Kierteillä tämä Seikon takakansi on kiinni.
Yritin vaihtaa itse patteria kellooni, jonka viimeksi vein maalla kellosepälle.
Nyt se on laitettu pirun kovaa kiinni. Onkohan tiiviste korvattu jollain liimalla, joka on tietysti myös vedenpitävää? Tällähän voi kelloliike yrittää varmistaa, että enää ei asiakas pääse itse vaihtamaan halpaa 1,5€ patteria rannekelloonsa. Itse vaihtamisessa on ongelmana se, mistä saisi oikean kokoisen tiivisteen.
Olen tähänsamaan kelloon (Seiko) aikaisemminkin helposti vaihtanut patterin, nyt en pääse katsomaan patterin tyyppiä, kun takakantta ei saa auki.
Takana on kannen kehällä monta koloa, joten saan aika hyvän otteen kapeilla kärkipihdeilläkin.
Nyt kun mökkeilykauteni on seis noin kuukaudeksi, pitää ehkä mennä kelloliikkeeseen täällä Helsingissä. Nyt on lauantai, mutta kai nyt joku paikka on auki tänäänkin kelloliikkeissä tai muissa paikoissa, joissa voi vaihdatuttaa patterin.
Löytyi tämä tuotekalu, halvempi malli on arvostelujen mukaan parempi:
https://www.clasohlson.com/fi/Kellon-avaaja,-kierrettävä-runko/p/Pr203477000
Löytyy mm. HKI Redi ostarilta hyllynpääty 5106:sta. Hinta 6,99€. Se toisentyyppinen avaustyökalu on arvostelujen mukaan aivan surkea. Se tosin riittäisi kooltaan tälle halk. 37mm nuppi Seikolle.
On tietysti kyseenalaista, kannattaako itse vaihtaa, jos ei ole tiivistettä ja vanha tiiviste on korvattu tiivisteliimalla tai tiiviste on rikki.
Seikon takakansi kovasti tiukka
12
354
Vastaukset
- Anonyymi
Tiivisteet joskus jämähtää ja takakansi voi olla sitten tosi tiukassa. Mulla on halpa takakannenn avaaja ja sen tukevuus ei riitä avaamaan tiukassa olevaa kantta, tarttee myös kellopöydän avuksi.
- Anonyymi
Mittaa tiivisteen koko työntömitalla ja tilaa pussillinen uusia kiinanmaalla parilla eurolla 🙂
- Anonyymi
Mitä tekee uusilla tiivisteillä jos ei saa kantta auki? Tiivisteissä on myös eri vahvuuksia, eikä ole mitään järkeä hankkia pussillista niitä koska ei niitä koskaan sellaisia määriä tarvitse. Seppä laittaa oikean tiivisteen, eikä maksa paljon, myös nupissa/nupeissa on tiivisteet.
Ei kukaan seppä laita takakantta kiinni lukitteella ellei kyseessä ole halpiskello josta on kierteet paskana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tekee uusilla tiivisteillä jos ei saa kantta auki? Tiivisteissä on myös eri vahvuuksia, eikä ole mitään järkeä hankkia pussillista niitä koska ei niitä koskaan sellaisia määriä tarvitse. Seppä laittaa oikean tiivisteen, eikä maksa paljon, myös nupissa/nupeissa on tiivisteet.
Ei kukaan seppä laita takakantta kiinni lukitteella ellei kyseessä ole halpiskello josta on kierteet paskana.Kannen saa auki kun laittaa kellon ruuvipenkkiin yms ja naputtaa pienellä ruuvitaltalla ja vasaralla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannen saa auki kun laittaa kellon ruuvipenkkiin yms ja naputtaa pienellä ruuvitaltalla ja vasaralla.
Ei kovin ammattimainen tapa avata takakansi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kovin ammattimainen tapa avata takakansi.
Onko sillä väliä jos saa homman tehdyksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannen saa auki kun laittaa kellon ruuvipenkkiin yms ja naputtaa pienellä ruuvitaltalla ja vasaralla.
Ei saa. On se niin lujassa. Siinä pitää olla kolmekyntinen avaaja ja ammatttikäyttöön tehty eikä mikään kiinan lelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa. On se niin lujassa. Siinä pitää olla kolmekyntinen avaaja ja ammatttikäyttöön tehty eikä mikään kiinan lelu.
Kiinan lelu 🤣
Mitä pahaa kiinalaiset ovat sinulle tehneet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinan lelu 🤣
Mitä pahaa kiinalaiset ovat sinulle tehneet?Niin moni tilaa sitä kinkikuraa jolla tekee enemmän tuhoa kuin sitä mitä yrittää. Ei se ole tyhmä joka myy paskaa, vaan se joka ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin moni tilaa sitä kinkikuraa jolla tekee enemmän tuhoa kuin sitä mitä yrittää. Ei se ole tyhmä joka myy paskaa, vaan se joka ostaa.
Olet täysin oikeassa, kiinapaska kannattaa jättää ostamat, niistä on enemmän harmia kuin hyötyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin oikeassa, kiinapaska kannattaa jättää ostamat, niistä on enemmän harmia kuin hyötyä.
Että sitten kommentoit vuoden 2020 mielipidettä, hienoa.
- Anonyymi
Tiukan takakannen saa parhaiten auki, jos on kuoripidike eli mihin kellorungon saa kiinnitettyä ja kaverina takakannen avaaja, jossa on 3-pistettä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3132818Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä522614- 1201712
- 1181420
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461380Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301265PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1441221- 691080
- 741079
- 701020