Rakkaat veljet ja sisaret. Paavali puhuu sävyisästä nuhtelusta eksyneitä ja jumalattomia kohtaan. Miten tätä tulisi nykyaikana tulkita, ettei tule syytetyksi maalittamisesta ja vihasta? Vai onko tätä mahdotonta välttää?
Onko Raamatun siteeraaminen vastaväitteeksi riittävää nuhtelua? Raamattuhan kieltää hedelmättömään ja tyhjään väittelyyn antautumisen. Mitä se meinaa?
Jos yrittää nuhdella esimerkiksi ateisteja, niin sehän on loputon suo. Jeesus taisi sanoa että yritä julistaa evankeliumia kerran tai kaksi, mutta älä tätä enempää.
Tunnustan että olen itse sortunut välillä aiheettomaan väittelyyn ja en ole aina ollut niin sävyisä. Oletteko onnistuneet nuhtelemaan tuloksellisesti?
Miten nuhtelette jumalattomia ja eksyneitä?
51
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ensinnäkin uskovaisen ei pidä puuttua kenenkään elämään tai elämäntapoihin jos tämä noudattaa suomen lakia .
Jos joku tekee jotakin suomen lainvastaista uskovaisella kuten muillakin on oikeus puuttua asiaaan tai ainakin ilmoittaa asiasta viranomaisille
Uskovaisen harrastustoiminta on sitten asia erikseen tämä voi harrastella uskomuksiaan ryhmässään tai yksin mutta muuten ihmisille jotka eivät liity kyseiseen harrastukseen uskovaisella ei ole mitään oikeutta alkaa yrittämään henkistä väkivaltaa uhkailua tai puuttua yksilön elämään koska uskov aisen uskonharrastustominta on verrattavissa ihan mihin vaan harrastustoimintaan eikä sillä ole mitään ertyisvapauksia puuttua vieraiden ihmisten elämäntapaan tai tekemisiin jotka suomen laki hyväksyy- Anonyymi
No ei puuttua mutta kyllä on oikeus julistaa. Jos joku siitä loukkaantuu, niin se on hänen asiansa. Jotkut kyllä kokee julistamisen vihamielisesti ja voi olla valmis jopa väkivaltaan Sanan julistajaa vastaan.
- Anonyymi
No, itse en yleensä lähde nuhtelemaan etenkään ei-uskovia, koska se tuskin herättää toivottua tulosta, ellei sitten ole jokin aivan erityinen Hengen ilmoitus. Silloin yritän kohteliain, mutta ymmärrettävän suorin sanoin ilmaista mitä mahd. PH kauttani sillä hetkellä puhuu.
Itselläni on tapana perustella ajatukseni raamatunkohdilla. Silloin se en ole minä, vaan Jumalan oma sana, joka puhuu.
Pyhä Henki Itse herättää synnintunnon. Ihmisen itsensä ei pidä lähteä toista syyttelemällä sitä herättelemään. Se ei olisi silloin Kristuksen tekoa.
Täällä on kyllä Jumalan sanaa tarjolla: joku voi tulla siitä tulee herätykseen, tai sitten ei. Jokainen uudestisyntynyt tietää mitä on synnintunto. On itse sen synnytyksen kauhun kokenut. Ja sen jälkeenkin. Ei synnintunto yhteen kertaan jää, vaan pikemminkin pysyväksi olotilaksi, hengelliseksi majakan valoksi.
Monet nykypäivän ihmiset vaan ovat niin hyvinvoivia ja hemmoteltuja, että jos tulee hiukankin paha olo, niin mennään poliisille parkumaan, että toi paha äärikristitty sano niin, et mulle tuli oikein paha mieli! Et mun pitäs luovuttaa itseni Jumalan haltuun! Vihapuhetta!
No, kukin on valinnut mitä tietä haluaa kulkea. Ei se muille kuulu. Mutta viisaampi kyllä kuuntelee myös toisten kokemuksia, pohtii ja ottaa huomioon varoitukset ja ehdotukset koskien nk. iankaikkista elämää. Se kun ratkaistaan tässä elämässä, ennen kuolinhetkeä. Sen jäljeen mennään pysyvästi näillä valinnoilla, enää vailla muutoksen mahdollisuutta.>Monet nykypäivän ihmiset vaan ovat niin hyvinvoivia ja hemmoteltuja, että jos tulee hiukankin paha olo, niin mennään poliisille parkumaan, että toi paha äärikristitty sano niin, et mulle tuli oikein paha mieli!
Oho, minä luulin että ihmiset eivät vain kuuntele, mutta että oikein poliisille! Sulla on varmaan esimerkkejä tällaisesta? Siis muita kuin iänikuinen Päivi, jota et varmaan tarkoitakaan. Kiitos.- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Monet nykypäivän ihmiset vaan ovat niin hyvinvoivia ja hemmoteltuja, että jos tulee hiukankin paha olo, niin mennään poliisille parkumaan, että toi paha äärikristitty sano niin, et mulle tuli oikein paha mieli!
Oho, minä luulin että ihmiset eivät vain kuuntele, mutta että oikein poliisille! Sulla on varmaan esimerkkejä tällaisesta? Siis muita kuin iänikuinen Päivi, jota et varmaan tarkoitakaan. Kiitos.Olet jotenkin säälittävä.
Anonyymi kirjoitti:
Olet jotenkin säälittävä.
Olisiko sinulla usko.vainen siis noita pyytämiäni esimerkkejä? 🤔
- Anonyymi
Kirjoitin pitkän viestini eilen illalla klo 23:28. Olen kylläkin uskovainen, joskaan en usko.vainen.
En tiedä josko poliisille on paljonkin juostu valittamassa, mutta poliisilla ja vankilalla meitä kristittyjä on ainakin uhkailtu. Myös tällä foorumilla, tyyliin: "kaikki kristityt kuuluis tappaa tai pistää vankilaan". Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin pitkän viestini eilen illalla klo 23:28. Olen kylläkin uskovainen, joskaan en usko.vainen.
En tiedä josko poliisille on paljonkin juostu valittamassa, mutta poliisilla ja vankilalla meitä kristittyjä on ainakin uhkailtu. Myös tällä foorumilla, tyyliin: "kaikki kristityt kuuluis tappaa tai pistää vankilaan".>Myös tällä foorumilla, tyyliin: "kaikki kristityt kuuluis tappaa tai pistää vankilaan".
Kai ilmoitit tuon poistoon? Tuollainen kielenkäyttö on äärimmäisen sopimatonta, niin trollaukseksi kuin se varmaan olikin tarkoitettu.👎🏻- Anonyymi
💋💋💋 eikö se huomaa sinua?
- Anonyymi
>Monet nykypäivän ihmiset vaan ovat niin hyvinvoivia ja hemmoteltuja, että jos tulee hiukankin paha olo, niin mennään poliisille parkumaan, että toi paha äärikristitty sano niin, et mulle tuli oikein paha mieli!
Oho, minä luulin että ihmiset eivät vain kuuntele, mutta että oikein poliisille! Sulla on varmaan esimerkkejä tällaisesta? Siis muita kuin iänikuinen Päivi, jota et varmaan tarkoitakaan. Kiitos.">Monet nykypäivän ihmiset vaan ovat niin hyvinvoivia ja hemmoteltuja, että jos tulee hiukankin paha olo, niin mennään poliisille parkumaan, että toi paha äärikristitty sano niin, et mulle tuli oikein paha mieli!"
He menevät viranomaisille parkumaan koska heille on tarjottu tämä mahdollisuus. Kristinusko halutaan tuhota taas kerran ja paras keino on panna syytteeseen ensin julkisuudessa olevat uskovat ja tämän jälkeen vähitellen mennään alaspäin rivijäsenistöön saakka. Loukkaantuminen, mitä syntinen kokee aina kun hänen syntinsä paljastetaan Jumalan Sanalla, on se eräs tehokeinoista mitä tämä maailma nyt tarjoaa uskovien tuhoamiseksi. Anonyymi kirjoitti:
">Monet nykypäivän ihmiset vaan ovat niin hyvinvoivia ja hemmoteltuja, että jos tulee hiukankin paha olo, niin mennään poliisille parkumaan, että toi paha äärikristitty sano niin, et mulle tuli oikein paha mieli!"
He menevät viranomaisille parkumaan koska heille on tarjottu tämä mahdollisuus. Kristinusko halutaan tuhota taas kerran ja paras keino on panna syytteeseen ensin julkisuudessa olevat uskovat ja tämän jälkeen vähitellen mennään alaspäin rivijäsenistöön saakka. Loukkaantuminen, mitä syntinen kokee aina kun hänen syntinsä paljastetaan Jumalan Sanalla, on se eräs tehokeinoista mitä tämä maailma nyt tarjoaa uskovien tuhoamiseksi.Et ole, Korkkiruuvi muoriseni, kuupastasi ollenkaan terve.
- Anonyymi
Tulkitkaa sitä näin:
Niistäkää nuhtelijat räkäinen nenänne ja pitäkää suunne kiinni. - Anonyymi
Ei valheella voi ratsastaa ikuisesti, nykyaikana ei uskonnoille ole tilaa.
”Miten tätä tulisi nykyaikana tulkita, ettei tule syytetyksi maalittamisesta ja vihasta?”
Jospa kerrankin tulkitaan tämä aivan sanatarkkaan :”sävyisästi”!
Ellei joku tiedä, mitä sävyisä tarkoittaa, olisi aika varmaan opetella se tuntemaan.- Anonyymi
Miten sinä sanot sävyisästi homostelijoille, että sellainen on Jumalan tahdon vastaista eikä sellaisen harjoittajat peri Jumalan valtakuntaa, sanoo Raamattu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinä sanot sävyisästi homostelijoille, että sellainen on Jumalan tahdon vastaista eikä sellaisen harjoittajat peri Jumalan valtakuntaa, sanoo Raamattu?
No, sanoit tuon jälleen kerran. Eiköhän tuo ilmoitus ole jo perusteellisesti homoille tiedoksi saatettu?
Jeesus kielsi jankuttamasta, "kaatamasta uutta viiniä vanhoihin nahkaleileihin, JOTTEIVÄT LEILIT PAKAHTUISI, VIINI VALUISI ULOS JA TURMELTUISI"
UT neuvoo kertomaan tätä evankeliumia, Jumalan sanaa kaikille, mutta toistaen asian vain pari kertaa. Jeesus sanoi myös:
Matteus 10:7-20
7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
9 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne,
10 Älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.
11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten sinä sanot sävyisästi homostelijoille, että sellainen on Jumalan tahdon vastaista eikä sellaisen harjoittajat peri Jumalan valtakuntaa, sanoo Raamattu?"
Tämän voi sanoa homoseksuaaleille tavalla mitä me uskovat kokoajan harjoitamme. Me kerromme hänelle pari tahi kolme kertaa mitä Jumala sanoo homoseksin harjoittamisesta ja sitten jätämme hänet rauhaan.
Tällä foorumilla on vähän eri juttu. Me kerromme täällä Jumalan näkemyksen homoseksistä täsmälleen yhtä monta kertaa kun Jumalaa tässä asiassa haastetaan.
- Anonyymi
Itselläni on tapana perustella ajatukseni raamatunkohdilla. Silloin se en ole minä, vaan Jumalan oma sana, joka puhuu.
Kyllä se olet sinä joka puhuu jos suus aukaiset jos et pidä itseäsi jonain jumalharhana.
Niin se vain on että uskonharrastuksen tai minkään muunkaan harrastuksen nimisää ei ihmisille pidä mennä paasaamaan mitään heidän henkilökohtaisista asioista kyllä ihminen itse niistä puhuu jos siltä tuntuu.
Uskovaisilla on myös omat uskonmarkkinapaikat jossa voivat sitten kukin mainostaa lahkonsa mukaan omia jeesuksiaan jos sinne joku eksyy .
Muuten antakaa ihmisten olla rauhassa ja keskittykää asianne harrastajat toisiinne ja lahkoihinne ettei niissä rikota suomen lakeja uskovaisia kohtaan ei henkistä painostusta tai muutakaan laitonta siinä on teille ihan tarpeeksi hommaa.- Anonyymi
"Uskovaisilla on myös omat uskonmarkkinapaikat jossa voivat sitten kukin mainostaa lahkonsa mukaan omia jeesuksiaan jos sinne joku eksyy ."
Tota. Tämähän ON juuri tuollainen paikka. luterilainen foorumi, eli istumme täällä ikäänkuin kirkossa. Kirkossa puhutaan Jumalan sanaa. MIksi sinä riehut täällä?
- Anonyymi
Tota.Minun silmissäni tämä ei ole kirkko vaan paikka missä uskovaiset lahkolaiset haukkuvat luterilaista kirkkoa porttokirkoksi ja kirkon johtajia paholaisen kätyreiksi ja pettureiksi ym...
Kirkossa ei käyttäydytä käsittääkseni noin tai ei ainakaan käyttäydytty silloin kauan sitten kun viimeksi siellä kävin.
Tämä on keskustelufoorumi- Anonyymi
Mikä sinun suhteesi kirkkoon ja Jeesukseen on?
- Anonyymi
Mikä sinun suhteesi kirkkoon ja Jeesukseen on?
Katson kyseiset asiat henkilökohtaisiksi asioiksi jotka eivät kuulu yleiselle palstalle.- Anonyymi
Jeesus ei käskenyt pitää uskoaan vakan alla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kunkin oma asia. Tosen uskoa ei kuulustella. Kukin itse vapaaehtoisesti, jos haluaa, kertoo uskonsa ja mielipiteensä itse ja oma-aloitteisesti.
Tämä foorumi ei ole helluntaiseurakunta, jossa tivataan uskoa ja käskytetään seurakuntalaisia. Tämä on kristillinen foorumi, ei Stalinin leiri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, Jeesus kehoitti julistamaan vaikka he eivät kuuntelisi. Ainakin siten että tarvittaessa uskaltaa tunnustaa uskonsa suulla ja kertoa siitä muillekin,
- Anonyymi
Yksi_usko kirjoitti:
Kirjoittelet kuitenkin anona, joten voit hyvin kertoa.
Aloitapa sinä sitten itsestäsi, miehinen malliesimerkki on aina paikallaan...
- Anonyymi
Sinun jeesuksesi varmaan sanoo näin mutta on monta muuta jeesusta jotka sanovat toisin .
arokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.
2»Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. 3Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, 4jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
5
»Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. 6
Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
7
»Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. 8
Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen- Anonyymi
"Jeesus ei käskenyt pitää uskoaan vakan alla.
Sinun jeesuksesi varmaan sanoo näin mutta on monta muuta jeesusta jotka sanovat toisin ."
Minun Jeesukseni tosiaan totesi, että uskova ei tule pimittää ihmisiltä, vaan Jeesus käski suorastaan että "Menkää ...!".
Matt. 5:15
eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
Mark. 4:21
Ja hän sanoi heille: "Eihän lamppua oteta esiin, pantavaksi vakan alle tai vuoteen alle? Eiköhän lampunjalkaan pantavaksi? Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus ei käskenyt pitää uskoaan vakan alla.
Sinun jeesuksesi varmaan sanoo näin mutta on monta muuta jeesusta jotka sanovat toisin ."
Minun Jeesukseni tosiaan totesi, että uskova ei tule pimittää ihmisiltä, vaan Jeesus käski suorastaan että "Menkää ...!".
Matt. 5:15
eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
Mark. 4:21
Ja hän sanoi heille: "Eihän lamppua oteta esiin, pantavaksi vakan alle tai vuoteen alle? Eiköhän lampunjalkaan pantavaksi?Emmehän me häpeä Herraamme, vaan iloitsemme pelastuksestamme ja kerromme siitä.
- Anonyymi
Yksi_usko kirjoitti:
Emmehän me häpeä Herraamme, vaan iloitsemme pelastuksestamme ja kerromme siitä.
Näinkö sinä todellakin teet, varsinainen iloa ja pelastusta pulppuava kirkasvetinen elämänlähde...
- Anonyymi
"Rakkaat veljet ja sisaret. Paavali puhuu sävyisästä nuhtelusta eksyneitä ja jumalattomia kohtaan. Miten tätä tulisi nykyaikana tulkita, ettei tule syytetyksi maalittamisesta ja vihasta? Vai onko tätä mahdotonta välttää?"
Jumalan Sanaa ei ole koskaan voinut tuoda esiin sillä tavalla että maailma ei meitä vihaisi senjälkeen. Jeesus jo koki kouriintuntuvasti tämän asian ja Hänestä lähtien apostolit kaikki ja sen jälkeen kaikki Jeesuksen seuraajat aina tähän päivään saakka. - Anonyymi
Jumalan Sanaa ei ole koskaan voinut tuoda esiin sillä tavalla että maailma ei meitä vihaisi senjälkeen. Jeesus jo koki kouriintuntuvasti tämän asian ja Hänestä lähtien apostolit kaikki ja sen jälkeen kaikki Jeesuksen seuraajat aina tähän päivään saakka.
Olen ymmärtänyt että viha on ollut miekkakäännytystä noitavainoja inkvisiota kirkkojen jalkapuita jos taas kerran halutaan olla rehellisiä ja tämä viha ei totisesti ole kohdistunut kristityihin vaan aivan päinvastoin.
Olisi mielenkiintoista saada tietää miten kristittyjä on suomessa vihattu voisitko antaa esimerkkejä ja jos et niin sitten tuo turha löoinä ja vihanlietsonta on varmaankin jälleen turhaa valhetta. - Anonyymi
Jumalan Sanaa ei ole koskaan voinut tuoda esiin sillä tavalla että maailma ei meitä vihaisi senjälkeen.
Jos kristityt olisivat keksineet muun tavan kuin tappaa tuhota uhkailla ja kiduttaa tuoda esiin jumalharhansa sanaa ehkä heitä ei olisi niin paljon vihattu perheissä suvuissa ja kylissä joissa nämä raakuudet tapahtuivat aikoinaan . Vai että saisi nuhdella vain korkeintaan kerran tai kaksi. Osalla innokkaimmista "nuhtelijoista" taitaa sitten tuo yhteenlaskutaito loppua jo ykköseen.
ps jos joku kokee oikeudekseen nuhdella toista, niin samalla hän kuvittelee olevansa nuhdeltavaansa fiksumpi, mitä palstan fudut ei todellakaan ole- Anonyymi
Minusta nuhtelu ei ole nuhtelua siinä mielessä kun se ehkä arkisesti ymmärretään, että alettaisiin torumaan ja syyllistämään. Se on enemmän perusteltua ohjaamista oikealle polulle, sävyisästi ei syyttelemällä.
Mutta niinpä Raamatussakin sanotaan, että julista kerran tai kaksi mutta älä enempää. Anonyymi kirjoitti:
Minusta nuhtelu ei ole nuhtelua siinä mielessä kun se ehkä arkisesti ymmärretään, että alettaisiin torumaan ja syyllistämään. Se on enemmän perusteltua ohjaamista oikealle polulle, sävyisästi ei syyttelemällä.
Mutta niinpä Raamatussakin sanotaan, että julista kerran tai kaksi mutta älä enempää.>> Minusta nuhtelu ei ole nuhtelua siinä mielessä kun se ehkä arkisesti ymmärretään, että alettaisiin torumaan ja syyllistämään. Se on enemmän perusteltua ohjaamista oikealle polulle, sävyisästi ei syyttelemällä. <<
Miksi sitä sitten kutsutaan nuhteluksi?
Kuten Rehtori nuhtelee tyhmyyksiä tehnyttä alaluokkalaista?
(koska nuhtelijalla on Zeppeliinin kokoinen ego?)
>> Se on enemmän perusteltua ohjaamista oikealle polulle, sävyisästi ei syyttelemällä. <<
No käyttäkäämme siitä sitten jatkossa muotoa "ohjaaminen", ei nuhtelu, koska nuhtelussa se nuhtelija asettuu nuhdeltavan yläpuolelle. Kuten varmaankin itsekin ymmärrät.
ps sinun tyylisi vetoaa, näiden parin palstahörhön loukkaava asenne taas ei
Maalima vihtaa kristittyjän,minun nimenitakia,sanoo Jeesus kristus ovat vihaneet minuakin.
- Anonyymi
Pehmytkantisella pokkarikatekismuksella läpsintä.
- Anonyymi
Nuhteluun kasvattavana toimenpiteenä uskonee vain ne, joita on itseään nuhdeltu joskus syystä ja pääosin syyttä.
Kuten paljon piiskaa saaneista osa uskoo piiskaamiseen positiiviseen vaikutukseen.
Joka on uskoakseni heillä pelkkä psykologinen puolustautumismekanismi. - Anonyymi
Laitalahkolaisten tulisi napauttaa vihaamiaan homoja ja ateisteja yhtä lempeällä sormella kuin omissa joukoissaan hairahtuneita talousrikollisia, pedofiileja tai aviorikkojia eli toisin sanoen että "sattuuhan sitä paremmissakin piireissä"...
- Anonyymi
Tämä varmasti olisi hyvä tapa lahkolaisten keskuudessa toisiaan kohtaan.
Tavallisten ihmisten keskuudessa tämä on omien uskomuksiensa ,tapojensa ja näkemystensä tuputtamista muille joka on hyvin narsistinen ja tunkeileva tapa ja jos sitten mennään henkilökohtaisuuksiin sitä voi sanoa henkiseksi ahdisteluksi ja kun aletaan puhumaan vieraille kadotuksista puhutaan henkisestä raiskausyrityksestä siinä saattaa käydä tungettelijalle hassusti joten on parempi nuhdella ja opastaa uskonharrastajien vain toisiaan kerhonsa sääntöihin ei kerhonsa ulkopuolisia.Itse asiassa noinhan seillä Raamatussakin neuvotaan. Nuhdelkaa vain omaa jengiä, ulkopuoliset hoitaa Jumala.
- Anonyymi
KTS kirjoitti:
Itse asiassa noinhan seillä Raamatussakin neuvotaan. Nuhdelkaa vain omaa jengiä, ulkopuoliset hoitaa Jumala.
Ei uskovaiset raamatusta mitään ymmärrä jonkun ateistin on aina kerrottava selkeätkin raamatun tekstit mitä ne tarkoittavat.Eihän uskovaisia olisikaan jos nämä ymmärtäisivät puoliakaan raamatusta .
Anonyymi kirjoitti:
Ei uskovaiset raamatusta mitään ymmärrä jonkun ateistin on aina kerrottava selkeätkin raamatun tekstit mitä ne tarkoittavat.Eihän uskovaisia olisikaan jos nämä ymmärtäisivät puoliakaan raamatusta .
Joo kyllä monet lahkolaiset saisivat aloittaa raamatunluvun ihan alusta ja unohtaa kaiken sen minkä joku satunnainen saarnamaakari on heidän päähänsä iskostanut.
- Anonyymi
Aloittaja on aivan pimeä. Nuhtelu aloitetaan aina omasta itsestä. Jätä muut rauhaan.
<< onko tätä mahdotonta välttää?>>
On, jos asuu autiolla saarella.
<<Onko Raamatun siteeraaminen vastaväitteeksi riittävää nuhtelua?>>
On, Raamattu kyllä puhuu puolestaan.
<< Raamattuhan kieltää hedelmättömään ja tyhjään väittelyyn antautumisen. Mitä se meinaa?>>
Esim. täällä väittely jumalattomien kanssa.
<<Jeesus taisi sanoa että yritä julistaa evankeliumia kerran tai kaksi.>>
Jos on tervepäinen jumalaton, niin uskoo kerralla ja tekee parannuksen.
<< Oletteko onnistuneet nuhtelemaan tuloksellisesti?>>
Tulos saattaa tulla myöhemminkin.- Anonyymi
Minun täytyy nyt nuhdella uskovaisia .
Eikö teidän ymmärryksenne riitä siihen että jätätte ihmiset rauhaan joita ei kiinnosta harrastuksenne
Teillä on harrastuksenne myötä lahkonne kirjanen ja jos hyväksytte lahkonne säännöt kyseisestä kirjasesta(raamattu) se on teidän valintanne ei kuulu muille eikä varsinkaan ne kerhonne säännöt kuulu ulkopuolisille jos ette lakia riko
Ei kukaan tule paasaamaaan ja nuhtelemaan teitä omien harrastuksiensa puitteista että teidänkin täytyy alkaa harrastamaan samoja asioita vaikkapa joogaa ja salilla käyntiä te varmasti löydätte kyseiset harrastukset jos tunnette vetoa niihin.
Maailmassa on tuhansia uskontoja ja miljoonia jumalharrastajia eri uskonnoissa älkää kristityt raiskatko jumalaanne tyhmentämällä tätä ihmisten silmissä jumalien irvikuvaksi tungettelevaksi häiriköksi joka saa aikaan vain halveksuntaa ja inhoa itseään kohtaan teidän toimienne vuoksi sillä te olette jumalanne ilmentymiä .
Yrittäkää edes olla hieman sivistyneitä ja muita kunnioittavia niin jumalannekaan ei näytä niin vastenmieliseltä kuin hänen omansa.
Hyvää jatkoa jumalharhanne kanssa älkää raiskatko harhaanne enempää kohta siitä ei ole mitään jäljellä teidän käsittelyn jälkeen - Anonyymi
Jos näet jotain korjaamisen sijaa siinä, ettei joku ateisti pidä totena väitettäsi Jumalan olemassaolosta, niin nuhtelun sijaan sinun kannattaa perustella uskottavasti, miksi käsityksesi on oikea. Pyhiin kirjoituksiin vetoaminen ei toimi, koska kohderyhmä ei näe niitä objektiivisena totuutena.
- Anonyymi
Suomessa naisiin ja lapsiin kohdistuva läheisväkivalta eri muodoissaan, läheistensä hylkäämät vanhukset, toimeentulonsa kanssa kamppailevat perheet...
Tuntien lentomatkan päässä lapsia kuolee päivittäin puhtaan veden ja ravinnon puutteesta johtuviin sairauksiin, asevaikutuksiin sekä järkyttävään väkivaltaan...
Ja palstalla pidetään tärkeänä toistemme nuhtelemista tämänkin ketjun osoittamista asioista... Haloo, onko siellä ketään kotona??
Ihan heterona pakko ihmetellä ja hävetä meidän välinpitämättömyyttämne suuressa kristillisyyden tunnossamme... tällaista meidän hyvinvointi populaatiotako Jeesuksen opetukset tarkoittavat?- Anonyymi
Niinpä, joillakin poliitikoilla saattaa olla tapana puhua katteettomasti... miksi osoitella ja nuhdella itseään tiskaamattomista astioista kun voi sävyisästi muistuttaa naapuriaan tämän pesemättömistä lattioista ja matoista...
Kaikki me näköjään olemme samanlaisia vätyksiä lakaistessamme omat roskamme maton alle, nostamme äläkän lähimmäistemne laiskuudesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1606586Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2064205PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4872891- 322794
- 2012385
- 1862209
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1491528- 611400
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371334Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961151