Imureissa ja ilmanpuhdistimissa?
Suodattaako Hepa 13 suodatin koronavirukset?
23
94
Vastaukset
- Anonyymi
Virus tarttuu kosketuksesta ja pisaratartuntana.
- Anonyymi
Koronavirus voi elää kuntosalin laitteessa tai buffetlounaan kauhassa jopa päiviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koronavirus voi elää kuntosalin laitteessa tai buffetlounaan kauhassa jopa päiviä.
Siispä suodatan ruokani hepa-suodattimen lävitse, jolla hengitänkin.
Kusen alaas parvekkeeltani, kerrostalossa. - Anonyymi
Joo, mutta jos ne yskäisyn mukana ilmaan leviävät aerosolipisarat kulkeutuvat ilmanpuhdistimen Hepa13 suodattimeen, eivätkä pinnoille tai muiden keuhkoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mutta jos ne yskäisyn mukana ilmaan leviävät aerosolipisarat kulkeutuvat ilmanpuhdistimen Hepa13 suodattimeen, eivätkä pinnoille tai muiden keuhkoihin.
Kanna sit sitä suodatinta mukanasi ja yski ja aivasta siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siispä suodatan ruokani hepa-suodattimen lävitse, jolla hengitänkin.
Kusen alaas parvekkeeltani, kerrostalossa.Suodatan sillä kahvini. Se on kirkasta kuin vesi suodatuksen jälkeen ja maistuukin vedelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suodatan sillä kahvini. Se on kirkasta kuin vesi suodatuksen jälkeen ja maistuukin vedelle.
Kokiksen suodattaminen on myös suositeltavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanna sit sitä suodatinta mukanasi ja yski ja aivasta siihen.
Kotona jos joku perheestä sairastuu. Käyttäkää järkeä!
- Anonyymi
Hepa 14 ei oo siis yhtään kummempi..
- Anonyymi
Heppasuodin puhdistaa, kyllä.
T. My little pony - Anonyymi
Nappaako hepa 13 suodatin myös virusten kokoiset hiukkaset?
- Anonyymi
Hepatiittisuodatin
- Anonyymi
Kannattaa hankkia sukellustason välineet eli sukeltahan maski ja pullo, jossa on paineilmaa.
Kun paineilmapullo tyhjenee, niin sen voi täyttää kotona kompressorilla. - Anonyymi
Jos ilmanpuhdistimessa on aktiivihiilisuodatin niin sen pinnoitteen pitäisi tuhota mikrobeja.
Electroluxin puhdistimissa on tällaisia suodattimia.- Anonyymi
Aktiivihiilisuodattimia on joka paikassa - mm. autojen raitisilmasuodatin...
- Anonyymi
Esim. Electrolux Oxygen ilmanpuhdistin EAP300 tarkoitettu yli 70 m2 huoneisiin.
Napsiiko se ilmasta tehokkaasti Hepa 13 suodattimellaan myös koronavirukset?- Anonyymi
Mulla on ajastimella päivittäin toimiva Electrolux Oxygen EAP450 ilmanpuhdistin olohuoneessa. Sopii kivasti mustan televisiopöydän taakse ja ei näy sieltä huoneeseen.
Käynnistyy joka päivä klo 16:00 - 22:00 välisenä aikana kun olohuoneessa yleisimmin oleskellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ajastimella päivittäin toimiva Electrolux Oxygen EAP450 ilmanpuhdistin olohuoneessa. Sopii kivasti mustan televisiopöydän taakse ja ei näy sieltä huoneeseen.
Käynnistyy joka päivä klo 16:00 - 22:00 välisenä aikana kun olohuoneessa yleisimmin oleskellaan.Mulla on sama laite ollut jo pari vuotta. Sopii hyvin mustan nahkasohvan päädyn ja seinän väliin jäävään pieneen tilaan ja ei siksi näy olohuoneeseen sieltä. Olen ajatellut myös tuollaisen ajastimen ostamista. Pistokkeeseen laitettavia ajastimia on joka kaupassa halvalla. https://niebalaganka.pl/wp-content/uploads/2018/01/Oczyszczacz-powietrza-1-of-19.jpg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on sama laite ollut jo pari vuotta. Sopii hyvin mustan nahkasohvan päädyn ja seinän väliin jäävään pieneen tilaan ja ei siksi näy olohuoneeseen sieltä. Olen ajatellut myös tuollaisen ajastimen ostamista. Pistokkeeseen laitettavia ajastimia on joka kaupassa halvalla. https://niebalaganka.pl/wp-content/uploads/2018/01/Oczyszczacz-powietrza-1-of-19.jpg
Noissa malleissa saa suodattimenkin puhdistettua helposti imurilla. Suodatinta ei tarvitse edes irroittaa imurointia varten.
- Anonyymi
Kyllä hepasuodatin nappaa kaiken mitä koneeseensa saa. Se vaan että ilmassa ei kovin paljoa leiju noita pöpöjä kuitenkaan, ellei niissä tiloissa ole joku vaikka koronaa sairastava. Silloinkin pintojen desinfiointi tai ihan vaan puhdistus pesemällä on parasta. Ilmanpuhdistimet on noin muuten hyviä vähentämään pölyä., siitepöyäkin, tietokoneessa ja muussa elektronikkaassa on vähemmän pölyä sisällä silloin.
Nuosuodattimet on aika kalliita, karkea suodatin ei ole kallis mutta se hepasuodatin maksaa noin 40 euroa. - Anonyymi
Yskäisyn ja aivastuksen aerosolipisarat lentelevät huoneen ilmassa minuuttikaupalla. Tästä on näytetty mm. tiedeohjelmissa videoita. Hengitystieinfektioiden yleisin tarttumistapa. Seuraavaksi on suora käsikontakti, jossa tartuttaja on pyyhkinyt nenäänsä, suutaan tai silmiään sormilla tai kämmenellä.
- Anonyymi
Lisäksi corona-virus tarttuu tietojen mukaan myös oireettomana joten aikamoinen pirulainen virukseksi. Joku joka ei tiedä olevansa viruksen kantaja, voi levittää sitä useampana päivänä, eli pitkänkin aikaa. Ehkä itse ei edes sairastu siihen kuin erittäin lievästi.
- Anonyymi
Keskusimurit puhaltavat poistoilmansa ulos talosta jolloin ainakaan sisäilmaan ei leviä virusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909