Naisille neuvo, älä jää lapsien kanssa

Anonyymi

Jos sinulla on lapsia ja joudut väkivallan kohteeksi ja pysyt avioliitossa niin lapsen kehitykselle ja tulevaisuudelle siitä tulee peruuttamattomat seuraukset. Tämä tuntuu olevan iso ongelma suomessa jossa on todella paljon juuri todella miesten tekemiä pahoinpitelia "omaa" vaimoa naista kohtaan. Se on käsittämätöntä

Usein sellainen lapsi elää elämänsä esimerkiksi itse ja moni jää tahtomattaan lapsettomaksi. Masennusta

Haluatko sellaista lapsillesi että he kärsivät ?


Sinun pitää aikuisena tehdä ne ratkaisut ! Järjestää asiat ja muuttaa pois, jos pelkäät niin viranomaisiin yhteys ja sukulaisiin. Yhteiskunta järjestää asiat ja kukaan ei jää ilman asuntoa = asumistuki tulee turvaksi tarvittaessa

Asunnon voi järjestää nopeasti ja poliisit tulee tarvittaessa turvaamaan kaikkien tavaroittesi siirron.

3

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin että poismuuttaminen on helppoa kuin heinänteko? Saahan sitä kuvitella.
      En tietenkään ole väkivallan puolella päin vastoin, mutta on joskus melko mahdotonta ottaa lapset kainaloon ja lähteä, muuten kuin öisille pakoreissuille ..
      Hyppään nyt vuosia taaksepäin, joka ei kuulu tähän päivään, kerron kuitenkin muistoistani.
      Äitini oli maalaistalon emäntä, isäni tietenkin isäntä ja arvostettu kyläläinen muutenkin.
      Meiltä annettiin apua ns.köyhille pääosin ruoan muodossa. Maitoa, leipää, joskus lihaa ja viljaa.
      Ehkä meille oltiin kateellisiakin, kaikki taisi näyttää kohtuullisen mukavalle elämälle päällisin puolin.
      Toki isäni ajoittaisesta alkoholiongelmasta ja pahapäisyydestä oltiin tietoisia, mutta niinhän oli monessa muussakin perheessä.
      Jouduin näkemään väkivaltaa äitiäni kohtaan, ei varsinaista hakkaamista mutta ihan tarpeeksi.
      Eräänä yönä heräsin siihen kun isäni repi vaatteet äitini päältä ja uhkasi taskuaseella. Muistan kuinka tärisin peiton alla jonkinlaisessa horkassa.
      Äiti pääsi pakenemaan ja isä luultavasti sammui.
      Asia unohdettiin, siitä ei puhuttu!
      Muutenkin meidät lapset oli opetettu että kotiasioista EI PUHUTA!
      Aika usein jouduimme pakenemaan kodista yönselkään, olihan meillä turvapaikkana parin kilometrin päässä oleva perhe..
      Siinä oli vain se, että talossa oli aikamiespoika ja minä olin 12-15 ikäinen.
      En voinut hiiskahtaakaan mitä tapahtui.
      Niin, minut ja pienin veljeni sijoitettiin samaan huoneeseen ja äitini kolmen muun kanssa toiseen.
      Tämä olkoon tässä, mutta ymmärrän että äidilläni ei ollut mitään mahdollisuutta ottaa vain ja lähteä, eikä tehdä ilmoitusta.

      Onneksi nyt on toisin ja yhteiskunta auttaa .
      Hakekaa apua!

      • Anonyymi

        Ei ihan helppo elämä perheellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihan helppo elämä perheellä.

        Totta.
        Ei ennen puhuttu. Mutta on hyvä että puhutaan nyt.
        Kannattaa ottaa yhteys naisten turvakotiin ja muualle.

        Älkää jääkö sellaiseen suhteeseen missä mies lyö!
        Ei oo hyvä sinulle eikä lapsille.

        Älkää uskoko että mies muka parantaisi tapansa.
        Kun on kerran lyönyt, niin jatkoa seuraa lisää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe