Kannattaako palkankorotus?

Anonyymi

Toisesta työpaikasta tarjottiin töitä 3200 palkalla, palkka nyt 2700. Kuitenkin tykkään nykyisestä ja työkavereista enkä haluaisi ottaa riskiä, kun käteen jäävä osuus kuitenkin paljon pienempi kuin 500. Kuinkahan paljon enempi keskimäärin jäisi käteen paikan vaihdon jälkeen?

4

818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin no onhan toi 500 €/kk kumminkin 6000 € vuodessa. Toisaalta jos nyt on työpaikka jossa viihtyy ja pärjää tuolla 2700 €/kk niin miksi vaihtaa? Varsinkin nyt kun lomautuslappuja satelee melkein joka lafkasta.

• Anonyymi

Kannattaa koittaa keskustella esimiehen kanssa mahdollisesta palkankorotuksesta. Ota selvää tarvittaessa oman ammattikunnan keskiansioista samalla kokemuksella kuin sinulla on. Mieti myös omaa suoriutumista työssäsi. Jos olet saanut hyvää palautetta kehityskeskusteluissa, niin voit perustella keskiarvoa paremman palkan sillä.

Itse olen lähtenyt hyvästä työpaikasta isomman palkan perästä, ja olen katunut sitä. En kehdannut kertoa tilannetta silloin omalle esimiehelleni, koska kuvittelin, että tätä oltaisiin pidetty "lypsämisenä".

Itse ehkä sinun tilanteessa sanoisin esimiehelle, että muualta on tarjottu mielenkiintoisia hommia suuremmalla palkalla, mutta jäisin mieluummin tänne, että olisko perusteltua saada palkankorotus.

• Anonyymi

Älä nyt herran jumala ala ainakaan tässä tilanteessa vaihtamaan työpaikkaa vaikka siihen avautuisikin tilaisuus. Älä ainakaan ala palkankorotusta pyytelemään. Viimeistään nyt pitäisi jokaisen jo tajuta, että työttömyys voi osua kenen tahansa kohdalle. Kukaan ei ole turvassa, ei kukaan.

• Anonyymi

Siitä korotuksesta jää käteen karkeasti puolet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      91
      1607
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      119
      1472
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      71
      1309
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1222
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      118
      1040
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      991
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      968
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      21
      940
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      828
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      753
    Aihe