Miten ateisti todistaa olevansa ateisti?

Anonyymi

Kristityiltä vaaditaan todistusta siitä, että ovat uskossa. Mutta entä ateistit?

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ateistin ei tarvitse todistaa olevansa ateisti, koska täällä uskovaiset tietävät että ne uskovatkin, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä, ovat ateisteja.

      • Anonyymi

        Ei uskovaisenkaan sitten tarvitse todistaa olevansa uskovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskovaisenkaan sitten tarvitse todistaa olevansa uskovainen.

        Ei tarvitsekaan. Riittää, että kertoo mitä mieltä asioista on. Se otetaan lähtökohtaisesti sitten totena, luottamuksela siihen, ettei oletettavasti ole motiivia valehdella asiasta. Epäilyksiä voi tietysti herätä suuntaan tai toiseen, mutta mitä sitten? Kenenkään pään sisälle ei voi tässä asiassa porautua niin, että varmuuden voisi saada, joten ilmoituksella mennään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskovaisenkaan sitten tarvitse todistaa olevansa uskovainen.

        Siis kun ei usko Jumalaan eikä sen olemassaoloon, on ateisti, eikä siinä ole tarvetta mitään todistella.


    • Anonyymi

      Todistamisen velvoite on niillä jotka sanovat uskovansa mielikuvitusolentoihin.

      • Anonyymi

        Uskovilla ei ole mitään velvoitetta sinua kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovilla ei ole mitään velvoitetta sinua kohtaan.

        Älä sitten soita suutasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovilla ei ole mitään velvoitetta sinua kohtaan.

        Jos olet turvapaikanhakija, sinun on todistettava olevasi uskovainen kristitty mikäli haluat jäädä Suomeen laillisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet turvapaikanhakija, sinun on todistettava olevasi uskovainen kristitty mikäli haluat jäädä Suomeen laillisesti.

        Ja todisteeksi riittää kun käy vähän läpi kristinuskon periaatteita ja tunnustaa uskovansa niihin. Kukaan ei voi tarkastaa mitenkään onko kyseinen tunnustus mitenkään totta vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovilla ei ole mitään velvoitetta sinua kohtaan.

        Mielestäsi uskovat siis uskovat mielikuvitusolentoihin. Palat helvetissä, akka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet turvapaikanhakija, sinun on todistettava olevasi uskovainen kristitty mikäli haluat jäädä Suomeen laillisesti.

        Ei uskonto vaikuta millään tavalla turvapaikan saantiin 🤔


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei uskonto vaikuta millään tavalla turvapaikan saantiin 🤔

        On näkynyt vaikuttavan.

        Etkö tosiaan tiedä mistään mitään, vaan heittelet tolloja kommentteja tuosta vaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäsi uskovat siis uskovat mielikuvitusolentoihin. Palat helvetissä, akka.

        Missä voit esitellä ne, joihin uskot?

        Jeesus, Jumala, enkeli, saatana.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        On näkynyt vaikuttavan.

        Etkö tosiaan tiedä mistään mitään, vaan heittelet tolloja kommentteja tuosta vaan?

        Valehteletko vai onko linkkejä?


      • Joku muu on sitten valehdellut. On annettu tietoa, että kääntyminen kristityksi on antanut turvapaikan.

        No olenkin sanonut, ettei kaikkea pidä uskoa. Menin itse nyt halpaan.


      • Päivi oli vaimoni. Ostimme puvut Elcestä, jossa mukana ollut sanoi pukujen sopivan hyvin. Eipähän niissä vikaa tunnu olevan. Italian Laura on tosiaan lihonut.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Päivi oli vaimoni. Ostimme puvut Elcestä, jossa mukana ollut sanoi pukujen sopivan hyvin. Eipähän niissä vikaa tunnu olevan. Italian Laura on tosiaan lihonut.

        Vainosi on myös ruma. Pukunbr ja painaminen ovat liian suuret, olette lumppurin näköisiä. Katso nyt vaikka hihoja, nehän pettävät kourannekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäsi uskovat siis uskovat mielikuvitusolentoihin. Palat helvetissä, akka.

        Ateistilla ei ole helvettiä missä voisi palaa. Tämä helvetissä palaminen kuuluu jumaluskovien etuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistilla ei ole helvettiä missä voisi palaa. Tämä helvetissä palaminen kuuluu jumaluskovien etuuksiin.

        Helvetti on totta etkä välty siltä kieltämällä sen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Päivi oli vaimoni. Ostimme puvut Elcestä, jossa mukana ollut sanoi pukujen sopivan hyvin. Eipähän niissä vikaa tunnu olevan. Italian Laura on tosiaan lihonut.

        Mukana ollut vaIehteli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainosi on myös ruma. Pukunbr ja painaminen ovat liian suuret, olette lumppurin näköisiä. Katso nyt vaikka hihoja, nehän pettävät kourannekin.

        Pingviinejäkö kuvassa?


      • Anonyymi

        Mutta nyt ei keskustelun aiheena olekaan se, että ovatko mielikuvitusolennot oikeasti totta vai ei vaan se, että uskotaanko niihin vai ei ja miten voi todistaa uskooko vai ei.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse todistaa olevansa ateisti mulle on yksi lysti pitääkö joku minua ateistina vai ei

      • Anonyymi

        Aloittaja nyt vain sattuu olemaan niin tyhmä, että hän luulee tällaisen aloituksen olevan osuva vastaveto keskusteluun, missä turvapaikanhakijoiden väitettyjä kääntymyksiä kristinuskoon kyseenalaistetaan. Aloittaja ilakoi kristittyjen määrän lisääntymisestä eikä pidä sitä, että noita väitettyjä kääntymyksiä epäillään. Hän projisoi tilanteensa ateisteihin kuvitellen, että ateisteilla olisi jotenkin erityisen tärkeää, että muut myös uskovat sen, että he ovat ateisteja.

        Tämä on tietysti naurettavaa siksi, että aloittaja pitää ateisteina myös liberaaleja kristittyjä ja muslimejakin - minkä pitäisi kertoa hieman hänen älynlahjoistaan jotain. Mutta kun kerran hänen mielestään kaikki paitsi "tosiuskovat" ovat ateisteja, niin miksi ateistien edes tarvitsisi todistella ateismiaan? Luulisi, että selkeä ateisti tunnistetaan ateistiksi jos kerran ateismiin riittää se, ettei usko juuri kuten aloittaja ja kannata hänen fanittamaansa lähetyssäätiötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja nyt vain sattuu olemaan niin tyhmä, että hän luulee tällaisen aloituksen olevan osuva vastaveto keskusteluun, missä turvapaikanhakijoiden väitettyjä kääntymyksiä kristinuskoon kyseenalaistetaan. Aloittaja ilakoi kristittyjen määrän lisääntymisestä eikä pidä sitä, että noita väitettyjä kääntymyksiä epäillään. Hän projisoi tilanteensa ateisteihin kuvitellen, että ateisteilla olisi jotenkin erityisen tärkeää, että muut myös uskovat sen, että he ovat ateisteja.

        Tämä on tietysti naurettavaa siksi, että aloittaja pitää ateisteina myös liberaaleja kristittyjä ja muslimejakin - minkä pitäisi kertoa hieman hänen älynlahjoistaan jotain. Mutta kun kerran hänen mielestään kaikki paitsi "tosiuskovat" ovat ateisteja, niin miksi ateistien edes tarvitsisi todistella ateismiaan? Luulisi, että selkeä ateisti tunnistetaan ateistiksi jos kerran ateismiin riittää se, ettei usko juuri kuten aloittaja ja kannata hänen fanittamaansa lähetyssäätiötä.

        ”…aloittaja pitää ateisteina myös liberaaleja kristittyjä ja muslimejakin…”

        Niin, täällä on uskovia, jotka tuomitsevat muita uskovia olemaan ateisteja, ehkä jopa eri uskoisiakin. Eikä siihen tarvita kuin se, olla muutamasta asiasta eri mieltä, niin tuomio paukahtaa.


    • Anonyymi

      Höh. Siis kuka vaati että kristityn pitää todistaa uskonsa? Ihan hölmö ajatus...

      • Anonyymi

        Raamattu.


    • Anonyymi

      Oon kanssa sitä mieltä että ihan hyvin tää elämä sujuu ilman minkäänlaisia todisteluja.
      Ketään ei pitäisi haitata uskonko vai en. Eipä muakaan haittaa kuka uskoo ja kuka ei.
      Ei siinä sen kummempaa.

    • Anonyymi

      Kristityksi tulemista käytetään syyksi turvapaikan saamiseksi Suomesta jos mitkään muut asiat eivät puolla sitä. Kristittyä ei voi nääs palauttaa lähtömaahan jossa odottaa kuolemantuomia islamista luopuneelle. Siksi migri vaatii todistetta uskoontulosta kristityksi. Feikkikristittyjä kyllä on pilvin pimein joiden ainoa motiivi on saada jäädä Suomeen.

    • Anonyymi

      On ihmisiä, uskonlahkoja, jotka vaativat todistusta uskosta.
      Niille ei pidä mitään todistaa, vaan pysyä sellaisista erossa.
      Niiltä itseltä puuttuu usko.

      Aito uskovahan hetken toista kuunneltuaan, väistämättä kuulee toisen uskon tilan, eikä hänelle tarvitse kenenkään todistaa mitään. Hän ei myöskään tee itseään Herraksi, jolle muiden pitäisi tulla uskoaan tai syntejään todistelemaan.

      Ja mitä sitten?

      Luterilainen usko lähtee Kristus-keskeisyydestä, ei esim. kristitty itse-, usko-, hyvien tekojen-keskeisyydestä.

      On harhaoppia ja epäjumalanpalvelusta katsoa ja palvoa mitään muuta kuin Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa: Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.

      • Anonyymi

        Odottelen et Jeesus tulee ja kävelee veden päällä, ja sitä ihmettä saadaan odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odottelen et Jeesus tulee ja kävelee veden päällä, ja sitä ihmettä saadaan odottaa.

        Minä olen kävellyt tänäkin talvena veden päällä.


    • Asioiden todistaminen uskon tiimoilta on ylipäätään ottaen aika vaikeaa.

    • Anonyymi

      Usein diagnoosi helpottaa sinänsä vaikka oireille ei mitään mahtaisikaan.

    • Anonyymi

      Tässä turvapaikka-asiassa on kyse siitä, onko tp-hakijan turvallista palata lähtömaahansa vaiko eikö. Sillä mihin satuun tp-hakija uskoo tai on uskomatta, ei ole merkitystä. Kyse on siis vain ja ainoastaan turvallisuudesta.

      Viranomainen suhtautuu kaikkiin eri uskomuksissa esiintyviin jumalolentoihin samalla tavalla = ymmärtää ne kuvitelmiksi. Ja näinhän sen tietysti pitääkin olla. Olisi erittäin huono asia, jos yksikin "oikea uskovainen" pääsisi laittamaan likaisen lusikkansa tälläiseen soppaan.

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe