Tomaattinen kanajuhelihamakaronilaatikko

Laitetaanpa taas ruokavinkki niin ette kuole nälkään. Eli näin:

Ruskistetaan isossa paistinpannussa pari päksiä kanajauhelihaa ja n. 3 kpl sipulia.
Kun alkaa olla ruskistunut ropsutellaan sekaan mausteita, pippureita, suolaa ja curryä.
Uuni lämpenemään n. 200 -asteeseen. vähän vähempikin riittää.
Laitetaan tehosekoittimeen ( voi kyllä käsinkin sekoittaa) 2-3 kananmunaa, pari tölkkiä tomaattimurskaa ja 1 kpl fond du chef kanaliemijutskaa (tämä ei kai ihan välttämätön) ja pyöräytetään sekaisin. vähän voi lisätä tähän vettä jos haluaa ja kippoon sopii.

Kaadetaan tomaattineste pannulle jauhelihan kaveriksi ja perään n. 7dl täysjyvämakaroneja, voi laittaa tavallisiakin ja sekoitellaan syntynyt mössö.
sekaan voi laittaa myös jotain juustoa, itse laitoin koskenlaskijan tapaista sulatejuustoa nokareina, ja vain pinnallle. Ehkä justoraaste kävisi paremmin mutta sitä ei ollut.

Sitten vaan nostetaan pannu uuniin ja annetaan olla noin tunti. sitä kannattaa vähän tarkkailla, mulla meni ylitse niin että oli suunnilleen 1,5h niin pinta vähän kärähti. olisi saanut olla vähän enemmän nestettä, nyt oli reilu 8desiä,olisi kestänyt olla litrankin verran varmaan ja uuni olisi saanut ehkä olla vähän pienemmällä.

10

<50

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tee kanasta tuota laatikkoa vaan peuran jauhelihasta tulee kyllä hyvää. Minulla on pakastimessa peuran lihaa aika paljon noin 12 kiloa sisä ja ulkofilettä sekä peuran jauhelihaa josta tulee myös tosi hyvää makaroonilaatikkoa. Enoni saa peuran lihaa metsästys kavereiltaan ja antaa sitä minulle aina ilmaiseksi. Se on myös todella kallista.

• Anonyymi

7€ valmiiksi paloiteltuna, maalaisisänniltä saa ostaa "ilman kuittia" ei tarkatettua lihaa.
        Niitä peuroja jäi nytkin ampumatta liian vähän ja se taas on viranomaisten kanta.
        Virallinen metsästys kun päättyi viime viikonloppuna, nyt uskaltaa taas mökillekin mennä, eikä ole vaarassa saada harhalaukausta kehoonsa.

Ampuivat peuran meidän porttimme pieleen maillemme, 20 m päähän mökistämme.
        Pienen tulen katkuisen neuvottelun jälkeen, toinen peuran pylly jäi meille.
        2 pyssy miestä tunnistin kyläläisiksi ja sanoin soittavani poliisit paikalle, jos ei päästä sovintoon asiasta!
        Ei kaatoa saa tehdä kenenkään pihapiiriin ja hekin tiesivät tarkkaan mistä puhuin suorastaan karjuin. Meillä ei ollut autoa pihassa, joten olettivat mökin olevan tyhjillään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

7€ valmiiksi paloiteltuna, maalaisisänniltä saa ostaa "ilman kuittia" ei tarkatettua lihaa.
        Niitä peuroja jäi nytkin ampumatta liian vähän ja se taas on viranomaisten kanta.
        Virallinen metsästys kun päättyi viime viikonloppuna, nyt uskaltaa taas mökillekin mennä, eikä ole vaarassa saada harhalaukausta kehoonsa.

Ampuivat peuran meidän porttimme pieleen maillemme, 20 m päähän mökistämme.
        Pienen tulen katkuisen neuvottelun jälkeen, toinen peuran pylly jäi meille.
        2 pyssy miestä tunnistin kyläläisiksi ja sanoin soittavani poliisit paikalle, jos ei päästä sovintoon asiasta!
        Ei kaatoa saa tehdä kenenkään pihapiiriin ja hekin tiesivät tarkkaan mistä puhuin suorastaan karjuin. Meillä ei ollut autoa pihassa, joten olettivat mökin olevan tyhjillään.

Täällä ammuskellaan huvin vuoksi lintuja joen toiselta puolelta tänne päin. Niitä ei haeta, ja osa jää kitumaan. Lenkillä olen muutaman löytänyt, ja vienyt pahvilaatikossa eläinhoitolaan. Jos olen saanut kiinni. (Maskun metsästysseura.) Kauheaa, että ammuskellaan noin lähellä mökkiä.

• Anonyymi

Joskus tulee käytettyä kanajauhelihaa makaronilaatikossa. Tuossa olikin vähän erilainen resepti.

• Anonyymi

Ihan Ok, mutta munamaitosi ja maustamisesi meni päin hlvettiä. Makaronin irvikuva tietysti voi maistua joilllekkin, mutta ei se siitä makaronilaatikkoa tee.

Toki voi tehdä miten haluaa, mutta ainoa oikea munamaito on 2 munaa litra maitoa ja mustapippuria/hieman valkopippuria/suolaa ja paprikaa.

Hifistelijät voivat paistaa jauhelihan, mutta se ei ole välttämätöntä. Sipulin myötä se olkoon suotavaa. Mutta ei edellleenkään välttämätöntä.

• Anonyymi

Kuka siellä möyryää? Minusta resepti ja ohje oli hyvä.

• Mikä ihmeen munamaito? ei tuossa ole maitoa kun se korvataan sillä tomaattimurskalla. Ei välttämättä varmaan tarvitsisi kanamuniakaan ollenkaan. Mutta noin tosiaan tulee paremmin makua kuin maidon kanssa eikä tarvitse välttämättä ketsuppia lisätä syödessä kun tomaatin makua tulee jo tomaattimurskaliemestä. Niin ja oikein hyvää on, just söin jo vähän ja ja nyt otan vielä vähän lisää, bon appetit.

• Anonyymi

Pudotan painoa. Pakotan itseni syömään puoli kiloa vihanneksia aamulla. Päivällä hedelmiä, illalla jotain tukevampaa. On osoittautunut tehokkaaksi, eikä tarvitse olla nälässä. Millä hitolla nuo vihannekset saisi paremmin alas? En tykkää oikein mistään.

• Anonyymi

Vihannesmunakas ja reilusti mausteita.

• Anonyymi

saako tehdä ja syödä normaalia makaronilaatikkoa ketsupin kera eli kunnon sika nauta jauhelihaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      49
      956
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      848
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      788
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      717
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      654
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      599
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      56
      487
    Aihe