Miten tunnistan yritys/leasing auton?

Anonyymi

Haluaisin ostaa yksityiseltä auton, joka on todellakin ollut yksityisen ihmisen omistuksessa ja todennäköisesti sillä on myös ajettu kauniimmin omaa omaisuutta kunnioittaen. Sitä on myös todennäköisemmin pesty ja vahattu säännöllisemmin ym. hoidettu asiallisemmin. Onko jotain sudenkuoppia että traficomin mukaan lukee vain edellinen omistaja "Matti Möttönen" (mielikuva yksityishenkilöstä), mutta jostain käykin ilmi että todellisuudessa se on ollut yrityksen (useiden työntekijöiden) tai yksityisleasing (vuokraus) käytössä? Selkeä merkki on toki jos auto on ollut jonkun firman nimissä...

3

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Useinhan se on niin, että omistajana on leasingyritys - käytännössä kotimainen tai ulkomainen pankki.
      Haltijaksi rekisteriotteeseen on merkitty auton todellinen käyttäjä.
      Mitä ihmeellistä tässä on?!
      Usein autoa ei kuitenkaan myy se leasingyritys, sillä palautetut autot myydään usein sisämaassa toimiville pienehköille autoliikkeille - usean auton satsina.
      Aina voi myös soittaa edelliselle omistajalle. Niin minä olen tehnyt.
      Minulle ei vielä koskaan kukaan ole lyönyt luuria korvaan, saati että siihen puhelun aikaan olisi "purtu"!
      Kerran kävi niin, että edellisellä omistajalla oli omistuksessaan useita mersuja!
      Kun olimme puhelimessa käyneet lävitse mistä mersusta nyt oli puhe, kysymyksiini vastattiin aivan asiallisesti - jopa siihen, että miksi hän luopui autosta aikaisin - vain 58.000 km ajettuna.
      Syy oli säilytyspaikkojen vähäisyys.
      Mitä opimme tästä?
      Ainakin sen, että auton menneisyyteen selvittämiseen kannattaa uhrata muutama puhelinsoitto ja vähän aikaakin. Heti ei kannata lannistua, sillä joskus voi toki käydä niin, ettei nimien samankaltaisuuksien vuoksi heti löydä auton entistä haltijaa.
      Minäkin ostin sellaisen auton Tampereelta, mutta kävi ilmi, että se oli aikaisemman elämänsä viettänyt Helsingissä, auto oli vain josta muusta syystä siirretty Tampereelle myytäväksi.

    • Anonyymi

      Ja yleensä nämä ovat vielä huolto leasing autoja ja miksi ne olisivat sen paskempia, kuin muutkaan.

      Eri asia on vaikka täyssähköinen autovuokraus auto, aina pikaladattu, sen jättäisin kyllä väliin.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, eniten siihen auton siisteyteen vaikuttaa käyttäjä, ei se onko auto oma vai leasing. Ehkä joku yksityinen puunaa autonsa tarkimmin mutta toisaalta huoltoleasingeissa ei tule ainakaan kiusausta säästellä huolloissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      203
      4318
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      65
      2986
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2772
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2229
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2047
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1677
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1635
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1588
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1439
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      201
      1376
    Aihe