Koronasta puhutaan joka paikassa, miten paljon, missä, mitä tehdä ja mitä ei tehdä.
Mutta jos ajatellaan pelkästään kristinuskon kannalta?
Onko tämä koko koronatouhu opetukseksi?
Että ihmiset heräisivät ajattelemaan, miten elää, uskoa, rakastaa toisia?
Olisi hyvä keskustella tästäkin.
Toivon että ateistit eivät tulisi nyt ivaamaan että "tässä se teidän uskontonne ja Jumala"- tyyliin, vaan että itse kristityt pohdittaisiin syvemmin tätä asiaa. Ateistithan voivat mennä omalle palstalleen, emmehän mekään mene heidän palstalleen.
Lopunaikojakin voi keskustella profetia-palstalla.
Itse pohdiskelen tätä asiaa.
Koko yhteiskunta on muuttunut kuukaudessa.
Kertokaa mitä tuumitte ihan kristinuskon kannalta!
Mikä keskeisin asia koronassa, uskonnon kannalta?
23
79
Vastaukset
- Anonyymi
°Ateistithan voivat mennä omalle palstalleen, emmehän mekään mene heidän palstalleen.°
Ateismipalsta on tulvillaan kiihkouskovia ja heidän pässinpäisiä saarnojaan.- Anonyymi
Mene sitten sinne!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene sitten sinne!
No kun eivät ne kiihkouskovien saarnat oikein kiinnostaisi, mutta kun niitä on joka paikassa tällä foorumilla niin on oikeastaan sikäli ihan sama minne sitä menee. Itse keskustelen mielelläni luterilaisuudesta, ja olen siksi täällä, vaikka ateisti olenkin. Ja sinun on nyt vain yksinkertaisesti suvaittava sitä tai jotenkin kestettävä, jos et suvaitsekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun eivät ne kiihkouskovien saarnat oikein kiinnostaisi, mutta kun niitä on joka paikassa tällä foorumilla niin on oikeastaan sikäli ihan sama minne sitä menee. Itse keskustelen mielelläni luterilaisuudesta, ja olen siksi täällä, vaikka ateisti olenkin. Ja sinun on nyt vain yksinkertaisesti suvaittava sitä tai jotenkin kestettävä, jos et suvaitsekaan.
Kuitenkin sinun kannattaa ottaa huomioon tänne tullessasi, että luterilaisuus-palstalla voidaan ihan hyvillä mielin keskustella - uskonnosta ja sen sisällöstä. Ja sinun on nyt vain yksinkertaisesti suvaittava sitä tai jotenkin kestettävä, jos et suvaitsekaan.
- Anonyymi
Ei mitään. Korona ei liity millään tavalla uskonelämääni.
- Anonyymi
Minulla liittyy.
Jotenkin menee tää maallinen ihan uusiksi.
Tulee mieleen sellainenkin, että tää korona puhdistaa kun lentoja joutuu rajoittamaan.
Tulee mieleen myös Nooan päivät.
Eiköhän me jouduta nöyrtymään monessa asiassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla liittyy.
Jotenkin menee tää maallinen ihan uusiksi.
Tulee mieleen sellainenkin, että tää korona puhdistaa kun lentoja joutuu rajoittamaan.
Tulee mieleen myös Nooan päivät.
Eiköhän me jouduta nöyrtymään monessa asiassa.Miten Korona vaikuttaa siihen, että uskot Jeesukseen?
Anonyymi kirjoitti:
Miten Korona vaikuttaa siihen, että uskot Jeesukseen?
Parhaiten korona on levinnyt taikauskoisten taikamenoissa jeesuksenraatoa järsiessä.
Siinä eivät suojeliusloitsut ole auttaneet pätkääkään.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Parhaiten korona on levinnyt taikauskoisten taikamenoissa jeesuksenraatoa järsiessä.
Siinä eivät suojeliusloitsut ole auttaneet pätkääkään.Siis väitätkö koronan jossain levinneen eukaristian kautta?
Mitään suojeluloitsuja kristityillä ei ole. Kirjoitat pelkkien luulojesi mukaan, vailla mitään todellista tietoa. Anonyymi kirjoitti:
Siis väitätkö koronan jossain levinneen eukaristian kautta?
Mitään suojeluloitsuja kristityillä ei ole. Kirjoitat pelkkien luulojesi mukaan, vailla mitään todellista tietoa.Uskonharhaisten kokoontuminen olematonta suojelijaansa palvaamaan on juurikin mainio tapa levittää tuollaista tautia mielen sairauksista puhumattakaan.
KVG 'herra suojele ja varjele meitä' taikauskoisia.- Anonyymi
En minäkään näe yhteyttä virusten ja uskonelämän välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Korona vaikuttaa siihen, että uskot Jeesukseen?
Ei mitenkään. Korona ei lisää eikä vähennä uskoani Jeesukseen.
- Anonyymi
Kristinuskon kannalta?
Jokaisen ihmisen, myös kristityn, tulee ottaa huomioon, että nyt alkaa Kuolema niittämään koko maailmaa, omaa kansaa, ehkä itseä ja läheisiään.
On mietittävä ihan käytännön kysymykset, sen varalta, että yhtäkkisesti kuolee itse, tai joku läheinen, omainen. Kuolemaan liittyy erinäisiä kysymyksiä ja käytännön toimia, kuten hautaus, perunkirjoitus ja mahd. omaisuuden jako, koko iso ruljanssi.
Hengellisesti, eli kristillisesti katsoen, on muistettava vertaus 10 Neitsyestä. Oli viisi ymmärtäväistä ja viisi tyhmää. Mitä tekivät ymmärtäväiset? Laittoivat lamppunsa kuntoon. Mitä tekivät tyhmät? Olivat huolettomia, eivät ajatelleet asioita ennalta ja huonosti kävi.
Oma käsitykseni "Öljylampusta" on:
*Lamppu = minä itse. Myös kirkko / seurakunta.
*Lampun sydän = suhde, yhteys Jumalaan.
*Öljy = Pyhä Henki. Asuuko minussa Jumalan Pyhä Henki? Tässä kohdin tärkeää on myös nk. Pyhän Hengen Armolahjat. Nämä ovat osa Pyhän Hengen toimintaa, eikä näiden omistamisen tärkeyttä pidä vähätellä,
*Tuli = Pyhän Hengen tuli, voima. PH:n / Jeesuksen vaikuttama (yliluonnollinen) usko, "uskonliekki", toivo, rakkaus jne. Kaikki Hänestä lähtevä.
*Tulitikut = oma suostumukseni seurata Jeesusta, "passiivinen aktiivisuuteni", rukous, omalta puoleltani yhteydenpitoni Taivaisiin, oma toimintani Jumalan sanan mukaan. Sillä tulitikut, sytykkeet ovat kunkin meidän omissa käsissämme, tämä on oma osuutemme asiassa. Tyhmät Neitsyet itse lepäsivät, eivät olleet omalta puoleltaan aktiivisia ylläpitämään eli vaalimaan uskonliekkiään.
*- Anonyymi
Hyvin kirjoitettu.
Ollaankin uskon ytimessä.
Tämä maanpäällinen vaellushan on tätä maanpäällistä opettelua ja lopullinen koti on taivaassa, Herran luona.
Moni vanhus kaipaakin että pääsisi täältä taivaan kotiin. Esim siinä laulussa Joulukirkossa on kyse tälläisestä. Mutta he odottavat että tulee luonnollinen kuolema.
Älkäämme sotkeko tähän keskusteluun nyt itsetuhokeskeisiä, heillä on ihan toinen lajattelumalli eli ei suinkaan-taivaaseen pääsy, vaan että eivät muuten jaksa/eivät halua jaksaa/kielteisyys.
Jos ottaa tään koronaviruksen tältä kannalta, että taivaaseen ollaan matkalla, niin eipähän se silloin huoleta. Tää että ei oteta onkin sen merkki, että vain tää maallinen elo on tärkeää.
Tässä mielessä koronavirus on hyvä muistuttaja.
Ja kyllähän siellä Raamatussa kerrotaan että kaikenlaista on tulossa tapahtumaan.
Mutta että ei pitäisi pelätä ja että Jumala pitää huolen omistaan.
Miten moni uskoo tähän?
Eli kyllä tässä on hyvin keskeisestä asiasta kyse.
Tulee myös mietittyä aikaisempia ruttoja ja kulkutauteja, sotia, missä oli kovat kivut kuolevilla, alikehittyneitten maitten huonoja oloja, sairaita joilla on kovat kivut. - Anonyymi
"Jokaisen ihmisen, myös kristityn, tulee ottaa huomioon, että nyt alkaa Kuolema niittämään koko maailmaa, omaa kansaa, ehkä itseä ja läheisiään."
Ai nytkö vasta? Minusta se on niittänyt koko ajan.
Korona on maallinen asia. Ei sillä ole tekemistä uskontojen kanssa.
- Anonyymi
No, tässä jutellaan vähän eri tasolla asioista.
- Anonyymi
Ketjun aloitus koski nimenomaan coronauhkaa uskonnon kannalta ja siitä nyt keskustellaan! Muista itse toisessa ketjussa haluamasi asiallinen keskustelu- tästäkin aiheesta! Maalliset asiat ovat osa taivaallistakin vaellusta ja kutsumustamme, meidän tehtäväämme.
Minusta juuri tällaiset äkkitapahtumat ovat tosiaan muistutus siitä, että meillä on "öljyä lampussa", kuten yllä jo mainittiin. Se on myös muistutus siitä, että eläkäämme täysillä ja puhtain sydämin ja hyvissä väleissä kaikkien kanssa, sillä ei ole varmaa, voimmeko tehdä sovinnon vielä huomenna tai ylihuomenna. Jos illalla joku asia painaa, tee sovinto, sillä yöllä voikin tulla kutsu.
Elä hyvä, täyteläinen elämä ja kunnioita toisia ihmisiä, erityisesti läheisiäsi, sillä usein se on vaikeinta, koska he tuntevat sinut ja sinä tunnet heidät ja yhdessä tunnette yhteiset vikanne.
"Aurum igne probatur, hominis mens calamitate" oli mietelause jo antiikin aikana eli kulta puhdistetaan tulella ja ihmismieli jalostuu vastoinkäymisten kautta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketjun aloitus koski nimenomaan coronauhkaa uskonnon kannalta ja siitä nyt keskustellaan! Muista itse toisessa ketjussa haluamasi asiallinen keskustelu- tästäkin aiheesta! Maalliset asiat ovat osa taivaallistakin vaellusta ja kutsumustamme, meidän tehtäväämme.
Minusta juuri tällaiset äkkitapahtumat ovat tosiaan muistutus siitä, että meillä on "öljyä lampussa", kuten yllä jo mainittiin. Se on myös muistutus siitä, että eläkäämme täysillä ja puhtain sydämin ja hyvissä väleissä kaikkien kanssa, sillä ei ole varmaa, voimmeko tehdä sovinnon vielä huomenna tai ylihuomenna. Jos illalla joku asia painaa, tee sovinto, sillä yöllä voikin tulla kutsu.
Elä hyvä, täyteläinen elämä ja kunnioita toisia ihmisiä, erityisesti läheisiäsi, sillä usein se on vaikeinta, koska he tuntevat sinut ja sinä tunnet heidät ja yhdessä tunnette yhteiset vikanne.
"Aurum igne probatur, hominis mens calamitate" oli mietelause jo antiikin aikana eli kulta puhdistetaan tulella ja ihmismieli jalostuu vastoinkäymisten kautta!"Aurum igne probatur, hominis mens calamitate" oli mietelause jo antiikin aikana eli kulta puhdistetaan tulella ja ihmismieli jalostuu vastoinkäymisten kautta!"
Korona on pienin niistä vastoinkäymisistä, joita olen elämäni aikana kokenut. :) Kolmesta pandemiastakin selvitty. Eivätkä edes jääneet erityisesti mieleen.
- Anonyymi
Kiitos jeesus koronasta kiitos kiitos .
- Anonyymi
Me kasvetaan viisaudessa.
Huomaamme että koko maailma koskettaa kaikkia.
Opimme kärsivällisyyttä, toivoa, huomaamme toisiamme, mietimme syvemmin mitä elämä on, paljon kaikkea, mahdollisen kuoleman läheisyys herättää meissä paljon.
Turha mitenkään ivailla, me olemme tuntemattoman edessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me kasvetaan viisaudessa.
Huomaamme että koko maailma koskettaa kaikkia.
Opimme kärsivällisyyttä, toivoa, huomaamme toisiamme, mietimme syvemmin mitä elämä on, paljon kaikkea, mahdollisen kuoleman läheisyys herättää meissä paljon.
Turha mitenkään ivailla, me olemme tuntemattoman edessä."Turha mitenkään ivailla, me olemme tuntemattoman edessä." Ja coronan iskiessä ei ole miestä eikä naista, ei uskovaa tai ateistia, vaan jokainen on siinä oman Herransa edessä nöyrästi tunnustaen, että elämää emme voi hallita. Se on "suuremmas´käres´". Silloin toinen riemuitsee Voitosta ja toinen kiroaa Kohtaloaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Turha mitenkään ivailla, me olemme tuntemattoman edessä." Ja coronan iskiessä ei ole miestä eikä naista, ei uskovaa tai ateistia, vaan jokainen on siinä oman Herransa edessä nöyrästi tunnustaen, että elämää emme voi hallita. Se on "suuremmas´käres´". Silloin toinen riemuitsee Voitosta ja toinen kiroaa Kohtaloaan.
Tuolla edellä kirjoitin 10 Neitsyestä. Se, että kirjoittaa tai lukee tällaista ja ajattelee: "Kyllä näin pitäs toimia, pitäs alkaa kunnolla rukoileen...", ei vielä auta, jos ei myös välittömästi ala niin tehdä. Jeesuksen mukaan Viisi Viisasta Neitsyttähän siis itse toimivat: laittoivat lamppunsa kuntoon, katsoivat, että kaikki on kohdallaan. Viisi Tyhmää ei näin toimineet.
Eilen illalla nukkumaan mennessä tosiaan mietin mielessäni Öljylamppua ja rukoiln, että olisin oikea Kristuksen seuraaja. Kysyin onko minulla oikea suhde Isään. Entä, onko minussa Pyhän Hengen öljyä. Palaako minussa Pyhän Hengen tuli. Onko tulukset / tulitikut kunnossa, eli ymmärränkö oikealla hetkellä vastata Jumalan sanaan ja Jeesuksen kutsuun.
Maailma näyttää nyt menevän sellaiseksi, että mitä tahansa ennalta odottamatonta voi tapahtua. Enää en hämmästyisi vaikka ensikesäisestä heinäsirkkalaumasta, joka tuhoaisi kaiken viljan.
Australia paloi. Koronavirus. Mitä seuraavaksi? Heinäsirkat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens112754Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n1092580- 1782442
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1572090Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241654Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille
Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast4581109- 84868
- 45787
Kievarin pöydät
Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul15732Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti
Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll151723