Hallitustunnelmia

Nyt kun ollaan näissä tunnelmissa, niin kysymys:

Mitäpä luulette, puhaltaako Rinteen Antti nyt helpotuksesta, kun ei tarvii olla tämän sopan ryysteitä siivoilemassa? Maan taloushan sakkaa satavarmasti ja kuka tästäkin kiitokset kerää?

47

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se herra jäi syrjään ihan aiheesta. Ei olisi pärjännyt tässä touhussa. Demarit varmaan huokaa helpotuksesta.

      xLiner

    • Itse tulee vakavissaan vaan mieleen, että mitenkä jotkut vielä jaksaa oikeasti tosissaan kampittaa toinen toisiaan?

      Nyt ois sen kuuluisan talvisodanhengen paikka. Yhteen hiileen hönkiminen.

      • Anonyymi

        Eipä rajakeista ole ketään auttamaan käytännössä.


      • Anonyymi

        🐒💨💥

        Noin vai? Nyt ei sovi hönkiä, korona tarttuu..

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä rajakeista ole ketään auttamaan käytännössä.

        Talvisodanhengessä ei tietenkään ketään suomalaista eroteltu eri ryhmään...
        Suomi oli jakautunut aiemmin räikeästi kahtia, mutta yhteistä uhkaa torjuttiin rintarinnan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        🐒💨💥

        Noin vai? Nyt ei sovi hönkiä, korona tarttuu..

        xL

        Maskin läpi tietty...☝️😬


      • Nykyajan käytännönpolitiikassa täyttä utopiaa tuollaiset henget.
        Hetken voi näyttää joltain, mutta se on vaan pintaa.


      • Thymallus kirjoitti:

        Nykyajan käytännönpolitiikassa täyttä utopiaa tuollaiset henget.
        Hetken voi näyttää joltain, mutta se on vaan pintaa.

        Niin, vastakkainasettelu taitaa olla nykyaikaa...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Maskin läpi tietty...☝️😬

        Puhaltajat käyttää maskeja ja toinen puoli vaippoja, reilu peli

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhaltajat käyttää maskeja ja toinen puoli vaippoja, reilu peli

        xL

        Näppärää, mutta kätevää. 😬👌


      • Sunkaltaisten ihmisten asenteiden takia tässä nyt ollaan, ihan turha nillittää kun on löysät housussa. En taida antaa teille ikinä anteeksi.


      • Disse kirjoitti:

        Talvisodanhengessä ei tietenkään ketään suomalaista eroteltu eri ryhmään...
        Suomi oli jakautunut aiemmin räikeästi kahtia, mutta yhteistä uhkaa torjuttiin rintarinnan...

        Paskan marjat. Talvisodassa porukka eroteltiin niihin, jotka puettiin puupalttooseen ja niihin, joita ei.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sunkaltaisten ihmisten asenteiden takia tässä nyt ollaan, ihan turha nillittää kun on löysät housussa. En taida antaa teille ikinä anteeksi.

        Jospa korona sut päästäis tuskistas?


      • scrg kirjoitti:

        Paskan marjat. Talvisodassa porukka eroteltiin niihin, jotka puettiin puupalttooseen ja niihin, joita ei.

        No se jaon teki arvoinen vihulainen. Ei tietääkseni omat? Vaikka sotalaki saattoi osan kieltäytyjistä silloin niinkin tehdä.


      • Disse kirjoitti:

        Jospa korona sut päästäis tuskistas?

        Aika monta vanhusta se ainakin päästää. Ei naurata yhtään semmoinen. Säkin voisit listailla kaikkien tuntemiesi ihmisten nimet epämääräiseen järjestykseen ja sitten vetää siitä joka kolmannenkymmenen ylitse viivan, ehkä se auttaisi ymmärtämään millaisen asian kanssa koronassa ollaan tekemisissä.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No se jaon teki arvoinen vihulainen. Ei tietääkseni omat? Vaikka sotalaki saattoi osan kieltäytyjistä silloin niinkin tehdä.

        oliko mannerheim bubbelipoika ja oliko buubel korkeastikoulutettu



      • Harmaaritari kirjoitti:

        Aika monta vanhusta se ainakin päästää. Ei naurata yhtään semmoinen. Säkin voisit listailla kaikkien tuntemiesi ihmisten nimet epämääräiseen järjestykseen ja sitten vetää siitä joka kolmannenkymmenen ylitse viivan, ehkä se auttaisi ymmärtämään millaisen asian kanssa koronassa ollaan tekemisissä.

        No sitten niin käy... sinä vaan jaksat jankata tuota iänikuista minähän sanoin mantraasi joka asiassa. Jos olisit ollut väärässä jossain, sekin olisi jotain muuta. Ei sinun sanomisilla ole kuin provoava länkytys merkitys....

        Mutta saatpahan nyt intoilla taas välillä jostain...😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        oliko mannerheim bubbelipoika ja oliko buubel korkeastikoulutettu

        Enpä tiedä? Onks se bubbeli samanlainen kuin sä? Ei silloin... se otti vastuuta itsestään ja muista. 😊


      • Disse kirjoitti:

        No sitten niin käy... sinä vaan jaksat jankata tuota iänikuista minähän sanoin mantraasi joka asiassa. Jos olisit ollut väärässä jossain, sekin olisi jotain muuta. Ei sinun sanomisilla ole kuin provoava länkytys merkitys....

        Mutta saatpahan nyt intoilla taas välillä jostain...😀

        Ei tarviis jankata kun joskus myöntäisitte olleenne väärässä mutta sitähän ei tapahdu, vitsaile vaan koronallakin niin kauan kun pyyhkäisee omasta lähipiiristä jonkun, sitten takaan ettei naurata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä rajakeista ole ketään auttamaan käytännössä.

        Ei oo suvakistakaan. Enemmän ovat huolissaan geeliananaspäiden (sotilaskarkureiden, partasotalasten) taloudesta ja viihtyvyydestä.Siinä ei mummojen ja pappojen asiat kiinnosta, kun kiimanen vihervassarinarttu ja vanhempi vihervassaripuuma saavat päättää ketä tänne päästetään.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Sunkaltaisten ihmisten asenteiden takia tässä nyt ollaan, ihan turha nillittää kun on löysät housussa. En taida antaa teille ikinä anteeksi.

        Pyyhi ne löysät pois perseestäsi, olet kuitenkin niitä pappoja jotka ovat paskapaperia hamstranneet kymmeneksi vuodeksi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei tarviis jankata kun joskus myöntäisitte olleenne väärässä mutta sitähän ei tapahdu, vitsaile vaan koronallakin niin kauan kun pyyhkäisee omasta lähipiiristä jonkun, sitten takaan ettei naurata.

        No tätäpä juuri sanoin jo tuossa avauspuheenvuorossa. Jos oikeasti nytten sinäkin miettisit ihan omaa elämääsi eteenpäin, etkä täällä jankkaisi tuota jonninjoutavaa sontaa.... ja lisään vielä.... täysi mitään merkittämätöntä sontaa, olisi toimissasi 100%sti enemmän etua kansakunnalle.

        Ja en mä ole sen kummasemmin naureskellut kuin kaltaisillesi vouhkaajille, jotka koettavat kaikella foliohattuihin tukeutumisilla öyhöttää...

        Pese nyt vaan käsiäs ja rauhotu...


      • Disse kirjoitti:

        No se jaon teki arvoinen vihulainen. Ei tietääkseni omat? Vaikka sotalaki saattoi osan kieltäytyjistä silloin niinkin tehdä.

        Noh, ensisijaisesti pidän huolta, että itse en ole tässä talvisodassa se, joka ottaa pataan. Mutta muuten olen sitten hengessä mukana. Mutta ei mulla ole mitään roolia tässä taistelussa.


      • scrg kirjoitti:

        Noh, ensisijaisesti pidän huolta, että itse en ole tässä talvisodassa se, joka ottaa pataan. Mutta muuten olen sitten hengessä mukana. Mutta ei mulla ole mitään roolia tässä taistelussa.

        Veikkaan, että kummassakaan taistelussa keltään ei kyselty onko mukana vai ei? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        Veikkaan, että kummassakaan taistelussa keltään ei kyselty onko mukana vai ei? 🤔

        Hallintoalamaiselta ei kysellä, mutta paha sitä on väkisinkään mitään saada tekemään.

        Minä joudan kiivaimman koronataistelun jättämään väliin ja lomailemaan. Sitten jos/kun ilmastonmuutos on taas maailman murhe #1, niin palaan rintamalle.


      • scrg kirjoitti:

        Hallintoalamaiselta ei kysellä, mutta paha sitä on väkisinkään mitään saada tekemään.

        Minä joudan kiivaimman koronataistelun jättämään väliin ja lomailemaan. Sitten jos/kun ilmastonmuutos on taas maailman murhe #1, niin palaan rintamalle.

        Kuitrnkin peset kädet asiasta! 😝


      • Disse kirjoitti:

        Kuitrnkin peset kädet asiasta! 😝

        Minä uskon Pontius Pilatukseen! Pontius Pilatus pelastaa! Jumala lähetti hänet pesemään ja desinfioimaan kätensä meidän kaikkien puolestamme. ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyyhi ne löysät pois perseestäsi, olet kuitenkin niitä pappoja jotka ovat paskapaperia hamstranneet kymmeneksi vuodeksi.

        Harmis ei satu olemaan pappa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmis ei satu olemaan pappa.

        Niin ei ainakaan (iso)isä koska siihen tarvitaan se että on päässyt pukille, mutta muuten kyllä on.


    • Aivan varmasti puhaltelee. Jälkipyykki tulee olemaan pitkää pyykkivuoroa. Eikä vain suomessa, vaan eu:ssa ja joka puolella.

      • Kaverilla oli vielä terveysongelmia. Kyllä sillä kävi tuuri.


      • Thymallus kirjoitti:

        Kaverilla oli vielä terveysongelmia. Kyllä sillä kävi tuuri.

        No juu, sydänsairaudet ja stressi ei oikein ole hyvä yhdistelmä. Ehkäpä rouvakin on tyytyväinen loppujen lopuksi, vaikka Rinteen tilipussi kevenikin nokkamiehen aseman päätyttyä.


    • Niin. Äänestäjän muisti on niin lyhyt, että ei muisteta kohta koko koronaa. Syytellään vain varsinkin persujen, eli entisen SMP:n (kepun mölinäsiipi) osalta tälleen:

      "Tämän siitä sai, kun päästi kommarit ja tyttelit hallitukseen". Väkisin ihmetyttää välillä näiden palstoilla roikkuvien persujen ulosanti ja voin helposti perustella sen. Mikäli minäkin ihmettelen sitä ja minulla on kyllä ihan oikeasti laaja fyysinen aivovaurio, niin mitähän mahtaa "oikeat" ihmiset ajatella heidän mokomasta mölinästä.

      Toisella palstalla jo persut ottivat yksin kunnian rajojen sulkemisesta ja muista toimenpiteistä. Olisivat edes kerrankin miehiä, edes miesoletettuja ja antaisivat kunnian heille, kelle se kuuluu. Siitä kun vielä oikein maiskuttelemalla ja nieleskelemällä keräisi rohkeutta, niin voisi melkein uskaltaa myöntää virheensä.

      Persut eivät kuulemma olleet 2015 hallituksessa ja vaikka olivatkin, niin eivät voineet tehdä mitään. Sitäpaitsi se oli vahinko. Turha puolue, kun palstoilla mölistään, muttei sitten hallituksessa voida/uskalleta muuta kuin hengailla peräkontissa.

    • Mä ainakin olen tyytyväinen, että PM:n paikalla on Marin eikä Rinne. Uskon että Marin kuuntelee enemmän muita ja tunnustaa paremmin rajallisuutensa. Rinne oli sellainen ajatusten vantaanjoki, että olisi voinut tulla ties millaisia ideoita.

      • Emme ole tästä ollenkaan eri mieltä. Kysymys olikin Antin näkökulmasta, ei kansalaisen.
        Jos minä olisin nyt Antti, niin olisin todella tyytyväinen "potkuista".


      • Thymallus kirjoitti:

        Emme ole tästä ollenkaan eri mieltä. Kysymys olikin Antin näkökulmasta, ei kansalaisen.
        Jos minä olisin nyt Antti, niin olisin todella tyytyväinen "potkuista".

        Uskon että Antti on tyytyväinen. Muutama päivä sitten Antti puhui jopa 1 mrd paketista. Nyt hallituksen luku on jotain luokkaa 15 mrd.


    • Jaaa...

      Ainakin Marin on nyt näyttänyt ettei ole mikään Rinteen sätkynukke..

    • Tuskinpa vaan. Anttihan varmaan olisi maksanut mitä tahansa tilanteesta jossa nyt ollaan, kaikki töppäilyt jää katastrofin varjoon ja saisi "jämäkkänä" olla latelemassa sääntöjä jotka oli pakko ottaa käyttöön, ei sillä ole väliä mikä puolue tai kuka siellä olisi nyt pääministerinä ja sekin paha töppäys varmaan selitellään että toimivat viikon myöhässä poikkeustila-asiassa ja kuukauden rajakontrollin käyttöönotossa , sillä olisi vältetty taudin leviäminen koko maahan ja tartuntaketjut olisivat olleet vältettävissä.

    • Anonyymi

      Voitte tukea taloutta juomalla viinaa usein ja käymällä baareissa. Ostakaa kotimaista viinaa ja käykää myös ravintoloissa juomassa ja syömässä.

      T viinamies

    • Anonyymi

      Voitte tukea taloutta juomalla viinaa usein ja käymällä baareissa. Ostakaa kotimaista viinaa ja käykää myös ravintoloissa juomassa ja syömässä.

      T viinamies

      • Heti kun tästä taas saa kaupunkipaikkoihin lähdettyä, niin ravintolaan menen syömään, jos joku sattuu vielä olemaan auki.


    • Anonyymi

      No nyt ei tule turismilla rahaa Suomeen ainakaan tänä kesänä, se on varma. Eikä taida nyt pakolaisetkaan olla hetkeen tervetulleita..

      Mutta eipä myöskään lähdetä syytämään palkkarahoja Dubaihin ja Thaimaaseen😊😂

      Kotimaista, kotimaista, kotimaista...

      Kohta me tullaan täältä stadista sinne maalle teidän juhannuskokoille riekkumaan kun ei Italiaankaan pääse itseään sivistämään nyt varmaan turvallisesti moneen vuoteen.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Seuraa ehkä kummissaan miten hyvin ”tyttö” pärjää.

      -flowersreally-

      • Anonyymi

        Robottimainen likka...


    • Henkilöstä Antti Rinne enkä hänen lähipiiristään tiedä mutta sen verran mitä olen sivusilmällä politiikkaa seurannut niin politiikko Antti Rinne haluaisi nyt olla pääministeri. Voisin myös kuvitella että ei löydy yhtään sellaista eduskuntaryhmän tai puolueenjohtajaa tai muuten eturivin politikkoa joka ei haluaisi olla nyt pääministeri. Jos miettii tätä tilannetta poliittisen pääoman keräämisen kautta niin tällainenhan on hallitukselle ihan parasta.

      Suomi oli jo ennen koronaa menossa taantumaan ja vaikeat leikkaukset olisivat olleet ehkä edessä. Turpeet ja muut sisäiset ongelmat voi haudata. Samoin tulossa oleva julkisen puolen työtaisteluriski on siirretty syrjään eikä oppositiokaan pysty moittimaan alijäämäisestä budjetista.

      Korona niminen tähti suorastaan johdatti hallituksen runsauden seimenelle. Nyt on raha antaa hyödyllisiin kohteisiin eikä tarvi kitsastella. Elvytyksen nimissä voi korjata nyt homekouluja, viedä hoitajamitoitusta eteenpäin, korjata teitä yms. Mukavia poliittisia päätöksiä ensi vuoden kuntavaaleja silmälläpitäen.

      Mitä laskun maksuun tulee niin epäilen että kun muutaman vuoden päästä tulee kiristyksiä ja leikkauksia niin ne hyväksytään ja ymmärretään juuri tämän poikkeuksellisen tilanteen kautta.

      Näitä vastaavia löytyy muitakin. Falklandin sota. Argentiina suurissa taloudellisisssa vaikeuksissa ja hyökkäsi saarelle saadakseen paremmat neuvotteluasemat suhteessa saartoihin. Yk ehdotti Briteille kauppasaarron kiristämistä mutta kun rautarouvan suosio oli alhaalla päätti ottaa saaret sotimalla takaisin ja nostamaan kannatuksensa reilusta 20 lähemmäs 60 %.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      271
      3904
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      134
      2940
    3. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      57
      2145
    4. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      38
      1633
    5. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      114
      1420
    6. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      57
      1399
    7. Tiedätkö nainen

      Että sinulla on loistava tunneäly. Osaat käsitellä niitä, osaat analysoida ja järkeillä asioita ja et alkaa mielipuolen
      Ikävä
      68
      1329
    8. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      23
      1307
    9. Hiuksesi letille?

      Mitä ajattelisit jos tarjoutuisin opettelemaan hiustesi letityksen?
      Ikävä
      43
      1137
    10. Toimivan parisuhteen kaukaisuus.

      Täällähän jotkut haaveilee parisuhteesta, kuka mitenkin. Mutta itse näen toimivan parisuhteen todella kaukaisena utopi
      Sinkut
      155
      1064
    Aihe