Keskusta, diesel- ja turvemiesten puolue menneisyydestä

Anonyymi

Ne äänestävät keskustaa, jotka eivät ymmärrä tulevaisuudesta ja maailman muuttumisesta yhtään mitään.

Juuri tuollaiset miehet ostavat puhelinluettelofirmoja ja maakuntalehtiä. Kaikki katoavat on heidän mielestään kultaa.

8

162

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyl munkin mielestä kivihiilikasat sopii pääkaupungin tyyliin paljon paremmin kuin turvekasat. Ei olla mitään turvenuijia.
      Dieselillä pyörii traktorit, on paljon hienompaa kulkea sähköpotkulaudalla, voi ottaa vaikka vähän hyvää viiniä, ei tartte laskea.

• Anonyymi

Diesel- ja turvemiesten autoilla ja asunnoilla ei ole mitään arvoa kirkonkylissä eikä muuallakaan maaseudulla.

• Anonyymi

Ne jotka äänestävät keskustaa, haluavat tuhota Suomen. Ei mitään uutta auringon alla.

Äsken oli HS kuukausiliitteessä mielenkiintoinen juttu arvonsa menettäneestä kerrostalosta. Jutussa kerrottiin myös lähiörakentamisen taustoja.

Suomi kärsi taannoin pahasta "aivovuodosta" Ruotsiin. Maaseudulla ei ollut työtä sodan jälkeisille suurille ikäluokille eikä kaupungeissa riittänyt asuntoja. Työikäistä väestöä muuttu Ruotsiin ja, ihan aiheellisesti, tästä pelättiin syntyvän ongelmaa, jos muuttoliikettä ei saataisi hillittyä.

Keksittiin lähiörakentaminen, minkä avulla saatiin kaupunkien liepeille synnytettyä kohtuuhintaisia asuntoja. Paremman työtarjonnan lisäksi näissä houkutteli parempi varustelu, mm. sisävessat. Peräti 70-luvulle asti valtaosa kansasta oli puuceen varassa...

Vaan mitäpä teki Maalaisliitto/kepuilit? No, heidän mielestään lähiörakentamista piti vastustaa - parempi, että ihmiset muuttavat ruotsalaiseen kaupunkiin kuin että he muuttavat suomalaiseen kaupunkiin! Maalaisliiton tärkein tehtävä on aina ollut ja tulee aina olemaan mahdollisimman suuren haitan aiheuttaminen suomalaisille kaupungeille ja aivan erityisesti pääkaupunkiseudulle. Viimeisimpänä keinona on ollut mm. sotehimmeli, millä taataan loputon määrä suojatyöpaikkoja kepuleille sekä betonoidaan tarve pumpata rahaa elinkelvottomien (liian pieni väestömäärä) sotealueiden tekohengitykseen.

• Anonyymi

Miksi ei edellinen ja nykyinen hallitus ole poistanut turpeen käytön verotukea tai määrännyt roimaa haittaveroa turpeen käytölle energiatuotannossa, kun se on aiwan saatanallisen saastuttavaa = kes kusta, maalaisten asialla, vaikka kaapuntilaesia yrittävät olla, samassa menee pers puoluekin, samaa sonnan levittäjä porukkaa.
        Entäs ne paneelit siellä mökintontilla, juu ne kuului asiaan, no nyt se vanha on omillaan ruususesta, mut jollai tv kanavalla sil on oma ohjelma, huvittavaa ....... antaa jotai neuvoi, voiks sit uskoo?

• Anonyymi

Jopas oli kovin yksitoikkoinen kirjoitus sinulta. Todellisuudessa moni suomalainenkin muuttaa pois suomesta ihan vaan hankkiakseen itselleen(ehkä myös tulevalle perheelle) monipuolisemman, paremman elämän. Myös paetakseen suomen järjettömän korkeaa verotusta ja holhousta joka huonontaa monen itsenäisempää haluavan terveen suomalaisen elämänlaatua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jopas oli kovin yksitoikkoinen kirjoitus sinulta. Todellisuudessa moni suomalainenkin muuttaa pois suomesta ihan vaan hankkiakseen itselleen(ehkä myös tulevalle perheelle) monipuolisemman, paremman elämän. Myös paetakseen suomen järjettömän korkeaa verotusta ja holhousta joka huonontaa monen itsenäisempää haluavan terveen suomalaisen elämänlaatua.

Mitä yksipuolista siinä on, että maalaisliitto / kepulit pitää tärkeimpänä päämääränään "muilta pois on ihan yhtä hyvä kuin mulle lisää". Eli jos ei saa kaupunkilaisia riistettyä, niin vähintäänkin pitää estää ihmisiä muuttamasta kaupunkeihin. Suomalaisiin kaupunkeihin. Se ei yhtää kepuilien mieltä paina, jos osaavin työvoima kepuloinnin seurauksena karkaa ulkomaille. Kotimaan etu noin niinkuin kokonaisuudessaan ei asialistalle mahdu.

• Anonyymi

Onneksi sähkö mahdollistaa edulisempaa ajoa, ei näillä dieselin ajoneuvoveroilla
      , Dpf suodattimilla varustettuja viitsi enää hankkia. Dieselin hintakin aivan mahdoton, sitähän poliitikot nosti vähän aikaa sitten.

Jos venäjä olisi hieman demokraatisempi niin muuttaisin karjalan puolelle pikaisesti ja firma sinne.

• Anonyymi

Miksi et tee, ei se "temokratia" voi olla este omalle hyvinvoinnille, luulen et sul on pupu pöksyssä, et vaan uskalla, mitä menetät "temokratian" pelossa?, onko tää suami nii temokraattinen, ettei toist oo?, pääseehän sielt takas, mulle ain sanottii kun lähin työpaikast omast tahost pois, et, tuu vaan takas hyviä tarttetaan ain, kokeleminen ei maksa mittää, mun miälest.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      177
      988
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      672
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      76
      670
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      581
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      549
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      530
    7. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      520
    8. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      37
      513
    9. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    10. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      488
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      273
      482
    12. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      464
    13. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      34
      455
    14. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      37
      431
    15. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      428
    16. 21
      422
    17. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      420
    18. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      415
    19. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      24
      406
    20. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      67
      398
    Aihe