi monet "tuoretiskin" kalat ovat niin sanotusti tuoresuolattu nitraatti/nitriittisuolalla, nitraatti ja nitriitti ovat säilöntäainetta. Huom: "Luomulihavalmisteisiin saa käyttää noin puolet tavanomaisiin lihavalmisteisiin sallitusta nitraatin tai nitriitin määrästä."/Ruokavirasto.

        Minun äidillä on suolapurkki. Kun hän tekee ruokaa yhdelle, hän lisää siihen yhden hyppysellisen suolaa, ja nyrpistää nenäänsä samalla. Siten kun hän tekee ruokaa kahdeksalle, hän lisää siiihen saman yhden hyppysellisen suolaa, ja nyrpistää nenäänsä samalla. Suolan käyttäjäkin siis voi aiheuttaa suolanpuutteen, annostelemalla väärin.

        Suolakato voi myös syntyä helposti muilla tavoin, esimerkiksi maaten aurinkoa ottaen ja juoden nesteittä. Suola katoaa niin juoksevan dietaarisen lopputuotteen mukana kuin hikoilemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi saada liian vähän suolaa?

        Syömällä vain kotona, syömällä vain kasviksia, välttämällä valmistuotteita ja olemalla ostamatta suolapurkkia kotiin.

        Hyponatremia ei koskaan johdu siitä, että ruoasta saataisiin liian vähän natriumia. Tavallisin syy hyponatremiaan on veden ylimäärä elimistössä. Natriumin menetyksestä johtuva hyponatremia voi syntyä, jos voimakas ripuli tai oksentelu jatkuu päiväkausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyponatremia ei koskaan johdu siitä, että ruoasta saataisiin liian vähän natriumia. Tavallisin syy hyponatremiaan on veden ylimäärä elimistössä. Natriumin menetyksestä johtuva hyponatremia voi syntyä, jos voimakas ripuli tai oksentelu jatkuu päiväkausia.

        Onneksi jollakin on järki päässä! Kiitos siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyponatremia ei koskaan johdu siitä, että ruoasta saataisiin liian vähän natriumia. Tavallisin syy hyponatremiaan on veden ylimäärä elimistössä. Natriumin menetyksestä johtuva hyponatremia voi syntyä, jos voimakas ripuli tai oksentelu jatkuu päiväkausia.

        "Hyponatremia"

        Tässä on ollut keskustelua suolasta (NaCl) ja sen puutteen aiheuttamista oireista. Elimistö tarvitsee kumpaakin elektrolyyttiä, sekä natriumia että klooria: 'Recommended Dietary Allowances: 10th Edition; Water and Electrolytes; NCBI Bookshelf'


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki prosessoimattomat raaka-aineet ovat niukka tai vähäsuolaisia, ei pelkästään kasviksikset. Kun itse valmistaa ruuan prosessoimattomista raaka-aineista, eikä lisää suolaa, niin vaje syntyy nopeasti. Ongelmaksi tulee, että aina ei ole helppo tietää mikä on prosessoimaton raaka-aine. Esimerkiksi monet "tuoretiskin" kalat ovat niin sanotusti tuoresuolattu nitraatti/nitriittisuolalla, nitraatti ja nitriitti ovat säilöntäainetta. Huom: "Luomulihavalmisteisiin saa käyttää noin puolet tavanomaisiin lihavalmisteisiin sallitusta nitraatin tai nitriitin määrästä."/Ruokavirasto.

        Minun äidillä on suolapurkki. Kun hän tekee ruokaa yhdelle, hän lisää siihen yhden hyppysellisen suolaa, ja nyrpistää nenäänsä samalla. Siten kun hän tekee ruokaa kahdeksalle, hän lisää siiihen saman yhden hyppysellisen suolaa, ja nyrpistää nenäänsä samalla. Suolan käyttäjäkin siis voi aiheuttaa suolanpuutteen, annostelemalla väärin.

        Suolakato voi myös syntyä helposti muilla tavoin, esimerkiksi maaten aurinkoa ottaen ja juoden nesteittä. Suola katoaa niin juoksevan dietaarisen lopputuotteen mukana kuin hikoilemalla.

        Lisäaineista pitää ilmoittaa enkä ole k


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki prosessoimattomat raaka-aineet ovat niukka tai vähäsuolaisia, ei pelkästään kasviksikset. Kun itse valmistaa ruuan prosessoimattomista raaka-aineista, eikä lisää suolaa, niin vaje syntyy nopeasti. Ongelmaksi tulee, että aina ei ole helppo tietää mikä on prosessoimaton raaka-aine. Esimerkiksi monet "tuoretiskin" kalat ovat niin sanotusti tuoresuolattu nitraatti/nitriittisuolalla, nitraatti ja nitriitti ovat säilöntäainetta. Huom: "Luomulihavalmisteisiin saa käyttää noin puolet tavanomaisiin lihavalmisteisiin sallitusta nitraatin tai nitriitin määrästä."/Ruokavirasto.

        Minun äidillä on suolapurkki. Kun hän tekee ruokaa yhdelle, hän lisää siihen yhden hyppysellisen suolaa, ja nyrpistää nenäänsä samalla. Siten kun hän tekee ruokaa kahdeksalle, hän lisää siiihen saman yhden hyppysellisen suolaa, ja nyrpistää nenäänsä samalla. Suolan käyttäjäkin siis voi aiheuttaa suolanpuutteen, annostelemalla väärin.

        Suolakato voi myös syntyä helposti muilla tavoin, esimerkiksi maaten aurinkoa ottaen ja juoden nesteittä. Suola katoaa niin juoksevan dietaarisen lopputuotteen mukana kuin hikoilemalla.

        Lisäaineista pitää ilmoittaa enkä ole koskaan nähnyt tuoreessa kalassa ilmoitusta nitriitin käytöstä. Nitraatin käyttö taas olisi järjetöntä koska se muuttuu hyvin hitaasti nitriitiksi mikrobitoiminnan vuoksi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Lisäaineista pitää ilmoittaa enkä ole koskaan nähnyt tuoreessa kalassa ilmoitusta nitriitin käytöstä. Nitraatin käyttö taas olisi järjetöntä koska se muuttuu hyvin hitaasti nitriitiksi mikrobitoiminnan vuoksi.

        "enkä ole koskaan nähnyt"

        Se, että sinä et ole nähnyt ei tarkoita sitä etteikö joku muu olisi nähnyt.

        "Tuoretiskillä" on myynnissä niin sanotusti tuoresuolattuja meren antimia, esimerkkinä graavilohta.

        Graavilohi on joko harmaasuolattu, punasuolattu tai tuoresuolattu. Punasuola sisältää nitriitttiä joka on säilöntäaine (ehkäisee mikrobien kasvua) sekä säilyttää oranssin/punaisen värin (joskus vaikuttaa siltä etä jopa ehostaa väriä).

        Harmaasuola on puhdasta suolaa. "Tuoresuola" joko sisältää nitriitttiä tai ei sitä sisällä. "Tuoresuolaus" tarkoittaa jotain sellaista että: On suolattu siinä vaiheessa kun raaka-aine oli suolaajan käsityksen mukaan tuoretta, siten kun suolaaja ymmärtää käsitteen tuote, käyttäen tarkoitukseen varattua/valitttua suolalaatua.

        Savustetuissa kaloissa, kylmäsavustetuissa kaloissa, simpuloissa, katkaravuissa y.m.s. joita myydään "tuoretiskillä" on samoin, siis ei ole tietoa siitä millaista suolaa on käytetty.


        "Nitraatin käyttö taas olisi järjetöntä"

        'Nitraattia ja nitriittiä käytetään myös elintarvikkeiden lisäaineina parantamaan säilyvyyttä ja estämään ruokamyrkytystä aiheuttavien bakteerien kasvua.'/Ruokavirasto


        Jos joskus ostat jotain kala/liha "tuoretiskeiltä", niin kysäisi mitä lisäaineita haluamassasi tuotteessa on, ja kysy myös onko ollut pakasteessa (kylmäketju on usein yllättävän pitkä ketju).


      • Anonyymi kirjoitti:

        "enkä ole koskaan nähnyt"

        Se, että sinä et ole nähnyt ei tarkoita sitä etteikö joku muu olisi nähnyt.

        "Tuoretiskillä" on myynnissä niin sanotusti tuoresuolattuja meren antimia, esimerkkinä graavilohta.

        Graavilohi on joko harmaasuolattu, punasuolattu tai tuoresuolattu. Punasuola sisältää nitriitttiä joka on säilöntäaine (ehkäisee mikrobien kasvua) sekä säilyttää oranssin/punaisen värin (joskus vaikuttaa siltä etä jopa ehostaa väriä).

        Harmaasuola on puhdasta suolaa. "Tuoresuola" joko sisältää nitriitttiä tai ei sitä sisällä. "Tuoresuolaus" tarkoittaa jotain sellaista että: On suolattu siinä vaiheessa kun raaka-aine oli suolaajan käsityksen mukaan tuoretta, siten kun suolaaja ymmärtää käsitteen tuote, käyttäen tarkoitukseen varattua/valitttua suolalaatua.

        Savustetuissa kaloissa, kylmäsavustetuissa kaloissa, simpuloissa, katkaravuissa y.m.s. joita myydään "tuoretiskillä" on samoin, siis ei ole tietoa siitä millaista suolaa on käytetty.


        "Nitraatin käyttö taas olisi järjetöntä"

        'Nitraattia ja nitriittiä käytetään myös elintarvikkeiden lisäaineina parantamaan säilyvyyttä ja estämään ruokamyrkytystä aiheuttavien bakteerien kasvua.'/Ruokavirasto


        Jos joskus ostat jotain kala/liha "tuoretiskeiltä", niin kysäisi mitä lisäaineita haluamassasi tuotteessa on, ja kysy myös onko ollut pakasteessa (kylmäketju on usein yllättävän pitkä ketju).

        Lisäaineista pitää olla maininta tuoretiskissä eikä sitä tarvitse erikseen tiukata. Sinulta varmaan löytyy varma lähde väitteellesi jonka mukaan tuoreeseen kalaan käytetään nitraattia? Savustettu kala ei sitten ole tuoretta. Glaavikalassakin väri säilyy ilman nitriittiä ihan hyvin koska kalan punainen väri ei johdu myoglobiinista.

        Nitraatin käyttö tuorekalassa on järjetöntä koska se lisää säilyvyyttä vasta usean viikon kuluttua. Sitä käytetään lähinnä kestomakkaroissa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Lisäaineista pitää olla maininta tuoretiskissä eikä sitä tarvitse erikseen tiukata. Sinulta varmaan löytyy varma lähde väitteellesi jonka mukaan tuoreeseen kalaan käytetään nitraattia? Savustettu kala ei sitten ole tuoretta. Glaavikalassakin väri säilyy ilman nitriittiä ihan hyvin koska kalan punainen väri ei johdu myoglobiinista.

        Nitraatin käyttö tuorekalassa on järjetöntä koska se lisää säilyvyyttä vasta usean viikon kuluttua. Sitä käytetään lähinnä kestomakkaroissa.

        "Lisäaineista pitää olla maininta tuoretiskissä eikä sitä tarvitse erikseen tiukata. "

        Missä noin vaaditaan? Joistakin lisäaineista pitää olla merkintä pakkausmerkinnöissä, sisältölistassa, mutta ei alkuunkaan kaikesta. Koskee siis pakattuja tuotteita.

        Aikoinaan jonkun kerran havaitsin, kun ostin "tuore"tiskiltä jotain satsia, että ainoastaan tuotteen nimi ja hinta oli esillä, sitten kotona havaitsin että hintalapussa olikin maininta jostain lisäaineesta. Noiden kokemusten opettamana yleensä kysyn: Mitä lisäaineita "tuore"tuotteessa on, ja siten tiedättekö vai arveletteko. Ja yleensä kysyn myös onko tuote ollut pakastetettuna, jäädytettynä tai syväjäädytettynä, monet myyjät kikkailevat noilla finesseillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki prosessoimattomat raaka-aineet ovat niukka tai vähäsuolaisia, ei pelkästään kasviksikset. Kun itse valmistaa ruuan prosessoimattomista raaka-aineista, eikä lisää suolaa, niin vaje syntyy nopeasti. Ongelmaksi tulee, että aina ei ole helppo tietää mikä on prosessoimaton raaka-aine. Esimerkiksi monet "tuoretiskin" kalat ovat niin sanotusti tuoresuolattu nitraatti/nitriittisuolalla, nitraatti ja nitriitti ovat säilöntäainetta. Huom: "Luomulihavalmisteisiin saa käyttää noin puolet tavanomaisiin lihavalmisteisiin sallitusta nitraatin tai nitriitin määrästä."/Ruokavirasto.

        Minun äidillä on suolapurkki. Kun hän tekee ruokaa yhdelle, hän lisää siihen yhden hyppysellisen suolaa, ja nyrpistää nenäänsä samalla. Siten kun hän tekee ruokaa kahdeksalle, hän lisää siiihen saman yhden hyppysellisen suolaa, ja nyrpistää nenäänsä samalla. Suolan käyttäjäkin siis voi aiheuttaa suolanpuutteen, annostelemalla väärin.

        Suolakato voi myös syntyä helposti muilla tavoin, esimerkiksi maaten aurinkoa ottaen ja juoden nesteittä. Suola katoaa niin juoksevan dietaarisen lopputuotteen mukana kuin hikoilemalla.

        "Suola katoaa niin juoksevan dietaarisen lopputuotteen mukana kuin hikoilemalla."

        Sekä dietaarisen lopputuotteen että hien suolaisuus johtuu siitä että munuaiset suodattavat ylimääräistä suolaa pois elimistöstä. Jos ylimääräistä suolaa ei ole niin myöskään ko. nesteet eivät sitä sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäaineista pitää olla maininta tuoretiskissä eikä sitä tarvitse erikseen tiukata. "

        Missä noin vaaditaan? Joistakin lisäaineista pitää olla merkintä pakkausmerkinnöissä, sisältölistassa, mutta ei alkuunkaan kaikesta. Koskee siis pakattuja tuotteita.

        Aikoinaan jonkun kerran havaitsin, kun ostin "tuore"tiskiltä jotain satsia, että ainoastaan tuotteen nimi ja hinta oli esillä, sitten kotona havaitsin että hintalapussa olikin maininta jostain lisäaineesta. Noiden kokemusten opettamana yleensä kysyn: Mitä lisäaineita "tuore"tuotteessa on, ja siten tiedättekö vai arveletteko. Ja yleensä kysyn myös onko tuote ollut pakastetettuna, jäädytettynä tai syväjäädytettynä, monet myyjät kikkailevat noilla finesseillä.

        ""Lisäaineista pitää olla maininta tuoretiskissä eikä sitä tarvitse erikseen tiukata. "

        Missä noin vaaditaan? "

        Ihan laissa se vaaditaan:

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20140834

        Jotenkin tulee sellainen fiilis kyllä ettei sitä taidetan ihan 100% tarkkuudella noudattaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäaineista pitää olla maininta tuoretiskissä eikä sitä tarvitse erikseen tiukata. "

        Missä noin vaaditaan? Joistakin lisäaineista pitää olla merkintä pakkausmerkinnöissä, sisältölistassa, mutta ei alkuunkaan kaikesta. Koskee siis pakattuja tuotteita.

        Aikoinaan jonkun kerran havaitsin, kun ostin "tuore"tiskiltä jotain satsia, että ainoastaan tuotteen nimi ja hinta oli esillä, sitten kotona havaitsin että hintalapussa olikin maininta jostain lisäaineesta. Noiden kokemusten opettamana yleensä kysyn: Mitä lisäaineita "tuore"tuotteessa on, ja siten tiedättekö vai arveletteko. Ja yleensä kysyn myös onko tuote ollut pakastetettuna, jäädytettynä tai syväjäädytettynä, monet myyjät kikkailevat noilla finesseillä.

        'Pakkaamattomista elintarvikkeista tiedot
        on ilmoitettava loppukuluttajalle kirjallisesti
        helposti havaittavassa ja selkeässä esitteessä
        tai taulussa tai muuten selkeällä tavalla.
        Ilmoituksen tulee olla
        elintarvikkeen läheisyydessä.
        Tiedot voidaan antaa myös suullisesti,
        kun selkeällä tavalla ilmoitetaan, että
        tiedot saa pyydettäessä.'


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        'Pakkaamattomista elintarvikkeista tiedot
        on ilmoitettava loppukuluttajalle kirjallisesti
        helposti havaittavassa ja selkeässä esitteessä
        tai taulussa tai muuten selkeällä tavalla.
        Ilmoituksen tulee olla
        elintarvikkeen läheisyydessä.
        Tiedot voidaan antaa myös suullisesti,
        kun selkeällä tavalla ilmoitetaan, että
        tiedot saa pyydettäessä.'

        OK, havitsen orastavaa suoraselkäisyyttä puoleltasi.

        "Tuore"tiskillä niitä tietoja siis yleensä täytyy tiukata, kuten jo opetin sinulle.

        En ole ikinä nähnyt sellaista, että tuoretiskillä selkeällä tavalla ilmoitetaan, että
        tiedot saa pyydettäessä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        'Pakkaamattomista elintarvikkeista tiedot
        on ilmoitettava loppukuluttajalle kirjallisesti
        helposti havaittavassa ja selkeässä esitteessä
        tai taulussa tai muuten selkeällä tavalla.
        Ilmoituksen tulee olla
        elintarvikkeen läheisyydessä.
        Tiedot voidaan antaa myös suullisesti,
        kun selkeällä tavalla ilmoitetaan, että
        tiedot saa pyydettäessä.'

        Enpä ole moista koskaan ennen kuullutkaan, että kaupan lihatiskilläkin pitäisi saada kouraansa paperilla tietoa esim. kyljyksestä, jonka ostin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole moista koskaan ennen kuullutkaan, että kaupan lihatiskilläkin pitäisi saada kouraansa paperilla tietoa esim. kyljyksestä, jonka ostin.

        Ei tarvitse antaa paperilla vaan näyttäminen riittää. Ei tuoreeseen lihaan, kalaan, kasviksiin ja hedelmiin käytetä lisä-aineita joten niitä ei myöskään tarvitse ilmoittaa.


      • hvp27 kirjoitti:

        Ei tarvitse antaa paperilla vaan näyttäminen riittää. Ei tuoreeseen lihaan, kalaan, kasviksiin ja hedelmiin käytetä lisä-aineita joten niitä ei myöskään tarvitse ilmoittaa.

        Esimerkiksi laista 'Jäädytetyt ja pakastetut kä-
        sittelemättömät tai vähän
        käsitellyt hedelmät ja kas-
        vikset; nautintavalmiit pa-
        katut, jäähdytetyt jalosta-
        mattomat hedelmät ja vi-
        hannekset sekä pakatut ja-
        lostamattomat ja kuoritut
        perunat
        Hedelmäsalaatti
        Tuore käsittelemätön kala,
        äyriäiset ja simpukat, mu-
        kaan luettuna jäädytetyt ja
        pakastetut tuotteet'

        Sallitut lisäaineet ovat:
        'E 296 Omenahappo quantum satis
        E 300 Askorbiinihappo "
        E 301 Natriumaskorbaatti "
        E 302 Kalsiumaskorbaatti "
        E 330 Sitruunahappo "
        E 331 Natriumsitraatit "
        E 332 Kaliumsitraatit "
        E 333 Kalsiumsitraatit "
        E 440 Pektiini
        E 509 Kalsiumkloridi'

        Nitriittiä ja nitraattia saa käyttää vain lihavalmisteisiin, ei siis kalaan. Ei niiden käytössä olisikaan mitään järkeä koska punainen kala säilyy punaisena kypsennettäessä eikä C. botulinum tule toimeen hapen kanssa. Vakuumipakatut taas kuuluvat muualle kuin tuoretiskiin.


    • Anonyymi

      Itselläni oli kammottava juttu joka vieläkin jatkuu kyllä ja tiesin mistä johtuu:; itse törmäsin ja rikoin kylkiluita, voin sanoa että, heti kuuluu heittää noin 3kk sairausloma jos tuollaista epäilee, mahdoton parantaa mitenkään, lepo ja riittävä proteiini auttaa silloin parantamaan.

      Todellakin joku aivastus tai hengittäminenkin voi olla kivuliasta kun kylkiluut ovat niin lähellä keuhkoja, suojaamassa niitä.

    • Anonyymi

      "Tuoretiskillä niitä tietoja siis yleensä täytyy tiukata, kuten jo opetin sinulle."

      Ei tuoreeseen ja kypsentämättömään salaattiin, tomaattiin, kaaliin, kalaan tai lihaan lisätä mitään eikä siihen koksaan saa lisätä mitään! Jos lisätään, se ei ole mikään tuoretuote.

      Ei graavattu, suolattu tai savustettu ole enää mikään tuoretuote, vaikka sitä myytäisiin palvelutiskiltä. Ei grillattu broileri, metri-pizza tai perunasalaatti ole tuoretuote edes palvelutiskiltä.

    • Anonyymi

      Yksilöllisiä eroja?
      Ilman mitään ostettua tai kopioitua ohjelmaa pudotin nopeasti painoani 16kg.
      Ainoa ohjelma oli TÄYDELLINEN 0-linja hiilareiden suhteen.
      Siis ei mitään. Söin kalaa, lihaa, kananmunia enkä mitään muuta. Suojaravinteet purkeista ja hyytelöitymisainetta suolen toiminnan jakumiseksi.
      En havainnut mitään muuta oiretta kuin lihaskestävyyden katoaminen kokoaikaisen ketoosin vuoksi. Pihanurmen leikkauskin moottirileikkurilla oli tehtävä parinkymmenen sekunnin pätkissä.
      Kraanaveteen lantrattu kossu halvaannutti ukon ennen huppelia.
      En nähnyt nälkää ja paino putosi.

      Paljon myöhemmin suolan puute sotki suunnitelmani. Olimme reilun kuukauden Espanjan kevätkesän helteessä. Kun kotiuduimme niin sama paahde jatkui täällä.
      Hihani tyhjenivät. Epäilin, että kortisolitasoni on noussut hälyttävästi tai testoni romahtaneet.
      Kumpikin oli kunnossa mutta suolatasapainoni oli poskellaan. Olut ei sisältäne sitä?
      Ryhdyi lätkimään keitettyjen kananmunan puolikkaiden päälle sillipaloja ja olo koheni kohtalaisen nopeasti.

      • Itsellä sama juttu. Jos on kuumaa niin juon paljon vettä tai olutta mutta syöminen jää vähäiseksi. Tuon takia on iskenyt hyponatremia pariin otteeseen. Samoin kuumeessa tai ripulissa.

        Viimeisessä verikokeessa natriumarvot alakantissa joten ei paljoa tarvitse suolaa poistua niin hyponatremia iskee.


    • Anonyymi

      Hei kaikki valmiit dieetti valmisteet ovat huonoja.Mitään valmista keittoa mikä on tehty joistain ei pidä ostaa.Missä lukee dieetti sekä light ei pidä käyttää.Katsokaa Lääkäri Antti Heikkilän ohjeet kyllä laihtuu kun lisää liikuntaa ihan mitä vaan.Elimistö tarvitsee normaalit vitamiinit eikä mitään valmista mössöä.Etsikää tietoa eri haku sanoilla esim.vaihto-ehto hoito.Elimistö reakoi jos ei saa sitä mitä tarvitsee Halpa huono kallis hyvä päätee kaikkeen valmisteita.Muista ei liikaa kaikkea muuten elimistö sairas

      • Antti Heikkilän jutut ovat silkkaa huuhaata eivätkä perustu ainakaan tieteeseen.

        Vaihtoehtohoidoiksi nimitetään hoitoja, joiden tehoa ei ole pystytty todistamaan. Lähtökohtaisesti siis huono.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Antti Heikkilän jutut ovat silkkaa huuhaata eivätkä perustu ainakaan tieteeseen.

        Vaihtoehtohoidoiksi nimitetään hoitoja, joiden tehoa ei ole pystytty todistamaan. Lähtökohtaisesti siis huono.

        Kyllä Heikkilä kuitenkin paljon asiaa puhuu, vaikka jotkut jutut saattavat mennä vähän yli. Tässä yksi hyvä kirjoitus Heikkilältä.
        https://www.anttiheikkila.com/blogi/vallankumous-on-ovella/


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Antti Heikkilän jutut ovat silkkaa huuhaata eivätkä perustu ainakaan tieteeseen.

        Vaihtoehtohoidoiksi nimitetään hoitoja, joiden tehoa ei ole pystytty todistamaan. Lähtökohtaisesti siis huono.

        "Vaihtoehtohoidoiksi nimitetään hoitoja, joiden tehoa ei ole pystytty todistamaan."

        Vähähiilarinen ruokavalio on kyllä auttanut tuhansia. Ruokavalio ei ole hoitoa tai lääkintää vaan terveyden ylläpitoa. Jos ihmiset söis terveellisesti niin mitään elintasosairauksien hoitojakaan ei tarvitsisi. Magnesiumin puutteesta saan itse kramppeja varsinkin uidessa. Siksi aina diasporal-vettä mukana.

        Onko pullansyöminen ja kaljanjuominen susta sitten sitä hyväksyttyä hoitoa ja kaikki muu uskomushoitoa?

        Vähähiilihydraattiset ruokavaliota käytetään muualla maailmassa ihan yleisesti diabeteksen hoidossa ja ylipainon laskemisessa. Vain Suomessa jaksetaan käydä tällaista omituista mustamaalaamista toimivaa metodia vastaan.

        Jos joku haluaa piikittää insuliinia itseensä niin se kai on jokaisen oma päätös jos tekee niin vain osoittaakseen olevansa oikeassa vaikka ruokavalio on ratkaiseva tässäkin.

        Heikkilän demonisoiminen on alkeellista, kun halutaan joku julkinen hahmo kivitettäväksi. Heikkilä kyseenalaistaa auktoriteetit ja siksi hänestä on tehty syntipukki. Heikkilän tyyli on kovasanainen mutta niin on häntä kohtaan hyökänneidenkin. Pidän että asiat kerrotaan suoraan. Jokaisen tulee lukea henkilön kirjoitukset suoraan tältä itseltään eikä uskoa niistä tehtyjä analogioita ja kaivon myrkyttämisiä kuten tässä on tapahtunut. Ja jokaisen tulee kokeilla itsellään miten ruoka vaikuttaa.

        Näin ihmiset on tehneetkin sillä esim kirjastoista hänen uusimpia kirjojaan on vaikea saada kun niissä on satoja varauksia vaikka niteitä on kymmeniä.


    • Anonyymi

      Minäkin olen jättänyt hiilarit liian vähälle dieettejä seuratessani.
      Koko ajan nälkä ja vähän äksy. Ruisleipä ja riisi pavuilla ja kaurapuuro
      saivat hyvälle tuulelle ja nälästä ei tietoakaan.
      Jaksaa taas lukea ja tehdä hommia ja liikkua reippaasti.
      Minä en enää dieetti_lahkoihin luota.
      Tarvitsen muutakin kuin kesoa ja rahkaa voidakseni ja toimiakseni.

      • Anonyymi

        Kuinka paljon on kalorisi päivässä?


      • Anonyymi

        No kuka kesolla ja rahkalla muutenkaan elää? Miksi pitää vääristellä todellisuutta? Jokainen on syömisistään vastuussa ja jokainen kantaa kehonsa ja sairautensa itse.

        Jos on hyvä olo puurolla ja ruisleivällä niin ihan jees mut esim mulle ruisleipä aiheuttaa jo muutaman siivun jälkeen ruokatorven ja suoliston tulehduksen. Samoin vehnä. Luultiin ens sydänoireiksi mut kaikkea kokeilemalla tajusin että se on viljat. Koska keliakiaa ei ole niin ehkä ne viljan myrkyt, torjunta-aineet ja muu aiheuttaa nämä oireet. Ennen tällaisia allergioita ei ollut.

        Hyvä että jokaiselle löytyy hyvä olo omalla lailla. Itse vaan teen kaikkeni ettei tarvis käyttää mitään lääkettä. Viljojen (paitsi luomukaura) poisjättämisellä oli jännät seuraukset. Viljansyönti aiheutti siis suolistotulehduksen jonka vuoksi piti syödä happosalpaajia. Happosalpaajat teki sen ettei vitamiinit ja rauta imeytyneet ruoasta.

        Kun rauta ja b-vitamiinit ei imeytyneet tuli ferritiinipuutos (varastoraudan), joka aiheutti ihottumat, hiustenlähdön, unettomuuden, verenpaineen nousun, väsymyksen, liikkua ei jaksanut, voimattomuuden, paniikkikohtaukset, sydänoireet, kynnet muuttui oudon näköisiksi, hengenahdistus ja lopulta työkyvyttömyys. Transferritiiniä ei mitattu kun hemoglobiini oli normaali. Sen sijaan sain verenpainelääkkeitä kolmet, unilääkkeet, beetasalpaajan, mielialalääkkeet, nesteenpoistolääkkeen. Olin kuolla noihin verenpainelääkkeisiin sillä ne NOSTI minun verenpaineen huipulukemiin että jouduin soittamaan ambulanssin koska taju oli mennä äkillisen päänsäryn ja tajun hämärtymisen vuoksi jota luulin aivoinfarktiksi. Minulla ei koskaan päänsärkyä ole muuten.

        Kun hiukset alkoi olemaan vähissä (olen nainen) niin vaadin lääkärin pakeilla itku silmässä lähetettä erikoislääkärille. Koska hiustenlähtöön ei ole lääkettä, jos olis niin olisin sitäkin varmaan saanut. Ihotautilääkäri määräsi heti rautatasojen mittaukseen jotka todettiin hyvin alhaisiksi. Viikon ja b-vitamiinilisien ja rautakuurin jälkeen uni oli eka joka palasi, muut oireet jäi kuukaudessa pois ja nyt olen lääkkeetön ollut jo yli vuoden. Hiukset alkoi jäädä päähän, kasvoi ja on nyt entisensä. Kuurin aloittamisesta on nyt vuosi ja 3kk. Syön vitamiinilisiä ja rautaa edelleen.

        Meni 4 vuotta elämästä hukkaan ja lääketehtaita rikastuttaen ja oma terveys vaarantaen. Ja kaikki tämä viljojen takia. Olihan sitä voinut jäädä pahaan oloon ja kaljuksi invalidiksi ja odottaa lisäsairauksia ja niiden lääkityksiä mutta yksi lääkäri tajusi missä mennään. Suoliston kunto vaikuttaa moneen. Nyt työkyky palannut ja töissä entiseen malliin.


    • Anonyymi

      Jenkeissä tehtiin vuosia sitten koe, jossa oli kaksi koeryhmää:
      Täysin suolaa syömätön koeryhmä ja
      Normaalisti suolaa syövät.
      Koe jouduttiin keskeyttämään noin 3 viikon kuluttua, ku suolaa syömättömät ihmiset alkoivat sairastella erilaisia tauteja!
      Suolaa normaalisti syövillä ei ollut mitään tauteja!

      Että päättele siitä!
      Löydät tutkimuksen googlettamalla englanninkielisiltä sivustoilta.

      Suolaa, enemmän suolaa!
      Sanoi fakiiri Kronblom!

      • Noilla tiedoilla ei löydy. Pistä vaikka tutkimuksen otsikko niin löytyy.


    • Anonyymi

      Dieettien ohjeissa kun kerrotaan suolamäärä, niin se suola kannattaa ihan oikeasti mitata, että saa tarpeeksi. Samaan aikaan älä huuhtele elimistöäsi suolasta juomalla liikaa, vaikka meate on tärkeä.

      • Anonyymi

        Koosta ateriat vaikka näin lounaaksi ja päivälliseksi:

        Puolet lautasta kasvista (viittä eri väristä)
        Neljäsosa riisiä/pastaa/perunaa
        Neljäsosa kanaa/kalaa/lihaaraejustoa
        Juomaksi lasi mehua/maito/vettä

        Vähintään kaksi välipalaa päivällä. Esim.
        Banaani ja rahka
        Ruisleipä juustolla, kurkulla, tomaatilla ja salaatilla

        Lounashan vai olla myös keittolounas, johon kylkeen leipää, salaattiannos ja hedelmä jälkiruoaksi. Esim. Lautasellinen pinaattikeittoa kananmunalla, patonki voilla, meetwurstilla, kurkulla ja salaatilla.. jälkkäriksi banaani jne.


        Siis ei tuo nyt ihan tähtitiedettä kyllä ole syödä vain ihan tavallista kotiruokaa. Noillakin ruoilla laihtuu ihan vain syömällä itsensä tavanomaisesti kylläiseksi.

        Tienkin jos alkaa ampua yli ja tekemään omia vähähiilaria sovituksia: 7 kananmunaa pinaattikeittoon, leivän tilalle puolen kilon lohkare juustoa, joka paistetaan voissa. Hedelmäkin jätetään syömättä hiilarien pelossa (ja samalla esim. banaanin kaliumsuolat jää saamatta).... Silloin päädyt kyllä uudestaan sairaalaan. Suosittelen ravitsemusterapeutille menoa, jos on niin hukassa ruoan suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koosta ateriat vaikka näin lounaaksi ja päivälliseksi:

        Puolet lautasta kasvista (viittä eri väristä)
        Neljäsosa riisiä/pastaa/perunaa
        Neljäsosa kanaa/kalaa/lihaaraejustoa
        Juomaksi lasi mehua/maito/vettä

        Vähintään kaksi välipalaa päivällä. Esim.
        Banaani ja rahka
        Ruisleipä juustolla, kurkulla, tomaatilla ja salaatilla

        Lounashan vai olla myös keittolounas, johon kylkeen leipää, salaattiannos ja hedelmä jälkiruoaksi. Esim. Lautasellinen pinaattikeittoa kananmunalla, patonki voilla, meetwurstilla, kurkulla ja salaatilla.. jälkkäriksi banaani jne.


        Siis ei tuo nyt ihan tähtitiedettä kyllä ole syödä vain ihan tavallista kotiruokaa. Noillakin ruoilla laihtuu ihan vain syömällä itsensä tavanomaisesti kylläiseksi.

        Tienkin jos alkaa ampua yli ja tekemään omia vähähiilaria sovituksia: 7 kananmunaa pinaattikeittoon, leivän tilalle puolen kilon lohkare juustoa, joka paistetaan voissa. Hedelmäkin jätetään syömättä hiilarien pelossa (ja samalla esim. banaanin kaliumsuolat jää saamatta).... Silloin päädyt kyllä uudestaan sairaalaan. Suosittelen ravitsemusterapeutille menoa, jos on niin hukassa ruoan suhteen.

        Ja sitten seuraava satu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koosta ateriat vaikka näin lounaaksi ja päivälliseksi:

        Puolet lautasta kasvista (viittä eri väristä)
        Neljäsosa riisiä/pastaa/perunaa
        Neljäsosa kanaa/kalaa/lihaaraejustoa
        Juomaksi lasi mehua/maito/vettä

        Vähintään kaksi välipalaa päivällä. Esim.
        Banaani ja rahka
        Ruisleipä juustolla, kurkulla, tomaatilla ja salaatilla

        Lounashan vai olla myös keittolounas, johon kylkeen leipää, salaattiannos ja hedelmä jälkiruoaksi. Esim. Lautasellinen pinaattikeittoa kananmunalla, patonki voilla, meetwurstilla, kurkulla ja salaatilla.. jälkkäriksi banaani jne.


        Siis ei tuo nyt ihan tähtitiedettä kyllä ole syödä vain ihan tavallista kotiruokaa. Noillakin ruoilla laihtuu ihan vain syömällä itsensä tavanomaisesti kylläiseksi.

        Tienkin jos alkaa ampua yli ja tekemään omia vähähiilaria sovituksia: 7 kananmunaa pinaattikeittoon, leivän tilalle puolen kilon lohkare juustoa, joka paistetaan voissa. Hedelmäkin jätetään syömättä hiilarien pelossa (ja samalla esim. banaanin kaliumsuolat jää saamatta).... Silloin päädyt kyllä uudestaan sairaalaan. Suosittelen ravitsemusterapeutille menoa, jos on niin hukassa ruoan suhteen.

        Miksi yliammut itse? Juusto joka paistetaan voissa? 7 munaa kerralla? Miksi vääristelet asioita, eihän se kerro muiden syömisistä mitään vaan omasta epärehellisyydestäsi.
        Vähähiilarinen ruokavalio tarkoittaa huonojen hiilarin poistamista ruokavaliosta ja kasvikset kuuluu olla just huonojen hiilarin kuten leivän ja sokeristuvan tärkkelyksen tilalla. Ja rasvaakin voi käyttää runsaammin kuten kalan voi paistaa voissa, jolloin se herkullisin onkin.

        Kaliumit saa lähes joka ruoka-aineesta ja kaikista kasviksista. Banaani ei ole ainut eikä edes suositeltavin kovan sokeripitoisuuden vuoksi. Magnesiumin puutos tekee kramppaamista myös. Magnesiumin puutteen voi testata helposti. Ottaa valmistetta ja jos ei mene maha löysälle niin on magnesiumin tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koosta ateriat vaikka näin lounaaksi ja päivälliseksi:

        Puolet lautasta kasvista (viittä eri väristä)
        Neljäsosa riisiä/pastaa/perunaa
        Neljäsosa kanaa/kalaa/lihaaraejustoa
        Juomaksi lasi mehua/maito/vettä

        Vähintään kaksi välipalaa päivällä. Esim.
        Banaani ja rahka
        Ruisleipä juustolla, kurkulla, tomaatilla ja salaatilla

        Lounashan vai olla myös keittolounas, johon kylkeen leipää, salaattiannos ja hedelmä jälkiruoaksi. Esim. Lautasellinen pinaattikeittoa kananmunalla, patonki voilla, meetwurstilla, kurkulla ja salaatilla.. jälkkäriksi banaani jne.


        Siis ei tuo nyt ihan tähtitiedettä kyllä ole syödä vain ihan tavallista kotiruokaa. Noillakin ruoilla laihtuu ihan vain syömällä itsensä tavanomaisesti kylläiseksi.

        Tienkin jos alkaa ampua yli ja tekemään omia vähähiilaria sovituksia: 7 kananmunaa pinaattikeittoon, leivän tilalle puolen kilon lohkare juustoa, joka paistetaan voissa. Hedelmäkin jätetään syömättä hiilarien pelossa (ja samalla esim. banaanin kaliumsuolat jää saamatta).... Silloin päädyt kyllä uudestaan sairaalaan. Suosittelen ravitsemusterapeutille menoa, jos on niin hukassa ruoan suhteen.

        "Noillakin ruoilla laihtuu ihan vain syömällä itsensä tavanomaisesti kylläiseksi"

        Dementikon horinaa. Kylläiseksi syömällä ei kukaan laihdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koosta ateriat vaikka näin lounaaksi ja päivälliseksi:

        Puolet lautasta kasvista (viittä eri väristä)
        Neljäsosa riisiä/pastaa/perunaa
        Neljäsosa kanaa/kalaa/lihaaraejustoa
        Juomaksi lasi mehua/maito/vettä

        Vähintään kaksi välipalaa päivällä. Esim.
        Banaani ja rahka
        Ruisleipä juustolla, kurkulla, tomaatilla ja salaatilla

        Lounashan vai olla myös keittolounas, johon kylkeen leipää, salaattiannos ja hedelmä jälkiruoaksi. Esim. Lautasellinen pinaattikeittoa kananmunalla, patonki voilla, meetwurstilla, kurkulla ja salaatilla.. jälkkäriksi banaani jne.


        Siis ei tuo nyt ihan tähtitiedettä kyllä ole syödä vain ihan tavallista kotiruokaa. Noillakin ruoilla laihtuu ihan vain syömällä itsensä tavanomaisesti kylläiseksi.

        Tienkin jos alkaa ampua yli ja tekemään omia vähähiilaria sovituksia: 7 kananmunaa pinaattikeittoon, leivän tilalle puolen kilon lohkare juustoa, joka paistetaan voissa. Hedelmäkin jätetään syömättä hiilarien pelossa (ja samalla esim. banaanin kaliumsuolat jää saamatta).... Silloin päädyt kyllä uudestaan sairaalaan. Suosittelen ravitsemusterapeutille menoa, jos on niin hukassa ruoan suhteen.

        Ja sitten seuraava satu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koosta ateriat vaikka näin lounaaksi ja päivälliseksi:

        Puolet lautasta kasvista (viittä eri väristä)
        Neljäsosa riisiä/pastaa/perunaa
        Neljäsosa kanaa/kalaa/lihaaraejustoa
        Juomaksi lasi mehua/maito/vettä

        Vähintään kaksi välipalaa päivällä. Esim.
        Banaani ja rahka
        Ruisleipä juustolla, kurkulla, tomaatilla ja salaatilla

        Lounashan vai olla myös keittolounas, johon kylkeen leipää, salaattiannos ja hedelmä jälkiruoaksi. Esim. Lautasellinen pinaattikeittoa kananmunalla, patonki voilla, meetwurstilla, kurkulla ja salaatilla.. jälkkäriksi banaani jne.


        Siis ei tuo nyt ihan tähtitiedettä kyllä ole syödä vain ihan tavallista kotiruokaa. Noillakin ruoilla laihtuu ihan vain syömällä itsensä tavanomaisesti kylläiseksi.

        Tienkin jos alkaa ampua yli ja tekemään omia vähähiilaria sovituksia: 7 kananmunaa pinaattikeittoon, leivän tilalle puolen kilon lohkare juustoa, joka paistetaan voissa. Hedelmäkin jätetään syömättä hiilarien pelossa (ja samalla esim. banaanin kaliumsuolat jää saamatta).... Silloin päädyt kyllä uudestaan sairaalaan. Suosittelen ravitsemusterapeutille menoa, jos on niin hukassa ruoan suhteen.

        Mitkään virallisetkaan syömissuositukset ei kyllä allekirjoita että ruokajuomana mehua tai maitoa. Samoin valkoisen leivän syönti ei ole missään ravitsemusohjeissa suositeltavaa koska siinä ei ole mitään ravinteita, vain verensokerin nousupiikin aiheuttaja. Joka tekee sen että kohta on taas kova nälkä ja on pakko saada lisää hiilaria.

        Ja miksi banaania monta päivässä? Sehän on pelkkää tärkkelystä ja sokeria. Jos syöt tuolla tyylillä itse niin ilmeisesti joudut käyttämään insuliinia pysyäksesi hengissä? No mut jos ei halua samaa kohtaloa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkään virallisetkaan syömissuositukset ei kyllä allekirjoita että ruokajuomana mehua tai maitoa. Samoin valkoisen leivän syönti ei ole missään ravitsemusohjeissa suositeltavaa koska siinä ei ole mitään ravinteita, vain verensokerin nousupiikin aiheuttaja. Joka tekee sen että kohta on taas kova nälkä ja on pakko saada lisää hiilaria.

        Ja miksi banaania monta päivässä? Sehän on pelkkää tärkkelystä ja sokeria. Jos syöt tuolla tyylillä itse niin ilmeisesti joudut käyttämään insuliinia pysyäksesi hengissä? No mut jos ei halua samaa kohtaloa?

        Ensiksikin, kuka väitti, että tuo ateriaesimerkki edustaisi virallisia syömissuosituksia? Toisekseen: jos syö kaksi välipalaa, ensimmäisellä välipalalla banaanin ja toisella ruisleivän, miten siitä saa monta banaania päivässä? Minä saan laskettua siitä vain yhden. Lasi maitoa lounaalla ja päivällisellää on ihan ookoo. Siitä saa kalsiumia, proteiinia ja vitamiineja.

        Kait tuo sun kirjoitus oli provo? Ei kait kukaan oikeasti ole niin hukassa ravitsemuksen kanssa, että luulee yhden banaanin syömisen päivässä sairastuttavan diabetekseen?Haluaisin nähdä ihmisen, joka tuollaisella ateriarytmillä ja noin pienillä syömismäärillä onnistuu lihomaan. Tuostahan voit laskea kalorit, jos oikeesti kuvittelet, että tuollainen säännöllinen ruokailu voi lihottaa. Nykyisin on paljon ihmisiä, joilla ei ole mitään kykyä lähdekritiikkiin. Sitten hurahdetaan uskonnon omaisesti ties mihinkä sairaalloiseen hiilarittomaan dieettiin, oma minä kuva -särkyy ja yhden hedelmän näkeminenkin saa kauhistelemaan hiilareita. Haluaisin nähdä sen ihmisen, joka on syönyt niin paljon omenoita tai banaaneja, että sen vuoksi on tullut läskiksi.

        Täältä voi katsoa kuvan, miltä näyttävät ihmiset, jotka syövät banaaneja ja hedelmiä 2000-4000kcal edestä päivässä:
        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/d27777a4-a467-460b-a349-bdb25eb4933e


    • Anonyymi

      Liian vähäinen suolan saanti on yhtä haitallista kuin liika suola.

      • Anonyymi

        Totta. Tietenkin normaalilla ateriarytmillä ja ruokavaliolla harvoin suolan saanti jää liian vähäiseksi.


    • Anonyymi

      Kaikista todennäkoisimmin olet saanut mykytyksen.
      Pakatut ruoka-ainekset, joiden valmistusmaasta ei ole tietoa, saattavat sisältää mitä tahaansa.

      Ei ole oikein älykästä luottaa pakkauksen kyljessä valkotakkisen "lääkärin" lausuntoon joka lupaa juuri sitä mitä sinä haluat!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      611
      16586
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      52
      14978
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      389
      9344
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      47
      5582
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      12
      4639
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      174
      3255
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      118
      1925
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1379
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      96
      1315
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1247
    Aihe