Patisteleeko työvoimatoimisto työttömiä hakeutumaan ensisijaisesti työkyvyttömyyseläkkeelle?

Anonyymi

Tässä kun olen lueskellut muiden työttömien tuntemuksia ja kokemuksia työvoimaviranomaisista, näyttäisi ihan siltä, että TE-toimisto yrittää työntää kaikki työttömät, erityisesti pitkäaikaistyöttömät kuntouttavaan työtoimintaan.

Minulla on toistakymmentä vuotta yhtäjaksoista työttömyyttä takana, ja kertaakaan minulle ei ole ehdotettu kuntouttavaa työtoimintaa vaan nimenomaan hakeutumista työkyvyttömyyseläkkeelle. Olen hakenutkin kerran, mutta en päässyt. TE-toimiston neuvo oli, että minun pitäisi laittaa uusi hakemus. Masennus. ja ADHD-diagnooseilla se ei ainakaan mennyt läpi. Sairaslomaa en voi hakea, koska olen työtön.

10

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mun mielestä se menee juuri noin. Jos henkilö ei ole kykenevä työelämään niin hänet ohjataan hakeutumaan työkyvyttömyyseläkkeelle ja jos ei halua hakea niin sitten seuraava vaihtoehto on kuntouttavaan työtoimintaan. Siis kuntouttavaan työtoimintaan joutuvat ne, jotka eivät halua hakea eläkkeelle. Eläkkeelle hakuaikana ,se on jotain 2-4 vuotinen prosessi,saa työttömyyskorvauksen, mutta ei tarvitse muuten osallistua työllistämistouhuihin.

      • Anonyymi

        Aika monella työttömällä on "latva laho"


    • Anonyymi

      Mikset voisi hakea sairaslomaa työttömänä? Pitääkö muka voida pakottaa ihminen kyykytyksiin sairaanakin?

    • Anonyymi

      Mikäs siinä etteikö voi sairastaa kelan piikkiin?..Eikä se tk-eläkehakemus mene muillakaan kerapistolla läpi!..Siinä on etua kun pidät niitä saikkuja ja paljon,silloin olet oikeasti työkyvytön ja hakemuksilla on parempi läpimeno mahdollisuus.Itse pidin 300pv,eli koko satsin mitä voi yleensä saada,sitten anssia päälle.Näillä eväillä irtauduin näistä kyykytys hommista,vaikka kaikki kävi niin nopsaan etten kerennyt mitään edes kokea työttömänä.Jos ikää sattuisi vielä olemaan se 60v niin aina parempi.

      • Anonyymi

        Millä diagnooseilla pääsee parhaiten sairaslomalle? Olen ollut 20 vuotta työttömänä, vielä minua ei ole laitettu kuntouttavaan. Ikää on tasan 60 vuotta ja tässä kai odottelen työttömänä työnhakijana hamaan loppuun saakka kun eläkeikääkin koko ajan vedetään ylös. Minulla ei ole todettu mitään diagnooseja, mutta töihinkään en ole kelvannut. En tiedä edes mikä olisi työkuntoni tällä hetkellä. Olen ollut niin pitkään pois työelämästä ettei minua kukaan uskaltaisi enää palkata. Ja tiedoksi: EN ole ollut vankilassa ENKÄ ole minkäänsortin päihdeongelmainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä diagnooseilla pääsee parhaiten sairaslomalle? Olen ollut 20 vuotta työttömänä, vielä minua ei ole laitettu kuntouttavaan. Ikää on tasan 60 vuotta ja tässä kai odottelen työttömänä työnhakijana hamaan loppuun saakka kun eläkeikääkin koko ajan vedetään ylös. Minulla ei ole todettu mitään diagnooseja, mutta töihinkään en ole kelvannut. En tiedä edes mikä olisi työkuntoni tällä hetkellä. Olen ollut niin pitkään pois työelämästä ettei minua kukaan uskaltaisi enää palkata. Ja tiedoksi: EN ole ollut vankilassa ENKÄ ole minkäänsortin päihdeongelmainen.

        Varmaankin masennus.
        En ole koskaan kuullut, että psykiatri ei olisi kirjoittanut potilaalle sairauslomaa, jos tämä on sitä pyytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä diagnooseilla pääsee parhaiten sairaslomalle? Olen ollut 20 vuotta työttömänä, vielä minua ei ole laitettu kuntouttavaan. Ikää on tasan 60 vuotta ja tässä kai odottelen työttömänä työnhakijana hamaan loppuun saakka kun eläkeikääkin koko ajan vedetään ylös. Minulla ei ole todettu mitään diagnooseja, mutta töihinkään en ole kelvannut. En tiedä edes mikä olisi työkuntoni tällä hetkellä. Olen ollut niin pitkään pois työelämästä ettei minua kukaan uskaltaisi enää palkata. Ja tiedoksi: EN ole ollut vankilassa ENKÄ ole minkäänsortin päihdeongelmainen.

        Etsi kuntasi sote sivuilta kuka on sielläpäin työkykykoordinaattori,häneen voit ottaa yhteyttä vaikka sähköpostilla,aika satavarmasti ottaa yhteyttä tai antaa s-postilla sulle ajan että voitte pitää palaverin.Tämä koordinaattori on yhdyshenkilö sinun ja eri viranomaisten välillä,saat häneltä lääkäriaikoja ym tukia.Minä käytin tämän reitin hyväksi ja nyt olen tk-eläkkeellä,suosittelen lämpimästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä diagnooseilla pääsee parhaiten sairaslomalle? Olen ollut 20 vuotta työttömänä, vielä minua ei ole laitettu kuntouttavaan. Ikää on tasan 60 vuotta ja tässä kai odottelen työttömänä työnhakijana hamaan loppuun saakka kun eläkeikääkin koko ajan vedetään ylös. Minulla ei ole todettu mitään diagnooseja, mutta töihinkään en ole kelvannut. En tiedä edes mikä olisi työkuntoni tällä hetkellä. Olen ollut niin pitkään pois työelämästä ettei minua kukaan uskaltaisi enää palkata. Ja tiedoksi: EN ole ollut vankilassa ENKÄ ole minkäänsortin päihdeongelmainen.

        Sinun pitäisi ehdottomasti jo päästä jonkinlaiselle eläkkeelle.
        Tuo on kyllä tosiaan ihmeellistä että et ole joutunut kuntouttavaan.
        Mutta on olemassa yli 50 vuotiaita jotka olleet yli 30 vuotta työttömänä, eli ei mitään työkokemusta eikä mitään koulutusta muuta kuin peruskoulu ja myös heitä pidetään väkisin työttöminä ja pakotetaan erilaisiin kuntouttaviin


    • Anonyymi

      Ei ne terveitä patista , muutakun lähettämällä työtarjouksia postitse ja välillä se tarjous on lähetetty esim 10 päivä ja viimeinen hakupäivä jolloin pitää ottaa yhteyttä työnantajaan on 17 päivä. Muuten tulee karenssia, Otin netin omapostin , niin näen sen heti työkkärin lähettämät siitä sähköpostista jota käytän.

      • Anonyymi

        Kela savustaa työllistä jättämään työnsä ja hakemaan toimeentulotukea. Näin te-toimisto saa vapaat kädet määrätä mihin työtön sijoitetaan palkkatukeen/vuorotteluvapaan sijaiseksi.

        Myös Kela yhdessä te-toimiston ja kaupungin kanssa juonittelee ja lahjoo työllisen saamaan potkut, jotta joutuu työttömäksi työnhakijaksi ja näin kaupunki/valtio voi palkata työttömän haluamaansa ammattiin, työpaikkaan, asuinalueelle ja jopa mihin rakennukseen kenenkin työkaveriksi milläkin työajoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe