Kysymys palstan uskoville

Anonyymi

Jos Jeesus lukisi tekstejäsi, olisiko Hän tyytyväinen niihin? Kuvastavatko tekstissä uskoasi vai kenties jotakin ihan muuta?

46

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lue palstan aihe ja palaa sitten uudelleen kyseleen.

      • Kalahtiko kalikka?


    • Äitini kuoli. Sitten pian hampaita pestessä tuntui, että Jumala kysyi sen - mitä haluan joululahjaksi? Vastasin, että: Jumalan tahto toteutuisi, ihmisllä olisi hyvä olla ja olisin itse Jeesuksen mieleinen ihminen. Sitten tuli joulu ilman juuri kuollut äitiä. Sitten näin unen 25.12., jouluaaton ja joulupäivän välisenä yönä. Jeesus oli vastaanottamassa valoaukon kautta äitiäni. Juttelin Jeesuksen kanssa ja hän lupasi, että saan joululahjaksi kaikki ne kolme pyytämääni: toteutan Jumalan tahtoa, muilla on hyvä ja olen Jeeuksen mieleinen ihminen.

      Jeesuksen mieleinen en ole, jos väitän tuota varmasti todeksi, mutta tarinan opetus on se, että kaikki tässä maailmassa ei ole täydellistä, mutta ihminen on Jeesuksen mieleen, jos toteuttaa Jumalan tahdon, on hyvän väline muille ihmiselle ja on Jeesuksen opetusten mukainen/mieleinen.

      Minulla on vielä pitkä matka kuljettavana, mutta tavoittelen noita kolmea joululahja toivettani tosissani.

      • >Sitten näin unen 25.12., jouluaaton ja joulupäivän välisenä yönä. Jeesus oli vastaanottamassa valoaukon kautta äitiäni. Juttelin Jeesuksen kanssa ja hän lupasi, että saan joululahjaksi kaikki ne kolme pyytämääni:

        Kun ollaan Suomessa, tuossa vaiheessa lahjat on kyllä jo annettu joten seuraavasta joulusta lienee kyse. Trumplandiassa ne kai löytyvät vasta jouluaamuna tarkoitukseen varatuista Väinö Myllyrinteen sukista. Koska Trumplandiassa ei ole mitään ilmastonmuutosta, avotakan pelti on ollut auki koko yön (jos sitä onkaan) ja pukki siitä pudottautunut lahjoineen by night.

        On hyvin kaunis joululahjatoivomus, että ihmisillä olisi hyvä olla. Yhdyn siihen täysin ja liitän sen omaankin listaani. Palstalla on kuitenkin joukko aitouskovaisia, jotka haluaisivat lähimmäisilleen vielä pahemman olon kun heillä itsellään näyttää olevan. Siitä se oma olo kai sitten kohenisi.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Sitten näin unen 25.12., jouluaaton ja joulupäivän välisenä yönä. Jeesus oli vastaanottamassa valoaukon kautta äitiäni. Juttelin Jeesuksen kanssa ja hän lupasi, että saan joululahjaksi kaikki ne kolme pyytämääni:

        Kun ollaan Suomessa, tuossa vaiheessa lahjat on kyllä jo annettu joten seuraavasta joulusta lienee kyse. Trumplandiassa ne kai löytyvät vasta jouluaamuna tarkoitukseen varatuista Väinö Myllyrinteen sukista. Koska Trumplandiassa ei ole mitään ilmastonmuutosta, avotakan pelti on ollut auki koko yön (jos sitä onkaan) ja pukki siitä pudottautunut lahjoineen by night.

        On hyvin kaunis joululahjatoivomus, että ihmisillä olisi hyvä olla. Yhdyn siihen täysin ja liitän sen omaankin listaani. Palstalla on kuitenkin joukko aitouskovaisia, jotka haluaisivat lähimmäisilleen vielä pahemman olon kun heillä itsellään näyttää olevan. Siitä se oma olo kai sitten kohenisi.

        RepeRuutikallo: "On hyvin kaunis joululahjatoivomus, että ihmisillä olisi hyvä olla. Yhdyn siihen täysin ja liitän sen omaankin listaani. Palstalla on kuitenkin joukko aitouskovaisia, jotka haluaisivat lähimmäisilleen vielä pahemman olon kun heillä itsellään näyttää olevan. Siitä se oma olo kai sitten kohenisi."

        Oikeastaan se toive ei täydellisesti koskaan toteudu, että hyvää muille ihmisille, sillä maailma ei ole täydellinen. Kyseessä oli tarina, sillä itse koin sen unena, jota ei varmana totena pidä. Koska uskoin Jumalaan niin suurimmat toiveeni toteutuivat unessa: äiti pääsi Taivaaseen, tapasin Jeesuksen ja hän paransi tapaamisella minut tuskastani, joka johtui tuoreesta äidin kuolemasta. Olen suorittanut psykologiasta yliopistossa perusopinnot, joten suhtaudun psykeen uniin kriittisesti, en niin uskonnollisesti. Mutta uskovaisena otan ajoittain unen todesta ja unen Jeesuksen kohtaaminen tuntui täysin todelliselta. Psykologian näkökulmasta hermoverkossa kytkeyi monimutkaisesti tunteet, haaveet ja surut yhdeksi kokonaisuuteksi, jossa kohdattiin Jeesus. Unessa käsittelin itselleni tärkeitä asioita, jotka saivat ajatuksellisen järjestyksen uskonnollisesti.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        RepeRuutikallo: "On hyvin kaunis joululahjatoivomus, että ihmisillä olisi hyvä olla. Yhdyn siihen täysin ja liitän sen omaankin listaani. Palstalla on kuitenkin joukko aitouskovaisia, jotka haluaisivat lähimmäisilleen vielä pahemman olon kun heillä itsellään näyttää olevan. Siitä se oma olo kai sitten kohenisi."

        Oikeastaan se toive ei täydellisesti koskaan toteudu, että hyvää muille ihmisille, sillä maailma ei ole täydellinen. Kyseessä oli tarina, sillä itse koin sen unena, jota ei varmana totena pidä. Koska uskoin Jumalaan niin suurimmat toiveeni toteutuivat unessa: äiti pääsi Taivaaseen, tapasin Jeesuksen ja hän paransi tapaamisella minut tuskastani, joka johtui tuoreesta äidin kuolemasta. Olen suorittanut psykologiasta yliopistossa perusopinnot, joten suhtaudun psykeen uniin kriittisesti, en niin uskonnollisesti. Mutta uskovaisena otan ajoittain unen todesta ja unen Jeesuksen kohtaaminen tuntui täysin todelliselta. Psykologian näkökulmasta hermoverkossa kytkeyi monimutkaisesti tunteet, haaveet ja surut yhdeksi kokonaisuuteksi, jossa kohdattiin Jeesus. Unessa käsittelin itselleni tärkeitä asioita, jotka saivat ajatuksellisen järjestyksen uskonnollisesti.

        Ihan jees pohdintaa näin aknestikonkin vinkkelistä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ihan jees pohdintaa näin aknestikonkin vinkkelistä.

        FAiTH.HOPE.LOVE: "Jeesuksen mieleinen en ole, jos väitän tuota varmasti todeksi, mutta tarinan opetus on se, että kaikki tässä maailmassa ei ole täydellistä, mutta ihminen on Jeesuksen mieleen, jos toteuttaa Jumalan tahdon, on hyvän väline muille ihmiselle ja on Jeesuksen opetusten mukainen/mieleinen."

        Tuossa oli se pointti. Jos väittäisin varmalla uskonnollisella vakaamuksella puhuneeni Jeesuksen kanssa niin kuin kasvotusten valvemaailmassa ja korottaisin itseni muitten yläpuolelle en varmaa olisi sellainen, johon Jeesus olisi tyytyväinen. Sen sijaan lukemalla Jeesuksen sanat Raamatusta ja seuraamalla niitä sekä opettamalla niitä muille voisin olla Jeesukselle mieleinen ihminen. Yksinkertaisesti rakastamalla lähimmäistä niin kuin itseään ja Jumalaa yli kaiken - syntyy sellainen ihminen, johon Jeesus on tyytyväinen? Se joka itsensä korottaa se alennetaan ja se, joka itsensä alentaa korotetaan. Kaikkein suurin on se, joka on toistensa palvelija.


    • Anonyymi

      Käykö alkajan tie alhaisampaa, kuin Kristus on kärsinyt?

    • Anonyymi

      Miten niin JOS lukisi?

      Tietysti hän lukee nämä, niin hyvät kuin huonot tekstit - myös ne poistetut. Eikö SINULLA ole uskoa Jeesuksen olemassaoloon?

      • Kolminaisuusopin mukaan Jeesus ei ehkä käy läpi jokaista sanaa joka lausutaan tai kirjoitetaan. Ehkä sen tekee Isä Jumala? Viimeisellä tuomiolla hän tulee tuomitsemaan meidät, mutta hänen roolinsa ei ole ehkä käydä meidän jokaista sanaa läpi itse?


    • Anonyymi

      Meitä syntisiä varten Jeesus tuli tähän maailmaan ihmisenä, voidakseen sovittaa kaikkien synnit. Hän tietää,että me lankeamme usein paholaisen ansoihin,koska tuo näkymätön uskomattoman ovela pimeydenenkeli vaanii kokoajan saalista. Mutta me voimme pyytää päivittäin anteeksi tekojamme ja Jeesus on siitä iloinen. Hän heittää syntimme ikiajoiksi pois.Pyydetään Pyhänhengen opastusta näihinkin kirjoituksiin

      • >Hän tietää,että me lankeamme usein paholaisen ansoihin,koska tuo näkymätön uskomattoman ovela pimeydenenkeli vaanii kokoajan saalista.

        Varmasti tietää, koska ko. enkeli on hänen oma luomuksensa.


    • Anonyymi

      minulla meni kerran tietokone tilttiin kun kirjoittelin tänne. kun sain se taas lyöntiin niin eräs tämän palstan hihhuli oli sitä mieltä, että jumala oli rikkonut koneeni koska olin hänestä pilkannut liikaa jumalaa.

      hemmo oli ehdottoman varma myös siitä että jumala seuraa tarkasti tätä palstaa ja sen kirjoituksia herkeämättä. joten koeta nyt sitten keskustella tälläisen porukan kanssa järkevästi kun he uskovat että aasikin voi puhua.

      • Anonyymi

        Voiko aasi puhua, niin siihen en uskovana sano mitään, mutta sen tiedän että aasi on joskus puhunut, useaankin otteeseen.


      • >hemmo oli ehdottoman varma myös siitä että jumala seuraa tarkasti tätä palstaa ja sen kirjoituksia herkeämättä. joten koeta nyt sitten keskustella tälläisen porukan kanssa järkevästi kun he uskovat että aasikin voi puhua.

        Koska Jumala lukee jokaisen ajatuksemme ja tilittää meitä niistä mitä ankarimmin, hän tietenkin seuraa näitäkin palstoja ainakin ajatustemme kautta, ja niiden datastahan selviää sekin mitä tänne kirjoitimme.

        Lopuksi fraktuuralla painetut biljoonia niteitä sisältävät elämän kirjat avataan.


      • Sen verran minäkin uskon Piruun, että Windows on varmasti Hänen keksintönsä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sen verran minäkin uskon Piruun, että Windows on varmasti Hänen keksintönsä.

        MInä taas olen pitänyt paljon Windows 7 ja Windows 10:nnestä. Minusta ne ovat hyviä. Myönnetäänkö, että sellaiset kuin Vista ja Windows 8 ovat olleet vähän huonoja. Vista minulla oli vain vähän aikaan ja Windows 8:lla pelaan vain yhtä peliä ja ei paljon häiritse, että se välillä pätkii sen pelin kanssa. Muuten käytän taivaallista Windows 7:aa ilman nettiä ja Windows 10:ntä netin kanssa. Parhaimmillaan kirjoittelen Windows 10 koneella, jossa on muisti 16 GT ja tehokas prosessori. Ei ne ole Pirun keksintöjä, vaikka joka ilta en kyllä rukoile Bill Gatesin ja Mircosoftin puolesta.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        MInä taas olen pitänyt paljon Windows 7 ja Windows 10:nnestä. Minusta ne ovat hyviä. Myönnetäänkö, että sellaiset kuin Vista ja Windows 8 ovat olleet vähän huonoja. Vista minulla oli vain vähän aikaan ja Windows 8:lla pelaan vain yhtä peliä ja ei paljon häiritse, että se välillä pätkii sen pelin kanssa. Muuten käytän taivaallista Windows 7:aa ilman nettiä ja Windows 10:ntä netin kanssa. Parhaimmillaan kirjoittelen Windows 10 koneella, jossa on muisti 16 GT ja tehokas prosessori. Ei ne ole Pirun keksintöjä, vaikka joka ilta en kyllä rukoile Bill Gatesin ja Mircosoftin puolesta.

        Tai korjataan, että rukoilenkin joka ilta Bill Gatesin ja jokaisen Microsoftin työntekijän puolesta, slllä rukoilen kaikkien maailman miesten ja naisten puolesta. Siihen joukkoon kuuluuu RepeRuutikallo, usko.vainen, InhottavaRealisti ja Bill Gates.


      • Minulla on monta kertaa teksti hävinnyt, jota olen ollut kirjoittelemassa tänne. Joskus on tuntunut, että Jumala ei ole halunnut minun kirjoittelevan sellaista. Ehkä taikauskoisena olen uudelleen kirjoittaessani vaihtanut tekstin sisällön, vaikka entisenä ateistina ajattelisin sen olleen vain joku tietokonehäiriö tai virhenäppäily.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Minulla on monta kertaa teksti hävinnyt, jota olen ollut kirjoittelemassa tänne. Joskus on tuntunut, että Jumala ei ole halunnut minun kirjoittelevan sellaista. Ehkä taikauskoisena olen uudelleen kirjoittaessani vaihtanut tekstin sisällön, vaikka entisenä ateistina ajattelisin sen olleen vain joku tietokonehäiriö tai virhenäppäily.

        Jos haluaa oikein varman päälle pelata (sen Windowsin kanssa!), kirjoittaa tekstinsä ensin jollain teksturilla ja sitten vasta kopsaa sen tänne.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos haluaa oikein varman päälle pelata (sen Windowsin kanssa!), kirjoittaa tekstinsä ensin jollain teksturilla ja sitten vasta kopsaa sen tänne.

        Mulla onkin Mäkki :)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos haluaa oikein varman päälle pelata (sen Windowsin kanssa!), kirjoittaa tekstinsä ensin jollain teksturilla ja sitten vasta kopsaa sen tänne.

        Olen minä joskus niin tehnyt, mutta se on liian vaivalloista. Sitä paitsi Word kirjoitusohjelmalla voisi silloin tarkistaa oikein kirjoituksen. Minulla on valitettavan paljon kirjoitusvirheitä ja välilllä puuttu jostain kohti sanoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla onkin Mäkki :)

        Mulla oli jo silloin kun ei juuri kellään ollut. Nythän näitä näkee joka paikassa. 👍🏻


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Olen minä joskus niin tehnyt, mutta se on liian vaivalloista. Sitä paitsi Word kirjoitusohjelmalla voisi silloin tarkistaa oikein kirjoituksen. Minulla on valitettavan paljon kirjoitusvirheitä ja välilllä puuttu jostain kohti sanoja.

        Minulla on oikoluku ihan tässä kommenttikentässä. Eikä se teksti kai koskaan katoa tästä kommenttiruudusta mihinkään ellei kone tai selain sitten kaadu mutta sellaistahan ei Macilla tapahdu, joten kopioiminen leikepöydälle pitää tekstin tallessa jos lähettämisessä menee joku mönkään.


    • Anonyymi

      Moni ajattelee vain Jeesusta mutta on siellä toisaalla muitakin, ottaisivat arkkienkelit huomioon ne jotka ovat kovaäänisemmät.
      Arkkienkeleillä on apu vaivaan kuin vaivaan.
      Minusta tuntuu että he ketkä huutavat nimeä, haluavat vain tehdä itsestään jotain.
      Heillä on ikävä kyllä vielä suuri ego.

    • Olisi aika mielenkiintoista lukea palstan eniten äänessä olevien uskovien kirjoittajien kommentteja tähän.

      • Anonyymi

        Sinun kommenttejasi on kaikista hauskinta lukea 🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttejasi on kaikista hauskinta lukea 🤣🤣🤣

        Olet sitten varmaankin ollut tylsyyden vallassa, koska minun kommenttini tänne ovat olleet todella vähäiset määrältään! Helpottiko nyt, kun pääsit jotakin sanomaan?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Olet sitten varmaankin ollut tylsyyden vallassa, koska minun kommenttini tänne ovat olleet todella vähäiset määrältään! Helpottiko nyt, kun pääsit jotakin sanomaan?

        Jos antaa positiivista palautettu kuten sinulle annettiin niin tuleehan siitä hyvä mieli! Luota sinäkin vaan hyvän tekemisen voimaan, siitä saa siunausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos antaa positiivista palautettu kuten sinulle annettiin niin tuleehan siitä hyvä mieli! Luota sinäkin vaan hyvän tekemisen voimaan, siitä saa siunausta.

        Positiivinen palaute toimii aina. Sen olen huomannut koulumaailmassakin.

        Se on sitten eri juttu, oliko tuon kirjoittajan (Sinun) tarkoitus muuta kuin pottuilla. Te anot olette valtavan ihania kirjoittajia, mutta teidän erottamisenne toisistaan on paikoin vaikeaa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Olet sitten varmaankin ollut tylsyyden vallassa, koska minun kommenttini tänne ovat olleet todella vähäiset määrältään! Helpottiko nyt, kun pääsit jotakin sanomaan?

        Räychis on viime aikoina nauranut katketakseen Torren perhekuville ja köyhännäköisille vaatteille, joten hänellä on aavistuksen omaperäiset huban aiheet muutenkin. Myös invalidit ovat hänestä hassuja. 🤔


      • Vastauksia InhottavaRealistille.

        "Jos Jeesus lukisi tekstejäsi, olisiko Hän tyytyväinen niihin?"

        Kyllä olisi tyytyväinen niin pitkään, kun kirjoitan uskoen ja nöyrästi. Minun Jeesukseni on armahtavainen ja suurinpiirteinen monessa asiassa. Hänen opetuksissaan on se, että älkää tuomitko ettei teitä tuomitttaisi. Ja niin teille mitataan niin kuin te mittaatte. Minun Jeesukseni on armahtava ja yksin armosta pääsen Taivaaseen uskon kautta. Viimeisellä Tuomiolla olen kyllä vastuusta jokaisesta sanasta, jonka olen lausunut, mutta luotan armoon uskossa.

        "Kuvastavatko tekstissä uskoasi vai kenties jotakin ihan muuta?"

        Kyllä täällä tässä osiossa olen kirjoittanut uskostani, jossa olen vähän epäleväinen. En esimerkiksi julista, että olen keskustellut Jumalan/Jeesuksen kanssa, koska kyseessä unesta. Tarjoan uskonnolliselle kokemukselleni muutakin selitystä.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Vastauksia InhottavaRealistille.

        "Jos Jeesus lukisi tekstejäsi, olisiko Hän tyytyväinen niihin?"

        Kyllä olisi tyytyväinen niin pitkään, kun kirjoitan uskoen ja nöyrästi. Minun Jeesukseni on armahtavainen ja suurinpiirteinen monessa asiassa. Hänen opetuksissaan on se, että älkää tuomitko ettei teitä tuomitttaisi. Ja niin teille mitataan niin kuin te mittaatte. Minun Jeesukseni on armahtava ja yksin armosta pääsen Taivaaseen uskon kautta. Viimeisellä Tuomiolla olen kyllä vastuusta jokaisesta sanasta, jonka olen lausunut, mutta luotan armoon uskossa.

        "Kuvastavatko tekstissä uskoasi vai kenties jotakin ihan muuta?"

        Kyllä täällä tässä osiossa olen kirjoittanut uskostani, jossa olen vähän epäleväinen. En esimerkiksi julista, että olen keskustellut Jumalan/Jeesuksen kanssa, koska kyseessä unesta. Tarjoan uskonnolliselle kokemukselleni muutakin selitystä.

        Valitettavasti tuollainen ei monien mielestä ole oikeaa uskoa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Valitettavasti tuollainen ei monien mielestä ole oikeaa uskoa.

        Missä mukamas on kohta, että se ei ole uskoa? Sinäkö sen määrittelet vai fundamenttikristityt? Kyllä minä pystyn sanomaan ääneen uskontunnustuksen ja tällä hetkellä hyväksymään luterilaisen uskon määritelmän.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Missä mukamas on kohta, että se ei ole uskoa? Sinäkö sen määrittelet vai fundamenttikristityt? Kyllä minä pystyn sanomaan ääneen uskontunnustuksen ja tällä hetkellä hyväksymään luterilaisen uskon määritelmän.

        Fundamentalistit ovat kovia luokittelemaan ihmisiä. Oletko sattunut huomaamaan täällä?

        Minä en Sinun uskoasi luokittele. Vaikutat asialliselta kaverilta.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Fundamentalistit ovat kovia luokittelemaan ihmisiä. Oletko sattunut huomaamaan täällä?

        Minä en Sinun uskoasi luokittele. Vaikutat asialliselta kaverilta.

        InhottavaRealisti: "Fundamentalistit ovat kovia luokittelemaan ihmisiä. Oletko sattunut huomaamaan täällä?"

        En ole huomannut, sillä en ole tällä palstalla viettänyt hirvittävästi aikaa ja perehtynyt näihin fundamnetalisteihin.

        "Minä en Sinun uskoasi luokittele. Vaikutat asialliselta kaverilta."

        Kiitos en minäkään epäuskoasi luokittele, sillä vaikutat ihan kunnon hemmolta, vaikka nimessäsi on "inhottava".


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        InhottavaRealisti: "Fundamentalistit ovat kovia luokittelemaan ihmisiä. Oletko sattunut huomaamaan täällä?"

        En ole huomannut, sillä en ole tällä palstalla viettänyt hirvittävästi aikaa ja perehtynyt näihin fundamnetalisteihin.

        "Minä en Sinun uskoasi luokittele. Vaikutat asialliselta kaverilta."

        Kiitos en minäkään epäuskoasi luokittele, sillä vaikutat ihan kunnon hemmolta, vaikka nimessäsi on "inhottava".

        Joidenkin kirjoittajien kohdalla on vaikea uskoa sitä, että usko motivoisi heidät toimimaan tavallaan. Minun vahva oletukseni on se, että ainakin yksi kirjoittaja - jätän nimen mainitsematta, koska se luultavasti johtaisi poistoon - on Allerin palkkalistoilla. Hän näyttää saavan tehdä mitä vain ja kaikki kritiikki häntä kohtaan taas poistuu ennätysvauhtia.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Joidenkin kirjoittajien kohdalla on vaikea uskoa sitä, että usko motivoisi heidät toimimaan tavallaan. Minun vahva oletukseni on se, että ainakin yksi kirjoittaja - jätän nimen mainitsematta, koska se luultavasti johtaisi poistoon - on Allerin palkkalistoilla. Hän näyttää saavan tehdä mitä vain ja kaikki kritiikki häntä kohtaan taas poistuu ennätysvauhtia.

        Minulla kävi mielessä yksi uskovainen kirjoittaja väitteitesi pohjalta, mutta en tuomitse ettei minua tuomittaisi. Raamatun mukaan niin sinua mitataan kuin sinä mittaat muita. Raamatun mukaan pitää antaa anteeksi, jopa monta kertaa. Täytyy tunnustaa, että elän synnissä, josta on todisteena, että en saa kahta syventävistä puuttuvaa opintosuoritusta ja gradua aikaiseksi. Jos olisin Jumalan mukainen ihminen niin minun ilmeisesti pitäisi valmistua joutuisasti ja ponnistella työelämässä toisten sekä itseni hyväksi. Pitäisi olla muitten palvelija. Ikuisena opiskelijan alkuna minulla ei ole oikeutta arvostella uskovaisia, jotka ponnistelevat ahkerasti kenties työelämässä?


    • Anonyymi

      Tottakai Jeesus on tyytyväinen niihin opetuksiin mitä uskoville myös tällä foorumilla on antanut!!

      Kummallinen kysymys onko Jeesus tyytyväinen opetuksiinsa?

      • >Kummallinen kysymys onko Jeesus tyytyväinen opetuksiinsa?

        Niin on, eikä sellaista kukaan kysynytkään, Korkkiruuvi. Luepas uudestaan.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Kummallinen kysymys onko Jeesus tyytyväinen opetuksiinsa?

        Niin on, eikä sellaista kukaan kysynytkään, Korkkiruuvi. Luepas uudestaan.

        Itsekin näköjään ymmärsit tuon kysymyksen mielettömyyden! Hyvä juttu.

        Jeesus on aina tyytyväinen siihen ohjaukseen mitä kauttamme tälle maailmalle suo. Jeesushan on se Totuus! Ja me Jeesuksen seuraajat olemme ainoita maailmassa jotka tätä Totuutta eteenpäin vie.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin näköjään ymmärsit tuon kysymyksen mielettömyyden! Hyvä juttu.

        Jeesus on aina tyytyväinen siihen ohjaukseen mitä kauttamme tälle maailmalle suo. Jeesushan on se Totuus! Ja me Jeesuksen seuraajat olemme ainoita maailmassa jotka tätä Totuutta eteenpäin vie.

        >Itsekin näköjään ymmärsit tuon kysymyksen mielettömyyden! Hyvä juttu.

        Ei tämä toki ainoa kerta ollut, kun ymmärsin esittämäsi kysymyksen mielettömyyden. 😁


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Itsekin näköjään ymmärsit tuon kysymyksen mielettömyyden! Hyvä juttu.

        Ei tämä toki ainoa kerta ollut, kun ymmärsin esittämäsi kysymyksen mielettömyyden. 😁

        Ja enkös vastannutkin tyhjentävästi kysymykseen?

        Et varmaan ihan tarkkaan tiennyt, että Herramme Jeesus Kristus ohjaa kansaansa Pyhän Hengen kautta?


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jeesus kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja ajoi kyyhkysten ja uhrieläinten myyjät punomallaan ruoskalla ulos temppelistä, joten monella on parantamisen varaa Jeesuksen käytöksen seuraamisessa myös kirjoitusten osalta.

      • Tuo oli ilmeisesti kolminaisuuden yhden puolen käytöstä! Hänen temppelistään oli luotu rahanvaihtopaikka ja se oli tavallaan häpäisty. Jumalakaan ei hyväksy aivan mitä tahansa, vaikka on armo?


    • Anonyymi

      Todennäköisesti ei . Ja olen toki itsekkin syyllistynyt ylilyönteihin. Jeesuksen opeista ehkä tärkein on se lähimmäisen rakkaus ja se, ettei kenelläkään ole vara tuomita toista eikä kukaan ole ketään parempi.

      Jeesus näki aina köyhimmän, kurjimmat , hyljeksityn, sen kamalimman ihmisen johon kukaan muu ei katsettaan edes luonnut.

      Hyvä aloitus ja tässä asiassa jokaisella korjaamisen varaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustuksia -ketju

      En halua olla pelkkä kaverisi. Välttämättä en sitä koskaan tunnusta irl. En halua menettää sinua. Naiselta Muutkin saa
      Ikävä
      110
      1860
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      16
      1521
    3. Kyllä sinä tuoksut hyvälle!

      Miten luulet meidän käyvän? Kyllä näen sinusta aivan kaiken ja epäilen sanomisiasi. Tiedän että tänään meillä olisi ollu
      Ikävä
      21
      1277
    4. Voitasko me sit nukkua eri sängyissä?

      Olen niin monta vuotta nukkunut yksin, että varmaan häiriintyisin jos joku on ihan vieressä yöllä.
      Ikävä
      137
      1243
    5. Kesäiseen aamuun

      Hyvää huomenta päivää. ☕🌞🌾😊🤗❤️
      Ikävä
      213
      1205
    6. Aamukahdeksalta

      Olet ensimmäinen ajatukseni. Tätä en voi sinulle kertoa. Toivon ja pelkään että osaat lukea rivien välit. Riveilläni usk
      Ikävä
      110
      1182
    7. Aiotko tai haluatko erota

      nykyisestä puolisostasi?
      Ikävä
      90
      1153
    8. Nivalan tien kunto

      ....voiko sitä pitkin käydä Nivalassa särkemättä renkaita
      Haapavesi
      16
      1085
    9. Naiselleni

      Minä olen etsinyt sinua koko elämäni. Aina olet ollut minulle jotain elämää suurempaa, jonka takia olen saanut valtavan
      Ikävä
      50
      1084
    10. Ilmastonmuutos on aikamme suurin ongelma

      Tuota asiaa eivät yksinkertaiset ihmiset ymmärrä, kun ihmettelevät miksi aurinko- ja tuulivoimaloita pystytetään ympäri
      Maailman menoa
      171
      1030
    Aihe