Tanskakin teki mahdottoman tempun

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/1300a527-f968-472b-b0db-86f7b59d77b3?ref=ampparit:fbfd

"Pohjoismaista Tanska ilmoitti sulkevansa rajansa lauantaina puoliltapäivin kuukaudeksi. Rajoja vartioimaan tulee poliisien lisäksi sotilaita.

”Kaikilta turisteilta lomailijoilta ja kaikilta ulkomaalaisilta, joilla ei ole pätevää syytä tulla Tanskaan, evätään pääsy maahan”, pääministeri Mette Frederiksen kertoi Tanskan yleisradioyhtiön DR:n mukaan.

Myös Norja rajoittaa maahantuloa. Ulkomaalaiset pääsevät maahan vain karanteenin kautta. Norjan rajoitukset eivät koske muista Pohjoismaista saapuvia matkustajia."

Missä ovat nyt meidän suvakkipoliitiikojen kannanotot? niidenhän pitäisi olla suuna päänä tuomitsemassa, rääkymässä ihmisoikeuksista ja kansainvälisistä sopimuksista, huutamassa että mahdotonta, vapaa liikkuvuus, vapaaa liikkuvuus. Suorastaan hävytöntä järjenkäyttöä Tanskalaisilta.

26

<50

Vastaukset 26

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeastaan Tanska tekee ihan fiksusti ja jopa meille pohjoismaalaisille palveluksen. Kun Tanskansalmen liikenettä rajoitetaan, se vaikuttaa myös Norjan, Ruotsin ja Suomen liikenteeseen.

• Niinhän se tekee mutta tympäisee itse asua maassa jossa tuntuu olevan euroopan ylivoimaisesti tomppeleimmat päättäjät ja terveydenhoidon asiantuntijat. Eipä se ihme että täällä liikenne tappaa vähemmän väkeä kuin hoitovirheet kun asiantuntijat on stiä luokkaa kuin mitä THL:llä näyttää olevan. Jos olisi valta muuttaisin viraston nimeksi sairauden ja pahoinvoinnnin laitos SPL, kuvaisi paljon paremmin lafkaa.

• Harmaaritari kirjoitti:

Niinhän se tekee mutta tympäisee itse asua maassa jossa tuntuu olevan euroopan ylivoimaisesti tomppeleimmat päättäjät ja terveydenhoidon asiantuntijat. Eipä se ihme että täällä liikenne tappaa vähemmän väkeä kuin hoitovirheet kun asiantuntijat on stiä luokkaa kuin mitä THL:llä näyttää olevan. Jos olisi valta muuttaisin viraston nimeksi sairauden ja pahoinvoinnnin laitos SPL, kuvaisi paljon paremmin lafkaa.

Noh, suomalaiset päättäjät ovat tunnetusti vähän hitaita ja kaikki tapahtuu viiveellä. Katsotaan ensin miten naapurissa onnistutaan, tai sössitään ja itse tehdään korjausliike vasta myöhemmin.
        Tämä on taysin tyypillistä päättäjille, jotka pelkäväät tekevänsä virheitä; Heiltä puuttuu asiantuntemus ja tietotaito, eikä sitä oikein haluta julkisesti myöntää.
        Itse myös kaipaisin päättäjiltä tilannetajua ja nopeita päätöksiä, mutta se tuskin tulee tapahtumaan.
        Neuvottelut on neuvoteltu, puheiden aika on ohi, nyt kaivattaisiin oikeita tekoja.

• Anonyymi

Tanskassa osataan johtaa maata ja uskaltavat sulkea rajat mutta suomessa ei koska naiset johtaa.

• Anonyymi

Onko tämä sinun luonteenpiirre tai muuten vaan huomionhakuisuutta kun lähes kaikesta olet lietsomassa paniikkia?

Olen edelleen sitä mieltä, että pahin epidemia on korvien välissä.

• Ei tässä paniikkia olla lietsomassa vaan keskustelemassa siitä mitä olisi viisainta tehdä vaikka se vähän myöhäistä jo onkin. Juuri sinunkaltaisten "paniikinvälttelijöiden" vuoksi ollaan tilanteessa jossa ollaan. Ei sulla ole vara paljonj minua arvostella kun minun halujen mukaan jos oltaisiin menty pahin olisi kyetty välttämään. Nyt ei varmaan kyetä.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei tässä paniikkia olla lietsomassa vaan keskustelemassa siitä mitä olisi viisainta tehdä vaikka se vähän myöhäistä jo onkin. Juuri sinunkaltaisten "paniikinvälttelijöiden" vuoksi ollaan tilanteessa jossa ollaan. Ei sulla ole vara paljonj minua arvostella kun minun halujen mukaan jos oltaisiin menty pahin olisi kyetty välttämään. Nyt ei varmaan kyetä.

Lähes kaikki kirjoittamasi on paniikinlietsontaa. Siltä se ainakin vaikuttaa. Ja paniikki on aina pahinta, mitä kriisitilanteissa voi olla. Kriisistä tulee paniikin mukana aina moninkertainen siihen nähden mitä se olisi ilman paniikkia.

Tässä sinulle ja muille herkästi paniikkinappulaa painaville hyvä ohje kriisitilanteissa:

Toimi aina päinvastoin kuin lauma toimii ja sulla on parhaat mahdollisuudet selvitä kriisistä kuin kriisistä.

• Niin ja kyllä se epidemia enemmän keuhkoja tuhoaa kuin korvien väliä:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-koronavirus-runtelee-siihen-sairastuneen-kehoa-kuvat-koronapotilaiden-keuhkoista-kertovat-karua-kieltaan/7709764#gs.101kahe

Mutta ole sinä vaan rauhassa, olethan kuolematon suomalainen, badassukko- tai -akka johon ri tuommoinen pikkuflunssa mitään teen. Päämisterikin sanoi että kiinassa pahimmalla alueella sairastunut vain 0,1%, mistähän se sen tiedon repi?, niin ei sinuun iske ja jos iskee sulle se ei tee mitään vaurioita.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin ja kyllä se epidemia enemmän keuhkoja tuhoaa kuin korvien väliä:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-koronavirus-runtelee-siihen-sairastuneen-kehoa-kuvat-koronapotilaiden-keuhkoista-kertovat-karua-kieltaan/7709764#gs.101kahe

Mutta ole sinä vaan rauhassa, olethan kuolematon suomalainen, badassukko- tai -akka johon ri tuommoinen pikkuflunssa mitään teen. Päämisterikin sanoi että kiinassa pahimmalla alueella sairastunut vain 0,1%, mistähän se sen tiedon repi?, niin ei sinuun iske ja jos iskee sulle se ei tee mitään vaurioita.

Ehkä sun vaan kannattaa pysytellä 4 seinän sisällä niin paha maailma ei voi sinua vahingoittaa.

Ainiin... Niinhän sinä teetkin... :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sun vaan kannattaa pysytellä 4 seinän sisällä niin paha maailma ei voi sinua vahingoittaa.

Ja kyllä se epidemia on ainakin sinulla vaikuttanut myös korvien väliin.

• Anonyymi kirjoitti:

Lähes kaikki kirjoittamasi on paniikinlietsontaa. Siltä se ainakin vaikuttaa. Ja paniikki on aina pahinta, mitä kriisitilanteissa voi olla. Kriisistä tulee paniikin mukana aina moninkertainen siihen nähden mitä se olisi ilman paniikkia.

Tässä sinulle ja muille herkästi paniikkinappulaa painaville hyvä ohje kriisitilanteissa:

Toimi aina päinvastoin kuin lauma toimii ja sulla on parhaat mahdollisuudet selvitä kriisistä kuin kriisistä.

Ohje on toki hyvä ja sitähän olen noudattanut. Ei meistä ne jotka tähän jo oltiin varauduttu ole panikoineetkaan. Ne jotka nyt tuntuu panikoivan ja tyhjentävän hyllyjä kaupoissa ovat juuri niitä jotka vielä pari viikkoa sitten naureskeli koronalle, nyt niillä valuu hätäkakat niin että paperit loppuu kaupoista.

• Anonyymi kirjoitti:

Mene sinä äkkiä prismaan hakemaan vessapaperia, tiedä vaikka sitä ei ensiviikolla saisikaan mistään :D

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ohje on toki hyvä ja sitähän olen noudattanut. Ei meistä ne jotka tähän jo oltiin varauduttu ole panikoineetkaan. Ne jotka nyt tuntuu panikoivan ja tyhjentävän hyllyjä kaupoissa ovat juuri niitä jotka vielä pari viikkoa sitten naureskeli koronalle, nyt niillä valuu hätäkakat niin että paperit loppuu kaupoista.

Minä näen tässä koronassa pelkästään hyvää. Me länkkärit ollaan eletty aivan liian kauan ilman todellisia ongelmia. Ja koko tämä aika on ollut oiva kasvualusta itsekkyydelle ja kusipäisyydelle. Nyt meillä on kerrankin kaikilla yhteinen ongelma eikä meillä ole muuta vaihtoehtoa kuin puhaltaa ynhteen hiileen.

Tästä selvitään säikähdyksellä, tämä ei tule tappamaan kovinkaan paljon populaa. Lähtevät ne, jotka lähtisivät lähivuosina muutenkin. Korona vaan aikaistaa snadisti heidän lähtöä. Mutta seuraava tauti tulee olemaan pahempi, silloin alkaa lähteä myös nuorta ja perustervettä.

Luonto on vaan helvetin paljon viisaampi kuin kaikki ihmiset yhteensä. Mikä on se pahin juttu tässä ilmastomuutoksessa? Se on ihminen. Luonto tulee poistamaan aika paljon tätä virusta parantaakseen itsensä. Eikä mua haittaa, jos tulen olemaan yksi niistä, jonka luonto tulee poistamaan. Olen elänyt ihan hyvän elämän. Jos tulee mun aika lähteä, niin sitten lähdetään. En pahemmin stressaa asiasta.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Mene sinä äkkiä prismaan hakemaan vessapaperia, tiedä vaikka sitä ei ensiviikolla saisikaan mistään :D

En ole ikinä hamstrannut enkä aloita nytkään. Mulle asketismi on elämäntapa. Se helpottaa mun elämää.

• Harmaaritari kirjoitti:

Nopeasti kyllä vaan tilanne muuttui Suomessakin käytännössä päivässä tai parissa, kun muistan vielä tiistaina kaupungilla liikkuessani tämä epidemia ei näkynyt arjessa juuri mitenkään, kun urheilussakin pelejä pelattiin ja ihmiset liikkuivat melko normaalisti.

Keskiviikkona oli jo junissa nähtävillä enemmän oman tilan kunnioitusta ja muistaakseni nyt torstaina isompia ihmisryhmiä ei katukuvassa enää niin näkynytkään.

Mutta sanoin jo itse silloin tämän epidemian alkuvaiheessa sitä, että Suomenkin olisi vaan pitänyt katkaista kaikki lentoliikenne ja pistää kaikki ulkomailta tulijat karanteeniin pariksi-kolmeksi viikoksi. Laivat olisivat myös voineet jättää kulkematta ja ulkomailta tänne tulijoita ei olisi otettu vastaan ollenkaan. Tämä kaikki olisi pitänyt tehdä jo pari kuukautta sitten, eli silloin kun tauti huomattiin Kiinassa ja sen leviämistä alettiin pelätä myös Euroopassa.

• DarkFear kirjoitti:

Nopeasti kyllä vaan tilanne muuttui Suomessakin käytännössä päivässä tai parissa, kun muistan vielä tiistaina kaupungilla liikkuessani tämä epidemia ei näkynyt arjessa juuri mitenkään, kun urheilussakin pelejä pelattiin ja ihmiset liikkuivat melko normaalisti.

Keskiviikkona oli jo junissa nähtävillä enemmän oman tilan kunnioitusta ja muistaakseni nyt torstaina isompia ihmisryhmiä ei katukuvassa enää niin näkynytkään.

Mutta sanoin jo itse silloin tämän epidemian alkuvaiheessa sitä, että Suomenkin olisi vaan pitänyt katkaista kaikki lentoliikenne ja pistää kaikki ulkomailta tulijat karanteeniin pariksi-kolmeksi viikoksi. Laivat olisivat myös voineet jättää kulkematta ja ulkomailta tänne tulijoita ei olisi otettu vastaan ollenkaan. Tämä kaikki olisi pitänyt tehdä jo pari kuukautta sitten, eli silloin kun tauti huomattiin Kiinassa ja sen leviämistä alettiin pelätä myös Euroopassa.

No niinpä. Mehän täällä palstalla alettiin seuraamaan tilannetta jo melkolailla alussa, silloin kun se oli vielä Wuhanissa ja vaikuttaa siltä että oltiin etujoukkoja, sen verran tietämättömiä vaikuttaa ihmiset olevan tästä.

• DarkFear
        Harmaaritari kirjoitti:

No niinpä. Mehän täällä palstalla alettiin seuraamaan tilannetta jo melkolailla alussa, silloin kun se oli vielä Wuhanissa ja vaikuttaa siltä että oltiin etujoukkoja, sen verran tietämättömiä vaikuttaa ihmiset olevan tästä.

Ainakin musta se on tosi harmillista, ettei täällä Suomessa päättävät viranomaiset välittäneet tai tienneet ottaa tällaista maailmanlaajuista epidemiaa tarpeeksi vakavasti. Tässäkin selvästi tuntui vaan menevän se mukavuudenhalu terveyden ja turvallisuuden edelle, kun haluttiin antaa ihmisille mahdollisuus kaikkeen turhaan hupimatkailuun ja ajateltiin idealistisesti, että "tuskin mikään epidemia tänne suomeen on tulossa".

Jos mä saisin itse päättää, niin sulkisin kaikki koulut, päiväkodit, uimahallit, kuntosalit, kirjastot, virastot ja muut julkiset paikat nyt välittömästi, sekä pysäyttäisin myös julkisen liikenteen toistaiseksi. Liikkukoot nyt ihmiset sitten kävellen tai omilla autoillaan, mutta se kun huolettaisi varmasti Sanna Marinia enemmän, kun ne liikenteen päästöt lisäntyisivät sen yksityisautoilun myötä, kun Suomessa niitä sähköautoja on vielä niin mitättömän vähän.

Mutta oikeasti uskoisin, että se pahin epidemiabuumi alkaisi varmasti rauhoittumaan tässäkin maassa jo muutamassa viikossa tai ainakin kuukausissa, jos tällaisia isoja radikaaleja päätöksiä alettaisiin tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti sä elät entiseen malliin, ja potkaiset tyhjää. Virnuilu loppuu. Just sun tyyppiset välinpitämättömät paskiaiset saivat tilanteen räjähtämään käsiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti sä elät entiseen malliin, ja potkaiset tyhjää. Virnuilu loppuu. Just sun tyyppiset välinpitämättömät paskiaiset saivat tilanteen räjähtämään käsiin.

Luulen että nuo virnuilijat eivät täysin ymmärrä tilanteen kokonaiskuvaa. Muistakaa että kaikki ihmiset eivät ole yhtä älykkäitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minunlaiset välinpitämättömät paskiaiset eivät matkustele kovin paljon. Ja vielä vähemmän kriisimaissa... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulen että nuo virnuilijat eivät täysin ymmärrä tilanteen kokonaiskuvaa. Muistakaa että kaikki ihmiset eivät ole yhtä älykkäitä.

Älykkäät ymmärtää sen, että me ollaan luonnon silmissä kaikki samanarvoisia, vaikka ihmisten kesken ei oltaisikaan. Wannabe-älyköt ei taas sitä ymmärrä... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älykkäät ymmärtää sen, että me ollaan luonnon silmissä kaikki samanarvoisia, vaikka ihmisten kesken ei oltaisikaan. Wannabe-älyköt ei taas sitä ymmärrä... :)

No sinä et ainakaan ole älykästä nähnytkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä et ainakaan ole älykästä nähnytkään.

Mut onneksi sinä olet ja osaat hahmottaa isoja kokonaisuuksia oman navan ulkopuolelta.. 🙂

Mutta sen verran kuitenkin ymmärrän, että luonnon silmissä ei ole mitään väliä saavutuksilla, statuksilla ja älykkyyksillä. Luonnon silmissä ollaan kaikki samaa paskasakkia... 🙂

• Anonyymi

Uskomatonta miten vajakkai pelleporukkaa voi olla. "Ei se ole kuin perusflunssa".

• Anonyymi

Yhyy yää pikkuharmista harmittaa kaikki. Huomaa että kyseesä on vanha käppyrä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      70
      2256
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      35
      1824
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      100
      1181
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      47
      945
    5. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      26
      807
    6. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      87
      803
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      29
      680
    8. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      41
      675
    9. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      142
      657
    10. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      56
      588
    Aihe