Koronnaan sairastuminen pelottaa

Anonyymi

Varmasti en ainoa jota hirvittää tämä virus, mutta mulla rupee menee jo hysterian/ahdistuksen puolelle! Koko hereillä olo aikani menee tohon pohditaan! Olen jo 60 perussairauksia on kakkosen diabetes, verenpaine tauti,ja alkava KAT.Osaako joku vastata mua pelottaa ihan kauheasti, Olen yksin eläjä nyt en käy juuri missään kerran viikossa kaupassa,ehkä apteekissa,en käytä joukkoliikenteen palveluja, mutta röökiä poltan edelleen!Voinko saada tuon viruksen pelkästään tupakanpolton taikia ( hullu kysymys) mutta tuostakin olen miettinyt.Olo pelokas varsinkin kun toi yskä on "aina"ja päästäkin särki tänään.Sanokaa nyt hyvät ihmiset vielä huomaatko sen sitten varmasti itsekin jos tuon taudin saanut? Kun sitten kuitenkin joku voi sairastaa tietämättään!!! Tätä en ymmärrä yhtään!!!

10

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaako olla noin epäterveet elämäntavat

    • Anonyymi

      Koronalla on peloteltu sen verran, etten yhtään ihmettele, että ahdistaa. Ahdistusta lisää kaikki rajoitukset ja pakkotoimet ym. Eli kaikki on hetkessä muuttunut elämässä erilaiseksi.

      Kukaan ei voi ennustaa, saatko koronan ja jos saat, niin kuinka pahoilla oireilla. Itse asiassa lähes jokainen taitaa sen sairastaa, mutta suurin osa lievänä. Kristallipalloja ei ole. Pelkkä tupakointi ei aiheuta koronaa, mutta se lisää riskiä, että taudin muoto on pahempi. Jos nyt lopetat tupakoinnin, niin se ei taida enää paljoa auttaa. Kestää aikansa, ennenkuin keuhkojen toiminta palautuu tupakoimattomien tasolle.

      Itse pelkään koronassa eri asioita. Pelkään lukitsemista kotiin ja pelkään tulevia vaikutuksia yhteiskuntaan ja maailmaan (talous ja rauha). Itselläni on tehohoidon kieltävä hoitotestamentti, jolla varmistan, etten jää pahassa tautimuodossa kitumaan puolikuntoisena. En siis halua jäädä nk. toisten armoille. Siinäkin asia, jota pelkään.

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle että ainakin ymmärrät ahdistuksen ja pelon.Tuntuu vaan ettei ystävätkään joiden kanssa puhelimitse olen yhteydessä oikein ymmärrä tätä kun pelko hallitsee elämää minäkin haluaisin hallita pelkoa eikä toisinpäin!!Siinä olet oikeassa"jos"saisin tupakoinnin loppumaan eihän ne keuhkot normaaleiksi palautusoikeus ,ei enään ikinä.Minä myös pelkään mitä tästä maailmasta tulee ,miten nuoret selviävät esim.asuntolainoistaan ,säilyykö työpaikat ,syrjäytymistä ,kun lapsetkin ei kavereita voi tavata . Kyllä näitä pelkoja riittää .Ja tajuan kyllä että tämä poikkeustila on meidän kaikkien parhaaksi ja turvaksi en sitä arvostele, mutta on vaan niin ahdistava olo.Mutta kiitos kun kirjoitit kyllä se auttoi kuitenkin vähän . Kaikkea hyvää toivon sinulle ja toivotaan että pelkomme ovat turhaa...Nerdist sinulla varmasti terveet elämäntavat pidä niistä kiinni!!(kat oikeastaan ainoa itsehankittu tauti,muu tulee ns perintönä:en ole ylipainoinen,syön suht terveellisesti ja verenpaine dia.hoitotasapaino melko hyvä lääkkeillä kylläkin) mutta niidenkin osalta kuulun kuitenkin riskiryhmään,ja pelottaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle että ainakin ymmärrät ahdistuksen ja pelon.Tuntuu vaan ettei ystävätkään joiden kanssa puhelimitse olen yhteydessä oikein ymmärrä tätä kun pelko hallitsee elämää minäkin haluaisin hallita pelkoa eikä toisinpäin!!Siinä olet oikeassa"jos"saisin tupakoinnin loppumaan eihän ne keuhkot normaaleiksi palautusoikeus ,ei enään ikinä.Minä myös pelkään mitä tästä maailmasta tulee ,miten nuoret selviävät esim.asuntolainoistaan ,säilyykö työpaikat ,syrjäytymistä ,kun lapsetkin ei kavereita voi tavata . Kyllä näitä pelkoja riittää .Ja tajuan kyllä että tämä poikkeustila on meidän kaikkien parhaaksi ja turvaksi en sitä arvostele, mutta on vaan niin ahdistava olo.Mutta kiitos kun kirjoitit kyllä se auttoi kuitenkin vähän . Kaikkea hyvää toivon sinulle ja toivotaan että pelkomme ovat turhaa...Nerdist sinulla varmasti terveet elämäntavat pidä niistä kiinni!!(kat oikeastaan ainoa itsehankittu tauti,muu tulee ns perintönä:en ole ylipainoinen,syön suht terveellisesti ja verenpaine dia.hoitotasapaino melko hyvä lääkkeillä kylläkin) mutta niidenkin osalta kuulun kuitenkin riskiryhmään,ja pelottaa!

        Hei, täällä yksi samanikäinen ja tupakoin myös, joten samassa veneessä tässä ollaan,
        ja jopa niidenkin kanssa, joilla ehkä terveellisemmät elämäntavat.
        Paniikkihäiriötä pukkaa ja ahdistusta! Eilen olo oli ihan epätodellinen!
        Tuon viruksen voi periaatteessa saada kuka tahansa, en usko että se valikoi,
        tai hyökkää vain joidenkin ryhmien kimppuun.
        Sanon siltikin: Tästä selvitään! Kaiken pelon keskelläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, täällä yksi samanikäinen ja tupakoin myös, joten samassa veneessä tässä ollaan,
        ja jopa niidenkin kanssa, joilla ehkä terveellisemmät elämäntavat.
        Paniikkihäiriötä pukkaa ja ahdistusta! Eilen olo oli ihan epätodellinen!
        Tuon viruksen voi periaatteessa saada kuka tahansa, en usko että se valikoi,
        tai hyökkää vain joidenkin ryhmien kimppuun.
        Sanon siltikin: Tästä selvitään! Kaiken pelon keskelläkin.

        Mulla myös menee paniikkikohtauksen puolelle ,koska niitä jo ennestäänkin ollut.Ja se sitten taas lisää pelkoja oman "nupin" kestävyydestä ja sitten onkin jo täysi kaaos ,kun todella tulee sellainen epätodellinen olo! Mutta yritetään mennä tuolla: TÄSTÄ SELVITÄÄN!! Terveisin aloittaja!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mulla kolmatta viikkoa nyt flunssan oireet, tosin enää ei ole lämpöilyä, mitä aluksi oli kaksi viikkoa. On ollut vilunväreitä, lievää lämpöilyä, lievää nenänvuotamista, lieviävatsaoireita ja lievää ripulia, lievää pahoinvointia, lievää kuivaa yskää, lievää päänsärkyä.

      Yskä ja lievä vatsan kiertäminen on on edelleen, muut oireet jääneet jo matkasta.

      Ei mitään syytä epäillä koronatartuntaa. Asun yksin ja vain lähikaupassa olen käynyt harvakseltaan. En ole ollut lähikontaktissa koronaviruksen kantajaan, joten koronasta ei kyse.

      • Anonyymi

        Voihan se olla koronaakin, mutta olet sairastanut lievemmät oireet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla koronaakin, mutta olet sairastanut lievemmät oireet.

        Tätä mä olen ihmetellytjust, mistä voi tietää onko koronnaan vai flunssaa ,kun sanotaan että voi sairastaa oireettomana ja levittää sitä silti ?Miten se on mahdollista? Mullakin kurkku vähän kipee päätä jonottaa ei kuumetta, vähän yskää, en ole kanssa missään liikkunut kun pikku kaupassa hanskat kädessä.Enkä aio liikkuakkaan! Mutta mistä voi tietää onko tota virusta ,koska testeihin ei varmasti pääse näillä oireilla, vaikka riskiryhmään kuuluukin en iän puolesta mutta muuten.Toki ymmärrän testejen rajallisuuden.


    • Anonyymi

      Samaa ikäluokkaa, keuhkokuumeen sairastaneen tiedän mitä on korkea kuume. En halua tautia, mutta jos en nyt sitä sairasta ja saa jonkinlaista immuniteettia, niin seuraavaa aaltoa en ehkä kestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe