Siitä on jo aikaa kun Aasialainen riehu maailmalla, mutta sillon sattu kohdalle vuonna 57. Sehän oli virus samalta suunnalta ja oli hengenlähtö lähellä. Sillon olin muutaman kuukauden ikäinen, voisko se vaikuttaa jotenkin immuniteettiin. Korona ei vielä ainakaan osunu kohdalle.
Suojaako Aasialainen
5
165
Vastaukset
- Anonyymi
Tänään kysyttiin televisiossa asiantuntijalta juuri tuota asiaa. Aasialainen influenssa on nykyinen kausi-influenssa ja siihen on voinut jäädä jonkinasteinen immuniteetti. Se on havaittu joinakin vuosina kun kausi-influenssa iskeekin nuorempiin joilla ei ole immuniteettia, mutta vanhukset säästyy.
Covid-19 on aivan erilainen virus, eikä kausi-influenssan A- ja B-virusten antamat vastustukyvyt auta siihen. Kausi-influenssankin viruksen mutatoituu joka vuosi, joten rokotteita joudutaan muuntamaan vuosittain.- Anonyymi
OLETKO LÄÄKÄRI.
- Anonyymi
Immuniteetti heikkenee muutenkin iän myötä. Ja jotkut sairaudet voivat jopa kuluttaa aiemmin hankittua immuniteettia pois (muistaakseni tuhkarokko on sellainen).
Tämä on ihmiskoe, jossa koko maailma on mukana. Ilman testausta et tiedä, oletko saanut taudin. Eli onko se oireeton tai vasta itämisvaiheessa. Ehkä jälkikäteen tiedetään, mikä yhteinen muuttuja suojasi tai altisti koronalle. Tai sitten sellaisia ei ole olemassa (ikä ja tupakointi tietysti on pahasta). - Anonyymi
OLIN VAUVA NOIN 2KK KUN AASIALAINEN ISKI SUOMEEN. LÄHEISET SAIRASTUI, ÄITINI JA MINÄ EN, 1957
- Anonyymi
KORONA EI OLE ISKENYT, ENKÄ ROKOTUSTA OLE OTTANUT. 1957 SYNT.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894