New Age Ja Menestysteologia

Rauhan tervehdys.

Menestysteologialla on enemmän yhteisiä piirtejä Uuden aikakauden (New Age) liikkeen kanssa, kuin perinteisten kristillisten seurakuntien ja kirkkokuntien kanssa. Useat New Age liikkeen siteissä olleet ovatkin äkkiä löytäneet itsensä äärikarismaattisesta piiristä, jossa kuitenkin sama henki on jäänyt heihin vaikuttamaan vain toisessa kaavussa.

Siinä missä New Age opettaa, että alkaa Vesimiehen aika, opettavat menestysteologit että tulee Herätyksen aika. Siinä missä New Age opettaa että tulee etsiä Jumalan kipinää ihmisen sisästä, opettaa menestysteologia rukoilemaan Pyhää Henkeä ihmisessä eli Jumalaa sisällämme. Ja missä New Age julistaa, että ihminen on osa panteistista jumaluutta, menestysteologit julistaa että olemme kaikki kristuksia ja jumalan kopioita.

"Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään." - Luukkaan evankeliumi 21:8

Esimerkiksi Polvijärven pastori Aulikki Hartikkainen julisti evankeliumintalolla seuraavaa: "Ja ajattele sinun uudestisyntynyt henkesi on sama kuin Jeesuksella... Kaikki mitä sun hengessäsi eli täällä [käsi osoittaa vatsaa] vapautuu näkyvälle tasolle. Se tapahtuu sun mielesi kautta. Ajattele, sun mielesi on avainasemassa. Sinun henkesi ja mielesi välillä on uskon ovi... Kun mielesi tekee yhteistyötä sinun lihasi kanssa, sun mieli on lukittu. Ja vaikka sinä kuinka rukoilet, vaikka kuinka teet mitä tahansa, vaikka sinun puolestasi rukoillaan tuhansia kertoja, mitään ei tapahdu, koska kaikki se mitä on sun hengessäsi, se on lukitun oven takana täällä sun mielessäsi."

Tässä raamattutunti Uuden aikakauden opeista, jotka ovat luikerrelleet laajalti seurakuntiin ja todistuksia, mitkä vallat niissä vaikuttaa:
https://www.youtube.com/watch?v=FOKpGox6S3Q

Siunauksin, MM.

44

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen ihmetellyt sitä täydellistä terveyttä ja vaurautta heidän opissaan. Meinaako se porukka elää ikuisesti maan päällä? Sehän olisi kauhea ajatus. Meinaan tämä rahalle perso porukka hallitsisi tätä maailmaa lihan ruumiissa. Voisi olla pakkovalta. Eivät he ota valtaan mitään. Itseasiassa voisi olla kiistan paikka kun kaikki haluaisivat hallita ja kuka on suurin. Onneksi Raamattu opettaa toisin. Nöyryys ja armollisuus on sitä mitä tarvitaan. Veren sekä ristin julistusta. Minun asuinpaikalla pariskunta sai seurakunnan hajaantumaan ja uskovat riitaan. Ihmiset haluavat kuulla profetioita ja koko elämä on niitten varassa. Raamattua ei lueta kun helpommallakin pääsee. Profetioita ja ilmestyksiä joita ei edes koetella Raamatun mukaan. Mutta nyt on aika että joutuu Jumalan eteen. Nyt seulotaan. Mutta Jeesus on ihmeellinen. Hän huolehtii omistaan!!!

      • Anonyymi

        Seurakuntaa seulotaan ylöstempausta varten.


      • Anonyymi

        profetioista.
        tiedän liuta uskovia, jotka sitoutuu helluntai "uskoon", - ihan vaan aina odottaen, että: "profetiaa minulle, jos Jumala profetoisi minullekin, jne ?
        profetioihinko perustuen ??


    • Anonyymi

      New Age on epämääräinen kokoelma erilaisia uskomuksia, joilla ei ole varsinaista yhteistä nimittäjää. Yhteistä niille on henkisyys ja yliluonnollinen ajattelu.

      Taipumus maagiseen ajatteluun voi toki sekoittua myös kristinuskoon. Eikä siinä ole edes mitään uutta. Sitä tapahtui jo alkuseurakunnassa, kun pakanuuden uskomukset ja käytännöt sekoittuivat kristinuskoon.

      Olen itsekin kommentoinut sitä, että menestysteologiaan liittyy maagista ajattelua. Jossa tietyillä toimenpiteillä yritetään saada Jumalalta toivottu reaktio. Noituudessa uskotaan juuri näin. Kun luen tietyn loitsun tarpeeksi monta kertaa, niin haluamani asia tapahtuu.

      Yksi esimerkki tuosta on mm. ns. naming and claiming. Jossa nimettiin haluttu asia, ja sen jälkeen ryhdyttiin kiittämään ja käyttäytymään, kuin se olisi Jeesuksen nimessä jo saatu. Noh, ei mennyt kauan kun jotkut nuoret naiset alkoivat käyttää metodia miehiin, joihin olivat ihastuneita.:)

      Tuossa vaiheessa sanoin pastorille, että tuo harhaoppi muistuttaa jo noituutta. Seuraavana sunnuntaina saimmekin saarnan, jossa harhautuneet yritettiin palauttaa oikealle polulle. Mutta kuten tiedämme, liike levisi uuskarismaattisuuden kautta maailmanlaajuiseksi.

      • Rauhan tervehdys.

        Jos haluaa ymmärtää tätä noituuden hengen tulemista seurakuntaan, on hyvä lukea Raamatusta sen ensimmäinen yritys, josta perimätietoo kertoo, että on lähtöisin monia harhaliikkeitä kuten gnostilaisuus alkuseurakunnan vitsauksena.

        APOSTOLIEN TEOT LUKU 8:
        8 Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa.
        9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
        10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
        11 Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
        12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
        13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
        14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
        15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
        16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
        17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
        18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
        19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
        20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
        21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
        22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
        24 Niin Simon vastasi ja sanoi: "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä te olette sanoneet".

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Aam.9:9 Biblia (1776) Sillä katso, minä tahdon käskeä, ja antaa Israelin huoneen kaikkien pakanain seassa seulottaa, niinkuin seulalla seulotaan, ja ei jyväkään pidä lankeeman maan päälle.

    • Anonyymi

      Myös AA-Liike opettaa näitä kummalisia oppeja.. "Rukouksen ja MIETISKELYN avulla saavutetaan Tietoinen Yhteys" samaa kuin Mindfulness plus joogat plus muut.. koko AA-liike lähti siitäkun Bill W laati oman käsityksensä Jumalasta koska ei suostunut uskomaan Raamatun ilmoitukseen Herrasta

      • Kyllä se taitaa pitää paikkansa että kiihkouskovainen on sellainen joka tuomitsee...mitä se ingerjöörikin..mitä sitten jos joku täti puhuu kummallisia..Anna olla.
        Sä luulet olevasi jokin opettaja. Et enää mikään tavallinen kansalainen koska tavallinen elämä ei riitä sulle. Perfektionismi on ihan ookoo asia jos sitten saa aikaan tulosta. Mutta ei enää silloin jos vain hakee muista sitä täydellisyyttä. Koska pitää itseään jo valmiiksi täydellisenä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä se taitaa pitää paikkansa että kiihkouskovainen on sellainen joka tuomitsee...mitä se ingerjöörikin..mitä sitten jos joku täti puhuu kummallisia..Anna olla.
        Sä luulet olevasi jokin opettaja. Et enää mikään tavallinen kansalainen koska tavallinen elämä ei riitä sulle. Perfektionismi on ihan ookoo asia jos sitten saa aikaan tulosta. Mutta ei enää silloin jos vain hakee muista sitä täydellisyyttä. Koska pitää itseään jo valmiiksi täydellisenä.

        Nainen vaietkoon seurakunnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nainen vaietkoon seurakunnassa.

        No mikäs siinä naisen puheessa on niin tuomittavaa?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No mikäs siinä naisen puheessa on niin tuomittavaa?

        Raamatussa lukee että nainen vaietkoon seurakunnassa. Syy voi olla kerrottuna kanssa mutta mä en muista.

        Olisko naisten näkemyksillä seurakunnassa puhuttaessa se vaikutus että homostelua syntihyväksytään ihmislihan naisvaikutuksen voimalla. Nyt se syntihyväksyntä on laissakin maailmanlaajui sena mätäpaiseena.

        Nainen on olkut vaikenematon naispaimenuudestaan 1986 asti. Naispaimenuuskin on Raamatussa ilmoitetun vastaista: Seurakunnan paimen olkoon mies. Nainen ei ole mies.Tällaista mielettömyyttä seuraa kun miehet eivät valvo naisten toimintaa. Vastuu Eevan sekoilusta oli Aatamilla. Mutta niun Aatami ja ev.lut kirkonmiehet olivat lällyjä tossuja, asian näin ilmaistakseni.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No mikäs siinä naisen puheessa on niin tuomittavaa?

        Naista pidetään ns. heikkona astiana, joka on altis monille paheille, kuten hekumallisuudelle, juoruilulle ja naiset myös ailahtelevat. Näin ne oikeaoppiset ajattelee tyhmyyksissään.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No mikäs siinä naisen puheessa on niin tuomittavaa?

        Se, että hän rikkoo puhuessaan seurakunnassa Jumalan käskyä. Jos joku ei tunnusta tätä Jumalan käskyä, Jumala ei tunnusta häntä omaksi. Naispappeus on tie helvettiin. Nainen vaietkoon seurakunnassa.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa lukee että nainen vaietkoon seurakunnassa. Syy voi olla kerrottuna kanssa mutta mä en muista.

        Olisko naisten näkemyksillä seurakunnassa puhuttaessa se vaikutus että homostelua syntihyväksytään ihmislihan naisvaikutuksen voimalla. Nyt se syntihyväksyntä on laissakin maailmanlaajui sena mätäpaiseena.

        Nainen on olkut vaikenematon naispaimenuudestaan 1986 asti. Naispaimenuuskin on Raamatussa ilmoitetun vastaista: Seurakunnan paimen olkoon mies. Nainen ei ole mies.Tällaista mielettömyyttä seuraa kun miehet eivät valvo naisten toimintaa. Vastuu Eevan sekoilusta oli Aatamilla. Mutta niun Aatami ja ev.lut kirkonmiehet olivat lällyjä tossuja, asian näin ilmaistakseni.

        Commandohauis

        Ootsä ihan seko?miesten ois pitäny valvoa naista? Ja eikös jokainen ole vastuussa itse tekemisistään.siinä olet oikeassa että raamattu määrää että srk paimenten kuuluu olla mies. Ko raamatunkohta ei selitä miksi.
        Miksi sä luulet..noista hömöistä..Miksi jumalasi on sallinut tuon lain tulla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naista pidetään ns. heikkona astiana, joka on altis monille paheille, kuten hekumallisuudelle, juoruilulle ja naiset myös ailahtelevat. Näin ne oikeaoppiset ajattelee tyhmyyksissään.

        Ihan yhtä lailla miehen syntejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että hän rikkoo puhuessaan seurakunnassa Jumalan käskyä. Jos joku ei tunnusta tätä Jumalan käskyä, Jumala ei tunnusta häntä omaksi. Naispappeus on tie helvettiin. Nainen vaietkoon seurakunnassa.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        😁uskomattoman inhottava temppu sinä tyhmä vallanhimoinen mies.rustata nyt naiselle tuollaista alistustekstiä.
        Olet varmaan kuullut jostain sellaistakin"piipitystä"(yritän asettua asemaasi),että Paavali tarkoitti niitä senajan naisia jotka pälpätyksellään häiritsivät sen ajan kokousta.
        Jos sä tykkäisit että seurakuntakokouksissa olisi hipihiljaista muutamia testosteronimurahduksia lukuunottamatta niin osta matkalippu saudiarabiaan.


      • Anonyymi

        Huomaa kyllä, että ei ole mietiskelty edes sanojen merkityksiä.:) Mietiskellä = ajatella, harkita, miettiä, pohdiskella..... jne.

        Mitä vikaa on rukouksessa ja asioiden pohtimisessa. Siitähän AA:ssakin puhutaan. Mikään sisäinen muutos ei tapahdu ilman mietiskelyä. Miten tähän jouduin? Mistä syistä? Miten pääsen eteenpäin? Jumalan sanan mietiskelyä on harjoitettu rukouksen ohella kautta aikain.
        Itämainen meditaatio tai mietiskely on saanut nimensä siitä, että siinä tiedostetaan rauhallisesti omat viat ja ongelmat ja sitten päästetään niistä irti. Mietiskely on samanlaista aivotoimintaa kaikilla. Eri ihmiset mietiskelevät vain eri asioita.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä se taitaa pitää paikkansa että kiihkouskovainen on sellainen joka tuomitsee...mitä se ingerjöörikin..mitä sitten jos joku täti puhuu kummallisia..Anna olla.
        Sä luulet olevasi jokin opettaja. Et enää mikään tavallinen kansalainen koska tavallinen elämä ei riitä sulle. Perfektionismi on ihan ookoo asia jos sitten saa aikaan tulosta. Mutta ei enää silloin jos vain hakee muista sitä täydellisyyttä. Koska pitää itseään jo valmiiksi täydellisenä.

        Vaarallista on se, että kaiken maailman höperöt pääsevät ääneen Kristillisellä tv-kanavalla. TV7:aa katselevat monet etsijät ja vaara on suuri, että harhaan lähtee menemään heti ja huolella. Nämä pitäisi siivota äkkiä pois kanavalta.


      • Anonyymi

        perustuuko helluntai-liike myös enemmänkin Alkoholi-raittiuteen, niin kuin AA-kerhot ?
        Ainakin tiedän helluntaiuskovia, kunhan vaan alkoholista on raitistunut = sama kuin "on uskossa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa lukee että nainen vaietkoon seurakunnassa. Syy voi olla kerrottuna kanssa mutta mä en muista.

        Olisko naisten näkemyksillä seurakunnassa puhuttaessa se vaikutus että homostelua syntihyväksytään ihmislihan naisvaikutuksen voimalla. Nyt se syntihyväksyntä on laissakin maailmanlaajui sena mätäpaiseena.

        Nainen on olkut vaikenematon naispaimenuudestaan 1986 asti. Naispaimenuuskin on Raamatussa ilmoitetun vastaista: Seurakunnan paimen olkoon mies. Nainen ei ole mies.Tällaista mielettömyyttä seuraa kun miehet eivät valvo naisten toimintaa. Vastuu Eevan sekoilusta oli Aatamilla. Mutta niun Aatami ja ev.lut kirkonmiehet olivat lällyjä tossuja, asian näin ilmaistakseni.

        Commandohauis

        >> Olisko naisten näkemyksillä seurakunnassa puhuttaessa se vaikutus että homostelua syntihyväksytään ihmislihan naisvaikutuksen voimalla. <<

        Entisenä newageläisenä olen kuullut uushenkisyyden parissa väitteen siitä, että henkivalloista vaikutettaisiin ihmisiin niin, että ihmisten mielet kääntyvät ns. Vesimiehen ajan ajattelun suuntaan. Vesimiehen ja eli uuden ajan ajattelu tarkoittaa feminiinisempää ajattelua, maailmallista tasa-arvo-ajattelua ja muita uushenkisiä ja spiritualistisia, universaaleja arvoja. Okkultistien omien väitteiden mukaan naispastorius olisikin seuraus tästä henkivaltojen vaikutuksesta.

        Saatana lähestyi aikanaan paratiisissa Eevaa, naista, joka on miestä alttiimpi ja herkempi kaikelle, joka ehkä näytti ja vaikutti hyvältä ja oikealta, vaikka ei ollutkaan. Samaa tapahtuu nyt mm. uskovien naisten suhteen. Eli uskon okkultisteja, kun he väittävät, että henkivallat ovat vaikuttaneet siihen, miksi naisia alettiin vihkiä papeiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Olisko naisten näkemyksillä seurakunnassa puhuttaessa se vaikutus että homostelua syntihyväksytään ihmislihan naisvaikutuksen voimalla. <<

        Entisenä newageläisenä olen kuullut uushenkisyyden parissa väitteen siitä, että henkivalloista vaikutettaisiin ihmisiin niin, että ihmisten mielet kääntyvät ns. Vesimiehen ajan ajattelun suuntaan. Vesimiehen ja eli uuden ajan ajattelu tarkoittaa feminiinisempää ajattelua, maailmallista tasa-arvo-ajattelua ja muita uushenkisiä ja spiritualistisia, universaaleja arvoja. Okkultistien omien väitteiden mukaan naispastorius olisikin seuraus tästä henkivaltojen vaikutuksesta.

        Saatana lähestyi aikanaan paratiisissa Eevaa, naista, joka on miestä alttiimpi ja herkempi kaikelle, joka ehkä näytti ja vaikutti hyvältä ja oikealta, vaikka ei ollutkaan. Samaa tapahtuu nyt mm. uskovien naisten suhteen. Eli uskon okkultisteja, kun he väittävät, että henkivallat ovat vaikuttaneet siihen, miksi naisia alettiin vihkiä papeiksi.

        Luopumus lisääntyy lopun aikana ja löytäneekö Jeesus uskoa palatessaan. Sana on selvä. Siihen suuntaan mennään. Ja sielunvihollinen saa käyttää eri keinoja, jotta jyvät ja akanat erottuvat.

        On selvää, että virran mukana on vaivattomampaa mennä ja seurakunnan kaffepöydässäkin riittää ystäviä paremmin, jos vähän joustaa siitä kannastaan, jonka on ennen kokenut raamatulliseksi ja joista muut ehkä ovat vapaampaa mieltä. Ja sille linjalle moni onkin lähtenyt, ettei vain yksin jäisi.

        Itse olen palannut jossain määrin vanhoihin edesmenneisiin julistajiin, kun ei näitä puoli-okkulttisia juttuja suoltavia nykyjulistajia enää jaksa monia edes kuunnella.


    • Ruoka alkoi loppua teltassa
      Eilen korvapuustipulla ja aprikoosihillo oli hyvää
      Nyt keitän kananmunia ja 4 makkaraa
      🏛🦊🐺

    • Nyt tuli se Yukteswar Giri
      En voi olla täällä En voinut nukkua yöllä
      Koska hän on eri aaltopituudella
      Erilaisen elämän elänyt
      Jumala a :ta :it väitt että

      Mut lähden nyt nukkumaan Jumala unen tahtoo ja ett en joudu olem tekemisissä

    • Nyt tuli se Yukteswar Giri
      En voi olla täällä En voinut nukkua yöllä
      Koska hän on eri aaltopituudella
      Erilaisen elämän elänyt
      Jumala a :ta :it väitt että

      Mut lähden nyt nukkumaan Jumala unen tahtoo ja ett en joudu olem tekemisissä

    • Juustoa otin Hän on just menettänyt hampaansa
      Se oli liian kovaa juustoa
      Oliivit ja ym itse ostanut olen
      Soijahiutaleet
      Olen kadottanut purkin missä soijapavut itävät..

      Toivo net saan nukkua Olisi se karta no tarpeen
      Pitää nyt laittaa nuo pakata ja lähden nukkumaan

    • Se oli niin mitätön ukko se Yukteswar Giri rttä hänelle ei tarvitse olla mitään huonetta Minä olen messuilla. He oli just niin kuvottavia äijiä kuin kuvista näkee, intialaiset vain teki heistä kuruja kun he oli olleet jot ylhäisen aseman kristittyjä ja se ylh azema annettii pienille joit ihmiset ei kadehtineet, heikoille, pahoille, joskus,
      Luther esim on paha ja oli kuten muotlkuvStaa n näkyy ilkeät silmät.

      • Anonyymi

        Minä olen -messut on uushenkinen, new age-messu. Tule pois sieltä.


    • Pitäähän Piippostenkin yrittää pysyä julkisuudessa keinolla millä hyvänsä. Näinä vaikeina aikoina, jolloin uskovien rahahanat ovat ehtyneet, täytyy keksiä mitä uskomattomia tarinoita esimerkiksti hengistä, jumalista, jättiläisistä ja menninkäisistä, jotka kyttäävät kärsivällisesti nurkan takana odottaen tilaisuutta tutkia varomattomien ihmisten peräaukot ja ruiskuttaa niihin sirurokotetta.

      • Anonyymi

        en muista lukeneeni evakeliumista, että Jeesus olisi sanonut, "tulkaa minun tyköni, niin te menestytte ???

        tottakai viisas ihminen myös elää viisaasti, vaan että rahan/mammonan kokoaminen olisi erityisen tärkeä asia, raamatussa Jeesus nimenomaan enemmänkin kieltää mammonan kokoamisen/keräämisen (ja sitä mammonaahan tämä maailma kunnioittaa ja ihmistä sen mukaan. . .)
        raamatussa myös lukee "kun teillä on elatus ja vaatteet tyytykää niihin"
        asumisesta ei sen enempää, voi asua "varakkaasti" tai vaatimattomasti, tms.
        korostaisin itse kylläkin sitä, että sen mitä omalla palkallaan voi asua, elää ei kai vielä "rikkauteen" lueta jos nyt "perusasuminen, eläminen, tms.
        Vaan "mammonan" kokoaminen, ylitse sen mitä kukin tarvitsee.
        "maalaisjärki tässäkin !


      • Anonyymi kirjoitti:

        en muista lukeneeni evakeliumista, että Jeesus olisi sanonut, "tulkaa minun tyköni, niin te menestytte ???

        tottakai viisas ihminen myös elää viisaasti, vaan että rahan/mammonan kokoaminen olisi erityisen tärkeä asia, raamatussa Jeesus nimenomaan enemmänkin kieltää mammonan kokoamisen/keräämisen (ja sitä mammonaahan tämä maailma kunnioittaa ja ihmistä sen mukaan. . .)
        raamatussa myös lukee "kun teillä on elatus ja vaatteet tyytykää niihin"
        asumisesta ei sen enempää, voi asua "varakkaasti" tai vaatimattomasti, tms.
        korostaisin itse kylläkin sitä, että sen mitä omalla palkallaan voi asua, elää ei kai vielä "rikkauteen" lueta jos nyt "perusasuminen, eläminen, tms.
        Vaan "mammonan" kokoaminen, ylitse sen mitä kukin tarvitsee.
        "maalaisjärki tässäkin !

        Muistat oikein: Raamatussa ei lue "tulkaa minun tyköni, niin te menestytte" vaan siellä lukee "pyytäkää, niin teille annetaan".

        Piipposet ja heidän tapaiset hengelliset huijarit ovat taitavasti valjastaneet tämän ja monet muut Raamatun opetukset oman edun tavoittelemiseen muista viis- mentaliteetilla. Pienelläkin koulutuksella pystynee ymmärtämään, että tyhmä ei ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.


      • Rauhan tervehdys.

        Polvijärven pastorit levittivät vaarallista valhetietoa koronaviruksesta, jota Juhani Laukkonen käsittelee tällä videolla, joka sisältää tuon Polvijärven pastorien opetuksen pätkän myös.
        https://youtu.be/z3JvtXzwnoI

        "Sillä he ovat tehneet häpeällisen teon Israelissa, ovat tehneet huorin lähimmäistensä vaimojen kanssa ja puhuneet minun nimessäni valhepuhetta, jota minä en ole käskenyt heidän puhua. Minä olen se, joka sen tiedän ja todistan, sanoo Herra." - Jeremian kirja 29:23

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Polvijärven pastorit levittivät vaarallista valhetietoa koronaviruksesta, jota Juhani Laukkonen käsittelee tällä videolla, joka sisältää tuon Polvijärven pastorien opetuksen pätkän myös.
        https://youtu.be/z3JvtXzwnoI

        "Sillä he ovat tehneet häpeällisen teon Israelissa, ovat tehneet huorin lähimmäistensä vaimojen kanssa ja puhuneet minun nimessäni valhepuhetta, jota minä en ole käskenyt heidän puhua. Minä olen se, joka sen tiedän ja todistan, sanoo Herra." - Jeremian kirja 29:23

        Siunauksin, MM.

        Joskus kannattaa mennä peilin eteen itsekin.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Polvijärven pastorit levittivät vaarallista valhetietoa koronaviruksesta, jota Juhani Laukkonen käsittelee tällä videolla, joka sisältää tuon Polvijärven pastorien opetuksen pätkän myös.
        https://youtu.be/z3JvtXzwnoI

        "Sillä he ovat tehneet häpeällisen teon Israelissa, ovat tehneet huorin lähimmäistensä vaimojen kanssa ja puhuneet minun nimessäni valhepuhetta, jota minä en ole käskenyt heidän puhua. Minä olen se, joka sen tiedän ja todistan, sanoo Herra." - Jeremian kirja 29:23

        Siunauksin, MM.

        https://truthcomestolight.com/graphene-oxide-nano-router-circuitry-in-covid-vaccines-uncovering-the-true-purpose-of-these-mandatory-toxic-injections/

        Tässä linkissä kerrotaan rokotteiden "siruista" mutta tosin nanokokoluokan...


    • Minä teen teille jotain kehittävään
      Iso teltta teidän seudulle
      Sinne puhujia joiden kanssa saa umme
      Tanssitunnit joka päivä aamusta
      Kasviskeittoa
      Ketkä on ne minun jotka lähtee kanssa i

    • Rauhan tervehdys.

      Tämä puheeni tärkeydestä kertoo tuore uutisartikkeli:

      "Enkelit, yksisarviset, keijut, tontut, maahiset, lohikäärmeet ja kummitukset. Myös tällaisilta hengiltä voi etsiä apua elämän suuriin kysymyksiin, mikäli lähtee hakemaan henkistä johdatusta new agen eli uushenkisyyden piiristä. Siinä ylösnousseina mestareina voidaan pitää niin Buddhaa, Maria Magdalenaa, äiti Teresaa, Jeesusta, Moosesta tai Walt Disneytä.

      Henget ovat aiheuttaneet uushenkisyyden harjoittajille hetkellisiä pelkoja, jopa fyysistä kipua.
      – Olen kuullut tapauksista, joissa mielenterveys on horjunut new agen polulle lähdettyä ja johtanut itsetuhoisuuteen. Avioliittoja ja ihmissuhteita on rikkoutunut."
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006459027.html

      "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty." - 1. Timoteus 4:1-2

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        Oman käden kautta lähteneitä on kuuleman mukaan kristinuskossakin. Samat henget onnistuvat vaikuttamaan kristittyihinkin. Niin kauan kuin Jeesus itse on fokuksena, on turvassa. Heti, kun alkaa jokin muu, julistaja tai tietty asia, hyvä tai huono, vaikuttaa elämässä enemmän, alkaa mieli kääntyä pois fokuksesta.

        Tämä palsta on yksi sellainen foorumi, johon voi jäädä koukkuun. Parempi olisi seurustella enemmän Herransa kanssa raamatun ja rukouksen muodossa kuin käydä näillä palstoilla ja muissa tuubeissa.


    • Anonyymi

      STMaria kuule.Kaikella kunnioituksella sinua kohtaan muistuttaisin ettei tämä ole mielenterveysongelmaisten palsta.Vaikka monenlaista höyrypäätä täällä näkee.

    • Anonyymi

      New Age on halpa ja väärinymmärretty versio syvällisemmistä uskonnollisista virtauksista kuten esoteerinen kristinusko, buddhalaisuus. Se on kuin makkarasushigoulash hernekeitossa. Se toimii hetken, mutta johtaa lopulta harhaan ja saa pahaakin aikaiseksi. Joku tienaa suuren määrän rahaa tällä innokkaimmalla kannattajajoukolla.

      Menestysteologia on halpa ja väärinymmärretty versio kristinuskosta, johon on lisäilty modernia amerikkalaista oikeistolaista ajattelua ja postmodernia merkitysten väärentämistä. Se toimii hetken, mutta johtaa lopulta harhaan ja saa pahaakin aikaiseksi. Joku tienaa suuren määrän rahaa tällä innokkaimmalla kannattajajoukolla.

    • Anonyymi

      Nykyjulistajia yhdistää se yksi yhteinen piirre, että he kaikki ymmärtävät ja opettavat omasta mielestään raamattua oikein.

      Lauseet: "me opetamme vain sitä , mitä raamattu sanoo", ja "näin sana sanoo", tai "näin Herra on minulle asiaa avannut" kuuluvat jokaisen suusta. Ja kuitenkin heidän opetuksensa ovat kaikki keskenään ristiriidassa ja käsitykset poikkeavat toisistaan. Kuten nyt vaikka esimerkkinä kuuluisa tempausoppi.

    • Anonyymi

      Ingrid Sjögerin syndrooma_81: Pietari Paavali Kirkko Venäjällä on hyvä paikka käydä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1775
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1385
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1187
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      85
      1008
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      987
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      923
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      808
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      185
      736
    Aihe