Moni kuvittelee kuolemisestaan että kaikki päättyy siihen ja kun ruumis hajoaa ja maatuu niin koko ihminenkin lakkaa olemasta, ikäänkuin ihminen olisi vain pelkkä fysikaalis-kemiallinen massa joka lahotessaan katoaa olemasta.
Erityisesti tällaisena vaarallisena aikana ihmisten tulisi ymmärtää ja palauttaa mieliin kristinuskon opetukset että ihminen on Jumalan luomus, elävä sielu joka asuu Jumalan luomassa ruumiissa.
"Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. " (1.Moos. 2:7)
Kuolema ei ole piste, vaan se on kaksoispiste. Tämän lyhyen ajallisen elämämme jälkeen tulee tuomio ja siitä alkaa iankaikkinen elämä kahdessa mahdollisessa paikassa.
"Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio." (Hebr. 9:27)
Tuomio tarkoittaa iankaikkisuutta joko taivaan ilossa Jumalan luona, Jeesuksen lunastamana tahi iankaikkisuutta helvetissä perkeleen ja hänen enkeleidensä seurana. Mitään muita mahdollisuuksia Raamattu ei ilmoita. Tällaisena aikana ihmisten tulisi kysyöä itseltään olemmeko me eläneet Jumalan tahdon mukaisesti ja olemmeko tehneet synneistämme parannusta? Onko sopimattomia riitoja läheisten kanssa, selvittämättömiä rikoksia tunnolla? Vai painaako paha omatunto todistaen vääryyksistä joita on matkan varrella tullut tehtyä, synnyttäen tuomionpelkoa?
Kun kuoleman uhka ja elämän rajallisuuden tuntu on lähellä, on myös apu tarjolla joka Raamatussa ilmoitettu on:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)
Jeesus Kristus on apu kuoleman hädässä olevalle ja pelkäävälle! Huuda siis avuksesi Herraa sillä armon evankeliumia on käsketty saarnaamaan kaikille luoduille niin kauan kuin maailma vielä Jumalan armosta paikoillaan seisoo.
Etkö sinäkin kuulu luotuihin? Ristin ryövärikin uskoi - ja sai lupauksen pelastuksesta! Lue Luukkaan evankeliumi, luku 23!
"se on sitten siinä!" -vai onko?
30
63
Vastaukset
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)"
Eikö tuosta voisi päätellä, että vain niillä, jotka häneen uskovat, on iankaikkinen elämä? Muut eivät elä iankaikkisesti missään.Niin, iänkaikkinen elämähän se Helvettikin ääritulkintojen mukaan on, joskin ihan paska. Kysymyksesi on oikein hyvä, jos antaa Raamatun "opetuksille" jotain painoarvoa.
Aloittaja puhuu vain puolitotuuksia kuten laitalössi yleensäkin. Puhutaan vain rangaistuksista vaikka luvataan kaikille myös palkkioita:
2.Korinttolaiskirje:
5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Ilmestyskirja:
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Efesolaiskirje:
6:8 mitä hyvää kukin tekee, sen hän saa takaisin Herralta, olkoonpa orja tai vapaa.Ei kyllä fysioliginen kuoleminen , on vain kuolemaa. Mitä sitten tapahtuu onkin eri asia.
Itse fysiologinen kuolema , eli hengitys pysähtyy, sydän. Älkää peljätkö sillä silloin olette euforiassa. Ihmisen kropassa on tuo kun tuska, kipu tai muu sellainen käy liian suureksi niin meidät valtaa euforia, eli kipeää se ei tee.
Mitä tapahtuu sitten tuon jälkeen niin on jokaisen omassa uskossa.Tuosta euforian vaiheesta onkin kuolemanrajalta palanneilta kertomuksia. Nähdään valo-olento, kenties kuolleita omaisia ym ja petytään kun pitää palata takaisin elämään.
KTS kirjoitti:
Tuosta euforian vaiheesta onkin kuolemanrajalta palanneilta kertomuksia. Nähdään valo-olento, kenties kuolleita omaisia ym ja petytään kun pitää palata takaisin elämään.
No näin uskovaisena ja uskoon kasvatettuna ja muutaman kerran siellä käynneenä, en ole nähnyt mitään. En taivasta mutta en liioin helvettiä.
- Anonyymi
Kuoleman jälkeen ei tapahdu, kuin jokaisen uskossa.
Ei ole jälleen syntymää ei haudassa makaamis ajanjaksoa.
Lohdullista on, että kaikki on kuten ennen syntymää, en ole mitään, et ole mitään. - Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No näin uskovaisena ja uskoon kasvatettuna ja muutaman kerran siellä käynneenä, en ole nähnyt mitään. En taivasta mutta en liioin helvettiä.
Muutta näet mitä Jumala Raamatussa niistä ilmottaa. Sen pitäisi riittää sinullekin.
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Sullehan sattunut on, jos muutaman kerran olet kuoleman rajalla käynyt. 😮
Harvempi selviää ekastakaan back.Anonyymi kirjoitti:
Muutta näet mitä Jumala Raamatussa niistä ilmottaa. Sen pitäisi riittää sinullekin.
Mullekin riittää heti kun todistetaan että Jumalalla on jotain tekemistä noiden juttujen kanssa.
Höpsis, se on ensin tässä ja sitten sitä ei ole. Synnytään, eletään ja kuollaan.
Ei se sen vaikeampaa ole.- Anonyymi
Eikö elämässäsi ole muuta kuin tämä palsta.okey täällä yöllä ja heti aamulla aikaisin. Mutta sinulla ei ole mitään muuta adias kuin haukut uskovia. Eikö vaimosi haukkuminen enää olekaan kivaa?
- Anonyymi
Eikö elämässäsi ole muuta kuin tämä palsta olet täällä yöllä ja heti aamulla aikaisin. Mutta sinulla ei ole mitään muuta asiaa kuin haukut uskovia. Eikö vaimosi haukkuminen enää olekaan kivaa?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö elämässäsi ole muuta kuin tämä palsta olet täällä yöllä ja heti aamulla aikaisin. Mutta sinulla ei ole mitään muuta asiaa kuin haukut uskovia. Eikö vaimosi haukkuminen enää olekaan kivaa?
Juuri keskusteltiin rakkaan vaimoni kanssa siitä, että minulla on elinaikaa jäljellä ehkä 5 - ? vuotta. Ja tuo 5 vuottakin on pelkkä optimistinen arvaus.
Että näin tänään. Ymmärtänet, ettei oikein nukuttanut, mutta sillekin taitaa olla oma aikansa varattuna.
tv qwertyilija- Anonyymi
qwertyilija kirjoitti:
Juuri keskusteltiin rakkaan vaimoni kanssa siitä, että minulla on elinaikaa jäljellä ehkä 5 - ? vuotta. Ja tuo 5 vuottakin on pelkkä optimistinen arvaus.
Että näin tänään. Ymmärtänet, ettei oikein nukuttanut, mutta sillekin taitaa olla oma aikansa varattuna.
tv qwertyilijaKuolemaa ei ole ,ruumis kuolee, mutta sielu ei koskaan.
Minun piti lähteä noin parikymmentä vuotta sitten mutta täällä sitä vielä ollaan.
Tuossa toisella puolella ruumiista poistumisen jälkeen ei ole mitään pelättävää.
Vaikea on kuvata millään adjektiiveilla sitä rakkautta ja kauneutta mitä siellä on.
Itse en pelkää mitään,en sairautta,en sotaa,en ketään,vaan vähän odotan lupaa ja pääsyä sinne.Toivon ettei minua kuitenkaan väärin ymmärrettäisi,onhan tälläkin puolella kaunista.Esim linnut ,eläimet,meri,vuoret kertovat Isän onnistumisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolemaa ei ole ,ruumis kuolee, mutta sielu ei koskaan.
Minun piti lähteä noin parikymmentä vuotta sitten mutta täällä sitä vielä ollaan.
Tuossa toisella puolella ruumiista poistumisen jälkeen ei ole mitään pelättävää.
Vaikea on kuvata millään adjektiiveilla sitä rakkautta ja kauneutta mitä siellä on.
Itse en pelkää mitään,en sairautta,en sotaa,en ketään,vaan vähän odotan lupaa ja pääsyä sinne.Toivon ettei minua kuitenkaan väärin ymmärrettäisi,onhan tälläkin puolella kaunista.Esim linnut ,eläimet,meri,vuoret kertovat Isän onnistumisesta.Minunkin olisi pitänyt lähteä, mutta täällä ollaan ja haukutaan uskovaisia.
KUOLEMAAN PÄÄTTYY Anonyymi kirjoitti:
Kuolemaa ei ole ,ruumis kuolee, mutta sielu ei koskaan.
Itse en pelkää mitään,en sairautta,en sotaa,en ketään,vaan vähän odotan lupaa ja pääsyä sinne.Toivon ettei minua kuitenkaan väärin ymmärrettäisi,onhan tälläkin puolella kaunista.Esim linnut ,eläimet,meri,vuoret kertovat Isän onnistumisesta.>Esim linnut ,eläimet,meri,vuoret kertovat Isän onnistumisesta.
Tappavat loiset ja niiden levittäjät, syövät, dementoivat sairaudet ja lihasrappeumat taas kertovat, että paremminkin olisi voinut onnistua. Minusta ainakin.
- Anonyymi
Te valheessa eläjät levitätte valheita etujen toivossa, kuolemaan päättyy.
Dementia mummo ei tunne sinua ja muutenkin käyttäytyy eri ihmisen tavalla.
tuletteko sitten tuomitsemaan tämän dementia mummon vai ennen dementiaa olevan mummon.- Anonyymi
Tässä vastaa se jonka piti 20v sitten jo päästä.
Vastaan molemmille yhtäaikaa.
En hauku ketään enkä tuomitse ketään.
Se on helpointa elämässäni.
Voin sen verran valottaa sitä toista puolta.Puhuin siitä sielusta,kaikilla on sielu,se sielu on yksi,sielu ei kuole,siis vain yksi Sielu.
Tämän takia on hyvä rakastaa lähimmäistään,ihan jokaista ja kaikenlaista.
Ei vihaa, ei tuomitsemista.
Itse olen ev.lut ja kuinka minä rakastan myös islamin uskoa.Me olemme kaikki yksi.
Miksi haluan puhua tästä,kerron vertauksella niin ymmärätte paremmin.
Isossa kerrostalossa asuva mies herää keskellä yötä riehuvaan tulipaloon.Meneekö hän hiljaa ulos pihalle katsomaan liekkien loimua vai tekeekö hän kaikkensa herättääkseen naapurinsa ja pelastaaksen heidät.Ja kun elämme fiksussa skandinaviassa tiedän ,että kaikki pelastaisivat naapurinsa.Niin minäkin tekisin.
Rakasta lähimmäistäsi ja nauti elämästä,luonnosta,sillä meidän Isä on siinä.Isä on yksi.
[email protected]
Kyllä se taitaa olla sitten siinä. Kuoleman rajalla käyneiden kokemukset ovat mielenkiintoinen ilmiö sinänsä, mutta kun ihminen todella kuolee, niin kyllä se siinä on. Joku ehkä jaottelee ihmisen ruumiiseen ja sieluun, ja oliko siinä kolmantena vielä henkikin. Oletus kai on, että ruumista lukuun ottamatta joku osa olisi kuolematon. Itse vierastan tuollaista jaottelua. Mielestäni ihmisen luonnehdinta fyysiseksi, psyykkiseksi ja sosiaaliseksi olennoksi on perustellumpaa. Ihmisen fyysinen puoli, aine, on se, joka tuottaa myös ihmisen tietoisuuden, eli tuon psyykkisen ulottuvuuden. Aine, eli lähinnä siis aivot monimutkaisine toimintoineen tuottavat tietoisuudeksi kutsumamme ilmiön. Tätä voi halutessaan kutsua sieluksi tai vaikka hengeksikin, mutta aivojen tuotoksesta on kyse. Kun aivot kuolevat, sammuu tietoisuuskin. Aivan sama oliko eläessään kutsunut tietoisuuttaan sieluksi tai hengeksi, lopputulos on sama
Tietenkään emme voi olla varmoja etteikö ihmisen tietoisuus voisi jotenkin jatkua fyysisen kuoleman jälkeenkin. Esimerkiksi amerikkalainen anestesialääkäri Stuart Hameroff on tutkinut mahdollisuutta, että tietoisuus voisi olla myös aivoista irralinen ilmiö. Huonolla Lontoon murteellani olen hänen spekulaatioistaan niin kovin vähän tajunnut, että en enempää yritä hänen teorioitaan avata. Tutkikaa itse ketä kiinnostaa ja jolla kielitaito riittää ei-ihan-helpon-terminologian ymmärtämiseen.
Toistaiseksi meillä ei kuitenkaan ole mitään syytä olettaa tietoisuuden olevan olemassa aivojen kuoleman jälkeen. Hyvä puoli on se, että jokainen saamme lopulta tietää miten asia on.>Hyvä puoli on se, että jokainen saamme lopulta tietää miten asia on.
Ikävä kyllä emme vain taida tehdä sillä tiedolla enää mitään. Olisihan se toki hauskaa jos tietoisuus jatkuisi – yksin aitouskovaisten suunnaton pettymys siitä, että heidän inhokkinsakin kirmaavat paratiisissa (tai vastaavat tiedot), olisi näkemisen arvoinen. Heillehän ei riitä se että itselle käy hyvin, vaan lisäksi heidän porukkansa ulkopuolisille pitää käydä huonosti. Erityisesti homoille ja homottajille, mutta mielellään kaikille.- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Hyvä puoli on se, että jokainen saamme lopulta tietää miten asia on.
Ikävä kyllä emme vain taida tehdä sillä tiedolla enää mitään. Olisihan se toki hauskaa jos tietoisuus jatkuisi – yksin aitouskovaisten suunnaton pettymys siitä, että heidän inhokkinsakin kirmaavat paratiisissa (tai vastaavat tiedot), olisi näkemisen arvoinen. Heillehän ei riitä se että itselle käy hyvin, vaan lisäksi heidän porukkansa ulkopuolisille pitää käydä huonosti. Erityisesti homoille ja homottajille, mutta mielellään kaikille.ei se siinä ole, ei kuitenkaan niin kuin "fundikset" ilmoittelee.
omalla "erinomaisuudella" tallotaan, Jeesuksen Golgatan Sovintotyö !
"hän on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja ja VARSINKIN uskovien" ,- lukee raamatussa RepeRuutikallo kirjoitti:
>Hyvä puoli on se, että jokainen saamme lopulta tietää miten asia on.
Ikävä kyllä emme vain taida tehdä sillä tiedolla enää mitään. Olisihan se toki hauskaa jos tietoisuus jatkuisi – yksin aitouskovaisten suunnaton pettymys siitä, että heidän inhokkinsakin kirmaavat paratiisissa (tai vastaavat tiedot), olisi näkemisen arvoinen. Heillehän ei riitä se että itselle käy hyvin, vaan lisäksi heidän porukkansa ulkopuolisille pitää käydä huonosti. Erityisesti homoille ja homottajille, mutta mielellään kaikille.Sehän siinä todellakin saattaisi joillekin "uskoville" olla suuri pettymys, että jos tietoisuus jatkuu kuoleman jälkeen on se ihmisen tietoisuuden ominaisuus riippumatta henkilön elämän aikaisesta uskonnollisetsa vakaumuksesta tai sen puutteesta. Ei palkintoa, ei rangaistusta, vain...mitä lie. En tiedä, jotenkin tuntuisi aika tylsältä jos joutuisi jatkamaan vielä tämän tomumajan kuoleman jälkeen. Reilu kuolema on paitsi todennäköinen myös parempi vaihtoehto.
a-teisti kirjoitti:
Tietoisuuden kadotessa jää meiltä tietenkin tietämättä kuinka meidän kävi.
Niinhän siitä tietenkin käy...
- Anonyymi
Minunkin suku talsi jotain 45 000 vuotta sitten Afrikasta Eurooppaan. Ja minä elän niin kuin jälkipolvikin. Eikös tuossa ole jo todistettua iankaikkista elämää ihan kerrakseen. Hapenpuutteesta johtuvat aivotoiminnot ja jumalahavainnot ovat tavallaan tosia.
Tuo iankaikkisen elämän optio on äpäräkultin epätoivoinen lisäys juutalaisuuteen suorassa kilpailutilanteessa. Markkinamiesten keksintöä. - Anonyymi
Kuolemamme täällä on itse todellisen elämämme alku. Tämä oli lyhyt aika iankaikkista elämäämme silmälläpitäen. Tällä seulottiin jyvät akanoista.
Jyvät alkavat elää tuonpuoleisessa elämässä todellista, tuottoisaa elämäänsä. Akanat, eli roskat poltetaan,- Anonyymi
Jumala korjaa tuoton.
Syö ahneeseen kitaransa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala korjaa tuoton.
Syö ahneeseen kitaransa....kitaansa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020