Naiset hyväksyvät parhaiten miehen trans-pukeutumisen

Anonyymi

Aloittelevana mutta kuitenkin aktiivisena ja - mahdollisuuksien mukaan - julkisena 'cross-dressing'-harrastajana olen saanut havaita, että valtaosalle satunnaisesti kohtaamistani ihmisistä olen kutakuinkin yhdentekevä. Ja oikeastaan hyvä niin...

Kuitenkin siinä on valtavan suuri ero, ryhtyykö yleisissä tiloissa naisten vaatteissa esiintyvää miestä kommentoimaan nainen vai toinen mies. (Enimmäkseen ei siis kuitenkaan kommentoida lainkaan.)

Kokemukseni mukaan naisten kommentit ovat olleet aina hyvin ystävällisiä, kohteliaita ja kannustavia:
"Nätti, Ihan nätti, Kaunis!" ovat lausahduksia, joita olen saanut ilokseni kuulla.

Miespuolisten kommentit, silloin kun niitä tulee, ovat karkeita ja leimaavia:
"Mikä hinttari tuokin on?!" tyypillinen möläytys.
Näitä kuulee muuten maahanmuuttaja-taustaisilta miehiltäkin. (Ilmeisesti minulla on vielä oppimista tässä.)

Ryhdyinkin tässä mietiskelemään;
Miksi tällainen laitettu aika kookaskin mies, jolla sattuu olemaan ne päällystakin alta näkyvät tunika, polvipituinen hame, sukkahousut ja saapikkaat, saa aikaan toisissa miehissä sellaisen mielettömän ärsytyksen, kuin nyt tekee?

Kokevatko he, että olen jotenkin kollektiivisesti pettänyt heidät, pitämällä päälläni asua, joka rikkoo perinteisen mies-sukupuolen vaatekoodiston? Siis hyppäämällä johonkin toiseen, ihan väärään leiriin pukeutumalla tällä tavoin.
Vai luulevatko miehet, että yrittäisin jotenkin kierolla tavalla kömpelösti tai hölmösti iskeä?
Tästä ei ole kysymys. Olen single, mutta periaatteessa kyllä hetero-latauksella varustettu.

Miksi sitten naiset taas kehuvat ja ovat positiivisia, silloin kun haluavat kommentoida?
Enkö tavallaan, näin pukeutuneena miehenä, yritä viedä juuri naisilta heille varatun ja heille luvallisen tavan ilmaista itseään visuaalisesti vaatetuksellaan - muun muassa oman identiteettiinsä, sukupuolensa ja seksuaalisuutensa suhteen?

Itse kuitenkin selvästi tykkään ja nautin ristiinpukeutumisesta.
Olen kai transvestiitti, vaikka se mielestäni joltain tautiluokitukselta kuulostaakin.
Koen näin jopa vapautuvani, vaikka joka kerta joudun kovasti myös jännittämään.
Tunnen todellakin olevani elossa kävellessäni ulkona - joka askeleella!
Toisinaan tämä on melko ristiriitaista kannaltani. Kivaa mutta kamalaa..

Miehet ja naiset kommentoikaa!

16

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielestäni ole ristiinpukeutuja. Trasistori, transvestiitti lausahduksia on joskus korvani eroittanut taustamelun läpi. Pukeudun usein naisten päällysvaatteisiin ja korkeisiin piikkikorkoihin. Naiset on ainakin suotuisasti ottaneet huomioon piikkikorkojen käytön. Jotkut miehet on katsoneet pitkään, etenkin vanhemmat miehet. Nuoret on naureksineet perääni. Ainoastaan yksi, ehkä mamu taustanen poju alkoi isommin metelöimää.

    • Anonyymi

      Itselläni on varsin rajallisesti kokemuksia julkisesta esiintymisestä vastakkaisen sukupuolen vaatteissa, festari tilaisuuksista, joissa se ei juurikaan tainnut herättää huomiota.

      En siis omakohtaisesti ole kokenut ilmiötä, mutta kuvittelen sen jotenkin liittyvän siihen miehenmalliin, tavallaan siihen todistamiseen, että täytyisi olla karski alfa uros tai jotain vastaavaa, voi joukossa olla jopa ripaus homofobiaa.

      Ehkä maailma muuttuu, valitettavasti vain hitaasti. Toivottavasti tulevat sukupolvet voivat ilmaista sukupuolen ja seksuaalisuuden kirjoaan vapaammin.

    • Anonyymi

      Naiset tykkäävät homoista ja transuista, kun pitävät näitä vaarattomina, eivät käy ns käsiksi.

    • Anonyymi

      Transvestisuus ei ole mikään sairaus, eikä sitä löydy edes sairausluokituksista. Se on vain ihmisen ominaisuus siinä kuin joku muukin ominaisuus.

      Naisten kehut osoittavat jossakin määrin rohkeuden tunnustamista kun mies uskaltaa poiketa tiukasta pukukoodista. Miehet pyrkivät pitämään muutkin miehet "ruodussa" panettelemalla poikkeavasti pukeutuvia. Yleisimmin tuohon pyritään haukkumalla homoksi, joka koetaan pahimmaksi mieheen kohdistuvalta nimitykseltä.

      Ehkä kanssaihmisiä myös ärsyttää transvestiittien yliampuva pukeutumistyyli (ainakin aloittelevalla). Mikäli transvestiitti pukeutuu ja meikkaa kuten muut naiset, häneen ei kiinnitetä enää niin paljon huomiota, parhaimmillaan ei edes huomata että kyseessä on naisten vaatteisiin pukeutunut mies.

      • Anonyymi

        Minä kävin viime viikolla kaupassa farkkuhameessa niin ainoastaan yksi nainen katsoi oudosti mutta ei sanonut mitään. Tykkään myös käyttää kynsi lakkaa varpaan kynsissä eikä tästäkään ole tullut kommenttia keneltäkään vaikka ovat näkösältä esim uima altaalla Suomessa ja ulkomailla. Olen ihan tavallinen hetero mies en tunne itseäni transuksi vaan haluan vaihtelua tähän miesten
        yksinkertaiseen olemukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kävin viime viikolla kaupassa farkkuhameessa niin ainoastaan yksi nainen katsoi oudosti mutta ei sanonut mitään. Tykkään myös käyttää kynsi lakkaa varpaan kynsissä eikä tästäkään ole tullut kommenttia keneltäkään vaikka ovat näkösältä esim uima altaalla Suomessa ja ulkomailla. Olen ihan tavallinen hetero mies en tunne itseäni transuksi vaan haluan vaihtelua tähän miesten
        yksinkertaiseen olemukseen.

        Propsit sinulle rohkeudesta olla vapaa ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Propsit sinulle rohkeudesta olla vapaa ☺️

        Minä niin nudistirannalla haluaisin esiintyä naisena ja niin vapaana.
        Mutta mutta..... kun on se poppeli, sekin niin pieni että mieheksikään sovellu.
        Auttakaa ihmeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä niin nudistirannalla haluaisin esiintyä naisena ja niin vapaana.
        Mutta mutta..... kun on se poppeli, sekin niin pieni että mieheksikään sovellu.
        Auttakaa ihmeessä.

        Älä mene nudistirannalle, vaan tavalliselle uimarannalle ja pukeudu naisten uimapukuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mene nudistirannalle, vaan tavalliselle uimarannalle ja pukeudu naisten uimapukuun.

        Juuri näin 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kävin viime viikolla kaupassa farkkuhameessa niin ainoastaan yksi nainen katsoi oudosti mutta ei sanonut mitään. Tykkään myös käyttää kynsi lakkaa varpaan kynsissä eikä tästäkään ole tullut kommenttia keneltäkään vaikka ovat näkösältä esim uima altaalla Suomessa ja ulkomailla. Olen ihan tavallinen hetero mies en tunne itseäni transuksi vaan haluan vaihtelua tähän miesten
        yksinkertaiseen olemukseen.

        Juuri näin!
        Hyvät sulle. Tähän on jokaisella oikeus. On niin itsestään selvää, ettei tarvitsisi edes sanoa.

        Miksi muuten juuri nainen (tässä tapauksessa) katsoo oikeudekseen laittaa vähän kulmiaan kurttuun?
        Ihmetyttää... Asutkohan minkä kokoisessa kaupungissa/paikkakunnalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!
        Hyvät sulle. Tähän on jokaisella oikeus. On niin itsestään selvää, ettei tarvitsisi edes sanoa.

        Miksi muuten juuri nainen (tässä tapauksessa) katsoo oikeudekseen laittaa vähän kulmiaan kurttuun?
        Ihmetyttää... Asutkohan minkä kokoisessa kaupungissa/paikkakunnalla?

        Mitä väliä kaupungilla on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!
        Hyvät sulle. Tähän on jokaisella oikeus. On niin itsestään selvää, ettei tarvitsisi edes sanoa.

        Miksi muuten juuri nainen (tässä tapauksessa) katsoo oikeudekseen laittaa vähän kulmiaan kurttuun?
        Ihmetyttää... Asutkohan minkä kokoisessa kaupungissa/paikkakunnalla?

        Ristiinpukeutuminen on seksileikki josta sen harrastaja saa eroottista mielihyvää, joillakin mielihyvä korostuu kun on katsojia.
        Mielestäni ihmisellä ei ole oikeutta pakottaa ulkopuolisia kanssaihmisiä osallistumaan tähän seksileikkiin katsojan roolissa.
        Ihmisillä tulee olla oikeus olla joutumatta katsojaksi.
        Jos tämä on sallittua, miksei myös exhibitionismi eli vilauttelu?
        Molemmissa kieroutumissa henkilö pakottaa ulkopuolisen katsojaksi ja saa siitä eroottista mielihyvää.
        En hyväksy kumpaakaan, varjelkaa edes lapsia ettei heidän tarvitsisi näitä näkyjä sietää.
        Jos on pakko niin keikistelkää kotonanne mekoissanne, ei julkisesti kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristiinpukeutuminen on seksileikki josta sen harrastaja saa eroottista mielihyvää, joillakin mielihyvä korostuu kun on katsojia.
        Mielestäni ihmisellä ei ole oikeutta pakottaa ulkopuolisia kanssaihmisiä osallistumaan tähän seksileikkiin katsojan roolissa.
        Ihmisillä tulee olla oikeus olla joutumatta katsojaksi.
        Jos tämä on sallittua, miksei myös exhibitionismi eli vilauttelu?
        Molemmissa kieroutumissa henkilö pakottaa ulkopuolisen katsojaksi ja saa siitä eroottista mielihyvää.
        En hyväksy kumpaakaan, varjelkaa edes lapsia ettei heidän tarvitsisi näitä näkyjä sietää.
        Jos on pakko niin keikistelkää kotonanne mekoissanne, ei julkisesti kiitos.

        En mekkoja, hameita julkisesti käytä. Vain naisten nahka-asuja, meikkejä ja piikkikorkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mekkoja, hameita julkisesti käytä. Vain naisten nahka-asuja, meikkejä ja piikkikorkoja.

        Mitä merkitystä? Ristiinpukeutumista tuo on silti ja seksuaalinen leikki.
        Pidä siis homma neljän seinän sisällä jos et lopettamaan pysty.
        Mies naisen asuissa on sitäpaitsi naurettava näky.
        Mikset osta kunnon istuvaa miesten pukua ja hattua ja pukeudu miehekkään komeasti jos kestetiikkaa arvostat.
        Naisten kamat naisille ja miesten kamat miehille, miesten vaatteissa on ihan yhtä lailla mahdollista pukeutua persoonallisesti,komeasti ja miehekkäästi.
        Esim. silmälasein, kampauksin,hatuin ym.asustein saa omannäköisen tyylin luotua, miehekkään ja komean.


    • Anonyymi

      Kyllä kyllä. Siistimisalalla se ei niin tarkkaakaan ole.

    • Anonyymi

      Kävin joskus vuosia sitten tanssi ravintolassa ja siellä erä nuori mies kertoi pukeutuneensa naiseksi mutta tanssiin ei tahtonut kukaan hakea ja yksi tuttu sai päähänsä kokeilla naisten vaatteita eräässä liikkeessä jossa myytiin ruuan lisäksi niitä. Itse en pitänyt oli vastenmielistä kun katsoin noita mutta nykyään näkyy kyllä väintäänkin irvokkaita ilmestyksiä minun mielestäni ne halventaa naisia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe