Erolla uhkaaminen riidassa

Anonyymi

Hei,
Kaipaan mielipiteitä tilanteeseeni. Seurustelen miehen kanssa joka on 50 v. Itse olen muutamia vuosia nuorempi.
Mielestäni suhteeseemme on tullut jokin negatiivinen kehä, josta emme pääse pois.
Mies uhkasi erolla ensimmäisen kerran syksyllä. Sitä on sitten jatkunut riidassa sittemmin. Itse olen ollut erouhkauksista asti tietysti hätääntynyt. Ja saatan ”takertua” toiseen ja tivata että onko hän sitoutunut suhteeseen vai ei. Hän sitten hermostuu siitä taas, tulee riita ja sitten se erouhkaus. Kierre on lyhyesti tässä.
Aiemmin hätäännyin tosi voimakkaasti ja menin luo ja halusin asioiden selvittämistä. Kun erolla ei saa uhata mielestäni koskaan.
Mutta kun tämä taas tapahtui, sanoin vain että kuulen ja ymmärrän, ja lähdin pois.
Olen antamassa periksi jos toinen noin paljon eroa haluaa. Mutta miksi sitten muina aikoina on ollut hyvä minulle ja puhunut loppuelämästä? Kuten meillä oli esim kiva viikonloppu ja sen vuoksi tämä erouhkaus loukkasi syvästi. En voi käsittää että noin mukavan viikonlopun jälkeen on halua miettiä eroa.
Nyt päätin että en puhu asioista yhtään mitään. En vain jaksa, enkä jaksa yksin suhdetta korjata tai rakentaa. Jos en ole kiinnipitämisen arvoinen, niin sitten hän voi tulla juttelemaan rauhoituttuaan niin erotaan jos vielä sitä tahtoo. Tuollainen erouhkailu syventää kuilua entisestään enkä koskaan pääse hätääntymisestä enkä peloista.
Osaako joku sanoa miksi mies uhkailee erolla?
Luottamusta se ei lisää eikä korjaa asioita. Hän on kuitenkin jo aikuinen mies...
Ja mikä siinä minun hätääntymisessä on niin väärin? Sanoo että olen lapsellinen. Eikö kuka vaan hätäänny jos erolla uhkaillaan? Ero ei ole mielestäni sellainen asia jota voi tuosta vain heitellä...

68

4745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En miksi sinä täältä sitä kyselet ??

      • Anonyymi

        No miksi ei kysyisi? Eikö täällä ole juuri tarkoitus pohtia asioita kiperiin asioihin??


      • Anonyymi

        Aivan. Uskomaton oman napansa ympärillä pyörivä aikuinen kyselee muilta ratkaisuja pieneen ongelmaansa, vain omaansa, kun koko maailma ja Suomi ovat valtavan vaikeassa tilanteessa Korona-epidemian takia.

        Tuohon kyselijän ongelmaan kun on vain yksi ratkaisu, ota tai jätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Uskomaton oman napansa ympärillä pyörivä aikuinen kyselee muilta ratkaisuja pieneen ongelmaansa, vain omaansa, kun koko maailma ja Suomi ovat valtavan vaikeassa tilanteessa Korona-epidemian takia.

        Tuohon kyselijän ongelmaan kun on vain yksi ratkaisu, ota tai jätä.

        Joo mutta jos pysyttelee kotona eikä ole levittämässä koronaa niin voithan sitä kysellä täällä omiakin murheita, mahtuuhan tänne tekstiä ja mitä ihmettä sitten vaatteet ja luette tällaisia viestejä jos teidän mielestä vain koronasta täytyisi keskustella, aika outo suhtautuminen.
        Terveisin 50 mies!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi ei kysyisi? Eikö täällä ole juuri tarkoitus pohtia asioita kiperiin asioihin??

        On vaineski. Vastakysymys. Mieheni uhkaa talonmiehen muijan panemisella jos en anna hänelle, mitä tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Uskomaton oman napansa ympärillä pyörivä aikuinen kyselee muilta ratkaisuja pieneen ongelmaansa, vain omaansa, kun koko maailma ja Suomi ovat valtavan vaikeassa tilanteessa Korona-epidemian takia.

        Tuohon kyselijän ongelmaan kun on vain yksi ratkaisu, ota tai jätä.

        Eiköhän yhdestä aiheesta ole ihan tarpeeksi puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Uskomaton oman napansa ympärillä pyörivä aikuinen kyselee muilta ratkaisuja pieneen ongelmaansa, vain omaansa, kun koko maailma ja Suomi ovat valtavan vaikeassa tilanteessa Korona-epidemian takia.

        Tuohon kyselijän ongelmaan kun on vain yksi ratkaisu, ota tai jätä.

        Eiköhän yhdestä aiheesta ole ihan tarpeeksi puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Uskomaton oman napansa ympärillä pyörivä aikuinen kyselee muilta ratkaisuja pieneen ongelmaansa, vain omaansa, kun koko maailma ja Suomi ovat valtavan vaikeassa tilanteessa Korona-epidemian takia.

        Tuohon kyselijän ongelmaan kun on vain yksi ratkaisu, ota tai jätä.

        Ihan helweeten hienoa, että jollakulla on jotain muutakin asiaa kuin korona, joka ei vouhkaamisella ja mässäilemällä häviä mihinkään. - Nm. Rauhoittukaa ja relatkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaineski. Vastakysymys. Mieheni uhkaa talonmiehen muijan panemisella jos en anna hänelle, mitä tehdä?

        Anna talonmiehelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaineski. Vastakysymys. Mieheni uhkaa talonmiehen muijan panemisella jos en anna hänelle, mitä tehdä?

        Jatkokysymys. Tietääkö talonmies pano aikeista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Uskomaton oman napansa ympärillä pyörivä aikuinen kyselee muilta ratkaisuja pieneen ongelmaansa, vain omaansa, kun koko maailma ja Suomi ovat valtavan vaikeassa tilanteessa Korona-epidemian takia.

        Tuohon kyselijän ongelmaan kun on vain yksi ratkaisu, ota tai jätä.

        Erolla uhkailu on halvinta mitä voi tehdä, siksi tulisi antaa kova varoitus jos vielä uhkaat niin me eroamme. Kukaan ei kestä pitkään sellaita liittoa.
        Asia pitää puhua rauhassa ja selvistä päin.


    • Anonyymi

      Tuo erouhkailu on vain yksi (inhottava) tapa riidellä. Hän käyttää sitä, koska tietää sen tehoavan ja on tietysti mukava huomata, että toinen ei halua eroa.

      Naiset ovat monesti paljon verbaalisempia kuin miehet ja pääsevät helposti niskan päälle riidoissa, vaikka eivät olisi edes oikeassa. Miehillä sitten on tapoja reagoida: jotkut lyövät, jotkut murjottavat, jotkut uhkailevat.

      Oma vaimoni aloitti myös käyttämään tuota erouhkailua, mutta parin ekan kerran jälkeen rupesin itse janomaan, että sen kun. Ladataanko heti netistä pohja . Muita keinoja olivat: vien sinulta lapset, en jätä sinulle euroakaan, tapan itseni, jne

    • Anonyymi

      Oletko varma että mies on sinkku? Asutteko yhdessä? Tuntuu että olet se ns. Toinen nainen ja ukko sen vuoksi hätääntyy tilanteissa.

    • Anonyymi

      Yrittää -ja on saanutkin- susta henkisen yliotteen. Vallankäyttöä. Mistäpä niistä syistä tietämään;voi sillä nostattaa egoaan ja miehisyyttään kun nainen hänen takiansa niin hätääntyy, voi jotenkin kieroutuneesti testailla, välitätkö,voi olla oikeesti eroaikeita, voi olla persoonallisuushäiriö, voi yrittää jatkossa kontrolloida enemmänkin.

      Henkistä kiusaamista. Silloin kun on rakastunut, yrittää aina ajatella asiat parhain päin,mutta onneksi oot järjissäs:) Eli neuvoksi antaisin että itseksesi mietit saako sua noin kohdella, kuuluuko tuollainen rakkauteen tai kunnioitukseen. Eihän se kuulu,ja tiedät sen.

      Sitten onkin se hankalampi osuus: kun päätät, ettei sua saa tolla tavalla kiusata, sanot sen miehelle,näytät missä sun rajat kulkee. Ja sit se vaikein osuus: jos sanot vaikkapa että kerran vielä jos tuollain uhkailet, niin sitten tosissaan erotaan. Mutta siinä kohtaa sun pitää olla VARMA että pystyt siihen. Siitä se noidantanssi vasta alkaakin jos sitten ikävissään parin päivän päästä taas sovitaan ja sama jatkuu. Sitten mies oppii ettei sun sanoilla,rajoilla,toiveilla ole väliä.

      Yksin on välillä yksinäistä, mutta tuhat kertaa ihanampaa kuin epävarmassa suhteessa.

      Toivon sulle rakkautta, ensin itseä kohtaan, sitten muita. Toivottavasti asiat sutjaantuu.

      • Anonyymi

        Juurikin näin, se on painostamista ja pelottelua. Halutessa suhteen jatkuvan on hyvä pyrkiä keskustelemaan asiasta ja tehdä se kun ei ole riita tilanne päällä. Silloin ei ketään kykene ottamaan vastaan juurikaan mitää. Vaan keskustella asiasta vaikka seuraavana päivänä. Se voi olla myöskin vain opittua edellisestä suhteesta, jolloin siitä on helpompi päästä eroon. Myöskin tuollaiset keskustelut vahvistavat suhdetta, kun se on myöskin luottamuksen osoitus molempiin suuntiin. Noita asioita ei ole hyvä lakaista sen kuuluisan maton alle odottamaan "parempia" aikoja, koska se on asia joka vaan muuttuu hankalammaksi.

        Samassa myöskin huomaa kannattaako panostaa suhteeseen, jos ei ole halukas tai kykenevä keskustelemaan asioista. Ei ole hyvä jäädä sellaiseen suhteeseen, jos pelolla hallitaan.
        Omalla kohdalla avokkini oli vaan tottunut aiemmissa suhteissa riitojen aikana heittelemään riidan mukana kaikki ammeet ja yms. tavarat perässä menemällä kaikkii mahdollisiin hlökohtaisuuksiin. Nykyään on itsekkin yllättynyt miten järkevästi ja rakentavasti on mahdollista riidellä. Kun ollaan molemmat hyvin vahvatahtoisia ei riidoilta voi välttyä...enkä sitä edes halua, koska ei voi aina samaa mieltä asioista ja ne menee hetkittäin "tunteisiin". Niiden selvittely on kuitenkin ollut sen arvoista, että 8v. jo takana.


      • Anonyymi

        Mulla oli kerran tyossa pomo, joka aina,kun joku asia ei mennyt hanen mielestaan hyvin, uhkasi kotiin lahdolla, eli potkuilla. Se sama toistui aina monenlaisissa tilanteissa vuosien ajan. Sitten olin sairaslomalla, ja kukaan ei selittanyt, etta oli tullut joku uusi tapa tehda eras asia. Olin sen tehnyt vanhalla tyylilla, ja pomo taas uhkasi kotiin lahdolla. Tartuin siihen ja sanoin, etta joo, minapa lahden kotiin! Han oli jarkyttyneen nakoinen, mut joutui kirjoittamaan mulle lopputilin ja siita tulevat korvaukset. Oli hiljainen mies koko loppupaivan. Jos en olisi lahtenyt, uhkailu olisi jatkunut forever.


    • Anonyymi

      Jos en ole kiinnipitämisen arvoinen, niin sitten hän voi tulla juttelemaan rauhoituttuaan niin erotaan jos vielä sitä tahtoo“.

      Eihä tässä pitäisi olla kysymys mitä mies tahtoo!
      Mies on useaan kertaan ilmoittanut ettei halua sinun kanssasi loppuelämäänsä!
      Kuinka sinun on nikn vaikea olla hyväksymättä sitä?

      Eikö todeelakin olisi paras että laskisit yrjön hönäyttelemään muita naisia. Heitä kun riittää!
      Sinun ei tarvitse olla yksi niistä!!

    • Anonyymi

      Jollain lailla tutulta kuulostaa. Kun vaimon kanssa joskus olut kunolla napit vastakkain ja nainen huomaa joutuvansa antaa periksi on alkanut uhittelee ja on uhlaillut erolla.

    • Anonyymi

      Miksi sinä hätäännyt?? Oletko läheisriippuvainen vai pelkäätkö yksinjäämistä? Nyt sanot äijälle seuraavan kerran että terve menoo...

    • Anonyymi

      Aloitetaanpa ihan alusta.

      Olette molemmat keski-ikäisiä. Teillä on jo pitkä eletty elämä ja vuosien myötä tullut kummallekin omanlaisiaan tapoja elää arkea ja olla oma itsensä.

      1. Mihin rakastuit aikoinaan kyseisessä miehessä?
      2. Millaisista asioista teille syntyy riitaa?
      3. Onko kyseessä yksi ja sama asia josta te riitelette toistuvasti?
      4. Onko nämä riidan aiheet sellaisia että niihin tosiaan kannattaa hukata hyvä viikonloppu? Etkö voisi vain olla hiljaa?
      5. Millainen suhteenne nyt on, asutteko kumpikin omillanne ja tapailette viikottain, vai asutteko te yhdessä?
      6. Millaista sitoutumista sinä mieheltä odotat?
      7. Mitä mies vastaa näihin sinun sitoutumisvaatimuksiin?

    • Anonyymi

      Jotenkin vaikuttaa siltä,lukiessani kertomustasi että saataisi olla peiliin katsomisen
      paikka, Etsi ihan itsestä syylistä.Tämä "Minä/Minä paistaa läpi.oletko itse antanut aviomiehellesi itsestäsi jotain,oletko palvellut miestäsi niin seksuaalisesti kuin kodin
      hengettärenä.Vaimolla on monta virkaa,lasten äitinä/hengeteränä/horona oleminen.
      Näyttää siltä että olet ollut aina ottavana osapuolena,ei mikään ihme että miehesi
      saataa eroa hakeakin.uhkailu saataa olla varoitus joka saataa toteutuakin.Avioliittoa pitää kiintymys yllä toiseen ensisijaisesti sitten lapset ja asuntovelat ja viimeisenä tulee
      kumppaneiden ikä.Kannataa pienentää sitä parisänkyä ja hyväksyä toinen sellaisena kuin hän on,sekä toteuttaa niitä toisenkin toivomia fantasioita,vaikkei itse niihin olisi halukaskaan.Saataa antaa kummasti potkua tulevaan..................................

    • Anonyymi

      miksi sitten pihtaat, jos olet varaat miehen parisuhteeseen?

    • Anonyymi

      Erolla uhkaaminen riitojen ja erimielisyyksien takia. Tarkoittaa sitä, että ihminen on kyvytön ratkaisemaan riitatilanteita ja menee siitä, missä aita on matalin.
      Käyttää mielestään yksinkertaisinta, mutta typerää tapaa ratkaista tilanne ja paeta siitä tukka putkella. Ei riitoja noin ratkaista!

    • Anonyymi

      Kokemuksesta voin sanoa, että kun uhkailee erolla, niin haluaa erota, mutta on liian arka tekemään varsinaisesti asialle jotain. Odottaa, että sinä sanoisit, että erotaan vaan, joten voi sitten ystäviensä/sukulaistensa edessä sanoa sinun eroonnen hänestä eikä päinvastoin. Olen itse ollut tuollainen mies - Arkajalka, joka ei saanut asioita selvitettyä. Loppulausntona siis: Erotkaa ja jatkaa omilanne kumpikin. - Mies 55v Uusimaa.

    • Anonyymi

      Mies haluaa saada oman tahtonsa perille sinun mielipiteestäsi välittämättä, siksi uhkaa erolla tyyliin "jos et nyt ole kiltti minä jätän sinut". Ole varovainen ja mieti kannattaako tuohon leikkiin lähteä mukaan, sillä tulevaisuudessa vaatimukset ja uhkaukset lisääntyvät, kokemusta on. Uhkailu, millä tahansa uhkailu, on vallanvälineenä vanha keksintö johon ei toisen pidä suostua, sillä tuohon ei loppua tule kun toinen huomaa että uhkailu tehoaa.

    • Anonyymi

      mies vs nais geimi
      se o liia rankkaa
      urheilukaa ei tue
      osta pleikka
      pelaa crash bandicoottia
      vaihda lompakkohyppely
      tasohyppelyksi
      #kauppa voittaa aina
      tila suomi24 utiskire
      se on. kireitä simoja

    • Anonyymi

      Minunkin mieheni ruukaa uhkailla erolla. Itse kyllä olen jo oppinut, ettei hän tarkoita sitä.
      Sinuna minä selvittäisin, että onko miehesi tosiaankin tympääntynyt sinuun ja mistä se johtuu vai yrittääkö hän saada uhkailulla vain tahtonsa läpi.

    • Anonyymi

      Jos sun miehes ei oo ennen syksyä erolla uhkaillut, niin näkisin että hän haluaa erota. Voithan testata eli sanot sille, että ok erotaan. Vaikkei omassa suhteessa ollut tuommosta uhkailua toiselta, mutta kun lupas ja lupas muuttaa toimintaa, mutta ei mitään niin kaverit on pikku hiljaa ruvennut sanomaan, että sun miehes ei vaan haluu olla se päätöksen tekijä vaan se haluu vaan sympatiat itelleen erosta. Asiantuntijatkin puhuu, että se on yks erotyyppi ja oon pikka hiljaa kallistimassa sille kannalle myös.

    • Anonyymi

      olisipa hauska tietää, mikä parisuhteenne ongelmakohta sitten on?

      Otetaampa muutama esimerkki: näissä kahdessa on hyväksyttävämpää ajatella eroavansa, kuin yhdessä. Riippuu vähän tapauksesta.

      Ts. aloituksesi noin vajavaisin tiedoin on aika paska.

      Mies uhkaa erolla koska olet uskoton?
      Mies uhkaa erolla koska ette kahvi oli loppu
      Mies uhkaa erolla, koska parisuhteesta puuttuu intiimitoiminta

      • Anonyymi

        Mies uhkaa erolla koska parisuhde on epätyydyttävä, seksi on huonoa ja pää laho.


    • Rakas ystävä 🥰

    • Anonyymi

      Tee selväksi, että hän on vapaa lähtemään, jos erolla uhkailee. Parisuhteessa on kunnioitettava toista muiden tunteiden lisäksi. Jos haluaa olla yhdessä, hänen pitää miettiä, miten voi tehdä sinut onnelliseksi.Jos ei voi, niin tervemenoa. Väestöliitosta saa opastusta ja jopa pelikortit parisuhteessa käyttäytymiseen. Voi olla valaisevaa, mitä pitää käyttäytyä, tietää toisesta, hänen tyytyväisyydestään asioihin ja toiveista, myös tulevaisuuden suhteen. Ei kannata hukata aikaa. Mies voi kärsiä 50- villityksestä eli luulla, että ruoho on vihreää aidan toisella puolella, eikä osaa arvostaa olevaa, mutta ei tiedä tarpeeksi tehdäkseen valinnan.
      Voithan sanoa tervemenoa maistamaan, täällä ei uhkailla.

    • Anonyymi

      Henkistä väkivaltaa, hallintaa! Lähde HETI tuollaisesta suhteesta. Minä odotin liian pitkään..

      • Anonyymi

        Hallinta on totta, se on helpoin keino saada diivailu ja nalkutus loppumaan.

        Mutta ehkä miehen mielenterveyden säilymiseksi olisi tosiaan parempi kun naikkonen lähtisi huitomaan, kukaan ei jaksa jatkuvaa draamaa.


    • Anonyymi

      Oleellisempaa kuin miksi uhkailee, on se miten sinä reagoit!
      Meillä, yli 50v kestäneen liiton aikana olisi yksikin tuollainen uhkaus ollut viimeinen. Joko se olis herättänyt TODELLA VAKAVAN keskustelun yhteiselämän jakamisen perusteista tai se olisi ollut ensimmäinen askel mattojen halkileikkaamiseen.

    • Anonyymi

      Taitaa olla narsisti ukko ihan kuten minunkin mieheni mutta älä päästä niskan päälle!!! Ei kannata kerjätä vaan sanot että lähdepä sitten menemään niin katsotaan muuttuuko ääni kellossa!!!! Itsekin tein niin että sanoin haluavani asumuseron niin johan muuttu tyyli

    • Anonyymi

      On todellakin vaikea tietää mikä on todellinen syy, kun ei tiedetä missä kohdin on noin sanonut. Yksi kyllä tuolla esitti aika hyvän kommentin siitäkin, että mihin yhteyteen liittyy. Me olemme ihan yhdessä kumppanin kanssa keskustelleet eron mahdollisuudesta, mutta itse olen voinut sen heittää ilmoille myös valheiden ym.vakavampien asioiden paljastuttua. Voi hyvinkin olla, että kumppanillasi on eroajatulsia, joita itekseen miettii ja ne pulpahtaa tuommoisissa tilanteissa esiin. Kyllä kantsis selvittää puolin ja toisin suhteenne tila ja toisaalta kannaltasi voisi olla hyväkin, että eroaisitte.

    • Anonyymi

      Lähde suhteesta heti pois - vielä kun voit. Pahenevaa on luvassa tuollaisen kumppanin kanssa. Näet sen itsekin, muttet vielä myönnä itsellesi - kun mietit asiaa ja kirjoitat tänne - on se selvä merkki, että alat herätä tilanteeseen, muttet halua uskoa ja myöntää sitä itsellesi vielä - häilyt.
      Mikäli elät vielä esim. 10 - 40 vuotta, niin ehdit perustaa vielä terveen suhteen.
      Tai... tietenkin voit jäädä märehtimään tähän sairaaseen suhteeseen, mutta älä tänne märise enää...
      ...mikäli et älyä tehdä mitään asialle - muuta kuin vapista, täristä ja pelätä - sitähän narsistipuolisosi haluaakin.

    • Anonyymi

      5-kybästä patua alkaa jo pelottaa oma impotenssi
      sen vuoksi yrittää syyllistää sinua

    • Anonyymi

      Negatiivisuuden kierre. Alussa mukava ja puolen vuoden jälkeen kuvio muuttuu. Et saa tavata ystäviäsi. Kaikesta löytyy negatiivinen puoli. Ehkä mies on narsisti. Silloin ei ole järkevä jatkaa.
      Voit yrittää puhua vain positiivisista asioista. Unohda kaikkia arvostelu. Käännä asioita positiiviseen ja juttele tilanteista, joissa teillä meni hyvin. Jos sekään ei auta, on vaikea olla suhteessa. Toinen on narsisti, negatiivisuuteen taipuvainen tai masentunut. Silloin kannattaa miettiä, kannattaako suhteeseen jäädä.
      Toivottavasti asioihin löytyy selitys. Uhkailu ei kuulu hyvään parisuhteeseen.

    • Anonyymi

      Tuon ikäinen mies ja noin lapsellinen. Haluaa vain hallita sinua kun näkee pelkosi. Sanot seuraavalla kerralla että jos tuollainen uhkailu ei lopu SINÄ EROAT. Tee se myös jos mies ei järkiinny!
      Nimimerkki "saman kokenut".

    • Anonyymi

      Mies uhkailee erolla, koska huomaa sillä olevan vaikutusta, sinun pelkäävän ja hätääntyvän. Se on epätervettä, molempien puolelta. Mies on kuitenkin "aloitteen" tekijä - eli erolla ei pitäisi uhkailla. Jos uskallat olla rohkeampi, unohdat pelon ja hätääntymisen, sanot vain "no erotaan mitäs siinä sitten" tai "tuo oli sitten viimeinen kerta kun minua erolla uhkailet". Kun löydät kadonneen itsetuntosi, niin huomaat ennenkaikkea itse miten älytöntä on sietää erolla uhkailevaa miestä. Kun siihen löytyy ymmärrys, niin sinä jätät miehen. Ja ihmettelet mikset tajunnut erota aiemmin, mikä siinä niin vaikeaa oli ja ennenkaikkea löydät ja aukaiset hylätyksi tulemisen tunnelukkosi.

      • Anonyymi

        Juuri noin pitäisi toimia. Lähteminen vaan on monesti hankalaa, tosin täällä oleville se onbaina helppoa, joten et saa täältä ymmärrystä.


    • Anonyymi

      Erolla uhkailu ei ole järkevää hommaa, se nimittäin aikaansaa uhkailun kohteessa ajatusprosessin joka alkaa valmistella tämän mieltä eroon ja tuon ajatusprosessin seurauksena eron kynnys laskee peruuttamattomasti. Ja siis nimenomaan eron kynnys laskee tuolla uhkailun kohteella.

    • Anonyymi

      Kiertoon pikaisesti

    • Anonyymi

      Jätä se sika.

    • Anonyymi

      Jos vain seurustelette tuollainen uhkailu on ihan yhtä loukkaavaa kuin aviossakin.Jopa loukkaavanpaa.En pitäisi tuollaisesta ilkeily ja alistamis tilanteesta eli sanoisin vaan perään että tehdään sitten niin ja pidätte puolen vuoden tauon.Katsoo sitten tilannetta puolen vuoden jälkeen että aneleeko sua takaisin vai oletko todennäköisesti löytänyt ehkä paremman tai jollet ole niin parempi olla yksikin ettei kukaan ainakaan uhkaile sua tuollaisella. Pitää tuollaisen miehen joskus sitten kasvaa aikuiseksikin ja jollei kasva niin jää sitten vaan tuollaiseksi raukkamaiseksi ikuiseksi pikkupojaksi ja on muiden kuin sinun vaivana edes..ettei tarvitse olla hänen kiusattavana ainakaan sinun.

    • Anonyymi

      Hei!
      SInun olisi hyvä pysähtyä ja ottaa reilusti puheeksi, mistä tuossa erolla uhkailusta on kyse. Asiaa et voi yksin ratkaista vaan tarvitset siihen myös miehesi. Ihmisillä on omasta historiastaan johtuen hyvin erilaisia tapoja ratkaista asioita ja vallan käyttö voi olla yksi. Erolla uhkaaminen saattaa olla vallankäytön väline, itselle ilmentää sitä että on mahdollisuus halutessaan tehdä näin suuri ratkaisu ja päättää suhde toisen toiveista piittaamatta. Samalla valta voi näkyä myös siinä, että alistut ja tulet pelokkaaksi. Vallan käyttäminen riidan välineenä on väärin ja on hyvin kuluttavaa. Ota asia sen vuoksi puheeksi, olipa lopputulema mikä tahansa. Pitkään jatkuvana suhteen epävarmuus aiheuttaa sinulle psyykkistä kuormaa. Voimia sinulle.

    • Anonyymi

      Jos riitelette arjen pikkuasioista
      ja niistä syntyy draama, tuntien huuto
      niin opetelkaa ja sopikaa riitelytaktiikadta 10 minuuttia ja suu poikki

      Jos pikkuasiasta syntyy uhkaus jätän ... niin miehelläsi on joko opittu tapa laukoa törkeyksiä
      Keskustelkaa tästä
      Ei törkeyksiä riidellessä

      Tai heikko tunneäly aivojen murrosikäisestä kehittymättömyydestä johtuen mutta
      Tätäkin voi sopimuksella harjoittelemalla suitsia

      Eli ennen eroa opetelkaa riitelemään siten että korjaatte myös riidan aihetta molemmat tulevat vastaan

    • Anonyymi

      Minä myönnän aika usein käyttäväni tuota, kun vaimo nalkuttaa riittävän kauan niin pyydän poistumaan ovesta lapset mukanaan. Olemme kaksi tasavahvaa ihmistä sekä henkisesti, että taloudellisesti riippumattomia sekä meillä on avioehto. Eli ihan täysi mahdollisuus hänellä on lähteä enkä koe kiristäväni häntä. Mutta, jos toinen on kokoajan tyytymätön niin silloin on parempi lähteä. Ja olen vuosia sanonut ettei toista ihmistä voi muuttaa: minä en muutu hänen unelmakseen eikä hän minun unelmaksi. Joko hyväksytään toinen sellaisena kuin on tai sitten ovesta ulos.

      • Anonyymi

        Suhteessa on tarkoitus ottaa huomioon myös puoliso, ei silloin voi ajatella, että vain oma napa on tärkein.


      • Anonyymi

        "Mutta, jos toinen on kokoajan tyytymätön niin silloin on parempi lähteä. "

        Kannattaisiko mieluummin pysähtyä miettimään minkä vuoksi se vaimo on tyytymätön`? Vaikkapa keskustella asiasta vaimon kanssa rauhallisti aikuisten oikeasti? Noloa sinulta tuollainen alentava käytös.


    • Anonyymi

      Seurustelette ettekä asu yhdessä?
      Miksi vaivata mieltään. Haet tavarasi miehen luota ja käsket kiukutella keskenään.

    • Anonyymi

      Jos on tavoite että pysyisitte yhdessä koska Jumalakin on sitä mieltä. Jumala aon aina avioliiton puolella ja haluaa suojella sitä. Suosittelisin että menisitte ulkopuolisen ihmisen kanssa keskustelemaan , sellaisen kanssa johon molemmat luottaa. Ulkopuolinen näkee asiat realistisesti ja molemmat voivat puhua vapaasti, pattitilanne pääsisi siten aukeamaan. Pyydä rukoustukea sellaisilta kypsiltä uskovilta, minäkin muistan teitä ! Siunausta

    • Anonyymi

      Meillä oli vuosia vastaava tilanne, mies uhkasi erolla ja käski minun painua vittuun.
      Sitten sain tarpeekseni ja muutin pois, mies aivan ihmeissään että mikä mulle yhtäkkiä tuli. Kaikki oli hyvin hänen mielestään.
      Nyt itkee ja anoo minua takaisin, kaipaa vissiin roskasäkkiään.. Mutta itkeköön!!

      • Anonyymi

        Aivan oikein. Vaikka olen mies niin silti olen sitä mieltä, ettei erouhkauksella, yhdelläkään, leikitä.
        Minun vaimoni olisi tehnyt, ja tekisi vieläkin samassa tilateessa saman tempun.


      • Anonyymi

        "käski minun painua vittuun."

        Jos mies sanoisin kerrankin noin, niin ei mitään mahiksia jatkoon.


    • Anonyymi

      Miksi valitset viettää aikaa kuvailemasi jätekasan kanssa?
      Uskotko todellakin että te kumpikin nautitte käymästänne verbaalista pahoinpitelystä? Siltä se kuulostaa. Joten: Taas kerran on vakka kantensa valinnut.
      Sinun kuuluisi olla onnellinen tekemästäsi valinnasta eikä kysellä moisia täällä!

      Ellet olekkaan tyytyväinen valintaasi, tiedät aivan tarkkaan mitä pitää tehdä asian korjaamiseksi. Sinun ei tarvitse kysyä sitä muilta.

    • Anonyymi

      Eeerittäin raukkamaista ja keskenkasvuista. - Nm. Ei lainkaan "aikuinen"

    • Anonyymi

      Tottakai pitää puhua..syy voi olla masennus. Elämän tilanne ei toisella ole välttämättä hyvä,tai tiedän kyllä..Jotkut miehet masentuu, kun 50v on..
      Miettivät onko tää tässä..

    • Anonyymi

      Ap:lle sanoisin, että olisi hyvä miettiä syntyvätkö teidän riidat oikeasta aiheesta vai jostain muusta syystä.
      Ymmärräthän etteikukaan jaksa vakuutella rakkauttaan eikä sitoutumistaan jatkuvasti. Jos sinulla ei luottamusta mieheen ole, niin ei se jankkaamallakaan teidän välille synny.

    • Anonyymi

      Mistä riitelette. Kun tilanne on tasaantunut keskustelkaa asiasta avoimen asiallisesti. Onhan sitä tietysti ihmisiä, jotka eivät kykene keskustelemaan eikä hyväksymään tai edes ajattelemaan eri mielipidettä. Onhan se surullista, jos elämä menee riidellessä. Selvitä itsellesi ja miehellesi, mitä eroaminen merkitsisi, taloudellisesti, lasten osalta, onko mahdollista jatkaa elämää yhdessä ja elää rauhassa. Yrittäkää molemmat päästä eroon huonoista tavoistanne ja teoistanne. Ihminen on jumalan luoma olenta ja hänen sisimpänsä kaipaa yhteyttä jumalaan ja kun hän saa tämän yhteyden hänen syvin kaipuunsa tulee tyydytetyksi.

    • Anonyymi

      Lähde pois välittömästi. Tuollaisen narsistin kanssa eläminen on helvettiä.

      Hyvä, kun kysyit neuvoa. Siis: pois tuosta suhteesta.

      Sinua odottaa parempi elämä tasaveroisen kumppanin kanssa. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      "Osaako joku sanoa miksi mies uhkailee erolla? "

      Tuota ei kannata niinkään pohtia, vaan sinun ajatuksia, tunteita ja niistä seuraavia toimenpiteitä. Voit miettiä vaikka maailman tappiin asti miksi mies uhkailee erolla, todennäköisesti vielä saamatta kunnon vastausta. Eikä vastaus ole edes tarpeellista. Se nyt vain on niin, että erolla uhkailu on typerää touhua, johon sinun pitää ottaa kantaa ja ilmaista jämäkästi omat rajat (tiedätkö mitä ne on - näytät nimittäin olevan vähän turhan lepsu, liian lempeä miehen suuntaan - olisiko läheisriippuvuudesta kyse kohdallasi?). Ja vaikka saisitkin mieheltä jonkimoisen syyn/selituksen/vastauksen, se johtuisi lähes satavarmasti sinusta. Mies vastaisi tähän malliin "aivan, uhkailen erolla, koska sinä olet tehnyt *jotain väärin*" tai yksinkertaisesti "uhkailen, koska voin". Mies on aivan ilmiselvästi huomannut hätääntymisesi yms. ja käyttää sitä sinua vastaan. Ja sehän on aivan persiistä, koska parisuhteessa jos missä molempien pitäisi olla samalla puolella, harjoittaa napakkaa yhteispeliä. Eikö niin?

    • Ei se terveessä parisuhteessa olekaan normaalia, että erolla uhataan. tai outoa ainakin, tilanne ja syyt täytyy mun mielestä ( en ole asiantuntija) selvittää mikäli itse haluaa suhteessa jatkaa.

      keskustella miks se toinen osapuoli siis riitatilanteissa uhkaa sillä erolla, mitä se sillä viestittää tai tuo riitatilanteeseen, ja tarkoittaako lopulta todellisesti sitä mitä suustaan päästää.

      jotain itsellläkin vastaa ollut nuorempa suhteissa, mutta ne suhteet eivät sitten lopulta olleetkaat tarkoitettu kestäviksi, tai eivät kestäneet.

    • Anonyymi

      Jätä hänet. Hän voi jo valmistella eroanne esim. ottaa velkaa ja sitten sinäkin maksat eronne jälkeen sitä velkaa. Hän maksaa vain puolet velasta, mutta hänellähän on koko summa käteisenä.

    • Anonyymi

      Ap kirjoittaa.
      Kiitos vastauksista. Ne antoivat minulle paljon aihetta pohtia ja täysin sairaalta tilanne kyllä vaikutti, kun sitä itsekin luki.
      Sen tahdon sanoa että koskaan en mieheltäni pihdannut. Enkä nalkuttanut.
      Mutta tunteistani en olisi saanut puhua, kun ongelmia ei saanut olla eikä koskaan kyseenalaistaa häntä tai hänen tapaansa olla. Kaikki olisi pitänyt olla vain hymyä. Valitettavasti en ollut onnellinen. Elämä rakentui hänen asioistaan ja hänen toiveistaan, hänen tie tai ei mikään, ja olin ajautunut statistin rooliin johon yritin muutosta ja kun asioista puhuin, ero oli ainut vaihtoehto. Ykkönen en ole kokenut olevani hänelle koskaan. Odotin että tilanne muuttuisi mutta niin ei koskaan käynyt. Kaikki muu oli hänelle tärkeämpää ja siksi tietysti olin onneton.
      Uskon että sairastuin hänen rinnallaan jonkin sortin läheisriippuvuuteen, oli paljon sellaista ristiriitaista etten tiennyt mihin voi luottaa ja mihin ei. Luin narsisteista ja täytyy sanoa, että paljon osui yksiin.

      Nyt olemme eronneet.
      Mies uhkasi erolla jälleen ja sanoin että se on sitten siinä.
      Nyt pitää vaan olla vahva ja tehdä se ainut mikä on oikein ja muuttaa pois. Sydän sanoo niin että se on ainut oikea tie.

      Hänestä jäi olo että paljon puhetta, hyvin vähän tekoja.
      Kiitos teille täällä vielä. Apu oli tarpeen.
      Parempaa kohti!

      • Anonyymi

        Hyvä ap, kun valitset ainoan oikean tien! Teidän suhteenne on nimenomaan sairas. Kun mies ei on kykenemätön huomioimaan toisen tunteita, ajatuksia ja mielipiteitä - myös sellaisia, jotka ovat aivan eriäviä omiinsa, niin eihän sellainen suhde ole terve, vaan toimii vain toisen ehdoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe