Hyvät kaupat

Tampereella kun ratikoilla ei vielä pääse paikasta toiseen, niin lupauduin ostamaan nuorelle tyttärelleni auton. Ennen kuin joku toteaa ”pappa betalar”, niin todettakoon, että hän on tehnyt kesästä asti lähes joka viikonloppu yrityksessäni pieniä hommia ja avustanut. Tämä siis hyvä palkkio. Enemmänkin olisin voinut palkkioksi antaa.

Nyt siihen asiaan. Selailin netissä eri sivustoja, joilla myydään autoja. Muutama hyvä ehdokas löytyi ja otin kaikkiin yhteyttä. Kuitenkin tykkään tinkiä ja kovin paljoa myyjät eivät tulleet vastaan. Jatkoin etsintää ja löytyi ulkokuoreltaan ihan hieno auto, joka oltiin kuitenkin ilmoitettu tieliikenne kyvyttömäksi, sillä se ei lähtenyt lainkaan käyntiin. Moottori ilmeisesti sökönä. Otin yhteyttä ja sain alkuperäisestä hinnasta alas n. 40%. Olisin ollut valmis loppu pelissä maksamaan alkuperäisen hinnan, mutta kyllä tinkaus kannatti. Lähdin tällä viikolla hakemaan autoa Porin kupeesta ja siellä tuleva autoni kökötti. Pistettiin se kyytiin ja tehtiin kaupat. Eilen aloin automekaanikko kaverini kanssa tutkimaan autoa ja yritettiin käynnistää, mutta ei edes startannut kun akku oli loppunut. Kun akku oltiin saatu täyteen, niin ei vieläkään käynnistynyt. Öljyt ja muut olivat kunnossa. Kaverillani on ns. pieni autokorjaamo kotonaan, niin nostettiin auto parin metrin korkeuteen ja tutkittiin pohjakin kunnolla. En huomannut pohjassa mitään tavallisesta poikkeavaa, kunnes kaverini alkoi toden teolla nauramaan. Kysyin tietysti mitä naurat, niin hän näytti dieseltankin pohjassa olevan halkasijaltaan parin sentin reikä. Laitoimme reiän päälle tiivisteteippiä ensi alkuun ja tankkasimme muutamalla litralla. Kuin ihmeen kaupalla auto alkoi pitämään samanlaista ääntä, kuin kuollut ihminen, kun häntä elvytetään ja on palaamassa henkiin. Muutaman yrityksen jälkeen auto oli päällä ja heitettiin pieni lenkkikin sillä jo illalla. Vielä täytyy ostaa uusi tankki.


Joten kun myytte niitä autoja, niin tarkistakaa nyt ne, että ovatko ne oikeasti ”rikki”. Kyseisestä autosta myyjät olisivat saanut varmasti liki viisi kertaa suuremman hinnan, jos olisivat tajunneet tarkastaa onko autolla menovettä. Toisaalta Porissa ja Porin suunnalla asuvat eivät meille, Tamperelaisille pärjää missään! Lukuun ottamatta vuoden 2013 jääkiekko finaaleita... Ja kovasti ne Porilaiset pelurit Tampereelle tykkääkin tulla läpimurtoaan hakemaan, kun siellä Porissa siitä ei tulisi mitään.;) Mutta jos joskus auton entinen omistaja tänne päätyy, niin voisin vaikka ruuat tarjota ”hyvitykseksi”. Ajateltiin tyttäreni kanssa kunnostaa autoa muutamalla satasella ja myydä todella kovalla prosentuaalisella voitolla ja lähteä etsimään uutta vastaavaa autoa, jos nyt näin hölmöjä autonmyyjiä vielä Suomesta edes löytyy.

2

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kertookin kaiken porilaisten ja tamperelaisten älykkyydestä kun eivät älyä polttoainemittaria katsoa.

    • Verrattuina palstan muihin kirjoittajiin, kirjoitat hauskasti ja teksti tosi hyvää suomea.
      Eikö sinun kannattaisi vaihtaa alaa ja ryhtyä kirjailijaksi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe