Suhtautuminen koronaan?

Anonyymi

Miten te muut uskovaiset suhtaudutte koronaan? Onko asenteenne välinpitämätön vai oletteko rajoittaneet esim. muiden ihmisten näkemistä? Onko huoli mielestänne liioiteltu vai perusteltu? Onko korona Jumalan antama maailmanlopun vitsaus?

Itse olen rajoittanut muiden ihmisten näkemistä. Aluksi en ollut ollenkaan huolestunut asiasta, mutta pikkuhiljaa olen alkanut ajattelemaan, että olisi tyhmää jättää tekemättä ne toimenpiteet, mitä voidaan tehdä itsemme ja muiden suojelemiseksi. Silti en koe pelkääväni hysteerisesti asiaa.

Kun mietin, mitä mahdollisesti vastaisin sellaisille henkilöille, jotka suhtautuvat tähän asiaan naureskellen ja huvittuneesti, tuli mieleeni välittömästi kertomus Nooasta. Myös Nooalle naurettiin ja häntä pilkattiin, kun hän rakensi Jumalan ohjeiden mukaista arkkia. Ei Nooakaan jäänyt valmistautumattomana odottelemaan vedenpaisumusta ja mahdollista tuhoa, vaan Jumala laittoi hänet töihin omin käsin rakentamaan perhekunnalleen konkreettiseen suojan, mihin paeta hädän päivänä. Nooa joutui siis näkemään vaivaa sekä kestämään pilkkaa ja naureskelua, sen sijaan että viljelisi mantroja kuten "kyllä Jumala pitää huolen", "ei Jumala halua antaa omilleen mitään pahaa", "Jumala pelastaa kyllä hädästä" jne. Mikäli Nooa ei olisi rakentanut perhekunnalleen tuota arkkia, olisivat hekin varmasti tuhoutuneet. Nooa toimi Jumalalta saatujen ohjeiden mukaan, eikä jäänyt odottelemaan, että josko se Jumala tästä jotenkin yliluonollisella tavalla pelastaa, että sen kun vain ollaan ja odotellaan.

On hyvä asia turvautua Jumalaan, mutta kyllä myös ihmisten täytyy tehdä oma osuutensa ja tuntea vastuunsa.

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyviä pointteja. Itsekin olen päättänyt seurata Herraa, ja siinä sivussa olen eristänyt itseni kaikesta. Tämä on minulle tietenkin yksinkertaista, koska muutenkaan missään käy.

      • Anonyymi

        On selvää ettei virus ole Jumalasta. Ehkä paras tapa suojautua on rajoittaa liikkumistaan ja pysytellä kotioloissa. Mitään paniikkia ei ole, on vain varjeltava itseään tartunnalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On selvää ettei virus ole Jumalasta. Ehkä paras tapa suojautua on rajoittaa liikkumistaan ja pysytellä kotioloissa. Mitään paniikkia ei ole, on vain varjeltava itseään tartunnalta.

        Raamatun mukaan Jumala lähetti tauteja ja on kaiken, hyvän ja pahan luoja.


    • Anonyymi

      Me uskovaiset ajattelemme coronaa haittalajina, kuten kaikkia maahan pyrkiviäkin pakolaisia. Rajat ehdottomasti kiinni, parempi myöhään, kuin ei milloinkaan.

      • Anonyymi

        Korona virus kirjoitetaan Suomessa koolla!


      • Tipale
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona virus kirjoitetaan Suomessa koolla!

        ja yhteen


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        ja yhteen

        Ei ole pakko kirjoittaa yhteen. Voi kirjoittaa myös korona-virus.


    • Anonyymi

      Samankaltaiset sembalosonaatithan ne noin käytännön tasolla soivat jumalattomain kanssa, että räpyläinpesuun satsataan enemmän esim. kauppa-asioinnin jälkeen, eikä seuroissa ja marketeissa kokoonnuta enää turisemaan, niinko ennen koronaepidemiaa tehtiin, sillä rajoitukset koskevat aivan kaikkia yhteiskunnassa eläviä immeisijä. Ei siinä katota onko pappi tai lukkari tai talonpoika tai kuppari.
      No poliissimiehet ja -naiset ovat eri kastissa liikkuvia. Ne liikkuvat poliissit sano.

    • Anonyymi

      Herra pitää huolen omistaan, meitä tosi uskovaisia ei ole vielä yhtään sairastunut koronaan, eikä koskaan tule sairastumaankaan. Näin Jumala rankaisee vain vääräuskoisia tuliseen järveen menijöitä etukäteen.

      • Anonyymi

        Elä siinä raklata, niinko oisit joku rakli. Ei se virus erottele kohteitaan, jos on tullakseen, vaan se tarttuu niinko täi tervaan ikään ja sukupuoleen ja uskonnolliseen vakaumukseen sekä silmien väriin ja jalkoterien asentoon katsomatta.

        Vai rankaisee muka vääräuskoisia tuliseen järveen menijöitä noin etukäteen.

        Ja ketäköhän ne vääräuskoiset mahtanevat olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä siinä raklata, niinko oisit joku rakli. Ei se virus erottele kohteitaan, jos on tullakseen, vaan se tarttuu niinko täi tervaan ikään ja sukupuoleen ja uskonnolliseen vakaumukseen sekä silmien väriin ja jalkoterien asentoon katsomatta.

        Vai rankaisee muka vääräuskoisia tuliseen järveen menijöitä noin etukäteen.

        Ja ketäköhän ne vääräuskoiset mahtanevat olla?

        Juu ottaa niinku förskottia


    • Anonyymi

      Minulla on perussairauksia kivasti ja 5 lapsen äitinä vähän pelottaa, jos kuukahan. Täytyy tunnustaa, että olen rukoillut ja viimeaikoina kunnostautunut lasten hengellisessä evästyksessä, että heillä olisi sotavaristusta, kun tämä aika näyttää menevän pahemmaksi. Pelkään eniten lasteni puolesta.
      Mutta tämä on ollut odotettavissa.
      Välttelen lähikontaktia, en ole tekemisissä muiden aikuisten kanssa. Kaupassa pakko käydä. Lapset otan omin luvin huomenna pois kouluopetuksesta.
      Olen huolestunut myös iäkkään äitini puolesta..
      Eniten huolettaa lastemme usko.

      • Anonyymi

        Miksi juuri usko? Siksikö, että kun mahdollisesti kuolet, heillä ei ole opettajaa? Lapset kyllä selviävät koronasta jos heillä ei ole perussairauksia. Yleensäkin lapset selviävät immuunipuolustukseen liittyvistä sairauksista paremmin kuin aikuiset.


    • Anonyymi

      Joku kirjoitti täällä Verellä maalatusta pihtipielistä.
      Minusta se oli hyvä kirjoitus siinä mielessä, että veren suoja on tärkeää myös tällaisina hankalina aikoina.
      On hyvä suojautua nyt koronavirukselta ja suojella muita, mutta kaikkein tärkein on Jeesuksen Kristuksen veren suoja.

    • Anonyymi

      Eräällä toisella palstalla väitetään valheellisesti, että eräs Nimeltä Mainittu olisi väittänyt koronaa Jumalan rangaistukseksi. Tässä blogissa.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16289166/koronaa-vaitetaan-jumalan-rangaistukseksi

      Ilmeisen tarkoituksella em. blogisti oli jättänyt pois sen linkin, jossa kirjoitus oli.
      Tässä siitä. https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mlhie2/ihmiset-laamantuvat-peljatessaan-mika-maanpiiria-kohtaa/
      https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/author/mlhie2/

      Blogisti ei ole lausunut koronaa Jumalan rangaistukseksi.
      Se mitä lopunajan "vitsauksista" Raamattu ilmoittaa ja opettaa on asia erikseen.

      • Anonyymi

        Joka toisen taudista tai onnettomuudesta iloitsee on julma ihminen. Jos ei ole empatiaa on häiriintynyt. Jos joku kristityn nimeä kantava on riemuissaan tästä niin kyllä ihmettelen tuota asennetta. Vielä on armon aika ja tulisi olla lempeä nääntyvälle, vaikka hän olikin hyljännyt Jumalan.


      • Anonyymi

        Suomi24 ei ole blogi.


      • Anonyymi

        Ensimmäinen sinetti:

        Ilm. 6:2: ”Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.”

        ”seppele”, latinaksi corona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen sinetti:

        Ilm. 6:2: ”Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.”

        ”seppele”, latinaksi corona.

        Jae latinankielisestä Vulgatasta:

        et vidi et ecce equus albus et qui sedebat super illum habebat arcum et data est ei corona et exivit vincens ut vinceret


    • Anonyymi

      Mulle sopii jo päästä täältä pois. Oon kyllä uskossa mutt mulle on aivan sama vaikken koskaan enää heräisi...KOSKAAN! Niin paljon paskaa Jumala on ihmisille sallinut/aiheuttanut etten pysty kuvittelemaan, että haluisin elää sellaisen tyypin kanssa. Varsinkaan vuosituhansia.

      Tulkoon korona!

    • Anonyymi

      Yksikään uskossa oleva ei ole saanut koronavirustartuntaa. Jumala suojelee.

      • Anonyymi

        Rukoillaan nyt koko maailman puolesta ja hiljennytään. Hiljentyminenkin on rukous ortodoksien mukaan. Luostareissamme rukoillaan jatkuvasti, myös Sinunkin puolesta.


      • Anonyymi

        Vastasyntyneen nyt vauvakin on saanut koronan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasyntyneen nyt vauvakin on saanut koronan.

        Ei muuten ole. Valehtelet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole. Valehtelet!

        Vastasyntyneellä on tosiaan tavattu korona Lontoossa. Jotkut virukset saattavat siirtyä äidistä lapseen. Toisaalta raskaana olevat kiinalaiset naiset ovat sairastaneet koronan ja synnyttäneet terveitä lapsia. Kaikkea sattuu.


    • Anonyymi

      Onko Nimeltä Mainittu=Mauno Mattila. Tulkoon joulu todellinen

      • Anonyymi

        Asiaahan tuo kirjoitti. Ei PeKu, vaan se Hiekkanen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaahan tuo kirjoitti. Ei PeKu, vaan se Hiekkanen

        Siinpä se onkin. Tiedetään että tämä Hiekkanen ei mitään anonyymejä, puskajussijuttuja kirjoittele! Sillä on rotia ottaa kantaa omalla nimellään. Ja vastuuta blogeista ja kirjoistaan. Eikä se ole eilisen teeren poikanen, vaan kokenut oikeuskonkari ja Raamatun puolustaja.

        Kai siksi joku kateellinen Pe.Ku iskee kuin kyykäärme Elävän kimppuun! Se kun on kuulemma luopio.... Ku Pe.Ku:n pelipöksyt repesivät ja päästelivät - hm---- ääniä yhdestä Hiekkasen blogista, niin se voisi lamaantua lopunperinkin em:n uusimmasta kirjasta:
        3. maailmansota? Kyllä vai ei? World War-3, Yes or no? Siinä vasta LOPUNAJAN asiaa onkin! Mutta Pe.ku parka on täysin aseeton sellaiseen kirjaan nähden. Ei auta, ei auta. Ei auta itku markkinoilla, vaikka Pe.Kun vihamissiot jylläävätkin.

        Karavaani kulkee, koirat haukkuvat.
        Pe.Ku isottelee, mutta Jumalaa se hymyilyttää... sillä Hän tietää, Mitä? Pe.Ku on unohtanut moniä tärkeitä Raamatun sanoja? Psalmissa 37, jakeet 12-13 kertovat "ennustusta" sen lajin tyypeistä, joita Pe.Ku on....


    • Anonyymi

      Noudattamalla viranomaislausuntoja, eristäytymällä. Ennen kaikkea rukoilemalla läheisten, suomalaisten ja koko Euroopan puolesta. Jumala vastaa kyllä rukouksiin.

      • Anonyymi

        Kotiasketismi on hyvä valinta tässä maailmassa.


      • Anonyymi

        Miten se Jumala erityisesti vastaa niihin rukouksiin? Täällähän tapahtuu Jumalan tahto muutenkin eikä Jumala pakota ketään toiminaan eri tavalla kuin yksilö muutenkin haluaa.


    • Anonyymi

      19. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
      ( 1 Kor. 15 )

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        .Tunkki on otettava tai jätettävä saadakseen huilun oven välistä.


      • Anonyymi

        Noin on ajateltava s-seutulainen.


    • Anonyymi

      Aivan sairas paniikki tuolla Pe.ku nikillä luterilaisuuspalstalla. Se kun keksi väitteen että korona on Jumalan rangaistus (eilen aloitus)

      ja sitten se keksi sen, että väitti erään blogistin syypääksi.. ,

      ja kun sitten sillä palstalla tuotiin OIKAISUA, miten Pe.ku kirjoitti valheita tästä Omalla Nimellään kirjoittavasta (Maijaliisa Hiekkanen) niin alkoi oikein
      Suursiivous! Patologisella vimmalla Pe.ku alkoi sensuroida pois näitä Oikaisukirjoituksia. .. (itse tunnusti)

      Nyt: Tietäkää se, että luterilaiuuspalstan nikki Pe.Ku on väittänyt että

      Korona on Jumalan rangaistus!

      Kysykääpä Pe.Kulta lisää!!

      • Anonyymi

        Jaa, entä sitten? Mua ällöttävä tollanen selkää puukotus, jos oot uskovainen. En tiedä Pe.ku.sta, mutta älä koskaan tee enää noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, entä sitten? Mua ällöttävä tollanen selkää puukotus, jos oot uskovainen. En tiedä Pe.ku.sta, mutta älä koskaan tee enää noin.

        Kuules Pe.Kun fani!

        Kun Pe.Ku itse on eilen postannut Aloituksen, jossa väittää että

        Korona on Jumalan rangaistus...

        niin pidä itsesi erossa siitä, mistä Pe-Ku yksin vastaa, Jumalan ja viranomaisten ja maan hallituksen edessä.

        Onhan se kauheaa ihmisten pelottelua, että väittää
        Koronan olevan Jumalan rangaistus!
        Pe.ku on ainoa joka sellaista on väittänyt?

        Ei ole muita näkynyt sellaista väittämässä!

        Ja, kyseessä ei oo selkään puukotus. Pe.Ku itse esiintyy täällä julkisena Nikkinä.
        Pakkoko on päästellä suustaan mitä tahansa?


    • Anonyymi

      No, se Pe.ku tiedetään! Nyt se pahan mokan julkisesti kirjoitti!!

      Pe.ku = korona on Jumalan rnagaistus!

      Olipa paksua puhetta...

    • Anonyymi

      Suhtaudun uuteen koronaan kuin mihin tahansa muuhun korona-influenssaan. Ihmisiä kuolee niihinkin. Maailmassa on paljon muita asioita, joihin ihmisiä kuolee vuosittain PALJON enemmän, kuten ilmansaasteen, saastunut vesi kansantaudit, ym. Olen kuitenkin viranomaismääräyksistä johtuen eristyksissä kunnes sairastun ja kunnes sairaus on ohi.

    • Anonyymi

      Suomi24 luterilaisuuspalstalla kristittyjä vastaan solvauksia ja vihakirjoituksia postaillut nimimerkki Pe.Ku on rikoksesta syytettynä ja haastettuna lainmukaiseen vastuuseen. MM. Kiihotus kansanryhmää vastaan. Todistepino on enemmän kuin korkea nivaska! Näyttö on kasvanut kiistattomaksi. Hän röyhkeydessään esittää kirjallisia valheita nimeltä mainituista kristityistäkin.

      Sitä saa mitä tilaa. Syntimitta täyttyy, Pe.Kun kohdalla se nyt täyttyi.

    • No eihän me tietysti ollaan idiootteja ja mennään niin kuin pastori,, uhmaamaan krokotiilien sekaan ja näytetään miten me kävellään vetten päälle niin kuin Jeesus . Ei ehtinyt monta metriä niin krokotiilit söi hänet. Ei päässyt ylös vetten päälle edes.

      Siis suojavarusteet päälle koska meille käy niin kuin Jeesukselle kävi ja kuoli Ristillä . Eikä ollut helppo kuolema. Jumala Armahtaa kenet armahtaa ja paaduttaa karismaattisuuteen ken halua niin että kuolee suojamatona coronaan kun ei ole kysynyt Jumalalta että pitäisikö suojata ??

      Kun uuskarismaattiset niin karismattisena yltiöuskovaisena mene uhmaamaan ilma suojavarusteet . Niin kaikki uskovaiset saavat hullun leimaan ja Jumala saa siitä pilkka .

      Uskonnottomat sano hulluja ovat. Eivät suojelevat itsensä ja tartuttavat itseä ja sitten vielä meitä.. Huh......

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista! Suomalaiset ovat tottuneet siihen, että kaikkeen löytyy lääkkeet ja hoidot, niin on elämä joillakin mennyt tosi huolettomaksi. Ehkäpä myös Jumalan sietokyky moraalittomuuttamme ja itsekkyyttämme kohtaan on täyttynyt! Kouluissa opetetaan vääriä asioita lapsille, on pilkattu työttömiä ja sairaita, terveydenhuolto on paikoin ylikuormitettua jo normaalissa arjessa ym ym. Nyt tätä kaikkea koetellaan.

      Terv. Ap

      • Anonyymi

        Koronaviruksella ei ole mitäään tekemistä Jumalan mitan täyttymisen kanssa. Jumala on luvannut hävittää pahat ihmiset mutta tässä kuolee Jumalan omiakin. Mietis nyt vähän mitä kirjoitat. Se, että Jumala rankaisee ihmisiä jo tässä ajassa kuuluu Vanhan testamentin uskomuksiin, ei Uuden liiton kristittyjen aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronaviruksella ei ole mitäään tekemistä Jumalan mitan täyttymisen kanssa. Jumala on luvannut hävittää pahat ihmiset mutta tässä kuolee Jumalan omiakin. Mietis nyt vähän mitä kirjoitat. Se, että Jumala rankaisee ihmisiä jo tässä ajassa kuuluu Vanhan testamentin uskomuksiin, ei Uuden liiton kristittyjen aikaan.

        No, Pe.ku nyt vain 15.3.2020 julisti kirjoituksellaan, että

        Korona on Jumalan rangaistus!

        Seuraukset on nyt kannettava, siitä ja kaikista sadoista muista kirjoituksista, joissa kiistaton todiste rikoslain Kiihotus kansanryhmää vastaan ( = kristityt)

        Sitä saa mitä tilaa!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustuksia -ketju

      En halua olla pelkkä kaverisi. Välttämättä en sitä koskaan tunnusta irl. En halua menettää sinua. Naiselta Muutkin saa
      Ikävä
      102
      1517
    2. Kesäiseen aamuun

      Hyvää huomenta päivää. ☕🌞🌾😊🤗❤️
      Ikävä
      210
      1126
    3. Kyllä sinä tuoksut hyvälle!

      Miten luulet meidän käyvän? Kyllä näen sinusta aivan kaiken ja epäilen sanomisiasi. Tiedän että tänään meillä olisi ollu
      Ikävä
      20
      1098
    4. Aamukahdeksalta

      Olet ensimmäinen ajatukseni. Tätä en voi sinulle kertoa. Toivon ja pelkään että osaat lukea rivien välit. Riveilläni usk
      Ikävä
      103
      1004
    5. Voitasko me sit nukkua eri sängyissä?

      Olen niin monta vuotta nukkunut yksin, että varmaan häiriintyisin jos joku on ihan vieressä yöllä.
      Ikävä
      129
      1003
    6. Nivalan tien kunto

      ....voiko sitä pitkin käydä Nivalassa särkemättä renkaita
      Haapavesi
      14
      986
    7. Naiselleni

      Minä olen etsinyt sinua koko elämäni. Aina olet ollut minulle jotain elämää suurempaa, jonka takia olen saanut valtavan
      Ikävä
      48
      966
    8. Antaa myrskyn puhdistaa

      Kivaa päivää vaan. 🐺⚡🌧️😊🤗☕
      Ikävä
      167
      897
    9. Ilmastonmuutos on aikamme suurin ongelma

      Tuota asiaa eivät yksinkertaiset ihmiset ymmärrä, kun ihmettelevät miksi aurinko- ja tuulivoimaloita pystytetään ympäri
      Maailman menoa
      160
      895
    10. Aiotko tai haluatko erota

      nykyisestä puolisostasi?
      Ikävä
      66
      886
    Aihe