VW siirtyy sähköön, muille käyttövoimille tulossa loppu

Anonyymi

VW siirtyy voimakkaasti kohti sähköä, kaasuautojen kehitys lopeteaan, seuraavaksi vuorossa diesel. Polttomoottoreilla ei ole enää sijaa strategiassa:

"Volkswagen-konsernin toimitusjohtaja Herbert Diess kertoi Berliinissä yrityksen 120:lle avainhenkilölle, että saksalaisjätin on "teurastettava joitain pyhiä lehmiä" ja kuinka "perinteisten autonvalmistajien aika on ohi."

Kommentillaan perinteisiin autovalmistajiin Diess viittasi yhdysvaltalaisen kilpailijansa Teslan rakettimaiseen nousuun maailman toiseksi suurimmaksi autovalmistajaksi.

– On aika siirtyä suurten muutosten ohjaamina kohti sähköistämistä, mutta samalla silmällä pitäen voittomarginaaleja, Volkswagen-konsernin toimitusjohtaja totesi pitämässään puheessa.

– Myrsky on vasta alkamassa, Diess sanoi.

Diess ilmoitti Handelsblattille antamassaan haastattelussa, että yhtiö ei enää kehitä uusi maakaasu- ja biokaasumalleja.

Kaasuautoilun sijaan VW-konserni panostaa vahvasti sähköistymiseen. Akkusähköautojen tarjontaan, tuotekehitykseen sekä latausinfrastruktuurin kehittämiseen on varattu yhtiön suunnitelmissa ratkaiseva rooli."

www.is.fi/autot/art-2000006449669.html

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naurettavat vastahankapellet eivät voi asialle mitään. Kääkätys patteriautoista on vain huvittavaa. Saahan sitä itseään tietysti nöyryyttää.

      • Anonyymi

        Täällä on helppo kääkättää kun ei jää nimi ylös. Kymmenen vuoden päästä kaikilla on uudessa autossa vähintään lataushybridi ja täyssähkökin on hyvin yleinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on helppo kääkättää kun ei jää nimi ylös. Kymmenen vuoden päästä kaikilla on uudessa autossa vähintään lataushybridi ja täyssähkökin on hyvin yleinen.

        Kyllä tuo hybridien ja täyssähköjenkin myynti raketoi jo nyt siihen malliin, että puhutaan pikemminkin 2-3 vuodesta.


      • Anonyymi

        Perustele mulle puoliapina miten sähköauto voittaa kaasuauton ekologisuudessa?


    • Anonyymi

      Taitaa Tesla olla vielä aika kaukana "suuruudesta" ei taida olla vielä lähelläkään kympin sakkia.

      • Anonyymi

        Tesla on 2. suurin autovalmistaja arvoltaan. Kyllä ne volyymitkin on lähdössä kovaan nousuun. Perinteinen autoteollisuus on jo pienessä kriisissä, esimerkiksi Saksan autotuotanto on syvimmässä kuopassa 25 vuoteen.


    • Anonyymi

      "esimerkiksi Saksan autotuotanto on syvimmässä kuopassa 25 vuoteen."

      Melkoinen kuoppa kun maailman ykkösvalmistaja on ollut saksalainen firma jo vuodesta 2017 lähtien. VW joka on takonut ykköspaikaltaan miljardituloksen joka vuosi.
      Ja siinä sivussa kehittänyt MEB-platformin joka on aivan tekniikan kärjessä. Onhan Teslallakin ollut aivan hyviä ideoita mutta rahan tekeminen niillä ideoilla on ajanut pahasti karille.
      VW:llä on valtava customer base joka on rakenettu vuosikymmenien menestykseellä työllä, voittava teknologia, miljarditulokset joka vuosi ja massikirstu joka tasoittaa tien jatkosakin.
      VW:n suurimpia omistajia on Ala-Saksi. Tuolla populalla on sellainen vaikutusvalta vaurautensa kautta että tällaisten höpötyksien lopputulos on selvä jo etukäteen.

      • Anonyymi

        Voi kun meni VW fanipojulla tunteisiin. VW on viimeaikoina tunnettu vain huijauksista, hajoavista laatikoista ja öljyä syövistä vikamoottoreista. Ja ei muuten ole ollut suurin valmistaja, eikä ole nytkään.

        "Saksan autotuotanto vajosi viime vuonna syvimpään aallonpohjaan 25 vuoteen.

        Volkswagen, BMW ja Daimler AG valmistivat autoja viime vuonna vähemmän kuin koskaan vuoden 1996 jälkeen."

        www.kauppalehti.fi/uutiset/saksan-autoteollisuus-syvimmassa-aallonpohjassa-25-vuoteen-tuotanto-putosi-sadoilla-tuhansilla/a77430f9-8eae-4901-b08f-0576fa7bd908


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun meni VW fanipojulla tunteisiin. VW on viimeaikoina tunnettu vain huijauksista, hajoavista laatikoista ja öljyä syövistä vikamoottoreista. Ja ei muuten ole ollut suurin valmistaja, eikä ole nytkään.

        "Saksan autotuotanto vajosi viime vuonna syvimpään aallonpohjaan 25 vuoteen.

        Volkswagen, BMW ja Daimler AG valmistivat autoja viime vuonna vähemmän kuin koskaan vuoden 1996 jälkeen."

        www.kauppalehti.fi/uutiset/saksan-autoteollisuus-syvimmassa-aallonpohjassa-25-vuoteen-tuotanto-putosi-sadoilla-tuhansilla/a77430f9-8eae-4901-b08f-0576fa7bd908

        https://focus2move.com/world-car-group-ranking/

        Jos jättää pois nuo muut ja katsoo vain VW:tä niin käyrä on edelleen ylöspäin. Markkinaosuus vuonna 2018 oli 11,9% ja se nousi 2019 12,2%:iin.
        Maailman ykkösasema vahvistuu. Kannattaa pitää myös mielessä että koko tämän ajan kasvu on ollut voitollista. Joka vuosi VW on takonut miljardituloksen.
        Ei mitään tarvetta heittäytyä tunteelliseksi, poistin vain VWhen liitymättömät luvut yhtälöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun meni VW fanipojulla tunteisiin. VW on viimeaikoina tunnettu vain huijauksista, hajoavista laatikoista ja öljyä syövistä vikamoottoreista. Ja ei muuten ole ollut suurin valmistaja, eikä ole nytkään.

        "Saksan autotuotanto vajosi viime vuonna syvimpään aallonpohjaan 25 vuoteen.

        Volkswagen, BMW ja Daimler AG valmistivat autoja viime vuonna vähemmän kuin koskaan vuoden 1996 jälkeen."

        www.kauppalehti.fi/uutiset/saksan-autoteollisuus-syvimmassa-aallonpohjassa-25-vuoteen-tuotanto-putosi-sadoilla-tuhansilla/a77430f9-8eae-4901-b08f-0576fa7bd908

        Tuo Kauppalehden juttu kertoo vain siitä kuinka paljon Saksan tehtailla valmistettiin autoja. Maailmanlaajuisesti mitattuna VW on lyömätön ja kasvaa vauhdilla. VW-leirissä ei mitään aihetta muuhun kuin juhlaan, muut itkevät ja kaivelevat näitä osatotuuksia vanhoista lehdistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun meni VW fanipojulla tunteisiin. VW on viimeaikoina tunnettu vain huijauksista, hajoavista laatikoista ja öljyä syövistä vikamoottoreista. Ja ei muuten ole ollut suurin valmistaja, eikä ole nytkään.

        "Saksan autotuotanto vajosi viime vuonna syvimpään aallonpohjaan 25 vuoteen.

        Volkswagen, BMW ja Daimler AG valmistivat autoja viime vuonna vähemmän kuin koskaan vuoden 1996 jälkeen."

        www.kauppalehti.fi/uutiset/saksan-autoteollisuus-syvimmassa-aallonpohjassa-25-vuoteen-tuotanto-putosi-sadoilla-tuhansilla/a77430f9-8eae-4901-b08f-0576fa7bd908

        Selitä mitä selität mutta totuus on että saksalaiset ja VAG konsernin autot ajo-ominaisuuksilltaan maailman parhautta, sisätilat parasta sekä parhaita autoja koreiltaan ruostumiselta. Sisätilat myös todella laadukkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä mitä selität mutta totuus on että saksalaiset ja VAG konsernin autot ajo-ominaisuuksilltaan maailman parhautta, sisätilat parasta sekä parhaita autoja koreiltaan ruostumiselta. Sisätilat myös todella laadukkaita.

        Mutta ei kuitenkaan luotettavuudessa, ja turvallisuudessa, mikä on ainakin minulle ne tärkeimmät kriteerit auton valinnassa. Sinulle se voi olla joku 250km/h oleva nopeus (rajoitettu) ja toivonkin, että vedät tuota vauhtia siihen kohtalon seinään mahdollisimman nopeasti.....


    • Anonyymi

      Voi peräaukko eli ässhole!

    • Anonyymi

      Mitenkähän VW pilaa sähköautojen maineen. Dieselin jo hoitivat pois kartalta.

    • Anonyymi

      Valmistettujen autojen määrällä mitattuna Tesla ei ole läheskään toiseksi suurin autonvalmistaja.

      Mutta mitäs sanoo Mercedes samaan aikaan; "polttomoottori ei ole häviämässä mihinkään, uusia moottorisukupolvia kehitetään".

      VW pelkää, toki suurelta osin syystäkin, että heille käy Nokiat. Silti, polttomoottori tulee elämään vielä pitkään.

      • Anonyymi

        "VW pelkää, toki suurelta osin syystäkin, että heille käy Nokiat."

        Mihin perustat tämän väitteen?
        VWllä in laajin portfolio eri käyttövoimia tarjolla. Se ei ole millään tapaa ankkuroitunut johonkin yhteen vanhentuvaan teknologiaan.
        Toyota on tarrautunut 90-luvun fossiilipolttimiin.


    • Anonyymi

      Aivan älytön homma, kun miettii että kaasu menee taivaan tuuliin muutenkin jätteistä ja sitä voitaisiin käyttää ajamisessa, eikä kaasuauto eroa normaalista bensa-autosta mitenkään.

      • Anonyymi

        Muistakaas nyt mitä VW on oikeasti sanonut. Se ei enää kehitä uusia versioita kaasumoottoreistaan. Se valmistaa edelleen kaasuautoja ja lähestulkoon kaikista VW:n tuoreista malleista on kaasuversio. Golf, Octavia, Scala jne.
        Aivan yksinkertaisellakin ajattelulla selviää helposti että tämä tarkoittaa että VW tekee kaasuautoja vielä ainakin 10 vuotta.

        Sen lisäksi melkein mikä tahansa bensakone voidaan muuntaa kaasulla käyväksi. Biokaasun tuotannon kasvu on itsestäänselvä asia. Sitä tuetaan yhteiskunnan varoin ja biokaasun käyttö liikenteessä tulee kasvamaan samalla tavoin kuin biodieselin. Kaksi pomminvarmaa sijoituskohdetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe