Mitä vihkivalan uusiminen tarkoittaa käytännössä

Anonyymi

Olen mennyt jo kahdesti naimisiin enkä ole kummallakaan kerralla saanut sellaisia häitä kuin toivoin. Ensimmäisellä kerralla rima ei ollut kovin korkealla mutta oli minulla jonkinlainen idea mielessä. Äiti vain oli maksajana ja aina kun sanoin esim. millaisia koristeita haluan niin hän ilmoitti, että olikin ostanut jotain muuta. En myöskään tiennyt häiden järjestämisestä tai häistä ylipäätään silloin oikein mitään.
Toisella kerralla miehellä oli kiire mennä naimisiin. Olimme menossa eräisiin juhliin jonne tiesimme vihkijän tulevan paikalle. Mieheni sitten ehdotti, että jos kysyisimme, että voidaanko meidät vihkiä siellä. Se sitten onnistui, juhliin ei ollut kylläkään kuin kuukausi aikaa joten ei siinä kerennyt katsoa muuta kuin että oli edes siedettävät vaatteet päällä. En kyllä silloinkaan aivan tiennyt, millaiset häät olisin halunnut, teema oli kyllä mielessä mutta toteutus pielessä.
Häistä on nyt n. 2 ja puoli vuotta ja tiedän, millaiset häät olisin halunnut. Olen miettinyt, että kun häistä on kulunut 5 tai 10 vuotta niin voisimmekohan uusia valamme. Aika riippuu siitä, milloin saan pukumme valmiiksi, koska olen ajatellut tehdä ne itse. En kuitenkaan tiedä, että tarkoittaako valojen uusiminen pelkkiä juhlia vai mennäänkö siinä käytännössä uudestaan naimisiin niin, että hääpäivä muuttuu valan uusimispäivään. Joku kokeneempi voisi vastata. Ei meidän ole kyllä pakko juhlia pitää jos hääpäivä muuttuu. Voisimme vain perheen kanssa käydä yöpymässä ja syömässä siinä paikassa, jossa olisin halunnut häät viettää. Puvut päällä tietenkin.

4

3562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuota kannattaa varmaan kysyä siltä taholta mikä noita vihkivaloja ottaa vastaan. Muistelisin kyllä jostain tuontapaisesta joskus lukeneeni; saattaisi liittyä siihenkin onko esim. jokin pappi henkilökohtaisesti tuollaiseen halukas.

• Anonyymi

Tuskin olette naimisissa. Teillä olisi pitänyt olla esteiden tutkinta tehtynä. Taisi olla leikkivihkiminen.

• Anonyymi

Vihkivalojen uusinta on samaa sarjaa, kuin kolmen euron lukkojen pistäminen sillankaiteisiin. Siis säälittävän ja naurrettavan puolivälistä aikuisilla ihmisillä.

IMHO

• Anonyymi

Et ole saanut sellaisia häitä kuin olet halunnut... vali vali.

Mikäänhän ei estä sinua järjestämästä hääbileitä itsellesi vaikka heti kun kokoontumisrajoitukset on purettu. Duunaat ne puvut, ostat koristeet, teet tai ostat safkat, otat nykyisen tai jonkun miehenkuvatuksen, kutsut vaikka tuhat ihmistä, ja ei muuta kuin järjestät feikkihäät, koska sitähän nämä valojen uudistamiset ovat, pelkkää näytelmää, mutta saatpan just sellaiset "häät" kuin haluat.

Mutta luulen että sun kyseessä ollessa, homma ei tule onnistumaan.
      Miksikö näin luulen?
      a) kunnon bileet maksaa b) niiden järjestämisessä on hitosti vaivaa ja aloituksestasi saa sellaisen kuvan, että olet laiskanpuoleinen ihminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1410
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1245
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1105
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1051
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe