Ero.
Olen kyllästynyt mieheni lupauksiin,ettei hän joisi enää. Tämä suhde on ala,ylä mäkeä. Haluan pois tästä suhteesta, mutta meillä on lukiolainen jolla on ollut haastavaa koulunkäynti. Mieheni on sanonutkin ettei pysty kokonaan lopettamaan juomista. Joka kerta se juominen on humala hakuista ja saa olla peloissaan missä kunnossa tulee kotiin. Hän ei ole väkivaltainen mutta äänekäs päissään. Kyselen on muita vastaavassa tilanteessa olevia? Ja miten pärjään meillä on omakotitalo maksettu mutta mökki maksamatta. Olen saanut uuden vakituisen työpaikan. Ollaan miehen juomisesta keskusteltu ja muutosta olen maininnut niin mies tokaisee sit pitää vaan laittaa lusikat jakoon.
T. Pettynyt
Ero ja nuoren opiskelu toisella paikkakunnalla
2
111
Vastaukset
- Anonyymi
Tee kaikkesi että saat hänet AA-kerhoon. Mene hänen mukanaan ja odota ulkopuolella kunnes tapaaminen on loppunut. Miehesi on nähtävä ja kuultava muilta jotka ovat päässeet alkoholismista eroon että viinasta voi pysyä erossa. AAkerhosta hän saa tarvitsemansa tuen.
Jos toinen ei halua lopettaa juomista, niin sille et voi mitään, se on hänen oma valintansa. Ja se todellakin on valinta, tahdon asia kuten rakkauskin. Nyt toinen tahtoo muuta kuin rakkauttasi ja valitettavasti rakkautta ei voi vaatia, sitä voi vain antaa jos on mistä antaa ja haluaa antaa.
Et voi kuin suojella itseäsi henkisiltä vahingoilta. Voisit siis vaikkapa tehdä kumppanillesi selväksi, ettet halua enää katsoa hänen juomistaan ja olet siksi valinnut muuttavasi pois, siis vähintään asumusero alkajaisiksi.
Jos talo kerran on maksettu, niin siitä ei koidu isompaa ongelmaa. Mökin suhteen joudut tekemään toisen valinnan, luovutko siitä samalla kun luovut kumppanisi juomisesta? Se voisi mahdollistaa Sinulle ihan oman mökin myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko831658- 401279
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu87986Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja202946Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.68878- 61863
- 53862
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20840- 34794
- 37789