Kannattaako palkankorotus?

Anonyymi

Toisesta työpaikasta tarjottiin töitä 3200 palkalla, palkka nyt 2700. Kuitenkin tykkään nykyisestä ja työkavereista enkä haluaisi ottaa riskiä, kun käteen jäävä osuus kuitenkin paljon pienempi kuin 500. Kuinkahan paljon enempi keskimäärin jäisi käteen paikan vaihdon jälkeen?

4

822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin no onhan toi 500 €/kk kumminkin 6000 € vuodessa. Toisaalta jos nyt on työpaikka jossa viihtyy ja pärjää tuolla 2700 €/kk niin miksi vaihtaa? Varsinkin nyt kun lomautuslappuja satelee melkein joka lafkasta.

• Anonyymi

Kannattaa koittaa keskustella esimiehen kanssa mahdollisesta palkankorotuksesta. Ota selvää tarvittaessa oman ammattikunnan keskiansioista samalla kokemuksella kuin sinulla on. Mieti myös omaa suoriutumista työssäsi. Jos olet saanut hyvää palautetta kehityskeskusteluissa, niin voit perustella keskiarvoa paremman palkan sillä.

Itse olen lähtenyt hyvästä työpaikasta isomman palkan perästä, ja olen katunut sitä. En kehdannut kertoa tilannetta silloin omalle esimiehelleni, koska kuvittelin, että tätä oltaisiin pidetty "lypsämisenä".

Itse ehkä sinun tilanteessa sanoisin esimiehelle, että muualta on tarjottu mielenkiintoisia hommia suuremmalla palkalla, mutta jäisin mieluummin tänne, että olisko perusteltua saada palkankorotus.

• Anonyymi

Älä nyt herran jumala ala ainakaan tässä tilanteessa vaihtamaan työpaikkaa vaikka siihen avautuisikin tilaisuus. Älä ainakaan ala palkankorotusta pyytelemään. Viimeistään nyt pitäisi jokaisen jo tajuta, että työttömyys voi osua kenen tahansa kohdalle. Kukaan ei ole turvassa, ei kukaan.

• Anonyymi

Siitä korotuksesta jää käteen karkeasti puolet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2738
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1832
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1729
    4. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      52
      1685
    5. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      119
      1653
    6. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1623
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      70
      1429
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1235
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1168
    10. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1127
    Aihe