Miksi vanhustenhoitajat eivät käytä hengityssuojaimia?

Anonyymi

Virus riehuu maassamme ja vanhustenpalvelutalossa hoitajilla ei ole käytössään hengityssuojia, miksi?
Virus riehuu maassamme ja vanhustenkotihoitajilla ei ole vanhusten luona käydessään hengityssuojaimia, miksi?

6

55

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Johtuisiko vaikka siitä että hengityssuojaimilla ei ole tutkitusti mitään hyötyä koronan torjumisessa.

      Entäs te omaiset sitten? onko omaisilla käytössä hengityssuojaimet?

      Taas syyllistetään hoitajia

      • Anonyymi

        Hoitajat ne kuitenkin on se ihmisryhmä, joka sen taudin vie esim. suljettuun hoivakotiin tai kotikäynnillä, joten ottakaa nyt vakavasti se asia. Omaiset eivät pääse vanhustensa luo nyt. Monet ovat itse 70- kymppis karanteenissa omissa kodeissaan.


    • Anonyymi

      Suojaimet ei riitä, siksi niitä ei käytetä.

      • Anonyymi

        Kyllä suojaimen haluaisi suuri osa kansalaisistakin, mutta mistään ei saa...loppuunmyyty, loppuunmyyty, loppuunmyyty. Ja Suomi on niin hyvn varustettu, huippuluokkaa kaikki, tuota toitotettiin, kun olisi jo pitänyt toimia. Nyt paljastuu, että kaikki on vähissä ja loppu, ennenkuin pandemia on edes kunnolla iskenyt. Mieli tekisi kirota ja niin teenkin mielessäni.


      • Anonyymi

        Vielä jatkan niin esimerkiksi ffp2 ja 3 suojaimien käyttöä on rajattu niille ketkä joutuu hoitamaan korona potilaita tai epäiltyjä korona tartunnan saaneita. Suojaimia ei todellakaan ole riittänyt kaikille, riski jää tietysti mutta onneksi nyt tämä virus ei ihan herkästi leviä pelkästään hengitysilman kautta. Vaan isoin riski on käsien kautta leviäminen, vaikka hoitajalla olisi korona virus niin silti se käsien kautta leviäminen on isoin riski. Käsien puhtaudesta on helppo pitää huolta sekä toimia aseptisesti oikein, pelkkä ns puhtaus käsissä ei riitä vaan on osattava myös toimia niin että kädet ei likaannu kriittisellä hetkellä. Mutta en siitä nyt enempää kirjoita, normi kansalle siis se tarkoittaa että kun kaupassa käytät hanskoja niin ne hanskat jää sinne kauppaan myös, noin niin kuin lyhyesti koska muuten se suojaus tuskin toimii koska niillä hanskoilla tulee koskettua joka paikkaan.


    • Anonyymi

      Millainen korona-aloitus seuraavaksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe