Miksi mies ei kerro, että välittää?

Anonyymi

Te kaikki mukavat miehet, kertokaa miksi ihmeessä mies ei ole kertaakaan sanonut, että välittää minusta mitenkään? En ole oikeasti kuullut yhtään kaunista sanaa tämän herran suusta. En saa kehuja mistään, en siitä, että edes tekisin hyvää ruokaa tai kiitosta siitä, että ostin hänelle mukavan lahjan. (Hän ei ole ostanut minulle mitään, eikä siis siten näyttänyt minulle välittämistä)
Ehkä me emme seurustele, en tiedä, kun ilmeisesti olemme vain tapailtu nyt yli 6kk. Minua harmittaa, kun hän olisi minusta ihana mies ja olen sen sanonut hänelle. Kiitän häntä aina kaikesta mitä hän tekee vuokseni mm joskus avaa oven tai on sattumalta pedannut sängyn. Yritän kaikin keinoin vihjata, että olen iloinen siitä pienestäkin huomiosta minkä saan, jotta saisin itsekin joskus edes kehun siitä, että olen vaikka pukeutunut kivasti. Koko tänä aikana, kun olemme "tapailleet" hän ei ole sanonut yhtäkään sanaa joka kertoisi siitä, että hän välittää. Koko tänä aikana hän ei ole sanonut yhtäkään sanaa, että tietäisin onko hän oikeasti kiinnostunut vai ei.
Taustaa sen verran, että saan kehuja viikoittain muilta miehiltä ja saan kyselyjä olenko sinkku ja he kertovat, että olen seksikäs yms. En odota jatkuvaa kehumista ja I love you höpötystä, mutta edes joku kaunis sana olisi ihan kiva. Siis olenko nyt sitten vain se joku millä ei ole mitään väliä ja ei muita nyt juuri nyt satu lähellä olemaan? Auttakaa, onko mulla edes mahdollisuuksia joskus kuulla jotain mukavaa?

36

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tota tekstiä jaksanu lukea kokonaan. MUTTA ehkä se ukkos päättää tehä ton "niin metsä vastaa kun sinne huudetaan" ELI odottaa nyt että sinä nainen vuorostaan käytät sitä kristallipalloa ja koitat päätellä telepatian avuin mitä miehen päässä liikkuu

      • Anonyymi

        Niin no, ehkä mä sit en osaa vihjaa mitään, kun odotan et käytös olisi samaa muakin kohtaan. Eli jos kehun niin sanoo jotain kivaa takas.
        Ehkä mä oon sit vaan kiva, kun voi joskus käydä hengailee ja p@*nee.
        Toivottavasti ymmärrätte, että just tää tekee suhteesta tylsän, että ei edes saa pientä vastaantulemista...ainiin eihän me edes seukata. En oo kysynyt, kun ei oo tärkeä asia, kun ei tiedä toisen tunteista mitään.


    • Anonyymi

      Ei ole mahdollista, jos et uskalla ottaa asiaa puheeksi miehen kanssa.

      • Anonyymi

        Tämä ei ole uskaltamisesta kiinni vaan enemmän siitä, että eikö nyt edes sana " oot kiva". Voi tulla pyytämättä?
        En pyydä nyt siis kuuta taivaalta, en tyrkytä itseäni yhtään, en halua, että hän sanoo asioita siksi, kun on "pakko".
        Esim seksin jälkeen saatan sanoa, että oli ihanaa taas niin kait mies vois sanoa, että niin oli? Tai edes, että "oli"
        Tai sit mun pitää olla jotenkin niin ruma, että ne sanat ei vaan tuu mieleen millä mua vois ilostuttaa.


      • Anonyymi

        Parempi kuin ei sano mitään ,vaan lähtee lätkimään.Alkaako reagoida mitenkään,jos ei unohda koko tyyppi.


    • Anonyymi
    • Olet. Luultavasti hyvin pienet mahdollisuudet.

      Luultavasti yrität tavoittaa itsellesi saavuttamatonta henkilöä. Ja melko varmasti et tule muuta kuin satuttamaan itseäsi. En sano että jätä, mutta sanon että älä anna itsestäsi enempää toiselle kuin mitä saat häneltä ellei ilmene selvää syytä antaa enemmän itsestäsi. Kertomasi perusteella ainakaan juuri nyt sellaista syytä ei todellakaan ole.

      • Anonyymi

        Tätä mä olen ajatellut. Halusin sen kuulla toisen miehen suusta. Ihana tuolla tarkoittaa sitä, että ettei ole ilkeä tai kova dokaamaan.
        Pitää kokeilla olla antamatta itsestään yhtään enempää, mutta mun luonne on sellainen, että se on vaan vaikeaa.


      • Anonyymi

        Tätä mä olen ajatellut. Halusin sen kuulla toisen miehen suusta. Ihana tuolla tarkoittaa sitä, että ettei ole ilkeä tai kova dokaamaan.
        Pitää kokeilla olla antamatta itsestään yhtään enempää, mutta mun luonne on sellainen, että se on vaan vaikeaa.


    • Anonyymi

      Pelon takia?

    • Anonyymi

      Olette tapailleet yli 6kk, ette seurustele, mies ... sattumalta... petaa joskus pedin tai avaa sulle silloin tällöin oven.
      Mies ei ole kertaakaan sanonut sinulle mitään kivaa, mies ei ole koskaan edes vihjannut siihen suuntaan että teillä olisi seurustelusuhde.. sun mielestä mies on kuitenkin... ihana..., jos mies todella on ihana, miksi valitat?

    • Anonyymi

      Aika vähäiset kriteerit sulla on, jos sulle riittää ettei seurustelukumppani ole ilkeä eikä kova dokaamaan.
      Oot kuiteski aikuinen. Jos haluat tasavertasen suhteen, katsot ittellesi sellasen miehen joka osaa puhuu normaalisti ihan näitä tavallisia asioita kuten
      kiitos, toi on kivan näkönen mekko, näytät nätiltä, olipa hyvää ruokaa, tehdäänkö jotain yhdessä tänään jne jnen tekee himassa muutakin kuin vain sillon tällön petaa pedin. Jos sä teet nyt jo kaikki kotiduunit noin lyhyen seurustelun jälkeen, ja meinaat ton tyypin kanssa olla pidempään, niin huh heijaa, älä ainakaan kersoja tee sen kanssa!

      • Anonyymi

        Onneksi lapset on tehty jo. Koditkin on omat ja kaverit sekä harrastukset löytyy muualta, kuin samasta piiristä.
        Mietin näiltä asioita, kun nähtiin ja oikeasti ei kertaakaan koko viikonlopun aikana tullut yhtään kaunista sanaa. En TODELLAKAAN vaadi muuta, kuin sen järjen päähän, työn ja jne en ole vaatimassa mitään turhaa ulkoista, kun voin hankkia itsekin. Mutta tiedän, että en ole se "paskimman näköinen" tai edes huonosti pukeutuva tai muutoinkaan mitenkään epämiellyttävä. En uskonut, että joutuisin miettimään, että miksi en saa edes yhtä kaunista sanaa tai kiitosta siitä, että panostan.
        Niin ja en usko, että olen se tylsä lehmä...


    • Anonyymi

      Koska se on narsistipaska :)

      ha-rh-ahrahr-ahrah-rah-rah-rha-rha-hr-ahr-ah-ahaaarr--h-ha-rha-hr-ahr-ah

      .

    • Anonyymi

      Onko se sitten niin hyvä sängyssä vai mikä siinä sinua kiinni pitää, jos se on kerran sun mielestä kuiteski täysin paska tyyppi?

    • Anonyymi

      Nainen joka käyttää naisista halveksuvaa, sanaparia tylsä lehmä, ei tarvitse kiitosta mistään!

    • Anonyymi

      Naisena - jos saan sanoa- niin häne ei ole yksinkertaisesti vain kiintynyt sinuun. 6 kk on loppujen lopuksi hänelle vain aika, jolloin hän etsii omaa itseään. Onko hänellä kanttia rakastua tmv. Mutta kerro tämä hänelle kysyen suoraan, missä mennään.

      • Anonyymi

        Ehkä en tarpeeksi korostanut sitä, että tässä on hengailtu nyt yli 6 kk lähempänä vuotta oikeasti. Ajattelin aluksi, että hän on niin ujo, että ei uskalla sanoa mitään kivaa minusta. Se vaan tuntuu aika uskomattomalta, että tähän mahtuu hetkiä, jolloin hän olisi voinut minulle jotain kivaa sanoa.
        En vaadi, että pitää kehua kauniiksi vaan tosiaan edes normaaleja kohteliaisuuksia.

        Alkaa tuntua jo todella ikävältä, että hän voi olla ja viettää aikaa minun kanssa, mutta ei ilmeisesti edes pidä minusta. Luulisi, jos on seksiä näin pitkään niin jokin tunneside muodostuu ihmisten välille. Eikä tämä ole kuitenkaan ollut vain pelkkää seksiä vaan olemme tehneet paljon asioita yhdessä mm olemme reissanneet yhdessä.

        Mun pitää alkaa varmaan vaan luovuttamaan, kun ei noista keskusteluistakaan tule mitään selvyyttä. Toki en vain kehtaa kysyä suoraan miksi en ole hänen kehujen arvoinen. Tai edes sen, että kokisin olevani rakastettu, että minustakin välitettäisiin ja rakastettaisiin. En saa vastaan sitä mitä toivoisin saavani, sitä tasapainoista parisuhdetta ja tärkeintä sitä vilpitöntä rakkautta. Ärsyttää, että alan itsekin ajatella itsestäni näin...


    • Anonyymi

      Kyllä sen sun miehesi pitäisi jotenkin ilmaista sulle että olet tärkeä, jos susta välittää. Itse en seurustele mutta mulle on ihan ystävienkin kanssa todella tärkeetä että he tietävät että arvostan. Sanon esim. että kiitos kun sai avautua, kannustan ja kehun jos huomaan että toinen tsemppaa oikein huolella.

      Miespuoleisena voi sanoa että se ihan suoraan sanominen että tykkää tai rakastaa, voi olla tosi vaikeaa. Mä en esim kavereillekaan sano koskaan suoraan että ovat mulle tärkeitä mutta haluan ja yritän osoittaa sen pitämällä välit muuten kunnossa, kyselen, kannustan ja tsemppaan. Ja saan yleensä kanssa vastavuoroisesti takaisin.

      Sori kun sanon näin suoraan mutta toi kuulostaa siltä että miehelläsi on joku tosi paha tunnesolmu/lukko. Jos ei voi mistään kehua eikä huomioi sitä että sulle on tullut paha mieli asiasta. Tai sitten hän ei oikeasti osaa arvostaa. Sano vielä miehellesi ihan suoraan että välität hänestä ja haluat toki että hän on onnellinen mutta että toivoisit että hän osoittaisi sen samoin sulle. Sit jos ei mitään, edes yritystä muutokseen ala tapahtua niin etsi joku joka sua oikeasti arvostaa.

      Sain tosta tekstistä vaikutelman että oot tosi kiltti ja myös taipuvainen aina miestäsi kohtaan. Ehkä pelkäät hänen reaktiota /torjumista jos vaaditkin myös vastatunteiden näyttämistä? Toki toista kannattaa koittaa ymmärtää ja välillä tulla vastaan mutta toi tilanne kuulostaa nyt epäreilulta sua kohtaan. Jos sun joku kaveri tai ystävä toimisi samalla tavalla, ei huomioisi, tukisi sua tai saisit sen kuvan että häntä ei kiinnostaisi niin et varmasti käyttäisi energiaa siihen ystävyyssuhteeseen enää. Varmana kumppanin kanssa tilanne tuntuu erilaiselta kun on eri tavalla kiintymyksen tunteita. Mutta samalla tavalla pitäisi kunnioituksen näkyä sekä ystävyys- että seurustelusuhteissa.

    • Anonyymi

      Kyllä sun vaan on kysyttävä suoraan, mistä kenkä puristaa. Sori, mut todennäköisesti hengaa sun kanssa kunnes löytää jonkun johon rakastuu. Sitten voi äijä vedota siihen, että enhän mä koskaan sanonut, eihän me koskaan sovittu, eihän tää ollut mitään virallista. Niin nähty nuo temput.

    • Anonyymi

      Aivan uusi termi mulle tuo aleksitymia. Tunnistan itsessäni joitain piirteitä tuosta mutta ainakin aiemmin noista puhuttiin lievän autismin oireiden nimellä.
      Itse olen kyllä niin omissa oloissani viihtyvä mies että en voisi edes kuvitellakaan seurustelevani koskaan.

      Silti olen kyllä salaa itse mielessäni ihaillut joitakin kauniita naisia mutta en ole ilmaissut sitä mitenkään, tai jos on joutunut peräti tekemisiin esim. töissä niin ehkä se on näkynyt vielä tavallistakin kömpelömpänä sosiaalisena toimintana.
      En usko että minkäänlainen "terapia" voisi minua muuttaa tämän kummemmaksi.

      Osa tästä voi johtua aikoinaan yläasteella kiusatuksi, syrjityksi ja suorastaan vihan kohteeksi joutumisesta mutta sekin saattoi olla vain sen seurausta, että en ollut sosiaalinen tyyppi, vaan syntynyt tällaiseksi.

      En kuitenkaan omasta mielestäni ole "paha", pikemminkin pyrkimyksenäni on toimia oikeudenmukaisesti, rehellisesti ja reilusti. Ikävä kyllä näyttää siltä että tällä tavalla ei elämässä pärjää ja vain vääryydentekijät, epärehelliset ja epäreilut menestyvät ja määräävät tässä pahassa maailmassa :/

    • Anonyymi

      En tiedä miksi ei sano mitään. Voi olla, että ei vain osaa flirttailla naisten kanssa. Se muuten ei ole persoonallisuushäiriö. Mies ei vain puhu kaikista ajatuksistaan ja ajattelee enimmäkseen muuta. Mies ei myöskään itse odota saavansa mitään imarteluja, vaan se mitä sanotaan myös tarkoittaa.

      • Anonyymi

        Jos on sellainen vakavammanluonteinen mies, kuten itse, ei edes halua käyttäytyä kuten naistennaurattajamiehet joita tulee pidettyä miltei pellenä.

        Vakavaluonteisena miehenä haluaa käyttäytyä aina mahdollisimman asiallisesti ja suhtautua tosissaan asioihin. Huumori on vaikea laji ja vielä vaikeampaa tosikolle.

        Voisi kuvitella, että raja "flirttailun" ja ahdistelun välillä on hyvin epämääräinen eikä vakavamielinen mies missään tapauksessa halua syyllistyä ahdisteluun koska se olisi vastoin kaikkea sitä, mille vakavamielinen mies perustaa elämänkatsomuksensa, esim. se olisi epäasiallista käytöstä mikä olisi vakava rikkomus omia arvoja vastaan, puhumattakaan lain kirjaimesta, jonka nojalla asian vakavuusaste vielä nousisi, epätosi teko lakiinkin nähden.
        Koska raja flirttailun ja ahdistelun välillä on hämärä, vakava mies ei halua ottaa sitä riskiä että hänet tulkittaisiin väärin. Niinpä vakava mies ei flirttaile eikä ahdistele muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on sellainen vakavammanluonteinen mies, kuten itse, ei edes halua käyttäytyä kuten naistennaurattajamiehet joita tulee pidettyä miltei pellenä.

        Vakavaluonteisena miehenä haluaa käyttäytyä aina mahdollisimman asiallisesti ja suhtautua tosissaan asioihin. Huumori on vaikea laji ja vielä vaikeampaa tosikolle.

        Voisi kuvitella, että raja "flirttailun" ja ahdistelun välillä on hyvin epämääräinen eikä vakavamielinen mies missään tapauksessa halua syyllistyä ahdisteluun koska se olisi vastoin kaikkea sitä, mille vakavamielinen mies perustaa elämänkatsomuksensa, esim. se olisi epäasiallista käytöstä mikä olisi vakava rikkomus omia arvoja vastaan, puhumattakaan lain kirjaimesta, jonka nojalla asian vakavuusaste vielä nousisi, epätosi teko lakiinkin nähden.
        Koska raja flirttailun ja ahdistelun välillä on hämärä, vakava mies ei halua ottaa sitä riskiä että hänet tulkittaisiin väärin. Niinpä vakava mies ei flirttaile eikä ahdistele muutenkaan.

        Hän ei ole naisten naurattaja eikä flirttaileva. En itse pidä sellaisesta. En tykkää, että mies on "helppoheikki" ja lepertelee kaikille naisille. Itse en osaa flirttailla. Toki olen sosiaalinen ja puhelias, mutta silti osaan kuunnella. Eli sekään ei pitäisi olla ongelma, että en kuuntele häntä.

        Se miksi sanon miestä ihanaksi johtuu siitä, että meillä on mukavaa yhdessä. Tai itse koen niin. Me emmeasu yhdessä ja meillä on ihan kiitettävästi välimatkaa. Siksi ajattelinkin, että ne kauniit/mukavat sanat tulisi vielä helpommin, kun emme näe jatkuvasti.

        Tämä aika ikä nyt on varmaan saa miettimään näitä asioita vielä enemmän ja saa minut tuntemaan itseni lopulta epäkelvoksi naiseksi. Työssäni joudun edustamaan niin osaan pukeutua, en näytä epäsiistiltä. Eli en usko, että minusta ei löydä mitään kehuttavaa kohtaa. Ja todellakin, jos ei henkilönä voi sanoa mitään kivaa niin aina voi sanoa vaikka siitä kivasta mekosta, hiuksista vaikka siitä, että on mukava olla mun vieressä.
        Tajusin, että hän ei ole sanonut/viestittänyt minulle kertaakaan itse, että hyvää yötä tai huomenta. ☹️ Ei mun maailma tähän kaadu, mutta prinsessan kruunu ei nyt loista ihan kirkkaimmin.
        Mä pärjään kyllä yksinkin, mutta onhan tää kyllä aika loukkaavaa mua kohtaan. Hyvin surullista, koska luulen, että hänen lukot ei aukea, jos ei voi tulla minua yhtään vastaan.
        On varmaan sitten pakko ladata joku tinderi ja alkaa suuntaamaan kohti jotakin uutta. Toki pitää tämä laittaa ensin pakettiin... Luulen, että se on nyt helpompaa, kun olen saanut teiltä mielipiteitä. Kiitos niistä. 🙂


    • Anonyymi

      Luottaako sinuun, onko voinut ymmärtää sinua toisin, kuin luulet?

      • Anonyymi

        Avaatko tätä vähän. Miksi ei luottaisi? Toki ei tässä vaiheessa tarvitse vielä luottaa täydellisesti, mutta on hän kertonut jotakin luottamuksella.
        Voisin kuvitella, että olen hänen luottamuksen arvoinen.
        Tarkoitatko nyt sitä, että hän on ymmärtänyt, että me vain tapaillaan loputtomiin? Kerroin silloin alussa, että haluaisin fiksun, työssä käyvän, hyvällä huumorilla varustetun miehen. Sellaisen tavallisen juuri minulle sopivan. Eli kerroin toiveistani ja sanoin, että olen tyytyväinen, kun kaikki toimii.

        Minusta vain alkaa tuntua, että tämä ei etene mihinkään ja saan pian olla yksin. Jokin ongelma ilmeisesti hänellä on, mutta miksi se tulee näin voimakkaana tähän suhteeseen? Olen valmis kestämään ne karikot, mutta en voi olla aina se joka taipuu kaikkeen vain siksi, että ei voi käsitellä menneisyyttään.
        Tuntuu oudolta, että täällä kirjoitetaan, että miehesi, kun en itsekään tiedä mitä olen hänelle. En ole kuullut, että hän sanoisi minua naisystäväsi, tyttöystäväksi tai yhtään miksikään. Kun mietin kertoja, kun olen nähnyt hänen ystäviään niin hän ei ole esitellyt minua. Johtuuko se siitä, että en ole hänelle kuitenkaan mitään? Itse esittelen nimellä ja ehkä hieman virallisesti. Toki minun ystävät tietää minun ajatukset ja epävarmuuteni.
        Se seksi josta joku huomautti. Se on ihan ok. Ei nyt niin huippua, mutta toimii tällä tasolla. Toki haluaisin sitä vielä enemmän. Vielä, jos tiedän, että emme näe pidempään aikaan niin toivoisin, että sitä olisi enemmän silloin.
        Mietin, että hän ei ole kertaakaan millään muotoa edes vihjaissut, että olisin kaunis, viehättävä, söpö tmv. 9kk eikä mitään kehuja tai positiivista sanaa ulkonäöstäni tai edes luonteesta. Kieltämättä alkaa hiljalleen tuntua siltä, että alan luovuttamaan. Kysyn kuitenkin vielä, kun nähdään, että mitä mieltä hän on minusta ja mitä asioita hän haluaa tulevaisuudelta. Epäilen nyt, että meillä ei taida ollakaan yhteistä tulevaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaatko tätä vähän. Miksi ei luottaisi? Toki ei tässä vaiheessa tarvitse vielä luottaa täydellisesti, mutta on hän kertonut jotakin luottamuksella.
        Voisin kuvitella, että olen hänen luottamuksen arvoinen.
        Tarkoitatko nyt sitä, että hän on ymmärtänyt, että me vain tapaillaan loputtomiin? Kerroin silloin alussa, että haluaisin fiksun, työssä käyvän, hyvällä huumorilla varustetun miehen. Sellaisen tavallisen juuri minulle sopivan. Eli kerroin toiveistani ja sanoin, että olen tyytyväinen, kun kaikki toimii.

        Minusta vain alkaa tuntua, että tämä ei etene mihinkään ja saan pian olla yksin. Jokin ongelma ilmeisesti hänellä on, mutta miksi se tulee näin voimakkaana tähän suhteeseen? Olen valmis kestämään ne karikot, mutta en voi olla aina se joka taipuu kaikkeen vain siksi, että ei voi käsitellä menneisyyttään.
        Tuntuu oudolta, että täällä kirjoitetaan, että miehesi, kun en itsekään tiedä mitä olen hänelle. En ole kuullut, että hän sanoisi minua naisystäväsi, tyttöystäväksi tai yhtään miksikään. Kun mietin kertoja, kun olen nähnyt hänen ystäviään niin hän ei ole esitellyt minua. Johtuuko se siitä, että en ole hänelle kuitenkaan mitään? Itse esittelen nimellä ja ehkä hieman virallisesti. Toki minun ystävät tietää minun ajatukset ja epävarmuuteni.
        Se seksi josta joku huomautti. Se on ihan ok. Ei nyt niin huippua, mutta toimii tällä tasolla. Toki haluaisin sitä vielä enemmän. Vielä, jos tiedän, että emme näe pidempään aikaan niin toivoisin, että sitä olisi enemmän silloin.
        Mietin, että hän ei ole kertaakaan millään muotoa edes vihjaissut, että olisin kaunis, viehättävä, söpö tmv. 9kk eikä mitään kehuja tai positiivista sanaa ulkonäöstäni tai edes luonteesta. Kieltämättä alkaa hiljalleen tuntua siltä, että alan luovuttamaan. Kysyn kuitenkin vielä, kun nähdään, että mitä mieltä hän on minusta ja mitä asioita hän haluaa tulevaisuudelta. Epäilen nyt, että meillä ei taida ollakaan yhteistä tulevaisuutta.

        Olta varmaan katsonut "Rillit huurussa" komediasarjaa. Jospa miehesi on hieman samanlainen, kuin sarjan päähenkilö Sheldon?

        Kyseessä saattaa ihan oikeasti olla mies, joka on kasvanut ja varttunut perhe- ja kaveripiirissä, jossa ei liiemmin ole harrastettu minkäänlaista kehumisen ja kohteliaisuuksien viljelyä. Tällaisia ihmisiä on paljon.

        Mielestäni kannattaai ottaa härkää sarvista, eli kertoa miten tärkeänä itse koet ja tunnet sanalliset kohteliaisuudet ja huomaavaisuudet. On näet hyvin todennäköistä ettei hän vain tiedä ja tajua miten tärkeästä asiasta kohdallasi on kyse. Hän jopa saattaa kuvitella olevansa kohtelias sillä tavalla, kun ei muka jatkuvasti latele kohteliaisuuksia. Ainakin jos olet jossain vaiheessa vihjaillut ettet arvosta "naistennaurattajia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olta varmaan katsonut "Rillit huurussa" komediasarjaa. Jospa miehesi on hieman samanlainen, kuin sarjan päähenkilö Sheldon?

        Kyseessä saattaa ihan oikeasti olla mies, joka on kasvanut ja varttunut perhe- ja kaveripiirissä, jossa ei liiemmin ole harrastettu minkäänlaista kehumisen ja kohteliaisuuksien viljelyä. Tällaisia ihmisiä on paljon.

        Mielestäni kannattaai ottaa härkää sarvista, eli kertoa miten tärkeänä itse koet ja tunnet sanalliset kohteliaisuudet ja huomaavaisuudet. On näet hyvin todennäköistä ettei hän vain tiedä ja tajua miten tärkeästä asiasta kohdallasi on kyse. Hän jopa saattaa kuvitella olevansa kohtelias sillä tavalla, kun ei muka jatkuvasti latele kohteliaisuuksia. Ainakin jos olet jossain vaiheessa vihjaillut ettet arvosta "naistennaurattajia".

        Kiitos, että avasit tätä asiaa taas minulle hieman erilaisesta kulmasta.
        Rehellisesti en ole katsonut yhtään jaksoa koko sarjasta. Ehkä mun pitää katsoa nyt. 😁

        Tuokin on ihan totta, että en voi tietää, jos hän onkin todella elänyt sellaisessa ilmapiirissä jossa ei kehuta eikä kiitosta kuulu.
        En itsekään ole lapsena mitään yltiöpäistä kehumista saanut, mutta osaan kehua tai kiittää silloin, kun siihen on aihetta.
        Kaikkea voi opetella, mutta jos ei näe omassa käytöksessään puutteita tai ei niistä tiedä niin eipä sitä voi opetella.
        Koen tosi suurta pettymystä ja haen tähän tilanteeseen jotakin järkevää selitystä. Tilannetta pohtiessa yksin tahtoo nuo ajatukset olla liian yksipuolisia.
        Pelkään kyllä sitä vastausta minkä saan, kun kysyn mitä hän minusta oikeasti ajattelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, että avasit tätä asiaa taas minulle hieman erilaisesta kulmasta.
        Rehellisesti en ole katsonut yhtään jaksoa koko sarjasta. Ehkä mun pitää katsoa nyt. 😁

        Tuokin on ihan totta, että en voi tietää, jos hän onkin todella elänyt sellaisessa ilmapiirissä jossa ei kehuta eikä kiitosta kuulu.
        En itsekään ole lapsena mitään yltiöpäistä kehumista saanut, mutta osaan kehua tai kiittää silloin, kun siihen on aihetta.
        Kaikkea voi opetella, mutta jos ei näe omassa käytöksessään puutteita tai ei niistä tiedä niin eipä sitä voi opetella.
        Koen tosi suurta pettymystä ja haen tähän tilanteeseen jotakin järkevää selitystä. Tilannetta pohtiessa yksin tahtoo nuo ajatukset olla liian yksipuolisia.
        Pelkään kyllä sitä vastausta minkä saan, kun kysyn mitä hän minusta oikeasti ajattelee.

        "Pelkään kyllä sitä vastausta minkä saan, kun kysyn mitä hän minusta oikeasti ajattelee."

        Ethän tuollaiseen kysymykseen mitään ns. "oikeaa" vastausta koskaan voi saada, kuin ehkä lapsen suusta, jolta kokonansa vielä puuttuu kyky asettua toisen asemaan.

        Yleisohjeena kannattaa seurata ikivanhaa viisautta. "Jos henkilön sanat ja teot ovat ristiriidassa, usko tekoja, älä sanoja (sanattomuutta). Teot eivät valehtele.

        Ns. naistennaurattajien tehokkuus perustuu siihen valitettavaan tosiasiaan, miten ihmiset usein lankeavat kauniiden sanojen edessä, vaikka teot olisivat miten rumia tahansa.

        Absurdein väittämä minkä monet ihan tosissaan silti uskovat, kun vaimoaan pettävä ukkomies julistautuu 100% luotettavaksi ihmiseksi. Hän jopa itse uskoo olevansa luotettava ihminen, kun hän kerran sanoo näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pelkään kyllä sitä vastausta minkä saan, kun kysyn mitä hän minusta oikeasti ajattelee."

        Ethän tuollaiseen kysymykseen mitään ns. "oikeaa" vastausta koskaan voi saada, kuin ehkä lapsen suusta, jolta kokonansa vielä puuttuu kyky asettua toisen asemaan.

        Yleisohjeena kannattaa seurata ikivanhaa viisautta. "Jos henkilön sanat ja teot ovat ristiriidassa, usko tekoja, älä sanoja (sanattomuutta). Teot eivät valehtele.

        Ns. naistennaurattajien tehokkuus perustuu siihen valitettavaan tosiasiaan, miten ihmiset usein lankeavat kauniiden sanojen edessä, vaikka teot olisivat miten rumia tahansa.

        Absurdein väittämä minkä monet ihan tosissaan silti uskovat, kun vaimoaan pettävä ukkomies julistautuu 100% luotettavaksi ihmiseksi. Hän jopa itse uskoo olevansa luotettava ihminen, kun hän kerran sanoo näin.

        Totta. En todellakaan nyt kaipaa sitä turhaa ylistystä vaan ihan tavallisia, minulle itsestäänselviä sanoja, kuten "kiva mekko", "mukava olla tässä vieressä". Tilannehan on se, että hän ei ole sanonut, että pitää/tykkää/rakastaa minua. Eikä käytös juurikaan näytä sitä välittämistä. 🤔 Minä teen aloitteen helliin hetkiin, minä hakeudun lähelle, minä teen ruuat, petaan, siivoan ja hän ei tule koskaan ns vastaan ennen, kuin pyydän. Eli ajattelen siten, että hän voisi omasta halusta tulla minua vähän vastaan. Hyvä esimerkki on se, että kaupassa maksan ostokset ja pakkaan ne. Hän ottaa pussin salaattia ja kantaa sen, kun minä kannan ne painavat kassit autoon. Avaan itselleni oven ja nostan kauppakassit autoon.

        Tai sitten se, että pyydän häntä auttamaan minua laittamaan ruokaa niin hän tekee jotain hetken, mutta jään sitten siihenkin yksin. Minusta olisi vaan mukava tehdä näitäkin asioita yhdessä. Eli olisi hyvä, jos luonnostaan tulisi viereen ja kysyisi, että "voinko mä auttaa jotenkin?" tai sitten sanoisi"Kiitos ruuasta".

        Pettämiseen en usko ja miksi hän vaivautuisi tulemaan luokseni, jos saa lähempääkin?
        Esimerkkinä tuo on hyvä, että pian pettäjä uskoo itsekin omiin valheisiinsa.


    • entäs teot? miehet yleensä tekee pikkujuttuja jotka ovat sitä toisen huomioimista

      • Anonyymi

        Nyt heitit pahan, joutuu miettimään hetken. Kerran hieroi niskaa hetken. 🤔 Kyllä hän voi halata, mutta yleensä itse teen aloitteen. Näitä fyysisiä huomioimisia on kyllä aika vähän. Oikeastaan todella vähän tai sitten mulla pitää olla tosi huono muisti. Todellisuudessa hän ei taida lopulta huomioida mua fyysisesti juuri koskaan.

        Auttoi hän mua siinä, että sain asennettua yhden pienen jutun seinään. Auton kanssa hän auttoi siinä, kun en saanut sinne laitettua nesteitä. Joskus baarissa tarjonnut lasin viiniä. Yleensä maksan kaiken itse. Kaupassa hän maksaa kaikki omat ostoksensa ja mä kaiken muun.
        Teot joita hän tekisi ihan hänestä itsestään on aika vähissä. Me emme siis asu yhdessä, mutta hän on ollut yleensä viikonloppuisin mun luona. Tullessaan tuo jotakin ruokaa, mutta yleensä itselleen. Kerran sain kukan. Mitään lahjoja en ole saanut kertaakaan. Hänelle olen ostanut paljon pieniä asioita mitä nyt mies tarvitsee sekä ne perinteiset joulu/synttärilahjat. Itse en saanut häneltä mitään. Enemmän kaipaisin sitä, että huomioisi niissä pienissä asioissa, kuin ostaisi mulle mitään. Mä tykkään huomioida toista ja se tullee multa luonnostaan enkä vaadi häntä sitä tekemään. Aika huonolta tämä näyttää. 😔 Vai onko oikeasti miehet nykyisin sellaisia, että ei uskalleta näyttää mitään tunteita? Ei uskalleta ja kuvitellaan, että nainen suuttuu kaikesta mitä tehdään. Nehän on vain olettamuksia ja ikinä ei pitäisi sortua olettamaan mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt heitit pahan, joutuu miettimään hetken. Kerran hieroi niskaa hetken. 🤔 Kyllä hän voi halata, mutta yleensä itse teen aloitteen. Näitä fyysisiä huomioimisia on kyllä aika vähän. Oikeastaan todella vähän tai sitten mulla pitää olla tosi huono muisti. Todellisuudessa hän ei taida lopulta huomioida mua fyysisesti juuri koskaan.

        Auttoi hän mua siinä, että sain asennettua yhden pienen jutun seinään. Auton kanssa hän auttoi siinä, kun en saanut sinne laitettua nesteitä. Joskus baarissa tarjonnut lasin viiniä. Yleensä maksan kaiken itse. Kaupassa hän maksaa kaikki omat ostoksensa ja mä kaiken muun.
        Teot joita hän tekisi ihan hänestä itsestään on aika vähissä. Me emme siis asu yhdessä, mutta hän on ollut yleensä viikonloppuisin mun luona. Tullessaan tuo jotakin ruokaa, mutta yleensä itselleen. Kerran sain kukan. Mitään lahjoja en ole saanut kertaakaan. Hänelle olen ostanut paljon pieniä asioita mitä nyt mies tarvitsee sekä ne perinteiset joulu/synttärilahjat. Itse en saanut häneltä mitään. Enemmän kaipaisin sitä, että huomioisi niissä pienissä asioissa, kuin ostaisi mulle mitään. Mä tykkään huomioida toista ja se tullee multa luonnostaan enkä vaadi häntä sitä tekemään. Aika huonolta tämä näyttää. 😔 Vai onko oikeasti miehet nykyisin sellaisia, että ei uskalleta näyttää mitään tunteita? Ei uskalleta ja kuvitellaan, että nainen suuttuu kaikesta mitä tehdään. Nehän on vain olettamuksia ja ikinä ei pitäisi sortua olettamaan mitään.

        Enkä edes tarkoita tekoja SINULLE vaan sinun eteesi.

        Ei kaiken tarvitse ollan naisen egon pönkittämistä vaan arjen helpottamista.

        Miksi miehen pitäisi tarjota sinulle baarissa? Kyllä lähtökohtaisesti se on jokainen maksaa oman osuutensa. Samoin jos yhdessä laitetaan ruokaa niin molemmat osallistuu.

        Sanoit että tapailette eli eihän tapailuvaiheessa vielä kannata älyttömästi panostaa toiseen kun ei tiedä mitä hommasta tulee.

        Mutta jos tämä asiat häiritsevät niin netti on väärä paikka niidä puida kun sinun pitäisi puida näitä asioita sen tyypin kanssa!


    • Anonyymi

      Aloitusta ei kannata lukea ensimmäistä lausetta pidemmälle, sillä siitä jo näkee, että se on väärässä paikassa. Kaikki te mukavat miehet jne.

    • Anonyymi

      Tän ketjun AP:n roolissa kommentoin, että tilanne ei ole muuttunut yhtään miksikään. Hän kertoi, että ei halua itse naimisiin, koska eroaminen on vaikeaa ja tulee niin kalliiksi ( meillä on molemmilla omaisuutta jo entuudestaan) sekä on niin tylsää olla huonoissa häissä. Eli voiko oikeasti olla niin, että hän ei halua edes seurustella vakavasti, kun pelkää joutuvansa naimisiin? En itse halua naimisiin enkä mitään muutakaan, mutta nyt yli 1,5 vuotta tapailua takana niin olisi kiva tietää, että missä mennään.

      Mulla on ajatus vain siitä, että hän haluaa et on joku, mutta ei sen enempää. Olen huomaamatta i alkanut ajatella samoin hänestä enkä tunne ikävää tai ole mitenkään innoissani enää, kun näemme. Jos olisimme pidempään erossa niin luulen, että asia olisi osaltani siinä. Haluaisin uskoa, että meillä on muutakin, kuin vain seksiä sekä hengailua. Harmittaa, että niin moni ystävistäni on häneen tutustunut, kun on ikävä selittää, että me vain näköjään tapaillaan.
      Valoa tunneliin tuo se, että ei mun arvo näköjään ole tippunut, kun miehet lajittelee viestejä ja kyselee et oonko sinkku.

    • Anonyymi

      Oikeessahan se mies on kun ei tuon vakavammin sitoudu sinuun.
      Sinähän kattelet kuitenkin koko ajan muita miehiä ja kalastelet niiltä kohteliaisuuksia.
      Eikös sun olisi parempi pistää piste tolle teidän tapailuillenne, koska ethän sinä rakasta miestä eikä hän rakasta sinua.
      Vai pitääkö sullakin olla joku, ihan sama vaikka se olisi kuinka paska, kunhan vaan sun status muiden silmissä olisi korkeampi kuin yksin elävän naisen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe