https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/572faeee-d1d9-4519-83a4-b4a4d55bd75a
Entäs sitten tuo sankari, saadaankohan sitä ikinä tuomiolle? Tuohan vähättelyllääm käytännössä päästi koronan Suomeen. Ensin sen mielestä sitä ei ollut Suomeen tulossakaan, nyt sitä ei voi poistaa:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomi-taysin-eri-linjoilla-koronatestauksesta-maailman-terveysjarjeston-kanssa-thl-hs-lle-emme-voi-enaa-taysin-poistaa-tata-sairautta-maailmasta/7767024#gs.10c1kg
Kyllä kai siit aä harhaanjohtamisestakin pitäisi voida tuomita:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.1025417
Poliisi: Koronan tietoinen levittäminen vakava rikos
12
<50
Vastaukset 12
- Anonyymi
Vakavia rikoksia ei ole suomessa lasten raiskaus esimerkiksi jos pakolainen tekee sen. Pahoinpitelystä jossa uhri kuolee ei saa kun korkeintaan vuoden vankilaa jos sitäkään, voi olla hätävarjelun liitottelua joten ehdollista saa. Suuomen lait on naurettavia, tunne yhden tyypin joka istui 19 kuukautta taposta. Koronasta ei ikinä istu 10 vuotta. Kyllähän poliisi pelottelee noilla jutuilla mutta poliis ei määrää sitä miten kauan istuu vankilassa.
- Anonyymi
Kaikki me olemme nyt rikollisia mikäli käymme ulkona. Mielestäni olisi ennaltaehkäisyn kannalta aiheellista poliisinkin ottaa käyttöön kovat otteet. Kadulla kävelevä mummo olisi ehkä syytä pamputtaa hengiltä ettei hän vaan sairastuisi ja kuolisi koronaan. Korona on haaste!
- Anonyymi
No eivät suomalaiset, jotka eivät ole koronaan millään tavoin osallisia eli jos ei ole ulkomailla lomaillut.
Nämä ovat rikollisia, jotka koronan suomeen toivat eli jokainen italiassa lomaillut, joka loman jälkeen oli terveiden suomalaisten joukkoon mennyt ja levittänyt virusta, koska tiesi varmana, että mahdollisuus saada korona virus on suuri.
Nämä Itävallassa lomailleet, jotka heti loman jälkeen menivät luennolle kouluun terveiden suomalaisten sekaan ovat rikollisa.
He lomailivat euroopassa, kun siellä korona epidemia oli jo leviämässä.
- Anonyymi
niitä korkeastikoulutettuja jänniä ei syytetä jotka toi ne suomeen ja jänniä suojellaan eikä kerrota edes kuinka moni on tehohoidoissa mutta köyhiä ja duunareita syytetään ja halutaan antaa 10v tuomio tai pian ammutaan köyhiä työläisiä
Palautetaan tuosta mieleen tilanne vain 4 viikkoa sitten.
https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200221-sitrep-32-covid-19.pdf?sfvrsn=4802d089_2
En olisi tuolla datalla tuossa vaiheessa lyönyt vetoa sen puolesta, että EU on niin paljon pahemmassa kusessa nyt kuin Korea. Ja syy. Ei vaan ole rekkuloita, millä tehdä testejä. Siellä mun käsittääkseni meni jotenkin niin, että 30 ensimmäistä saatiin jäljitettyä, mutta #31 aiheutti pisimmän ketjun. Suomessa on nyt havaittuja tapauksia suunnilleen saman verran kuin Koreassa / päivä.Kyllä mulle oli ihan itsestään selvää jo alusta lähtien että tulee eurooppaan ja tulee pahana, jos katsot niitä minun vanhoja avauksia aiheesta niin en missään vaiheessa ole epäillyt etteikö niin kävisi. Ei siinä ollut mitään muita vaihtoehtoja kun avoimet rajat eikä missään vaiheessa minkäänlaisesta rajavalvonnasta mitään puhetta ennen kuin oli sitten pakko laitta rajat kiinni n.kuukauden myöhässä. Jos siinä kuukausi aiemmin olisi toimittu ei olisi valvonta ja tietyistä kohteista tulevien karanteeniin laitto siinä vaiheessa riittänyt. Nyt sitten kun on "rajat kiinni" ei edelleenkään ole mitään opastusta/vaatimusta kentillä, sieltä viruksen kantajat ryntäilee suoraan lennolta tv-haastetteluihin, r-kioskeille, seisoviin pöytiin syömään jne. ihan olematonta touhua tämä suomen touhu. Suomessa on oikeasti tuhansia tartunnan kantajia jo, testattu kun on vain murto-osa.
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä mulle oli ihan itsestään selvää jo alusta lähtien että tulee eurooppaan ja tulee pahana, jos katsot niitä minun vanhoja avauksia aiheesta niin en missään vaiheessa ole epäillyt etteikö niin kävisi. Ei siinä ollut mitään muita vaihtoehtoja kun avoimet rajat eikä missään vaiheessa minkäänlaisesta rajavalvonnasta mitään puhetta ennen kuin oli sitten pakko laitta rajat kiinni n.kuukauden myöhässä. Jos siinä kuukausi aiemmin olisi toimittu ei olisi valvonta ja tietyistä kohteista tulevien karanteeniin laitto siinä vaiheessa riittänyt. Nyt sitten kun on "rajat kiinni" ei edelleenkään ole mitään opastusta/vaatimusta kentillä, sieltä viruksen kantajat ryntäilee suoraan lennolta tv-haastetteluihin, r-kioskeille, seisoviin pöytiin syömään jne. ihan olematonta touhua tämä suomen touhu. Suomessa on oikeasti tuhansia tartunnan kantajia jo, testattu kun on vain murto-osa.
Luin juuri jostain, että USA sai Kiinalta tiedon uudesta viruksesta 3. tammikuuta. Voisi olettaa, että Koreaa ja EU:ta on informoitu suunnilleen samaan aikaan.
Toki Korealla on aika suljettu maaraja, joten sinne ei tulla kuin mereltä tai ilmasta, joten tulijoita on yksinkertaisempi kontrolloida. Mutta siellä ei yhteiskuntaa ole tarvinnut lamauttaa, koska siellä on testattu ja jäljitetty todella paljon.
Mielenkiintoisin ristiriita nyt on, että WHO ja THL ovat olleet jokseenkin eri linjoilla, mitä Suomessa tulisi tehdä.
- Anonyymi
Poliisit on kans rikollisia sillä hekin käyvät thaimaassa nussimassa nuoria halpoja naisia ja tuovat koronaa suomeen.
- Anonyymi
Nii miksei syytetä niitä jotka toi tahallaan viruksen suomeen, ne tiesi jotka kävivät ulkomailla panemassa että virus leviää suomeen.
- Anonyymi
Kiinalaiset turistit toivat koronaviruksen tahallaan Lappiin ja sieltä se on levinnyt ympäri Suomen. Täten kiinalaisia turisteja kuuluu syyttää koronaviruksen tahallisesta levittämisestä.
- Anonyymi
Horona virus on pahempi. Naiset sitä levittää.
- Anonyymi
Horona virus on pahempi. Naiset sitä levittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49551
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398