wish sivusto turvallinen

Anonyymi

Onko joku kokeillut wish sivustolta ostamista, siellä tuntuisi olevan ihania Birkin tyylisiä laukkuja yms. , mutta onko kellään kokemusta onko ko. sivustolta turvallista ostaa?

19

1120

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, olen ostanut paljonkin. Minulla on lisäksi Wishin sovellus. Toimitusajat ovat pitkiä, kuten aina Kiinasta.
      Tuotteet ovat mielestäni kuvatun kaltaisia. Jos tavara ei tule saa rahat takaisin, jos muistaa ajoissa pyytää. Ja kai jostain rikkinäisistäkin. Kovin montaa ei ole matkan varrelle jäänyt.

      Monet kyllä varoittelevat kosmetiikasta, että Kiinan tuotteet voivat olla mitä vain. Lehdissä kirjoiteltu myös kauhutarinoita. Itse saanut ihan ok tuotteita, mutta en enää uskalla käyttää kiinalaista kosmetiikkaa.

      Ihan kivoja tavaroita on Wishissä. Persoonallisempia ja jännempiä. Myös monia käytännöllisiä tarvikkeita löytyy, mitä Suomen kaupoissa ei ole. Ihmeellisiä kodin käyttötavaroita vaikka.

      Hinta tosin tuntuu olevan vähän summittainen. Monesti lopullinen hinta onkin suurempi kuin mainostettu. Eri väri tai kysytympi vaihtoehto voi olla kalliimpi ja puolet hinnasta on piilotettu postikuluihin. "Ilmaisen" hinta maksetaan postikuluissa.

      • Anonyymi

        Kyllä parasta on maksaa vasta kun tuote on toimitettu, Klarnalla onnistuu niinkin, hyvä niin.


    • Anonyymi

      Wish - Hauska tapa tehdä ostoksia -

      Tosi hauskaa kun suurin osa tilatuista tuotteista peruutetaan ja sinne meni myös alennukset hukkaan.

      • Anonyymi

        Olet ilmeisesti tilannut esim. sellaisia euron tuotteita, jotka vain yksi käyttäjä/ensimmäinen ostaja saa siihen hintaan? Tilaus tehdään normaalisti, ja perutaan, mikäli onni osuu jonkun muun kohdalle. Itse koetin sellaista supertarjousta eilen, en ole vielä saanut kuulla, olenko se onnekas, joka tuotteen myös saa. Toivoisin olevani, sillä tarvitsen sen. Suomessa se maksaisi postikuluineen varmaan 70 e, ja Wishistäkin yli 20 e. Eli olisin onnellinen... mutta varaudun pettymykseen.

        Vaikka ostaessa tulee tietynlainen mania, niin pitäisi malttaa lukea kaupan arvostelut, tuotteen arvostelut (jos ne saa edes auki) sekä perehtyä tuotteeseen ja mitä tilaukseen sisältyy. Helposti ostohuumassaan jättää realiteetit huomiotta. Jos tulee katumapäälle tai epäilee, niin poistaa tuotteen ostoskorista mieluummin kuin ostaa jo alkuun epäilemäänsä tuotetta.


      • Anonyymi

        Joo ja kun tilaat ulkoisen kovalevyn niin tulee pelkkä kotelo. Siis on surkea paikka ostaa ja jos onkin halpoja mutta kun niitäkään ei saa ja sitten kun maksat niin se on kuin viskaisi rahansa tunkiolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmeisesti tilannut esim. sellaisia euron tuotteita, jotka vain yksi käyttäjä/ensimmäinen ostaja saa siihen hintaan? Tilaus tehdään normaalisti, ja perutaan, mikäli onni osuu jonkun muun kohdalle. Itse koetin sellaista supertarjousta eilen, en ole vielä saanut kuulla, olenko se onnekas, joka tuotteen myös saa. Toivoisin olevani, sillä tarvitsen sen. Suomessa se maksaisi postikuluineen varmaan 70 e, ja Wishistäkin yli 20 e. Eli olisin onnellinen... mutta varaudun pettymykseen.

        Vaikka ostaessa tulee tietynlainen mania, niin pitäisi malttaa lukea kaupan arvostelut, tuotteen arvostelut (jos ne saa edes auki) sekä perehtyä tuotteeseen ja mitä tilaukseen sisältyy. Helposti ostohuumassaan jättää realiteetit huomiotta. Jos tulee katumapäälle tai epäilee, niin poistaa tuotteen ostoskorista mieluummin kuin ostaa jo alkuun epäilemäänsä tuotetta.

        Tämä "tavara vain yhdelle yhdellä eurolla" on Wishin kaikkein sietämättömin markkinointikeino! Todella moni maksaa sen euron ja postikuluiksi vielä toisen euron vain saadakseen tiedon, että ovat tilauksensa kanssa myöhässä. Rahat saa kinuamalla takaisin, mutta se on vaivalloista puuhaa. Ihan typerää toimintaa mokomalta verkkokaupalta, jonka asiakaspalvelu on muutenkin ylikuormittunut.


    • Anonyymi

      Itse olen saanut shoppaillut Wishissä ja se on sujunut kyllä hyvin ja tuotteet vastanneet kuvausta. Mitään kosmetiikkaa ja ihonhoitotuotteita yms. en kyllä ostaisi, ne eivät vastaa EU:n rajoituksia ja voivat sisältää mitä vain. Kalliiden tuotteiden kanssa kannattaa olla varovainen, itse olen ostanut vain yksinkertaisia kodintavaroita ja koruja. Toimituskulut saattavat olla myös suht kalliit.

      Wish on monessa varsinkin parin euron tuotteessa kalliinpi kuin esim. Aliexpress (vaikka wishin asiakaspalvelu ja ostajan turvallisuus on parempi). Mutta kummastakin on itsellä hyviä kokemuksia, pitää vain katsoa mitä ostaa ja kuinka paljon (kuvallisia) suosituksia tuotteilla on.

      Koodeilla INID3FG2 = aliexpress ja
      CHWJDJQC = wish, saa muuten uutena tilaajana alennuksia ja kuponkeja eli kokonaissumma ostoksista pienenee reilusti.

    • Anonyymi

      Itse tein 7 tuotteen tilauksen (3:lla eri tilauksella). Tuotteet saapuivat varsin nopeasti, yhtä lukuunottamatta. WISHin oman seurannankaan mukaan se ei ole tullut, tosin saapumisaikaa on vielä noin kuukausi jäljellä.

      Hinnoittelu on tosiaankin varsin hämäävää. Ensinnäkin kannattaa katsoa samaa tuotetta eri kellon aikoina. Maksaa jopa eri vuorokaudenaikaan eri verran. Tietysti myös eri myyjillä maksaa eri verran. Ja yleensä hinta on "alkaen-hinta". Eli jos kyseessä on setti, niin jokainen tuote saatetaan hinnoitella erikseen. Jos tilaa samaa monta kappaletta, niin jokaiseen menee yleensä oma postimaksu. Vaikka muutama pieni tuote mahtuisi ihan hyvin samaan kuoreen. Tosin tämäkin vaihtelee myyjittäin. Eli välttämättä pikkusälä ei tule se edullisemmaksi kuin ostaa se ihan kotikaupungin kaupoista.

      Itse tilaan vain edullisia juttuja, ja sellaisia, mitä en onnistu Suomesta löytämään. Tai jotka oikeasti ovat netin kautta edullisempia. Joissain laatu voi olla ihan hyvä, joissain onneton. Kuva voi olla myös hämäävä. Tilasin pari peruukkia, ja laatu oli huononpuoleinen. Tosin en paljoa niiltä odottanutkaan. Yllättäen kokeeksi tilaamassani baseball-hattuperuukissa olikin laadukasta hiuskuitua, ja se näytti myös hyvältä. Eli voi yllättyä myös positiivisesti.

      Itse olen saanut skeidaa myös suomalaisista verkkokaupoista, ja hyvitykset ovat olleet vähäisiä. Eli sinänsä ulkomaalaiset verkkokaupat eivät ole pelkkiä pahiksia, osataan sitä täälläkin. Ihan sama on palautejärjestelmän kanssa meilläkin: negatiivinen palaute vain jätetään julkaisematta.

      Itseäni fiksumpi kaveri on tilannut pieniä elektroniikkaan liittyviä juttuja Wishistä, ja yleensä ne ovat kuulemma olleet ok.

      Itse tykkään, että klarna käy maksutavaksi. Tosin netistä löytyy uutisia väärinkäytöksistä klarnankin suhteen, identiteettivarkauksia tai jotain.

    • Anonyymi

      Ainakin älypuhelimissa ei ilmoitukset pidä paikkaansa, saat tilaamasi sijaan aivan erilaisen vanhemmanmallisen , pienemmällä muistilla, huonommilla kameroilla, vähemmällä muistilla olevan!

    • Anonyymi

      Joo ostin 2 kpl. kiintolevyjä 20.3.2020. En oo vielä saanut noita levyjä ja vaikka maksoin heti tilatessa EN OO SAANUT RAHOJA TAKAISIN. Hirveesti luvataan mutta ei tapahdu mittään.
      Minun mielestäni on riski ostaa mittään.

    • Anonyymi

      Joo olen ostanut mutta EN OLE TYYTYVÄINEN minulle kävi juuri noin kun tuossa edellä kertoja sanoi kun tilasi ulkopuolisen kvalevyn niin tuli pelkkä kotelo, aikaisemmin tilasi 2kpl. kovoja joita ei tullut lupasiva hyvittää mutta en ole saanut vielä hyvitystä kauppa tehtiin maalliskuussa.
      KAIKISTA KEHUISTA VIIS, mitenhän paljon noille kehujille maksetaan KEHUMISESTA.

    • Ostin ja sain autokameran, mikä ei toimi. kysyy muistikorttia vaikka sellaisen asensin. Ehdin maksaakin yli 50e ennen kokeilua. Monen päivän yrityksistäni valittaa tuotteesta,ei tule mitään. Valitukseni onnistuu siihen asti kun viesti pitäisi lähettää, sitten ei tapahdu yhtään mitään. Eli saada yhteyttä oston jälkeen ei onnistu sitten millään. Asennus ohjekin oli niin pienellä kirjoitettu, että en nähnyt edes suurennuslasilla. Tätä kyllä luen lukulaseillani ihan normaalisti.

    • Anonyymi

      Huijausta/petosta?

      Minua on kuluvana vuonna Wish huijanut 2 eri kertaa.
      Maaliskuussa ostin ja maksoin 2 ostoksesta 39,75e. Tavarat eivät ole tulleet ja lukuisista/lukemattomista yhteenosoistani ole seurannut mitään. 7.12. sain tosin sähköpostiviestin, että he ovat laittaneet (jo maaliskuussa maksetun) laskuni taukotilaan. Kaikki tätä ostosta koskevat tietoni ja maksuni näkyvät kyllä tilaushistoriassa, mutta ei sillä ole mitään merkitystä Wishille näköjään.

      Marraskuussa ostin laukun, 52,30e. Maksu napattiin heti pankkitililtäni. Muuta ei sitten tapahtunutkaan. Tilausta ei näy, mutta tuote on ontostoskorissa ja minua kehotetaan menemään maksamaan kassalle. Wish/Klarnassa ei kuulemma näy minkäälaista maksua.vaikka olen antanut heille kaikki pyydetyt tiedot maksukuitista-esim. laskun viitenumeron,jonka avulla kaikki yksityiskohdat selviävät- muualla kuin Wishissä.
      Selvästi haiskahtaa petokselta. Ehkä tämä on heidän toiminta- ja tuloskulttuurinsa perusjuttu.

    • Anonyymi

      Ei ole turvallista, minulta Klarna otti rahat (52,30e) laukusta ja sitten ei mitään muuta tapahtunut. Sivusto näyttää ostokseni olevan ostoskorissa ja kehottaa kassalle maksamaan. Asiakaspalveluun (asiakaskiduttamo) sekä Wishillä että Klarnalla olen ollut yhteydessä parisenkymmentä kertaa, mutta ei mitään aspua saa sieltä. Viimeisen kerran tuli viesti, missä pyydettiin asiallisuutta (myönnän käyttäneeni hiukan voimakkaita ilmaisuja heidän raivostuttaviin, asiakasta halveeraavin konevastauksiinsa. Olen toimittanut monta kertaa kuitin , mutta he eivät kuulemma tarvitse sitä, vaan "jäljennöksen keskustelusta Wishin kanssa" Mitä ihmettä tämä tarkoittaa??Tyhmyydestä sakotetaan, oli epäeettistä tilata toiselta puolelta maapalloa.
      Enää ei Wishiltä ikinä

    • Anonyymi

      Täydellistä kusetusta Wish/Klarnan toiminta.

    • Anonyymi

      Ei ole turvallinen. Ihastuin laukkuun, luulin osstaneeni sen, koska maksu perittiin heti, verkkopankista., Sen jälkeen ei tapahtunut muuta kuin lukemattomat yritykseni asiakaskiusaamon kanssa. Maksamani ostosta ei oltu kirjattu mihinkään. Yli kuukauden yritin selvitellä asiaa sekä Klarnan että Wishin kanssa, selvittely oli kidutusta. Tein rikosilmoituksen ennen joulua ja toivon, että asia selviää.

    • Ei ole turvallista. Maksu peritään kyllä, mutta tilausta ei sitten muka ole olemassakaan. Käsketään maksamaan kassalle, Lukemattomat selvitysyritykset Klarnan ja Wishin asiakaskiusaamon kanssa ovat kidutusta eivätkä auta mitään. Tein rikosilmoituksen yritettyäni kuukauden selvittää asiaa turhaan.

    • Anonyymi

      Ei ole turvallinen, asiakaspalvelu Per...stä. Wish ja Klarna väittävät väittävät, etteivät tiedä toistensa asiista. Juuri laukkuostossa tulin petetyksi. Ostin ja maksoin, mutta osttostani ei näy missään, vaikka olen lähettänyt lukuisia jäljennösiä maksukuitistani.
      Tein rikosilmoituksen. Sen jälkeeen Klarnan "kiistaosastolta" tuli ensimmäinen ystävällinen saamistani viesteistä,. Siinäkin aivan höpöjuttuja, minun pitäisi muka tietää olemattoman tilaukseni numero, vaikka he ovat saaneet kuittikopion muutamaan kertaan. Kuitissa on selvä viitenumero näkyvissä, mutta se ei ilmeisesti kelpaa. Heidän käsityksensä mukaan ilmeisesti Nordea on petkuttanut.?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe