Seikon takakansi kovasti tiukka

Anonyymi

Kierteillä tämä Seikon takakansi on kiinni.
Yritin vaihtaa itse patteria kellooni, jonka viimeksi vein maalla kellosepälle.
Nyt se on laitettu pirun kovaa kiinni. Onkohan tiiviste korvattu jollain liimalla, joka on tietysti myös vedenpitävää? Tällähän voi kelloliike yrittää varmistaa, että enää ei asiakas pääse itse vaihtamaan halpaa 1,5€ patteria rannekelloonsa. Itse vaihtamisessa on ongelmana se, mistä saisi oikean kokoisen tiivisteen.

Olen tähänsamaan kelloon (Seiko) aikaisemminkin helposti vaihtanut patterin, nyt en pääse katsomaan patterin tyyppiä, kun takakantta ei saa auki.
Takana on kannen kehällä monta koloa, joten saan aika hyvän otteen kapeilla kärkipihdeilläkin.

Nyt kun mökkeilykauteni on seis noin kuukaudeksi, pitää ehkä mennä kelloliikkeeseen täällä Helsingissä. Nyt on lauantai, mutta kai nyt joku paikka on auki tänäänkin kelloliikkeissä tai muissa paikoissa, joissa voi vaihdatuttaa patterin.

Löytyi tämä tuotekalu, halvempi malli on arvostelujen mukaan parempi:
https://www.clasohlson.com/fi/Kellon-avaaja,-kierrettävä-runko/p/Pr203477000
Löytyy mm. HKI Redi ostarilta hyllynpääty 5106:sta. Hinta 6,99€. Se toisentyyppinen avaustyökalu on arvostelujen mukaan aivan surkea. Se tosin riittäisi kooltaan tälle halk. 37mm nuppi Seikolle.

On tietysti kyseenalaista, kannattaako itse vaihtaa, jos ei ole tiivistettä ja vanha tiiviste on korvattu tiivisteliimalla tai tiiviste on rikki.

9

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiivisteet joskus jämähtää ja takakansi voi olla sitten tosi tiukassa. Mulla on halpa takakannenn avaaja ja sen tukevuus ei riitä avaamaan tiukassa olevaa kantta, tarttee myös kellopöydän avuksi.

    • Anonyymi

      Mittaa tiivisteen koko työntömitalla ja tilaa pussillinen uusia kiinanmaalla parilla eurolla 🙂

      • Anonyymi

        Mitä tekee uusilla tiivisteillä jos ei saa kantta auki? Tiivisteissä on myös eri vahvuuksia, eikä ole mitään järkeä hankkia pussillista niitä koska ei niitä koskaan sellaisia määriä tarvitse. Seppä laittaa oikean tiivisteen, eikä maksa paljon, myös nupissa/nupeissa on tiivisteet.
        Ei kukaan seppä laita takakantta kiinni lukitteella ellei kyseessä ole halpiskello josta on kierteet paskana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekee uusilla tiivisteillä jos ei saa kantta auki? Tiivisteissä on myös eri vahvuuksia, eikä ole mitään järkeä hankkia pussillista niitä koska ei niitä koskaan sellaisia määriä tarvitse. Seppä laittaa oikean tiivisteen, eikä maksa paljon, myös nupissa/nupeissa on tiivisteet.
        Ei kukaan seppä laita takakantta kiinni lukitteella ellei kyseessä ole halpiskello josta on kierteet paskana.

        Kannen saa auki kun laittaa kellon ruuvipenkkiin yms ja naputtaa pienellä ruuvitaltalla ja vasaralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannen saa auki kun laittaa kellon ruuvipenkkiin yms ja naputtaa pienellä ruuvitaltalla ja vasaralla.

        Ei kovin ammattimainen tapa avata takakansi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kovin ammattimainen tapa avata takakansi.

        Onko sillä väliä jos saa homman tehdyksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannen saa auki kun laittaa kellon ruuvipenkkiin yms ja naputtaa pienellä ruuvitaltalla ja vasaralla.

        Ei saa. On se niin lujassa. Siinä pitää olla kolmekyntinen avaaja ja ammatttikäyttöön tehty eikä mikään kiinan lelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa. On se niin lujassa. Siinä pitää olla kolmekyntinen avaaja ja ammatttikäyttöön tehty eikä mikään kiinan lelu.

        Kiinan lelu 🤣
        Mitä pahaa kiinalaiset ovat sinulle tehneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinan lelu 🤣
        Mitä pahaa kiinalaiset ovat sinulle tehneet?

        Niin moni tilaa sitä kinkikuraa jolla tekee enemmän tuhoa kuin sitä mitä yrittää. Ei se ole tyhmä joka myy paskaa, vaan se joka ostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe