Populäärihuumoria tv-ohjelmista: muuntautumisleikki

Sattuu joskus että kun laitan puoli kahdeksan uutiset päälle, kello onkin vasta viittä vaille ja svt 1 valmiiksi päällä niin koska istun jo valmiiksi laiskanlinnassani ja en viitsi nousta ylös joudun pakosti katsomaan miten makeover-leikki tekee normaalin näköisestä, normaalisti pukeutuneesta, meikkaamattomasta ja pitkähiuksisesta arkiasuun pukeutuneesta naisesta viimeisen päälle tällätyn, värjätyn, stailatun, juhlavaatteisiin puetun suurkaupunkidaamin.
Onko ketään joka on miettinyt katsellessaan tämän tyyppisiä ohjelmia että paljonkohan sille maksettiin että ne sorkki sen ulkonäköä noin rajusti ja kenen mielestä se nainen oli paremman näköinen ennen muodonmuutosta kuin jälkeen?

92

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huippumerkit eli ylellisyystavarat eivät kärsi lamasta koska turhamaisuus on kova arvo ihmisessä, siitä ei luovuta helposti. Virus on toista maata ja nyt ylellisyysfirmatkin ovat alkaneet tukea virustutkimusta
      https://jingdaily.com/luxury-groups-stocks-suffer-as-chinas-new-virus-spreads/ support a study into immune system responses

      Myös ylellisyysruoka kuten etelä-Afrikan erikoishummerit kiinalaisille kärsivät niitä ei osta kukaan kuin varakkaat kiinalaiset jotka nyt ovat sulkeutuneet huoneisiinsa ja polttavat soihtuja viruksen eliminoimiseksi. Myös Vatikaani on aloittanut paavinsuojelun syntyi kova mekkala kun joku näki Paavin kädessä nenäliinan

      • Turhamaisuus on kova sana lattarimaissa.
        Puertoricolaiset sanoo että parempi kuollut kuin vaatimaton. (Mejor muerta que sencilla).
        Mikään kauempana meikäläisen ajatusmaailmasta? (Meidän eturivin edelmiinat ovat kuin navettapiikoja verrattuina näihin tyhjätaskuprinsessoihin, jotka käyttävät viimeisenkin taskunpojalantin uuteen ripsiväriin. Patriarkaatin ehdoilla.)


    • En ole kovinkaan perillä kyseisistä ohjelmista, mutta soisin nämä muutokset ihmisille joiden elämää ne palvelisivat paremmin.

      Ystäväni odottaa isoa leikkausta, mutta jostain syystä häntä pompotellaan terveydenhuollon rattaissa. Hänen elämälle tuo leikkaus on välttämätön. Kuten hän itse sanoo, jos kuolen leikkauspöydälle se ei pelota, mutta tulevausuus tällaisena pelottaa.

      • Anonyymi

        Jos katsotaan liian vanhaksi, ei yhteiskunta satsaa isoihin leikkauksiin kun nuorempiakin on jonossa. Priorisointia.


      • Nää täydelliset make-over ohjelmat eivät oikeestaan hyödytä ketään; eräänlaista pikkutyttöjen prinsessaleikkiä, seuraavana aamuna navettatakki taas päälle. Tai siis hyödyttävät sponsoreita, meikki ja vaatefirmoja ja antavat työtä stailisteille turhuuden markkinoilla.
        Olen huonosti perillä Suomen terveydenhuollosta ja sen kuvioista. Onko Suomessa vielä julkista terveydenhoitoa vai onko kaikki myyty yksityisille voitontavoittelun merkeissä? Minäkin kävin paikallisessa julkisessa terveyskeskuksessa, kun vyöruusuni puhkesi uudelleen ja pääsin akuuttiajalla sisälle samana aamuna ja pari hoituria jonne olin jättänyt soittopyynnön (neuvoa antavan) soitti takaisin saman aamun aikana, joten nyt minulla on lääkkeet ja olen myös parantumassa ankarasta räkätaudista, siis enimmäkseen pahasta yskästä.
        Toivotaan että ystäväsi pääsee nopeasti leikkaukseen ja saa asianmukaista hoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos katsotaan liian vanhaksi, ei yhteiskunta satsaa isoihin leikkauksiin kun nuorempiakin on jonossa. Priorisointia.

        Hän on juuri eläkkeelle siirtynyt ihminen. Ikää 64-vuotta. Jos häntä ei operoida hänen nykyisen terveydentilansa ylläpito tulee maksamaan maltaita yhteiskunnalle.Sitäpaitsi kuten kirjoitin leikkauksessa on iso riski epäonnistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on juuri eläkkeelle siirtynyt ihminen. Ikää 64-vuotta. Jos häntä ei operoida hänen nykyisen terveydentilansa ylläpito tulee maksamaan maltaita yhteiskunnalle.Sitäpaitsi kuten kirjoitin leikkauksessa on iso riski epäonnistua.

        Entä sitten ? Mitä sinun ystävien sairaudet tänne kuuluu ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten ? Mitä sinun ystävien sairaudet tänne kuuluu ?

        Kyllä tänne voi kirjoitella kuulumisiaan ja mieltään askarruttavia asioita, vaikka ne poikkeaisivatkin aloituksesta. Ainoa asia jota toivoisin olisi että riidan haastaminen ja ilkeily pysyisivät poissa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Nää täydelliset make-over ohjelmat eivät oikeestaan hyödytä ketään; eräänlaista pikkutyttöjen prinsessaleikkiä, seuraavana aamuna navettatakki taas päälle. Tai siis hyödyttävät sponsoreita, meikki ja vaatefirmoja ja antavat työtä stailisteille turhuuden markkinoilla.
        Olen huonosti perillä Suomen terveydenhuollosta ja sen kuvioista. Onko Suomessa vielä julkista terveydenhoitoa vai onko kaikki myyty yksityisille voitontavoittelun merkeissä? Minäkin kävin paikallisessa julkisessa terveyskeskuksessa, kun vyöruusuni puhkesi uudelleen ja pääsin akuuttiajalla sisälle samana aamuna ja pari hoituria jonne olin jättänyt soittopyynnön (neuvoa antavan) soitti takaisin saman aamun aikana, joten nyt minulla on lääkkeet ja olen myös parantumassa ankarasta räkätaudista, siis enimmäkseen pahasta yskästä.
        Toivotaan että ystäväsi pääsee nopeasti leikkaukseen ja saa asianmukaista hoitoa.

        Olin itse eilen operoitavana Kainuun uudessa keskussairaalassa. Meillä on hyvä julkinen terveydenhoitojärjestelmä täällä korvessa ja viimeisen päälle uudenaikainen sairaala. Yhdeksän viime kuukauden aikana minua on hoidettu ja tarkkailtu KAKS.:ssa arvosanalla kiitettävä. siksi ihmettelen ystäväni kohtelua. Nyt sain terveydestäni hyvät arvosanat. Ruokavalion muutos ja painon pudotus on ehdottomasti syy paranemiseeni. Ystäväni on ollut aina tukenani, tulen olemaan myös hänen tukenansa..


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olin itse eilen operoitavana Kainuun uudessa keskussairaalassa. Meillä on hyvä julkinen terveydenhoitojärjestelmä täällä korvessa ja viimeisen päälle uudenaikainen sairaala. Yhdeksän viime kuukauden aikana minua on hoidettu ja tarkkailtu KAKS.:ssa arvosanalla kiitettävä. siksi ihmettelen ystäväni kohtelua. Nyt sain terveydestäni hyvät arvosanat. Ruokavalion muutos ja painon pudotus on ehdottomasti syy paranemiseeni. Ystäväni on ollut aina tukenani, tulen olemaan myös hänen tukenansa..

        Tuet ystävääsi parhaiten siellä kotipuolessa äläkä täällä juoruilemalla ja omaa hoitoasi kehumalla. Varmaan hoitavat lääkärit ratkaisee leikkaustarpeen, ei byrokratis etkä ainakaan sinä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä tänne voi kirjoitella kuulumisiaan ja mieltään askarruttavia asioita, vaikka ne poikkeaisivatkin aloituksesta. Ainoa asia jota toivoisin olisi että riidan haastaminen ja ilkeily pysyisivät poissa.

        Muitten kohdalla kyllä nyrkki puhuu, jos poiketaan aloituksen aiheesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten ? Mitä sinun ystävien sairaudet tänne kuuluu ?

        Käsitin aloituksen olevan kauneusleikkauksista ja ulkonäön korjauksista. Ystäväni kohdalla on kysymys ulkonäöstä ja terveydestä.
        Keskustelu lähtee usein omista kokemuksistamme, läheisten kokemuksista jne.
        Kuinka voi? On tavallisin kysymys tuttaviltamme kun kohtaamme. Silloin alamme kertomaan itsestämme ja keskustelu rönsyilee läheisiin ja heidän kokemuksiinsa.
        Tuskin sinäkään ystävillesi vastaat, Entä sitten? Mitä ystäväni sairaus sinulle kuuluu.


      • korppis kirjoitti:

        Käsitin aloituksen olevan kauneusleikkauksista ja ulkonäön korjauksista. Ystäväni kohdalla on kysymys ulkonäöstä ja terveydestä.
        Keskustelu lähtee usein omista kokemuksistamme, läheisten kokemuksista jne.
        Kuinka voi? On tavallisin kysymys tuttaviltamme kun kohtaamme. Silloin alamme kertomaan itsestämme ja keskustelu rönsyilee läheisiin ja heidän kokemuksiinsa.
        Tuskin sinäkään ystävillesi vastaat, Entä sitten? Mitä ystäväni sairaus sinulle kuuluu.

        Oikeesti tarkoitin make-over juttuja tv;ssä missä muokataan meikeillä, kampauksilla ja uusilla vaatteilla arkisen näköisestä maalaistytöstä hienostunut kaupunkilaisdaami.
        Mutta kauneusleikkaukset kuuluvat samaan sarjaan missä ihmisiä keinotekoisesti ja suurella rahalla "parannetaan".
        Sinä olet ottanut eri tien itsensä parantamiseen elämäntyylin ja ruokavalion kautta. Palkkioksi olet saanut parantuneenterveyden ja uusia voimia ja uutta energiaa. Älä anna näiden vihanpuhujien myrkyttää päivääsi. Meillä paistaa upea maaliskuun aurinko siniseltä taivaalta. Ei tuulenvirettäkään ja lahti jäässä virtapaikkaan saakka. Krookukset kukkivat seinän vierustalla, valkoiset, keltaiset ja siniset. Kävimme pienellä kävelyllä, ensimmäinen tällä viikolla.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Oikeesti tarkoitin make-over juttuja tv;ssä missä muokataan meikeillä, kampauksilla ja uusilla vaatteilla arkisen näköisestä maalaistytöstä hienostunut kaupunkilaisdaami.
        Mutta kauneusleikkaukset kuuluvat samaan sarjaan missä ihmisiä keinotekoisesti ja suurella rahalla "parannetaan".
        Sinä olet ottanut eri tien itsensä parantamiseen elämäntyylin ja ruokavalion kautta. Palkkioksi olet saanut parantuneenterveyden ja uusia voimia ja uutta energiaa. Älä anna näiden vihanpuhujien myrkyttää päivääsi. Meillä paistaa upea maaliskuun aurinko siniseltä taivaalta. Ei tuulenvirettäkään ja lahti jäässä virtapaikkaan saakka. Krookukset kukkivat seinän vierustalla, valkoiset, keltaiset ja siniset. Kävimme pienellä kävelyllä, ensimmäinen tällä viikolla.

        Ei hän pysty päiviäni pilaamaan olen immuuni hänelle ; )

        Korppis


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Oikeesti tarkoitin make-over juttuja tv;ssä missä muokataan meikeillä, kampauksilla ja uusilla vaatteilla arkisen näköisestä maalaistytöstä hienostunut kaupunkilaisdaami.
        Mutta kauneusleikkaukset kuuluvat samaan sarjaan missä ihmisiä keinotekoisesti ja suurella rahalla "parannetaan".
        Sinä olet ottanut eri tien itsensä parantamiseen elämäntyylin ja ruokavalion kautta. Palkkioksi olet saanut parantuneenterveyden ja uusia voimia ja uutta energiaa. Älä anna näiden vihanpuhujien myrkyttää päivääsi. Meillä paistaa upea maaliskuun aurinko siniseltä taivaalta. Ei tuulenvirettäkään ja lahti jäässä virtapaikkaan saakka. Krookukset kukkivat seinän vierustalla, valkoiset, keltaiset ja siniset. Kävimme pienellä kävelyllä, ensimmäinen tällä viikolla.

        Ei voi olla totta?????

        Laitatko sinä todellakin samaan sarjaan yhden päivän muuttumisleikit ja kauneusleikkaukset?


    • Anonyymi

      Luin ketjun ja ihmettelen hiukan....

      Eikö aloittaja ole koskaan meikannut, käynyt kampaajalla ja pukeutuuko hän tilaisuuteen, kuin tilaisuuteen navettatakkiin?

      • Miten ihmeessä tämä aloitus kääntyi taas itseäni vastaan?
        En kai kirjoittanut mitään normaalista tilanteen mukaan pukeutumisesta, työ-ja juhlameikeistä, kampaajallakin käynnistä?
        Täydellisestä makeoverista normaalin elämän puitteisiin kuuluvien ulkonäön kanssa askarteluihin on todella, todella pitkä matka.
        Ei minulla edes ole ollut koskaan mitään navettatakkia. Se oli taas vain vertauskuvallisesti.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Miten ihmeessä tämä aloitus kääntyi taas itseäni vastaan?
        En kai kirjoittanut mitään normaalista tilanteen mukaan pukeutumisesta, työ-ja juhlameikeistä, kampaajallakin käynnistä?
        Täydellisestä makeoverista normaalin elämän puitteisiin kuuluvien ulkonäön kanssa askarteluihin on todella, todella pitkä matka.
        Ei minulla edes ole ollut koskaan mitään navettatakkia. Se oli taas vain vertauskuvallisesti.

        Jaa...että taas vertauskuvallisesti...
        On se vaan niin populaarista ajattelua.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Miten ihmeessä tämä aloitus kääntyi taas itseäni vastaan?
        En kai kirjoittanut mitään normaalista tilanteen mukaan pukeutumisesta, työ-ja juhlameikeistä, kampaajallakin käynnistä?
        Täydellisestä makeoverista normaalin elämän puitteisiin kuuluvien ulkonäön kanssa askarteluihin on todella, todella pitkä matka.
        Ei minulla edes ole ollut koskaan mitään navettatakkia. Se oli taas vain vertauskuvallisesti.

        Ehkä käsitin sitten aloituksen väärin. Laitettiinko siinä täyteaineita kasvoihin vai mitä hirveää siinä tapahtui?

        Mikäli se oli vaan normaali "muuttumisleikki", niin eihän se jää pysyväksi.

        Aikoinaan rahapulan takia olin hiusmallina usein. Maksoin siitä n 10% kampaamon hinnasta ja en todellakaan verranut sitä kauneusleikkauksiin.


    • Toiveikkaana avasin ketjun, kun aloituksessa luvattiin populäärihuumoria.

      Räkätautia ja vyöruusua sieltä sitten tuli.
      Kuuluisiko nyt nauraa?

      • Anonyymi

        Olihan siinä korppiksen operaatio ja korppiksen ystävän operaatioon pääsyn epääminen. Jos se on niin, että vain eturivin eetlat pääsee kainuussa operaatioihin, mutta takarivin tyynet ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan siinä korppiksen operaatio ja korppiksen ystävän operaatioon pääsyn epääminen. Jos se on niin, että vain eturivin eetlat pääsee kainuussa operaatioihin, mutta takarivin tyynet ei.

        Ollaan me täällä alahyllyllä totisia torvensoittajia, kun ei ymmärretä ylähyllyn populäärihuumoria.


    • Voidaan me tehdä tästä huumoriketjukin aiheesta kuka haluaisin olla jos en olisi minä?
      Mitä sinun pitäisi tehdä itsellesi, Tellukka, että et olisi aina noin pahalla päällä?

      • Mistä päättelet minun olevan pahalla päällä?
        Siitäkö, etten ymmärtänyt populäärihuumoria siinä huonosta käsihygieniasta johtuvassa räkätaudissasi ja vyöruusussasi? Oli vain liian korkeatasoista minulle.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mistä päättelet minun olevan pahalla päällä?
        Siitäkö, etten ymmärtänyt populäärihuumoria siinä huonosta käsihygieniasta johtuvassa räkätaudissasi ja vyöruusussasi? Oli vain liian korkeatasoista minulle.

        Luen tässä sivussa kirjaa Virtahepo olohuoneessa. Mietin, mikähän olisi sinun läheisriippuvuuteen kuuluva pakkomielle. Epäilen pahoin sen olevan Paloma-nimimerkki ja tälle toiselle anonyymi-nimimerkille se pakkomielle on korppis-nimimerkki.

        Paloma Korppis edustaa teille molemmille

        -voimakasta ilmiötä
        -ilmiön läheisyys/helppo saavutettavuus netin välityksellä
        -kykenemättömyys käsitellä ilmiötä ja ilmiön erilaisuutta
        -sopeutuminen ilmiöön, syntyy pakonomainen viehtymys ilmiöön
        -sairauden tai sairaudenkaltaisen tilan syntyminen. Stalkkaus

        LR-persoonallisuudella on täällä ikään kuin tilaus päihtyä nimimerkeillä, sen johdosta hakeutua päihtymystilaa vahvistavan nimimerkin lähelle.

        Korppis pohtii ; ))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luen tässä sivussa kirjaa Virtahepo olohuoneessa. Mietin, mikähän olisi sinun läheisriippuvuuteen kuuluva pakkomielle. Epäilen pahoin sen olevan Paloma-nimimerkki ja tälle toiselle anonyymi-nimimerkille se pakkomielle on korppis-nimimerkki.

        Paloma Korppis edustaa teille molemmille

        -voimakasta ilmiötä
        -ilmiön läheisyys/helppo saavutettavuus netin välityksellä
        -kykenemättömyys käsitellä ilmiötä ja ilmiön erilaisuutta
        -sopeutuminen ilmiöön, syntyy pakonomainen viehtymys ilmiöön
        -sairauden tai sairaudenkaltaisen tilan syntyminen. Stalkkaus

        LR-persoonallisuudella on täällä ikään kuin tilaus päihtyä nimimerkeillä, sen johdosta hakeutua päihtymystilaa vahvistavan nimimerkin lähelle.

        Korppis pohtii ; ))

        Ristus!
        Joko se lällätys taas alkaa ja sitten mennään Ylläpidolle itkemään kovaa kohtaloaan.
        Pistä kone kiinni tai tilaa aika Terveyskeskuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristus!
        Joko se lällätys taas alkaa ja sitten mennään Ylläpidolle itkemään kovaa kohtaloaan.
        Pistä kone kiinni tai tilaa aika Terveyskeskuksesta.

        Ei ylläpito voi auttaa läheisriippuvuutta kärsiviä henkilöitä, heillä on toki muuta tekemistä. Aloitushan on hyvä, mutta luetun ymmärtäminen taas "hiinä ja hiinä." Huumorikin kateissa ja otsat rypyssä. Kenellähän olisi aika siirtyä jäähyttelemään kun ristusta apuun pitää huutaa ; ))

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luen tässä sivussa kirjaa Virtahepo olohuoneessa. Mietin, mikähän olisi sinun läheisriippuvuuteen kuuluva pakkomielle. Epäilen pahoin sen olevan Paloma-nimimerkki ja tälle toiselle anonyymi-nimimerkille se pakkomielle on korppis-nimimerkki.

        Paloma Korppis edustaa teille molemmille

        -voimakasta ilmiötä
        -ilmiön läheisyys/helppo saavutettavuus netin välityksellä
        -kykenemättömyys käsitellä ilmiötä ja ilmiön erilaisuutta
        -sopeutuminen ilmiöön, syntyy pakonomainen viehtymys ilmiöön
        -sairauden tai sairaudenkaltaisen tilan syntyminen. Stalkkaus

        LR-persoonallisuudella on täällä ikään kuin tilaus päihtyä nimimerkeillä, sen johdosta hakeutua päihtymystilaa vahvistavan nimimerkin lähelle.

        Korppis pohtii ; ))

        Teitä, teidän ylhäisyyksiännekö, ei saisi lähestyä edes avoimella yleisellä keskustelupalstalla ilman, että sitä pidetään läheisriippuvuutena?
        Eipä kyllä muuten mieli teekään lähestyä räkätautista kuin netin kautta.

        Jatka sinä vain sen kirjasi lukemista ...
        Kerrot sitten taas mitä muuta viisasta siellä lukee, kun omia ajatuksia ei vaikuta olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luen tässä sivussa kirjaa Virtahepo olohuoneessa. Mietin, mikähän olisi sinun läheisriippuvuuteen kuuluva pakkomielle. Epäilen pahoin sen olevan Paloma-nimimerkki ja tälle toiselle anonyymi-nimimerkille se pakkomielle on korppis-nimimerkki.

        Paloma Korppis edustaa teille molemmille

        -voimakasta ilmiötä
        -ilmiön läheisyys/helppo saavutettavuus netin välityksellä
        -kykenemättömyys käsitellä ilmiötä ja ilmiön erilaisuutta
        -sopeutuminen ilmiöön, syntyy pakonomainen viehtymys ilmiöön
        -sairauden tai sairaudenkaltaisen tilan syntyminen. Stalkkaus

        LR-persoonallisuudella on täällä ikään kuin tilaus päihtyä nimimerkeillä, sen johdosta hakeutua päihtymystilaa vahvistavan nimimerkin lähelle.

        Korppis pohtii ; ))

        Se on niin, että korpp on itse riippuvainen, koska on niputtanut lukuisat häntä inhoavat yhteen kuviteltuun vastustajaan. Se ”vastustaja” hänen mielessään jäytää yötä päivää yhtenä ruumiillistumana. Voi korpp ressukkaa, yksinäisyydessä harha vain kasvaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin, että korpp on itse riippuvainen, koska on niputtanut lukuisat häntä inhoavat yhteen kuviteltuun vastustajaan. Se ”vastustaja” hänen mielessään jäytää yötä päivää yhtenä ruumiillistumana. Voi korpp ressukkaa, yksinäisyydessä harha vain kasvaa .

        Korpp...korp.. ; ) Onko jo surut surtu ja vanha Aatami otti ohjat käsiin.

        Korpp korp


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Teitä, teidän ylhäisyyksiännekö, ei saisi lähestyä edes avoimella yleisellä keskustelupalstalla ilman, että sitä pidetään läheisriippuvuutena?
        Eipä kyllä muuten mieli teekään lähestyä räkätautista kuin netin kautta.

        Jatka sinä vain sen kirjasi lukemista ...
        Kerrot sitten taas mitä muuta viisasta siellä lukee, kun omia ajatuksia ei vaikuta olevan.

        Tellukka ei kai nyt sattunut klassinen virhe, tuo satu ylhäisistä kuninkaallisista?


      • Tellukka kirjoitti:

        Teitä, teidän ylhäisyyksiännekö, ei saisi lähestyä edes avoimella yleisellä keskustelupalstalla ilman, että sitä pidetään läheisriippuvuutena?
        Eipä kyllä muuten mieli teekään lähestyä räkätautista kuin netin kautta.

        Jatka sinä vain sen kirjasi lukemista ...
        Kerrot sitten taas mitä muuta viisasta siellä lukee, kun omia ajatuksia ei vaikuta olevan.

        "Lähestyä saa, kunhan tekee sen riittävän kunnioittavasti. Valtaistuimen edessä on otsan kosketettava lattiaa."
        Kokeiles sinäkin vaikka ironiaa, parodiaa tai vaikkapa kevyttä satiiria, suorien loukkauksien sijaan. Jos vaikka sattuisi naurattamaan hieman.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Lähestyä saa, kunhan tekee sen riittävän kunnioittavasti. Valtaistuimen edessä on otsan kosketettava lattiaa."
        Kokeiles sinäkin vaikka ironiaa, parodiaa tai vaikkapa kevyttä satiiria, suorien loukkauksien sijaan. Jos vaikka sattuisi naurattamaan hieman.

        Hyvinnii, kuten savossa sanotaan. Onneksi aurinko nousee joka päivä aikaisemmin. Oikeasti maa kiertyy radallaan päin auringon valoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korpp...korp.. ; ) Onko jo surut surtu ja vanha Aatami otti ohjat käsiin.

        Korpp korp

        Korppikotka raadonsyöjän suru ja hylätyn tuska on pohjaton. Otan osaa.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        "Lähestyä saa, kunhan tekee sen riittävän kunnioittavasti. Valtaistuimen edessä on otsan kosketettava lattiaa."
        Kokeiles sinäkin vaikka ironiaa, parodiaa tai vaikkapa kevyttä satiiria, suorien loukkauksien sijaan. Jos vaikka sattuisi naurattamaan hieman.

        "Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".

        Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'.""


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Teitä, teidän ylhäisyyksiännekö, ei saisi lähestyä edes avoimella yleisellä keskustelupalstalla ilman, että sitä pidetään läheisriippuvuutena?
        Eipä kyllä muuten mieli teekään lähestyä räkätautista kuin netin kautta.

        Jatka sinä vain sen kirjasi lukemista ...
        Kerrot sitten taas mitä muuta viisasta siellä lukee, kun omia ajatuksia ei vaikuta olevan.

        En lainaa raamattua en huuda Jumalaa avuksi, sillä Jumala on sisällämme. Ei jumala asu pilven päällä, yläpuolellamme vaan sisällämme. Uskominen iänkaikkiseen elämään, siis minä haluan elää iänkaikkisesti, niinkö? vaikka kysymys on ihmissuvun jatkumisesta. Ihmiskunta lisääntyy ja jumalten väliset konfliktit lisääntyvät. Lopuksi ihmisjumala tappaa itsensä sukupuuttoon.

        Raamatun ja sen kaikki lauseet on ihmisten kirjoittamia, kuten kaikki mitä tännekin kirjoitetaa. Jumala sisällämme ohjaa meitä, Jumalan opetuksia voimme kaikki lukea toistemme kirjoituksista.

        Kun usko itseemme loppuu on jumala sisällämme vaativa, Jumala voi murtaa voimamme jos näkee aiheelliseksi. Ihmisen vahvuuden pitää murtua voiman muuttua vastavoimaksi, silloin Jumalamme antaa meille mahdollisuuden eheytyä ihmisenä.

        Amen

        Ei lainalauseita vain omia ajatuksia.


        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lainaa raamattua en huuda Jumalaa avuksi, sillä Jumala on sisällämme. Ei jumala asu pilven päällä, yläpuolellamme vaan sisällämme. Uskominen iänkaikkiseen elämään, siis minä haluan elää iänkaikkisesti, niinkö? vaikka kysymys on ihmissuvun jatkumisesta. Ihmiskunta lisääntyy ja jumalten väliset konfliktit lisääntyvät. Lopuksi ihmisjumala tappaa itsensä sukupuuttoon.

        Raamatun ja sen kaikki lauseet on ihmisten kirjoittamia, kuten kaikki mitä tännekin kirjoitetaa. Jumala sisällämme ohjaa meitä, Jumalan opetuksia voimme kaikki lukea toistemme kirjoituksista.

        Kun usko itseemme loppuu on jumala sisällämme vaativa, Jumala voi murtaa voimamme jos näkee aiheelliseksi. Ihmisen vahvuuden pitää murtua voiman muuttua vastavoimaksi, silloin Jumalamme antaa meille mahdollisuuden eheytyä ihmisenä.

        Amen

        Ei lainalauseita vain omia ajatuksia.


        Korppis

        Höpöhöpö, tuollaista potaskaa. Missään ei tuollaista paskaa painettaiskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, tuollaista potaskaa. Missään ei tuollaista paskaa painettaiskaan.

        Sisälläsi oleva Jumalasi ei suvaitse muita Jumalia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En lainaa raamattua en huuda Jumalaa avuksi, sillä Jumala on sisällämme. Ei jumala asu pilven päällä, yläpuolellamme vaan sisällämme. Uskominen iänkaikkiseen elämään, siis minä haluan elää iänkaikkisesti, niinkö? vaikka kysymys on ihmissuvun jatkumisesta. Ihmiskunta lisääntyy ja jumalten väliset konfliktit lisääntyvät. Lopuksi ihmisjumala tappaa itsensä sukupuuttoon.

        Raamatun ja sen kaikki lauseet on ihmisten kirjoittamia, kuten kaikki mitä tännekin kirjoitetaa. Jumala sisällämme ohjaa meitä, Jumalan opetuksia voimme kaikki lukea toistemme kirjoituksista.

        Kun usko itseemme loppuu on jumala sisällämme vaativa, Jumala voi murtaa voimamme jos näkee aiheelliseksi. Ihmisen vahvuuden pitää murtua voiman muuttua vastavoimaksi, silloin Jumalamme antaa meille mahdollisuuden eheytyä ihmisenä.

        Amen

        Ei lainalauseita vain omia ajatuksia.


        Korppis

        Ja sinuako sitten pitäisi nenä maassa kumartaman, koska sisälläsi on jumala ja tilata audienssi ennenkuin saa puhutella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisälläsi oleva Jumalasi ei suvaitse muita Jumalia.

        Tarkoittaa varmastikin, että sisällään asuu ikuinen Humala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa varmastikin, että sisällään asuu ikuinen Humala.

        Ainakin se jatkuvasti kertoo siitä miten on valkkaria ja kotikiljujaan litkinyt korven yksinäisyyttä lievittämään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja sinuako sitten pitäisi nenä maassa kumartaman, koska sisälläsi on jumala ja tilata audienssi ennenkuin saa puhutella?

        Luetun ymmärtämättömyyttäkö? Jumalan valtakunta on ihmisen luoma kuningaskunta. Se missä Jumalan valtakunta sijaitsee emme tiedä me vain uskomme. Kirjoitin, Jumala on sisällä meissä kaikissa, sinussakin. En kumarra sinua enkä odota kenenkään kumartavan minua. Eikö tuo selitys ole yhtä oikea kuin, että Jumala asuisi josssain yläkaton ylisillä.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtämättömyyttäkö? Jumalan valtakunta on ihmisen luoma kuningaskunta. Se missä Jumalan valtakunta sijaitsee emme tiedä me vain uskomme. Kirjoitin, Jumala on sisällä meissä kaikissa, sinussakin. En kumarra sinua enkä odota kenenkään kumartavan minua. Eikö tuo selitys ole yhtä oikea kuin, että Jumala asuisi josssain yläkaton ylisillä.

        Korppis

        Olet pröystäillyt sisälläsi olevan jotain jumalaista voimaa.
        Miksi ihmeessä pidät sen sitten kirjoituksissasi niin salassa? Antaisit lukijoittenkin huomata sellaisen voiman sinussa.
        Suuren Jumalan edessä olet tosiasiassa prick yhtä heiveröinen kuin kaikki muutkin ihmiset vaikka kuinka pullistelet.

        https://www.youtube.com/watch?v=nGQXLPTaTGc


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Olet pröystäillyt sisälläsi olevan jotain jumalaista voimaa.
        Miksi ihmeessä pidät sen sitten kirjoituksissasi niin salassa? Antaisit lukijoittenkin huomata sellaisen voiman sinussa.
        Suuren Jumalan edessä olet tosiasiassa prick yhtä heiveröinen kuin kaikki muutkin ihmiset vaikka kuinka pullistelet.

        https://www.youtube.com/watch?v=nGQXLPTaTGc

        Jeesus sanoi, "Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse”

        Lapsenomainen usko ja luottamus johdattaa meidät Jumalan valtakuntaan. Ei taivasten valtakuntaan pääsy vaadi pientä ja heiveröistä, nöyrää ja köyhää ei romuluista tai pulskaa. Ulkonäkö vaatimuksia ei portilla ole.

        Ole avoin, usko sokeasti ja luota Jumalaan.

        Portilla ei pullistelu auta. Ei eturivistä ehdi nopeammin eikä takarivistä hurskastellen vaan lapsenusko vie perille.

        Eikös se näinkin mene?

        korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi, "Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse”

        Lapsenomainen usko ja luottamus johdattaa meidät Jumalan valtakuntaan. Ei taivasten valtakuntaan pääsy vaadi pientä ja heiveröistä, nöyrää ja köyhää ei romuluista tai pulskaa. Ulkonäkö vaatimuksia ei portilla ole.

        Ole avoin, usko sokeasti ja luota Jumalaan.

        Portilla ei pullistelu auta. Ei eturivistä ehdi nopeammin eikä takarivistä hurskastellen vaan lapsenusko vie perille.

        Eikös se näinkin mene?

        korppis

        No nythän me puhutaan ihan samaa kieltä.
        Pidä vain huoli, että tulet pääsemään kerran sinne Jumalan valtakuntaan sinäkin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No nythän me puhutaan ihan samaa kieltä.
        Pidä vain huoli, että tulet pääsemään kerran sinne Jumalan valtakuntaan sinäkin.

        No, taidan lentää tuhkana taivaan tuuliin, kohota tähtisumuun jos sattuu olenaan sopiva otsooniaukko.

        korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, taidan lentää tuhkana taivaan tuuliin, kohota tähtisumuun jos sattuu olenaan sopiva otsooniaukko.

        korppis

        Sehän on jokaisen oma valinta. Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon.


    • En ole moisia ohjelmia katsellut teeveestä, mutta lehdistä olen usein lueskellut
      muuntautumisjuttuja.
      Yleensä niissä on mukana ruuhkavuosia elävät naiset. Tosin joskus myös on eri-ikäisiä jopa 70 naisia on ollut mukana.

      Nämä ovat ilmeisesti hakeutuneet ohjelmaan, vaihtelun vuoksi saadakseen vinkkejä juuri hiusten, meikin ja vaatetuksen suhteen.
      Vilkaisin muutamaa lehteä ja niissä oli mukana silloin neljän lapsen äiti, ja toisessa lehdessä kiireinen virkanainen, molemmat kaipasivat jotain uusia ideoita pukeutumiseen ja hiuksiinsa ja meikkaukseen.

      Yleensä heidät muutetaan ihan luonnollisiin meikkeihin, ehkä hiukset saavat uuden värin ja leikkauksen. Meikit esitellään kuvien ja hintojen kanssa ja mukana on myös meikkausvinkit.
      Ne ovat ihan hauskoja juttuja, uskomattoman viehättäviä muutoksia ammattilaiset loihtivat näille naisille ja ehkä ne vinkit on myös tarkoitettu vinkiksi lehden lukijoille. Jutussa on mukana kuva habituksesta mihin muutosta kaivataan.

      Ei ole kyllä tullut mieleeni pohtia, mitä homma saattaisi maksaa ja kuinka paljon siitä näille naisille maksetaan. Ehkä he ovat vain iloisia kun pääsevät muuntautumisleikkiin.
      Joskus olen miettinyt, millaisen daamin saisivat aikaiseksi tällaisesta tavan tallaajasta, lähtisikö otsatukka, katoaisiko kiharat tai poninhäntä ja mikä olisi se kohta kasvoistani, jota ammattilainen korostaisi.
      Mitä keksin syyksi miksi hakeutuisin moiseen leikkiin, ehkä pyytäisin
      uuden lookin kesäisiin rientoihin, torille ja taidenäyttelyyn ja kyllä kukkamekkoon sonnustautuminen olisi mukavaa. Useampi asukokonaisuus olisi poikaa, vaikka, ehkä sitä kuvausten jälkeen taas sujahtaisi kotoisesti entisiin kuteisiin ja kampaisi hiuksensa kuin ennenkin.

    • Hitsi, sain tosi kovakantisesta kirjasta päähäni viime yönä. Taisi tulla ihan kuhmu! Mä olen aina hieman pelännyt raamatunpaukuttajia, Niissä on niin paljon vihaa, niin vähän huumorintajua.

      • Anonyymi

        Olen havainnut saman, raamattuun tukeutujat ovat perkeleestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen havainnut saman, raamattuun tukeutujat ovat perkeleestä.

        Tai mielisairaudesta, kun raamatun kaltaisen lorukirjan sanat täyttävät pään ja niihin uskotaan mitään kyseenalaistamatta.


      • Kokeilinpahan vain vähän sitä kerta toisensa jälkeen mainostamaasi huumorintajuasi.
        Mutta siihenhän se pulu sitten jäätyi pelosta kankeana ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen havainnut saman, raamattuun tukeutujat ovat perkeleestä.

        Uskot siis perkeleeseen, mutta et Raamattuun ja Jumalaan?


      • Anonyymi

        Uskonnoissa on monta sielua johdatettu mielisairaalaan. Jumala loi ihmisen omaksi.kuvakseen, mitäpä tuota vääristelemään.

        korppis


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Uskot siis perkeleeseen, mutta et Raamattuun ja Jumalaan?

        Se on vain sanonta, perkelettäkään ei ole kun ei jumalaakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on vain sanonta, perkelettäkään ei ole kun ei jumalaakaan.

        Kuinka siis voit sanoa, että joku ihminen on perkeleestä, jos et usko sitä olevankaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnoissa on monta sielua johdatettu mielisairaalaan. Jumala loi ihmisen omaksi.kuvakseen, mitäpä tuota vääristelemään.

        korppis

        Onnea matkallesi!


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuinka siis voit sanoa, että joku ihminen on perkeleestä, jos et usko sitä olevankaan?

        Yhtä hyvin kun voi sanoa jonkun olevan jumalasta tai saatanasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnoissa on monta sielua johdatettu mielisairaalaan. Jumala loi ihmisen omaksi.kuvakseen, mitäpä tuota vääristelemään.

        korppis

        Kuvakseen. Vain kuvakseen.
        Mutta kyllä se Jumalan kuvakin ihmisessä on aika haalistunut, myönnä pois.

        Toisaalta Jumalahan ei ole käskenyt kuvia kumartamaan, ei omaansakaan. Päinvastoin.

        """Uskonnoissa on monta sielua johdatettu mielisairaalaan."""
        Älä ole huolissasi. Kyllä sieltä varmasti tarpeen tullen löytyy paikkaa sinullekin, vaikkakin aika täynnään vaikuttavat nykyisin olevan turvattomia nuoria, uskonnottomien lapsia, jotka ilman jumaluskoa eivät kestä mentaalisesti maailman tarjoamia pieniäkään vastoinkäymisiä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuvakseen. Vain kuvakseen.
        Mutta kyllä se Jumalan kuvakin ihmisessä on aika haalistunut, myönnä pois.

        Toisaalta Jumalahan ei ole käskenyt kuvia kumartamaan, ei omaansakaan. Päinvastoin.

        """Uskonnoissa on monta sielua johdatettu mielisairaalaan."""
        Älä ole huolissasi. Kyllä sieltä varmasti tarpeen tullen löytyy paikkaa sinullekin, vaikkakin aika täynnään vaikuttavat nykyisin olevan turvattomia nuoria, uskonnottomien lapsia, jotka ilman jumaluskoa eivät kestä mentaalisesti maailman tarjoamia pieniäkään vastoinkäymisiä.

        Tai sitten ovat niin Raamattua lukiessaan tulleet niin aivopestyiksi, että eivät enää erota todellisuutta kirjan harhoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä hyvin kun voi sanoa jonkun olevan jumalasta tai saatanasta.

        Niin just.
        Miksi sitten sanoa niin, jos ei itse usko kumpaankaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin just.
        Miksi sitten sanoa niin, jos ei itse usko kumpaankaan.

        Sit pitänee sanoa "ihan persiistä", se kun on olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten ovat niin Raamattua lukiessaan tulleet niin aivopestyiksi, että eivät enää erota todellisuutta kirjan harhoista.

        Olisikin mielenkiintoista nähdä tilasto siitä, kumpia Suomen mielisairaaloissa on enemmän; Raamatun aivopesemiä vai Raamattua satukirjana pitäviä.
        Löytäisitkö?


      • Tellukka kirjoitti:

        Olisikin mielenkiintoista nähdä tilasto siitä, kumpia Suomen mielisairaaloissa on enemmän; Raamatun aivopesemiä vai Raamattua satukirjana pitäviä.
        Löytäisitkö?

        Tai eihän mielisairaaloita taida enää ollakaan.
        Eiköhän ne ole nykyisin vain tavallisten sairaaloitten psyykeosastoja,

        Eikä mielisairaitakaan ole enää. On tullut psyykekuntoutujia heidän tilalleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sit pitänee sanoa "ihan persiistä", se kun on olemassa.

        Sekin olisi kyllä jo biologinen ihme, jos kysymyksessä ihminen.

        Linnuista, puluista ja korpeista jne ... voi niin sanoa ihan kirjaimellisesti, kun nehän munivat persiistään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sekin olisi kyllä jo biologinen ihme, jos kysymyksessä ihminen.

        Linnuista, puluista ja korpeista jne ... voi niin sanoa ihan kirjaimellisesti, kun nehän munivat persiistään.

        Käet munivat toisten pesiin, mutta satiaiset pesivät toisten muniin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tai eihän mielisairaaloita taida enää ollakaan.
        Eiköhän ne ole nykyisin vain tavallisten sairaaloitten psyykeosastoja,

        Eikä mielisairaitakaan ole enää. On tullut psyykekuntoutujia heidän tilalleen.

        Onkohan hoitoa itseään muiden yläpuolella oleviksi luulottelujoille ? Ne on sairaimpia.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuvakseen. Vain kuvakseen.
        Mutta kyllä se Jumalan kuvakin ihmisessä on aika haalistunut, myönnä pois.

        Toisaalta Jumalahan ei ole käskenyt kuvia kumartamaan, ei omaansakaan. Päinvastoin.

        """Uskonnoissa on monta sielua johdatettu mielisairaalaan."""
        Älä ole huolissasi. Kyllä sieltä varmasti tarpeen tullen löytyy paikkaa sinullekin, vaikkakin aika täynnään vaikuttavat nykyisin olevan turvattomia nuoria, uskonnottomien lapsia, jotka ilman jumaluskoa eivät kestä mentaalisesti maailman tarjoamia pieniäkään vastoinkäymisiä.

        Enhän minä välitä mutatietoa vaan tositietoa uskonvoimasta hurahtaneistä. Maailmassa on uskonnoista syntyneitä lahkoja. Lahkoihin joko ajaudutaan karismaattisen johtajan vaikutuksesta ja lapset joutuvat lahkon jäseniksi vanhempiensa hurahdettua uskoon. Taisi Jeesuskin olla yksi karismaattinen kapinallisjohtaja keräten johdatettavia taakseen. Huonosti hänelle kävi, ristille kidutettavaksi päätyi.

        Vielä pahemmin kävi yhdysvaltalaisen Jim Jonesin johtamalle lahkolle. Lähes kaikki jäsenet, 900 tappoivat itsensä tai surmattiin Guyanan viidakossa 18. marraskuuta 1978.

        Suomessa lestadiolaisuus kahlitsee jäsenet yhteen ja "oikeaan" uskonlahkoon. Sinut on tuomittu yhteisön ulkopuolelle jos et noudata lahkon sääntöjä. Syntisi olipa kysymyksessä vakavakin rikos saa anteeksi kun "vilpittömästi" katuu ja rukoilee anteeksi antamusta seurakunnalta ja Jumalalta.

        Tällaisia tapauksiahan minä tarkoitin. Tuskin Suomessa sentään tuhansia tapattaa itseään uskon voimasta, mutta isossa moalimassa sattuu ja tapahtuu.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä välitä mutatietoa vaan tositietoa uskonvoimasta hurahtaneistä. Maailmassa on uskonnoista syntyneitä lahkoja. Lahkoihin joko ajaudutaan karismaattisen johtajan vaikutuksesta ja lapset joutuvat lahkon jäseniksi vanhempiensa hurahdettua uskoon. Taisi Jeesuskin olla yksi karismaattinen kapinallisjohtaja keräten johdatettavia taakseen. Huonosti hänelle kävi, ristille kidutettavaksi päätyi.

        Vielä pahemmin kävi yhdysvaltalaisen Jim Jonesin johtamalle lahkolle. Lähes kaikki jäsenet, 900 tappoivat itsensä tai surmattiin Guyanan viidakossa 18. marraskuuta 1978.

        Suomessa lestadiolaisuus kahlitsee jäsenet yhteen ja "oikeaan" uskonlahkoon. Sinut on tuomittu yhteisön ulkopuolelle jos et noudata lahkon sääntöjä. Syntisi olipa kysymyksessä vakavakin rikos saa anteeksi kun "vilpittömästi" katuu ja rukoilee anteeksi antamusta seurakunnalta ja Jumalalta.

        Tällaisia tapauksiahan minä tarkoitin. Tuskin Suomessa sentään tuhansia tapattaa itseään uskon voimasta, mutta isossa moalimassa sattuu ja tapahtuu.

        Korppis

        No jos noin kovasti pelkäät humeettisi puolesta, niin älä sitten ihmeessä lue Raamattua, jos tunnet olevasi normaalia herkempi psyykkisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä välitä mutatietoa vaan tositietoa uskonvoimasta hurahtaneistä. Maailmassa on uskonnoista syntyneitä lahkoja. Lahkoihin joko ajaudutaan karismaattisen johtajan vaikutuksesta ja lapset joutuvat lahkon jäseniksi vanhempiensa hurahdettua uskoon. Taisi Jeesuskin olla yksi karismaattinen kapinallisjohtaja keräten johdatettavia taakseen. Huonosti hänelle kävi, ristille kidutettavaksi päätyi.

        Vielä pahemmin kävi yhdysvaltalaisen Jim Jonesin johtamalle lahkolle. Lähes kaikki jäsenet, 900 tappoivat itsensä tai surmattiin Guyanan viidakossa 18. marraskuuta 1978.

        Suomessa lestadiolaisuus kahlitsee jäsenet yhteen ja "oikeaan" uskonlahkoon. Sinut on tuomittu yhteisön ulkopuolelle jos et noudata lahkon sääntöjä. Syntisi olipa kysymyksessä vakavakin rikos saa anteeksi kun "vilpittömästi" katuu ja rukoilee anteeksi antamusta seurakunnalta ja Jumalalta.

        Tällaisia tapauksiahan minä tarkoitin. Tuskin Suomessa sentään tuhansia tapattaa itseään uskon voimasta, mutta isossa moalimassa sattuu ja tapahtuu.

        Korppis

        Lestadiolaisilla on vahvat perhearvot ja he kasvattavat terveitä arvoja noudattavia lapsia. Koulutus on arvossaan ja toisista huolehtiminen. Nuoret eivät käytä päihteitä , kuten eivät vanhemmatkaan ja jälkikasvusta välitetään aidosti. Nuo ”kahlitsemiset” on marginaalisia , aika on muuttanut sitäkin yhteisöä. Tuntemissani nuorissa lestadiolaisperheissä on 3-5 lasta. Lapsissa on Suomen tulevaisuus .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestadiolaisilla on vahvat perhearvot ja he kasvattavat terveitä arvoja noudattavia lapsia. Koulutus on arvossaan ja toisista huolehtiminen. Nuoret eivät käytä päihteitä , kuten eivät vanhemmatkaan ja jälkikasvusta välitetään aidosti. Nuo ”kahlitsemiset” on marginaalisia , aika on muuttanut sitäkin yhteisöä. Tuntemissani nuorissa lestadiolaisperheissä on 3-5 lasta. Lapsissa on Suomen tulevaisuus .

        Näin on. Suurin osa lestadiolaisista tervejärkistä joukkoa. Kansakunnan tukipylväitä, kun kasvattavat uusia veronmaksajia.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No jos noin kovasti pelkäät humeettisi puolesta, niin älä sitten ihmeessä lue Raamattua, jos tunnet olevasi normaalia herkempi psyykkisesti.

        Huomenta Tellu@

        En minä raamattua lue, muistan hämärästi kouluajoista ja rippikoulusta jotain raamatun lauseita ja googlettamalla löytyy täsmätietoa. En ole kova ja kylmä, sisälläni palaa pieni uskon liekki. Olen kristitty, käyn mielelläni juhlapyhinä korven kirkossa. Tapanani on myös ulkomaan matkoillani käydä eri uskontokuntien kirkoissa ja temppeleissä.
        Höyrähtäminenhän voi tapahtua itse kullekin jos elämä asettuu vastateloin ja ainut huume jonka kokee auttavan on usko ja kuten jo edellä olen maininnut nimenomaan se lapsenusko.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestadiolaisilla on vahvat perhearvot ja he kasvattavat terveitä arvoja noudattavia lapsia. Koulutus on arvossaan ja toisista huolehtiminen. Nuoret eivät käytä päihteitä , kuten eivät vanhemmatkaan ja jälkikasvusta välitetään aidosti. Nuo ”kahlitsemiset” on marginaalisia , aika on muuttanut sitäkin yhteisöä. Tuntemissani nuorissa lestadiolaisperheissä on 3-5 lasta. Lapsissa on Suomen tulevaisuus .

        Samanlaisia, perhearvoja kannattavia, päihteettömiä, lapsensa hyvin kasvattavia on muissakin kuin lestaadiolaisissa.
        Ei tarvitse kuulua mihinkään uskontoryhmään ollakseen hyvä ihminen, päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta Tellu@

        En minä raamattua lue, muistan hämärästi kouluajoista ja rippikoulusta jotain raamatun lauseita ja googlettamalla löytyy täsmätietoa. En ole kova ja kylmä, sisälläni palaa pieni uskon liekki. Olen kristitty, käyn mielelläni juhlapyhinä korven kirkossa. Tapanani on myös ulkomaan matkoillani käydä eri uskontokuntien kirkoissa ja temppeleissä.
        Höyrähtäminenhän voi tapahtua itse kullekin jos elämä asettuu vastateloin ja ainut huume jonka kokee auttavan on usko ja kuten jo edellä olen maininnut nimenomaan se lapsenusko.

        Korppis

        Olet nimenomaan kova, kylmä ja katkera. Kirkkojen töllääminen turistina ei uskosta eikä muustakaan sisäisestä elämästä kerro. Sen sijaan tänne pitkälti yli 10 v suoltamasi todistaa että olet vastenmielinen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestadiolaisilla on vahvat perhearvot ja he kasvattavat terveitä arvoja noudattavia lapsia. Koulutus on arvossaan ja toisista huolehtiminen. Nuoret eivät käytä päihteitä , kuten eivät vanhemmatkaan ja jälkikasvusta välitetään aidosti. Nuo ”kahlitsemiset” on marginaalisia , aika on muuttanut sitäkin yhteisöä. Tuntemissani nuorissa lestadiolaisperheissä on 3-5 lasta. Lapsissa on Suomen tulevaisuus .

        Kaikissa uskonnoissa ja uskonlahkoissa on hyvät ja huonot puolensa näin maallikon mietteissä. Lestadiolaiset kuten muutkin lahkot sitovat jäsenensä yhteisöönsä ja jos eroat joudut yhteisön ukopuolella. Tämä lie vaikeaa sellaisille nuorille, jotka ovat eläneet koko lapsuutensa uskossa ainoaan oikeaan elämään.

        Tietysti eivät kaikki uskovaiset vaan joku tai muutama tekee syntiä.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa uskonnoissa ja uskonlahkoissa on hyvät ja huonot puolensa näin maallikon mietteissä. Lestadiolaiset kuten muutkin lahkot sitovat jäsenensä yhteisöönsä ja jos eroat joudut yhteisön ukopuolella. Tämä lie vaikeaa sellaisille nuorille, jotka ovat eläneet koko lapsuutensa uskossa ainoaan oikeaan elämään.

        Tietysti eivät kaikki uskovaiset vaan joku tai muutama tekee syntiä.

        Korppis

        Mitä pahaa on sitoutumisessa ? On niitäkin ihmisiä, jotka sitoutuvat perheeseensä , eivät lähde lätkimään kun tulee vaikeuksia ja ensihuuma haaltuu. Yhteisöönkin on hyvä sitoutua, toimia sen puolesta eikä vain omaa hyvää tavoitellen. Nuoret näkevät kyllä muutakin maailmaa, kun käyvät koulua ja opiskelevat. Ei nuo lestadiolaisperheetkään elä erossa yhteiskunnasta. Karttavat vain telkkarin saastan näkemistä, nuoret haluavat säilyttää itsensä koskemattomina avioon asti. Voisi tehdä hyvää kelle tahansa. Muutenkin yhteisöllisyydessä on voimaa, vaikka kieltämättä siihen voi sisältyä kielteisiä piirteitä, kuten painostus. Mutta on sitä painostusta muuallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet nimenomaan kova, kylmä ja katkera. Kirkkojen töllääminen turistina ei uskosta eikä muustakaan sisäisestä elämästä kerro. Sen sijaan tänne pitkälti yli 10 v suoltamasi todistaa että olet vastenmielinen .

        No, etpä itsekään pehmonallelta vaikuta, mutta hyväksyn sinut sellaisena kuin olet. Muuttumaan emme juurikaan enää pysty.
        Yritä sinäkin hyväksyä minut.

        korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa on sitoutumisessa ? On niitäkin ihmisiä, jotka sitoutuvat perheeseensä , eivät lähde lätkimään kun tulee vaikeuksia ja ensihuuma haaltuu. Yhteisöönkin on hyvä sitoutua, toimia sen puolesta eikä vain omaa hyvää tavoitellen. Nuoret näkevät kyllä muutakin maailmaa, kun käyvät koulua ja opiskelevat. Ei nuo lestadiolaisperheetkään elä erossa yhteiskunnasta. Karttavat vain telkkarin saastan näkemistä, nuoret haluavat säilyttää itsensä koskemattomina avioon asti. Voisi tehdä hyvää kelle tahansa. Muutenkin yhteisöllisyydessä on voimaa, vaikka kieltämättä siihen voi sisältyä kielteisiä piirteitä, kuten painostus. Mutta on sitä painostusta muuallakin.

        Hyvä kirjoitus, Anonyymi 9.52. Sitoutumista minäkin arvostan näissä eri uskonyhteisöissä. En tunne niitä muutoin kuin tuttujen kautta ja tiedän, että moni on löytänyt niistä itselleen henkisen kodin, turvapaikan, ja saanut sitä kautta elämälleen itseään isomman tarkoituksen.

        Uususkonnot, joiden edustajiin kai tuo mainittu Tommy Hellstenkin luetaan, eroavat mielestäni perinteisistä uskonyhteisöistä siinä, että ne ovat edelleen ego-keskeisiä. Niissä ihminen ottaa Jumalan vahvistamaan omaa egoaan, ei pienentämään sitä. "Minä"on niissä edelleen pääroolissa. Noissa piireissä olen itse ollut mukana ja kyllähän ne kieltämättä tarjosivat tiettyä hengen nostatusta siihen elämäntilanteeseen, missä silloin eli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa on sitoutumisessa ? On niitäkin ihmisiä, jotka sitoutuvat perheeseensä , eivät lähde lätkimään kun tulee vaikeuksia ja ensihuuma haaltuu. Yhteisöönkin on hyvä sitoutua, toimia sen puolesta eikä vain omaa hyvää tavoitellen. Nuoret näkevät kyllä muutakin maailmaa, kun käyvät koulua ja opiskelevat. Ei nuo lestadiolaisperheetkään elä erossa yhteiskunnasta. Karttavat vain telkkarin saastan näkemistä, nuoret haluavat säilyttää itsensä koskemattomina avioon asti. Voisi tehdä hyvää kelle tahansa. Muutenkin yhteisöllisyydessä on voimaa, vaikka kieltämättä siihen voi sisältyä kielteisiä piirteitä, kuten painostus. Mutta on sitä painostusta muuallakin.

        Hyvä kirjoitus, Anonyymi 9.52. Sitoutumista minäkin arvostan näissä eri uskonyhteisöissä. En tunne niitä muutoin kuin tuttujen kautta ja tiedän, että moni on löytänyt niistä itselleen henkisen kodin, turvapaikan, ja saanut sitä kautta elämälleen itseään isomman tarkoituksen.

        Uususkonnot, joiden edustajiin kai tuo mainittu Tommy Hellstenkin luetaan, eroavat mielestäni perinteisistä uskonyhteisöistä siinä, että ne ovat edelleen ego-keskeisiä. Niissä ihminen ottaa Jumalan vahvistamaan omaa egoaan, ei pienentämään sitä. "Minä"on niissä edelleen pääroolissa. Noissa piireissä olen itse ollut mukana ja kyllähän ne kieltämättä tarjosivat tiettyä hengen nostatusta siihen elämäntilanteeseen, missä silloin eli.


      • demeter1 kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, Anonyymi 9.52. Sitoutumista minäkin arvostan näissä eri uskonyhteisöissä. En tunne niitä muutoin kuin tuttujen kautta ja tiedän, että moni on löytänyt niistä itselleen henkisen kodin, turvapaikan, ja saanut sitä kautta elämälleen itseään isomman tarkoituksen.

        Uususkonnot, joiden edustajiin kai tuo mainittu Tommy Hellstenkin luetaan, eroavat mielestäni perinteisistä uskonyhteisöistä siinä, että ne ovat edelleen ego-keskeisiä. Niissä ihminen ottaa Jumalan vahvistamaan omaa egoaan, ei pienentämään sitä. "Minä"on niissä edelleen pääroolissa. Noissa piireissä olen itse ollut mukana ja kyllähän ne kieltämättä tarjosivat tiettyä hengen nostatusta siihen elämäntilanteeseen, missä silloin eli.

        No niin. Taas tuli viesti kahteen kertaan. Toinen poistoon !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, etpä itsekään pehmonallelta vaikuta, mutta hyväksyn sinut sellaisena kuin olet. Muuttumaan emme juurikaan enää pysty.
        Yritä sinäkin hyväksyä minut.

        korppis

        Ei ole mitään tarvetta hyväksyä sinua , enkä kaipaa täällä palstalla kenenkään hyväksyntää itse. Naurettavaa vaan itseään julistaa pehmeäksi ja herkäksi, kun kaikki todistaa muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaisia, perhearvoja kannattavia, päihteettömiä, lapsensa hyvin kasvattavia on muissakin kuin lestaadiolaisissa.
        Ei tarvitse kuulua mihinkään uskontoryhmään ollakseen hyvä ihminen, päinvastoin.

        Tässä onkin kyse siitä, että halutaan leimata kaikki lestadiolaiset vinksahtaneksi vain uskontoon kuulumisen takia. Tietysti muissakin ihmisissä on kaikenlaisia.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, Anonyymi 9.52. Sitoutumista minäkin arvostan näissä eri uskonyhteisöissä. En tunne niitä muutoin kuin tuttujen kautta ja tiedän, että moni on löytänyt niistä itselleen henkisen kodin, turvapaikan, ja saanut sitä kautta elämälleen itseään isomman tarkoituksen.

        Uususkonnot, joiden edustajiin kai tuo mainittu Tommy Hellstenkin luetaan, eroavat mielestäni perinteisistä uskonyhteisöistä siinä, että ne ovat edelleen ego-keskeisiä. Niissä ihminen ottaa Jumalan vahvistamaan omaa egoaan, ei pienentämään sitä. "Minä"on niissä edelleen pääroolissa. Noissa piireissä olen itse ollut mukana ja kyllähän ne kieltämättä tarjosivat tiettyä hengen nostatusta siihen elämäntilanteeseen, missä silloin eli.

        Kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.
        Näitä sanontojahan, jotka viittaavat oman egon tutkimiseen riittää. Ei ne ole pahaksi kenellekään. Nöyryyden korostaminen ei eheytä ketään esim. alemmuuden tunteen käsittelyssä.
        Egon tutkiskelu esim. vihassa elävälle olisi hyvin tärkeää. Vihan on merkki patoutuneista tunteista, jotka usein johtavat vääriin kohteisiin. Mutta miten johdattaa vihaan sairastuneen pois vihan kierteestä?
        Tommy Hellstenin kirja on moniulotteinen. Ainut mikä häiritsi minua oli alkoholismin tuominen liikaa esille. Toisaalta se on hänen kokemusperäistä lapsuuttaan. Itselleni avautu peilien puuttumisia joistakin varhaislapsuuden kokemuksista. Vuotta vanhempi veljeni sairastui kolme vuotiaana ja se johti vanhempieni täydellisen keskittymisen veljeeni. Olihan he jo menettäneet yhden lapsen kuolemalle. Minä keräsin itseeni veljeni selän takana sisua ; ) Uskonto ei ole minua kiehtonut ongelmien pelastajana vaan tykkään tutkia omaa egoni.
        Olen tullut siihen tulokseen myös sinun kohdallasi. Imet itseesi vaikutteita kirjallisuudesta. Muistaakseni myös jooga oli harrastuksissasi joskus.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.
        Näitä sanontojahan, jotka viittaavat oman egon tutkimiseen riittää. Ei ne ole pahaksi kenellekään. Nöyryyden korostaminen ei eheytä ketään esim. alemmuuden tunteen käsittelyssä.
        Egon tutkiskelu esim. vihassa elävälle olisi hyvin tärkeää. Vihan on merkki patoutuneista tunteista, jotka usein johtavat vääriin kohteisiin. Mutta miten johdattaa vihaan sairastuneen pois vihan kierteestä?
        Tommy Hellstenin kirja on moniulotteinen. Ainut mikä häiritsi minua oli alkoholismin tuominen liikaa esille. Toisaalta se on hänen kokemusperäistä lapsuuttaan. Itselleni avautu peilien puuttumisia joistakin varhaislapsuuden kokemuksista. Vuotta vanhempi veljeni sairastui kolme vuotiaana ja se johti vanhempieni täydellisen keskittymisen veljeeni. Olihan he jo menettäneet yhden lapsen kuolemalle. Minä keräsin itseeni veljeni selän takana sisua ; ) Uskonto ei ole minua kiehtonut ongelmien pelastajana vaan tykkään tutkia omaa egoni.
        Olen tullut siihen tulokseen myös sinun kohdallasi. Imet itseesi vaikutteita kirjallisuudesta. Muistaakseni myös jooga oli harrastuksissasi joskus.

        Korppis

        Kiitos analyysistä korppis..)) Kirjallisuus on aina ollut lähellä sydäntäni, mutta silti katson, että eniten olen oppinut toisilta ihmisiltä, tietysti kirjailijakin on se "toinen ihminen".

        Tommy Hellstenin Virtahevon tunnen hyvin, hänen alkuperäisen työparinsa, Irene Kristerin kurssittama kun olen. Olivat näitä 80-luvun guruja ja nimenomaan "Alkoholistien aikuiset lapset" oli se aihepiiri, mikä heidät parrasvaloihin nosti. Siksi kai se on joissakin kirjoissa painottunut. Tommy Hellsten tehtaili näitä kirjoja väsyksiin saakka, itselläni on vain muutama niistä Virtahevon lisäksi. Tommy sinnittelee edelleen julkisuudessa, vaikka hänen iso yrityksensä "Ihminen tavattavissa" meni konkurssiin.

        Muuten tuo ennustukseni "takariviläisten" esiinmarssista tuli mieleeni jo silloin, kun kuuntelin ensimmäistä kertaaTommy Hellsteniä. Hän ei ollut mielestäni erityisen karismaattinen, mutta hänen hiljaista olemustaan oli pakko kuunnella, viesti tuli niin syvältä. Sen jälkeen minun onkin ollut helppo uskoa, että "hiljaista ihmistä kannattaa kuunnella"..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.
        Näitä sanontojahan, jotka viittaavat oman egon tutkimiseen riittää. Ei ne ole pahaksi kenellekään. Nöyryyden korostaminen ei eheytä ketään esim. alemmuuden tunteen käsittelyssä.
        Egon tutkiskelu esim. vihassa elävälle olisi hyvin tärkeää. Vihan on merkki patoutuneista tunteista, jotka usein johtavat vääriin kohteisiin. Mutta miten johdattaa vihaan sairastuneen pois vihan kierteestä?
        Tommy Hellstenin kirja on moniulotteinen. Ainut mikä häiritsi minua oli alkoholismin tuominen liikaa esille. Toisaalta se on hänen kokemusperäistä lapsuuttaan. Itselleni avautu peilien puuttumisia joistakin varhaislapsuuden kokemuksista. Vuotta vanhempi veljeni sairastui kolme vuotiaana ja se johti vanhempieni täydellisen keskittymisen veljeeni. Olihan he jo menettäneet yhden lapsen kuolemalle. Minä keräsin itseeni veljeni selän takana sisua ; ) Uskonto ei ole minua kiehtonut ongelmien pelastajana vaan tykkään tutkia omaa egoni.
        Olen tullut siihen tulokseen myös sinun kohdallasi. Imet itseesi vaikutteita kirjallisuudesta. Muistaakseni myös jooga oli harrastuksissasi joskus.

        Korppis

        Kas korppiskin on lukenut kirjan ! Aina olet hehkuttanut miten sinulla oli kannustavat ja sinuun keskittyneet vanhemmat ja siksi sinusta tuli eturivin eeva. Totuus lipsahtaa sinulta joskus, kun et enää muista mitä kaikkea olet tarinoinut. Tuon hellstenin kirjat kaikki lukivat jo vuosikymmeniä sitten ja aihe on loppuun kaluttu. Tutki sinä egoasi kun ei tunnu muutakaan sisältöä elämässäsi olevan.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos analyysistä korppis..)) Kirjallisuus on aina ollut lähellä sydäntäni, mutta silti katson, että eniten olen oppinut toisilta ihmisiltä, tietysti kirjailijakin on se "toinen ihminen".

        Tommy Hellstenin Virtahevon tunnen hyvin, hänen alkuperäisen työparinsa, Irene Kristerin kurssittama kun olen. Olivat näitä 80-luvun guruja ja nimenomaan "Alkoholistien aikuiset lapset" oli se aihepiiri, mikä heidät parrasvaloihin nosti. Siksi kai se on joissakin kirjoissa painottunut. Tommy Hellsten tehtaili näitä kirjoja väsyksiin saakka, itselläni on vain muutama niistä Virtahevon lisäksi. Tommy sinnittelee edelleen julkisuudessa, vaikka hänen iso yrityksensä "Ihminen tavattavissa" meni konkurssiin.

        Muuten tuo ennustukseni "takariviläisten" esiinmarssista tuli mieleeni jo silloin, kun kuuntelin ensimmäistä kertaaTommy Hellsteniä. Hän ei ollut mielestäni erityisen karismaattinen, mutta hänen hiljaista olemustaan oli pakko kuunnella, viesti tuli niin syvältä. Sen jälkeen minun onkin ollut helppo uskoa, että "hiljaista ihmistä kannattaa kuunnella"..))

        Kahdeksankytluku toi luettavakseni lukuisia kirjoja. Alkuvuosikymmen yleissivistäviä koulukirjoja ja vuosikymmenen puolivälin jälkeen työnjohtopsykologiaa. Kymmenessä vuodessa edettiin pehmeästä johtamisesta tulosjohtamiseen ja kirjat aina aikakauden gurujen kirjoittamia.

        Mikähän lie tämänpäivän johtokoulutuksen linja? No, joka tapauksessa soudetaan ja huovataan. Ajan muotivirtausten mukaan edetään tai palataa entiseen.

        Tuo eturiviläisyyshän on sinun palstalle lanseeraama ja se on hyvin uponnut takariviläisiin ; )

        Ihminen tavattavissa-yritysestä en ole tietoinen, mutta yritysmaailmassahan on kysymys palvelujen järjestämistä kysynnän mukaan. Koulutusfirmoissa tarjotaan ajan ilmiöiden koulutuksen järjestämisiä ja kun ilmiö on imetty tyhjiin on yrityksen mukauduttava uuteen ilmiöön, joka voi olla jopa vastakohta aijemmalle ilmiölle.

        No, en ole enää mukana työelämässä joten ihan tarkkaa tietoa työllistävistä ajan ilmiöistä minulla ei tällä hetkellä ole.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kahdeksankytluku toi luettavakseni lukuisia kirjoja. Alkuvuosikymmen yleissivistäviä koulukirjoja ja vuosikymmenen puolivälin jälkeen työnjohtopsykologiaa. Kymmenessä vuodessa edettiin pehmeästä johtamisesta tulosjohtamiseen ja kirjat aina aikakauden gurujen kirjoittamia.

        Mikähän lie tämänpäivän johtokoulutuksen linja? No, joka tapauksessa soudetaan ja huovataan. Ajan muotivirtausten mukaan edetään tai palataa entiseen.

        Tuo eturiviläisyyshän on sinun palstalle lanseeraama ja se on hyvin uponnut takariviläisiin ; )

        Ihminen tavattavissa-yritysestä en ole tietoinen, mutta yritysmaailmassahan on kysymys palvelujen järjestämistä kysynnän mukaan. Koulutusfirmoissa tarjotaan ajan ilmiöiden koulutuksen järjestämisiä ja kun ilmiö on imetty tyhjiin on yrityksen mukauduttava uuteen ilmiöön, joka voi olla jopa vastakohta aijemmalle ilmiölle.

        No, en ole enää mukana työelämässä joten ihan tarkkaa tietoa työllistävistä ajan ilmiöistä minulla ei tällä hetkellä ole.

        Korppis

        En kyllä tunnusta, että eturivi/takarivi olisivat minun lanseeraamia..)) Luulen, että otin ne vain käyttöön, kun pidin niitä nasevina ilmaisuina, kuten olmiakin..))


      • demeter1 kirjoitti:

        En kyllä tunnusta, että eturivi/takarivi olisivat minun lanseeraamia..)) Luulen, että otin ne vain käyttöön, kun pidin niitä nasevina ilmaisuina, kuten olmiakin..))

        "demeter1"

        Eiköhän olisi jo aika kirjoittaa kommentti, jonka viimeiset kirjaimet ovat:
        EOC

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Eiköhän olisi jo aika kirjoittaa kommentti, jonka viimeiset kirjaimet ovat:
        EOC

        H.

        Suomennapa tuo EOC hunksi. Minähän en kielillä puhu, eikä pitäisi sinunkaan puhua, perussuomalaisena..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        En kyllä tunnusta, että eturivi/takarivi olisivat minun lanseeraamia..)) Luulen, että otin ne vain käyttöön, kun pidin niitä nasevina ilmaisuina, kuten olmiakin..))

        Niin siinä kävi, otit taka/eturivin käyttöön. Olmi lähti minulta. Olmi eli aikansa ja painui pimentoon. Eturivistä sikisi eturiviläiset ja takarivistä sikisi anonyymit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahdeksankytluku toi luettavakseni lukuisia kirjoja. Alkuvuosikymmen yleissivistäviä koulukirjoja ja vuosikymmenen puolivälin jälkeen työnjohtopsykologiaa. Kymmenessä vuodessa edettiin pehmeästä johtamisesta tulosjohtamiseen ja kirjat aina aikakauden gurujen kirjoittamia.

        Mikähän lie tämänpäivän johtokoulutuksen linja? No, joka tapauksessa soudetaan ja huovataan. Ajan muotivirtausten mukaan edetään tai palataa entiseen.

        Tuo eturiviläisyyshän on sinun palstalle lanseeraama ja se on hyvin uponnut takariviläisiin ; )

        Ihminen tavattavissa-yritysestä en ole tietoinen, mutta yritysmaailmassahan on kysymys palvelujen järjestämistä kysynnän mukaan. Koulutusfirmoissa tarjotaan ajan ilmiöiden koulutuksen järjestämisiä ja kun ilmiö on imetty tyhjiin on yrityksen mukauduttava uuteen ilmiöön, joka voi olla jopa vastakohta aijemmalle ilmiölle.

        No, en ole enää mukana työelämässä joten ihan tarkkaa tietoa työllistävistä ajan ilmiöistä minulla ei tällä hetkellä ole.

        Korppis

        Isoa johtajaa siinä leikitään, vaikka yrityksenä oli pieni kuppila lentokentällä.


    • Anonyymi

      Mitä Tellukka ei tiedä ei ole tietämisen arvoista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1725
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1345
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1147
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      191
      937
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      915
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      867
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      778
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe