Toisesta työpaikasta tarjottiin töitä 3200 palkalla, palkka nyt 2700. Kuitenkin tykkään nykyisestä ja työkavereista enkä haluaisi ottaa riskiä, kun käteen jäävä osuus kuitenkin paljon pienempi kuin 500. Kuinkahan paljon enempi keskimäärin jäisi käteen paikan vaihdon jälkeen?
Kannattaako palkankorotus?
4
688
Vastaukset
- Anonyymi
Niin no onhan toi 500 €/kk kumminkin 6000 € vuodessa. Toisaalta jos nyt on työpaikka jossa viihtyy ja pärjää tuolla 2700 €/kk niin miksi vaihtaa? Varsinkin nyt kun lomautuslappuja satelee melkein joka lafkasta.
- Anonyymi
Kannattaa koittaa keskustella esimiehen kanssa mahdollisesta palkankorotuksesta. Ota selvää tarvittaessa oman ammattikunnan keskiansioista samalla kokemuksella kuin sinulla on. Mieti myös omaa suoriutumista työssäsi. Jos olet saanut hyvää palautetta kehityskeskusteluissa, niin voit perustella keskiarvoa paremman palkan sillä.
Itse olen lähtenyt hyvästä työpaikasta isomman palkan perästä, ja olen katunut sitä. En kehdannut kertoa tilannetta silloin omalle esimiehelleni, koska kuvittelin, että tätä oltaisiin pidetty "lypsämisenä".
Itse ehkä sinun tilanteessa sanoisin esimiehelle, että muualta on tarjottu mielenkiintoisia hommia suuremmalla palkalla, mutta jäisin mieluummin tänne, että olisko perusteltua saada palkankorotus. - Anonyymi
Älä nyt herran jumala ala ainakaan tässä tilanteessa vaihtamaan työpaikkaa vaikka siihen avautuisikin tilaisuus. Älä ainakaan ala palkankorotusta pyytelemään. Viimeistään nyt pitäisi jokaisen jo tajuta, että työttömyys voi osua kenen tahansa kohdalle. Kukaan ei ole turvassa, ei kukaan.
- Anonyymi
Siitä korotuksesta jää käteen karkeasti puolet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1122546- 842221
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai631732- 561727
- 1641651
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581526Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461516- 1181280
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261216Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket271207