Tuli sit käytännös esiin

Anonyymi

Olen aiemmin ajatellut että oma parisuhde ei ole kovin hyvä muutamien ongelmien takia. Nyt sit viime vuosi kertoi totuuden. Ensin tuli kova kolaus kun toinen vanhemmistani kuoli pitkän sairauden uuvuttamana, nyt sitten mitattiin puolison tuki, hän hoiti tärkeet asiat mulla ei voimat riittänyt. Toinen kerta tuli kun jouduin tapaturmaan, luu murtui olkäpäästä, käsi kantositeessä kolmisen viikoo ja muutakin ruhjetta. Siinä kun nainen oli lähdössä aamusta töihin niin veti mulle alusvaatetta päälle, samoin pesi mut iltaisin ja homma toimi kun nainen koulutukseltaan lähihoitaja ja tehnyt paljon vanhustyötä. Myöntää täytyy että jos puolisoa ei olis en olis kummastakaan selvinnyt ilman apua ja hoivaa. Sen jälkeen kiitin kaikesta ja nainen sanoi et tätähän varten puolisot on, niin kai se on.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hieno puoliso sinulla, pidä hänestä kiinni.

    • Anonyymi

      Niin ajattelin minäkin. Pienellä erolla. Eli ajattelin, jos minulta menisi jalka poikki (kuten ystävälläni juuri oli mennyt) se varmaankin johtaisi eroon. Mies ei tasan tarkkaan olisi avuksi missään (kuten ei ennenkään). Parin vuoden päästä sitten liukastuin, jalka leikattiin ja kipsattiin. Mies ei tehnyt tosiaan mitään. Milloin milläkin verukkeella irtisanoutui kaikesta. Niinhän hän muutenkin oli tehnyt. Ei käynyt edes kaupassa. Pienet lapset (1. ja 2. luokkalainen) joutuivat käymään kaupassa ja avustamaan mm. suihkussa. Kun itsekin hieman kauppakassia isommat lapset raahasivat kasseja, aloin todella perehtyä avioliittooni tarkemmin. Totesin, että huomattavasti kivempaa ja helpompaa olisi ilman miestä. Koska olin parikuukautta kotona sairaslomalla, totesin miehen ilkeilevän lapsille. Paska tyyppi. Kun jalka parantui, hain eroa.

      • Anonyymi

        Niin, ei meistä miehistä ole oikein iloa perhe-elämässä nykyään, kun sotia on vähemmän ja KELA ja kunta pitää huolen. Eikä toisaalta perhe-elämästä ole meille miehillekään iloa, kun seksiä vähän ajan päästä saakaan päivittäin.

        Vanhan liiton miehenä kannan rahaa kotiin, mutta siihen osallistumiseni jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei meistä miehistä ole oikein iloa perhe-elämässä nykyään, kun sotia on vähemmän ja KELA ja kunta pitää huolen. Eikä toisaalta perhe-elämästä ole meille miehillekään iloa, kun seksiä vähän ajan päästä saakaan päivittäin.

        Vanhan liiton miehenä kannan rahaa kotiin, mutta siihen osallistumiseni jää.

        Vanha liitto tai ei, mun muijaani kiinnostaa vaan kun teen kotona osani ja kukkaro aukee kun on taas massi päivä. Muijan pikkarit lähtee vaan suikutelessa, muuten ei ole mitään nähtävissä saati koettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei meistä miehistä ole oikein iloa perhe-elämässä nykyään, kun sotia on vähemmän ja KELA ja kunta pitää huolen. Eikä toisaalta perhe-elämästä ole meille miehillekään iloa, kun seksiä vähän ajan päästä saakaan päivittäin.

        Vanhan liiton miehenä kannan rahaa kotiin, mutta siihen osallistumiseni jää.

        Sot sot.
        Seksi ainoa plussa ex-liitossani. Ajan kuluessa ristiriidat vaikuttivat liikaa, tuhosivat kaiken henkisyyden, jonka jälkeen seksi tuhoutui.

        Muutenkaan ole mitään järkeä (naisena) maksaa kaikkea, huolehtia lapsista, kodista jne. Ex-miehestä oli vain riesaa seksistäkään ei hänen kanssaan enää nauttinut. Joten ero oli paikallaan. Kela ja kunta ei meistä huolehtinut, ihan itse huolehdin. Olen siitä jopa ylpeä.

        Niin ja minulle todella riittänyt ihan tavallinen uuden tai vanhan liiton mies. Ihan mahdottomia ei tarvitse kotiin rahaa kantaa eikä myöskään liikaa osallistua. Sopivassa tasapainossa molempien omat ja yhteiset toimet. Liittomme kaatui suurelta osin exän mielenterveysongelmiin, joihin hän ei halunnut apua. Minkäs siinä tekee. Parempi erota ennenkuin koko muu perhe joutui hoitoon. Masennusjaksot uuvuttavat läheisetkin.


    • Anonyymi

      Rakkaus ❤️
      Olet onnellinen, kun sinulla on rakastava puoliso.

    • Anonyymi

      Minusta tuo on aivan luonnollista.
      Oma koipeni oli 2,5kk paketissa eikä juolahtanut mieleenkään, että se aiheuttaisi muuta hämminkiä kuin se, että vaimoni työnsi yhdistelmävaunussa penskamme anopille ja meni ok-työmaallemme muuraraieden ja timpureiden hanslankariksi. Matkaa oli suuntaansa noin 6km.

      Kun oikea käteni oli kipsissä niin ainoa moite oli se, että "pittääks vanhan miehen viel tapella"?
      8 vuotta sitten ensimmäisen suolistoleikkauksen jälkeen oli kupeessani paskapussi 3kk. Aukko oli ohutsuolen loppupäässä. Vaimoni vaihtoi ja muotoili avanneaukon pohjan muutaman kerran viikossa. Pussin poistamisen jälkeen alkoi muutaman vuorokauden kestävä tuiskujakso jolloin matot oli kasattu seinustoille.

      Olisin ollut kauhean hämmästynyt jos vaimoni olisi ryhtynyt nyrpistelemään nenäänsä. Avanteen p-aukkoa hieman vierasti alkuun mutta en pystynyt itse hoitamaan pohjan huoltoa.

      • Anonyymi

        Jotkut haluu helppoa elämää, kun tulee turpaan niin et tukka lähtee voipi siinä selät kääntyy ja sormukset lähtee ja kuuluu, kuule ole yksinäs vaan parempi niin. Mulle ei ole onneks käynyt niin mutta kaverille kävi kun jäi työttömäks ja sairasteli perään, vaimo sanoi et ottaa eron, pakkas ja lähti. Ja miks kun oli tietty elintaso saavutettu niin ei halunnut et muut näkee tilanteen kun pitää myydä koti ja vaihtaa vuokralle, olis ollut miehen vaimolle liian kova pala nieltäväks. Eli raha ratkaisee ei mikään muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut haluu helppoa elämää, kun tulee turpaan niin et tukka lähtee voipi siinä selät kääntyy ja sormukset lähtee ja kuuluu, kuule ole yksinäs vaan parempi niin. Mulle ei ole onneks käynyt niin mutta kaverille kävi kun jäi työttömäks ja sairasteli perään, vaimo sanoi et ottaa eron, pakkas ja lähti. Ja miks kun oli tietty elintaso saavutettu niin ei halunnut et muut näkee tilanteen kun pitää myydä koti ja vaihtaa vuokralle, olis ollut miehen vaimolle liian kova pala nieltäväks. Eli raha ratkaisee ei mikään muu.

        Käyttämättä jätetty tilaisuus.
        Suolen lyhentämisen aikaan olin ollut joutilaana jo 6 vuotta. Olimme muuttaneet ok:sta kerrostaloon.
        Meillä on aina kaikki ollut yhteistä. Tilit ehdolla hra TAI rva. Sama on koskenut, ja koskee edelleen kaikkea omaisuutta.
        Vaimoni olisi milloin tahansa voinut avata oman tilinsä ja siirtää yhteisten tiliemme varat omalle tililleen ja sama olisi voinut tapahtua pörssisijoituksillemme parin pankkipäivän aikana.
        Joko vaimoni on niin tyhmä, ettei ole tehnyt tuota tai minä olen niin täydellisen hyvä aviomies, ettei tuollainen kataluus ole tullut vamoni mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttämättä jätetty tilaisuus.
        Suolen lyhentämisen aikaan olin ollut joutilaana jo 6 vuotta. Olimme muuttaneet ok:sta kerrostaloon.
        Meillä on aina kaikki ollut yhteistä. Tilit ehdolla hra TAI rva. Sama on koskenut, ja koskee edelleen kaikkea omaisuutta.
        Vaimoni olisi milloin tahansa voinut avata oman tilinsä ja siirtää yhteisten tiliemme varat omalle tililleen ja sama olisi voinut tapahtua pörssisijoituksillemme parin pankkipäivän aikana.
        Joko vaimoni on niin tyhmä, ettei ole tehnyt tuota tai minä olen niin täydellisen hyvä aviomies, ettei tuollainen kataluus ole tullut vamoni mieleen.

        Toiset sortuu helpommin kieroiluun, lähipiirissä tapahtui kun yksi mies avioitui naisen toiveesta ja nainen käytti miehen muistisairautta myöhemmin hyväksi omaisuuden suhteen ja ylläri ylläri nyt nainen on rikostutkinan kohteena, epäily on törkeä petos. On suuri joukko ihmisiä jotka ajattelee vain toisen omaisuutta, rakkaudesta ei ole mitään tietoa.


      • Anonyymi

        Usein se kuule menee niin, että vaimo hoitaa paskapussit tai mitä tahansa. Mies ei. Mies luistaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      389
      3952
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      219
      1956
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1460
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1320
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      981
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      118
      903
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe