Näin huono itsetunto syö ihmisen terveyttä!

Anonyymi

Homman nimi on se et oon psyykkisesti sairas ihminen. Joka ikinen päivä mietin useaan kertaan kuinka viiltäisin kurkkuni auki. Se on ajatus joka tulee aina mieleen ku katselee tarkemmin itseä peilistä. Minua ei haukuta, eikä minua sinänsä syrjitä. Oon saanu elämästä melkeen kaiken, mitä ihminen voi vaatia. Käytännössä ihan kaiken. Mutta vaikka oman kurkun viiltäminen tuntuu OK:lta nii tiedostan sen silti olevan aivan uskomattoman sairasta. Tästä syystä olen pitänyt kaiken sisälläni, paitsi kerran humalassa vahingossa avauduin aiheesta kavereille. Känniläisen ajatukset ovat pahastakin humalasta huolimatta hänen omiaan, mitä hän miettii selvänäkin. Asia joka pitää minut raitetilla on toiset ihmiset. En tiiä kuinka voisin sanoilla kuvata kuinka paljon välitän heistä, vaikka sitä ei käytöksestäni oikein huomaa. Mua kohdellaan kavereiden ja tosi monien ihmisten toimesta nii hyvin että välillä on alkanut itkettää että miten minua kohdellaan näin hyvin. Elämääni ehkä eniten virkeyttä on kuitenkin tuoneet ihastukset. Ihastuksen tekemät pienetkin eleet kuten se että hän moikkaa minua tai kysyy ihan yhtäkkiä esim. että minkä kirjan luit tohon koulujuttuun piristää mieltäni uskomattomasti. Alkaa itkettää pelkästään tätä viestiä kirjottaessa kuinka hyviä muistoja oon saanu ihastuksen tai parin ihastuksen ansioista. En ymmärrä kuinka oon saanut kokea nii hienoja hetkiä hänen kanssaan. Tai oikeasti ne ovat perjaatteessa yleisessä kaavassa täysin Mitättömiä, jos verrataan että aika normaalia kanssa käymistä se on ollut mutta itse olen saanut siitä uskomattoman paljon irti. Kunpa saisin tuotua hänelle lisää hyvää oloa! Asia jonka takia en ikinä tuu varmaan saamaan naissuhdetta johtuu siitä että ensinnäkin olen keskimääräistä rumempi, jonka takia miksi naiset minua lähtisivät edes yrittää? Toiseksi, jos kerran Rakastan jotain naista täydestä sydämestä ja hän minua niin kuinka voin hyväksyä että hän joutuisi olemaan minun kaltaisen geeneettisen saastan kanssa? Jos minä rakastan häntä, niin tottakai mä haluan antaa hänelle parasta mahdollista miesseuraa, jota en pysty itse toteuttamaan. Näin ollen olen kuplassa jossa olen ainakin vuosia vielä jollain tavalla kiinni. Ehkäpä jopa loppuikäni. Olen ollut tälläinen jo monia vuosia, eli ei ole mikään hetkellinen ajatus.

Olen ymmärtänyt tässä elämäni aikana että minä vihaan itseäni ulkonäön puolesta, jonka takia en tunne itselläni oikeanlaista ihmisarvoa. Kunnioitan melkee jokaista toista ihmistä jota tunnen ja vaikka kuulostaa että olen ulkonäköäni kohtaan jotenki yliampuvan herkkä nii en omasta mielestäni... Minulla on piirteitä jotka ovat yleisen yhteiskunnallisen näkemyksen mukaan rumia. Ja nämä piirteet ovat siis oikeasti epämielyttäviä omassa päässäni, eivätkä mitään tyypillistä nuorison itsemollailua. Olen ulkoisesti ilmeisesti täysin terveen oloinen, mutta kukaan ei taida täysin tietää millainen minä olen sisältä ja kuinka sairas olen. Tai voiko tätä muka pitää terveenä? Ulkonäöstä johtuva huono itsetunto on ihmiselle tosi raskas asia, kun se menee liian syvälle pahoihin pyörteisiin.

Koko tekstin pointti on se että rakastan läheisiäni todella suurella sydämellä ja heidän lämpöinen suhtautuminen minuun pitää minut pystyssä. Varsinkin ihastuksen lämmin käytös minua kohtaan. Jos ihastus olisi aikoinaan ollut ilkeä minua kohtaan niin se olisi ollut minulle todella raskasta henkisesti. Jos on oikeasti ihastunut pahasti, niin sydän on täysin ihastuksen käsissä. Olen itkenyt, rasittanut itseäni fyysisesti liikkumalla '' raskaasti '' vain sen takia että pahoitin mieleni ihastukseni sanoista, vaikka hän ei tarkoittanut pahaa. Koulussa myös vatsani on ollut niin kipeä, että olen ulostanut ripulia monta kertaa, koska tiedän joutuvani olla ihastuksen lähellä ja se on jotenki tosi jännittävää, koska tunteet oli liian kovia ja tiesin että en tule samaan häntä ja ehkä parempi niin.

Olen löytänyt itselleni elämän tarkoituksen. Sen päätekijät ovat se että en ehkä välitä itsestäni paljoa, mutta sitä enemmän muista. Tässä on tekijä, jonka johdosta olen valmis tekemään symbolisesti Schaumanin kaltaisen teon, kunhan en toista vahingoita, ellei hän uhkaa muita meidän kaikkien yhteisiä rakkaitamme.

-18v poika

7

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä sä suunnittelet? Kerrotko tarkemmin

    • Hei!

      Tosi hyvä, että haluat kertoa näistä ajatuksista avoimesti! Kerrot siitä, että läheisesi ja monet muutkin suhtautuvat sinuun tosi lämpimästi. Siitä mulle tulee sellainen käsitys, että sinusta pidetään ja välitetään. Meistä jokainen kiinnittää huomiota omaan ulkonäköönsä, mutta uskon, että monet muut asiat ovat paljon tärkeämpiä ja vaikuttavat esimerkiksi siihen kenen kanssa me alamme seurustella.

      Kerroit sellaisista ajatuksista, että haluaisit satuttaa itseäsi tai jotain toista ja itseäsi, jos käsitin Schauman-viittauksen oikein. Oletko puhunut näistä koskaan kenenkään terveydenhuollon ammattilaisen kanssa? Näkisin, että sinulle voisi olla tosi paljon hyötyä siitä, että kävisit juttelemassa vaikka paikallisessa terapiakeskuksessa tai mielenterveystoimistossa tai miksi kaupunkisi mielenterveysyksikköä kutsutaankaan. Tuntuu pahalta ajatella, että ulkonäköön liittyvät asiat ja tällaiset itseinhon tai itsetuhoiset ajatukset ovat painaneet sinua jo vuosia. Kannustaisin juttelemaan näistä jonkun ammattilaisen kanssa. Uskon, että se parantaisi sun elämän laatua paljon.

      Olisko sun mahdollista puhua näistä sun ajatuksista myös jollekin sun läheiselle aikuiselle? Joskus me turhaankin pidetään asioita sisällämme, vaikka se keventäis mieltä tai voitais saada apua eikä tunnettas oloamme niin yksinäiseksi, jos puhuttais niistä joillekin.

      Toivotaan sulle mahdollisimman hyvää kevättä! Älä jää yksin!

      Kalajoen rovastikunnan Saapas / Katja ja Annika

      • Anonyymi

        Miksi Katja Pudas ja Annika Alatalo eivät suosittele seurakunnan keskusteluapua? Mikä on terapiakeskus? Tehdäänkö lastensuojeluilmoitus, jos menee puhumaan?


      • Anonyymi

        Kiitoksia vastauksesta ja homman nimi on se että en kuule usko että mikään ns. Psykologi minua tässä voisi auttaa. Sitäpaitsi, asiassa on se riski että asia ei jää vain meidän välille. On kyllä kavereita joille voi avautua tästä, että kyllä minulla on keinoja selviytyä. Tämä oli vain toteamus jonka ajatusten sekaan joutuu huonoissa hetkissä minun lisäksi myös monet muut. Tämä oli siis ns. Tiedote. En minä ole suunnitellut mitään itseni verestämistä, mutta sellaiset ajatukset tulee mieleen tietyissä tilanteissa aika useesti. Et välttämättä ymmärtänyt schauman viittausta täysin, joten voin selventää. En minä tästä kauniista maailmasta halua lähteä, mutta olen tarpeen tullen valmis tekemään oman elämäni tuhoavia asioita muiden läheisten vuoksi. Asian pointti on se että yhteisöt ja Läheiset ihmiset ovat ihmisen ehkä tärkein voimavara, ainakin näin yleisesti. Eli pitäkää huolta toisistanne, sillä se vaikuttaa myös teihin positiivisella tavalla!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Katja Pudas ja Annika Alatalo eivät suosittele seurakunnan keskusteluapua? Mikä on terapiakeskus? Tehdäänkö lastensuojeluilmoitus, jos menee puhumaan?

        Tuo on totta, että seurakunnasta saa myös keskusteluapua. Terapiakeskus on joidenkin kaupunkien mielenterveystoimiston nimi. Sitä tehdäänkö lastensuojeluilmoitus jossain yksittäisessä tapauksessa minun on vaikea arvioida. Terapeutit tekevät joissain harvinaisemmissa tapauksessa lastensuojeluilmoituksen, jos asia koskee alaikäistä. En itse kantaisi huolta siitä asiasta. Jos joku tarvitsee apua, kannattaa keskittyä siihen, että saa sitä.

        Kalajoen rovastikunta / Katja


      • Anonyymi
        netti.saapas kirjoitti:

        Tuo on totta, että seurakunnasta saa myös keskusteluapua. Terapiakeskus on joidenkin kaupunkien mielenterveystoimiston nimi. Sitä tehdäänkö lastensuojeluilmoitus jossain yksittäisessä tapauksessa minun on vaikea arvioida. Terapeutit tekevät joissain harvinaisemmissa tapauksessa lastensuojeluilmoituksen, jos asia koskee alaikäistä. En itse kantaisi huolta siitä asiasta. Jos joku tarvitsee apua, kannattaa keskittyä siihen, että saa sitä.

        Kalajoen rovastikunta / Katja

        Et tietenkään kanna huolta. Kirkon nuorisotyönohjaajat tekevät lastensuojelu ilmoituksia.


    • Aloittajalle,

      kiitos vastauksesta! Hyvä että sinusta ei tarvi olla kamalan huolissaan! Oon myös tosi, tosi iloinen siitä, että sulla on tärkeitä ystäviä ja läheisiä. Oon samaa mieltä siitä, että se on Tärkeä voimavara. Oli tosi hienoa, että kirjotit sun ajatuksista tänne avoimesti. Jos susta tuntuu jossain vaiheessa siltä, että tarvitsisit muutakin keskusteluapua kuin ystäviltä, niin sähän voit sillon hakea sitä. Kiitos kun avasit Schauman-viittausta. Toivon sulle mahdollisimman hyvää kevättä! Kirjottele ihmeessä tänne ajatuksiasi.

      Kalajoen rovastikunta / Katja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe