Kahvi loppu niin mont kertaa noit samoja puruja pystyy suodattaa. Nyt jo kolmasjos, vielä ihan juotavaa litkua. Ja eiliset makaronit mikroon aamupalaks,vähän margariinia päälle ja sätkänjämä huuleen. Tästä päivä lähtee. Rv on auki toss ja sohva kutsuu.
Kui mont kerta kahvin voi keittää samast puruist
16
921
Vastaukset
- Anonyymi
Teevee siis auki,ei oo lukulasia niin menee sanat sekasin.
- Anonyymi
Teevee siis auki,ei oo lukulasia niin menee sanat sekasin.
- Anonyymi
Voihan sitä keittää niin monta kertaa, kuin haluaa.
- Anonyymi
Voi käyttää uudestaan, ei hätää. Ja voimia ❤️
- Anonyymi
Juon täs 3. kertaa keitettyä kahvia. ja aika laimeeta jo.
Ja samalla paikkaan vanhoja kenkiä, on revenneet sivusta, ompelen kasaan. ja laitan uudet pohjalliset, jotka leikkelin pahvilaatikosta.
Sukkia myös aion parsia. Näin sitten työttömän köyhän on kätevä astella kevääseen paikatuin jalkinein.
Ja kurmee kahvin maku suussa. - Anonyymi
Kyll maar mää luule jot kolme kertaa samoist puruist köyhä pittää kaffet keittää.
- Anonyymi
itte 3 kertaa samoista poroista keitän,,, sen jälkeen alkaa maku jo poistua kahvi muroista....
Ei niitä niin kannata köyhän maistella, kun vaan on kuumaa ja edes jollekin maistuu, niin vetää sit halparuuan kanssa ruokajuomana.
Tällainen se on toi elintaso, kun on työmarkkinatuella 500e/kk - Anonyymi
Voi niitä hyvin uusiokäyttää. kokemusta on.
Olin vuosia sitten italiassa,, ja rahapulassa menin töihin turistibaari-kahvilaan.
Minun tehtävänä oli kuivatella katolla auringossa käytetyt kahvijauhot. Kun olin ne kuivatellu, niin paahdoin ne uudelleen, Ja niistä keiteltiin kahvia. 2/3 kierrätys purua ja 1/3 uutta purua.
Turistit joi ja tykkäsi. Kiittelivät mainiosta kahvista, jne.
Tämä kulinaristien taito oli siellä kuulemma syntyny jo sota-aikaan ja nyt tehtiin bisnestä... Ne kun paahtaa kaiken mustaksi,, niin väkevää se uudelleen paahdettukin on !
Samassa paikassa oli myös ns. parempia, arvokkkaita ruokia, joiden raaka -aineet kyllä hankittiin halvalla,, halpa-marketista ja sitten uudelleen pakattiin tiskille hienompiin luxus laatikoihin. Näin turistit sai maistaa paremman tasoista kuivakinkkua,,, yms pöperöä. Se omistaja niitä voiteli eri maustein, niitä halpa-raaka-aineita, niin ne sitten muuttui paremmiksi... juustojakin kasteli.. jne jne.
Busines is busines....... maassa maan tavalla. - Anonyymi
Vuoden verran voi käyttää samoja puruja, Muistat vaan kuivattaa ne välillä ja sitten taas käytät. Voit laittaa sekaan vaikka kanelia, mustaa pippuria tai uolaa, tai mitä maustetta haluut.
Kuivatus on tärkee ettei homehdu. - Anonyymi
Vanhan ajan sumppikahvia heh vähän lisättiin puruja ja vettä ni ehtoolla sitten olikin aikas kasa puruja.Jos keittää suodatinkahvia ni ainakin yhden kerran juo sillaiten että laittaa porot kattilaan ja vettä.Pikakahvi hyvä hätävara.
- Anonyymi
Kyll maar samoist puruist hyvinki saa kolmet kaffeet.
- Anonyymi
Minä keitän pari kertaa samoista ja sitten uutta sekaan, niin taas toimii. Säästää siinä jonkun verran, mutta pakkohan se on välillä keittää ihan uuttakin kahvia.
- Anonyymi
Kun vanhat kuivatut porot paahtaa uudelleen, niin tulee maukasta espressoa. Suosittelen.
Mitä tummemmaksi paahtaa vanhat purut, niin sen etelä eurooppalaisempaa kahvia saa.
Ja kun sekoittaa uuteen kahvipakettiin lisää noin 1/2. Vanhaa käytettyä kuivaa purua, niin tulee juuri gourmet kahvia. - Anonyymi
Pannukahvia kannattaa juoda niin tulee parempi hyötysuhde oikeen kunnon sumppia.
- Anonyymi
Kyllä maar NY kolmet kaffeet samoista puruist saa.
- Anonyymi
Myy tietokoneesi ja nettisi ja osta kahvia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871016- 191013
- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99815- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?66742