Missä viipyy viranomainen? Kukasoitti.

Anonyymi

Mikä viivyttää Kukasoitti -sivuston poistamista netistä.
Kyseisellä sivustolla satojen tuhansien ihmisten puhelinnumerot ja nimet, myös salaisia.
Sivulla olevaan poistatuspyyntöön ei vastaa kukaan. Olen yksityishenkilö joka ei kauppaa mitään. Erehdyin vahingossa soittamaan takaisin tuntemattomaan numeroon ja sen jälkeen ilmestyi numeroni sivustolle nimen kera näkyviin. Löytyy kun tekee haun nimelläni.
Asiasta on keskusteltu vilkkaasti vuonna -14, sen jälkeen ei juuri mitään.

34

4820

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asiastahan totta kai kannattaa avautua Suolikaksenolsella.

• Anonyymi

Miksi ei kannattaisi?
        Mistä muualta voi saada asialle huomiota kun tietosuojavaltuutettu ja poliisikaan ei löydä sivuston omistajaa tai mistä lie kyse.

• Anonyymi
    • Anonyymi

kukasoitti.com on hyödyllinen sivusto. Sieltä löytää uusien ihmisten tietoa ja/tai pystyy varmistamaan soittajan olevan puhelinmyyjä. Kuten TS:n artikkelin keskustelussa tulee ilmi, telemarkkinointikielto on vielä parempi.

https://www.telemarkkinointikielto.fi
      Robinson Rekisteri puh. 0600 13404 (voimassa 3 vuotta kerrallaan)

• Anonyymi

Mitkään kiellot taikka estot toimi puhelinmyyjiin.

Puhelinmyyntiin on saatava suostumus. Ihmisen itse rekisteröidyttävä puhelinmyyntiasiskkaaksi, jolloin hänelle saa soittaa myynti mielessä.

• Anonyymi

"Olen yksityishenkilö joka ei kauppaa mitään". Niin miksi huolestuisit siitä, että joku ottaa epoämäärisen puhelun soittajan tiedot hakuun ? ?

• Anonyymi

Narkkari varmaan kun niin huolestui asiasta.

• Anonyymi

Hyvä sivusto. On selvinnyt monia outoja numeroita, joista mulle on soiteltu. Usein puhelinmyyjiä tai jotain häirikkösoittajia. Eipä tarvitse ruveta takaisin soittamaan, ja luulla, että joku tuttu tai tärkeä puhelu

• Anonyymi

Näinä viikkoina siirryn prepaid-liittymään.
        Varsinaisena syynä Telian hinnankorotus. Maksaa 1.3. alkaen 6,90e/kk
        Samalla oletan pääseväni eroon puhelinmyyjistä.

Prepaid maksaa 5e/vuosi plus pari puhelua ulospäin.

• Anonyymi

Näitä vastaajia ei ainakaan tietosuoja kiinnosta. Mitä jos lapsenne joutuisi kiusatuksi tuollaisella saitilla?
      Joku koulukiusaaja näpyttää numeron siihen, nimi nousee esiin ja siihen perään sitten vain vapaasti anonyyminä kommenttiä, ihan siis mitä vaan ja mikään poistopyyntö ei tule onnistumaan koskaan.

Vain idiootti kyselee miksi tuosta hermostuu.
      Vain suomalainen voi olla niin hyväuskoinen ettei usko koskaan minkään onnettomuuden tulevan itsensä kohdalle.

Siis kysymykseni kuului, missä viipyy poliisi?
      Miksi tuota sivustoa ei olla onnistuttu poistamaan?
      Minne häipyi keskustelu sitten vuoden -14?

• Anonyymi

Sivuosto on rikollinen, miksi sitä ei saada poistatettua?

• Anonyymi

hetkinen, jos numerosi on salainen vaikka, miten tyhmä olet jos soitat tuntemattomaan numeroon, eli et ensin itse tarkista onko s enumero jo tuolla sivulla ja siitä saisit tietää että siitä on huonoja kokemuksia ja laitat sen numeron blokkiin jatkoa varten?

en muista onko tuo sivu mutta erinomaisen hyvin näkee vahvistusta jos joku häirikkö että on näköjään vuosia muitakin häirinny..
      tai joku puhelinmyyjä vahvistuu millä tavalla häiriköi

• Anonyymi

Mitä hemmetin tekemistä minun älykkyysosamäärälläni (tai jonkun toisen) on sen kanssa että sivusto on täysin laiton ja moraaliton.
        Saattaahan tuosta olla hyötyä jollekin, mutta se on silti laiton ja sillä on karmivia piirteitä.

Siis sinne voi kuka tahansa kommentoida kenestä tahansa (vaikka sinusta) mitä tahansa eikä sitä saa poistatettua mitään reittiä pitkin ennenkuin poliisi saisi sen suljettua.

Ymmärrys hoi myös sinne!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hemmetin tekemistä minun älykkyysosamäärälläni (tai jonkun toisen) on sen kanssa että sivusto on täysin laiton ja moraaliton.
        Saattaahan tuosta olla hyötyä jollekin, mutta se on silti laiton ja sillä on karmivia piirteitä.

Siis sinne voi kuka tahansa kommentoida kenestä tahansa (vaikka sinusta) mitä tahansa eikä sitä saa poistatettua mitään reittiä pitkin ennenkuin poliisi saisi sen suljettua.

Ymmärrys hoi myös sinne!

no en tiedä mutta koeta katsella tarkemmin sivuston ylläpitäjien mitä reittejä voit valittaa jos siellä jotain on kiireellistä poistettavaa

uskon kyllä että jotkut kerää tietoa pelkästän, tarkistetaan vaikka onko numero aktiivinen, jos se riittää jollekin taholle?

• Anonyymi

Tuo on yhtä laillinen, kuin numerotiedustelu joka on maksullinen.

• Anonyymi

Vai on. Numerotiedustelusta saat numerosi pois eikä numerotiedusteluun saa kommentoida ulkopuolinen.
        Mikähän sinun äo_si mahtaa olla.

• Anonyymi

Hyvä sivusto. Ilmoitan tuttujen numerot myös sivustolle.

• Anonyymi

Kuka soitti? Ulosottomies ja tulee kylään...

• Anonyymi

Henkilöhaku ja puhelinnumerot - Fonecta.fi

Ei kun tiedustelemaan.

• Anonyymi

Itse kirjoitin sinne kun huomasin kun googletti vain oman nimen niin numero oli kaikkien näkyvillä jo pelkässä otsikossa ettei tarvinnut edes sivua avata. Meinas käpy palaa kirjoitin vihaisesti että vaadin ehdottomasti henkilökohtaisen numeroni poistoa välittömästi tai otan yhteyttä viranomaisiin ja sanoin että se ei ole mikään kaupustelu numero vaan henkilökohtainen numeroni. Numero poistui mutta siltikin siinä muutama päivä taisi mennä.

• Anonyymi

Hauska kuulla että sinun yksityinen numerosi on postettu. Samalla tavoin minun numeroni tulee näkyviin nimeäni googlatessa. Pitääkö asiaa perustella?
        Siinä palautemahdollisuudessa pitää ilmoittaa myös sähköpostiosoite... Ja pelottaa kertoa sinne mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauska kuulla että sinun yksityinen numerosi on postettu. Samalla tavoin minun numeroni tulee näkyviin nimeäni googlatessa. Pitääkö asiaa perustella?
        Siinä palautemahdollisuudessa pitää ilmoittaa myös sähköpostiosoite... Ja pelottaa kertoa sinne mitään.

Sielä sivulla on muistaakseni joku palaute tai vastaava kohta missä voi ottaa yhteyttä. Kirjoita sinne että olet yksityishenkilö ja haluat numerosi pois sieltä kaikkien nähtäviltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sielä sivulla on muistaakseni joku palaute tai vastaava kohta missä voi ottaa yhteyttä. Kirjoita sinne että olet yksityishenkilö ja haluat numerosi pois sieltä kaikkien nähtäviltä.

Siis laitan vielä sähköpostiosoitteenikin siihen rikolliseen tietokeräykseen?
        Siihen kohtaan vaaditaan e-mail.
        Pelkällä numerolla voidaan vaatia poistoa, mutta ei lähde vaikka luvataan että lähtee.

• Anonyymi

Kyselen niin kauvan että joku tietää miksei kyseistä sivustoa ole onnistuttu poistamaan.

• Anonyymi

Ei rehellisellä ihmisellä ole mitään pelättävää, mikä sulla on se ongelma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei rehellisellä ihmisellä ole mitään pelättävää, mikä sulla on se ongelma?

Sama ongelma kuin kaikilla muillakin.

• Anonyymi

Vielä joitakin vuosia sitten painettiin oikein kirjallisia puhelinluetteloita, joissa loukattiin törkeästi yksilön intimiteettiä julkaisemalla lupas kysymättä nimet, osoitteet ja puhelinnumerot.

Tällaiset puhelinyhtiöt ja niiden vastuulliset henkilöt pitäisi esim. valtakunnan syyttäjä Toiviaisen toimesta asettaa juridiseen vastuuseen kuten esim. Räsänen on ansiokkaasti asetettu poliisitutkintaan raamatun siteerauksesta pari vuosikymmentä sitten.
      Näitä yksilön intimiteettisuojan loukkaavia puhelinluetteloita on julkaistu aivan viime vuosiin saakka.

Mitä sanoo ihmisoikeusprofessori Martin Scheyn siihen, että löydän edelleen nimeni näistä luetteloista vaikka koskaan en ole antanut lupaa mihinkään puhelinlistoihin?

Miksi puhelinyhtiöillä on oikeus houkutella ihmisiä soittamaan puhelimeeni ja siten kerätä puhelinmaksuja itselleen?
      Eli hyötymään ihmisten lörpöttelyn kustannuksella.

• Anonyymi

Minua taas ei ole hirvittänyt nimeni jossain paperisessa julkaisussa eikä myöskään laillisissa luetteloissa. Muita saa häiritä kuitenkin sekin.

Minua siis pelottaa että joku keksii alkaa solvata minua siellä kukasoitossa kun se on täysin mahdollista tehdä ja se on sitten kiveen hakattua kun se rikollinen toimija ei poista sieltä nimeäni.
        Vissi ero minun mielestäni.

• Anonyymi

Minulle sivu on ollut hyvin hyödyllinen, kun on auttanut seulomaan soittajista pois puhelinmyjiä ja haittasoittoja. Tuntemattomiin numeroihin en vastaa.

• Anonyymi

Oikein hyvä sivusto. Voi tarkistaa mihin vastaa jos soittaa uudelleen.

• Anonyymi

Tuonne kukasoitti-palveluun saa kirjoittaa mitä skeidaa haluaa ihmisistä eikä ylläpito välitä mitään vaikka niitä pyytäis poistamaan niitä kommentteja. Itse kokeilin ja kirjoitin kilpailijasta vähän skeidaa ja katsoin että poistuuko kirjoitus, niin se on ollu siellä jo 3 kuukautta eikä kukaan ole sitä poistanut.

• Anonyymi

Toimenpidepyyntöä vaan Tietosuojavaltuutetun toimistolle.

• Anonyymi

Suomalaisten nimet ja puhelinnumerot ovat iät ja ajat olleet kaikkien saatavilla puhelinluetteloista. Puhelinmarkkinointi on toki kiellettyä, jos numeron omistaja on sen kieltänyt.

• Anonyymi

Viranomainen,yhtä tyhjän kanssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      110
      1691
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      171
      1628
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1538
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      23
      1318
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      90
      1204
    6. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      146
      973
    7. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      70
      971
    8. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      97
      912
    9. Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr
      Maailman menoa
      188
      828
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      211
      791
    Aihe