Minulta tullaan poistamaan laserilla kasvoista rasvaluomia. Luomet ovat siis pinnallisia kohoumia, joihin laserhoito sopii. Oletettavasti poistokohdissa on jonkinlaista punotusta hoidon jälkeen, mutta kuinkahan kauan se kestää? Ja millä poistojälkiä voi ja kannattaa peittää?
Luomen poisto laserilla
26
13190
Vastaukset
- Minä...
Olin vähän aikaa sitten tuossa laserissa ja kasvoissa on vieläkin kuopat jäljillä. Ilmeisesti iho reagoitti liikaa ja pääsi palamaan. Vieläkin on rupea ja pelkään, että kuopat jää pysyviksi =o(
KOSKAAN en mene enää laserhoitoihin. Ja niinkuin sitä mainostetaan turvallisena hoitomuotona.- palanut
Kauan sulla on kulunut nyt aikaa laseroinnista?
Mulla reilu viikko ja vielä kuopat ihan selviä ja syviä, kauankohan tää tosiaan kestää ennen kuin iho on palautunut normaalin sileäksi? - Minä..
palanut kirjoitti:
Kauan sulla on kulunut nyt aikaa laseroinnista?
Mulla reilu viikko ja vielä kuopat ihan selviä ja syviä, kauankohan tää tosiaan kestää ennen kuin iho on palautunut normaalin sileäksi?Mulla on nyt kulunut 15 päivää. Toivon vaan, että ne kuopat häviää. Lääkärini sanoi, että jos ne on kuopalla, ne voi JÄÄDÄ pysyviksi. Raastavaa aikaa odottaa. Mitä teille on tehty, onko rupi päällä?
- palanut
Minä.. kirjoitti:
Mulla on nyt kulunut 15 päivää. Toivon vaan, että ne kuopat häviää. Lääkärini sanoi, että jos ne on kuopalla, ne voi JÄÄDÄ pysyviksi. Raastavaa aikaa odottaa. Mitä teille on tehty, onko rupi päällä?
Multa poistettiin luomi. Mitään rakkulaa tai rupea ei ole tullut vaan sellaiset syvät paljon luomia isommat kuopat tilalla. Masentavaa kuulla että sulla vielä kahden viikonkin kuluttua on kuopat (ens viikolla olen lähdössä rantalomalle, taitaa jäädä auringon otto vähiin)...
En ole kyllä itse vielä yhtään huolissani. Eikös näitä luomia nyt poistella jatkuvasti ihmisiltä enkä ole kuullut että kelleen olisi mitään kuoppia ihoon jäänyt. Ehkä tää vaan kestää, mutta olisi kyllä mukava kuulla että kauan?
Milläköhän tota paranemista voisi nopeuttaa? Suihkutella useammin, olla urheilematta (hikoilun jälkeen tuntuvat oleman aina punaisempia), vai jotain muuta? - Minä..
palanut kirjoitti:
Multa poistettiin luomi. Mitään rakkulaa tai rupea ei ole tullut vaan sellaiset syvät paljon luomia isommat kuopat tilalla. Masentavaa kuulla että sulla vielä kahden viikonkin kuluttua on kuopat (ens viikolla olen lähdössä rantalomalle, taitaa jäädä auringon otto vähiin)...
En ole kyllä itse vielä yhtään huolissani. Eikös näitä luomia nyt poistella jatkuvasti ihmisiltä enkä ole kuullut että kelleen olisi mitään kuoppia ihoon jäänyt. Ehkä tää vaan kestää, mutta olisi kyllä mukava kuulla että kauan?
Milläköhän tota paranemista voisi nopeuttaa? Suihkutella useammin, olla urheilematta (hikoilun jälkeen tuntuvat oleman aina punaisempia), vai jotain muuta?Laseroidut kohdat pitäisi suojata auringolta. Jos ne ruskettuu, voi tulla pigmenttimuutoksia. Mulle sanottiin, että pitää suojata kevätauringolta ainakin muutaman viikon ja käyttää mahdollisimman korkeaa suojakerrointa aurinkovoiteissa. Mua masentaa nämä kuopat siksi, kun viimeksi ei tullut mitään kuoppia =o(
- palanut
Minä.. kirjoitti:
Laseroidut kohdat pitäisi suojata auringolta. Jos ne ruskettuu, voi tulla pigmenttimuutoksia. Mulle sanottiin, että pitää suojata kevätauringolta ainakin muutaman viikon ja käyttää mahdollisimman korkeaa suojakerrointa aurinkovoiteissa. Mua masentaa nämä kuopat siksi, kun viimeksi ei tullut mitään kuoppia =o(
Liput on ostettu joten matkalle lähdetään. Harmittaa kyllä se jos nyt joutuu sitten koko aika olemaan sisällä tai lakki päässä. Kunnon suojavoiteet otetaan kyllä mukaan.
Vedettiinkö sulla viimeksikin laserilla? Miten se on edes mahdollista ettei tulisi kuoppaa jos luomi poistetaan 'juurineen'? Vai onkohan meidän lekureilla nyt ollut vähän turhan paljon tehoja siina laaserissa? :-)
Minua ihmetyttää tuo kuopan syvyys. Olen aina luullut että iho on suhteellisen ohut ja siinä olisi heti lihakset (toiveajattelua?) vastassa mutta yllättävän syvän reiän voi näköjään porata siten että vielä pysytään iholla. - Minä..
palanut kirjoitti:
Liput on ostettu joten matkalle lähdetään. Harmittaa kyllä se jos nyt joutuu sitten koko aika olemaan sisällä tai lakki päässä. Kunnon suojavoiteet otetaan kyllä mukaan.
Vedettiinkö sulla viimeksikin laserilla? Miten se on edes mahdollista ettei tulisi kuoppaa jos luomi poistetaan 'juurineen'? Vai onkohan meidän lekureilla nyt ollut vähän turhan paljon tehoja siina laaserissa? :-)
Minua ihmetyttää tuo kuopan syvyys. Olen aina luullut että iho on suhteellisen ohut ja siinä olisi heti lihakset (toiveajattelua?) vastassa mutta yllättävän syvän reiän voi näköjään porata siten että vielä pysytään iholla.Laserilla otettiin viimeksikin, mutta eri lekuri.
Kasvaakohan ne kuopat täyteen jotain kudosta vai mikä ne saa täyttymään?
Joo, kantsii laittaa kunnon suojavoiteet, itselläni on sellaista, missä on suojakerroin 30.
Kaunko sulle sanottiin, että kuopat säilyy? - palanut
Minä.. kirjoitti:
Laserilla otettiin viimeksikin, mutta eri lekuri.
Kasvaakohan ne kuopat täyteen jotain kudosta vai mikä ne saa täyttymään?
Joo, kantsii laittaa kunnon suojavoiteet, itselläni on sellaista, missä on suojakerroin 30.
Kaunko sulle sanottiin, että kuopat säilyy?Jotain puhuttiin viikosta, mutta en ihan käsittänyt että mitä sen viikon aikana piti tapahtuman. Ymmärsin että vain viikon tarvii suihkutella ja että viikossa paraneminen olisi jo hyvinkin pitkällä? Mutta näin ei selvästikään ole eli varmaan ymmärsin jotain väärin.
Pitää mennä niitä hyviä suojavoiteita ostamaan... - Utelias kokeilemaan
palanut kirjoitti:
Jotain puhuttiin viikosta, mutta en ihan käsittänyt että mitä sen viikon aikana piti tapahtuman. Ymmärsin että vain viikon tarvii suihkutella ja että viikossa paraneminen olisi jo hyvinkin pitkällä? Mutta näin ei selvästikään ole eli varmaan ymmärsin jotain väärin.
Pitää mennä niitä hyviä suojavoiteita ostamaan...Moikka,
missä kävitte poistattamassa? helsingissä? sairaala laseri? mehiläinen? nyt on kulunu yli viikko, onko kupat yhä näkyvissä? - palanut
palanut kirjoitti:
Jotain puhuttiin viikosta, mutta en ihan käsittänyt että mitä sen viikon aikana piti tapahtuman. Ymmärsin että vain viikon tarvii suihkutella ja että viikossa paraneminen olisi jo hyvinkin pitkällä? Mutta näin ei selvästikään ole eli varmaan ymmärsin jotain väärin.
Pitää mennä niitä hyviä suojavoiteita ostamaan...Kolme viikkoa laseroinnista ja viela on punaiset taplat nakyvissa. Kylla nyt on selvaa ettei noihin mitaan kuoppia jaa ja ihan OK taitavat parantua, mutta ikavan punaisina ne paistaa vielakin ja pienet ruvet on paalla ja tuntuvat kovilta, iho on kuitenkin jo aika tasainen.
Suuri ahaa elamys tuli kun tajusin ettei se kuoppa mitenkaan 'tayty' vaan etta ne kraaterin reunat vain kuolevat ja keskikohta kohoaa jolloin iho tasoittuu.
En suosittele muille juuri ennen rantalomaa, tuntui vahan hassulta kun ei uskaltanut noiden takia aurinkoa juuri ottaa :-/
Nyt tuntuu etta taydelliseen paranemiseen menee yli kuukausi, ehka sittenkin viela nakyy jalkia tai punoitusta.
Kaikille 'mita sulle on tapahtunu?' kysyjille olen muuten sanonut etta pelattiin paint ballia vahan turhan isoilla paineilla :-D
Joku kysyi etta mita luomia voi laseroida ja minun kasittaakseni ihan kaiken tyyppisia. Poltetaan ne koholuometkin juuria myoten joten kaipa siina menisi ihan vain sellaiset variluometkin samalla tyylilla.
- maijuli
Mitä luomia teiltä poistettiin laserilla? Siis mitä luomityyppiä? Mulla on rasvaluomia ja niillä ei ole juuria.
- palanut
En tiedä tarkemmin, sellasia tavallisia ruskeita kohollaan olevia ne oli. Mitäs kaikkia eri luomia niitä onkaan? Luulin että kaikilla on juuret...
Yksi näärännäppykin on kasvoissa mutta en taida sitä uskaltaa laseroitavaksi antaa jos siihen tulee tollanen julmettu reikä tai menee laseri vaikka poskesta läpi ;-) - Hulaman
Poistetaanko ihon pinnalla olevia, ei koholla olevia laserilla? Vai miten ne poistetaan?
- palanut
Nyt ei ole enaa kuoppia, mutta raikeen tummanpunaiset laikat laserointien kohdalla. Taa ei nakojaan ollukaan ihan pikajuttu.
Toivottavasti noi nyt ees joskus haviaa.- Minä
Mulla taas on väri palautunut normaaliksi, mutta kuoppa on ihan selvä vielä. Ja kun meikkaan, niin se kuoppa näkyy vielä paremmin =o(
- palanut
Minä kirjoitti:
Mulla taas on väri palautunut normaaliksi, mutta kuoppa on ihan selvä vielä. Ja kun meikkaan, niin se kuoppa näkyy vielä paremmin =o(
Aika jännä että meillä paranee ihan eri lailla. Mulla nyt hieman kohollaan olevat tummanpunaiset läikät. Voisvat ne lekurit vähän paremmin varoittaa tän leikkauksen paranemisen kestosta... Ei todellakaan kannata paria kuukautta ennen mitään tärkeetä juttua mennä luomiaan poistelemaan jos ei halua että ne paistaa punaisina tai kuoppaisina!
- apua!
palanut kirjoitti:
Aika jännä että meillä paranee ihan eri lailla. Mulla nyt hieman kohollaan olevat tummanpunaiset läikät. Voisvat ne lekurit vähän paremmin varoittaa tän leikkauksen paranemisen kestosta... Ei todellakaan kannata paria kuukautta ennen mitään tärkeetä juttua mennä luomiaan poistelemaan jos ei halua että ne paistaa punaisina tai kuoppaisina!
multa poistettiin laserilla vaalea kohollaan oleva luomi keskeltä otsaa maaliskuun alussa. Luulin kans että kyse ihan pikkujutusta, mutta vielä kahden kuukauden jälkeen tulipunainen läikkä keskellä otsaa. rasvaan ja huuhtelen, mutta mikään ei tehoa. Olisin pitänyt mielummin luomen kun karsean punaisen läikän.ja makso sata euroa. Paraneekohan koskaan?
Missä olette käyneet laseroitavana? Minä Mehiläisessä, lekuri H-P-H. - perkele
palanut kirjoitti:
ei vaan perkele parane nämä laserreijät vaikka aikaa on jo kulunut kaksi ja puolikuukautta. perkele että piti mennä poistattamaan
- palanut
perkele kirjoitti:
ei vaan perkele parane nämä laserreijät vaikka aikaa on jo kulunut kaksi ja puolikuukautta. perkele että piti mennä poistattamaan
Hyva kuulla etten ole ainoa jolla kestaa. Eli ilmeisesti ihan normaalia tama etta tassa paranemisessa kestaa ja kestaa ja kestaa...
Vielakin on tulipunaista ja parin laikan keskella tuntuu kovettuma eli eivat kaikki ole ihan tasaisia. Toivottavasti sekin vain osa tata paranemisprosessia.
Kylla pitaisi lekureiden paremmin informoida tasta piiitkasta paranemisajasta varsinkin kun usein luomia laseroidaan juuri nakyvilta paikoilta. Vanhan ajan leikkauksesta toipuu paljon nopeammin vaikka itse toimenpide kestaakin 10 minsaa kauemmin. Ensi kerralla valitsen veitsen teran tai syksyisen leikkausajankohdan! - perkele
palanut kirjoitti:
Hyva kuulla etten ole ainoa jolla kestaa. Eli ilmeisesti ihan normaalia tama etta tassa paranemisessa kestaa ja kestaa ja kestaa...
Vielakin on tulipunaista ja parin laikan keskella tuntuu kovettuma eli eivat kaikki ole ihan tasaisia. Toivottavasti sekin vain osa tata paranemisprosessia.
Kylla pitaisi lekureiden paremmin informoida tasta piiitkasta paranemisajasta varsinkin kun usein luomia laseroidaan juuri nakyvilta paikoilta. Vanhan ajan leikkauksesta toipuu paljon nopeammin vaikka itse toimenpide kestaakin 10 minsaa kauemmin. Ensi kerralla valitsen veitsen teran tai syksyisen leikkausajankohdan!no en tiedä onko normaalia, kolme kuukautta mennyt ja punottaa ja on klommo edelleen. Kaipa tuo väri vähitellen alkaa haalentua, mutta kuoppa näyttäisi olevan aika pysyvää sorttia. Olisin vaan pitänyt sen hemmetin näppylän. ottaa niin päähän.. nyt voi onneksi jo kulkea ilman myssyä, mutta kuoppa kyllä näkyy... kivaa...
- laser
palanut kirjoitti:
Kylla pitaisi lekureiden paremmin informoida tasta piiitkasta paranemisajasta varsinkin kun usein luomia laseroidaan juuri nakyvilta paikoilta. Vanhan ajan leikkauksesta toipuu paljon nopeammin vaikka itse toimenpide kestaakin 10 minsaa kauemmin. Ensi kerralla valitsen veitsen teran tai syksyisen leikkausajankohdan!hallouu, miten menee laserreikien kanssa? Omani on yhtä punainen edelleen, ihankun kuoppa olisi vähän tasoittunut.. Hyviä uutisia kuitenkin myös: jos haava punoittaa, iho on uusiutumisvaiheessa, eli paranemaan päin. jos kuopat ja kovettumat näkyy iholla, joka ei enää punota, ei kannata enää toivoa, että ne ähtis pois. Punoitus kyllä menee ohi... mutta se näköjään kestää..kestää..kestää.,
- palanut
laser kirjoitti:
hallouu, miten menee laserreikien kanssa? Omani on yhtä punainen edelleen, ihankun kuoppa olisi vähän tasoittunut.. Hyviä uutisia kuitenkin myös: jos haava punoittaa, iho on uusiutumisvaiheessa, eli paranemaan päin. jos kuopat ja kovettumat näkyy iholla, joka ei enää punota, ei kannata enää toivoa, että ne ähtis pois. Punoitus kyllä menee ohi... mutta se näköjään kestää..kestää..kestää.,
Aina vaan punottaa. Yksi kaulassa ollut on parantunut tosi hyvin ja sita ei oikeen enaa naekaan (luulen etta ilmahoito se on parasta siis naillekin). Vaatteiden alla hautovat taasen ovat aina vaan samanlaisia isoja punaisia lantteja. Joissain on keskella kovettumaa mutta jotkut ovat jo ihan tasaisia, kuoppaa ei ole kylla yhdessakaan enaa.
Olen kylla tyytyvainen etta leikkautin nama, mutta olisin voinut tehda sen syksylla enka kevaalla juuri loma ja biitsikauden lahestyessa. En osannut kuvitellakaan etta tassa menee ihan nain kauan. Veitsella leikattu parani huomattavasti nopeammin. - menny
palanut kirjoitti:
Aina vaan punottaa. Yksi kaulassa ollut on parantunut tosi hyvin ja sita ei oikeen enaa naekaan (luulen etta ilmahoito se on parasta siis naillekin). Vaatteiden alla hautovat taasen ovat aina vaan samanlaisia isoja punaisia lantteja. Joissain on keskella kovettumaa mutta jotkut ovat jo ihan tasaisia, kuoppaa ei ole kylla yhdessakaan enaa.
Olen kylla tyytyvainen etta leikkautin nama, mutta olisin voinut tehda sen syksylla enka kevaalla juuri loma ja biitsikauden lahestyessa. En osannut kuvitellakaan etta tassa menee ihan nain kauan. Veitsella leikattu parani huomattavasti nopeammin.siis kohta mulla on mennyt laseroinnista neljä kuukautta ja vieläkin tämä jälki punoittaa!!! ja lääkäri väitti että punotus katoaa parissa viikossa. joopajoo.ikävintä on kun multa toi poistettiin keskelttä otsaa. enää se ei näy ihan niin hyvin kun laittaa meikkiä, mutta varsinkin kun pesee naaman, laserreikä punottaa kun naantalin aurinko. no, kerro kun sun laserjäljet on parantuneet, mä en kyllä uskalla toivoa, että ennen syksyä tää punotus katoasi mihinkään
- palanut
menny kirjoitti:
siis kohta mulla on mennyt laseroinnista neljä kuukautta ja vieläkin tämä jälki punoittaa!!! ja lääkäri väitti että punotus katoaa parissa viikossa. joopajoo.ikävintä on kun multa toi poistettiin keskelttä otsaa. enää se ei näy ihan niin hyvin kun laittaa meikkiä, mutta varsinkin kun pesee naaman, laserreikä punottaa kun naantalin aurinko. no, kerro kun sun laserjäljet on parantuneet, mä en kyllä uskalla toivoa, että ennen syksyä tää punotus katoasi mihinkään
Yksi leikatuista luomista, se joka oli kaulassa, on parantunut hyvin ja punertaa enaa vain todella vahan. Kaikki loput (aika laja) ovat viela punaisia, osa vahan koholla ja yksi nayttaa ihan luomelta, isommalta kuin mika siita alkujaan poistettiin...
Ehka tassa on mennyt joku pieleen? Olisi kiva kuulla jonkun lekurin tai potilaan pitkan valin kokemuksia ja etta voiko toi oikeasti menna pieleen? - juuuv
palanut kirjoitti:
Yksi leikatuista luomista, se joka oli kaulassa, on parantunut hyvin ja punertaa enaa vain todella vahan. Kaikki loput (aika laja) ovat viela punaisia, osa vahan koholla ja yksi nayttaa ihan luomelta, isommalta kuin mika siita alkujaan poistettiin...
Ehka tassa on mennyt joku pieleen? Olisi kiva kuulla jonkun lekurin tai potilaan pitkan valin kokemuksia ja etta voiko toi oikeasti menna pieleen?vanhat viestit, mutta vastaan nyt silti. luulin, että tuo laserhoito olisi tehokas, mutta jos siitä jää joku kuoppa ja punoitusta niin en tiedä kannattaako mennä sittenkään....
olis kiva tietää onko se punoitus kadonnut 5 vuodessa, mutta tuskin asianomaiset muistaa koko viestiä. - NitaM
juuuv kirjoitti:
vanhat viestit, mutta vastaan nyt silti. luulin, että tuo laserhoito olisi tehokas, mutta jos siitä jää joku kuoppa ja punoitusta niin en tiedä kannattaako mennä sittenkään....
olis kiva tietää onko se punoitus kadonnut 5 vuodessa, mutta tuskin asianomaiset muistaa koko viestiä.Minulta on poistettu kasvoista useita luomia laserilla 5 vuotta sitten. Osa luomista piti poistaa uudestaan kun arpiin tuli pigmenttiä, mutta se kuului takuuseen. Käytin suojakerroin 50 ja laserhoito tehtiin talvella, silti tuli pigmenttiä vaikken ollut auringossa. Nykyisin arvet huomaa jos tietää, että semmoisia on. En usko että kukaan muu kuin minä niitä huomaa, ja minäkin vain koska tiedän mistä ja mitä etsiä. Arpien kohdalla on pienet kohoumat ihossa, muuten on ihan norm. ihon väriset. Ja niistä luomien kohdista joista ennen operaatiota kasvoi karvoja niin kasvaa ne karvat edelleen. Olen tyytyväinen lopputulokseen. En ole katunut hetkeäkään, paitsi ihan aluksi epäilytti kun en ollut tajunnut, että verta tulee haavoista niin paljon laseroinnin jälkeen. Mutta verentulo lakkasi pian, ja haavat parani niinkuin haavat normaalistikin. Punoittaahan kaikki arvet aluksi, ja niistä kaikista jää pieni jälki ihoon. Kuitenkin jälki on melkein huomaamaton ja ihan eri kaliiperia kuin ulkoneva tummanruskea luomi! Peitepuikkoa päälle ja antaa ajan parantaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855