Yhyy, Korona ahdinko

Anonyymi

Hyväosaiset joutuvat hetken olemaan samassa tilanteessa kuin köyhät ja yksinäiset joka päivä, ei sosiaalisia kontakteja, ei kuntosaleja, matkailua jne. -> "Yhyy, korona ahdistus, mäe en kestä" VMP

29

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heikkopäinen paremmisto ei kestä merivettä. Hahahaa

    • Anonyymi

      Monet velkaantuu, onneksi itse en, rahaa on yli satatonnia tilillä.

    • Anonyymi

      Tilanteen voi kääntää edukseen ja tehdä niitä kotihommia joita ei koskaan ehdi tehdä ja ihanaa on lukea ja katsella leffoja sohvalla maaten ilman kiirettä.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse olla hyväosainen kaivatakseen sosiaalisia kontakteja. Itelläkää mihinkään kalliisiin harrastuksiin oo ollu varaa joten niitä tietenkään ei osaa kaivata, mutta tottunut tapaamaan ystäviä ja perhettä jatkuvasti. Nyt tää yksinoleminen rupee hajottaa kun ei saa keneltäkään halauksia. Joo voihan sitä skypessä jne jutella videopuheluita mut ei se vaan aja samaa asiaa kun ei voi koskettaa lähimmäisiä fyysisesti.

      • Anonyymi

        Toiset kaipaa leipää, paremmisto Haleja. 🙄


      • Anonyymi

        Joo, ei puhelut oikein korvaa yhdessä oloa, kahvittelua, ... yhdessä ruokailua perheen tai ystävien seurassa. Ei puheluissa ole sitä samaa läheisyyttä, mutt parempi niin kuin ei mitään kontaktia. Päivisin teen "paperi töitä" yksinäni toimistossa, tilaan ruoka tarvikkeita keittiöön, teen apteekki tilaukset, lähetän laskuja ja maksan laskuja, otan vastaan ruokatilauksia ja varmistan tt tilaukset on maksttu ennen ruuan jakoa ulko-oville asti.
        Ilmoitan myös keittiölle; montako ruokatilausta on jo tehty heti aamuisin ja päivin tulee aina muutamia uusia.

        Tänäänkin yks asiakas tilas 6 annosta liha/perunalaatikkoa ja 3 annosta riisipuuroa manikkasopalla... yksin asuva. Sanoi pakastavansa muutaman perunalaatikon ja ottavansa pakkasesta sitt taas kun haluaa. Tilailee joitakin ruokia viikottain, tehnyt sitä jo ennen korona-karanteeneja.
        Silloin haki itse ruokalasta noutoruokana mukaansa ja soitteli välillä kysyen viikon ruokalistaamme, nyt viedään ruuat ovelle ja saa paperiaa olevan seuraavan viikon ruokalistan.

        Iltaisin kotonani, olen siivonnut vaatehuoneen ja kaikki huushollin kaapit, tehnyt neuletakkia puuvillalangasta kevääksi tai kesän viileiksi illoiksi. Neulonut parit kuviolliset villasukat, viimeisen kahden viikon aikana ja tehnyt pääsiäiskortteja itse, jutellut puhelimessa ja kuunnellut musiikki.
        Sekä käynyt palstailemassa muutamia kertoja vuorokauden aikana, ollessani töissä tai kotona riippuen siitä iten pitkästyneeksi aikani tunnen.
        Huomenna mun pitäisi saada yks uus dekari luettavakseni broidilta, tuo sen ulko-ovelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei puhelut oikein korvaa yhdessä oloa, kahvittelua, ... yhdessä ruokailua perheen tai ystävien seurassa. Ei puheluissa ole sitä samaa läheisyyttä, mutt parempi niin kuin ei mitään kontaktia. Päivisin teen "paperi töitä" yksinäni toimistossa, tilaan ruoka tarvikkeita keittiöön, teen apteekki tilaukset, lähetän laskuja ja maksan laskuja, otan vastaan ruokatilauksia ja varmistan tt tilaukset on maksttu ennen ruuan jakoa ulko-oville asti.
        Ilmoitan myös keittiölle; montako ruokatilausta on jo tehty heti aamuisin ja päivin tulee aina muutamia uusia.

        Tänäänkin yks asiakas tilas 6 annosta liha/perunalaatikkoa ja 3 annosta riisipuuroa manikkasopalla... yksin asuva. Sanoi pakastavansa muutaman perunalaatikon ja ottavansa pakkasesta sitt taas kun haluaa. Tilailee joitakin ruokia viikottain, tehnyt sitä jo ennen korona-karanteeneja.
        Silloin haki itse ruokalasta noutoruokana mukaansa ja soitteli välillä kysyen viikon ruokalistaamme, nyt viedään ruuat ovelle ja saa paperiaa olevan seuraavan viikon ruokalistan.

        Iltaisin kotonani, olen siivonnut vaatehuoneen ja kaikki huushollin kaapit, tehnyt neuletakkia puuvillalangasta kevääksi tai kesän viileiksi illoiksi. Neulonut parit kuviolliset villasukat, viimeisen kahden viikon aikana ja tehnyt pääsiäiskortteja itse, jutellut puhelimessa ja kuunnellut musiikki.
        Sekä käynyt palstailemassa muutamia kertoja vuorokauden aikana, ollessani töissä tai kotona riippuen siitä iten pitkästyneeksi aikani tunnen.
        Huomenna mun pitäisi saada yks uus dekari luettavakseni broidilta, tuo sen ulko-ovelle.

        Korona-aikana olisi aikaa myös opiskella yhdyssanoja ja muuta sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona-aikana olisi aikaa myös opiskella yhdyssanoja ja muuta sellaista.

        Niin jos sen oppisikin niin, mulla on jäljellä enää lukihäiriö noista muista tunnistetavista haitoistani. Helpommallakin mä pääsen jos heitän oikolukijan päälle, tietsikastani. Oikolukijaa käytän silloin kun teen jotain virallista paperia... täällä mä harjoittelen kirjoitustaitojani, ilman Ojaniemen oppeja.
        Mutt kiitokset huomaavaisuudesta auttaa mua; Suorituksissani parempaan ilmaisutaitoon.
        trollikka


    • Anonyymi

      Pano ahdinkoa ei ole.

    • Anonyymi

      Eiköhän heillä silti ole sata kertaa enemmän sosiaalisia kontakteja kuin ätmeillä, tai no eihän ätmeillä ole ollenkaan. Ja oikeasti rikkailla on kämpissään omat kuntosalit, uima-altaat, elokuvateatterit ja baarit missä kyllä ajan saa menemään.

      • Anonyymi

        Kuilu hyvintoimeentulevan keskiluokan, ja pääosin tulonsiirroilla elävän porukan välissä on kuitenkin korkea..


      • Anonyymi

        Ätmit ovatkin katastrofaalisten aikojen selviytyjiä, ei tule ongelmia, vaikkei sosiaalisia kontakteja olisi vuoteen ja joutuisi välttämään sosiaalisia kontakteja.
        Mitään hätää ei olisi niin kauan, kunhan vaan on ruokaa.
        Ätmi lähtee pyörälenkille syrjäisiin paikkoihin, joissa ei kontakteja tule.
        Jos ulkona liikkuminen kielletään, niin ei ongelmaa.
        Ätmillä on kotona harrastuksia ja tietokoneen vierellä voi helposti viettää 12 tuntia päivässä.
        Eilenkin pelasin Euro Truck simulaattoria 8 tuntia putkeen.
        Loput 12 tunnista voi nukkua 9-10 tuntia ja loppu meneekin ruoan laitossa ja syömisessä.

        Nythän käydään kovia riitoja parisuhde perheissä, kun ollaan koko päivä yhdessä.
        Mitä ne riitelee, eikös parisuhteen pitänyt olla onnen kukkuloita pursollaan.
        Ei ätmin luona mitään riitoja ole, täällä on hiljaista ja rauhallista, tietokone vaan hyrisee taustalla ja ikkunasta ulos katselen tossa...

        t. Ätmi toteaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ätmit ovatkin katastrofaalisten aikojen selviytyjiä, ei tule ongelmia, vaikkei sosiaalisia kontakteja olisi vuoteen ja joutuisi välttämään sosiaalisia kontakteja.
        Mitään hätää ei olisi niin kauan, kunhan vaan on ruokaa.
        Ätmi lähtee pyörälenkille syrjäisiin paikkoihin, joissa ei kontakteja tule.
        Jos ulkona liikkuminen kielletään, niin ei ongelmaa.
        Ätmillä on kotona harrastuksia ja tietokoneen vierellä voi helposti viettää 12 tuntia päivässä.
        Eilenkin pelasin Euro Truck simulaattoria 8 tuntia putkeen.
        Loput 12 tunnista voi nukkua 9-10 tuntia ja loppu meneekin ruoan laitossa ja syömisessä.

        Nythän käydään kovia riitoja parisuhde perheissä, kun ollaan koko päivä yhdessä.
        Mitä ne riitelee, eikös parisuhteen pitänyt olla onnen kukkuloita pursollaan.
        Ei ätmin luona mitään riitoja ole, täällä on hiljaista ja rauhallista, tietokone vaan hyrisee taustalla ja ikkunasta ulos katselen tossa...

        t. Ätmi toteaa

        Voihan moni ätmi olla tällä hetkellä sosiaalisempikin kuin ekstrovertit yleensä, jos pelaa vaikka jotain verkkopelejä.


    • Tartuntataudit ovat siitä mielenkiintoinen juttu, ettei ne valikoi sosiaalisen luokkajaon mukaan uhrejaan. Kaikki kelpaa, säätyyn katsomatta ja pankkitilin saldoja tuijottamatta.
      Tässä toteutuu tasavertainen mahdollisuus.

      Peskää käsiänne ja pitäkää reilusti etäisyyttä muihin.
      Suojelkaa itseänne/ terveyttänne.

      • Anonyymi

        Uusi turvaväli on 8 metriä


      • Anonyymi

        Komppaan, puhut täyttä asiaa, kuten yleensäkin aina. Itse olen karanteenissa, varmuuden vuoksi, koska olin kaupungilla jakamassa valmisruokaa ihmisten oville asti.
        Olin suojautunut niin hyvin kuin osasin, mutt minun hengityssuojani on osoittautunut riittämättömksi suojaamaan mua itseäni taudilta... kuitenkin se on suojannut muita, jos mulla ois tautia ollut!
        Nyt olen eristyksissä varmuuden vuoksi... olen muuten täysin oireeton, mutt pahantuulinen!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi turvaväli on 8 metriä

        Mut ei korona leviä, jollei aivastella, yskitä, köhitä ja puhuta, jolloin sylkipisarat lentelee.
        Kauppaan ei saisi mennä ollenkaan, jos yskittää, aivastuttaa tai on puheripuli.
        Ei se levitä koronaa, joka pitää suun kiinni kaupassa käynnin ajan.
        Minä en ole aivastanut, rykinyt, enkä puhunut kaupassa käydessä ja suun olen pitänyt kiinni.
        Ei ole tullut pisaroita kauppaan.
        Ne turvavälit on laadittu yskivien, aivastelevien ja kiivaasti puhuvien osalta, koska nehän koronaa levittää, kun kylvävät koronan sielmeniä sylkipisaroina.
        Vain terveenä kauppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut ei korona leviä, jollei aivastella, yskitä, köhitä ja puhuta, jolloin sylkipisarat lentelee.
        Kauppaan ei saisi mennä ollenkaan, jos yskittää, aivastuttaa tai on puheripuli.
        Ei se levitä koronaa, joka pitää suun kiinni kaupassa käynnin ajan.
        Minä en ole aivastanut, rykinyt, enkä puhunut kaupassa käydessä ja suun olen pitänyt kiinni.
        Ei ole tullut pisaroita kauppaan.
        Ne turvavälit on laadittu yskivien, aivastelevien ja kiivaasti puhuvien osalta, koska nehän koronaa levittää, kun kylvävät koronan sielmeniä sylkipisaroina.
        Vain terveenä kauppaan.

        Mä yskin koko matkan kun kävin kaupassa. Ei voinut mitään. Tuli vain yksi tyhmä näköinen koiranulkoiluttajamies vastaan. Sillä oli joku tyhmä näkönen kaulahuivi suun ja nokan peitteenä. Kaupassa pystyin olemaan yskimättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut ei korona leviä, jollei aivastella, yskitä, köhitä ja puhuta, jolloin sylkipisarat lentelee.
        Kauppaan ei saisi mennä ollenkaan, jos yskittää, aivastuttaa tai on puheripuli.
        Ei se levitä koronaa, joka pitää suun kiinni kaupassa käynnin ajan.
        Minä en ole aivastanut, rykinyt, enkä puhunut kaupassa käydessä ja suun olen pitänyt kiinni.
        Ei ole tullut pisaroita kauppaan.
        Ne turvavälit on laadittu yskivien, aivastelevien ja kiivaasti puhuvien osalta, koska nehän koronaa levittää, kun kylvävät koronan sielmeniä sylkipisaroina.
        Vain terveenä kauppaan.

        Kyllä tauteja voi myöskin levittää kosketuspintojen kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tauteja voi myöskin levittää kosketuspintojen kautta.

        Totta, siksi pitää käyttää maalaisjärkeä ja pitää pinnat puhtaina, sekä suojata myös itseään. Viirus saattaa elää myös pahvi- ja muovipakkauksissa. Ne kannattaa tuhota ohjeiden mukaan.


    • Anonyymi

      Tämä korona-virus on siitä vaarallinen että se on suunniteltu pelkästään siihen että vie varallisilta varallisuuden pois :D

      • Anonyymi

        Herrasväen tauti. Sairastuneet pääosin hyvintoimeentulevaa herrasväkeä. Pultsareilla ja narkeilla ei tunnu koronat missään.


    • Anonyymi

      Sit olette kusessa kun velat menee ulosottoon. Töitä ei saa helposti tällä hetkellä.

      • Anonyymi

        TE ET-toimisto, mita sina sanoa, toita on, miksi et tee? toita on tuossakin annatkopalkan niin teen?


    • Anonyymi

      Kohta jo hyönteisetkin hyökkäävät ja linnut sekä oravatkin tuovat uusia viruksia perhosetkin ne tuovat lisää viruksia...

      Hyttysten lentokielto ja hirvikärpäset olisi sitten puolustusvoimien asia poistaa joka-ikinen hirvikärpänen ja hyttynen Suomen valtiosta ensi kesänä.

      • Anonyymi

        Lisää folioo. Syrjäytyneet nauravat heikkopäisten korona ahdistukselle.


    • Anonyymi

      Kun sairaustapaukset kasvavat ja joudutaan priorisoimaan niin arvatkaapa ketkä hoidetaan ja keitä ei?
      Totta kai ne hoidetaan joista on eniten hyötyä yhteiskunnalle, loisethan tapetaan muutenkin. Tämä pandemia on erityisesti suunniteltu puhdistamaan maailmasta roska. Siitä on sitten hyvä lähteä rakentamaan uutta ja uljaampaa maailmaa jossa ihmisroskia (mm. ätmejä) ei ole katuojissa maisemia rumentamassa.
      Jokin muutaman kuukauden karanteeni ja epämukavuus on pieni hinta siitä, että saadaan kunnon puhdistus ja mukavasti tilaa hyväosaisille. Itse olen sen hinnan ilomielin maksamaan!

    • Anonyymi

      Muuten kaikki, jotka ovat nyt "etätöissä", tietäkää että teillä on ollut ns. suojatyöpaikka, teidän työpanostanne ei oikeasti tarvita mihinkään. Kaikki oikeita töitä tekevät menevät edelleen joka päivä työpaikoilleen kuten aina ennenkin. Etätyöläinen, asteikolla 1-10, kuinka paljon vituttaa tietää olevansa pelkkä tarpeeton elätti?

      • Anonyymi

        Etpä tännekään kirjoittelisi ilman etätyöläisiä. Tosin sen hyödyllisyydestä voidaan olla montaa mieltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe