Mitä vihkivalan uusiminen tarkoittaa käytännössä

Anonyymi

Olen mennyt jo kahdesti naimisiin enkä ole kummallakaan kerralla saanut sellaisia häitä kuin toivoin. Ensimmäisellä kerralla rima ei ollut kovin korkealla mutta oli minulla jonkinlainen idea mielessä. Äiti vain oli maksajana ja aina kun sanoin esim. millaisia koristeita haluan niin hän ilmoitti, että olikin ostanut jotain muuta. En myöskään tiennyt häiden järjestämisestä tai häistä ylipäätään silloin oikein mitään.
Toisella kerralla miehellä oli kiire mennä naimisiin. Olimme menossa eräisiin juhliin jonne tiesimme vihkijän tulevan paikalle. Mieheni sitten ehdotti, että jos kysyisimme, että voidaanko meidät vihkiä siellä. Se sitten onnistui, juhliin ei ollut kylläkään kuin kuukausi aikaa joten ei siinä kerennyt katsoa muuta kuin että oli edes siedettävät vaatteet päällä. En kyllä silloinkaan aivan tiennyt, millaiset häät olisin halunnut, teema oli kyllä mielessä mutta toteutus pielessä.
Häistä on nyt n. 2 ja puoli vuotta ja tiedän, millaiset häät olisin halunnut. Olen miettinyt, että kun häistä on kulunut 5 tai 10 vuotta niin voisimmekohan uusia valamme. Aika riippuu siitä, milloin saan pukumme valmiiksi, koska olen ajatellut tehdä ne itse. En kuitenkaan tiedä, että tarkoittaako valojen uusiminen pelkkiä juhlia vai mennäänkö siinä käytännössä uudestaan naimisiin niin, että hääpäivä muuttuu valan uusimispäivään. Joku kokeneempi voisi vastata. Ei meidän ole kyllä pakko juhlia pitää jos hääpäivä muuttuu. Voisimme vain perheen kanssa käydä yöpymässä ja syömässä siinä paikassa, jossa olisin halunnut häät viettää. Puvut päällä tietenkin.

4

2372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuota kannattaa varmaan kysyä siltä taholta mikä noita vihkivaloja ottaa vastaan. Muistelisin kyllä jostain tuontapaisesta joskus lukeneeni; saattaisi liittyä siihenkin onko esim. jokin pappi henkilökohtaisesti tuollaiseen halukas.

    • Anonyymi

      Tuskin olette naimisissa. Teillä olisi pitänyt olla esteiden tutkinta tehtynä. Taisi olla leikkivihkiminen.

    • Anonyymi

      Vihkivalojen uusinta on samaa sarjaa, kuin kolmen euron lukkojen pistäminen sillankaiteisiin. Siis säälittävän ja naurrettavan puolivälistä aikuisilla ihmisillä.

      IMHO

    • Anonyymi

      Et ole saanut sellaisia häitä kuin olet halunnut... vali vali.

      Mikäänhän ei estä sinua järjestämästä hääbileitä itsellesi vaikka heti kun kokoontumisrajoitukset on purettu. Duunaat ne puvut, ostat koristeet, teet tai ostat safkat, otat nykyisen tai jonkun miehenkuvatuksen, kutsut vaikka tuhat ihmistä, ja ei muuta kuin järjestät feikkihäät, koska sitähän nämä valojen uudistamiset ovat, pelkkää näytelmää, mutta saatpan just sellaiset "häät" kuin haluat.

      Mutta luulen että sun kyseessä ollessa, homma ei tule onnistumaan.
      Miksikö näin luulen?
      a) kunnon bileet maksaa b) niiden järjestämisessä on hitosti vaivaa ja aloituksestasi saa sellaisen kuvan, että olet laiskanpuoleinen ihminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe