Joka paikasta saa eri tietoa. Osa hoitajista sanoo, että ei tarvitse paastota ja jotkut sanoo, että paasto on suositeltavaa. Ainoa varma asia on ettei kilpirauhas lääkitystä saa ottaa, mutta sitä minulla ei ole.
Jos epäillään kilpirauhasen liikatoimintaa niin miten saa kaikista luotettavimman tuloksen?
Saako kahvia juoda ennen koetta, pitääkö ennen koetta olla mahdollisimman vähän aikaa hereillä, vaikuttaako jos on hereillä esim 2,5-3h ennen koetta?
Varasin ajan ensi kuulle klo. 7.40. Se oli aikaisin aika mikä oli saatavilla.
Jostain luin, että pitäisi melkein heti herättyä mennä kokeeseen, että näyttää luotettavan tuloksen.
Miten jos esim. nukkuu huonosti koetta edeltävänä yönä, muuttaako tulosta mihin suuntaan vai onko vaikutusta?
Kilpirauhasen verikokeesta tietävät
5
330
Vastaukset
- Anonyymi
Älä ainakaan kahvia juo ennen koetta. Ainakin jos vajaatoimintaa haetaan, kahvi parantaa arvoja. Muuten ei varmaan tarvitse stressata, tuota valvomisasiaa tms.
Itse en syö mitään ennen koetta, koska olen tehnyt alusta asti näin verikokeissa. Ei ongelmaa. - Anonyymi
Ei tarvi olla syömättä tai juomatta. Tsh on hyvä ottaa ennen klo. 10.00, joten hyvän ajan sait.
Itse olen aina ihan normaalisti hoitanut aamukahvit sun muut.
Lääkäri ja labranhoitajat ovat vahvistaneet sen, ettei kilpparikokeisiin tarvi paastota millään lailla.
Huonosti nukuttu yö tms ei merkittävästi muuta tuloksia. - Anonyymi
Nykyään sanotaan että ennen klo 10 määräys on vanhentunut,
kokeen voi ottaa vaikka klo 12 mennessä.- Anonyymi
Meidän labrassa on kyllä vielä klo. 10.00-ohje.
- Anonyymi
Eri labroilla on hieman eri tavat. Kuitenkaan en koskaan ole paastonnut ja kahvini olen juonut aamulla. Ainoa on ollut tuo lääkkeen ottaminen vasta kokeen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361