Akkuvamma kaikissa

Anonyymi

Onkohan kaikissa plugin hybrideissä sama ominaisuus kuin Volvossa , jolla ei voi ajaa edes polttomoottorilla jos akku on vaurioitunut ?

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmeisest tuo vaiva on kaikissa plugin hybrideissä. Aika riski ostaa käytettynä, kun akun vaihto tuohon mainittuun Volvoon maksaa 13000.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti, no onko tietoa, vai pelkkää härnäämistä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti, no onko tietoa, vai pelkkää härnäämistä???

        Varmasti on paska juttu, koska akku on verrattain pieni. Akuilla on maailmanmarkkina kWh hinnat noin suurin piirtein ja vaihto työ tietysti, volvosta en tiedä mutta täyssähköisessä yhdessä merkissä vajaan työpäivän homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti on paska juttu, koska akku on verrattain pieni. Akuilla on maailmanmarkkina kWh hinnat noin suurin piirtein ja vaihto työ tietysti, volvosta en tiedä mutta täyssähköisessä yhdessä merkissä vajaan työpäivän homma.

        Monessa autossa on lampun vaihtokin iso työ.

        Jos sähköauto on fiksusti suunniteltu, akun vaihto on 15 minuutin homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monessa autossa on lampun vaihtokin iso työ.

        Jos sähköauto on fiksusti suunniteltu, akun vaihto on 15 minuutin homma.

        Joo, ei se hybridiakun vaihto tuohon Volvoonkaan aikaa vie kuin tunnin verran, maksaa kuitenkin n.14000 €.


    • Anonyymi

      Tuskin löytyy montakaan autoa maailmasta, jolla voi ajaa jos polttoaine on loppunut tai moottori rikki!

      • Anonyymi

        Oliko tässä kysymys siitä, että moottori on rikki tai polttoaine on loppunut ? Jos et ymmärrä , vältä kommentointia jooko ?


    • Anonyymi

      Kun ei rikkinäiseen akkuun voida syöttää takaisin energiaa, niin silloinhan ajaminen on mahdotonta.

      • Anonyymi

        Voi olla ihan määräysten sanelema juttu - ettei joku kalkkis menisi kytkemään akkua pois päältä (jolloin jarrutusenergian talteenotto pois pelistä -> kulutus etenkin kaupungissa kasvaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla ihan määräysten sanelema juttu - ettei joku kalkkis menisi kytkemään akkua pois päältä (jolloin jarrutusenergian talteenotto pois pelistä -> kulutus etenkin kaupungissa kasvaa).

        Ei ole määräysten sanelema juttu.

        Se on vain tekninen valinta, mikä on tehty kun auto on suunniteltu.


    • Anonyymi

      Hybridiautoissa jossa on sähkötoiminen ilmastoinnin kompressori. Ei saa käyttää samanlaista kylmä-ainetta kuin tavallisen polttomoottoriauton ilmastoinnin kompressorissa jota pyörittää apulaitehihna.
      Syynä tähän on se että tavallinen kylmä-aine johtaa sähköä ja hybridiautossa tälläisen kylmä-aineen käyttö voi aiheuttaa ilmastoinnin oikosulun ja sitä kautta vaurioittaa myös hybridijärjestelmän akuston niin että akusto vuotaa sähkövirtaa auton alustaan/koriin.
      https://www.youtube.com/watch?v=2bANfstYmCg

      • Anonyymi

        Tekniikan Maailma:
        Yli 10 asteen pakkanen puolittaa litiumakun tehon.
        Eivät sovellu yksistään kylmään Pohjolaan.
        Ja auton ikkunat aina jäässä.


      • Anonyymi

        Näitä pusketaan maailmalle, vaikka vaaratekijöitä ei ole tutkittu riittävästi. Monessa tapauksessa olen ollut onnellinen, että en ollut kyydissä. Selviytyminen ei aina ole edes mahdollista akkuräjähdyksen takia, kun ei aina edes pääse ulos autosta oven kautta. Kammottavia vehkeitä ja näillä leikitään ihmishengillä ihan oikeasti. Autotehtaan testaajat (käyttäjät) menee tuhkaksi. Mitähän nyt sanos tuosta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä pusketaan maailmalle, vaikka vaaratekijöitä ei ole tutkittu riittävästi. Monessa tapauksessa olen ollut onnellinen, että en ollut kyydissä. Selviytyminen ei aina ole edes mahdollista akkuräjähdyksen takia, kun ei aina edes pääse ulos autosta oven kautta. Kammottavia vehkeitä ja näillä leikitään ihmishengillä ihan oikeasti. Autotehtaan testaajat (käyttäjät) menee tuhkaksi. Mitähän nyt sanos tuosta....

        Silloin kun junat tulivat, ihmiset pelkäsivät että pää menee sekaisin kun katsoo ikkunasta ulos liian kovassa vauhdissa.

        Samoin kun polttomoottoriauto tuli, hevosmiehet USA:ssa nauroivat sille; "Tuo ei ikinä tule syrjäyttämään hevosta".

        Onhan näitä hauskoja juttuja.

        Mutta sinua ei yhtään haittaa se fakta, että moni ihminen on kuollut bensatankin palon vuoksi, tai se. ett' moni ihminen on vammautunut loppuiäkseen bensiinipalon vuoksi? Moni ihminen on kuollut myös pakoputken vuodon vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun junat tulivat, ihmiset pelkäsivät että pää menee sekaisin kun katsoo ikkunasta ulos liian kovassa vauhdissa.

        Samoin kun polttomoottoriauto tuli, hevosmiehet USA:ssa nauroivat sille; "Tuo ei ikinä tule syrjäyttämään hevosta".

        Onhan näitä hauskoja juttuja.

        Mutta sinua ei yhtään haittaa se fakta, että moni ihminen on kuollut bensatankin palon vuoksi, tai se. ett' moni ihminen on vammautunut loppuiäkseen bensiinipalon vuoksi? Moni ihminen on kuollut myös pakoputken vuodon vuoksi.

        Nuo kertomasi "faktat" vuosien varrelta ovat ikäviä juttuja. Mutta kun pluginhybridillä on ikää 5-6 vuotta, niin tuollainen mahdollinen 14000€ akkuremontti estää ainakin minua tuollaista hankkimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kertomasi "faktat" vuosien varrelta ovat ikäviä juttuja. Mutta kun pluginhybridillä on ikää 5-6 vuotta, niin tuollainen mahdollinen 14000€ akkuremontti estää ainakin minua tuollaista hankkimasta.

        Akun korjattavuus tai modulien vaihdettavuus ja hinnat voi kyllä selvittää kun auto on ostamassa. Ei ole salaisuus että diesel-hybridi Volvoihin ei akkua voi Suomessa korjata eikä vaihtaa moduleina. Näi oli myös aiemmissa Volkkarin hybrideissä ja sähköautoissa.

        Ylipäänsä asiosta kannattaa kysellä etukäteen. Jälkikäteen osoittaa vain oman tyhmyytensä.


    • Anonyymi

      Jos autossa ei ole perinteistä vaihteistoa ollenkaan ja sähköpuolikin tehty sillä oletuksella, että akku on, silloin todennäköisesti näin on.

      • Anonyymi

        Eihän tuollaisia vaihteistottomia täyshybridiautoja ole. Veturita kyllä on, niissä dieselmoottori pyörittää generaattoria ja siitä saatu sähkö ajomoottoreita. Täyssähköautoissa ei ole tavanomaista vaihteistoa koska sellaista ei tarvita.


    • Anonyymi

      Näissä ei iso akku ja sähköpuoli tule pysymään muun tekniikan matkassa. Mistä löytyy ostajat takuun ylittäneille plug in hybrideille.

      Suomessa syksystä pitkälle kevääseen aina niin kylmä että, toimintasäde on muutenkin olematon sähköllä ja lämmittimeltä vaaditaan useita kilowatteja pitämään aito lämpöisenä.

      • Anonyymi

        Se varmaan riippuu merkistä. Tojottimen käytetyt hybridit, myös topseliversiot kyllä menee kaupaksi käyettynäkin. Varmasti RAV4 plugarikin menee käytettynä hyvin kaupaksi sitten kun niitä 2-3v päästä käytettynä alkaa saamaan (ainakin liikkeiden koeajoautoja).

        Sitäpaitti, sen verran on Volvon T8 plugareita myyty, että kyllä niillikin varmasti ostajat löytyy. Suurin osa plugareista myydään kyllä uutena liisareiksi.
        Vaikka Tojottimet ei autona aina niin kummoisia ole niin ite en kyllä uskaltaisi muun merkkistä hybridiä käytettynä ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se varmaan riippuu merkistä. Tojottimen käytetyt hybridit, myös topseliversiot kyllä menee kaupaksi käyettynäkin. Varmasti RAV4 plugarikin menee käytettynä hyvin kaupaksi sitten kun niitä 2-3v päästä käytettynä alkaa saamaan (ainakin liikkeiden koeajoautoja).

        Sitäpaitti, sen verran on Volvon T8 plugareita myyty, että kyllä niillikin varmasti ostajat löytyy. Suurin osa plugareista myydään kyllä uutena liisareiksi.
        Vaikka Tojottimet ei autona aina niin kummoisia ole niin ite en kyllä uskaltaisi muun merkkistä hybridiä käytettynä ostaa.

        Kaikelle löytyy yleensä ostaja, näiden pluggareiden kohdalla vaan hintaa saattaa joutua pudottamaan reippaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikelle löytyy yleensä ostaja, näiden pluggareiden kohdalla vaan hintaa saattaa joutua pudottamaan reippaasti.

        Se jää nähtäväksi. Ehkä kyse on enemmänkin siitä minkä merkkiset ylipäänsä pitää arvonsa.

        Kun nyt suunta ylipäänsä on plugareihin ja edelleen sähköauoihin niin kyllä niille ostajat löytyy. Aikoinaan sanottiin että kukaan ei tule ostamaan käytettynä moniventtiilikoneisia autoja mutta nyt kun kaikissa autoissa on ollut moniventtiilikannet jo jokusen vuosikymmenen niin hyvinpä näkyy menevän kaupaksi käytettynä.

        Maailma muuttuu ja käsitykset sen mukana. Miltä arki tuntuisi ilman nettiä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jää nähtäväksi. Ehkä kyse on enemmänkin siitä minkä merkkiset ylipäänsä pitää arvonsa.

        Kun nyt suunta ylipäänsä on plugareihin ja edelleen sähköauoihin niin kyllä niille ostajat löytyy. Aikoinaan sanottiin että kukaan ei tule ostamaan käytettynä moniventtiilikoneisia autoja mutta nyt kun kaikissa autoissa on ollut moniventtiilikannet jo jokusen vuosikymmenen niin hyvinpä näkyy menevän kaupaksi käytettynä.

        Maailma muuttuu ja käsitykset sen mukana. Miltä arki tuntuisi ilman nettiä ?

        En väittänytkään ettei ostajia löydy. Saattaa tuo hintahomma vaan realisoitua kuitenkin.


    • Anonyymi

      Toyota toimii. Volvo opettelee.

      • Anonyymi

        Tarkoitat, että jos akku hajoaa, polttomoottorilla voi ajaa, vai,,?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat, että jos akku hajoaa, polttomoottorilla voi ajaa, vai,,?

        Jos Tojossa akku hajoaa on kyseessä käyttäjän virhe. Muu ei ole mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat, että jos akku hajoaa, polttomoottorilla voi ajaa, vai,,?

        Kyllä niitä semmoisiakin on, jotka käy ilman akkua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe