Kuinka moni on joutunut kuoppaamaan itselleen hyvin

Anonyymi

Läheisen ihmisen? Eräällä mun läheisellä todettiin parantumaton syöpä ja elinaikaa korkeintaan muutama kuukausi. Sellainen tehtävä on tässä mulla hyvin todennäköisesti piakkoin edessä. Ne jotka ei ole tuota joutuneet kokemaan tai itse sairastuneet vakavasti ovat hyvin onnekkaita eikä tiedä oikeaista vastoinkäymisistä mitään. Ei mulla muuta.

KilttiMies89

18

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo mä tästä otankin mun ysimillisen ja lähden ammuskeleen porukkaa hengiltä kun en pysy enää järjissäni.

      KilttiMies89

      • Anonyymi

        Eli et ole mikään kiltti....


    • Läheisiä on muutama kuopattu. Toivottavasti ei ihan heti tarvitse kuopata ketään. Perhepiirissä on tuore syöpädiagnoosi, jota hoidetaan ja ennuste on hyvä.

    • Anonyymi

      Ensin isän ja parikymmentä vuotta myöhemmin äidin.

    • Mulla on ollut syöpää lähellä. Eräs mies eli 3 kuukauttaan yli 10 vuotta. Yhden kaverin 12 vuotias tyttö taas vähän yli vuoden diagnoosin jälkeen, kuoli hiljattain.

      Paska homma... mutta elämä ei ole aina reilu... jotkut tuhlaa elämäänsä marisemiseenkin... maristaan siitä ja tästä...

    • Anonyymi

      Paraneeko agressiivinen syöpä ruokasoodalla tai kuusen havupuu-uutejuomalla? Kyse on siis agresiivisesta ilmeisesti pahasti levinneestä syövästä jota ei voida leikata eikä myöskään sädehoito tule kyseeseen.

      • Valitettavasti ei taida parantua, mutta jos noista saa henkistä helpotusta niin ei kait niistä haittaakaan ole, kunhan ne eivät tule jostain lähteestä joka perii niistä kalliin hinnan myymällä turhaa toivoa.


    • Anonyymi

      Kaksi veljeä ja isän, sekä yhden ystävän olen joutunut kuoppaamaan.

    • Anonyymi

      Rakas isä ja rakas isoveli. Kumpaakaan tosin ei kuopattu vaan tuhkattiin.
      Minulla oli maailman paras isä jolta sain miehenmallin elämääni. Tiedän minkälaisen miehen haluan. Veli oli erittäin rakas ja läheinen, hyvä isä kahdelle tytölleen ja aviomies vaimolleen. Parhaat lähtee aina ensin :(

    • Tiedän jonkin verran mitä käyt läpi, oma tätini menehtyi 2011 keuhkosyöpään ja olin viimeiset puoli vuotta hänen muodollinen saattohenkilönsä kun asuin sairaalaa lähinnä meidän suvusta. Muu suku koki muutenkin vaikeaksi riutuvan tädin kohtaamisen sairaalavuoteella ja ymmärrän sen hyvin, kukin antaa kykyjensä mukaan.

      Tiesi tulee olemaan todella raskas, mutta myös syvästi opettavainen ja yhden luvun sulkeuduttua tulet kokemaan todella uskomattomia tuntemuksia tämän läpikäytyäsi. Tulet olemaan todella paljon vahvempi ja luultavasti myös hyväksyvämpi muuta maailmaa kohtaan, mutta surua ja tuskaa se vaatii, valitettavasti.

      Toivottavasti saat tukea läheisiltäsi!

    • Omat vanhempani, äitini kuoli -1987 ja isäni 2015.
      Vanhempani kuolivat kumpikin syöpään.
      Mummon ja vaarin.
      Isän kaksi veljeä, isän veljen poika, joka kuoli syöpään.
      Yhden enoni kolme vuotta sitten.
      Arkkua olen ollut kantamassa useamman kerran.
      Omien vanhempien menetys oli elämän raskain ja koettelevin hetki ja hautajaispäivä raskain päivä, ei fyysisesti, mutta henkisesti.

      • Herttinen.
        Onko yhtään tutkittu suku altiutta?


      • valtakunta kirjoitti:

        Herttinen.
        Onko yhtään tutkittu suku altiutta?

        Jaa, niinhän ne kovasti painottaa, ettei syöpä periydy.
        Meikäläisellä on jos jonkinlaista pattia ihon alla ja veri on tullut luomesta, mutta lääkäri vaan toteaa, että rasvapatteja sulla on ja veren tulo luomesta ei ole enää nykyään vaarallista.
        Ei niitä sen tarkemmin ole tutkittu. Sanotaan vaan, että tule uudelleen, jos tapahtuu muutoksia.
        Lääkärille, kun mainitsi, että vanhemmat kuoli syöpään, niin totesi vaan, ettei syövät periydy.
        No ei periydy sitten sydän sairaudetkaan, jos ei syöpäkään.
        Verisuonten tukkeutumiseen vaikuttaa elintavat eli mitä syö ja liikkuuko.
        Syöpä taas voi tulla vaikka olisi terveellisetkin elintavat.
        Jos lääkärille sanoo, että on väsynyt ja höntti olo suurimman osan päivästä, niin lääkäri toteaa, että kannattaa nukkua enemmän, niin sillä se väsymys lähtee.
        Lääkäriin ilmeisesti täytyy mennä vasta sitten, kun on niin huonossa hapessa, ettei enää voida tehdä mitään ja siitä lääkäri innostuu ja toteaa, että miksi ettei tullut ajoissa tutkimuksiin, mutta mitä se auttaa, jos lääkäri ei ota tosissaan.


      • RumaMies kirjoitti:

        Jaa, niinhän ne kovasti painottaa, ettei syöpä periydy.
        Meikäläisellä on jos jonkinlaista pattia ihon alla ja veri on tullut luomesta, mutta lääkäri vaan toteaa, että rasvapatteja sulla on ja veren tulo luomesta ei ole enää nykyään vaarallista.
        Ei niitä sen tarkemmin ole tutkittu. Sanotaan vaan, että tule uudelleen, jos tapahtuu muutoksia.
        Lääkärille, kun mainitsi, että vanhemmat kuoli syöpään, niin totesi vaan, ettei syövät periydy.
        No ei periydy sitten sydän sairaudetkaan, jos ei syöpäkään.
        Verisuonten tukkeutumiseen vaikuttaa elintavat eli mitä syö ja liikkuuko.
        Syöpä taas voi tulla vaikka olisi terveellisetkin elintavat.
        Jos lääkärille sanoo, että on väsynyt ja höntti olo suurimman osan päivästä, niin lääkäri toteaa, että kannattaa nukkua enemmän, niin sillä se väsymys lähtee.
        Lääkäriin ilmeisesti täytyy mennä vasta sitten, kun on niin huonossa hapessa, ettei enää voida tehdä mitään ja siitä lääkäri innostuu ja toteaa, että miksi ettei tullut ajoissa tutkimuksiin, mutta mitä se auttaa, jos lääkäri ei ota tosissaan.

        Kyllä osa syövistä periytyy.
        https://www.kaikkisyovasta.fi/tietoa-syovasta/syovan-perinnollisyys/

        Tuon perusteella osaat varmaa sanoa onko periytyvä.


    • Anonyymi

      Syöpä ei periydy, mutta alttius syöpään voi periytyä. Jos lähisuvussa on paljon syöpätapauksia, kannattaa tietysti olla tarkkana. Ajoissa todettu syöpä voidaan usein parantaa.

    • Anonyymi

      Mun äidin kolme serkkua jotka on sisaruksia keskenään niin kaikki kuollu syöpään alle 60-vuotiaina. Myös mummulla ollu 2 syöpää, sen sisaruksilla myös ja nyt äidin veljellä.

      KilttiMies89

    • Anonyymi

      Myös kummitäti menehtyi syöpään, ei tosin ole mulle verisukua.

      KilttiMies89

    • Anonyymi

      Agressiivinen levinnyt haimasyöpä on pahin syöpä minkä voi saada. :(

      KilttiMies89

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe